PARTNER SERWISU
lgylzhju

Czat: Grzegorz Misztal - prezes zarządu ConsoleWay - start 28 kwietnia o 11:00

Dyskusja odbyła się dnia: 28.04.2025, godziny 11:00
Grzegorz Misztal, prezes zarządu ConsoleWay: Tantiemy zapewniają nam pełną swobodę pracy nad Crown of Greed Grzegorz Misztal - prezes zarządu ConsoleWay

W poniedziałek 28 kwietnia, o 11:00 zapraszamy na czat inwestorski z Grzegorzem Misztalem, prezes zarządu ConsoleWay.

ConsoleWay SA kontynuuje dynamiczny rozwój w obszarze portowania gier na konsole. Spółka specjalizuje się w tworzeniu portów na Nintendo Switch, PlayStation 4/5 oraz Xbox One/Series X|S.

W ostatnich tygodniach miała miejsce premiera gry Crime Scene Cleaner na konsolach Xbox Series. Tytuł został dobrze przyjęty przez graczy i stanowi jeden z kluczowych elementów obecnego portfolio.

Spółka posiada doświadczenie w realizacji ponad 60 projektów. Współpracuje z kilkunastoma partnerami z grupy PlayWay oraz pozyskuje tytuły od zagranicznych deweloperów. Wśród dotychczasowych projektów znajdują się m.in.: House Flipper, Car Mechanic Pocket Edition, Mr. Prepper, Builder Simulator oraz wspomniany Crime Scene Cleaner.

W pierwszym kwartale 2026 roku zaplanowano premierę Crown of Greed – nowej gry strategicznej przenoszącej graczy do świata Rodovii, inspirowanego mitologią słowiańską. Będzie to pierwszy projekt ConsoleWay rozwijany od podstaw i udostępniony graczom na platformie Steam.

Crown of Greed - Reveal Trailer

Zapis dyskusji
  • Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Grzegorzem Misztalem, prezesem zarządu ConsoleWay.
  • Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Jasiek: Czy zamierza Pan częściej robić aktualności?
    Grzegorz Misztal: Tak, aktualności na stronie będą pojawiać się częściej. Standardowo Spółka regularnie informuje o najważniejszych sprawach poprzez raporty kwartalne, listy do akcjonariuszy (które osobiście przygotowuję) oraz komunikaty giełdowe. Teraz dodatkowo będziemy też zamieszczać więcej podsumowań i aktualności bezpośrednio na stronie internetowej.
  • Jasiek: Nie jest Panu szkoda ,że Plw nie objęła ostatnio akcji?
    Grzegorz Misztal: Z PlayWay S.A. mamy naprawdę świetny kontakt. Co tydzień uczestniczymy w cyklicznych rozmowach w ramach grupy, rozmawiamy o portach i projektach konsolowych. Dodatkowo pan Jakub Trzebiński dołączył do akcjonariatu ConsoleWay, przekraczając 5% w liczbie akcji. Utrzymujemy też bardzo dobre relacje z wieloma Prezesami z grupy PlayWay, więc mimo że PlayWay jako spółka nie jest naszym akcjonariuszem, pośrednio czujemy się częścią tej grupy.
  • Jasiek: Jakie spolka ma plany po 2026 roku po wydaniu Crown of Greed? Czy są już jakieś plany na wydanie kolejnej gry?
    Grzegorz Misztal: Naszym absolutnym priorytetem jest teraz doprowadzenie Crown of Greed do możliwie najlepszej premiery. Development idzie świetnie, w grze jest już bardzo dużo zawartości i widzimy duży potencjał na DLC oraz dalszą monetyzację po premierze. Co do kolejnych projektów – mamy oczywiście różne pomysły, ale na ten moment cała energia skupiona jest na Crown of Greed.
  • Jasiek: Czy po sukcesie CSC na xbox Consolway dostało już ciekawe propozycje z Polski i Świata na kolejne portu?
    Grzegorz Misztal: Crime Scene Cleaner na Xbox Series to nasz najlepszy port i pewna wizytówka ConsoleWay. Udało się stworzyć projekt, który naprawdę dobrze przyjął się wśród graczy konsolowych, a nie było to łatwe zadanie. Dodatkowo był to nasz pierwszy port przygotowywany również pod GamePass, co wymagało osobnego buildu na PC. Sukces premiery pokazał, że jesteśmy gotowi na realizację trudniejszych projektów i faktycznie, po premierze pojawiło się kilka ciekawych propozycji z Polski.
  • Jasiek: Czy liczył Pan na taki sukces CSC na xboxa?
    Grzegorz Misztal: Po cichu liczyłem na sukces, ale rynek konsolowy potrafi czasem mocno zaskoczyć. Szczególną niewiadomą były dla mnie oceny graczy – nawet świetne gry potrafią dostać słabsze noty z powodu drobnych problemów czy czynników niezależnych. Jestem bardzo zadowolony z odbioru Crime Scene Cleaner na Xboxie, ale nie spoczywamy na laurach – cały czas pracujemy nad aktualizacjami, czytamy komentarze i usprawniamy wersję Xbox. Myślę, że wersja na PlayStation będzie jeszcze lepsza, ze względu na silniejsze parametry konsoli.
  • Jasiek: Czy zauważył Pan zainteresowaniw analityków, giełdowych, TFI Pana spolka?
    Grzegorz Misztal: Tak, pojawiają się zapytania oraz zaproszenia na spotkania inwestorskie, co bardzo mnie cieszy. Nie ukrywam, że moim celem na najbliższe miesiące jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom akcjonariuszy i inwestorów – stąd m.in. zapowiedź regularnych czatów, większy nacisk na investor relations i budowanie świadomości marki ConsoleWay. Jako największy akcjonariusz Spółki zależy mi na tym, aby sukcesywnie budować jej wartość w długim terminie.
  • Pwl: Czy spółka w ramach marketingu planuje założyć konto na platformie X oraz nawiązać współpracę z youtuberami przed premierą?
    Grzegorz Misztal: Rozważamy założenie konta na platformie X. Jeśli chodzi o współpracę z youtuberami, na pewno wrócimy do tego tematu w IV kwartale 2025 roku, kiedy Crown of Greed będzie już bliżej premiery.
  • Pwl: Jak będzie cenę za grę, mam nadzieję, że nie więcej niż 15 dolarów bo to może źle wpłynąć na sprzedasz.
    Grzegorz Misztal: Cena gry nie została jeszcze ustalona. Myślę, że gra trafi do koszyka 19.99 USD i będzie to więcej niż uczciwa cena za obecną zawartość. Przed graczami wiele niespodzianek, które będziemy stopniowo odsłaniać, aż do premiery tytułu.
  • Pwl: Czy spółka planuje celem zwiększenia zasięgów wypuszczenie demo 2 oraz prologu?
    Grzegorz Misztal: Tak, pojawi się jeszcze jedno demo. Tutaj warto zaznaczyć, że nie korzystaliśmy jeszcze z opcji udziału na Steam Next Fest, a te festiwale generują zdecydowanie najwięcej ruchu. Crown of Greed wystartuje z kolejną wersją demonstracyjną na festiwalu w październiku. Będzie to również start naszych najintensywniejszych działań marketingowych gry.
  • Pwl: Czy jest szansa na przetestowanie jakości gry przez PLW?
    Grzegorz Misztal: Znakomita większość naszych portów jest testowane przez PlayWay, co wychodzi naprawdę znakomicie. Testerzy są skrupulatni i wyłapują wiele elementów, które potem łatamy. Jeśli chodzi o CoG, myślę, że tutaj też jest przestrzeń na takie testy, jednak bliżej 4Q, gdy zakończymy tworzyć content do gry.
  • Pwl: Czy w związku z bardzo dobrym przyjęciem Crime Scene Cleaner ns Xbox spółka spodziewa się dodatkowych wpływów finansowych od President Studio?
    Grzegorz Misztal: Spółka spodziewa się otrzymać jeszcze m.in. tantiemy od wersji PlayStation 5. Już teraz jednak prowadzimy rozmowy wstępne nad dalszym supportem gry i myślę, że niebawem podpiszemy kolejną umowę, dotyczącą update’u do gry.
  • anti: Crown of Greed to w zasadzie bezpośrednia kopia Majesty. Nie obawiacie się o roszczeń związanych z prawami autorskimi?
    Grzegorz Misztal: Nie, nie obawiamy się. Crown of Greed wprowadza wiele autorskich rozwiązań, które nie były obecne w serii Majesty – m.in. meta progresję między misjami, system dekretów czy zupełnie inny setting. W branży istnieje też wiele przykładów tzw. duchowych spadkobierców gier, które od lat nie doczekały się kontynuacji i funkcjonują bez problemu, jak choćby War for the Overworld.
  • anti: W porównaniu do dema Crown of Greed, na jakich obszarach spółka planuje się skupić przy dopracowaniu gry?
    Grzegorz Misztal: W porównaniu do dema, skupiamy się na wielu kluczowych obszarach. Przede wszystkim eliminujemy wszystkie elementy tworzone przez AI, jak np. głosy postaci. Mocno usprawniamy UI, poprawiamy balans rozgrywki, eliminujemy błędy i rozbudowujemy pulę bohaterów oraz przeciwników. Gra otrzyma 15 długich misji z różnymi sposobami przechodzenia, tryb hordy z osobną progresją, nowy system dekretów, usprawnioną muzykę i lepszą optymalizację. Już teraz widać dużą skalę zmian, a do premiery Crown of Greed będzie naprawdę ambitnym projektem.
  • anti: Czy w zleceniach portingowych zdarza się, że Console Way ma udział w przychodach? Czy są projekty portingowe w których spółka inwestuje własne pieniądze?
    Grzegorz Misztal: Oczywiście. Przykładem są m.in. projekty, które portujemy dla Games Incubator, czy gra Gunsmith Simulator, gdzie posiadamy stały udział procentowy w przychodach.
  • anti: Czy spółka ma zabezpieczone finansowanie na produkcję Crown of Greed?
    Grzegorz Misztal: Tak, finansowanie produkcji Crown of Greed jest zabezpieczone. Jestem dużym zwolennikiem prowadzenia bezpiecznej polityki finansowej – przy obecnych nakładach na projekt i wpływach z portowania jesteśmy w bardzo stabilnej sytuacji. Jak pokazują nasze raporty kwartalne, utrzymujemy stały, bezpieczny poziom gotówki, co od dłuższego czasu było moim założeniem. Dla mnie kluczowe jest, by dowieźć Crown of Greed w jak najlepszym stanie, ale jednocześnie zawsze mieć odpowiednie rezerwy finansowe.
  • anti: Proszę o doprecyzowanie odnośnie tantiem z portu Crime Scene Cleaner - czy "dodatkowe tantiemy sprzedażowe po przekroczeniu ustalonych w Umowie progów sprzedażowych" dotyczą flat-fee po osiągnięciu progów sprzedażowych oraz ile jest tych progów, czy też jest to wynagrodzenie proporcjonalne jako część przychodów uzyskanych ze sprzedaży gry?
    Grzegorz Misztal: Flat-fee po osiągnięciu progów sprzedażowych. Są to jednak bardzo znaczące tantiemy, które naprawdę są satysfakcjonujące i znaczące. Co więcej, nie jest to koniec współpracy, bo CSC będzie grą wspieraną latami, która z całą pewnością otrzyma szereg DLC.
  • anti: Jaka jest ilość osób, z którymi Console Way współpracuje przy wykonywaniu prac portingowych?
    Grzegorz Misztal: Na chwilę obecną jest nas 8-9 i w 100% pokrywa to obłożenie Spółki.
  • anti: Czy do Crown of Greed planowane jest wprowadzenie większych innowacji w porównaniu do Majesty?
    Grzegorz Misztal: Tak, planujemy wprowadzenie kilku większych innowacji względem klasycznego Majesty. Przede wszystkim będzie to tryb hordy, w którym gracze zmierzą się z falami przeciwników w misjach typu „Defense”. W kampanii pojawi się ekran królestwa, pozwalający na wybór ulepszeń wpływających na całą rozgrywkę. Dodamy też system wyboru poziomu trudności, który na wyższych poziomach zwiększy liczbę wrogów i wyzwań na mapie, oraz system dekretów, znacząco zmieniający sposób gry.
    Dodatkowo, wiele misji będzie miało alternatywne ścieżki – np. gracz będzie mógł zdecydować, czy pomóc grupie wilkołaków, czy uratować mieszkańców uwięzionych w klatkach. Zależy nam, aby misje dawały różne możliwości przejścia i realny wpływ na przebieg rozgrywki. Mamy też kilka dodatkowych niespodzianek, o których szerzej opowiemy bliżej premiery.
  • Gość: Czy spółka może liczyć na wsparcie PLW przy marketingu, np. cross promocje bundle itd.
    Grzegorz Misztal: Tak, w przypadku niektórych tytułów jak najbardziej planujemy współpracę. Na pewno pojawi się np. wspólny bundle lub promocja z Celestial Empire, bo razem z Crown of Greed reprezentują segment gier strategicznych. Tego typu działania pozwolą nam lepiej dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.
  • inwestor2k: W 2024 r było osiem premier. Jakie perspektywy na 2025 r?
    Grzegorz Misztal: Myślę, że będzie to podobny wynik. Na ukończeniu jest obecnie: Crime Scene Cleaner na PlayStation 5, Gunsmith Simulator (wraz z DLC), Chocolate Factory Simulator. Kolejne w kolejce są m.in. duże tytuły z Games Incubator i inne projekty z grupy PLW.
  • Gość: Gry strategiczne w grupie PLW nie radziły sobie do tej pory zbyt dobrze. Dlaczego w przypadku Crown of Greed ma być inaczej?
    Grzegorz Misztal: Crown of Greed nie jest typowym city builderem, tylko duchowym spadkobiercą pewnego podgatunku gier RTS, które od lat nie doczekały się ciekawych nowych tytułów. Mamy bardzo zaangażowane community, które praktycznie codziennie pyta o postępy prac. Dodatkowo odbiór dema utwierdził nas w przekonaniu, że projekt ma olbrzymi potencjał, dlatego zdecydowaliśmy się na jego rozbudowę i rozszerzenie developmentu.
  • Gość: Ultimate Games S.A. nie ma już u Państwa w akcjonariacie. Co jest powodem i jak to rzutuje na dalszą działalność?
    Grzegorz Misztal: Brak Ultimate Games S.A. w naszym akcjonariacie to efekt strategii tej spółki, która sukcesywnie wychodzi ze swojej grupy kapitałowej. Prywatnie pojawiały się pytania o ewentualne konflikty – oficjalnie mogę powiedzieć, że nie było żadnego konfliktu. Mam dobry kontakt z Prezesem Ultimate, a ConsoleWay nadal otrzymuje tantiemy z przygotowanych i wydanych przez Ultimate Games gier. Działalność Spółki przebiega bez zmian – wciąż będziemy także portować gry z grupy, co zostało potwierdzone przez Prezesa PlayWay podczas jego ostatniego czatu inwestorskiego.
  • Gość: Czy trwają rozmowy o pozyskanie kolejnych portów? Co z zagranicą?
    Grzegorz Misztal: Od dłuższego czasu skupiamy się na PLW, okazyjnie rozmawiając z zagranicą i raczej podtrzymamy tę strategię.
  • Gość: Czy Spółka ma zamiar portować na Switch 2?
    Grzegorz Misztal: Oczywiście, planujemy portować na Switch 2. Mamy duże doświadczenie w projektach na Nintendo Switch, więc myślę, że będzie to nasz mocny punkt. Na ten moment Nintendo bardzo chroni nowe urządzenie i nie otrzymaliśmy jeszcze devkitu, ale w przyszłości chętnie podejdziemy do tematu portowania na tę platformę.
  • Gość: Czy środki pieniężne w Spółce są odpowiednie na to, by zarówno portować, jak i tworzyć grę?
    Grzegorz Misztal: Tak jak wspominałem wyżej, zdecydowanie tak.
  • Gość: Czy mają Państwo zaplanowane porty na NS2?
    Grzegorz Misztal: Prowadzimy wstępne rozmowy, aby wszystkie nasze największe tytuły z dużych konsol przenieść na NS2. Niestety, bez devkitów nie możemy nic procesować.
  • Gość: Czy będą playtesty CoG i jak to kiedy?
    Grzegorz Misztal: Kolejne playtesty będą przed następnym demem, więc będziemy celować we wrzesień.
  • Gość: Na jaki etapie produkcyjnym jest CoG? W procentach, jeżeli 100 to jest wydanie gry.
    Grzegorz Misztal: Około 90% starej wizji, a mniej więcej 65-70% nowej, ulepszonej wizji na CoG. Planujemy mniej więcej do wakacji zakończyć pracę nad contentem, a później głównie zadbać o sferę audiowizualną gry.
  • PLAYER_ONE: Witam, kiedy poznamy rekomendację dywidendy za 2024?
    Grzegorz Misztal: Wypłata dywidendy przed premierą CoG nie wchodzi w grę. Myślę, że bardzo realna jest wypłata dywidenda po premierze Crowna, gdy będziemy mogli spokojnie ocenić potencjał sprzedażowy tytułu.
  • Pablo: Dlaczego ConsoleWay zrobił tak słabo port Chornobyl Liquidators?
    Grzegorz Misztal: Nie nazwałbym naszego portu „słabym” – wręcz przeciwnie. Materiał źródłowy Chornobyl Liquidators nie był łatwy do pracy, a gra miała pewne błędy i problemy techniczne, które w wersji konsolowej udało nam się poprawić. Odbiór na PlayStation 5 to 3,67/5, czyli około 73%, podczas gdy na Steamie ocena gry wynosi obecnie 48%. W tym kontekście uważam, że wykonaliśmy dobrą pracę.
  • Gość: Czy w razie sukcesu Crown of Greed spółka rozważy wypłacenie dywidendy akcjonariuszom?
    Grzegorz Misztal: Oczywiście, taki jest cel.
  • Gość: Dzień dobry. Pytanie o dział portingowy: czy Spółka planuje większy udział portów, których produkcja jest współfinansowana, co oznacza większą ekspozycję na ryzyko, ale również potencjalne dużo wyższe zyski niż kilka procent z tantiemów?
    Grzegorz Misztal: Podoba mi się nasz obecny model działania, czyli elastyczność. Mamy projekty, na których zarabiamy poprzez marżę, a w innych przypadkach spokojnie uczestniczymy procentowo w zyskach. Każda umowa to osobna negocjacja, kalkulacja potencjalnych korzyści i ostateczna decyzja, co w danym przypadku będzie najbardziej opłacalne dla Spółki. Nie ma tutaj reguły i zapewniam, że widziałem już sporo projektów, w których udział procentowy byłby po prostu nieopłacalny.
  • Kuba: Jak wygląda plan marketingowy Crown of Greed w nadchodzących miesięcach? Czy są zaplanowane jakieś wydarzenia?
    Grzegorz Misztal: W nadchodzących miesiącach planujemy kilka kluczowych działań marketingowych dla Crown of Greed. We wrześniu odbędą się playtesty, a w październiku udostępnimy drugą wersję demonstracyjną gry. W dalszej części roku planujemy także przygotowanie nowych trailerów, nawiązanie kontaktu z mediami, youtuberami oraz inne działania promujące tytuł przed premierą.
  • Kuba: Czy jest zaplanowany rozwój działu portującego tak, by Spółka mogła przenosić na konsole również te większe projekty?
    Grzegorz Misztal: Obecnie zespół w 100% pokrywa nasze obłożenie. Jeśli przy okazji obecnego sukcesu Crime Scene Cleanera na konsole okaże się, że potrzebujemy więcej osób do pracy, ponieważ pojawi się więcej projektów - jesteśmy gotowi rozszerzyć nasz dział.
  • Go123: Czy dla Console Way korzystną sytuacją jest to, że gra CSC znalazła się w Gamepasie? Jak, dla przyszłej współpracy, ocenia Pan znalezienie się poza PLW?
    Grzegorz Misztal: Nie jestem upoważniony do dzielenia się oficjalnymi danymi, ale mogę tylko stwierdzić, że zainteresowanie Crime Scene Cleanerem w Gamepassie jest spektakularne. To, że udało się przygotować projekt, w bardzo szybkim czasie, z pełnym wsparciem opcji takich jak play anywhere i pełne cross wsparcie między konsolami uważam za duży sukces.
  • Kuba: Gratulację za jakość Crime Scene Cleanera na Xboxie . Czy są planowane aneksy do umów z President Studio w kontekście planowanych dlc? Czy w kontekście gamepassa Spółka może liczyć na ogłoszone w komunikacie tantiemy?
    Grzegorz Misztal: Prezes President Studio jest bardzo zadowolony z portu CSC i wstępnie przedstawił zainteresowanie, abyśmy jak najdłużej wspierali wersję konsolową: w tym update’y i dlc. Tak, co więcej, otrzymaliśmy już pierwszy tantiem.
  • Kuba: Czy potencjalne tantiemy z Crime Scene Cleanera to znaczący zastrzyk gotówki dla Console Way?
    Grzegorz Misztal: Tak. Tantiemy sprzedażowe Crime Scene i % z innych projektów zapewniają nam pełną swobodę pracy nad Crown of Greed.
  • Kuba: Czy Crown of Greed wzięło udział w festiwalu Next Fest czy to dopiero przed Wami?
    Grzegorz Misztal: To wydarzenie jeszcze przed nami. Planujemy wziąć udział w Next Fest w październiku.
  • Gość: Dlaczego Jakub Trzebiński pojawił się w akcjonariacie poprzez zakupy akcji na rynku, a nie kupił akcji od Ultimate tak jak Pan?
    Grzegorz Misztal: Z tego co nam wiadomo, akcje zostały zakupione od Ultimate Games.
  • Villaks: Dlaczego tak rzadko robi pan aktualności , skoro jest pan tak przystojnym mężczyzną ?
    Grzegorz Misztal: Jako że nie chcę pominąć żadnego pytania, potraktuję to jako sympatyczny akcent humorystyczny i oczywiście odpowiem. Tak jak wspominałem wcześniej – aktualności będą pojawiać się na stronie zdecydowanie częściej, a także zwiększymy częstotliwość czatów inwestorskich i innych form kontaktu z akcjonariuszami.
  • Gość: Czy planowane jest demo 2 na jakimś festiwalu steam i prolog bliżej premiery?
    Grzegorz Misztal: Demo Crown of Greed pojawi się w październiku. Z opcji wydania osobnego prologu nie skorzystamy – obecnie 90% wszystkich ocen na Steamie pochodzi z wersji demo, przy ponad 300 recenzjach na karcie pełnej gry. Dodatkowo aktualna polityka Steam nie sprzyja tworzeniu osobnych prologów, dlatego skupiamy się na bezpośrednim promowaniu głównej wersji gry.
  • Gość: Na kiedy jest planowana premiera CoG i czy jest przewidziany EA, czy od razu pełną wersją?
    Grzegorz Misztal: Pełna wersja, 1Q 2026r.
  • Gość: Kiedy może być premiera Crime Scene Cleaner na PlayStation 5?
    Grzegorz Misztal: Obecnia gra jest w certyfikacji. Myślę, że w czerwcu gra zadebiutuje na PS5.
  • Bing: Po co pan dokupił akcji ConsoleWay, skoro i tak nie będzie dywidendy ani teraz, ani w przyszłości, bo niby z czego by miała być? Przecież Crown of Greed wiemy, że Steama nie podbije i nikt w bajki nie uwierzy, że może być inaczej przy tym gatunku i tak małej wishliście...
    Grzegorz Misztal: Jak widać, moja wiara i zaangażowanie finansowe w Spółkę mówią coś zupełnie innego. Mocno wierzę w Crown of Greed, nasz zespół i cały kierunek, w którym zmierza ConsoleWay. Mamy wielu partnerów z grupy PlayWay, liczne propozycje na nowe porty i ambicje, by znacząco rozszerzać naszą działalność. Myślę, że najbliższe lata mocno to udowodnią.
  • Gość: Jaki będzie budżet Crown of Greed? Ile środków zostanie wydane na produkcję gry, a ile będzie kosztował marketing?
    Grzegorz Misztal: Całość nakładów na Crown of Greed, obejmująca zarówno produkcję gry, jak i działania marketingowe, nie powinna przekroczyć około 1,8 mln złotych.
  • Waldek: Dlaczego Frozen Way wyrzucił ConsoleWay z portowania Honeycomba? Aż tak źle go robiliście???
    Grzegorz Misztal: Nie było żadnego „wyrzucenia”, a nasza relacja z Frozen Way jest bardzo dobra. Z Prezesem Mateuszem Jeleniem cyklicznie jesteśmy w kontakcie i mamy serdeczne relacje. Honeycomb, dzięki pozyskaniu zagranicznego wydawcy, znacząco się rozrósł – gra wygląda świetnie i mocno kibicujemy Frozen Way. Wspólnie uznaliśmy, że nie ma sensu realizować portu na bazie starej umowy, skoro projekt będzie rozwijany jeszcze przez dłuższy czas. Dlatego stanowczo dementuję jakiekolwiek sugestie o problemach w naszych relacjach biznesowych.
  • Gość: W jaki sposób kontrolują Państwo produkcję Crown of Greed, za którą odpowiada spółka Blum? Czy mają Państwo na bieżąco nadzór nad produkcją gry czy może Blum ma wyznaczone milestony i po zakończeniu milestona wysyła do Państwa to co wykonał w ramach danego milestona?
    Grzegorz Misztal: Oczywiście, wszystko testujemy, działamy w oparciu o przygotowany wcześniej harmonogram, a buildy gry są przez nas aktywnie testowane. Wszelkie uwagi i poprawki są omawiane z Blum.
  • Gość: Skąd wynika taka zmiana z 90% na 70%? Nowa zawartość? Uwagi po demo? Grzegorz Misztal: Około 90% starej wizji, a mniej więcej 65-70% nowej, ulepszonej wizji na CoG. Planujemy mniej więcej do wakacji zakończyć pracę nad contentem, a później głównie zadbać o sferę audiowizualną gry.
    Grzegorz Misztal: Zmiana wynika z tego, że po wersji demonstracyjnej zobaczyliśmy zarówno duży potencjał, jak i otrzymaliśmy sporo cennych uwag od graczy. Wielu z nich zobaczyło w Crown of Greed szansę na duchową kontynuację ukochanego Majesty 3, a my chcemy jak najlepiej sprostać tym oczekiwaniom. Gry strategiczne to wymagający gatunek – gracze oczekują większej głębi rozwiązań gameplayowych – dlatego zdecydowaliśmy się na znaczną rozbudowę projektu i ulepszenie wielu elementów.
  • Akcjonariusz: Czy jest szansa na stworzenie kontynuacji CoG w wersji multiplayer ? Czy zastanawialiście się nad taką opcją ?
    Grzegorz Misztal: Obecnie wróciła moda na dobre gry single player i właśnie na tym się skupiamy. Chcemy dostarczyć graczom soczysty, dopracowany produkt, łączący nostalgię z nowymi elementami i solidną kampanią RTS. Na ten moment Crown of Greed jest projektowany jako pełnoprawna gra single player i na tym skupiamy całą naszą energię.
  • darekspdkgameinvest: Czy gra Crown of Greed będzie miała różne stopnie trudności bo jestem już w podeszłym wieku i nie bardzo sobie radzę, mam nadzieję, że będzie również wersja po polsku bo angielski niestety nic a nic nie umiem. Pozdrawiam
    Grzegorz Misztal: Tak, Crown of Greed będzie oferować różne poziomy trudności, aby każdy gracz – niezależnie od doświadczenia – mógł dopasować rozgrywkę do swoich możliwości. Jeśli chodzi o język, gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych, w tym z polskim interfejsem. Pełna lokalizacja (czyli np. dubbing) będzie dostępna tylko w języku angielskim, ale cała obsługa gry i teksty będą dostępne w języku polskim.
  • darekspdkgameinvest: Czy planowana jest od razu wersja Crown of Greed na konsole czy najpierw PC i po ewentualnym sukcesie dopiero porty? Użytkownik Bing to jakiś troll.
    Grzegorz Misztal: Panie Darku, priorytetem jest wersja PC, bo to najważniejsza platforma dla gier strategicznych. Porty konsolowe planujemy na późniejszy etap. Jeśli chodzi o pytania użytkowników – cieszę się z różnorodności, bo daje to dobrą przestrzeń do dialogu i możliwość przedstawienia rzetelnych informacji bezpośrednio ze Spółki.
  • Gość: Piszecie, że Crown of Greed to "pierwszy projekt ConsoleWay rozwijany od podstaw i udostępniony graczom na platformie Steam." A na karcie steam jako producent wskazane jest BLUM. To kto za co odpowiada?
    Grzegorz Misztal: Pełnia praw do Crown of Greed należy do ConsoleWay. Wykonawcą gry jest Blum Entertainment, natomiast to my w pełni finansujemy produkcję i odpowiadamy za cały projekt. Dlatego pozwalam sobie mówić o Crown of Greed jako o pierwszym projekcie ConsoleWay rozwijanym od podstaw i udostępnionym graczom na platformie Steam.
  • Gość: Jaka jest obecnie wishlista Crown of Greed?
    Grzegorz Misztal: Obecnie Crown of Greed powoli zbliża się do poziomu około 70 tysięcy WL. Chciałbym uspokoić entuzjastów dużych liczb – do premiery zostało jeszcze sporo czasu, przed nami wiele wydarzeń i działań marketingowych. W drugiej połowie roku mocno powalczymy o to, żeby znacząco poprawić ten wynik.
  • Gość: Czy może Pan rozwinąć temat? Grzegorz Misztal: Oczywiście, wszystko testujemy, działamy w oparciu o przygotowany wcześniej harmonogram, a buildy gry są przez nas aktywnie testowane. Wszelkie uwagi i poprawki są omawiane z Blum.
    Grzegorz Misztal: Mamy jasno określony harmonogram wewnętrzny, który wielokrotnie był omawiany i weryfikowany. Comiesięczne milestony muszą być zgodne z ustalonym zakresem prac i do tej pory wszystko przebiega zgodnie z planem. Każdego miesiąca testujemy buildy gry, oceniając je pod kątem grywalności, liczby błędów i zgodności z założeniami projektu. Wszelkie uwagi są na bieżąco omawiane z Blum Entertainment.
    Dodatkowo poprosiłem Blum o przygotowanie jednego z podsumowań miesięcznych w bardziej oficjalnej formie, abyśmy mogli udostępnić je na stronie internetowej i pokazać Państwu aktualny stan prac nad grą.
  • Gość: Jaki procent całkowitych nakładów na grę zostanie przeznaczony na marketing?
    Grzegorz Misztal: Podobnie jak Prezes PlayWay, uważam, że nie należy przesadzać z nakładami na marketing. Wolę, aby zaoszczędzone środki przeznaczać na dodatkowe szlifowanie gry. Budżet marketingowy na Crown of Greed nie powinien przekroczyć 5% całkowitych kosztów projektu.
  • Gruby: Jest dobrze, proszę tylko nie przesadzić z ceną gry na premierę bo z tego co widzę, to głównie zabija gry Indie na stacie 15$ - 20$ to dobry przedział co pokazał ostatnio recykling simulator. Mam nadzieję, że nie pozwoli Pan na wypuszczenie niedopracowanej gry poniżej 80% pozytywnych ocen, proszę maglować do ostatniego szczegółu Blum. Póki co demo ma oceny ponad 90% ale za demo nie trzeba płacić. Powodzenia!
    Grzegorz Misztal: W pełni się z tym zgadzam. Świetnym przykładem jest tutaj chociażby Against the Storm – jedna z najlepszych (i polskich!) gier strategicznych ostatnich lat, dostępna w bardzo rozsądnej cenie 99 zł. Podobnie w przypadku Crown of Greed – naszym celem jest zachęcenie graczy atrakcyjną ceną i dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców, a następnie cykliczne wspieranie gry i rozwijanie jej o dodatkowe treści.
    Jeśli chodzi o jakość – też się w pełni podpisuję pod tym podejściem. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na rozszerzenie prac nad grą, aby dopracować każdy szczegół i powtórzyć sukces, jaki osiągnęliśmy przy wersji demonstracyjnej.
  • Grzegorz Misztal: Bardzo dziękuję za dzisiejsze duże zainteresowanie i wszystkie pytania. Cieszę się, że ConsoleWay budzi coraz większe zainteresowanie wśród inwestorów. Chcemy jak najlepiej odpowiadać na oczekiwania akcjonariuszy, dlatego w razie dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu. Przed nami ambitne plany na ten i przyszły rok, głównie dzięki rozwojowi Crown of Greed. Dziękuję za zaufanie i wsparcie.
  • Moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
tpkeabqa
zsjlysgq
ugwyoubt
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
olgrtcbl
ohxckqlv
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
332
strefa niepewna BB B
106
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat