pixelg
Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates SA - start 21 września 11:00
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z Leszkiem Krajewskim, członkiem zarządu ds. rozwoju PunkPirates SA.

Dyskusja odbyła się dnia: 21.09.2020, godziny 11:00
Leszek Krajewski, PunkPirates SA: Realizujemy zupełnie nową strategię i budujemy wartość spółki w nowym modelu biznesowym Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates SA
PUNKPIRAT

W poniedziałek, 21 września, o godz. 11.00 zapraszamy na prezentację oraz czat inwestorski z Leszkiem Krajewskim, członkiem zarządu ds. rozwoju PunkPirates SA. Podczas spotkania zaprezentowana zostanie strategia dotycząca produkcji gier VR, a także plany wydawnicze na najbliższą przyszłość.

PunkPirates to obecnie jedyna spółka z rynku głównego GPW specjalizująca się w produkcji i wydawaniu gier VR. Spółka wydała dotychczas trzy gry z serii Escape Room VR, ponadto w przygotowaniu ma cztery kolejne tytuły, z czego dwa powinny mieć premierę jeszcze w tym roku. Najbliższa gra – DANGER! COVID-19 – ukaże się już pod koniec września. Gracz wcieli się w niej w rolę naukowca, który jako pierwszy odkrywa zagrożenie wycieku groźnego wirusa poza mury laboratorium i musi jak najszybciej powstrzymać narastające niebezpieczeństwo pandemii.

Rynek gier rozszerzonej rzeczywistości jest ciągle młodym, ale dynamicznie rosnącym segmentem branży gamingowej. Wg analiz IMARC Group wartość tego rynku wyniosła w 2019 roku ok. 13 mld USD, a prognozowany wzrost do roku 2025 ma wynieść ok. 25% rocznie. Wzrost ten jest napędzany zarówno rosnącą i bardziej przystępną bazą sprzętową, jak i rosnącą liczbą wydawanych gier VR.

W razie problemów z otworzeniem filmu na stronie StockWatch.pl, transmisja jest dostępna również na Facebooku >>Link i YouTubie >>Link.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Leszkiem Krajewskim z PunkPirates SA. Tematem spotkania będzie strategia dotycząca produkcji gier VR oraz plany wydawnicze na najbliższą przyszłość.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Leszek Krajewski: Dzień dobry. Witam serdecznie na czacie inwestorskim i zapraszam do zadawania pytań.
  • GrającyInwestor: Czy ostatnia produkcja Inner Voices trafi na pozostałe platformy z największą sprzedażą jak: Oculus Quest, Playstation VR?
    Leszek Krajewski: Obecnie pracujemy nad optymalizacją Inner Voices i dopasowaniem tej gry do wszystkich dostępnych platform. Do końca roku podejmiemy decyzję, na które platformy ostatecznie gra będzie wydana.
  • GrającyInwestor: Kilka opini na Steam które to zapewne negatywnie wpływają na sprzedaż oraz wizerunek firmy zarzucającyh iż gra Inner V. nie nadaje sie do uzytku. Czy te problemy zostały rozwiązane? W branży chyba lepiej przesuwać premiery kilkukrotnie niż wydać zły lub nie dopracowany produkt? Wiele gigantów działa w ten sposób na rynku jak CDP czy FOR. Poza tym przesuwanie premiery wpływa pozytywnie na zwiększenie zainteresowanie czy tam budowanie napięcie premierowego.
    Leszek Krajewski: Negatywne komentarze zostały umieszczone po premierze pierwszej wersji gry Inner Voices. Dzisiejsza wersja jest po licznych aktualizacjach i odpowiada na uwagi graczy. Wszystkie ewentualne nowe spostrzeżenia będą na bieżąco adresowane. Liczymy, że znajdzie to odzwierciedlenie w opiniach.
  • GrającyInwestor: Do dnia dzisiejszgo brak daty premiery lub jakich kolwiek informacji na temat gry która miała/ma się ukazać do końca 3kw czyli Covid ER. Czy gra zostanie wydana w obecnym kwartale czy zostanie przesunięta co z trailerem itp? Cy gra zostanie wydana na urządzenia Oculus Quest oraz pozostałe jak Playstation itp?
    Leszek Krajewski: Gra jest obecnie na etapie ukończenia produkcji. Na daną chwilę nie przewidujemy opóźnienia, czyli premiera do końca września jest aktualna.
  • GrającyInwestor: Jak wygląda finansowanie nadchodzących produkcji? Czy środki będą pochodzić z wyjścia z obecnych inwestycji czy może są już zabezpieczone na obecne projekty?
    Leszek Krajewski: Mamy zabezpieczone środki na produkcję gier z naszego pipeline'u. Środki pochodzą ze sprzedaży naszych dotychczasowych produkcji, jak również z dezinwestycji portfela IQ Partners, m.in. Antyweb oraz Prowly.
  • GrającyInwestor: Wynagrodzenie 180k zł w 1H to chyba trochę przesada w momencie kiedy to spółka nie pokazuje dodatnich wyników. RN nie powinna pobierać wynagrodzenia lub pobierać płace minimalną w tekiej sytuacji ponieważ na nie, nie zasługuje. Czyż nie? Czy po prostu spółka jest od tego by wyciągać z niej środki nie zależnie od wyników?
    Leszek Krajewski: Zwracamy uwagę, że opublikowane sprawozdanie za I półrocze nie uwzględnia jeszcze wyników z naszej działalności gamingowej. Wynagrodzenia RN są na minimalnym poziomie i nie przekraczają łącznie kilku tys. zł miesięcznie. Pozostała część wynagrodzeń - jest to kwota obejmująca wszystkich członków zarządu, więc naszym zdaniem nie są to wygórowane kwoty.
  • gmaing na GPW: Witam, przyznam szczerze, że nie kojarzę debiutu spółki. Kto jest szefem studia i jakie ma doświadczenie w branży gamingowej, przy jakich projektach VR pracował?
    Leszek Krajewski: Spółka PunkPirates powstała z połączenia ze spółką IQ Partners, która zadebiutowała na GPW NewConnect 4 grudnia 2007 roku i przeniosła się na główny rynek GPW w październiku 2011 roku. Jestem członkiem zarządu ds. rozwoju, tzn. odpowiadam za prowadzenie studia, jego rozwój oraz za strategię produkcji i wydawania gier. Posiadam 10-letnie doświadczenie w branży growej, a od 5 lat zajmuję się grami VR, odpowiadam za sukces naszych gier z serii Escape Room, które sprzedały się w liczbie ponad 90 tys. egzemplarzy.
  • Pako: Jakie przychody, albo jakie wolumeny sprzedaży wygenerowaliście w lipcu i sierpniu?
    Leszek Krajewski: Gry z serii Escape Room VR sprzedają się w sposób ciągły. Jako spółka notowana na GPW, nie możemy niestety podawać wyników przed terminem publikacji raportu okresowego.
  • GrającyInwestor: Właściwie wiele informacji zostało już przekazanych podczas dzisiejszej prezentacji. Może zpytam czy planowane są jakieś emisje akcji czy spółka nie potrzebuje tego typu dofinansowania? Czy członkowie RN posiadają jakieś akcje spółki lub planują ich zakup?
    Leszek Krajewski: Obecnie nie przewidujemy nowych emisji akcji, gdyż posiadamy wystarczające środki, m.in. z wyjść z inwestycji z portfela IQ Partners. Część członków RN posiada akcje, szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w sprawozdaniu finansowym. W przypadku transakcji na akcjach, RN jest zobowiązana do przekazania nam takiej informacji.
  • Totmes: Jakie macie kompetencje marketingowe? Kto ma doświadczenie i w jakich zespołach? W jakich projektach?
    Leszek Krajewski: To jest bardzo dobre pytanie. W 2011 byłem współzałożycielem agencji marketingowej dla branży gier komputerowych (EvilPort), byłem w niej odpowiedzialny za prowadzenie kampanii marketingowych dla globalnych wydawców takich jak np.: Ubisoft, Wargaming, BigPoint.
  • Gość: Jakie są przeciętne koszty gier, które chcecie wyprodukować?
    Leszek Krajewski: Nasz planowany budżet na grę wynosi obecnie do 500 tys. zł.
  • Gość: Czy spółka otrzyma jakąś płątność przed wydaniem Escape’a w Chinach od partnera?
    Leszek Krajewski: Tak, w ramach umowy o współpracę z firmą Pico Interactive, zapewnia nam ona finansowanie na pokrycie kosztów portowania gier na ich urządzenia.
  • Totmes: Jaki jest budżet Titans VR i skąd zamierzacie pozyskać środki na jego produkcję?
    Leszek Krajewski: Budżet nie powinien przekroczyć kwoty 500 tys. zł. Produkcja gry będzie sfinansowana ze środków własnych.
  • Gość: Jak to możliwe, że w połowie maja ogłaszacie Death Manager VR, a tytuł miał wyjść jeszcze w 4 kwartale? To kolejna przeróbka Escaperooma? Z czego wynika przesuniecie relasu na 1q?
    Leszek Krajewski: Death Manager VR to symulator grabarza z elementami zagadek logicznych. Nie jest to gra typu Escape Room. Prace preprodukcyjne trwają od końcówki 2019 roku. Przesunięcie premiery na Q1 2021 ma na celu dopracowanie tej gry, aby odniosła jak największy sukces.
  • Gość: Jak rozumiem gra Covid 19 powstanie na lokacjach i silniku Eceaperoom, więc będzie to właściwie podobna gra, tylko z innym celem i inną narracją. Jaki będzie koszt jej stworzenia?
    Leszek Krajewski: Do tej produkcji wykorzystujemy dotychczasowe zasoby powstałe przy seriach Escape Room VR. Spodziewamy się, że koszty produkcji zostaną zwrócone w bardzo krótkim czasie od premiery.
  • Ferratu: Spółka posiadała 2,3 mln zł zobowiązań finansowych. Co ma być źródłem ich spłaty?
    Leszek Krajewski: Te zobowiązania są na poziomie jednostkowym, są to wyłącznie zobowiązania wewnątrz grupy PunkPirates i nie występują na poziomie skonsolidowanym. Co więcej, obecnie pracujemy uproszczeniem struktury kapitałowej, żeby była bardziej dopasowana do obecnego modelu biznesowego oraz bardziej czytelna dla inwestorów.
  • Pako: Kiedy zamierzacie wyjść z pozostałych inwestycji starego biznesu?
    Leszek Krajewski: Jesteśmy w ciągłym procesie dezinwestycji, sukcesywnie realizujemy kolejne wyjścia.
  • Gość: Na PC najpopularniejszym miejscem sprzedaży jest Steam, a jak wygląda sprawa z grami VR? Gracze kupują je przez inne platformy?
    Leszek Krajewski: W odróżnieniu od większości gier na PC, platforma Steam nie jest dominującą platformą sprzedaży dla gier VR. Najbardziej popularną platformą jest Oculus Store. Sprzedaż odbywa się również m.in. za pośrednictwem Viveport oraz PlayStation Store.
  • Gość: Jaka będzie łączna całkowita liczba akcji po realizacji wszystkich warrantów subskrypcyjnych i ewentualnej konwersji pożyczek (jest taki wariant?)?
    Leszek Krajewski: Nie ma pożyczek, które byłyby konwertowalne na akcje spółki. Odnośnie warrantów - służą one motywowaniu osób zaangażowanych w budowanie wartości spółki, więc akcje które pojawiłyby się z konwersji, będą w posiadaniu osób blisko związanych ze spółką. Jeden warrant uprawnia do objęcia jednej akcji.
  • tom: jakich przychodów można się spodziewać z nowej gry Covid 19
    Leszek Krajewski: Szacujemy sprzedaż na minimalnym poziomie 25 tys. sztuk w rok od premiery. Ponadto spodziewamy się zwrotu kosztów produkcji w szybkim czasie.
  • inwestor_2k: Temat COVID-19 w grze wykorzystało już Jujubee, ale z marnym skutkiem. Skąd pewność że z waszym projektem będzie inaczej?
    Leszek Krajewski: Decydując się na ten projekt, oprócz aktualności tematyki gry, braliśmy pod uwagę możliwość wykorzystania dotychczasowych zasobów oraz szybki czas produkcji. Zrealizowaliśmy tę grę przy niskim ryzyku finansowym.
  • Mariusz1980: Witam serdecznie. Dlaczego strona firmy nie jest dostępna również w jezyku polskim?
    Leszek Krajewski: Nasza strona jest przede wszystkim stroną produktową. Ponad 90 proc. naszej sprzedaży jest realizowana na rynkach zagranicznych. Strona z relacjami inwestorskimi jest oczywiście w języku polskim.
  • Mariusz1980: Analizując sprawozdzania finansowe nasuwa mi się pytanie "Co się takiego stało po 2013 roku, że firma przestała być rentowna"?
    Leszek Krajewski: Od tego roku realizujemy zupełnie nową strategię i konsekwentnie budujemy wartość spółki w nowym modelu biznesowym. Spodziewamy się poprawy wyników w najbliższej przyszłości.
  • Gość: Jak oceniacie ryzyko realizacji zobowiązań pozabilansowych?
    Leszek Krajewski: Nie widzimy zagrożeń, jeśli chodzi o realizację jakichkolwiek zobowiązań spółki.
  • Gość: Czy w obliczu braku przychodów uważacie, że zarząd powinien pobierać wynagrodzenie zamiast np otrzymywać warranty w ramach programu motywacyjengo?
    Leszek Krajewski: Co do przychodów - sprawozdania prezentują historyczne wyniki, natomiast obecnie spodziewamy się wzrostu przychodów w kolejnych okresach. Co do programu motywacyjnego - jest to ciekawa sugestia to zastanowienia.
  • GrającyInwestor: Czy zatem covid zostanie wydany podczas premiery w Oculus store, viveport oraz playstation? Inner voices również na te platformy?
    Leszek Krajewski: Gra DANGER! COVID-19 zostanie jednocześnie wydana na Steam, Oculus Store oraz Viveport.
  • GrającyInwestor: Czy do promocji produktów nie byłoby dobrze używać social media i ich płatnych reklam oraz youtube? Osobiśćie sądzę ze tak. Pozdrawiam oraz życzę wielu sukcesów.
    Leszek Krajewski: Dziękujemy. Właśnie rozpoczynamy działania marketingowe z zewnętrznymi podmiotami.
  • GrającyInwestor: Jak wygląda obecnie sprzedaż oraz czy problemy Inner V. zostały rozwiązane? Czy koszty produkcji Inner V. zostały zwrócone?
    Leszek Krajewski: W najbliższym czasie spodziewamy się zwrotu poniesionych nakładów.
  • GrającyInwestor: Czy jest jakaś niepodzianka dla inwestorów? Np podpisanie nowej umowy wydawniczej lub produkcji lub współpracy itp?
    Leszek Krajewski: Zamierzamy kontynuować dotychczasową politykę o informowaniu nt. bieżących wydarzeń w spółce.
  • Gość: czy zamierzacie poinformować w raporcie o środkach finansowych pozyskanych z dezinwestycji portfela IQP?
    Leszek Krajewski: Tak, te informacje będą podane w nadchodzących raportach okresowych.
  • gameboy: Czy ten czat to zapowiedź nowego otwarcia spółki na inwestorów?
    Leszek Krajewski: Równolegle do publikacji planów rozwoju, staramy się być jeszcze bliżej naszych inwestorów. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie z Waszej strony.
  • Leszek Krajewski: Bardzo dziękuje wszystkim Państwu za udział w czacie. W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu za pośrednictwem adresu e-mail: leszek.krajewski@punkpirates.io
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +135,80% +27 160,25 zł 47 160,25 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy