Cześć. Jestem początkującym w sferze analizy technicznej, ale wziąłem się za to, gdyż uważam, że może to być niezłe uzupełnienie analizy fundamentalnej.
Pytanie, jak stworzyć np na Stoq-u wskaźnik kanału Donchiana? Czy jestem w stanie go jakoś wygenerować w db notowania 4MAX? Czy wystarczy codzienne nakreślanie poziomów ręcznie po zakończeniu sesji?
Czy są darmowe, a jeśli nie to płatne programy, gdzie mogę przeanalizować strategie na danych historycznych. W zasadzie że są to pewne, ale jakie?
Może ktoś ma też ciekawe analizy strategii?
Pozdrowienia dla Trader-ów ;)
|
|
Lepiej się skupmy na wyszukiwaniu dobrych spółek, a tamtemu facetowi tylko życzyć, że nauczył się jak zarządzać pieniędzmi, bo jak biedny mentalnie dostaje duże pieniądze to często źle to się kończy. :)
|
|
Średni żywot spółki to 10 lat bo większość spółek to syf i kupa mułu. Średnia mnie nigdy nie interesowała.
Policz sobie ile zarobiłem na KGHM licząc same dywidendy do ceny zakupu 30 zł. Zobacz po ile byłby dzisiaj kurs gdyby nie odcinać dywidend i policz co się dzieje jeśli mądrze reinwestujesz dywidendy w tą czy też inne, akurat w tym momencie tańsze, spółki.
Podam przykład, to oczywiście wyjątek, ale to akurat ciekawy przykład. W 2012 KGHM wypłacił dywidendę nominalnie 25 zł na akcje. Ja akcje kupowałem po 30. ;) A przecież był moment gdy KGHM na giełdzie był notowany powyżej 200 zł, ale po co sprzedawać kurę która znosi złote jajka (dywidenda).
I ktoś tu wspomniał o szybszych zyskach...moje inwestowanie jest cholernie nudne, ale pytanie, ilu najbogatszych (długoterminowo, bo bycie milionerem na rok może się przytrafić wielu) ludzi na świecie, zarabiających na giełdzie to Ci co myślą o zarabianiu szybko? :)
|
|
Tak, ale doszedł nowy czynnik związany z kursem franka, i trzeba to teraz jeszcze obadać. :)
I nie śpieszę się, ceny dobrych spółek są jak dla mnie zbyt wysokie, jestem cierpliwy i chętnie poczekam nawet 2 lata na zakupy.
|
|