PARTNER SERWISU
jeraxyel
wojdylam

wojdylam

Ostatnie 10 wpisów
Jeżeli o mnie chodzi to dopiero zaczynam inwestycję w tego typu nieruchomości. Widzę że rynek jest mocno hermetyczny i ciężko zaciągnąć jakieś informację od posiadaczy. Mój obiekt oddany będzie dopiero w 2019 roku więc wówczas będę mógł coś więcej powiedzieć.
Timon w odpowiedzi na Twoje pytanie:
1. Jak działa: Dokładasz się do budowy hotelu i od kwoty zainwestowanego kapitału otrzymujesz stałe oprocentowanie ok 6% w skali roku wypłacane w formie miesięcznych czynszów przez 10 lat. Potem nie wiem co dalej bo nie mam doświadczenia :). Na pewno otrzymujesz z powrotem swój apartament, możesz go sprzedać, być może możesz przedłużyć umowę na kolejny okres ale nie wiem na jakich warunkach, możesz też zamieszkać w hotelu.
2. Forma prawna: Jesteś właścicielem apartamentu, możesz go sprzedać w każdej chwili. Po podpisaniu umowy oddajesz go w zarząd do hotelu na 10 lat, a hotel wypłaca wynagrodzenie w formie czynszów. Możesz przyjechać do swojego apartamentu na ok 30 dni w ciągu roku, ale wcześniej trzeba to ustalić z hotelem ( wszystkie terminy typu święta, sylwester, majówki, wysoki sezon są zablokowane) w innym terminie bezpłatnie
3. Średnia Cena takich obiektów na rynku to ok 17 tyś m2 powierzchni. Czyli apartament ok 40 m2 = 680 tyś. Najtańsze jakie znalazłem w gorszych obiektach można kupić już za ok 250 tyś. najdroższe zazwyczaj ok 1 milion.
Oczywiście możesz kupić sobie 10 apartamentów za 10 milionów.
4. Ryzyko: Słaby hotel który nic nie będzie oferował klientom, możliwość zmiany spółki zarządzającej w trakcie obowiązywania umowy, nie wiadomo co po okresie umowy. Firmy deweloperskie sprzedające obiekty jako hotele obiecujące niebotyczne zyski z wynajmu a nie mające doświadczenia i pomysłu na obiekt, w celu podwyższenia ceny 1 m2 powierzchni.