Odnośnie samych reklam w grach i odbioru ich prze graczy chciałbym was troszkę naprowadzić. Gracze chcą wręcz reklam w grach, piszę głównie o graczach casual, dla których reklama to część życia, którzy chcą widziec co chwilę fajne logo, znaczek, z którym się mogą utożsamiać. Oczywiście reklama musi być trafiona, tak samo jak reklama, product placement, w filmach. Wiadomo, że wciskanie na siłę np. butów Nike Wiedźminowi na stopy skończy się porażką (najwyżej jeśli ma być potraktowane jako element humorystyczny gry). Polecam poczytać kilka przykładów badań: jacekjankowski.pl/category/bad...albo obejrzeć wywiad (tutaj trochę autopromocji), który wprowadza do rynku reklamy w grach: jacekjankowski.pl/category/wyw...Rynek reklam w grach rośnie i rosnąć będzie, nie tylko ze względu na to, iz jest to dodatkowe źródło dochodu dla producentów i dystrybutorów gier, ale także, ze względu na bardzo dobry odbiór takiej reklamy przez większość graczy - a co za tym idzie dobry rynek dla reklamodawców. JJ
|