pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

faraquet

faraquet

Ostatnie 10 wpisów
topfacet napisał(a):

A jak się to ma do zapowiedzi prezesa, że w tym roku będzie trailer p8?:)


Tak samo jak do, np tego z czatu:
"Antonii: Czego można się spodziewać na prezentacji dotyczącej perspektyw spółki? Czy przedstawią Państwo więcej niż jeden produkt?
Przemysław Marszał: Będziemy chcieli pokazać, gdzie obecnie jest spółka według nas oraz (co ważniejsze), jakie mamy plany na przyszłość. Pokażemy to dość szeroko, ale jednocześnie bardzo spójnie. Wydaje mi się, że na sporo pytań, które macie Państwo w głowach, znajdziemy wówczas odpowiedź. Liczę, że z kilkoma tematami pozytywnie Was zaskoczymy, zarówno w temacie gier własnych jak i partnerów i działań wydawniczych."

Nie było słowa o partnerach, o działaniach wydawniczych w pozytywnym tonie.

Albo do tego wywiadu z faux paux, na który się jak mniemam powołujesz, że zobaczymy w tym roku zapowiedzi 3 gier w tym z pionu wydawniczego. Dzisiaj się dowiedzieliśmy, że z pionu wydawniczego nie zobaczymy raczej nic.

Albo, że poznamy osoby liderujące odpowiedzialne za poszczególne projekty (z forum inwestorskiego

Czyli nijak

Z resztą przykładów mógłbym mnożyć, ale jesteś w spółce podobnie stażem z tego co zdążyłem się zorientować, więc pewnie przykłady znasz.

Dla mnie spółka broni się biznesowo i wizją tworzenia gier opartych na idei, którą kupuję. Problem zaczyna się w momencie chwalenia się projektami. Podejście rozumiem i argument spalenia marketngowego również. Nie potrafię jednak przez cały czas bycia ze spółką zrozumieć jednak narracji typu pokażemy wam coś niesamowitego, a jak przychodzi co do czego, to mówią - nie możemy wam nic pokazać.

topfacet napisał(a):
[quote=faraquet][quote=topfacet]

Na jednym z teaserów była rękawica, śnieg, oraz coś co przypomina generator w tle. Także to był FP2.


No dokładnie, czyli jedna gra ze śniegiem, czyli zajawka teasera to raczej Eleanor. Przemawia za tym też:
-> największy i zgrany już zespół
-> budowa gry o istniejące IP
Dlatego stawiam, że to kontynuacje Frostpunka zobaczymy 12 i że wyjdzie jako pierwsza

topfacet napisał(a):


Natomiast film zapowiadający nową grę, który w pełni zobaczymy 12 sierpnia to moim zdaniem P8. Prezes wcześniej mówił, że w tym roku będzie trailer P8.


Mocno zimowa atmosfera, sceneria frostpunkowa, wydaje mi się, że to jednak Eleanor. Jeszcze obejrzę zajawki co pokazywali wcześniej jak konfa będzie dostępna, ale śniegu chyba tam mało widziałem ;)

Dzięki @Szutnik za analizę. Pisząc "myślę, że rynek oczekuje" odniosłem się do zadanego pytania. Osobiście bardziej interesuje mnie realizacja strategii w horyzoncie 3-5 lat i pełnoprawne 3 zespoły produkcyjne (gra własna co 1,5 -2 lat) oraz zwiększenie częstotliwości wydawania gier z pionu wydawniczego, niż to jak kurs zachowa się bezpośrednio po konferencji. Ale fajnie, że ona jest - zawsze to jakiś update, bo o informacje w przypadku bita nie tak łatwo.

Myślę, że rynek oczekuje teasera p8 i ujawnienia nazwy, coś jak w pierwsza zajawka frostpunka. Jeśli go nie dostanie, może być lekko zawiedziony.
Natomiast ja za cytatem prezesa z tutejszego czatu:
"Liczę, że z kilkoma tematami pozytywnie Was zaskoczymy, zarówno w temacie gier własnych jak i partnerów i działań wydawniczych"
Liczę na jakąś nową umowę wydawniczą, z rozpoznawalnym partnerem.

Ale nikt ich nie deprecjonuje. Po prostu nie można ich traktować mnożnikowo. Te powtarzalne i owszem i je trzeba oszacować. Zysk z pandemii natomiast dorzucić do wyceny jako one off. Takie moje zdanie, nie zamierzam nikogo przekonywać. Dodam, że jeśli zakładacie po pandemii np 300mln powtarzalnie rocznie, to uważam spółkę za niedowartościowaną.

Myślę, że dużo bardziej pomocne, dla obecnej wyceny i oszacowania przewartościowania/niedowartościowania byłoby, gdybyś byl w stanie przewidzieć jaki mercator posiadałby wskaźnik c/z, przy obecnej cenie dajmy na to w 2024.

Cytat:
Z tym harmonogramem jest tak, że to potencjalnie cenotwórcza informacja i musieliby podać ja oficjalnym kanałem. Więc nie można potwierdzić go gdzieś na forum.


Czyli poprzedni też leciał w espi? Dziwne, musiałem przeoczyć ;)

Swoją drogą ciekawym jest wypowiedź z forum inwestorskiego, gdzie spółka komentuje (w skrócie):
Harmonogram jest aktualny, bo jeszcze nie ogłosili jego nieaktualności, co pewnie zrobią na konferencji. Think
Strasznie pokrętna logika, myślałem zawsze, że harmonogram staje się nieaktualny, jak zostanie zmieniony, bądź wiadomo że nie możliwym jest do osiągnięcia, a nie w momencie podania nowego do publicznej wiadomości ;)

clanowy napisał(a):
Na składanym PITcie za 2020 masz obowiązek wykazać ten dochód z dywidendy i tak czy siak wyjdzie powyżej miliona i zapłacisz te 4% dodatkowo.

Biuro maklerskie też przecież tę dywidendę wykaże a pobrany podatek pokaże jako 19% czyli sam widzisz, że przed skarbówką nie uciekniesz.


No nie, bo zysk z dywidend nie wchodzi w skład podatku solidarnościowego, więc będzie to tylko 19%

Pierwsze lepsze źródło: prawo-dla-ksiegowych.pl/danina...
cytat:
"Przy ustaleniach dotyczących daniny solidarnościowej nie uwzględnia się natomiast dochodów podatników np. z tytułu:
...
dochodów pasywnych typu odsetki od pożyczek czy od obligacji lub z tytułu dywidend i innych dochodów z udziału w zyskach osób prawnych (w tym także z umorzenia automatycznego czy przymusowego udziałów)."

yellowshadow napisał(a):
Akurat to co piszesz jest w 100% nieprawda, co jak na czlonka zespolu Stockwatch jest szokujace. Nie ma czegos takiego jak „indywidualna sprawa kazdego inwestora”. Mowimy tutaj o korzysci finansowej, ktora wynika wprost z matematyki, ktora z kolei nie jest subiektywna. Ze wzgledu na koszty podatkowe skup jest korzystniejszy niz dywidenda i co do tego nie ma watpliwosci.


Jesteś pewien, że nie ma czegoś takiego jak "indywidualna sprawa każdego inwestora"?
Wyobraź sobie sytuację, że jest inwestor, który przekroczył już milion zysku ze swojej działalności, pracy i aktywności na rynku kapitałowym. Przy wypłacie dywidendy zapłaci 19% podatku. przy sprzedaży, którą sugerujesz 23% bo obowiązywał go będzie dodatkowy podatek s0lidarnościowy. Która z opcji będzie dla niego korzystniejsza?

Cytat:
edit: spojrzałem na wykres i nabrałem podejrzeń graniczących z pewnością, że jutro spółka uraczy nas kolejnym komunikatem


Albo i nie uraczy, spółka nie zawsze ma w zwyczaju informować ;)

kotzwysp napisał(a):
Nawiązując do poprzedniego wpisu o C/Z.

Pytanie o perspektywy. Największe zawirowania na rynku ropy miały miejsce w kwietniu 2020, wtedy była największa zmienność, cała historia z ceną poniżej zera. Musiał być wtedy boom u brokerów, ludzie liczyli, że jak jest zero to kupią za zero i sprzedadzą z zyskiem. Więć kwartał 2 może być lepszy. Tylko pytanie, co z tym boomem się dalej stało po połowie kwietnia, wiadomo, że USO (US Oil) miał duże kłopoty, pytanie ile osób potraciło pieniądze i usunęło konta? Czy więc wyniki w tym segmencie w kolejnych kwartałach będą lepsze czy gorsze? WIele zależy co dalej z ropą, jeśli sytuacja się uspokoi to zmienność spadnie, mniejszy ruch w XTB.



XTB tak rolował kontrakty, że cena nigdy nie osiągnęła zera. Trzy dni miał kontrakty czerwcowe i cena osiągnęła minimum poniżej 6USD po czym znowu nastąpiło rolowanie na lipcowe (Piszę o WTI). W każdym razie zmienność jest w dalszym ciągu wysoka, przez co łatwiej o zerowanie kont z tą różnicą, że w tym tygodniu pozycje długie mają się lepiej.

Również zgłaszam zainteresowanie analizą

@lukas
Tutaj można tak wyczytać: www.foruminvest.11bitstudios.c...

Cytat:
Podsumowując. Pełne i wiarygodne dane na temat tego, jak sprzedaje się "Frostpunk" i jaki miał wpływ na wyniki Spółki będzie można znaleźć w naszym Raporcie za I półrocze, którego publikacja jest zaplanowana na 30 sierpnia. Już teraz zapraszamy do lektury.


@spinor - nie wyobrażam sobie obniżki większej niż 15% (obstawiam 10%) przy ciągłej wysokiej pozycji jaką Frostpunk zajmuje w pełnej cenie. Co prawda przez 1,5 miesiąca ta sprzedaż spadnie, ale żeby ją wzbudzić ponownie dla pierwszych czekających na przecenę wystarczy mniejsza obniżka. 25% to 1/4 ceny i poczekamy na nią pewnie do listopada.

aircanada15 napisał(a):


Owszem, posiadam statystykę sprzedaży dla pewnej niedużej grupy gier, ale musi upłynąć tydzień od premiery by ją zastosować.
Mogę natomiast podać, że najgorszy wynik osiągnięty w tej grupie zastosowany do 250 tys. Frostpunka w 66 godzin przebija prognozę BOŚ ( 760 tys. na PC w ciągu roku).


@aircanada, a można liczyć, że podzielisz się po tygodniu swoimi wyliczeniami i metodyką, jaką przyjąłeś?

Co daje już ponad dwa lata obsuwy w stosunku do pierwotnego terminu. Trochę długo jak na gre indie.

@daro
powinieneś patrzeć na ranking globalny. Link ponizej: TWOM na 4 stronie
store.steampowered.com/search/...

https://tower57.gamesrepublic.com/ - a tak z kolei wygląda kolejna gra z launchpada.

ZbigniewZ napisał(a):
11b jeżeli kolejna gra będzie kiepska to powedruje do grona CI, obecna wycena wydaje uwzgledniac spory sukces kolejnego tytułu (mnie nie przekonuje)


@Zbigniew

A powiedz proszę co takiego Cię nie przekonuje w kolejnym tytule (jestem ciekaw, tym bardziej że nawet nie znamy oficjalnego tytułu).


Scarry napisał(a):


A ile wyświetleń miały trailery TWOM-PC po ok 4-5 dniach ?


To ile miał, np pierwszy trailer po 5 dniach sprzedaży? (pytam serio, może być mniej więcej)

Cytat:



Panowie, nie umiecie, lub nie chcecie, czytać między wierszami. Wydawca przesuwając premierę gry z najbardziej dochodowego okresu roku, na najsłabszy sprzedażowo okres (gorszy byłby tylko środek lata), wysłał nam niezbyt optymistyczną wiadomość. W IV kwartale ilość dostępnej przestrzeni półkowej, reklamowej i dostęp do mocy produkcyjnych tłoczni jest mocno ograniczony. Dlatego wydawcy przygotowując się do okresu świątecznego bardzo dokładnie analizują które gry wtedy wydać, starając się wybrać tytuły o największym potencjale. To że TWoM nie załapał się do świątecznego portfolio KOCHa jest dla mnie sygnałem że wydawca niespecjalnie wierzy w duży sukces konsolowej wersji gry.

To że spółka do ostatniej chwili obstawała przy tym że premiera będzie w tym roku, może świadczyć o tym, że i dla zarządu decyzja wydawcy o przesunięciu premiery była zaskoczeniem. Możliwe że za tym odstawieniem na boczny tor stoją słabe wyniki sprzedaży wersji pudełkowej oraz ciężka tematyka gry.


@Rockq cenie Twoje wpisy na forum, bo pozwalają spojrzeć na firmę również chłodnym okiem, czego czasami tutaj brakuje. Ten wpis też "łyknąłem" jak go przeczytałem i przyjąłem, że tak najprawdopodobniej jest, ale po czasie zastanowienia jedna rzecz mi nie pasuje:
Skoro KOCH w innych grach widzi większy potencjał i chce je wydać na święta, to dlaczego akurat TWOM, (które ma teoretycznie mniejszy potencjał i wychodzi później) reklamował na targach osobnym stoiskiem - nie wystarczyłoby stoisko bitowców?

Scarry napisał(a):
[ ?

I ile osób wyświetliło trailer wersji konsolowej ? .. 1000



@Scarry na pewno 1000??


daro_1975 napisał(a):
Czy ktoś moze mi krótko wyjaśnić jaki jest sens zakupu dotychczasowej wersji TWOM na plarformie GR za ponad 19euro jesli mozna ją zakupić po 10 wraz z wersją mobilną(moze odpowiedz jest trywialna ale gry to nie mój konik)


Tak, nie ma żadnego. Przedsprzedaż dostępna jest tylko przez platforme GR. Ludzie raczej tam kupują wersję android, bo mają za połowę ceny wersje PC. Ale za to jest to duża promocja sklepu.

Cytat:
Na CDP trzeba patrzeć jak na firmę i zasięgu globalnym. Wycena C/Z w PLN nijak ma się do rzeczywistości. Czas z tym skończyć i patrzeć na firmę przy wycenie w $$$


Hmm no ciekawe. a powiedz jeszcze o jaką wartość będzie się różnił wskaźnik C/Z liczony w PLN od tego w $?

Cytat:
@vladinho - po twojej wypowiedzi wnioskuję, że doświadczenia w biznesie to raczej nie posiadasz lub masz niewielkie.


Natomiast po tej wnioskuję, że trochę przeceniasz moc zarządzających. Umowa zawierana jest między dwiema stronami i prawo negocjacji dotyczy również pracownika. Ja np dziś już nie podpisałbym umowy o zakazie konkurencyjności z nikim i nie ważne jakby nie była ona sformułowana. A jeśli potenjalnemu pracodawcy by się to nie podobało to szukałbym innego. Może brak lojalki wynika z tego, że w tym biznesie to pracownik dyktuje warunki, a nie pracodawca? (Tylko przypuszczenie)

Cytat:
Możesz to tłumaczyć jak chcesz dla mnie to są ewidentne działania konkurencyjne wobec firmy.Speak to the hand
Firma produkuje gry aby na nich zarabiać a pracownicy tworzą te gry dla firmy w godzinach pracy. Gdyby pracownicy zrobili prywatnie grę tylko dla siebie rodziny i przyjaciół, to ok ale ci pasjonaci chcą wydać tą grę i to już są działania konkurencyjne wobec 11bit! Brak reakcji zarządu oznacza, że nie stosuje "lojalek" w umowach o pracę i za to minus dla zarządu.


Tego nie wiesz. Pracowałem swego czasu w polskiej firmie konsultingowej zatrudniającej ok 20 osób. Każdy z konsultantów miał taką lojalkę (ściślej rzecz biorąc to nie lojalka, tylko umowa o zakazie konkurencyjności, czy jakoś tak). A mimo tego zdarzało się, że konsltant brał zlecenia poza firmą (zazwyczaj weekendowa współpraca z uczelnią wyższą). Oczywiście wszystko po uzgodnieniu z zarządem - który wyrażał zgodę na odstępstwo, bądź nie. Jeśli inny klient docelowy (uczelnia, zamiast korporacji) to blokowanie takiego czegoś byłoby tylko deprymujące dla samego pracownika. Tak samo mogło być tutaj (choć wcale nie musiało), żeby nie powodować frustracji pracowników można im pozwolić sie bardziej realizować w czasie wolnym, zamiast to blokować, a każdy przypadek rozpatrywać osobno

Cytat:
faraquet napisał(a):
@chris - ale nigdzie nie jest napisane, jakoby mieli opuścić 11bit, tylko że napisali grę na boku, która wydana zostanie na systemie iOS


Teraz możecie to bagatelizować ale to jest tzw. "furtka" i jeżeli dziś zarząd nie wyciągnie wniosków to jutro zamiast jakiejś drobnej produkcji przez 3ch pasjonatów, możemy mieć mega produkcję zrobioną przez połowę zespołu po tzw. "godzinach" a która może się lepiej sprzedawać jak sztandarowa produkcja 11bit.


To żadne bagatelizowanie, to odpowiedź na wpis Chrisa na forum, który oczekuje dementi informacji o odejściu 3 członków 11bit. Tutaj nie ma czego dementować, bo taka informacja nie padła.

@chris - ale nigdzie nie jest napisane, jakoby mieli opuścić 11bit, tylko że napisali grę na boku, która wydana zostanie na systemie iOS

wiadomosci.stockwatch.pl/tworc...
Jak wynika z artykułu to nie będzie wydana przez launchpad, mimo że twórcami sa pracownicy 11 bit

Cytat:
Z informacji StockWatch.pl wynika, że 11 bit studios jako pierwsze otrzymało propozycję wydania PixWing, ale z niej nie skorzystało. Obecna sytuacja jest więc wyzwaniem dla zarządu firmy, który powinien utrzymać spójność zespołu i zapewnić dotrzymanie terminów produkcji gier powstających w spółce, szczególnie jeśli PixWing okaże się sukcesem.


Co do terminu to jakiś czas temu w tym serwisie podawali czerwiec, a po wpisie na tym forum data zmieniła się na sierpień (nie wiem, czy był związek). Wypada wierzyć, że to ostateczna data

@ Scarry

Chodziło chyba o ogólne podejście do klienta.

Jest info na facebooku, ze spacecome na iOS 6 maja:
www.facebook.com/SpaceComGame/...

@topfacet

No nie było, ale jeszcze dwa tygodnie temu w tym serwisie był napisany tylko czerwiec - teraz pojawiła się dokładna data. Zobaczymy, z drugiej strony nie wiem dlaczego 11bit mialoby ukrywać datę?

@topfacet
Wg serwisu gry-online premiera Jamesona 16 czerwca:
www.gry-online.pl/S016.asp?ID=...

Ale nie wiem na ile to wiarygodna informacja

pieniek1 napisał(a):
wystarczy zobaczyć ile GR przyniósł przychodu( 40 k EURO za 4 qw) z adnotacją ze była porównywalna jesli chodzi o sprzedaż TWOMa do HUMBLE BUNDLE , a GOG przyniósł znacznie mniejszy dochód z tego tytułu niż GR. czyli inne sklepy (niż STEAM) przyniosły max 500 K PLN przychodu ze sprzedaży TWOM


Really?? A ta adnotacja to skąd?

Jak dla mnie 200k do 23 się broni, bo zakladam 75k w tygodniu kolejnym promocyjnym + 50k inne platformy i robi się 325 tyś.


baks napisał(a):
Myślę, że za kilka lat to kolega zrozumie. Na pewno nie bronię nikomu podejmowania decyzji inwestorskich na podstawie pseudo-statystyki (skanowalnej) ale tak samo nie ładujcie ludzi w balona tym skanowaniem, bo jak się okazuje podawane wyniki (175tyś) się nie sprawdziły tak samo jak nasze oczekiwania 600tyś lub więcej.


@baks w koncu trafiłeś w sedno. Koledzy od skanowania podali wyniki, Ty zawsze mówiłeś o oczekiwaniach... Swoją drogą nie prawdą jest też, że podali wynik bardzo nietrafiony, Introverted 23 grudnia pisał o 200tyś sprzedanych kopiach na samym steam. Dodając do tego najbardziej gorący tydzień plus platformy typu gog uzyskamy ilość, która w zbliżony sposób odpowiada uzyskanym przychodom w IV kwartale.
Reasumując, jaśli kogoś interesuje ilość sprzedanych kopii TWOM w kolejnych miesiącach, myślę że skanowanie kont powinno dać rezultaty, na podstawie których można wyciągnąć jakieś wnioski

Jeszcze cyctat z grudnia:

Introverted_investor napisał(a):

Wysłane: 23 grudnia 2014 16:39:39 przy kursie: 62,00 zł

@Rational: tak. Wg. tych danych liczba posiadaczy TWoM na Steamie lada moment przekroczy 200k.

@psycholog
Nie trzeba aktywować przez STEAM. Gra jest DRM free, kupując np. na GR można sobie ściągnąć i zainstalować na dysku bez angażowania w to żadnych cyfrowych klientów.

Znalazłem na youtubie ciekawy wykład nowego członka RN:



Dużo ciekawych rzeczy nie tylko o one2tribe, ale o rynku gier jako całości.

Mozna prosić SW o analizę ostatniego raportu?

A czy nie jest tak, że decyzja była uwarunkowana ustawą, która zabrania OFE inwestować w Newconnect?

Jak ktoś chce jeszcze kupić wersje pudełkową. W dodatku z autografami i koszulką to jest dostępna tutaj:
aukcje.wosp.org.pl/this-war-of...
Ciekaw ile osiągnie licytacja :)

topfacet napisał(a):
Koszty szacowali na 1-2 MLN a nie 1-3 MLN. Testerow mieli za darmo, to wiemy. Natomiast same koszty np. komputerow juz poniesli przy wczesniejszej produkcji. Biuro tez maja raczej w wersji budget (bylem, widzialem). Z tego co pojawia sie w mediach, to nad gra pracowalo ok 6 osob.


@topfacet uważam, że testerów nie mieli za darmo .To co było w mediach to były ostatnie szlify i poprawki. Nie znam się aż tak bardzo na produkcji gier, ale wyobrażam sobie, że tworzoną grę trzeba testować na każdym etapie produkcji.

tak oglądam ten link do steama i patrzę, że anomaly soundtrack blisko 30 euro? (bez przeceny). Tyle to ja czasami daję za dobrego winyla, ale żeby za dźwięk z kompa? Sam pomysł sprzedaży ścieżek dźwiękowych uważam za bardzo dobry, ale z tą ceną chyba trochę przesadzili.

Ale jakiego oficjalnego komunikatu oczekujesz? Bo jeśli wielkości sprzedaży, to raczej się nie doczekasz i wynika to z polityki spółki. Będą kwartalne wyniki, to wtedy dowiemy się ile spółka zarobiła w tym kwartale. Czyli 12 lutego.

rockq napisał(a):



4) pudełka, DLC (zwiększają przychody o dodatkowe 30-50%), mobilne (zapewne już w I kwartale), konsole (pewnie przed wakacjami), + siedem projektów w piekarniku, etc.



Musisz pamiętać, że dwa z siedmiu już wymieniłeś (czyli konsole i mobilne). Reszta to Jameson is the pilot, Spacecom mobilne, Riseland, Industrial (akurat na industrial czekam z niecierpliwością na szczegóły). Tak ja to widze.

Dla równowagi pojawił się bardzo ciekawy wywiad z bitowcami tutaj:



No i podobno będziemy zaskoczeni tym co szykują bitowcy w przyszłości ;)

Tak patrze na google play i nie za dobrze to wyglada, ze 1/4 ocen to ocena skrajnie negatywna. Pewnie jakis bug, badz mocne wymagania sprzetowe uniemozliwiaja niektorym granie?
play.google.com/store/apps/det...

Znalazłem próbke gry. można sobie polatać i wyrobić opinie ;) rezoner.net/labs/jamesonthepil... Finalna wersja pewnie będzie się różnić trochę?

Ciężko stwierdzić, zbyt lakoniczny ten trailer, nie podejmuję się oceny przed pokazaniem kolejnych szczegółów

Jest już do obejrzenia.
Na facebooku piszą też, że pokażą gameplay TWoM niebawem, wydaje mi się, ze z w związku z preorderem zaraz po targach :)

Super info! Znaczy się premiera niebawem.
A kolejna gra launchpada nazywa się chyba jamesone the pilot?
www.facebook.com/thiswarofmine...

Moim zdaniem do emisji tutaj bardzo daleko i nie wydaje mi się, żeby ona miała miejsce. Ja jestem zadowolony ze strategii, myślę, że największe koszty z GR zostały już poniesione na odpalenie działalności, teraz oczywiście GR też je generuje, ale zaczyna również generować przychody.
Launchpad jest dobrym pomysłem. Rola wydawcy jest o tyle dobra, że mając doświadczony zespół (a takim zespołem jest dla mnie 11bit) można z mniejszym ryzykiem stwierdzić na istniejących już grach (czy też prototypach), która gra jest miodna, która ma szanse dobrze się sprzedać, niż ma to miejsce w tworzeniu gry od podstaw. Oceniam, że z launchpada o wiele szybciej spólka zacznie generować zyski, niż z GR (właśnie przez inny profil działalności). Warunkiem są tutaj dobre negocjacje z twórcami gier.
No i zdywersyfikowanie tworzenia nowych gier też na plus. Większe prawdobodoobieństwo, że któraś z nich wypali. Teraz AD nie wypaliło i mamy skutki w raporcie, może gdyby była jakaś druga inna zrównoważyłaby słabą sprzedaż AD.
Reasumując, moim zdaniem to dobrze, że z kasy uciekło trochę gotówki na nowe projekty. Które są w założeniu dobre i logiczne, oczywiście potwierdzeniem tego będą wyniki w kolejnych kwartałach.
Natomiast trzymanie dużej gotówki w kasie to nie do końca byłoby dla mnie dobre rozwiązanie...

coraz więcej też jest o Spacecom. Spółka dla stratego taktyków, ale wśród takich odbiorców może być pozytywnie przyjęta. Premiera na jesieni
www.gametrailers.com/videos/6x...

11bit zaprasza na testy TWoM.
docs.google.com/forms/d/10UNhR...
Można zapisać się pod powyższym linkiem. W ankiecie trzeba podać jak podobały się inne tytuły. Wnioskuję z tego, że testy mają dać bardziej wskazówki na temat grywalności i sugestie, niż wyłapanie bugów.

Wpółpraca cieszy, Polscy deweloperzy powinni się trzymać razem. Natomiast taka promocja, po takim okresie od premiery, może świadczyć, że sprzedaż AD nie jest "porywająca".

No właśnie pewności brak, dlatego pisałem o bacznym obserwowaniu co się będzie dziać :) Do tego dopiero zaczynam się przyglądać spółce i nie wiedziałem o emisji, o której pisze antyteresa. Może to faktycznie fundamenty pod kolejną emisję?

Z prognozami tak to już jest, że albo zostają spełnione albo nie ;). Samemu trzeba oszacować ryzyko, czy zostaną spełnione. Te prognozy podobno są ostrożne, bo przygotowana jest na bazie istniejących już umów. Moim zdaniem jednak nie zawierają ryzyka braku/opóźnień realizacji tych umów. Tym bardziej, że tak jak w linku podanym przez antyteresę poprzednie prognozy przez takie ryzyko zostały spełnione w 70%.
Z drugiej strony widać na nich trend, który ma towarzyszyć spółce. Moim zdaniem, jeśli zostaną spełnione w takim samym wymiarze jak te z 2013 roku to są dalej atrakcyjne przy obecnej kapitalizacji.
Spółkę będę obserwował. Wyniki za pierwszy kwartał nie napawają optymizmem, ale to dopiero początek okresu objętego prognozami...

Cieszę się, że jest trzeci, nieujawniony projekt. Pewnie faza wstępna i szczegóły poznamy w przyszłym roku, ale to tylko moje przypuszczenia.

Myślałem, że jak sprzedają kod do steama, to jest to tam doliczane po aktywacji. Ale to były tylko przypuszczenia, bo nie wiem, czy tak jest.

Bo to jest tak, że jakbyście planowali grę wojenną, gdzie się chodzi i strzela, to znaleźli by się malkontenci, że takich gier było już miliony, a jak jest oryginalny koncept, to że dla koneserów i się nie sprzeda ;).
Wszystkim się nie da dogodzić niestety...
A moja prywatna opinia jest taka, że sprzeda się doskonale, ale na razie bazuję tylko na artykułach opiniach i z niecierpliwością czekam na gameplay :)

PS
A sam sprinters wygląda miodnie, szkoda że nie ma wersji na OSX, bo z chęcią bym kupił. Mam nadzieję, że jest na pierwszym miejscu w głównej mierze, dzięki sprzedaży na GR :D

Tym bardziej się cieszę, że gra dla koneserów ma większy odzew od ludzi niż gra dla mas.

Co do punktu 4.
Też się nad tym zastanawiałem, zaraz po ogłoszeniu co to ma być za gra. Uspokoiły mnie przede wszystkim bardzo pochlebne opinie (na twitach, w artykułach, komentarzach). Większość z nich jest taka, że nie mogą się tej gry doczekać.
Drugą rzeczą jest, np liczba fanów gry na facebooku. Na dzień dzisiejszy jest to 3400 osób. Dla porównania nowa produkcja VIVIDa, która ma wyjść w przyszłym tygodniu ma tych fanów tylko niewiele ponad 1000. Oczywiście nie jest to żaden wyznacznik, która gra się lepiej sprzeda, ale pozwala z większym optymizmem patrzeć na premiere TWoM.

Wiedźminy pojawiły się na Games Republic. :D

A spółka ciągle w trendzie spadkowym... Nie ma tutaj jakiegoś ukrytego trupa w szafie? :P

anty_teresa napisał(a):

W działalności takiej jaką prowadzi Prolog nie ma mowy o zmniejszaniu kosztów. Amortyzacja, podatki, energia, koszty najmu powierzchni, czy w końcu koszty wynagrodzeń to koszty stałe. I nic nie można z nimi zrobić. Okresowy spadek wyniku nie powinien być problemem.



Hmm, tak się zastanawiam, czy aby na pewno nie mozna nic zrobic z kosztami wynagrodzen? Zazwyczaj w firmach tej dzialalności stosuje się zasadę, że jakiś % pracowników powinni stanowić pracownicy tymczasowi. % ten powinien zmieniać się w zależności od zmienności popytu. W przypadku słabszego okresu (smutna prawda) powinno być ich mniej, przez co koszty byłyby mniejsze. Tutaj ten skok wynagrodzeń w stosunku do przychodów jest dosyć wysoki i nienaturalny (nie analizowałem raportu, wnioski wyciągam, z tego co przeczytałem na wątku).
Do tego firma powinna stale podnosić wydajność swojego systemu, tak, aby przy rosnącym popycie koszty związane z jego obsługą nie wzrastały liniowo.
Oczywiście to tylko mała dygresja, nie wiem czym spowodowany był skok wzrostu wynagrodzeń, być może ma on jakieś uzasadnienie w rzeczywistości.

Mam pytanie, bo nie do końca znalazłem odpowiedz w regulaminie.
Czy można kupić spółkę, która kiedyś była w portfelu, a nie ma jej obecnie, oraz czy można sprzedać swoją spółkę i odkupić ją kilka sesji później w celu małej spekulacji?

Podobno można tutaj zgłaszać propozycję ;)
Fajnie byłoby, gdyby można było updatować wcześniej stworzone przez siebie analizy techniczne, tzn jak po jakimś czasie wracam do waloru, to żebym mógł kontynuować rysowanie na starej analizie, z aktualnym wykresem, który powstał w tym czasie, który minął.
Można też zastanowić się, czy nie dać trochę miejsca z prawej strony, na nasze kreski na przyszłość. Idealnie, gdyby one korelowały z pierwszą moją propozycją, wtedy na bieżąco można by sprawdzać, czy nasze założenia się sprawdzają (np, czy linia trendu została przebita itd)

To tylko wolna sugestia, nie znam się, może się okazać, że propozycja jest zbyt pracochłonna, bo wymaga jakichś większych zmian, czy nawet inwestycji. Więc nawet jak ją rozpatrzycie negatywnie to i tak wielkie dzięki za dobry portal o AT! :)


Dodatkowo facebookowa strona gry przekroczyła już 1000 fanów. Co jak na jeden dzień i tylko i wyłącznie zwiastun jest osiągnięciem bardzo dobrym :)

Dla porównania secret game teaser na YT ma około 80tys wyswietlen, nie wiem jak rozkladalo sie to w czasie, ale wydaje mi się, że zainteresowanie TWoM jest o wiele większe, komentarze przychylniejsze, sam teaser o wiele bardziej trafiony marketingowo.

Pomysł dobry. Teraz jeszcze żeby gra była dobra (o to akurat w przypadku 11bit możemy być spokojni). Szczerze, to jak pokazali screena z karabinem strzelającym to pomyślałem, że dla zmyły (gier wojennych jest multum przecież), ale nie miałem pomysłu jak można z tego wybrnąć w ciekawy sposób ;)

No i pojawił się zwiastun - this war of mine
http://vimeo.com/88892328


Po raporcie rocznym nie spodziewam się niczego nieoczekiwanego. Jeśli będą tutaj wzrosty to pod przyszłe wyniki, jeśli to co mają do zaoferowania na GDC "chwyci".

Jest nowy tweet
twitter.com/11bitstudios/statu...
"the new game's teaser needs some last polishing before we're ready to blast it. Soooooooooon."
Myślicie, że pokażą go przed targami, a tam już jakiś grywalny fragment, czy raczej tam zapowiedz w postaci teasera?

A dlaczego Cię dziwi, że w mniejszej firmie mają większą kreatywność? Ja to widzę tak, że w wiedźminie mieli z góry narzucone pewne rzeczy jak maja wyglądać pewne elementy gry i je tworzyli. tutaj mogą zrealizować jeśli nie własny pomysł, to własną koncepcje tegoż to. Trochę by to porównać do pracy w dużej korporacji a w malej firmie. Ja np miałem ostatnio przeskok z 2000tys zatrudnionych do 20 - uwierz mi nie narzekam na brak okazji do kreatywności. I to był też u mnie jeden z czynników decydujących o zmianie pracy
Co do F2P, to spokojnie, na razie jest jeden wywiad, ze nie wykluczają, nie wiadomo kiedy miałoby coś takiego ruszyć. a jeśli niebawem to nie widzę problemu, zęby zmienić koncepcje, skoro wcześniejsza nie do końca wypaliła. Ty byś sie kurczowo trzymał tej starej nie testując nawet jedną grą nowych (mimo ze znanych wcześniej) możliwości?

Tylko i aż. Chłopaki przeszli z firmy, gdzie robi się gry na światowym poziomie - mam na myśli wiedźmina - news zdradza również, że w marcu dowiemy się czegoś nowego, no i na spółce akcjonariusze byli głodni jakichkolwiek informacji, co od razu zaskutkowało zwiększonym zainteresowaniem.
Dla mnie to news pierwsza klasa i dodatkowo fakt, że 11bit będzie wykorzystywać ich kreatywność, będą tworzyć coś od początku do końca - daje to mocny wiatr w żagle tworzącemu :)

Co do gier typu freemium, to prezes też nie zaprzecza.

serwisy.gazetaprawna.pl/nowe-t...

"Drugi pod względem sprzedaży producent gier mobilnych 11bit Studios (jego gra „Anomaly Warzone Earth” na urządzenia mobilne sprzedała się w 550 tys. egzemplarzy) specjalizuje się wprawdzie w produkcji gier premium, ale nie wyklucza wejścia na rynek F2P.
Premium to fundament. Równie mocno przyglądamy się segmentowi F2P – deklaruje Paweł Miechowski z 11bit Studios. Dodaje, że spółka prowadzi rozmowy z dużymi zagranicznymi partnerami, którzy wydali już swoje gry F2P. – Decyzja o wejściu na ten rynek może zapaść nawet w najbliższych dniach – zdradza Miechowski. Na czym miałaby polegać taka współpraca? – Duży wydawca jest w stanie zareklamować nasz produkt milionom swoich klientów. To jest bardzo istotne, ponieważ F2P jest trudnym rynkiem – podkreśla Miechowski."



To fakt ale już o tym pisałem, więc nie będę gadał w kółko o tym samym - w każdym razie w 100% się zgadzam :)
Zacząłem szukać bocznymi ścieżkami - trochę wiekowe, bo z 19 grudnia, ale nie było na forum:
www.11bitstudios.com/pl/oferty...
a na stronie, że szukają character artist, lead 3d graphic artist i graphic artist do nowego projektu. Mam nadzieję, że nie do tego najbliższego, tylko do następnego :)

Jest też informacja o rozpoczęciu prac nad prospektem emisyjnym dla przejścia na rynek główny
www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl...

Znam firmy z NC, które tylko zapowiadały przejście na GPW, tutaj za to wszystko idzie do przodu i jestem dobrej myśli :)

Obawiam się, że gra się sama nie sprzeda (czytaj sprzeda się w mniejszych ilościach) bez reklamy. Rynek gier jest dość duży, trzeba być tam widocznym (czyli nie wydawać nie wiadomo jakie pieniądze). Ale nie chciałbym się rozwodzić nad tym.
Komunikaty kosztują już groszę, a też ich nie ma. I ja ciągle mam na myśli komunikaty dla graczy, pasjonatów czytających pisemka komputerowe, żeby mogli wiedzieć co będzie się działo, jakich gier można się spodziewać. Akcjonariusze skorzystali by z tego również, ale nie koniecznie to musi być celem. Tutaj nie ma nic. Choć przeglądając wczoraj archiwum tego forum kiedyś było zupełnie inaczej. Strona internetowa gry anomaly warzone była zrobiona w październiku 2010 roku premiera była w kwietniu 2011, czyli jakieś pół roku wcześniej zapowiedź. Również aktywność członków zespołu była duża. Nawet jeśli nie chieli czegoś zdradzić to pisali dlaczego (i to rozumiem, mają jakąś politykę o której informowali)
I teraz mała zagadka która z gier sprzedała się najlepiej (moim zdaniem AWE), więc takie komunikaty jej nie zaszkodziły na pewno, a śmiem twierdzić, że mogły tylko pomóc

Co do poziomu to pisałem raczej o promocji wcześniejszych gier - faktycznie wyraziłem się nie precyzyjnie. Aczkolwiek nie uważam, że gry nie da sie promować przed jej ukazaniem się. No chyba, że faktycznie w tym roku nic nie wydadzą. 2015 to trochę późno, żeby teraz zacząć podsycać atmosferę.

Ale weźmy taki games republic, można byłoby już coś więcej w temacie zadziałać. Tutaj akurat jakieś kroki są, co prawda - bo myślę, że wspomaganie eventu PolyJam 2014 było po części krokiem promocyjnym GR, takim bezpośrednim marketingiem. Ale same info w mediach jest dość lakoniczne. Będzie GR, będzie w nim to, to i to, a bardziej skupiłbym się dlaczego ma być to bardziej innowacyjne od konkurencyjnych portali i dlaczego niezależni twórcy, blogerzy youtuberzy mieli by się do inicjatywy dołączyć. Takie trochę podgrzanie atmosfery, przed premierą. Teraz było info dawno temu, o którym większość już zdołała zapomnieć i pewnie pewnego dnia obudzimy się z newsem, że platforma już działa. A mam wrażenie, że na to info czekają głównie akcjonariusze, a nie osoby, ktore mogłyby być zainteresowane platformą.


Wizerunek firmy to nie tylko giełda, to dla mnie to wynik uboczny. Człowiek od PR ma dbać o to, żeby firma była rozpoznawalna i dobrze kojarzona. Mowa też była o marketingu, który wypromuje wyprodukowane gry. Na razie ta promocja jest poniżej poziomu, który bym oczekiwał

Mam nadzieję, że jeszcze tego nie zrobili. Bo jeśli zrobili, a kompletnie nic się w temacie nie zmieniło (jak widać) to mamy tylko dodatkowy etat, który generuje jakieś koszty ...
Myślę, że lada dzień jakieś info powinno się pojawić. W końcu mają nie mały zespół, który nad czymś tam pracuje.

Proszę o zakup Mediacap po cenie zamknięcia.

Dlatego też nigdzie nie napisałem o poziomie sprzedaży, tylko o odebraniu produktu przez rynek. (nie wiem skąd wyciągnąłeś takie wnioski).
Moje rozumowanie jest takie. Otwieram strone i widzę: w AWE gra 15 graczy w A2 7. Dodatkowo AWE powstało 3 lata wcześniej i nie ma trybu multiplayera, a mimo wszystko gra w nią więcej graczy. Znaczy produkt AWE jest lepiej przyjętym przez graczy.
Moje założenie jest że podobnie będzie w przypadku mobilnych. Choć pewnie w innej skali. Ale biorę pod uwagę też to, że rynek mobilny jest nieobliczalny i mogęsię mylić.

Cytat:
Ja na to patrzę nie z powodu wersji PC tylko dla porównania 1 vs. 2.

Cytat:
jak z malutkiej niereprezentantywnej bazy graczy pecetowych, stanowiących promile graczy gier 11bit w stosunku do graczy mobilnych, chcesz wyciągać wnioski? Przecież to bez sensu. Narzędzie dla gier 11bit nie jest "ciekawe" bo jest całkowicie niereprezentatywne.


A dla mnie jest to jak najbardziej próba reprezentatywna. Nawet jeśli jest to promil graczy. Choć ja wierzę że jest to bardziej procent niż promil (1 na 100 to pceciak, a nie 1 na 1000 graczy 11bit). I próba ta spokojnie może stanowić poglądowe pokazanie, która gra jest lepiej odbierana przez rynek.

Taki przykład. Wyobraź sobie prawybory we Wrześni przed wyborami ogólnymi. Jest to próba, która ma zdecydowanie mniej niż 1 promil uprawnionych do głosowania, ale spokojnie daje pogląd o rozkładzie sił jaki możemy się spodziewać.

Oby jak najszybciej, ale chyba chcą ją dopieścic w każdym szzególe ;)

1ndieworld.com/przedpremierowy...

"Podsumowując, warto czekać. Oczywiście, w okolicach premiery pojawi się nasza recenzja, która ostatecznie postawi kawę na ławę – kupić, czy nie. Ale jak widać, gra jest genialna, więc raczej recenzja będzie formalnością."

138,20

43,67

Ja też gram swoimi. A grudniowy konkurs nawet udało mi się wygrać :D

faraquet - tup 6 mwt 4

tup - liczę na odbicie. mwt to juz standardowo jak co miesiac, w koncu musi sie udac ;)

faraquet - MWT 6 PLA 4

Ja zapamiętałem wywiad z panem Mariuszem Patrowiczem odnośnie odwołanej emisji akcji:


[MP] - Pamiętajmy, że to Walne Zgromadzenie podjęło decyzję o odwołaniu emisji, więc tak naprawdę akcjonariusze podjęli tą decyzję, a nie spółka, co jest bardzo często mylone.
[red] - Ale akcjonariat jest tak rozproszony, że pan ma decydujący głos
[MP] - Tak się zdarza, natomiast nie tylko ja byłem na walnym, które odwoływało, ale byłem akurat w większości, tak oczywiście.



www.tvncnbc.pl/inwestycje-mari... - od 2:36 wspomniany cytat.



faraquet - MWT 6 ATT 4

Tak jak w zeszlym miesiacu tylko w innych proporcjach, bo liczylem na wieksze wzrosty. MW Trade ostatnio podpisuje coraz wiecej ciekawych umów i mam nadzieje ze w koncu bardziej sie to przelozy na kurs.

faraquet: ATT 6 MWT 4

ATT - uważam, że jest lekko niedowartościowana i liczę na dobre wyniki za 3 kwartał
MWT - Mam nadzieję, że powróci do trendu wzrostowego w tym miesiącu

faraquet: 49,45

Obstawiam 15% wzrost

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 14 września 2010
Ostatnia wizyta: 13 czerwca 2021 21:54:30
Liczba wpisów: 90
[0,02% wszystkich postów / 0,02 postów dziennie]
Punkty respektu: 7

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,087 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +165,97% +33 194,87 zł 53 194,87 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło