Nie jestem doświadczonym inwestorem i nie będę się ośmieszał próbami jakiejkolwiek analizy CDPR jako firmy. Jestem jednak programistą, który sporo życia zmarnował na różne gry i pod tym kątem chciałbym dorzucić swoje 2 grosze do tematu.
Generalnie po wczorajszej prezentacji jestem negatywnie nastawiony do CP2077.
Brakowało mi dłuższego gameplay'u, który pokazałby jak wygląda naprawdę gra. Po krótkich urywkach ciężko jest wyczuć czym CP jest naprawdę. RPGiem z pierwszej osoby, czy FPS z elementami RPG? Trudno jest oceniać mając tak niewiele do analizy ale to co widziałem wyglądało źle.
- Jazda wygląda sztucznie, jakby prowadzić zabawkowe auto. Gorzej niż GTA5. CDPR nie ma doświadczenia z fizyką jazdy. Narazie jest słabo.
- W klipie z jazdą po mieście było bardzo mało aut i ludzi. W ogóle nie było czuć że znajdujemy się w potężnej metropolii.
- Strzelanie mnie nie przekonało. Nie czuć broni. Klip z walki między kontenerami i ukrywaniem się 2 metry od przeciwnika wyglądał wręcz komicznie. Broń ręczna ucięła łeb, który spadł na ziemię i zaczął się kręcić jak główka plastikowej lalki. Bardzo źle to wyglądało.
- Na cutscenkach widać bugi z fizyki. Postacie zachowują się nienaturalnie. Dialogi słabe.
- Cała ta wstawka z "przewijaniem" czyichś wspomnień prawie mnie uśpiła.
- Grafika ogólnie nie powala na kolana. W klipie z jazdą poza miastem widać tragiczne wczytywanie się elementów w oddali, dosłownie 10 metrów od samochodu wszystko nagle się pojawia. Brak też innych pojazdów/ osób na poboczu.
- Brak dłuższego gameplay i ostro pocięte klipy podpowiadają, że ciężko jest im skomponować nawet kilka minut gry, które nadawałoby się do pokazania. Podejrzewam że obecna wersja gry jest tak zabugowana, że nie da się przejść całego zadania bez jakiegoś kompromitującego błędu.
- Zarys historii nie porywa. Ot, ktoś pakuje się w niebezpieczne zadanie zdobycia "magicznego" przedmiotu.