PARTNER SERWISU
lcdhwqor
556 557 558 559 560
Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 27 kwietnia 2018 20:40:46 przy kursie: 304,50 zł
A skąd miałeś dane sprzedażowe Cities: Skyline z pierwszej doby?

faraquet
19
Dołączył: 2010-09-14
Wpisów: 130
Wysłane: 27 kwietnia 2018 21:04:05 przy kursie: 304,50 zł
aircanada15 napisał(a):


Owszem, posiadam statystykę sprzedaży dla pewnej niedużej grupy gier, ale musi upłynąć tydzień od premiery by ją zastosować.
Mogę natomiast podać, że najgorszy wynik osiągnięty w tej grupie zastosowany do 250 tys. Frostpunka w 66 godzin przebija prognozę BOŚ ( 760 tys. na PC w ciągu roku).


@aircanada, a można liczyć, że podzielisz się po tygodniu swoimi wyliczeniami i metodyką, jaką przyjąłeś?

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 27 kwietnia 2018 22:42:32 przy kursie: 304,50 zł
andy_dufresne napisał(a):

Można już chyba powiedzieć, że materializuje się jeden z pozytywniejszych scenariuszy dyskutowanych na forum przed premierą.


eee, moim skromnym zdaniem, rzeczywistość przebija pozytywne scenariusze, żadna rekomendacja nie była tak pozytywna, na razie nic nie wskazuje na spadek zainteresowania grą.
W weekendy sprzedaż gier (wszystkich z czołówki steam) jest po prostu większa, trudno powiedzieć, czy liczba kupujących pierwszego dnia premiery była aż tak wysoka, ale jeśli rozłożyło się to w miarę równomiernie na 3 dni, to utrzymując pierwsze miejsce na steam przez cały weekend może oznaczać podwojenie wyniku podanego przez spółkę Boo hoo!
Przy założeniu, że cytowana stronę wcześniej rozmowa jest dość trafna, to steam odpowiada za ok. 70% sprzedaży, ale bez steamspy ten wskaźnik niewiele mówi.

Teraz będę niepoprawny politycznie, ale gdybym był maklerem odpowiedzialnym za "opiekę" 11bit np. w bosiu, to w okresie przed wynikami wrzuciłbym odpowiednią rekomendację odbiegającą dość znacząco od dotychczasowych - szczególnie jeśli spółka poda w przyszłym tygodniu, że przekroczyli sprzedaż 500k.

ps. tak, Baks miał rację binky parafrazując - piekło zamarzło, i nie jest to przytyk, bo od premiery frostpunka, wszystko co jest wspólne z mrozem ma pozytywny wydźwięk ;)
Edytowany: 27 kwietnia 2018 22:45


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 27 kwietnia 2018 22:55:35 przy kursie: 304,50 zł
Pewnie. Odnośnie analizy przedmówcy, to nie odbiega ona zbytnio od mojej, tyle, że ja mam średnie wyniki dla większej grupy gier. Rezultat jest trochę inny. Poza tym przychód na kopii powinien być bliższy 53-55 zł uwzględniając zniżkę dla posiadaczy TWOM. Intuicyjny nie uwzględnił w wyniku rocznym ani konsoli ani 2 nadchodzących gier.

pikupiku
1
Dołączył: 2016-08-14
Wpisów: 23
Wysłane: 27 kwietnia 2018 22:55:38 przy kursie: 304,50 zł
Frey napisał(a):
A skąd miałeś dane sprzedażowe Cities: Skyline z pierwszej doby?


Pozwolę sobie uzupełnić wskaźniki podane przez inwestora intuicyjnego. Wikipedia mówi:

Cytat:
Cities: Skylines has been Paradox's best-selling published title: Within 24 hours, 250,000 copies had been sold;[51] within a week, 500,000 copies;[52] within a month, one million copies;[53] and on its first anniversary, had reached 2 million copies sold.[54] By its second anniversary, the game had reached 3.5 million sales.[55] In March 2018, it was revealed that the game had sold more than five million copies on the PC.[56]


https://en.wikipedia.org/wiki/Cities:_Skylines

Te 250 tys. kopii w ciągu pierwszej doby uwzględnia również preordery.

BTW, Ciekawie wygląda porównanie zainteresowania Frostpunk vs Battletech w podziale na regiony:

trends.google.com/trends/explo...

W krajach anglojęzycznych dominuje Battletech, cała reszta świata gra we Frostpunka. Wg mnie doskonałą decyzją biznesową było wystartowanie od razu z wersją chińską Frostpunka - po twitchu i steamdb widać jak dużym zainteresowaniem cieszy się już teraz ta gra w Państwie Środka.
Edytowany: 27 kwietnia 2018 22:57

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 27 kwietnia 2018 22:58:50 przy kursie: 304,50 zł
Podobał mi się dzisiejszy komunikat o sprzedanych 250tys kopii. Razem z nim zrobiono aktualizację gry i zapowiedziano prace nad dodatkami - spółka mocno myśli na trybem piaskownicy o który wnioskuje wielu graczy. Komunikat o wysokiej sprzedaży "napędził" parę newsów i sprzedaż - mamy w końcu kolejnego best sellera na rynku gier. Czyli fajny marketing tanim kosztem.
Przyznaje, że sprzedaż gry mocno mnie zaskoczyła Rezultat TWoMa był świetny ale wygląda na to, że Frostpunk bo bez trudu pobije i trafi do wąskiego grona gier, które sprzedadzą się w ponad milionowym nakładzie w tym roku.
Spółka ma już zaplanowane sporo dodatków, które powinny podtrzymywać sprzedaż gry. Po takim entuzjastycznym podejściu z innej perspektywy należy spojrzeć na przyszłość marki Frospunk - która jawi się w różowych barwach.
Co do obecnej kapitalizacji z jednej strony zaliczyliśmy już kilkukrotny skok z ery TWoMa. Z drugiej strony na tle Playway jest jeszcze miejsce do wzrostów.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 27 kwietnia 2018 23:06:11 przy kursie: 304,50 zł
Nie znam dokładnie rozkładu sprzętowego wśród graczy amerykańskich, ale brak wersji na Mac możliwe, że ma wpływ na aktualny rezultat.
Spółka taką wersję za jakiś czas wypuści, więc potencjał wpływów z tego rynku powinien zostać powiększony.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 27 kwietnia 2018 23:29:46 przy kursie: 304,50 zł
@dzięki pikupiku

Moonlighter w zestawieniu ciekawych gier indie na Xbox:

Cytat:

Moonlighter somehow mixes two very different genres into an inventive coalition, and we're intrigued to play more when it launches for Xbox One, PS4, and PC on May 29.
www.gamespot.com/articles/5-co...


Ciekaw jestem czy w związku z sukcesem FP 11Bit zdecyduje się dorzucić trochę środków na marketing tej fajnie zapowiadającej się gry.

pikupiku
1
Dołączył: 2016-08-14
Wpisów: 23
Wysłane: 27 kwietnia 2018 23:42:17 przy kursie: 304,50 zł
Maci wcale nie są w U.S. tak popularne jak by się mogło wydawać. Wg gs.statcounter.com/os-market-s... OS X-ów jest 4 razy mniej niż Windowsów i jest to proporcja bardzo podobna do krajów europejskich.

Ja obstawiam kwestię preferencji tamtejszych graczy - Frostpunk może być przez nich postrzegany jako zbyt trudny i zbyt depresyjny. Choć z drugiej strony TWOM też taki był, a około 1/3 graczy była właśnie ze Stanów.

inwestor intuicyjny
1
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 86
Wysłane: 28 kwietnia 2018 00:37:01 przy kursie: 304,50 zł
pikupiku napisał(a):
W krajach anglojęzycznych dominuje Battletech, cała reszta świata gra we Frostpunka. Wg mnie doskonałą decyzją biznesową było wystartowanie od razu z wersją chińską Frostpunka - po twitchu i steamdb widać jak dużym zainteresowaniem cieszy się już teraz ta gra w Państwie Środka.


Właśnie z tego powodu zakładam że spółka ma około 50zł od sztuki, a może i mniej. Azja kupuje grę za połowę ceny, więc ma to istotny wpływ na marżę.


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 28 kwietnia 2018 08:53:45 przy kursie: 304,50 zł
Co to tej sprzedaży Azji, to są gdzieś realne wartości ceny za kopię czy tylko tak sobie ustalamy, że mniej?
Proszę o wskazanie ile ta konkretna gra kosztuje w Rosji i na rynkach bliżej nieokreślonych, z których korzystają Chińczycy.
Inaczej są to niczym nie podparte spekulacje.

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 28 kwietnia 2018 09:41:26 przy kursie: 304,50 zł
"Co to tej sprzedaży Azji, to są gdzieś realne wartości ceny za kopię czy tylko tak sobie ustalamy, że mniej?
Proszę o wskazanie ile ta konkretna gra kosztuje w Rosji i na rynkach bliżej nieokreślonych, z których korzystają Chińczycy.
Inaczej są to niczym nie podparte spekulacje."

O to ci chodzi?

https://steamdb.info/app/323190/

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 28 kwietnia 2018 09:44:20 przy kursie: 304,50 zł

kliknij, aby powiększyć


Proszę.
Wczoraj ktoś wrzucił tutaj statsy z google i przy okazji przeglądania odkryłem ciekawą rzecz. Większość zapytań w google z Rosji dotyczny problemów z uruchomieniem gry. Nie kumam slangu graczy aż tak dobrze jak języka, którym posługiwał się Puszkin, ale wywnioskowałem, że większość nie zadaje sobie trudu kupowania oryginalnej wersji ;)
Edytowany: 28 kwietnia 2018 09:51

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 28 kwietnia 2018 09:49:42 przy kursie: 304,50 zł
Dzięki. Przypuszczam, że poza Rosją, to raczej niewielka sprzedaż pochodzi z pozostałych miejsc.
Zresztą gdyby było inaczej, to ceny zgodnie z prawami rynku byłyby odpowiednio wyższe.
Nie przykładałbym do tego większej wagi. Zresztą widać to po komunikacie. 250k wystarczyło, by zwróciły się koszty produkcji z nawiązką.
Co prawda nie znamy wartości nawiązki, ale można spokojnie przyjąć, że 50-55 to wartość egzemplarza ze zniżką.
Poza tym to taki temat, który ma pokazać, że spółka zarobi mniej. Jakby to miało jakieś znaczenie, gdy sprzedaż jest dużo wyższa niż TWOM i cena w kluczowych rynkach również dużo wyższa :)

broker12
0
Dołączył: 2015-09-09
Wpisów: 23
Wysłane: 28 kwietnia 2018 13:42:09 przy kursie: 304,50 zł
kunoj napisał(a):
Frostpunk około 9-tej, czyli na moment osiągnięcia 250 tys. miał około 3550 recek czyli wychodzi na to że miał przelicznik idealnie x70. Jak w aptece ??


Jesteś pawny, że dobrze zanotowałeś? Ja nie mam zanotowanej ilości recenzji z godziny 9:00, ale notowałem później i mam tak:

16:00, 3322 recenzji, 86% pozytywnych
17:00, 3343 recenzji, ...

Więc coś za dużo ci wyszło. Czy ktoś ma notatki z godziny 9:00 z piątku?
Edytowany: 28 kwietnia 2018 13:47

broker12
0
Dołączył: 2015-09-09
Wpisów: 23
Wysłane: 28 kwietnia 2018 13:47:24 przy kursie: 304,50 zł
I jeszcze mam pytanko do bardziej obeznanych z tematem:

1. Jak szacujecie, jaka część z tych 250 000 sztuk sprzedała się na Steamie? A jaka przez inne kanały? Sprzedają przecież też np. na GOGu.

2. Ile mogło się sprzedać wersji pudełkowych? Czy to są takie ilości, że można je zaniedbać? W pierwszych dniach mogło być spore zainteresowanie w Empikach i innych tego typu sklepach.
Edytowany: 28 kwietnia 2018 13:48

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 28 kwietnia 2018 14:05:28 przy kursie: 304,50 zł
Cytat:
Jesteś pawny, że dobrze zanotowałeś?

Pamiętajcie że steamdb pokazuje inaczej niz sam steam.
Na steamdb są też komentarze wrzucone przez ludzi którzy kupili klucz po za steam.
Więc tez widać jaki procent poszedl na gog i humble.

jarek1111
0
Dołączył: 2009-06-28
Wpisów: 93
Wysłane: 28 kwietnia 2018 15:37:32 przy kursie: 304,50 zł
broker12 napisał(a):
kunoj napisał(a):
Frostpunk około 9-tej, czyli na moment osiągnięcia 250 tys. miał około 3550 recek czyli wychodzi na to że miał przelicznik idealnie x70. Jak w aptece ??


Jesteś pawny, że dobrze zanotowałeś? Ja nie mam zanotowanej ilości recenzji z godziny 9:00, ale notowałem później i mam tak:

16:00, 3322 recenzji, 86% pozytywnych
17:00, 3343 recenzji, ...

Więc coś za dużo ci wyszło. Czy ktoś ma notatki z godziny 9:00 z piątku?



broker12 kolega kunoj bral dane ze strony steamdb.info/app/323190/graphs... stad ta roznica .pozdr

broker12
0
Dołączył: 2015-09-09
Wpisów: 23
Wysłane: 28 kwietnia 2018 17:40:29 przy kursie: 304,50 zł
Racja, moje spisywane wartości są niepoprawne.

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 28 kwietnia 2018 17:43:37 przy kursie: 304,50 zł
"broker12 kolega kunoj bral dane ze strony steamdb.info/app/323190/graphs... stad ta roznica .pozd"

Nie musiałem brać z tej strony bo na Steam są identyczne dane, wystarczy wyłączyć filtr. Kasa z tysięcy sztuk sprzedanych na Humble Bundle czy Gogu identycznie zasila rachunek firmy jak ta ze Steam. Można by się zastanawiać nad wykoszeniem tych recek z szacowań jako niepewnych, gdyby to była jakaś stara gra albo popierdółka ładowana do bundli ale absolutnie jeszcze nie w tym wypadku. Przyrost recenzji w poszczególnych dobach sprzedaży wynosił do tej pory następująco: 1596 - 1343 - 929 - 856. Nie widać jakiegoś specjalnego pikowania. Codziennie sprzedaje się minimum 50-60 tys. sztuk, przy odrobinie szczęścia w ciągu równego tygodnia sprzedaży czyli do wtorku 01.05, kiedy to kończy się zniżka dla posiadaczy TWOM, sprzeda się 0,5 miliona. Jeśli szczęścia będzie mniej, potrzeba będzie do osiągnięcia tego wyniku kilkunastu godzin więcej Sick Przecież to identyczny wynik jak dla Cities Skylines. Szacowania przedpremierowe oparte na wishliście, czyli 1 mln w 3 miesiące większość uważała za nierealne - teraz niektórzy zastanawiają się czy nie da się tego osiągnąć w miesiąc, półtora.
Peak graczy właśnie poprawił rekord i zbliża się do 30 tys. graczy, czyli jest znowu dokładnie 4 razy większy niż TWOM-a z pierwszych dni po debiucie kiedy to w szczycie było około 7,5 tys. graczy. Plus naturalnie cena x1,5.
Oczywiście nawet na minutę nie spadł niżej niż na drugie miejsce Steama. I znowu - jest szansa, że tak pozostanie do wtorku.
Sukces tej gry jest gigantyczny, wydaje mi się że reakcja rynku jest za ascetyczna jak na to co się dzieje, cały czas dużo sprzedających jak na tak zachowawcze wzrosty. W innej skali ale przypomina mi to zachowanie OFE jak to zadowoleni z siebie sprzedawali Bita po 14 PLN na 40% wzroście.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



556 557 558 559 560

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,380 sek.

rsassnos
ypfimpai
hibejyer
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
yxhylpfh
gmaredof
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat