pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Ralfi

Ralfi

Ostatnie 10 wpisów
imp-p napisał(a):
Nowy patch i dlc ma być 6 czerwca. Patch ma być duży bo około 35Gb może to przywróci do ps store. Trochę liczyłem na maj ale ważne że działają do przodu.


www.ppe.pl/news/156729/cyberpu...


Myślę, że niewykluczone byśmy doczekali się kolejnej latki w maju. 6 czerwca to może być data patcha, który umożliwi dostęp do tytułowego "contentu" czyli dlc.

Zobaczymy jak będzie, ale myślę, że nie chcą przeciągać wypuszczania usprawnień technicznych. Jak będą jakoś bardziej zaawansowane poprawki to pewnie wypuszczą by wcześniej mieć szanse wrócić na psn. Póki co duże patche czyli 1.1 i 1.2 planowane były na co miesiąc, nie wiadomo czy tak by było bo atak hakerski dał dobra wymowke by to przedłużyć. Ale zakładając półtora miesiąca to może w połowie maja doczekamy się 1.3. A na początku czerwca 1.31 + dlcki.

resor napisał(a):
skoro cp jest taki super to co jest problemem? moze po prostu ci glupi gracze? w wiedźmina gra obecnie 27 tys. a w cp 16 tys.
brtw wiele osob klasyfikuje w3 jako open World game, lub semi open world



Czy to jest problem? Dla mnie to tylko świadczy jak świetny jest wiedźmin. A czy 15k to jest niska liczba? 4 miesięcy po premierze?
Jak na fabularna grę w którą średnio się gra z 30 do 50h i odstawia to chyba dobrze? Doom eternal, który wyszedł w podobnym okienku i sprzedał jakieś 7 mil sztuk do tej pory ma 3k graczy w tej chwili (a mimo to doczekał się 2 dodatków).

Jeżeli niby nieodbrzo to bym prosił o jakieś porównanie z grą która nie jest cdprojektu ;), ale żeby to nie była też strategia i gra online bo to są gry, w które gra się regularnie nawet latami. Myślę, że niewiele będzie podobnych wyników w tym czasie po premierze w liczbach absolutnych. Poza tym z tego co widzę po forach wiele osób czeka na zapowiadane dlcki by przejść grę ponownie. Więc pewnie w niedługim czasie znowu będzie spike aktywności.


Staram się podchodzić do spółki w miarę obiektywnie. Oczywiście nigdy nie wykluczy się w pełni stronniczości, ale ja patrzę na spółkę przez pryzmat rozwoju i jestem pozytywnie nastawiony.

Oczywiście należał się im kubeł zimnej wody i hate po tym co odstawili na premierę. Ale uważam, że w tej chwili balans przechylili się zbyt bardzo w kierunku wróżenia katastrofy, więc próbuje wprowadzić trochę równowagi.

Średnia swierzych rekomendacji to trochę ponad 250zl za akcję. Niektórzy tutaj starają się kreować rzeczywistość jakoby godna wartość była 120 zł. Czy jest to rzetelne i skąd to się bierze niech każdy oceni sobie sam, ale potrzebna jest też przeciwwaga do tych głosów. A poza tym takimi rozmowami możemy się powymieniać argumentami dzięki którym być może ktoś sobie podwyższy lub obniży oczekiwania.

Monetyzacja jest w drodze przecież. Pracują nad dodatkami, elementami online i dopracowaniem gry oraz wersją next gen by zwiększyć sprzedaż i bazę odbiorców.

To już przeszłość, że był pusty PR i myślenie życzeniowe już wiemy od czasu premiery. Co nie znaczy, że fundamentalnie nie zmierzają w tym kierunku by osiągnąć kiedyś poziom zbliżony do rockstar.
Gdyby nie covid myślę, że mogłoby już to byc. Alternatywnie mogli znowu odwlec premierę i uciąć sobie stream dochodowy w ładnym okienku sprzedażowym, ale wtedy też by była mowa o oszustwie. Wybrali szybką kasę i odbiło im się czkawką. Gdyby odwlekłi wyszli by na tym lepiej długoterminowo, ale co się stało to się stało.

Ale jak się przyjrzeć obiektywnie, bez obiecanek, to cdpr robi gry unikalne i wspaniałe, którym brakuje szlifu. Szlif zapewniłby odpowiednio większą ilość ludzi, których nie mieli, ale rozrastają się bardzo szybko będą ich mieli na przyszłość.

Ten fuck up, który popełnili napewno ich wiele nauczy i został już przez rynek wyceniony.

Chciałbym też przypomnieć, że rockstar mimo swojego mistrzostwa wydał też kompletnie nie grywalny i nie zoptymalizowany port na pc. Który długie miesiące musieli poprawiać. Cdprojekt zrobił odwrotnie, zrypal wersję konsolowe a wersja pc była w porządku. Jednak konsolowcy mają większy rozgłos no i oczywiście skala spieprzenia była pewnie wieksza.

Spółka jednak nadal z no namea w 10 lat stała się marką rozpoznawalną na świecie i pewnie jest w top5 niezależnych deweloperów na świecie. Rozwijają się bardzo szybko i jestem przekonany, że to nie koniec ich rozwoju i ambicji.

Pewnie tak co do 1 akapitu. Myślę, że już tego się nauczyli.
Half life to gra akcji, gta to sandbox a cyberpunk to rpg. To są inne gatunki gier, każda celuje w inna rozgrywkę.
W cyberpunku najważniejsze są postacie i fabuła. A te łącznie z atmosfera są najbardziej chwalone.
Przyrównywanie tych gier do siebie to jak powiedzieć, że dark souls jest bardzo słaby bo ma głupie dialogi i fabule a w takim wiedzminie jakie są fajne.
Te gry poprostu mają inne cele.

Rockstar to jest najwyższa półka i nikt się z nimi nie równa. Nie ma lepszego studia. Ale oni mają praktycznie nieograniczony budżet, czas i mieli 4x więcej ludzi, a cholera wie ile podkontraktowują, zapewne mnóstwo.
Daj im jeszcze trochę czasu. ;-) CDPR dopiero od niedawna się zaczął tak bardzo rozrastać. A już robi gry, które się do nich porównuję.

Poza tym w ten hit of r* mimo, że posiada online na steam gra podobna ilość osób co w cyberpunka. Z tym, że na horyzoncie cybera jest kilka tematów, które ponownie powinny rozbudzić zainteresowanie.

A co do streamowania, to gry singleplayer bardzo szybko znikają z twitcha.

artbeco napisał(a):
isaac napisał(a):
rubik napisał(a):

Jakie są prognozy analityków na Q1 CDR?

Jednak strata własnych pieniędzy edukuje - nie każda flagowa gra wypuszczana przez dewelopera musi być kasowym hitem. Odpał przed premierą to już nie reguła ;)





Nie wiem jaki zysk jest prognozowany, ale konsensus sprzedaży to 1.2 mln szt. średnio, 1.3 mediana.

Powinni osiągnąć ten pułap.

Sprzedaż za Grudzień: 13.7mln
Liczba recenzji steam na dzień 11.01.21: 317k

Recenzji na kopię gry 43.

Przyrost recenzji do 11.04.21: 41k
41 * 30 = 1.2 mln
41 * 35 = 1.44 mln
41 * 43 = 1.76 mln

Twoje wyliczenia zawierają conajmniej jeden poważny błąd, w dniu 20 grudnia spółka podała sprzedaż powyżej 13 mln szt. jest to liczba zawierająca zwroty. Jeśli w ciągu 10 dni od premiery sprzedano ponad 13 mln szt. to ile sprzedano od 21 do końca grudnia? 500tysięcy szt? Niemożliwe, to okres przedświąteczny. moim zdaniem zbilansowano sprzedaż tylko do 21 grudnia, pozostałe ilości przejdą na I kwartał. Licząc recenzje do końca grudnia i ilość sprzedanych 13mln szt. wkrada się błąd w obliczeniach i cała praca daje przekłamany wynik. Trudno ocenić ile szt. sprzedano w okresie 21- 31 grudzień a bez tej wiedzy wszelkie obliczenia to tylko wróżenie z fusów.


W sensie mówisz, że sprzedaż będzie dużo wieksza? Być może, ale wątpię. Po to publikuje się te raporty tak późno by mieć czas zebrać wszystkie dane zaksięgowane za okres 2020.

Kwestie małego wzrostu po 20 grudnia oceniam tym, że źle oszacowano wtedy zwroty i było ich znacznie więcej niż początkowo sadzono.

W każdym bądź razie zgadzamy się, że konsensus powinien przynajmniej zostać osiągnięty prawda?

rubik napisał(a):

Obecna kapitalizacja CDR do 17 mld PLN - w jaki sposób spółka chce ją obronić kwartalnymi wynikami - nie wiem. Czy spółka ma realne możliwości osiągnięcia zysku netto powyżej 1 mld PLN w tym i kolejnych latach?

Porażka wizerunkowa Cyberpunka zapewne sprawia, że kolejny flagowiec będzie zrealizowany później niż pierwotnie zakładano - muszą wyeliminować wszystkie błędy a to będzie wymagać czasu na testowanie.
I wcale nie jest pewne, że nawet dopracowana gra będzie wielkim hitem sprzedażowym.



Bez jakichś niespodzianek nie będzie nawet blisko miliarda w tym roku. Ale przecież c/z jest tylko 15, więc słabsze wyniki za ten rok są w cenie. W przyszłym roku dodatki do cyberpunka zapewne poprawią wynik r/r.

W tej chwili raczej wszystko wycenione już jest. Czekamy raczej na jakieś infa, które mogą podbić wyceny. Może targi e3 cos przyniosą no i zobaczymy też jak sobie poradzi monster slayer, obecnie jest wyceniany bardzo nisko, więc ma pole do popisu.

Ewentualne patche / psn i darmowe dlcki mogą przyczynić się do ponownego rozbudzenia sprzedaży a później next gen w tym roku.
Ciepłe przyjęcie wiedźmina z rtx też może może spowodować skok. Jest pod co rosnąć, nie bardzo wiem pod co ma dalej spadać.

Zakładam, że gro zwrotów w ogóle nie pojawiło się w księgowości, poprostu zostało od razu usniete z rozliczenia z dystrybutorem, szczególnie przy kopiach cyfrowych. Pozostały do rozliczenia kopie fizyczne tylko w danych.

Jest to możliwe?

W każdym bądź razie jest ok, sprzedaż jednak zbliżona do konsensusu biorąc pod uwagę kwestie sell in, wykazanych zwrotów mało. Powinien to być dobry sygnał.

Rezerwy na zwroty maja 8 mil, czyli 40+k sztuk było nie rozliczonych. Zakładam, że gro zwrotów nie zostało zaksięgowane, tylko zniknęło z rozliczeń z danym dystrybutorem i tego nie widać.

Bardzo dobra zyskowność na produkcie, cieszy przyrost proporcji sprzedaży w wersji cyfrowej. Pewnie przeszacowano ile pudelek będzie potrzeba więc czyszczono magazyny.

Przy dużo mniejszych kosztach w obecnym roku powinno być spoko z zyskiem nawet przy mniejszej sprzedaży.

Dla mnie najważniejsze info, to to, że od poprzedniego roku pracują już nad nowym projektem. Z wiedźminem jest dużo mniej pracy niż z takim opasłym, wertykalnym miastem. Te wszystkie pola lasy można w dużej mierze zagospodarować kopiuj wklej. Dużo powtarzalnych assetow jest.

Jeśli w3 zrobili w 4 lata w dużo mniej osób, to bym zakładal ten New Thing jak to ujęli z premierą w 2024, dodatki 2025 a pewnie kolejny cyber 2026. Multi pewnie w okolicach 2023.

Mowa była też o kilku zespołach - padło tam hasło cyberpunkish, czyli pewnie jakieś mniejsze produkty około cyberpunkowe są też robione typu thronebreker.

Dobry przyrost na gog. Ogólnie wygląda to dobrze długoterminowo, rozwijają się.

Scarry napisał(a):
Ralfi napisał(a):

Red dead 2 ma online, w którego Rockstar ciągle inwestuje i ogrywany jest na poziomie cyberpunka i 2x mniej niż wiedźmin, czy te dane też świadczą o ich bezlitosnej porażce ?

Kolego - każdy kto kupił RDR2 ma dostęp do modułu online w cenie. Wersja online jest pozbawiona podstawki singlowej, a singiel ma jedno i drugie. RDR2 zrobił ogromny sukces na konsolach, gdzie gra się chyba przyjemniej niż na PC (moja subiektywna ocena)

BTW: w singlowego RDR2 gra w tej chwili też więcej graczy niż w Cyberpunka, prawie 2 lata po premierze gry, i mimo że RDR2 jest mega popularny na PS4 a Cyber .. wiadomo.


edit:
a lol
ty jesteś jeden z tych gości od tajnych spisków for i funduszy
Cytat:
Takie zabawy i manipulacje kursem z jaką mamy do czynienia to powinien już dawno KNF badać, ale oczywiście ich nie ruszą.

no ta, i wszystko jasne. salute Foliarstwo level newbie-inwestor.


Oczywiście nie odniosłeś się w ogóle do liczb. Chyba muszę powtórzyć, w red deada 2 gra 2x mniej osób niż w wiedźmina mimo, że posiada online, a ilość graczy jest na poziomie cyberpunka. Czy to jest porażka rockstar? Ewidentnie widzą dalszy potencjał i w niego inwestują.
Wersja next gen dla konsol wzmozy zainteresowanie tytułem, szczególnie przy braku konkurencji większych tytułów w tym roku. Tak twierdzą analitycy. Wraz z kolejnymi updetami i dlckami zainteresowanie powinno mieć kolejne spike'i w ilości graczy.

Scarry napisał(a):
@DiX22

steamdb i popatrz sobie jaka jest żałość z Cyberem. Nie przypominam sobie żadnej sytuacji żeby W3 po swojej premierze w którymkolwiek momencie był ogrywany mniej niż W2. Tymczasem liczby są bezlitosne - dzisiaj, w tym momencie, w nowego świeżutkiego Cyberpunka gra już ok. 50% mniej graczy niż w Wiedźmina 3 (jeszcze niedawno te cyfry były podobne, wcześniej przez parę tygodni po premierze Cyber miał ogromną przewagę). Przecież tak szybki spadek zainteresowania to jest katastrofa na całej linii.



Jak dla mnie to świadczy o potędze wiedźmina nie o słabości cyberpunka - gra jest znacznie krótsza też niź wiedźmin, który to nie tylko miał ostatnio duże wyprzedaże, ale dostał bardzo dużego popularnego moda, stąd wzrost zainteresowania. Co oczywiście też się przełoży na korzystne wyniki w q1.

Red dead 2 ma online, w którego Rockstar ciągle inwestuje i ogrywany jest na poziomie cyberpunka i 2x mniej niż wiedźmin, czy te dane też świadczą o ich bezlitosnej porażce ?




Chyba za bardzo oceniacie spółkę pod pryzmatem kursu.
Jak Bethesda wypuściła skyrima to było to samo, na ps3 praktycznie się nie dało grać. Dużo było narzekania, a gra się sprzedaje do teraz w coraz to nowych edycjach.
Zdecydowana większość graczy jest zadowolona z produktu, niestety nie wyszło na starych konsolach, ale otrzymali możliwość zwrotów. Sama kondycja firmy jest lepsza niż kiedykolwiek. To, że szacunki i hype były zawyzone nie ma dla tego faktu znaczenia. Mogę się zgodzić, że jest krótkoterminowy kryzys wizerunkowy, ale my chyba rozmawialiśmy o kasie? A ta dalej będzie robiona. Zdecydowana większość graczy jest zadowolona, pewnie kupi dodatki. W międzyczasie dopracują grę i wydadzą wersję next genową i sprzedaż będzie kontynuowana.

lesgs napisał(a):


Wcześniej pojawiały się uwagi to moich wpisów dotyczących finansów CDR. Podkreślam jeszcze raz Spółka nie ma żadnych problemów finansowych i ma mnóstwo gotówki TERAZ. Moje obawy dotyczą okresu za ok. 1 rok i dalej, i sposobu, w jaki CDR rozporządzi tymi środkami w PRZYSZŁOŚCI. Jeżeli nowa gra (lub gry) klasy AAA mają wyjść z 5-7 lat (a tak mówi strategia), to dochody obecnego okresu muszą wystarczyć na przeżycie i rozwój przez nadchodzące lata. To tutaj mam najwięcej wątpliwości i obaw. Dlatego też proponowałem może najbardziej paradoksalny ruch, w postaci zarzucenia dalszego rozwoju projektu CP77 ( to oczywiście tylko jedna z możliwości dalszego rozwoju).



Możesz pokazać gdzie strategia mówi, że następna gra za 5 do 7 lat? Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Cyberpunk powstawał 4 lata w tym praca szła nad nowym silnikiem. Od 2016 cdprojekt urósł prawie 2x w ludziach (i cały czas zyski każdy q btw), do tego przejęcia dalej zwiększa moce przerobowe, silnik już mają, który może i potrzebuje dodatkowych szlifów, ale większość pracy wykonana. Chyba nie myślisz, że cała firma siedzi obecnie nad cyberpunkiem.

Twoje obawy dotyczące finansów są trochę niedorzeczne, bo spółka po przebiciu się przez pierwsze trudności wykazuje tylko niesamowicie skuteczne i bezpieczne rozporządzanie finansami. A ostatni akapit to w ogóle jakaś abstrakcyjna kakofonia słowna. Nie bardzo rozumiem o co ci tu chodzi.


mkefir napisał(a):
Nie wiem o żadnych zapisach ale z drugiej strony nie śledzę tej spółki bardzo dokładnie. Jeżeli byłyby jednak jakieś przeszkody w potencjalnym przejęciu CDR, to odpada jedna z bardzo ważnych opcji dla udziałowców. Założyciele CDR też zresztą powinni się mocno zastanowić czy dalej są w stanie udźwignąć to wszystko. Czy posiadają jeszcze w sobie wystarczający zapał i energię żeby podźwignąć firmę z kryzysu.


Haha, spółka w kryzysie? Chyba spółka przedzie lepiej niż kiedykolwiek i ciągle się rozwija. To, że na kursie była głęboka korekta nie znaczy, że w spółce dzieje się coś niedobrego, poprostu inwestorzy mieli za duży hype. Wypuścili chciwie grę zbyt wcześnie i tyle. Kasę i tak zarobią w tym roku znacznie większą niż w rok premiery wiedźmina 3.



A co do dna, to nie wiem na ile będzie, ale zakładam, że się uklepie chwilę przed wynikami q1 i prawdopodobnie wtedy fundusze będą zamykać pozycje. Konsensus analityków jest na 1.2 mln sztuk sprzedaży w q1 - to znaczy, że jest duża szansa go przebić, być może nawet sporo.

Igen, dużo prawdy, ale chyba zapominasz, że większość tych rzeczy została już zdyskontowana w kursie. Teraz należy wyceniać przyszłość, a jest co potencjalnie wyceniać mimo braku informacji ze strony studia.
Ten brak informacji odbił się na kursie i rekomdacjach bardzo negatywnie, ale moim zdaniem cdprojekt robi to co powinien, czyli skupić się na dopracowaniu gry zanim zacznie się obnosić nad czym to oni nie pracują bo zostałoby to przez graczy xle odebrane w chwili obecnej. Ta luka w informacji zostanie w końcu wypełniona, pewnie w przyszłym roku.

Do tego cdpr ma obecnie więcej pracowników niż miał przy rozpoczęciu prac na cyberpunkiem i to będzie tylko rosnąć wraz z rekrutacjami i przejeciami. Mając już gotowa bazę gry, która będzie dopracowywana i rozwijana w tym roku nakład pracy na dodatki i ewentualny sequel nie będzie już tak duży, gdyż szkielet i większość assetow już istnieje.

Trzeba poczekać na wyniki, ale przy zakładanych 1.2 mld zysku netto kapitalizacja spółki moim zdaniem powinna wynosić w okolicach 24 mld (kurs ok 250 zl) , mimo zakładanych spadków zysku w 2021 i 2022. Da to c/z w okolicach 45 - 60 po wynikach za 2022 zakładając 50% spadek zysku r/r przez 2 lata co jest dość pesymistycznum założeniem, ze względu na to, że obecne streamy zarobkowe rosną, a dojdą też i nowe, przy czym w pipeline będzie już wtedy więcej projektów niż miało to miejsce w latach wcześniejszych.

Ładnie rośnie ta pozycja w KNF, mam nadzieję, że wyniki będą sporo powyżej konsensusu i ich tam wycisniecie równo i ponownie się będą zabijać o akcje.

Takie zabawy i manipulacje kursem z jaką mamy do czynienia to powinien już dawno KNF badać, ale oczywiście ich nie ruszą.

Nie doceniasz jak bardzo hejt byl sztucznie napędzany. Poza tym gracze szybko wybaczają, więc nie przesadzajmy. Sentyment się szybko odwróci wystarczy jeden dodatek na poziomie serc z kamienia.
Grubasy wyjdą z shortow, wejdą w longi i nagle zaczną się pojawiać pozytywne artykuły.

A co do kursu, to wycierpiał za premierę wystarczająco. 7 miesięcy trendu spadkowego i to spadek o tak dużo to wystarczająco, czas na zmianę na najlepszej spółce akcyjnej w Polsce ;-)

Marshall ujawnił się w KNF z shortem na 0.5%.

Nie było na tyle dużo sypania by mocno dobrał, wszedł idealnie ponad próg więc nie odważnie. Super info moim zdaniem, ostatnie podrygi by wywołać panikę, jak zwykle w akompaniamencie negatywnych artykułów, a tak naprawdę tylko potwierdzają, że jest sporo akcji do odkupu, a dolowanie kursu w ostatnim czasie było chociaż częściowo sztuczne.

Jeśli by dzisiaj i/lub w poniedziałek częściowo chociaż mieli wychodzić minimalizując ryzyko przed potencjalnie pozytywnym info, to może i byśmy dostali to podwójne dno na wykresie?

Pytanie do techników, czy jeśli jutro kurs ładnie by odbił, to czy możemy mówić o formacji podwójnego dna? Jeśli potencjalnie jest to możliwe to ile i w jakim okresie czasu musiałaby kurs osiągnąć?

Rynek jakoś szałowo nie zaaregował, mimo, że moim zdaniem dość pozytywna i ciekawe strategia. Jednak nie znam się na tym rynku. Wszystko już w cenie, czy inwestorzy nie zdążyli jeszcze przestudiować?

tgolik napisał(a):
Trudno uwierzyć w te 500 tys. sprzedanych cyfrowo w I kwartale. Cyberpunk był w TOP10 na steam przez 6 tygodni od początku stycznia do połowy lutego.


Zgadzam się, podczas wyprzedaży noworocznej ciągle był w czołówce, ten analityk raczej za dużo warty nie jest lub prognoza miała się wpisac w odpowiednią agendę. Jestem pewien, że w samym styczniu przebiło jego prognozę 500k cyfrowych kopii.

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co sie dzieje na tych fixingach na zamknięcie, że regularnie, często wiele dni z rzędu, zrzucają kurs po sesji?

Nie potrafię pojąć jaka jest logika, tylko jakieś teorie spiskowe mi przychodzą do głowy. Jeśli ktoś mógłby mi to wytłumaczyć jak laikowi to byłbym wdzięczny.

Xbox na Twitterze sugeruje, że outriders znajdzie się na Xbox game pass na premierę. Trochę to niepokojące, ale być może jest to większą szansa dla tej gry dotrzeć do większej liczby odbiorców. Nie miałem zamiaru tego kupić, ale pewnie "za darmo" obadamy ze znajomymi.


kliknij, aby powiększyć

Nie narzakem niech rośnie, poprostu się zastawiam czy były wieści jakieś czy można myśleć nad kółkiem.

Jakieś pomysły czemu to tak rośnie? Zazwyczaj była jakaś korelacja z stalprodukt, ale co się dzisiaj wydarzyło to nie rozumiem.

Można gdzieś znaleźć konsensus analityków dotyczący wyników / zysku cdprojekt za 2020?

rbn01 napisał(a):
MX5 napisał(a):
Więc wszyscy mówicie że będzie spadać ... ;)


nie bedzie tylko spada, to juz nie jest emocjonalny ruch a systematyczne spadki, takie ruchy trwaja znacznie dluzej


Trend spadkowy jest od sierpnia zeszłego roku, który aktualnie moim zdaniem będzie walczył z długoterminowym trendem wzrostowym. Wskaźniki techniczne ocierają się o dno. Być może jestem naiwny, ale wydaje mi się, że seria potencjalnych dobrych wieści w przeciągu najblizeszego miesiąca i pół może sprawić, że wrócimy do wzrostów. Potrzebny jest tylko 1 dobry katalizator.

krewa napisał(a):
A jakie przełożenie miałoby to na finanse spółki?


Wzmożona sprzedaż wiedźmina na konsole nowej generacji. Osobiście kupię drugi raz i znam parę osób, które też planują. Może to anegdotka, ale bardzo dużo osób przerzuciło się z PlayStation na Xbox i odwrotnie w tej generacji więc będą musieli zakupić swoją kopie ponownie jeśli będzie ich ten update interesował.

Możesz podać link do tego zestwienia? Wersja pudełkowa cyberpunka z tego co wiem daje kod do goga, więc zakładam, że to właśnie dzięki temu udało się c2077 zająć już 1 miejsce, a nie dzięki samej sprzedaży na GOG. W każdym bądź razie, przebicie heroes 3 wygląda bardzo pozytywnie.

Z góry przepraszam za drętwe pytanie, ale gdzie można bylo to znaleźć? Nie widziałem tego u siebie na portalu maklerskim PKO BP, ale może jestem ślepy. Czy trzeba było się udać czy też dzwonić do placówki?

Tencent nie jest jedyna firma na rynku, która aktualnie chce coś przejąć. Microsoft nadal nie skończył zakupów.

www.cyberpunk.net/en/modding-s...

CDPR właśnie wypuścił narzędzia modderskie. Powinno to rzutować jako dodatkowy boost sprzedaży w średnim i długim terminie jak pojawia się różne ciekawe mody. Skyrim w długim terminie dużo zyskał dzięki modom, seria gta też dostała kilka modów, które zwiększały sprzedaż że względu na popularność.

Sama płytka nie jest w żaden sposób skorelowana z kodem na pudełku, więc nie będzie takiej możliwości. Albo poproszą jeszcze o wysyłkę albo oleją. Być może że sprzedaż jest na tyle dobra, a ilość zwrotów nieduża, że mają wywalone i wola zostawić im gry by być może w przyszłości dokupili dodatek lub tak jak mówisz, szkoda im kasy na logistykę tego.

DJ1910 napisał(a):
Paliwem dla short'ow moze byc fakt, ze ludzie delikatnie mowiac maja juz dosyc grania i z niecierpliwoscia czekaja na koniec COVIDowych restrykcji.

Otwarcie turystyki, gastronomii i innych rozrywek zrobi swoje.

Do tego nie pomaga wzrost cen kart graficznych jak i ceny konsol nowych generacji. Sa po prostu bardzo wysokie.

W mojej ocenie branze gier w 2021 roku czeka spadek, zacznie sie on w momencie gdy przyjdzie wiosna i wirus troche odpusci (mam tu na mysli europe i USA).


Te nowe karty i konsole wyprzedają się na pniu, więc trochę słaby argument.

Jak to jest z tą data na KNF. Oznacza ona date zmiany pozycji, czy tylko date przekalkulowanie pozycji a dobór mógł nastąpić np dzień lub dwa wcześniej?

A przepraszam, mój błąd. Inaczej początkowo przeczytam twój post niż był napisany. Czyli się zgadzamy.

Ja osobiście mam nadzieję, że wyjdzie ten dodatek. Chętnie go zakupie. Idealnie by mógł się zbiec z next gen updatem. Dobrze by podniosło sprzedaż. Tylko niech się spiesza i wypuszczą to we wrześniu bo pod koniec roku trochę tytułów już wychodzi, wiec mogą stracić sprzedaży.

szco napisał(a):
Odbieram pozytywnie dzisiejszą reakcję kursu na plany przedstawione przed CDPR. Bałem się, że przedstawiona "roadmapa" zostanie odczytana jako "brak płatnego dodatku w 2021 + multiplayer opóźniony o rok" i kurs poleci.


Chociaż pewnie masz rację co do braku płatnego dodatku w tym roku, to jednak prezentacja go kategorycznie nie wyklucza.

Sam powiedział że o produktach dopiero będą rozmawiać. Więc poprostu może nie chcieli mówić jeszcze o płatnych produktach, gdy jeszcze nie naprawili podstawki bo to nie był czas na to. Ludzie
by krzyczeli, że są deweloperzy, którzy teraz nad tym pracują zamiast zająć się patchami.

igen napisał(a):
Przecena CP2077.

Na razie GOG, ale zaraz ruszy reszta...

Miesiąc po premierze i przecena nawet do - 42%.....

www.theverge.com/good-deals/20...

www.eneba.com/us/gog-cyberpunk...

www.gamivo.com/pl/special/cybe...


To nie jest przecena oficjalna. To są reselerzy kluczy. Czyli portale na których osoby które mają skądś klucz mogą na tych portalach wystawiać i sprzedać. Często są tam przecenione gry zaraz po premierze, ale jest to zazwyczaj paręnaście do parudziesięciu kluczy. Pochodzą one zazwyczaj z akcji marketingowych. Same portale też takimi akcjami się reklamują. Sprzedadza paręnaście czy więcej kluczy nawet na stracie i już mają niezły marketing niedużym kosztem.

Swoją drogą nie wiem czemu usnieto mi poprzedni post, ale w bazie steam został dzisiaj wrzucony pliczek, który w domniemaniu jest kolejnym patchem by QA przetestowało czy wszystko działa.

Patche

Nic wielkiego, ale dawno nic się nie odzywali. Cdpr podtrzymuje, że duże patche wyjdą w styczniu i w lutym na wszystkie platformy. Są też w ciągłym kontakcie z sony by przywrocic grę na psn jak najszybciej.
Ciekawe czy uda się ze styczniowym patchem. Byłby to w koncu jakiś sygnał dla rynku, bo póki co duża stagnacja od jakiegoś czasu. Może by przycisnęło shorty do wykupu.

Jest dobrze ze sprzedażą. Pozycja 3, wyprzedza tylko dodatek do counter strikea, którego ma setki milionów osób i rust na którego jest obecnie jakiś boom, zakładam, że tymczasowy jak to często bywa.

Trzeba przede wszystkim zaznaczyć, że nowe konsole i karty graficzne mają braki magazynowe i cały czas się wyprzedają. Gracze kupując je chcą grać w najnowsze tytuły. Szczególnie na PC cyberpunk stał się swoistym benchmarkiem aktualnie.

Q1-Q3 2021 nie ma zbyt dużo ciekawych AAA tytułów, które wychodzą. Jedynie nowy far cry, który nie jest też jakimś mega hitem. Dlatego gracze, którzy dostaną nowy sprzęt w tym okresie będą w dużej mierze zaopatrywać się również w cyberpunka. Uważam, że gra będzie miała długie nogi sprzedażowe. Szczególnie również, że wielu graczy również czeka na patche i next gen update.

Analitycy przesadzają ze sprzedażą czasami, ale 20 - 25mln szt. przez 12m jest jak najbardziej do osiągnięcia.

To 609 mln to z tego co rozumiem to tylko ze sprzedaży cyfrowej!

krewa napisał(a):
Na wykresie z 31 grudnia rozrysowałem minimalny zasięg przeceny w oparciu o hipotetyczną wówczas formację. Wyczerpuje się on w okolicy 216-218 zł i nie widzę powodów do angażowania się na wyższych poziomach cenowych.

Generalnie nie widzę powodów do angażowania się po stronie kupna, gdyż obowiązuje średnioterminowy trend spadkowy


Panie krewa, czy jest coś co sugeruje możliwy rozstrzał czasu na ta korektę? Rozumiem, że w przypadku pojawienia się informacji typu sprzedaż, analiza będzie nieaktualna że względu na nowe trendy, które mogą się stworzyć?

Tak dla kompletnego amatora co niedawno rozpoczął zabawę z giełdą, rozumiem, że te fundusze nie mają oficjalnego deadline'u na zwrot tych akcji i mogą to zrobić kiedy chcą jeśli pożyczający nie zawoła o nie prawda?

Czy jest jakaś motywacja dla nich np zakończyć te shorty w najbliższej przyszłości, oprócz tego, że pewnie ponoszą jakieś koszty w związku z tą pożyczką?

Nie jest to 1 do 1 tak samo, ale bardzo podobny temat.


www.polygon.com/2016/11/30/137...

www.forbes.com/sites/kevinmurn...

Jeszcze zobacz na yt ten filmik by mieć jakiś zarys tematu, chociaż i tak nie jest to pełny obraz:



Lub


Nawet jak złożą to w końcu pozew zostanie oddalony. To samo spotkało studio od No Mans Sky, który to dopiero byl tragedią vs zapowiedzi. Prędzej liczą na to, że cdpr będzie się chciał pozbyć smrodu przez jakąś szybką ugodę, ale robią to na zlecenie jakiegoś funduszu co shortuje.

Skala błędów jest wyolbrzymiona strasznie. Osobiście kupiłem grę na premierę na XSX i przeszedłem, przez całe 50h bawiłem się znakomicie. Większość czasu na Day one patch o ile się nie mylę. Oczywiście były ewidetne bugi, ale nic co by mi popsulo zabawę.

Pewnie na old gen jest to bardziej problematyczne, ale nic z czym nie mogli by sobie poradzić w przeciągu 2 miesięcy jeżeli się przełożą do tego. Już czytam na forach branżowych, że ludzie grają na wersji 1.05 i dla nich to już jest good enough i nie widzą skąd taki nieproporcjonalny hate.

Wspiera NVidie pod względem Ray tracing, ale to jest opcjonalny efekt. Ogólnie najbardziej liczy się surowa moc obliczeniowa, której AMD nie brakuje na nowych konsolach. Na starych już jest słabo, ale Redzi mają z nimi doświadczenie przecież bo wiedźmin działał w porządku. Poprostu zabrakło im czasu na optymalizacje i tyle.
Naprawią to szybko. Niestety zniszczyli sobie mega dobra reputację w branży. Ale mam nadzieję, że wyciągną wnioski i trochę się z tego naucza.

Z racji braku wielu dużych tytułów w 2021, a tym bardziej w 1H gra będzie się sprzedawać znakomicie. Szczególnie, że ostatnio mieliśmy braki nowych kart graficznych i next genow. Wielu, powiedziałbym, że większość nawet - po ich zakupie zakupi cyberpunka bo to najnowszy hit. A na nowym sprzęcie wlasnie w takie gry chce się grać.

AI i fizyka jest słaba, ale nie ustępuje innym dużym tytułom typu destiny, division, pewnie nawet call of duty. Ale mam nadzieję, że ja poprawią jeszcze.
Elementy typu przebijanie opon były by wskazane, ale jest raczej nice to have, niż coś co kłuję po oczach. W końcu to 2077 być może opony mają z kevlaru haha.





Informacje
Stopień: Obeznany
Dołączył: 24 grudnia 2020
Ostatnia wizyta: 26 kwietnia 2021 23:14:06
Liczba wpisów: 52
[0,01% wszystkich postów / 0,29 postów dziennie]
Punkty respektu: 11

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,898 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło