pixelg
Przemysław Marszał - prezes zarządu i Martin Balawajder - dyrektor finansowy 11 bit studios SA

Czat inwestorski z Przemysławem Marszałem - prezesem zarządu i Martinem Balawajderem - dyrektorem finansowym 11 bit studios SA

Dyskusja odbyła się dnia: 29.04.2021, godziny 14:00
Przemysław Marszał - prezes zarządu i Martin Balawajder - dyrektor finansowy 11 bit studios SA: Na konferencji inwestorskiej pokażemy update na temat każdego z naszych wewnętrznych projektów Przemysław Marszał - prezes zarządu i Martin Balawajder - dyrektor finansowy 11 bit studios SA

W czwartek 29 kwietnia o godz. 14:00 odbędzie się prezentacja oraz czat inwestorski z Przemysławem Marszałem - prezesem zarządu i Martinem Balawajderem - dyrektorem finansowym 11 bit studios SA. Tematem spotkania będzie omówienie wyników za 2020 rok oraz update informacji na temat produkcji gier własnych i projektów wydawniczych.

11 bit studios jest deweloperem multiplatformowych gier sprzedawanych na całym świecie. Spółka działa w modelu niezależnym, zajmując się każdym etapem tworzenia gier samodzielnie – od produkcji, przez marketing, po dystrybucję w sklepach cyfrowych.

W 2010 roku 11 bit studios S.A. wypuściło pierwszą grę z serii „Anomaly”, które szybko stały się liczącymi na świecie produkcjami typu tower offense. Następnym dużym krokiem był „This War of Mine”, wydane jesienią 2014 roku, po dwóch latach wytężonej pracy. Gra odniosła wielki sukces. Koszty jej produkcji zwróciły się już w pierwszy weekend po premierze. „TWoM” okupował przez szereg tygodni czołowe miejsca na liście bestsellerów serwisu Steam oraz innych platform cyfrowej dystrybucji. W kwietniu 2018 roku premierę miał „Frostpunk”. Tytuł również okazał się olbrzymim sukcesem. Nakłady na stworzenie gry zwróciły się już po 66 godzinach od premiery.

Oprócz produkcji gier Spółka, w ramach inicjatywy 11 bit publishing, zajmuje się również wydawaniem gier zewnętrznych indie deweloperów. W maju 2018 roku Spółka wydała grę „Moonlighter”, której producentem było hiszpańskie studio Digital Sun. Jesienią 2019 roku premierę miało „Children of Morta” amerykańskiego studia Dead Mage.

Od 18 grudnia 2015 roku akcje 11 bit studios S.A. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wchodzą w skład indeksu mWIG40.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Przemysławem Marszałem - prezesem zarządu i Martinem Balawajderem - dyrektorem finansowym 11 bit studios. Tematem spotkania będzie omówienie wyników za 2020 rok oraz update informacji na temat produkcji gier własnych i projektów wydawniczych.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Przemysław Marszał i Martin Balawajder: Dzień dobry. Witamy Państwa na czacie z 11 bit studios. Zapraszamy do zadawania pytań.
  • Antonii: Czego można się spodziewać na prezentacji dotyczącej perspektyw spółki? Czy przedstawią Państwo więcej niż jeden produkt?
    Przemysław Marszał: Będziemy chcieli pokazać, gdzie obecnie jest spółka według nas oraz (co ważniejsze), jakie mamy plany na przyszłość. Pokażemy to dość szeroko, ale jednocześnie bardzo spójnie. Wydaje mi się, że na sporo pytań, które macie Państwo w głowach, znajdziemy wówczas odpowiedź. Liczę, że z kilkoma tematami pozytywnie Was zaskoczymy, zarówno w temacie gier własnych jak i partnerów i działań wydawniczych.
  • Frey: Dzień dobry, jak idą prace dotyczące mobilnej wersji Frostpunka? Jest szansa na premierę w tym roku oraz na ukazanie się tej gry również na rynku chińskim? Pozdrawiam
    Przemysław Marszał: Prace nad mobilnym Frostpunkiem trwają. Mocno wierzymy, że jeszcze w tym roku będzie dostępny na wybranych rynkach (soft-launch).
  • Gość: Kiedy jest szansa na wypłatę dywidendy?
    Martin Balawajder: W najbliższym czasie nie planujemy dzielić się zyskami. Wysokie saldo gotówki pozwala nam na duży komfort pracy. Możemy skupić się na rozwoju i inwestycjach, które w długim terminie będą procentować. Pracujemy nad strategią na kolejne lata. Produkujemy i wydajemy coraz większe gry. Stąd wiemy, że nasze potrzeby gotówkowe będą spore. Więcej na ten temat powiemy już za kilka tygodni…
  • Gość: Ostatnio ze spółki odeszło kilka osób, kto teraz kieruje zespołem P8?
    Przemysław Marszał: Branża growa w Polsce dynamicznie rośnie. Wszyscy rekrutują i podkupują sobie pracowników. Również u nas obserwujemy od kilku miesięcy większy ruch wśród załogi. Zespołem kierują doświadczone osoby. Przedstawimy je w momencie, gdy będziemy pokazywać, jaką grą jest Projekt 8.
  • Teresa: Z jednej z poprzednich konferencji pamiętam, że zmieniliście silnik do P8. Jednocześnie w 3Q pojawiły się koszty prac nad silnikiem, które zostały zakończone. Czy należy rozumieć, że to udoskonalanie tego silnika, który został użyty we Frostpunku, czy praca nad nowym? W których grach własnych ten silnik zostanie użyty?
    Martin Balawajder: Prace rozwoje nad silnikiem dzielone są na etapy, żeby po ich zamknięciu móc je amortyzować. Jeśli chodzi o przyszłość silnika, to jest to przedmiot analiz. Mamy nadzieję, że niedługo będziemy mieli do przekazania ciekawe i pozytywne informacje na ten temat.
  • andy_dufresne: Czy w perspektywie długoterminowej Spółka rozważa akwizycje innych studiów/zespołów deweloperskich jako kierunek rozwoju?
    Przemysław Marszał: Nie jesteśmy już tak ortodoksyjnie przywiązani do rozwoju wyłącznie organicznego, jak to było jeszcze rok temu. Widzimy, co się dzieje w światowej branży growej. Widzimy też wiele zalet w bliższych, nie tylko biznesowych, ale też kapitałowych czy eksperckich relacjach z zewnętrznymi studiami. Aktywnie pracujemy obecnie nad tym tematem. Gdy będziemy gotowi, poinformujemy o szczegółach.
  • andy_dufresne: Czy w bieżącym roku możemy spodziewać się finalizacji kolejnych umów wydawniczych? Nad iloma projektami zewnętrznymi może jednocześnie pracować Spółka - czy są tu jakieś logistyczne/organizacyjne/inne ograniczenia?
    Przemysław Marszał: Mamy kilka tematów na stole, w tym mocno zaawansowane. Rozmowy trwają. Przygotowujemy się organizacyjnie i kadrowo, żeby prowadzić 9-12 projektów wydawniczych równocześnie.
  • andy_dufresne: Mam też jedną sugestię, którą na potrzeby czatu zamienię w pytanie: czy Spółka nie uważa, że dobrym pomysłem byłoby utworzenie i prowadzenie odrębnego dwujęzycznego profilu IR w mediach społecznościowych? Z moich obserwacji wynika, że spółką interesuje się wielu inwestorów indywidualnych z zagranicy.
    Przemysław Marszał: Dziękujemy za komentarz. Weźmiemy go pod uwagę.
  • Ready: Czy wyniki za I kwartał 2021 roku będą lepsze niż za IV kwartał 2020?
    Martin Balawajder: Prośmy o chwilę cierpliwości. Raport za I kwartał chcemy opublikować 13 maja. Termin jest aktualny.
  • anti: Ogłoszenia o pracę na pozycjach leadowych do P8 wiszą od miesięcy: Design Director, Lead Gameplay Designer, Lead Combat Designer, Lead Environment Artist. Wnioskuję że trudno znaleźć odpowiednich ludzi z doświadczeniem na te pozycje? Jak to wpływa na bieżące prace nad grą i czy jest to powód do zmartwień?
    Przemysław Marszał: Rekrutacje z powodu COVID nie są łatwe, szczególnie poza Polską (logistyka), gdzie aktywnie szukamy ludzi. Jeśli chodzi o Projekt 8, to jedyne co możemy powiedzieć to, że za dwa tygodnie zagramy wewnętrznie w kolejny duży milestone...
  • anti: Jaką łączną liczbę osób w zespołach produkcyjnych spółka chce osiągnąć na koniec tego roku?
    Przemysław Marszał: W Projekcie 8 jest obecnie ok. 45 osób. Do końca roku powinno ich być ok. 60. Dla Dolly jest to odpowiednio 20 i ponad 30, a Eleanor to ponad 50 i ponad 60.
  • anti: Projekt Foxhole raczej nie ma szans na wydanie w tym roku?
    Przemysław Marszał: Nie widzimy na to szans.
  • gamingo: Witam, jak obecna sytuacja pandemiczna przekłada się na terminy produkcji oraz na plany wydawnicze spółki?
    Przemysław Marszał: Produkcyjnie radzimy sobie bardzo dobrze. Natomiast powrót do biura jest dla nas bardzo istotny w kontekście kultury pracy w 11 bit studios. Dlatego bardzo nam zależy, żeby nastąpiło to jak najszybciej.
  • morgernstern: W jaki sposób tak dynamiczny rozwój spółki wpływa na jej funkcjonowanie? Z 50 osób sprzed kilku lat, potroiliście zatrudnienie, w międzyczasie wydaliście jedną swoją grę. Czy wzrost zatrudnienia utrudnia pracę nad nowymi projektami?
    Przemysław Marszał: Widzimy te zmiany, ale w ślad za zwiększaniem zespołów deweloperskich rozwijamy też inne, często nowe piony (wewnętrzne struktury firmy). Bardzo aktywnie rozwijamy zespół T&C (team and culture), który odpowiada za organizacje, procesy i kulturę organizacyjną spółki.
  • anti: Czy wynagrodzenie z Game Pass było w jakimś stopniu uzależnione od ilości pobrań/graczy?
    Przemysław Marszał: W jakimś stopniu było.
  • Michał: Czy nowe produkcje własne spółki będą tworzone pod graczy konsolowych? Czy potencjał sprzedażowy nowych gier będzie porównywalny na PC oraz dużych konsolach?
    Przemysław Marszał: Taki mamy plan i go realizujemy.
  • Antonii: Na kiedy Państwo planują konferencje inwestorską dotycząca planów na przyszłość?
    Przemysław Marszał: Musieliśmy nieco przesunąć raport roczny z przyczyn od nas niezależnych (COVID) i ten sam czynnik sprawia, że mamy niewielki poślizg z organizacją eventu. Po majówce będziemy rozsyłać zaproszenia, a sam event odbędzie się pod koniec maja lub na początku czerwca.
  • Antonii: Skąd wynikał odpis na grze Foxhole?
    Martin Balawajder: W przypadku Foxhole i każdego z innych tytułów regularnie sprawdzamy postęp prac. W tym przypadku, wytworzone wcześniej assety okazały się zbędne. Zatem zgodnie z zasadami księgowymi, musieliśmy odpisać te koszty. Kwota jest nieznacząca.
  • tom: dzień dobry Na jednym z ostatnich wywiadów mówił pan o zespołach ponad 100 osobowych ( 100 plus ) kiedy te zespoły tak liczne mogą się pojawić w spółce.
    Przemysław Marszał: Myślę, że nastąpi to w ciągu 2-3 najbliższych lat.
  • Gość: Kiedy jakieś konkretne info o Projekcie 8?
    Przemysław Marszał: Na konferencji inwestorskiej pokażemy Państwu update na temat każdego z naszych wewnętrznych projektów.
  • Damian: Czy Projekty 8, 9 i 10 zostaną wydane w latach 2022, 2023 i 2024, odpowiednio?
    Przemysław Marszał: Celowo odeszliśmy od numeracji w nazwach projektów, żeby mieć wolną rękę, jeśli chodzi o ich wypuszczanie na rynek.
  • 11bitfun: Jak oceniają Państwo możliwość realizacji celów finansowych z programu motywacyjnego? Co musiałoby się zdarzyć od strony biznesowej, żeby je zrealizować?
    Przemysław Marszał: Jesteśmy mocno przekonani, że cele z programu uda się nam zrealizować. Na to gramy całym naszym zespołem.
  • Gość: Czy możemy liczyć w tym roku na trailer do którejś z gier ?
    Przemysław Marszał: Tak.
  • Gość: Czy jest szansa, że w tym roku spółce uda się przekroczyć 100mln przychodów czy macie takie plany lub możliwości ?
    Martin Balawajder: Nie publikowaliśmy prognoz na bieżący rok. Dlatego nie możemy odpowiedzieć na to pytanie.
  • morgernstern: Jak bardzo zadowoleni jesteście z działań na platformie Nintendo Switch? Czy możecie pochwalić się danymi dot. ilości egzemplarzy jakie udało się tym kanałem uplasować na konsolach klientów?
    Martin Balawajder: Nasze gry na Switch sprzedają się bardzo dobrze, szczególnie Moonlighter. Ale nie zdradzamy wolumenów sprzedaży na tę platformę jak i każdą inną.
  • Investor654: Jak zmiana struktury zarządu wpłynie na długotrwałą strategię firmy i wizję artystyczną "wartościowej rozrywki"? Czy spółka nadal planuje produkcje ambitne pod każdym względem, skłaniające do refleksji?
    Przemysław Marszał: Jesteśmy tym samym 11 bit studios, które zrobiło TWoM i Frostpunka. Widzimy wielką wartość w naszym meaningfulowym przekazie. Chcemy opowiedzieć więcej na ten temat na konferencji.
  • Investor654: Jaką tematykę poruszycie w najnowszych projektach? Czy planujecie przy każdym projekcie tworzyć nowe IPO, czy może chcielibyście rozwijać już znane IPO Frostpunka i This War of Mine? Jak widzicie dalszy potencjał waszych IPO? Czy cheiclibyście tworzyć kolejne pełnowartościowe produkty z tej serii, czy raczej tylko kolejne dodatki i remake?
    Przemysław Marszał: Widzimy wielką wartość w TWoM i Frostpunku. Rozwijając 11 bit studios jednym z naszych kluczowych elementów strategii jest budowanie długotrwałych, crossmediowych brandów. Jednocześnie, jak Państwo wiedzą, nasze gry bazują na ideach. Zatem będziemy chcieli pogodzić ideę budowania brandów z tworzeniem nowych IP, które obecnie powstają.
  • Gość: Czy planujecie w niedalekich projektach użycie UE 5 ?
    Przemysław Marszał: Tak, planujemy.
  • Gość: Czy jest szansa na lepsza komunikację IR z inwestorami? Niestety odpowiedzi na forum są zwykle wymijające i długo na nie sie czeka. Moze chociaż jakis update comiesięczny w formie video?
    Przemysław Marszał: Dziękujemy za komentarz. Postaramy się, żeby odpowiedzi spływały szybciej.
  • Gość: Jaki docelowy poziom zatrudnienia widzi pan w spółce w 2023/24
    Przemysław Marszał: Myślę, że będzie to 250/300 osób
  • 11 bit studios: Dziękujemy za spotykanie i ciekawe pytania. Jak już padło przy części pytań, zapraszamy na naszą Konferencję Inwestorską. Dzisiaj głównie chcieliśmy skupić się na wynikach, ale za miesiąc podstawowym tematem będą nasze obecne kroki i przyszłe działania. Pozdrawiamy. Przemek Marszał, Martin Balawajder i Dariusz Wolak.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy