PARTNER SERWISU
ofrswpow
257 258 259 260 261
introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 13:57:00 przy kursie: 62,00 zł
@Scarry:

"Tylko głupiec się nie zastanawia".

Więc się zastanawiam, i jeśli np. uważasz że Steam ukrywa TWoM na profilach graczy to chętnie usłyszę dlaczego. Wtedy poprawię metodę i będę szukał dziur w tej poprawionej.

Funkytown
0
Dołączył: 2010-11-22
Wpisów: 400
Wysłane: 23 grudnia 2014 14:09:15 przy kursie: 62,00 zł
baks napisał(a):

Ja także na razie w to nie wierzę ale za rok może się wiele zmienić - może trzeba będzie zacząć w to wierzyć. Podstawowy warunek to taki sam lub jeszcze większy sukces na iOS i pozostałych. Przy kilku mln to mogłoby popchnąć kurs mocno. Kolejny krok to bardzo duże sukcesy tych większych projektów i za 5 lat kto wie. Jedno istotne ale albo może lepiej kilka jeżeli.. Na razie rok możemy kończyć w dość pogodnych nastrojach. Co będzie za rok ? nawet najwięksi "wróżbici" tego nie wiedzą.


Z mojego doświadczenia wynika, że gdy pojawiają się tego typu wypowiedzi to już nie ma komu dalej kupować. Uzasadnianie kosmicznych wycen przewidywaną serią nadzwyczaj pomyślnych przyszłych okoliczności oznacza, że rozsądek poszedł spać.

Naturalnie, spółka może odkryć największe na Ziemi pokłady ropy, wszyscy obywatele świata mogą zacząć grać w grę wyprodukowaną przez spółkę, sama spółka może wypuścić serię dużych projektów a każdy z nich okaże się światowym hitem. Fizycznie wszystkie te wydarzenia są możliwe ale w rzeczywistości nie zdarzą się.

W tej chwili studio wypuściło jedną bardzo dobrze przyjętą grę. Rynek nie jest nieograniczony, moda na daną grę mija i sprzedaż ostatecznie siada. Możliwości zarobku nie są nieograniczone. Pomimo ogólnego świetnego przyjęcia gry, są też głosy graczy rozczarowanych - ludzie narzekają na logikę w grze.

Zauważam na tej spółce przejawy tulipanowej gorączki. W końcu ktoś powie - to tylko cebulki tulipanów (to tylko producent jednej gry).

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 23 grudnia 2014 14:23:03 przy kursie: 62,00 zł
Funkytown: alez beznadziejne porownanie. Z tego co piszesz moznaby wnioskowac, ze 11 BIt trafili 6 w lotto i jednarazowo nalezaloby im zwiekszyc kapitalizacje.Tymczasem oni tylko sobie i wylacznie sobie zawdzieczaja sukces komercyjny i swiatowe uznanie jakie zdobyli.
Sprawiasz wrazenie osoby zielonej, ktora wogole ignoruje takie fakty jak wplyw obecnego sukcesu na dalsze produkcje studia, wszystkie te drzwi ktore nagle przed nimi sie otworzyly. Twoja postawa to typowe polskie gadanie '' Eeee mieli raz fuksa, teraz juz tylko beda odcinali kupony...''


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 23 grudnia 2014 14:27:59 przy kursie: 62,00 zł
A zdanie ''to tylko producent jednej gry'' cechuje juz zupelnych ignorantow.
Pewnie chcialbys by jednoczesnie wypuscili 3 swiatowe hity, wtedy nie moglbys juz tak narzekac. Na jakim swiecie Ty zyjesz ? Najwieksi developerzy robia kolejne odslony COD etc w dwa lata, a ludzie i tak narzekaja na ich czeste niedopracowanie... Ty jednak juz poltorej miesiaca po ukazaniu TWOM oglaszasz 11 BIt spolka jedenj produkcji i nawiazujesz do gieldy tulipanowej. Zalosne.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 23 grudnia 2014 14:39:30 przy kursie: 62,00 zł
@Funky

Prawie wszystkie wielkie firmy gamedeva zaczynają jako firmy od jednej gry

Tak Valve zbudowało potęgę Steama, przecież to firma od jednej gry - serio serio

Tak CDProjekt zbudował swoją potęgę (well... potęgę jak na polskie warunki).

Tak finansowym gigantem stał sie Wargaming, Rovio czy Cell .


Wszyscy osiągnęli sukces jednej gry i umieli go skonsumować. To jest początek drogi, ale właśnie tak ma być - jakas gra odnosi ekstraordynaryjny sukces i ten sukces jest bazą do mega dynamicznego rozwoju. Przez 20 ostatnich lat widziałem to na świecie co najmniej parenaście razy i szukałem długo w Polsce spółki której też to się może udać. Angel
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 23 grudnia 2014 14:46

Rational
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 16
Wysłane: 23 grudnia 2014 16:29:11 przy kursie: 62,00 zł
Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję forum, postanowiłem w końcu również się wypowiedzieć. wave

Od razu mam pytanie do @introverted_investor

Czy Ty opierasz swoje szacunki na podstawie napisanego crawlera?
Przeskanowałeś te paręset tysięcy profili, o których wspominałeś?

Generalnie wspólnymi siłami na forum być może bylibyśmy w stanie przeskanować parę mln osób i na podstawie wyników stwierdzić dość precyzyjnie ilość sprzedanych kopii na Steamie. Angel

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 16:39:39 przy kursie: 62,00 zł
@Rational: tak. Wg. tych danych liczba posiadaczy TWoM na Steamie lada moment przekroczy 200k.

Nie potrzeba przeglądać kilku milionów żeby uzyskać statystycznie dokładny wynik. Te 200k daje +/-15% (oczywiście przy kilku założeniach - rozmiar populacji, równa dystrybucja itp). Ważniejsze żeby przeglądać regularnie, wtedy można zobaczyć jaka jest dynamika. Niestety nie wpadłem na to wcześniej i nie mam danych z okresu tych dwóch słynnych weekendów :(

Jak myślisz, jak to rzutuje na kurs?
Edytowany: 23 grudnia 2014 16:40

Rational
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 16
Wysłane: 23 grudnia 2014 16:57:36 przy kursie: 62,00 zł
@introverted_investor

Ciężko mi powiedzieć jaki kurs rzutuje, musiałbym przeprowadzić analizę. Inni tutaj mają większe doświadczenie aby ocenić.

Możesz powiedzieć jaki 'wycinek' skanowałeś?

Wydaje mi się, że w TWoM grają osoby, które mają konto steamowe od dłuższego czasu.

Edytowany: 23 grudnia 2014 17:00

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 23 grudnia 2014 17:08:44 przy kursie: 62,00 zł
@introverted_investor

Nawet jeśli to jest TYLKO 200K na Steamie (w co osobiście nie wierze), to doliczyć trzeba następne 100K (GOG, Mac AppStore, pudełka, Humble i inne) czyli razem 300K. Daje nam to ok 12M wyniku na TWOM (300K * 40 zł). Do tego inne gry, Anomaly Defenders też się nieźle sprzedało wg słów Prezesa z raportu za IIIq i nie było wliczane w ten raport, więc 15M powinno być bez problemu. A to jak dla mnie 150M kapitalizacji.

Niemniej uważam że to zaniżone szacunki (jeśli chodzi o ilość kopii).

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 17:16:04 przy kursie: 62,00 zł
@Rational: równomiernie losowane spomiędzy 76561197960265729 (to jest pierwszy numerek o ile wiem) kolejnych 240000000 profili. W dzisiejszej sesji trafiłem 387270 dostępnych profili na 521425 przeskanowanych, z czego 212001 z przynajmniej jedną grą (tylko takie zapisuję). Wśród nich 451 ma TWoM.

Właśnie się zorientowałem że liczba profili ogółem rośnie bardziej dynamicznie niż myślałem, mój model tego nie uwzględnia, należy dodać ok. 4% dla poprawki (jest już ok. 97mln profili które kupiły jakąś grę, moje obliczenia dla uproszczenia przyjęły stałe 93.1mln wyliczone sprzed kilku tygodni).

Co do tego próbkowania - zapewne jest jakaś zależność wiek konta - zakupy nowych premier. Nie wydaje mi się jednak żeby była na tyle duża żeby istotnie zafałszować wynik (np. dla Ethana Cartera dane wyglądają ok).


Rational
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 16
Wysłane: 23 grudnia 2014 17:17:07 przy kursie: 62,00 zł
@c15d
Dla mnie też nie chce się wierzyć.
Z jednej strony to co mówi Scarry jak najbardziej do mnie przemawia, jest logiczne i spójne wraz rzeczowymi argumentami.
Z drugiej strony mamy skanowanie profili.

Na szybkiego sprawdziłem, czy jest to wykonalne. Okazuje się, że nie ma z tym problemu. U mnie na 5k profili tylko 4 miało TWoM. Co w kontekście 90mln użytkowników daje 72k. Oczywiście próbka jest zdecydowanie zbyt mała aby jakiekolwiek wysuwać wnioski.

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 17:21:54 przy kursie: 62,00 zł
@c15d: Zgadzam się z Tobą. Ethan Carter miał 77% sprzedaży na Steamie. 200 / 0.77 ~= 260cyfrowych na dziś. Do końca roku przekroczy 300k.

MacAppStore łatwiej chyba szacować kwotowo, ale też brakuje dobrych danych. Gdyby się utrzymało przez miesiąc w czołówce to jest to co najmniej 1mln $ (patrz news o Pixelmatorze). Dużo ważniejsze jest jak to wpłynie na premierę na iOS.

O pudełkach niewiele wiem, myślę jednak że nie są zbyt istotne ze względu na małą marżę.

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 17:23:21 przy kursie: 62,00 zł
@Rational: musisz odrzucić profile niedostępne (niektóre nie istnieją) i ukryte (można wyłączyć widoczność). 97mln to (szacunkowa) liczba użytkowników którzy kupili co najmniej jedną grę.

Ew. możesz wziąść 240mln do mniej dokładnego szacunku. Wtedy wyjdzie Ci 4/5000*240000000 ~= 192000.
Edytowany: 23 grudnia 2014 17:29

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 17:39:15 przy kursie: 62,00 zł
@baks: Przecież Ty sam się ośmieszasz. 240mln nie wziąłem z sufitu, tylko sprawdziłem eksperymentalnie (w kwietniu ArsTechnica podawała 172mln). Sam sobie możesz sprawdzić.

Najwyższy znany mi profil ma numerek dokładnie 76561198200193028 = 76561197960265729 + 239927299. Zarejestrowany 9 dni temu.
Edytowany: 23 grudnia 2014 17:53

Rational
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 16
Wysłane: 23 grudnia 2014 18:04:25 przy kursie: 62,00 zł
Ja wykorzystywałem "Steam2 Id"

Dla przykładu -> STEAM_0:1:103969268
To jest konto stworzone 8 dni temu. Według tego id, jest to konto 104 milionowe.
Konto na Steamie założyłem równo rok temu i mam według tego id o numerku 80 milionowym.

Pierwszy skan zapuściłem od mojego id w górę -> 5k dało tylko 4 kopie TWoM
Teraz zapuściłem skan od numerku 40mln (konta stworzone 4 lata temu) -> 5k dało 14 kopii TWoM

Poprawiając szacunki.
Pierwszy skan - średnia 83k
Drugi skan - średnia 300k


Jaki jest wniosek? Imho trzeba byłoby dopracować metody skanowania aby otrzymać rzetelne liczby i podnieść dość znacznie próbkę danych.
Oczywiście w przypadku moich liczb nawet nie ma co się opierać o nie przy tak mikroskopijnej ilości profili.


Edytowany: 23 grudnia 2014 18:06

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 18:18:53 przy kursie: 62,00 zł
@Rational: popełniasz tu jakiś gruby błąd. W szczególności to konto które podajesz nie jest 104 milionowe. Nie znam się na Steam ID, ale numeracja SteamID1 jest inna. Sprawdź tu: http://steamid.co/

To konto jest 207938537 z kolei.

steamcommunity.com/profiles/76...

76561198168204265 = 76561197960265729 + 207938536

Nie wiem jaki jeszcze błąd popełniasz, ale możesz dla debugowania wziąść sobie Ethana Cartera - TWoM ma prawie równo 2x tyle kopii.

Rational
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 16
Wysłane: 23 grudnia 2014 18:30:08 przy kursie: 62,00 zł
@introverted_investor

Ja na szybkiego pozyskałem dane poprzez tę stronkę. Jak wejdziesz w jakiś profil, to zobaczysz aż 4 'id' konta. Te, które użyłem wydaje się najbardziej sensowne.

https://steamdb.info/calculator/

Być może sensowniejsze byłoby AccountantId, gdzie najwyższe konta przekraczają grubo 200mln

Pytaniem jest czym te id się różnią, że jest aż taka rozbieżność maksymalnej wartości.

@GRAF78

To nie są bzdety, tylko twarde liczby otrzymane po przeskanowaniu profili. Nie możesz zaprzeczyć wiarygodności tych danych. Możesz jedynie mieć wątpliwości co do metody skanowania.
W moim przypadku oczywiście jest zbyt mała próba skanów aby oszacować dokładną liczbę.
Edytowany: 23 grudnia 2014 18:34

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 23 grudnia 2014 18:32:46 przy kursie: 62,00 zł
@Rational: To ID które podałem jest "naturalnym". Artykuł z ArsTechnica (arstechnica.com/gaming/2014/04...) to wyjaśnia. Po prostu w bazie Steama ID to 64-bitowy numer; pierwsze istniejące konto ma numer 76561197960265729.

Innymi słowy, wszystkie obecnie istniejące konta mają numer między 76561197960265729 i 76561197960265729 + ~240000000.

Druga sprawa jest taka że oczywiście powinieneś wybierać próbką losowo z całej populacji. Albo przynajmniej uśrednić z wielu ciągłych obszarów.
Edytowany: 23 grudnia 2014 18:34

3citrony
2
Dołączył: 2009-07-17
Wpisów: 243
Wysłane: 23 grudnia 2014 18:58:11 przy kursie: 62,00 zł
Wczoraj tak dla testu puściłem skan od nrka 76561199999999999. To teoretycznie największy możliwy, bo ten początek jest stały i coś tam chyba oznacza (7656119). Oczywiście po jakichś 50k profili bez gry dałem sobie spokój. Dzisiaj puściłem ponownie, tylko teraz wziąłem profil założony w styczniu 2010 roku. Skanuję każdy nr po kolei większy od 76561198020232896. Jutro jak wrócę do pracy to dam znać jakie wyniki. Jak wychodziłem to było 57 TWOM na niespełna 60k profili (możliwe, że wśród nich były też takie które nie miały gier w ogóle). Notuję sobie też po ilu przeszukanych profilach z kolei znalazło mi Twom. Będzie dość danych to wrzucę jakiś wykresik czy coś

markuz12
0
Dołączył: 2008-12-01
Wpisów: 354
Wysłane: 23 grudnia 2014 19:02:25 przy kursie: 62,00 zł
czekam z zaciekawieniem na wyniki Waszych skanów, ta metodą naprawdę wydaje się wiarygodna. powodzenia i zachęcam do jak najszerszych badań.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



257 258 259 260 261

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,360 sek.

ijvzwkex
iwywmnwj
nbonvrim
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
xqhpvxmr
ymtxjrvu
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat