3 ciekawe fakty na temat The DustObecnie trwa oferta publiczna akcji tej spółki. Zerknąłem na dostępne materiały na stronie:
http://thedust.polskidm.com.pl/Akcje spółki wprowadzane są na rynek NC w oparciu o Memorandum dostępne na stronie oferującego.
Spółka oferuje 220 tys. akcji z czego 145 tys. jest akcjami nowej emisji.
Po emisji przy cenie maksymalnej 12 zł dostaniemy kapitalizację na poziomie 17,8 mln zł. Niby jak na NC nie tak wcale dużo, tym bardziej, że mamy emitenta z modnej branży gier.
THE DUST (dalej TD) działa głównie na rynku gier reklamowych, realizowany na zlecenie podmiotów trzecich. Emitent robił gry dla grupy Maspex i jej produktów takich jak Tymbark (Kapsel Run).
Ale uwaga, tak naprawdę zleceniodawcą jest główny akcjonariusz, a nie bezpośrednio podmioty z rynku.
W 2016 r. sprzedaż do głównego akcjonariusza wyniosła 286 tys. przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 312 tys. 23 tys. zł pochodziły z mikropłatności w grach wydanych na własny koszt i ryzyko.
W 2016 r. spółka zatrudniała słownie 2,25 osoby.
Gry były pisane głównie przez innego akcjonariusza, a mianowicie giełdowy T-Bull. Proszę zwrócić uwagę, że na 177 tys. kosztów usług obcych 124 przypadło na T-Bulla.

kliknij, aby powiększyć
kliknij, aby powiększyćPod koniec roku spółka przeprowadziła emisję akcji dla inwestorów finansowych. Emitent pozyskał 500 tys. zł ze sprzedaży 335 tys. akcji (po przeliczeniu),
co daje nam 1,50 zł za papier. Obecna oferta jak wspomniałem przewiduje cenę na poziomie 12 zł. Z drugiej strony spółka mocniej rozwinęła skrzydła.
Przychody w pierwszym półroczu wzrosły do 623 tys., czyli były dwukrotnie wyższe niż w całym 2016 r. Niestety nie zamieszczono danych porównawczych i nie znamy sezonowego rozkładu wyników. przy założeniu 0,5/0,5 mamy de facto 4 krotny wzrost sprzedaży (cena akcji wzrosła 8 - krotnie).

kliknij, aby powiększyćZysk netto w 1 półroczu zamknął się kwotą niecałych 400 tys. zł, ale spółka oczywiście cały czas chłonie gotówkę - przepływy były ujemne na kwotę 237 tys. zł.
Niestety nie jest jasne ile z tegorocznych przychodów pochodzi z produkcji własnych gier, z czego wynika skok rentowności. Z prezentowanych produkcji własnych mamy Last Run: Dead Zombie Shooter, który według gogle play został pobrany między 100-500 tys. razy, a data publikacji przypadła na październik 2015 r.:
play.google.com/store/apps/det...Do tej pory spółka wydała ponoć 8 własnych tytułów, ale ich nazwy nie zdradza w memorandum...