-
moderator: Witam na webinarze i czacie inwestorskim z Łukaszem Rosińskim, prezesem zarządu VARSAV Game Studios. Tematem spotkania będą obecne produkcje oraz plany rozwoju na przyszłość.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Łukasz Rosiński: Witam, na prezentacji i czacie inwestorskim. Zapraszam do zadawania pytań.
-
Gość: Giants gra z bardzo ciekawym pomysłem jedak niewykorzystanym. Jak oceniacie produkcję i sprzedaż. Czego ten przypadek Was nauczył na przyszłość?
Łukasz Rosiński: Zgadzam sie, że potencjał tego projektu został niewykorzystany. Niestety jako studio nie byliśmy w stanie zapewnić odpowiednich środków, żeby dokończyć projekt zgodnie z jego pierwotną wizją. Natomiast obecnie, dzięki współpracy z partnerem - Untold Tales SA pojawila sie mozliwosc dokończenia projektu i jego pełnego wydania, co powinno istotnie zwiększyć jego potencjał monetyzacyjny. Planujemy także wydanie gry na konsolach, które w naszej opinii są potencjalnie bardzo dużym rynkiem dla tej gry.
-
Gość: Dzień dobry, czy planowane jest wejście na giełdę spółki zależnej Mooneaters?
Łukasz Rosiński: Mooneaters SA to nasza najbardziej udana inwestycja i spółka z ogromnym potencjałem rozwoju na kolejne lata. Obecnie skupiamy się na wielu inicjatywach, które pozwoliłyby wykorzystać bardzo dobrą sytuację spółki (udana premiera Everdream Valley, planowany tryb multiplayer, umowa z Meta Platforms) w jak największym zakresie. Głównym wątkiem na którym skupiamy się w przypadku spółki jest pozyskanie dla niej partnera branżowego lub jej notowanie, ale tu chcielibyśmy najpierw zbadać potencjał także innych rynków niż tylko NewConnect. Obecnie rozpoczynamy badanie możliwości notowania spółki na rynku AIM w Londynie. Uważam, że pokazanie się jako VGS i Mooneaters na takim rynku może potencjalnie przynieść obu podmiotom wiele korzyści. Oczywiście podchodzimy do tego wątku realistycznie, ale jest on dla nas na tyle kuszący, że zanim podejmiemy decyzję o notowaniu na rynku NewConnect chcielibyśmy mocno zbadać obie powyższe alternatywy.
-
Gość: Dzień dobry, kiedy planowane jest wydanie gry Path of Calydra?
Łukasz Rosiński: W The Path Of Calydra napotkaliśmy na duże wyzwania dotyczące optymalizacji gry. Świat TPoC jest ogromny - według naszych szacunków zapewnia około 18-20 godzin rozgrywki i niestety, ale niektóre lokacje zostały przez brazylijskiego dewelopera stworzone w sposób, które bardzo utrudnia sportowanie gry na konsole, w tym główną, na której nam zależy - Nintendo Switch. Optymalizacja gry leży zgodnie z umową po stronie brazylijskiej, czekamy na jej rezultaty, by podejmować kolejne decyzje.
-
Gość: Kiedy zobaczymy pierwsze zapowiedzi gry CHASE
Łukasz Rosiński: Pierwszy materiał z gry BARKOUR, która jest finalną nazwą Projektu CHASE pojawił się na portalu Twitter w dniu wczorajszym. Zadecydowaliśmy, że najlepszą ścieżką komunikacji dla tego projektu jest przygotowanie gruntu pod planowaną na przyszły rok oficjalną zapowiedź jest rozpoczęcie komunikacji od materiałów z produkcji gry (tzw. work-in-progress) i takie też materiały będą się o grze pojawiać od teraz regularnie. Pies, agent specjalny jest w naszej opinii bardzo interesującym głównym bohaterem i powinien nam zbudować odpowiednio dużą bazę społeczności przed oficjalną zapowiedzią gry planowaną na 1 lub 2Q24.
-
Gość: Czy myslicie w przyszlosci o tworzenie aplikacji do obslugi klientow w Bankach, sklepach, sieci hoteli, wizualizacji apartamentow, mieszkan za pomocą technologi VR ?
Łukasz Rosiński: Eksplorujemy pierwotny (VR i AR w nazwie studia) kierunek rozwoju studia, ale w VR jednak wolelibyśmy się skupić na produkcji gier. Premiera Oculus Quest 3 i stosunkowo duża baza urządzeń Oculus Quest 2 oraz PlayStation VR powodują, że w naszej opinii, wreszcie, po wielu latach inwestycja w tego typu projekty stała się racjonalna biznesowo. Nasza bardzo dobrą relacja z Meta Platforms (umowa Mooneaters SA na ko-finansowanie gry Everdream Valley VR) tym bardziej nas w tym utwierdza.
-
Gość: Czy przy Barkour czerpaliście insprację z gry Space Tail produkcji Longterm Games?
Łukasz Rosiński: Nie, nasza gra nie ma nic wspólnego z grą Space Tail. Pomysł na grę z psim bohaterem zrodził się też u nas wcześniej niż powstało studio Longert Games ;) BARKOUR to gra trzecioosobowa, w której gracz wciela się w psa, bojowego, agenta specjalnego i jest oparta o trzy kluczowe mechaniki - parkouru, walki i skradania się. Zapraszam do śledzenia kolejnych materiałów z gry, które będą się regularnie ukazywać na platformie X oraz portalu Reddit.
-
Gość: Co tak słabo z kursem
Łukasz Rosiński: Trudno jest mi się odnosić do kursu akcji, który jest uzależniony od wielu czynników, w tym niezależnych od studia. Uważam, że spółka wykonuje bardzo dużo pracy, by odzyskać zaufanie inwestorów po nieudanej premierze gry GIants Uprising i mam nadzieję, że sukces Everdream Valley, ciekawa komunikacja gry BARKOUR, kolejne kroki rozwoju Giants Uprising oraz THe Path Of Calydra zostaną zauważone i docenione przez szersze grono inwestorów. Ja ze swojej strony robię wszystko, by w spółce pojawiła się odpowiednia finansowa poduszka bezpieczeństwa, która zapewni realizację naszych planów.
-
Tomasz Piotrowski: Jak ocenia Pan obecną sytuację w firmie po premierach Guprasing i EDV?
Łukasz Rosiński: Muszę przyznać, że sytuacja w Spółce tuż po premierze gry Giants Uprising była bardzo trudna. Bardzo liczyliśmy na istotnie większe środki ze sprzedaży tej gry, które mogłyby nam zapewnić finansowanie jej dalszego rozwoju. Niestety tak się nie stało. Podjęliśmy więc kroki, które zapewniły nam środki na dalsze funkcjonowanie istotnie już zmniejszonego zespołu. Bardzo pomogły w tym aktywne, które spółka posiadała w postaci udziałów w innych podmiotach oraz dotacja, która pozwoliła na rozwój gry BARKOUR. Po premierze Everdream Vallley sytuacja studia znacznie się poprawiła. EV to po Bee Simulator kolejne, stabilne źródło przychodów dla Spółki, a wartość posiadanego przez spółkę 55,01 proc. pakietu akcji studia istotnie wzrosła, co daje nam znaczną elastyczność w finansowaniu projektu BARKOUR.
-
Tomasz Piotrowski: Dlaczego inwestorzy i gracze mają Panu zaufać po porażkach poprzednich gier?
Łukasz Rosiński: Porażki są przykre i nikomu nie życzę doświadczeń, które przyszło nam przeżywać na przełomie 2021 i 2022 roku, ale ważne by wyciągać z nich wnioski. Nieudana premiea Giants Uprising wiele nas nauczyła. W spółce znacznie zmieniły się procesy, regularnie ogrywamy nasze produkcje, testujemy różne partnerstwa, wreszcie - znaleźliśmy swoje miejsce w świecie gier - skupiamy się na interesujących gameplay'owo zwierzętach. Można powiedzieć, że to nisza, ale jak pokazał przykład gry Stray w którą nie wierzył żaden wydawca, z którym rozmawiałem na temat naszego projektu z psim głównym bohaterem - w tej niszy, zapewniając graczom to, czego oczekują sprzedaż może być ogromna (brak danych oficjalnych, ale sprzedaż STRAY szacuję na 6-10 milionów sztuk). Wreszcie też w międzyczasie pokazaliśmy, że potrafimy pozyskiwać i rozliczać środki z dotacji, których pula w kolejnych latach powinna się znacznie zwiększyć.
-
Tomasz Piotrowski: Jakie są wyniki sprzedażowe Everdream?
Łukasz Rosiński: Staramy się w miarę na bieżąco komunikować sprzedaż gry Everdream Valley w naszych sprawozdaniach finansowych lub przy okazji innych komunikatów dotyczących spółki zależnej Mooneaters S.A. Bardzo liczymy na udany sprzedażowo 4Q23, ponieważ 15.12.2023 startuje sprzedaż EV na konsoli Xbox, mamy zapewnione duże wsparcie marketingowe ze strony ko-wydawcy gry - Untold Tales podczas okresu wyprzedażowego, obecnie trwają też beta testy trybu multi player gry na plaftormie Steam.
-
Staszek: Jak zamierza Pan pozyskać środki na rozwój spółki. No na razie to wszytko jest na granicy. Brak pewności że będzie mieć środki na dalszy rozwój projektu.
Łukasz Rosiński: Chciałbym, by spółką w 1Q24 zapewniła sobie środki na dokończenie produkcji gry BARKOUR. Trudno powiedzieć czy będzie to jedno źródło, tj. np. wydawca dla gry czy zbiór wielu źródeł. Na pewno bardzo pomaga nam w tym obecnie sprzedaż Everdream Valley, mocno liczę na podtrzymanie dobrej passy Bee Simulator, ale podejmujemy także inne działania - np. rozmawiając o sprzedaży części aktywów czy podejmując próbę pozyskania dotacji. Na finansowanie BARKOUR samym BARKOUREM, a nie innymi. projektami czy wydawcą też mamy plan, ale o dalszych krokach wolałbym na razie nie informować, ponieważ nie jesteśmy jeszcze z nimi gotowi.
-
Gość: Dzień dobry, jakie są plany dla pakietu Spółki Ovid Works, który jest w posiadaniu spółki?
Łukasz Rosiński: Sytuacja Ovid Works została ustabilizowana kontraktem z Mooneaters SA na ko-produkcję Everdream Valley VR. Mocno liczymy, że prędzej czy później znajdzie to odzwierciedlenie w kursie spółki. Z moich informacji Zarząd Ovid Works prowadzi wiele rozmów na temat realizacji planowanych projektów. Oczywiście obserwujemy sytuacje Ovid Works i w razie ciekawych możliwości będziemy je każdorazowo analizować.
-
Staszek: Szczery wywiad. Zero ściemy. Oceniam pozytywnie.
Łukasz Rosiński: Dziękuję, ostatnie latach nie były dla nas i dla mnie osobiście łatwe. Dobrze czuć, że wreszcie jest z kim i o czym pozytywnie i kreatywnie "porozmawiać"
-
Szarik_102: Projekt Barkour zamierzacie wydać w 2025 roku. Pytanie 1: Jak spółka zamierza finansować projekt do czasu jego wydania? (zakładam 18 miesięcy developmentu). Pytanie 2: Zakładając wydanie tytułu z wydawcą czego spółka spodziewa się od strony finansowej od tego projektu?
Łukasz Rosiński: Tak jak wspomniałem powyżej - dążę do zapewnienia docelowych środków na rozwój projektu BARKOUR w 1Q24. Oczywiście rozważymy każdą propozycję umowy wydawniczej, ale dzięki sukcesowi Everdream Valley nie jesteśmy zmuszeni do podpisywania niekorzystnych umów na rozwój tego projektu. Jest wiele innych niż wydawca form finansowania, które eksplorujemy - na pewno będziemy o nich informować jeżeli podejmiemy kierunkowe decyzje.
-
Antek: Czy Barkour zadebiutuje w wersji early access czy jako gotowy produkt?
Łukasz Rosiński: Wydanie BARKOUR jest planowane jako pełna grą w wersji na PC i wszystkie konsole, wraz z dalszym rozwojem gry po premierze.
-
ciekawski: Projekt Chase, czyli Barkour zamierzacie wydać własnymi siłami, czy podobnie jak przy Bee Simulatorze sięgniecie po wydawcę?
Łukasz Rosiński: Rozważamy różne formy finansowania tego projektu, w tym wydawcę.
-
Akcjonariusz: Co się dzieje obecnie w spółkach Warhound Games oraz Cyber Rain Games?
Łukasz Rosiński: Rozważamy różne formy finansowania tego projektu, w tym wydawcę.
-
Karol65: Witam, skąd taki skok przychodów ze sprzedaży Bee Simulatora w 3Q? Była jakaś promocja, akcja promocyjna? Czy w IV kwartale “pszczoła poleci wyżej”?
Łukasz Rosiński: Na bardzo dobrą sprzedaż wpłynęły głównie promocje cenowe na konsoli Nintendo Switch. Niestety, ale w mojej opinii od początku potencjał sprzedażowy gry był hamowany przez zbyt wysoką cenę wyjściową (34,99 USD)
-
Tomasz Piotrowski: Jako duży udziałowiec firmy ovid, czy jesteście zadowoleni z sytuacji w tej spółce?
Łukasz Rosiński: Bez wątpienia przyczyniliśmy się do ustabilizowania sytuacji Ovid Works umową z Mooneaters SA, mocno liczę, że Zarząd wykorzysta ten stabilniejszy okres do popracowania nad długoterminową wartością studia dla akcjonariuszy.
-
GPW_geek: Jakie macie założenia co do Chase? W jakim nakładzie to się sprzeda waszym zdaniem?
Łukasz Rosiński: Na prognozy jest jeszcze za wcześnie, te będą znacznie bardziej wiarygodne po oficjalnej zapowiedzi gry, natomiast przy podejmowaniu pierwotnej decyzji na temat inwestycji w ten projekt braliśmy pod uwagę wyniki sprzedażowe takich gier jak STRAY, Okami, Spyro, Crash Bandicoot, Sonic czy Star Fox, które notowały bardzo duże, często przekraczające milion sztuk sprzedaże.
-
Andrzej: Jakie podobne gry można zestawić z Barkour?
Łukasz Rosiński: W zasadzie jedyną referencją jest gra Stray. Natomiast kot to nie pies ;) Kot głównie śpi i biega, pies jest znacznie bardziej aktywny. Bezpośredniej referencji więc nie ma, ale na pewno warto śledzić wiekowe już niestety takie gry jak Lost Ember czy Okami.
-
UlkaZulka: Która z nadchodzących gier jest Waszym faworytem?
Łukasz Rosiński: Ewidentnie BARKOUR.
-
Gość: Czy uważa Pan ze pożyczenie akcji w celu "uwalenia" kursu własnej spółki pod tanią emisje jest zagraniem fair wobec akcjonariuszy?
Łukasz Rosiński: Pożyczka akcji była warunkiem inwestorów, którzy zainwestowali w emisję warrantów emitowanych przez Spółkę w momencie, kiedy środki te były Spółce niezbędne. Zgodnie z umową akcje zostaną niedługo zwrócone.
-
Staszek: Kiedy spółka zacznie coś komunikować?
Łukasz Rosiński: Spółka komunikuje się na bieżąco poprzez raporty bieżące oraz raporty kwartalne. Wracamy też jak widać do większej otwartości na komunikację tego typu jak dzisiejsza.
-
Łukasz Rosiński: Bardzo dziękuję za dzisiejszy chat i za Państwa pytania. Było mi bardzo miło móc wreszcie zaprezentować więcej szczegółów z bieżącego życia spółki. Liczę na kolejne, owocne spotkania tego typu, a w międzyczasie w razie zainteresowania zapraszam do kontaktu poprzez maila firmowego.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach projektu #GamingNaGiełdzie