pixelg
StockWatch.pl - Giełda od fundamentów - wiadomości, analizy, inwestycje i finanse
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Analizy finansowe i wiadomości giełdowe

Dyskusja odbyła się dnia: 31.03.2014, godziny 12:00
Grzegorz Minczanowski - prezes zarządu ZM Kania SA Grzegorz Minczanowski - prezes zarządu ZM Kania SA
KANIA

W poniedziałek 31 marca o godz. 12:00 zapraszamy na czat z Grzegorzem Minczanowskim, prezesem zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA. Tematem spotkania będzie omówienie opublikowanych przez spółkę wyników finansowych za 2013 rok, jej aktualna sytuacja oraz perspektywy dalszego rozwoju.

Zakłady Mięsne Henryk Kania SA to notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka będąca jednym z największych producentów wyrobów wędliniarskich w kraju. W jej skład wchodzi kilka nowoczesnych zakładów przetwórczych zlokalizowanych w województwie śląskim oraz łódzkim. Spółka obecnie zatrudnia około 1000 pracowników i dostarcza swoje produkty do największych sieci handlowych w kraju. Strategia rozwoju oparta na rozwijaniu sprzedaży w kanałach nowoczesnej dystrybucji pozwoliła Spółce na blisko dwukrotne zwiększenie sprzedaży w 2013 roku w porównaniu do 2011 roku.

Zapis dyskusji
  • moderator: Serdecznie witam na czacie z Grzegorzem Minczanowskim, prezesem zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania SA. Tematem spotkania będzie omówienie opublikowanych przez spółkę wyników finansowych za 2013 rok, jej aktualna sytuacja oraz jej perspektywy dalszego rozwoju. Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać równo o 12:00.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora; publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami; u dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania; moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem, powiadamiając użytkownika o powodach.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Grzegorz Minczanowski: Witam Państwa na czacie, zapraszam do zadawania pytań. Postaram się odpowiedzieć na jak najwięcej pytań.
  • Akcjonariusz77 niepotwierdzony: Czy są obecnie prowadzone rozmowy zmierzające do podpisania kolejnych umów z sieciami handlowymi?
    Grzegorz Minczanowski: W lutym podpisaliśmy umowę z siecią Kaufland Polskie Markety. Oczywiście stale prowadzimy rozmowy z obecnymi partnerami w zakresie możliwości zwiększania sprzedaży oraz poszukujemy potencjalnie nowych kontrahentów biznesowych.
  • biznesmen63 niepotwierdzony: Na jakich produktach spółka osiąga najwyższe marże?
    Grzegorz Minczanowski: Osiągamy najwyższe marże na produktach suchych i podsuszanych. Im bardziej przetworzony produkt, wymagający bardziej zaawansowanego procesu obróbki, tym firma ma szansę na nim stosunkowo więcej zarobić.
  • Luke77 niepotwierdzony: Jakie wysokie jest obecnie zadłużenie spółki?
    Grzegorz Minczanowski: Zakłady Mięsne Henryk Kania SA od lat osiągają wysokie zyski i mają zrównoważony poziom zadłużenia w stosunku do posiadanych kapitałów własnych. Intensywny rozwój w ostatnich latach wymagał oczywiście dużych kapitałów obrotowych, ale staramy się w sposób stabilny zarządzać obecnym zadłużeniem spółki.
  • Obligatariusz niepotwierdzony: Czy szykowane są zmiany w akcjonariacie?
    Grzegorz Minczanowski: Nic mi na ten temat nie wiadomo. Skupiamy się na wzroście wartości firmy, tak aby nasi akcjonariusze byli zadowoleni z naszych działań.
  • kontek niepotwierdzony: Czy firma ucierpi ze względu na sytuację na Ukrainie i embarga eksportowe?
    Grzegorz Minczanowski: Nasza spółka w żadnym wypadku nie ucierpi na obecnej sytuacji na Ukrainie. Nasza sprzedaż generowana jest głównie na terytorium Polski, jeśli już sprzedajemy nasze produkty, to do krajów Unii Europejskiej.
  • Michal niepotwierdzony: Witam, kiedy Spółka zdecyduje się zacząć dzielić zyskami ze swoimi akcjonariuszami?
    Grzegorz Minczanowski: Na obecnym etapie spółka nie przewiduje wypłaty dywidendy. W naszej ocenie, priorytetem jest wzrost wartości spółki poprzez przeznaczenie całości zysku na jej dalszy rozwój.
  • internauta80 niepotwierdzony: Wyniki za 2013 są bardzo obiecujące, jakie plany na obecny rok? Czy utrzymacie państwo tak wysokie tempo rozwoju?
    Grzegorz Minczanowski: Rzeczywiście, w 2013 roku udało nam się kolejny rok z rzędu utrzymać bardzo wysoką dynamikę rozwoju. Oczywiście planujemy ją utrzymać w następnych okresach, ale jej wysokość jest uzależniona od zbyt wielu czynników, aby teraz podać więcej szczegółów.
  • tomasz.o niepotwierdzony: Czy opublikujecie prognozę na 2014 r., jeśli tak to kiedy?
    Grzegorz Minczanowski: Spółka nie podaje prognoz finansowych, w związku z czym nie mogę odpowiedzieć na Pana pytanie dotyczące wysokości planowanych wyników spółki w przyszłym roku.
  • MZK: Jakie przełożenie miał spadek cen wieprzowiny na warze wyniki w I kwartale?
    Grzegorz Minczanowski: Oczekujemy wypracowania wyższych marży na działalności operacyjnej.
  • SW-fan: Jak Pan może skomentowac wyniki konkurencji, np. Dudy, za 2013 rok?
    Grzegorz Minczanowski: Pozytywnie nas zaskoczyły. Jest to nasz partner biznesowy, z którym od wielu lat współpracujemy.
  • inwestor niepotwierdzony: Na jakim poziomie w przyszłym roku zatrzyma się wg. Pana kurs akcji ZM Henryk Kania S.A. ?
    Grzegorz Minczanowski: Jesteśmy jedną ze spółek, której kurs akcji bardzo dynamicznie rósł na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. Pomimo niedawnej korekty, moim zdaniem kurs akcji powróci do wzrostów i będzie rósł proporcjonalnie do stale poprawiających się wyników finansowych firmy.
  • Marek niepotwierdzony: Jak wyglądają najbliższe plany akwizycyjne spółki?
    Grzegorz Minczanowski: Plany akwizycyjne są jeszcze w trakcie przygotowywania.
  • SW-fan: Jak wygląda struktura geograficzna przychodów Państwa firmy, w szczególności czy sprzedajecie na Wschód?
    Grzegorz Minczanowski: Ponad 90 proc. przychodów generujemy na rynku krajowym. Pozostała część, to sprzedaż w krajach Europy Zachodniej oraz Centralnej.
  • FunkyKoval niepotwierdzony: Co może Pan powiedzieć miłego na zachęte, aktualnym lub przyszłym akcjonariuszom? Każda spółka zapowiada spodziewane zyski, nie każda potrafi podać przesłanki do ich osiągnięcia. Jk to jest u Państwa?
    Grzegorz Minczanowski: W naszym wypadku konsekwentnie zapowiadamy i realizujemy założoną strategię rozwoju. Skupiamy się na oferowaniu najwyższej jakości wyrobów wędliniarskich i sprzedaży ich w nowoczesnych kanałach dystrybucji. Współpraca z sieciami handlowymi pozwala nam na uzyskanie wysokiej dynamiki ze sprzedaży w każdym kolejnym okresie.
  • voreck32 niepotwierdzony: Przez ostatnie 2 lata zobowiązania firmy wzrosły, huraganowo rosną też przychody... na co te pieniądze są przejadane?
    Grzegorz Minczanowski: Pieniądze te nie są przejadane, wykorzystujemy je w działalności operacyjnej spółki.
  • Sew niepotwierdzony: Witam. Na czym się Państwo zamierzacie skupić w nadchodzącym roku? Nowe marki własne? Ekspansja terytorialna?
    Grzegorz Minczanowski: W tym roku skupiamy się na wzroście rozpoznawalności naszej marki oraz zwiększeniu efektywności wykorzystywanych kanałów dystrybucji. Zależy nam również na pozyskaniu nowych kontrahentów i rynków zbytu.
  • Andrzej_P niepotwierdzony: Czy ZM Kania może wprowadzić kolejne obligacje na Catalyst?
    Grzegorz Minczanowski: Informowaliśmy o tym w raporcie bieżącym 7 stycznia. Na chwilę obecną powyższy stan nie uległ zmianie. Jeśli zapadną jakiekolwiek decyzje w tym zakresie, to oczywiście o tym Państwa poinformujemy.
  • Wlodzimierz_M niepotwierdzony: Jakiej dynamiki rynku oczekujecie w przyszłym roku?
    Grzegorz Minczanowski: Rynek wędliniarski w ostatnich latach jest dość stabilny. Oczywiście stale pogłębiają się spadki sprzedaży na rynku tradycyjnym, kosztem sieci super i hipermarketów oraz zwłaszcza sklepów dyskontowych. My specjalizujemy się w dostarczaniu produktów na rynku nowoczesnych kanałów dystrybucji, w związku z czym oczekujemy utrzymania przyrostów sprzedaży naszych produktów w kolejnych okresach.
  • Pablo niepotwierdzony: Trzy argumenty za długoterminowym inwestowaniem w Państwa firmę?
    Grzegorz Minczanowski: Jesteśmy jedną z najszybciej rosnących spółek z sektora spożywczego na GPW w Warszawie. W ostatnich dwóch latach udało nam się blisko podwoić przychody ze sprzedaży naszych produktów oraz posiadamy bardzo nowoczesne zakłady przetwórcze.
  • Akcjonariusz mały niepotwierdzony: czy są oficjalne zapytania, propozycje przejęcia, kupna spółki przez inne podmioty, graczy (fundusze, "duzi producenci")
    Grzegorz Minczanowski: Nic mi w chwili obecnej na ten temat nie wiadomo. Skupiam się na bieżącym zarządzaniu spółką.
  • Milioner niepotwierdzony: Kiedy będzie prowadzona emisja obligacji w ramach umowy podpisanej z mBankiem?
    Grzegorz Minczanowski: Informowaliśmy o tym w raporcie bieżącym nr 1/2014.
  • Akcjonariusz mały niepotwierdzony: na forach "koledzy" sugerują , że spółka celowo zaniża (-ła) kurs akcji. Czy to możliwe?
    Grzegorz Minczanowski: Nie wyobrażam sobie sytuacji, aby któremuś z akcjonariuszy zależało na zaniżaniu bieżącej wyceny akcji spółki. Moim zadaniem nie jest bezpośrednie wpływanie na aktualną wycenę notowanych na GPW akcji spółki. Skupiam się na bieżącym zarządzaniu firmą.
  • mirekb215: Czy spółka myśli o wprowadzeniu na rynek nowych produktów?
    Grzegorz Minczanowski: Oczywiście, cały czas pracujemy nad nowościami. Aktualnie badamy rynek pod kątem wprowadzania nowych wersji smakowych naszych produktów.
  • Akcjonariusz mały niepotwierdzony: gdzie kupowany jest surowiec, pytam w kontekście, chorób żywca. Jak to ewentualnie wpływa na marżę, zysk?
    Grzegorz Minczanowski: Surowiec jest pozyskiwany od dostawców zapewniających odpowiednią jakość i powtarzalność. Poziom generowanych marż i zysków jest widoczny w prezentowanych przez spółkę sprawozdaniach finansowych.
  • MZK: Dlaczego spółka nie stawia na rozwój eksportu?
    Grzegorz Minczanowski: Cały czas pracujemy, aby wartość sprzedaży naszych wyrobów na rynkach zagranicznych zwiększała się sukcesywnie z okresu na okres. Prowadzimy w tym zakresie odpowiednie rozmowy handlowe.
  • DagmaraS niepotwierdzony: Jakie jest zadłużenie spółki? Macie jakieś wyemitowane obligacje?
    Grzegorz Minczanowski: Intensywny rozwój w ostatnich latach wymagał dużych nakładów na kapitał obrotowy. Staramy się w sposób stabilny zarządzać obecnym zadłużeniem spółki. W dłuższym horyzoncie czasowym będziemy dążyć do jego obniżenia. Aktualnie posiadamy obligacje serii C, z datą wykupu grudzień 2014 r.
  • Sebastian niepotwierdzony: Dzień dobry Panie Grzegorzu, gdzie możemy uzyskać informację dotyczącą spotkania z Państwem - mam tutaj na myśli umówienia spotkania bzinesowego?
    Grzegorz Minczanowski: Proszę o kontakt z osobą odpowiedzialną za Relacje Inwestorskie - llewczuk@zmkania.pl
    Zawsze jesteśmy chętni i otwarci na uczestnictwo w takich spotkaniach.
  • akcjonariusz23 niepotwierdzony: czy w związku z zbliżającymi Swietami wielkanocnymi w fimie już obseruje sie Pan zwiększenie obrotu ?
    Grzegorz Minczanowski: Z racji przypadających w tym roku Świąt Wielkanocnych z końcem kwietnia, większe zainteresowanie klientów wyrobami wędliniarskimi będzie zauważalne w pierwszych tygodniach kwietnia.
  • akcjonariusz23 niepotwierdzony: Czy ZM Kania maja w planach podpisac umowe z POLO Markietem, bo tam nie ma Państwa produktów a szkoda.
    Grzegorz Minczanowski: Dział Sprzedaży stale poszukuje nowych kanałów dystrybucji. Przekażę im Pana uwagi.
  • akcjonariusz23 niepotwierdzony: Na otatni spotkanie mówil Pan o wiekszej kampanii promocyjnej produktów Kania - Kiedy wystartuje kampania rekalnowa ?
    Grzegorz Minczanowski: Planowana kampania reklamowa ruszy w najbliższym czasie. Już niebawem będą mogli Państwo oglądać w największych stacjach telewizyjnych nasze nowe spoty reklamowe. Mam nadzieję, że przypadną one Państwu do gustu, mi osobiście bardzo się podobają. Oczywiście oczekujemy na Państwa opinie w tym zakresie.
  • akcjonariusz23 niepotwierdzony: Dlaczego akcje Kania tak mocno tracą na warość, spadek trwa od października i końca nie widać , czy wg Pana to jest celowa gra (spekulacja) funduszy?
    Grzegorz Minczanowski: Wielokrotnie już podkreślałem, że jako zarząd spółki skupiamy się na prowadzeniu działalności operacyjnej oraz zwiększaniu wartości spółki w dłuższym horyzoncie czasowym.
  • madstorm: Czy spółka koncentruje się bardziej na segmencie premium, czy na podstawowym?
    Grzegorz Minczanowski: Oczywiście mamy w swojej ofercie produkty zarówno premium, jak i pozostałe. Jednak jednym z elementów strategii naszego rozwoju jest rozwijanie produkcji wyrobów suchych oraz podsuszanych.
  • MZK: Czy spółka jest w stanie utrzymac w tym roku wysoką dynamikę wyników?
    Grzegorz Minczanowski: Przez ostatnie dwa lata podwoiliśmy wartość przychodów ze sprzedaży. Naszym celem w tym roku jest dalsze zwiększanie przychodów ze sprzedaży, co mamy nadzieję, będzie widoczne już po prezentacji wyników finansowych za pierwszy kwartał 2014 r.
  • MZK: Co zarząd zamierza zrobć z tegorocznym zyskiem?
    Grzegorz Minczanowski: W tym roku zarząd spółki nie przewiduje zmiany polityki w tym zakresie.
  • Franko niepotwierdzony: Dlaczego polityka informacyjna spółki jest uboga ?
    Grzegorz Minczanowski: Spółka regularnie wypełnia wymagane prawem obowiązki informacyjne. Wszystkie wydarzenia, działania i informacje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, mogące mieć wpływ na cenę akcji, publikujemy w momencie powzięcia tych informacji. Zarząd spółki regularnie spotyka się z analitykami instytucji finansowych oraz dziennikarzami branżowymi i finansowymi.
  • janek_z_marek niepotwierdzony: Czy będzie Pan na konferencji Wall Street w Karpaczu?
    Grzegorz Minczanowski: Oczywiście, jak co roku planujemy uczestniczyć w tym największym spotkaniu z inwestorami indywidualnymi w Polsce. Od trzech lat jesteśmy jednym ze sponsorów tego wydarzenia, ponieważ bardzo sobie cenię możliwość bezpośredniego spotkania z Państwem.
  • mirekb215: Przykładowo sieć Biedronka w bardzo szybkim tempie rozwija swoje punkty handlowe. Czy ZM Kania powiedzmy do 4-5 lat bądzie wstanie sprostać potrzebom szybko rozwijających się dyskontów.
    Grzegorz Minczanowski: Współpracujemy z sieciami dyskontowymi już od wielu lat. Do tej pory udawało nam się sprostać ich bardzo wysokim wymaganiom. Jesteśmy przekonani, że w perspektywie 4-5 lat również nic się nie zmieni w tym zakresie.
  • zainteresowany niepotwierdzony: Witam Pana Prezesa. Warto inwestować w spółkę ZM Henryk Kania S.A. ?
    Grzegorz Minczanowski: Zawsze powtarzam, że warto. Jesteśmy jedną z najszybciej rosnących spółek działających w sektorze spożywczym na GPW w Warszawie. Stale umacniamy naszą pozycję jako jednego z liderów rynku przetwórstwa mięsnego w kraju i co najważniejsze, specjalizujemy się w działalności na stale rosnącym rynku nowoczesnej dystrybucji.
  • Akcjonariusz mały niepotwierdzony: ZM Kania mocno wspłółpracują z Biedronką. Biedronka otwiera nowe sklepy. Czy każdy nowy sklep można traktować jak (choćby mały) wzrost sprzedaży więc i zysków?:)
    Grzegorz Minczanowski: Każdy rozwój u naszych partnerów handlowych w bezpośredni sposób może wpłynąć na wzrost sprzedaży naszych produktów.
  • bydgoszczanin niepotwierdzony: Dziękujemy za konstruktywne odpowiedzi. Kiedy znów będziemy mogli zadać Panu pytania na czacie?
    Grzegorz Minczanowski: Jak już sygnalizowaliśmy przy pierwszym czacie, podoba nam się ta forma komunikacji z Państwem i jestem przekonany, że najbliższym czasie również postaram się z Państwem spotkać za pośrednictwem serwisu StockWatch.pl
  • Kamil Cz. niepotwierdzony: Co wpłynęło na spadki Spółki w ostatnim czasie?
    Grzegorz Minczanowski: Moim celem nie jest bezpośrednie wpływanie na aktualną wycenę notowanych na GPW akcji spółki. Jako Prezes Zarządu skupiam się na realizacji postawionych przede mną celów operacyjnych. Mam nadzieję, że wypracowane w 2013 roku wyniki są potwierdzeniem słuszności przyjętej strategii rozwoju.
  • Grzegorz Minczanowski: Bardzo dziękuję za udział w kolejnym naszym spotkaniu. Zachęcam do kontaktu ze spółką i wysyłania pytań na adres mailowy llewczuk@zmkania.pl
  • moderator: Ja również w imieniu StockWatch.pl serdecznie dziękuję za tak liczny udział w dyskusji i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +136,95% +27 389,57 zł 47 389,57 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy