Temat:
11BIT
|
|
Temat:
11BIT
Każdy ma swoje oczekiwania i jest to ok, jeśli dzielimy się nimi na forum. Ważne, oby dyskusja była konstruktywna i z szacunkiem do siebie. Tego stanowczo zabrakło w listopadzie/grudniu @QMXJakie widzisz liczby za 4Q?
|
|
Temat:
11BIT
pies_lancuchowy napisał(a):symetrycznie proponuję 'karę',są tu na wątku tacy co obrażali innych userów kulturalnie przedstawiających pewne cyfry wraz z omówieniem plusów i minusów swoich metod; Obiecałem sobie, że nie wypowiem się na tym wątku aż do czasu opadnięcia emocji. Wcześniej za te liczby mało co nie zostałem zjedzony żywcem (od posądzania za multikonto, poprzez domagania się bana), teraz powtórzę je ponownie w kontekście 4Q: 8mln (~300tys) Czekamy do 12 Konferencja może być ważniejsza od wyników. Obstawiacie czego możemy się na niej dowiedzieć?
|
|
Temat:
11BIT
Każdy wypowiada się negatywnie o metodzie scanningu, a jak do tej pory nikt z Was nie podał argumentu czemu ta metoda jest zła oraz czemu podaje przekłamane wyniki. Więc z chęcią bym usłyszał merytoryczne argumenty. Uprzedzając, proszę o argumenty dotyczące samej metody, a nie analizy już zebranych danych (czyli wielkości próbki, przedziały wiekowe itp.) @Rekinek Cytat: Jeszcze raz powtórzę, gdyby to było takie proste to Steam przy każdej grze równie dobrze podawał by wynik sprzedaży na dany dzień. A Ty myślisz, że wydawcy swoich gier nie mają takich danych? Na jakiej podstawie 11b dało komunikat o zwrotach kosztów?
|
|
Temat:
11BIT
Dorabiacie niepotrzebnie teorie spiskowe. Tak się składa, że znam tutaj osoby z innych zakątków internetów i mogą one potwierdzić, że to mój jedyny nick. Porozmawiałem z jedną z nich, a na zakończenie tych dysput wklejam skan TWoM vs Papers, Please. Skan od profilu utworzonego 4 lata temu i id inkrementowane co tysiąc. Łącznie przejrzanych 100k profili. Wniosków nie wyciągam. Zostawiam dla was. Jeśli ktoś chce podyskutować, proszę bardzo, sam już nie ciągnę dalej. Na życzenie mogę udostępnić program, ew puścić skan z innym zestawem danych.  kliknij, aby powiększyćPozdrawiam Już nie robię więcej bałaganu na forum.
|
|
Temat:
11BIT
@3citrony Na wielu wątkach, w zależności od posiadanego neta, to wykorzystanie limitu 100k zajmuje około 30 min. Tak więc ten czas jest żaden.
W naszym przypadku potrzebujemy ludzi. Każdy mógłby wnieść cegiełkę do szacunków. Wymogiem jest jedynie posiadanie konta Steam aby otrzymać API key.
|
|
Temat:
11BIT
@3citrony Tak jak napisałem. Razem możemy dać radę. To jest fragment z Terms of use Steam API Cytat:You are limited to one hundred thousand (100,000) calls to the Steam Web API per day. Valve may approve higher daily call limits if you adhere to these API Terms of Use. steamcommunity.com/dev/apiterm...Wystarczy raptem 10 osób aby w ciągu 2 dni przeskanować 2 mln profili.
|
|
Temat:
11BIT
Stworzyłem na szybkiego apkę wykorzystującą bezpośrednio Steam API
API umożliwia 100k skanów dziennie. Wystarczyłoby 10 osób, to w ciągu 2 dni mielibyśmy przeskanowane 2 mln profili. Statystycznie próba 2 mln byłaby aż nadto odpowiednia, tak mi się wydaje.
Jesteście chętni do badań? Jestem sam bardzo ciekawy rezultatów.
@Scarry Czy Ty uważasz, że API Steama jest niewiarygodnym źródłem danych?
Sam mam zainwestowany spory kapitał w 11. Ja tylko szukam rzetelnych liczb i zacząłem się niepokoić. Dopiero teraz wpadłem na pomysł skanowania bazy Steama po przeczytaniu postów introverted_investor
|
|
Temat:
11BIT
@introverted_investor Ja na szybkiego pozyskałem dane poprzez tę stronkę. Jak wejdziesz w jakiś profil, to zobaczysz aż 4 'id' konta. Te, które użyłem wydaje się najbardziej sensowne. https://steamdb.info/calculator/Być może sensowniejsze byłoby AccountantId, gdzie najwyższe konta przekraczają grubo 200mln Pytaniem jest czym te id się różnią, że jest aż taka rozbieżność maksymalnej wartości. @GRAF78 To nie są bzdety, tylko twarde liczby otrzymane po przeskanowaniu profili. Nie możesz zaprzeczyć wiarygodności tych danych. Możesz jedynie mieć wątpliwości co do metody skanowania. W moim przypadku oczywiście jest zbyt mała próba skanów aby oszacować dokładną liczbę.
|
|
Temat:
11BIT
Ja wykorzystywałem "Steam2 Id"
Dla przykładu -> STEAM_0:1:103969268 To jest konto stworzone 8 dni temu. Według tego id, jest to konto 104 milionowe. Konto na Steamie założyłem równo rok temu i mam według tego id o numerku 80 milionowym.
Pierwszy skan zapuściłem od mojego id w górę -> 5k dało tylko 4 kopie TWoM Teraz zapuściłem skan od numerku 40mln (konta stworzone 4 lata temu) -> 5k dało 14 kopii TWoM
Poprawiając szacunki. Pierwszy skan - średnia 83k Drugi skan - średnia 300k
Jaki jest wniosek? Imho trzeba byłoby dopracować metody skanowania aby otrzymać rzetelne liczby i podnieść dość znacznie próbkę danych. Oczywiście w przypadku moich liczb nawet nie ma co się opierać o nie przy tak mikroskopijnej ilości profili.
|
|
Temat:
11BIT
@c15d Dla mnie też nie chce się wierzyć. Z jednej strony to co mówi Scarry jak najbardziej do mnie przemawia, jest logiczne i spójne wraz rzeczowymi argumentami. Z drugiej strony mamy skanowanie profili.
Na szybkiego sprawdziłem, czy jest to wykonalne. Okazuje się, że nie ma z tym problemu. U mnie na 5k profili tylko 4 miało TWoM. Co w kontekście 90mln użytkowników daje 72k. Oczywiście próbka jest zdecydowanie zbyt mała aby jakiekolwiek wysuwać wnioski.
|
|
Temat:
11BIT
@introverted_investor
Ciężko mi powiedzieć jaki kurs rzutuje, musiałbym przeprowadzić analizę. Inni tutaj mają większe doświadczenie aby ocenić.
Możesz powiedzieć jaki 'wycinek' skanowałeś?
Wydaje mi się, że w TWoM grają osoby, które mają konto steamowe od dłuższego czasu.
|
|
Temat:
11BIT
Witam Od jakiegoś czasu obserwuję forum, postanowiłem w końcu również się wypowiedzieć. Od razu mam pytanie do @introverted_investor Czy Ty opierasz swoje szacunki na podstawie napisanego crawlera? Przeskanowałeś te paręset tysięcy profili, o których wspominałeś? Generalnie wspólnymi siłami na forum być może bylibyśmy w stanie przeskanować parę mln osób i na podstawie wyników stwierdzić dość precyzyjnie ilość sprzedanych kopii na Steamie.
|
|