Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

trudno100

trudno100

Ostatnie 10 wpisów
Vestor tańczy, jak mu rynek zagra: cena docelowa podąża sobie za ceną rynkową z kilkunastoprocentową róznicą. W listopadowej reko prognozowali wyraźnie słabnącą sprzedaż Frosta, teraz zakładają równie dobrą, co w 2018. Prognozowany zysk za 2019 w wysokości 48 mln to też jakiś kosmos (gdyby się ziściło, to kurs powinien bić ath). Ot, ciekawostki giełdowe.

Erste: zysk za 2019 - 26 mln, cena docelowa 493 zł.
Vestor: zysk za 2019 - 48 mln (!), cena docelowa 440 zł.

Czy obie analizy dotyczą tej samej spółki?

Dla porządku dodajmy, że pojawił się również pre-order. Aktualnie 3 strona.

Na Yahoo Finance wyliczenia wartości spółki metodą dcf - 520 zł

finance.yahoo.com/news/11-bit-...

Prezentacja i konferencja bardzo fajna i konkretna.
Dwie rzeczy:

1. Frostpunk na konsole. Jakoś bardzo cicho było o tym, ktoś pytał o to z sali i odpowiedź chyba była coś w rodzaju prośby o cierpliwość. Przełożenie na 2020 / jakaś nowa formuła gry na konsole / ucięcie projektu?

2. Jak rozumiecie hasło alternatywy dla AAA (długoterminowo)? Nie wchodzimy na ten poziom (budżetowy, długości gry etc.) i z nimi (grami AAA) nie konkurujemy, czy konkurujemy, ale poprzez pójście równolegle do nich?

Jeśli wierzyć steamspy, to na koniec września było sprzedanych ok. 920-930 tys. sztuk, czyli w 4 kw. poszłoby ok. 230 tys. kopii. Dla porównania za 3 kw. steamspy pokazywał wzost z niemal 800 tys. do wspominanych 920-930 tys., co dawało ok. 130 tys. sprzedanych kopii za tamten okres. Nawet jeśli liczby się do końca nie zgadzają, to proporcje między 3 a 4 kw. są, jak przypuszczam, w miarę dobrze oddane i pozwalają postawić hipotezę co do wyników za 4 kw.

Mnie irytuje jedna rzecz: w pierwszym tegorocznym raporcie kwartalnym było info, że zespół pracujący nad P 8 liczy ok. 20 osób i jest cały czas rozbudowywany. Minęło pół roku i nic się w tej kwestii nie ruszyło. Ogólna liczba pracowników też spadła o 10 osób, ale jak rozumiem, niektórym pokończyły się umowy na konkretne zadania i "poszli w las". Tak czy owak w firmie się nie spieszą z rekrutacją i rozbudową ekipy do pracy nad nowym flagowcem (2022 rok to realna data?).

Patrząc z perspektywy czasu i powodzenia kończącej sie właśnie wyprzedaży, jednego naprawdę żal: że nie udało sie wydać Frosta równocześnie na PC i konsole. Gdyby się to udało, moim zdaniem nie byłoby obecnych zawirowań na kursie (a przynajmniej nie w takiej skali). Oby nowy flagowiec, zgodnie z zapowiedziami, wyszedł już na trzech głownych platformach w jednym momencie.

Według mnie do TWOM 2 wystarczą dwa elementy: 1) stan wojny 2) kierowanie cywilem / cywilami. Wokół tych dwóch rzeczy mozna zbudować całą masę róznych gier. Przykładowo, gra TPP, z wciągającą fabuła, gdzie gracz, jako cywil, przechodzi przez różne etapy i okoliczności wojny (udział w partyzantce, bycie sanitariuszem, ucieczka z obławy, uwięzienie, ucieczka z więzienia itd.) - dlaczego nie?

Jak juz jest mowa o dalszej przyszłości firmy, to zastanawia mnie następująca rzecz: z jednej strony w którymś wywiadzie padło zdanie, że 11 bit chce robić coraz większe gry, by dojść do AAA. Z drugiej, było tez chyba gdzieś o tym, że chcieliby produkować i wydawać jedną własną dużą grę rocznie. Czy da się te dwa kierunki ze sobą pogodzić?
11 bit nie pójdzie chyba drogą redów, ale np. taki Paradox wydaje się dobrą analogią. Obecnie zatrudniają oni nieco ponad 200 osób, przychody roczne: 2015 / 600 mln koron, 2016 / 650, 2017 / 813. Zysk odpowiednio: 190, 240, 260. Na dzisiaj ich kapitalizacja wynosi ok. 17 mld koron, czyli ok. 7 mld złotych. Chyba są to wielkości będące w zasięgu "bitków" w perspektywie kilku (nastu?) lat.

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 7 lipca 2018
Ostatnia wizyta: 12 sierpnia 2019 15:38:18
Liczba wpisów: 15
[0,00% wszystkich postów / 0,04 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,377 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d