Dla inwestorów śledzących rozwój 11 bit studios tematem numer jeden jest obecnie termin premiery This War of Mine na iOS i Androida. W oczekiwaniu na grę w wersji na urządzenia mobilne akcjonariusze spółki mogą z nutką zazdrości przyjrzeć się nowemu projektowi stworzonemu po godzinach przez kilka osób z zespołu warszawskiego studia. Mowa o grze PixWing, która powstała jako projekt niezależny, stworzony przez kluczowych pracowników 11 bit studios. Jego autorami są Radek Gwarek, Aleksander Kauch i Dominik Zieliński, którzy współtworzyli takie tytuły jak This War of Mine czy gry z serii Anomaly.
Karol Zajączkowski z 11 bit studios zaznacza, że gra jako przeznaczona na iOS, nie będzie dostępna w firmowym sklepie Games Republic. Podkreśla też, że projekt PixWing jest niezależny, a cała trójka jego twórców na co dzień pracuje nad This War of Mine i innymi projektami studia. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom 11 bit studios
– Z perspektywy firmy nie ma w tym nic złego, a nawet można powiedzieć, że na tym skorzystamy. Wszystkie nowe umiejętności, które pracownik zdobywa w ramach rozwoju osobistego w swoim wolnym czasie, siłą rzeczy będą też wykorzystane przy tworzeniu kolejnych gier 11 bit studios. Gra będzie dostępna tylko na iOS-ie, co wyklucza możliwość sprzedaży jej na Games Republic. – powiedział Karol Zajączkowski, PR menadżer w 11 bit studio.
PixWing to zręcznościówka, w której wcielamy się w rolę pilota samolotu, smoka lub latającego auta i podróżujemy przez kilka różnych światów 3D. Gra była prezentowana podczas krakowskich targów Digital Dragons w Krakowie. W prasie branżowej zebrała pozytywne oceny, jako jeden z najciekawszych projektów niezależnych, a także nagrodę Best Game in Unity 3D. Na tle innych mobilnych produkcji wyróżnia ją sterowanie, które wiąże się z niezłą dawką gimnastyki. Aby skręcić nie wystarczy przechylić ekran, lecz trzeba wykonać ruch całym ciałem. Gra ma trafić do sprzedaży w czerwcu lub lipcu tego roku.
Gameplay PixWing
Opisana sytuacja pokazuje, jak kluczowym i rzadkim dobrem w branży produkcji gier są utalentowani twórcy. Jak widać, nawet praca w czołowej firmie i tworzenie świetnie sprzedających się, wysoko ocenianych i obsypanych nagrodami tytułów jak Anomaly czy This War of Mine czasem nie jest w stanie zaspokoić ambicji i apetytów ich autorów. Z informacji StockWatch.pl wynika, że 11 bit studios jako pierwsze otrzymało propozycję wydania PixWing, ale z niej nie skorzystało. Obecna sytuacja jest więc wyzwaniem dla zarządu firmy, który powinien utrzymać spójność zespołu i zapewnić dotrzymanie terminów produkcji gier powstających w spółce, szczególnie jeśli PixWing okaże się sukcesem.