PARTNER SERWISU
rzvmchtw
PandL

PandL

Ostatnie 10 wpisów
Lepsze wyniki kwartał do kwartału, nieustanny rozwój i inwestycje chroniące kapitał – Grupa Mercator Medical po Q1 2022 - omówienie sytuacji Grupy Mercator Medical po publikacji raportu rocznego 2021 i szacunków Q1 2022

Grupa Mercator Medical, bazując na wstępnych, szacunkowych rezultatach finansowych, zanotowała w I kw. 2022 r. wyraźnie lepsze wyniki i marże niż w ostatnim kwartale minionego roku. Jednocześnie cały 2021 rok można zaliczyć do bardzo udanych – przy przychodach przekraczających 1,7 mld zł firma zarobiła na czysto 445 mln zł.

– Nasze wyniki EBITDA czy netto są pochodną marży brutto na sprzedaży. Kosztowo jesteśmy zoptymalizowani, trzymaliśmy koszty w ryzach nawet w okresie rekordowych wyników. W roku 2021 motorem napędowym naszych wyników była fabryka, a dystrybucja znalazła się pod dużą presją. Z kolei obecnie sytuacja w dystrybucji już się ustabilizowała, mając na względzie stabilizację cen i przesunięcie czasowe między zakupem towaru dla dystrybucji a sprzedażą do klientów. Natomiast widzimy spadek marż produkcji po wygaśnięciu pandemicznych kontraktów długoterminowych -skomentował Michał Romański, CFO Grupy Mercator Medical, który do firmy dołączył w II połowie zeszłego roku.

Pełna relacja + zapis wideo konferencji dostępna na:
pandl.pl/lepsze-wyniki-kwartal...

Amica kontynuuje ekspansję, ale widzi ogromne wyzwania roku 2022 - omówienie sytuacji i perspektyw Grupy Amica po zamknięciu roku 2021

Amica ma za sobą rok rekordowych przychodów i bardzo solidnych zysków, odczuwała jednak coraz mocniej z każdym kwartałem presję kosztową. Trudno też porównywać liczby roku 2021 w ujęciu rok do roku ze względu za zniekształcenia obrazu, jakie przyniosła pandemia. Chodzi w skrócie o mocne zahamowanie wydatków marketingowych i inwestycji od początku roku 2020 przy niespodziewanym mocnym odbiciu popytu w drugiej połowie roku wobec odbudowy zapasów i uruchomienia inwestycji w roku 2021 przy jednoczesnym wzroście bazy kosztowej i normalizacji dynamik rynkowych.

Cytat:
– Od początku 2021 roku widzimy tendencje wzrostowe na rynkach surowcowych, mocne wzrosty cen stali i innych metali, tworzyw sztucznych, elektroniki. Jeszcze w styczniu 2021 roku fracht morski kosztował 2-2,5 tys. USD za kontener, a w szczycie kilkanaście tysięcy dolarów. Mogliśmy jednak przez 6-7 miesięcy korzystać jeszcze z kontraktów na stal czy elektronikę, jakie zawarliśmy jeszcze w roku 2020. Mieliśmy jednocześnie sukcesy sprzedażowe na wszystkich rynkach. Dobrze rozwijała się marka Fagor, która przez COVID rozpoczęła ekspansję z 9-miesięcznym opóźnieniem. Ważnym wydarzeniem było też otwarcie spółki w Kazachstanie, bo w tamtym regionie widzimy duży potencjał – wskazał Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.

pandl.pl/amica-kontynuuje-eksp...

Grupa Amica podsumowuje rok 2021

Grupa Amica zwiększyła w 2021 roku przychody o blisko 12% rdr, przekraczając 3,4 mld zł. Podobnie jak cała branża, największy polski producent AGD mierzył się z coraz trudniejszymi kosztowo kolejnymi miesiącami minionego roku. Z tego powodu wypracowane zyski nie powtórzyły wyników wysokiej bazy porównawczej roku 2020. Grupa Amica wypracowała jednak w roku 2021 solidne wyniki finansowe: blisko 216 mln zł wyniku EBITDA i ponad 111 mln zł zysku netto. Są to liczby zbliżone do rezultatów przedpandemicznego roku 2019.

Cytat:
– Za nami drugi z rzędu rok wielkich wyzwań, nieprzewidywalności, turbulencji w skali globalnej. Trudno porównywać wyniki roku 2021 z rezultatami bardzo specyficznego roku 2020, gdy z jednej strony ograniczyliśmy znacznie koszty i capex, a z drugiej spotkaliśmy się z niespodziewanym wzrostem popytu od lipca. Rok 2021 zapoczątkowały gwałtowne zawirowania na rynkach surowcowych i kilkukrotny wzrost kosztów frachtów. Amica w dużej mierze potrafiła skompensować te wzrosty kosztów, o czym świadczy wynik końcowy. Jednakże rok 2022 będzie dla nas wielkim wyzwaniem. Tym bardziej, że rynki surowcowe stały się jeszcze bardziej nieprzewidywalne, a konsekwencje toczącej się wojny w Ukrainie są w chwili obecnej nie do określenia. Myślę jednak, że Amica niejeden raz już w przeszłości udowodniła, że potrafi znaleźć rozwiązania nawet podczas najtrudniejszych kryzysów – mówi Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.


pandl.pl/grupa-amica-podsumowu...

Grupa Sanok Rubber mierzy się z niesprzyjającym otoczeniem - omówienie sytuacji Grupy Sanok Rubber po publikacji raportu rocznego

Grupa Sanok Rubber, pomimo niestabilności rynku automotive, zanotowała w 2021 roku rekordowe przychody i solidne zyski.

Cytat:
– Wróciliśmy do poziomów sprzed pandemicznego roku 2020, przebiliśmy sprzedażowo rok 2019. Szczególnie jednak drugie półrocze 2021 roku było naznaczone presją kosztową, która nie wydaje się szybko skończyć – wskazał Piotr Szamburski, Prezes Zarządu Sanok Rubber Company S.A.

pandl.pl/grupa-sanok-rubber-mi...

MedApp po bardzo udanym roku 2021 ma apetyt na dużo więcej - omówienie sytuacji i perspektyw Grupy MedApp po publikacji raportu okresowego za cztery kwartały 2021 roku

Medtechowy MedApp ma za sobą rok zdublowania przychodów i zysków oraz konsekwentnego budowania potencjału wzrostu w kolejnych okresach – zarówno w obszarze ekspansji geograficznej, jak również w zakresie rozbudowy oferty produktowej.

Cytat:
– Naszym celem pozostaje utrzymanie trzycyfrowej dynamiki wzrostu. Jesteśmy na rynku polskim, mamy też dystrybutorów w Wielkiej Brytanii, Francji, Luksemburgu, Brazylii. Właśnie utworzyliśmy pierwszą spółkę zależną, która staje się odpowiedzialna za biznes w krajach niemieckojęzycznych. Operacyjnie powinna zacząć działać w drugim kwartale. W trzecim kwartale zamierzamy rozpocząć rejestrację spółki w USA, aby do końca roku dopełnić formalności. Kolejne miejsca, o których myślimy, to Meksyk, Kanada, do 2025 roku chcielibyśmy też pojawić się w Indiach czy Australii – wskazał Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.

pandl.pl/medapp-po-bardzo-udan...

Zapraszamy na kolejnego Live'a. Naszym gościem będzie Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu spółki MedApp S.A. Będziemy rozmawiali o planach rozwoju spółki oraz o wynikach finansowych za rok 2021.
23 marca 12:00
Link do live'a: www.youtube.com/watch?v=EYc4LK...

Gamedust tworzy unikalną wartość na rynku VR o szybko rosnącym globalnym potencjale - omówienie sytuacji Grupy Gamedust po publikacji raportu za Q4 2021 oraz perspektyw na kolejne okresy

Specjalizujący się w dostarczaniu immersyjnej rozrywki Gamedust jest już spółką giełdową, notowaną na razie na rynku NewConnect. Z opublikowanego sprawozdania finansowego wynika, iż spółka zanotowała w okresie czterech kwartałów 2021 roku 2,15 mln zł przychodów, notując 1,33 mln zł straty netto.

Cytat:
– Wynik netto jest skutkiem realizacji projektu GameINN, inwestycji w spółkę zależną Bluekey oraz procesu odwrotnego przejęcia spółki Inwestycje.pl, która po zmianie przedmiotu działalności zmieniła również nazwę na Gamedust. Cóż, zakładaliśmy, że będzie to najszybszy i najtańszy sposób na upublicznienie. Dobrze, że już ten proces się szczęśliwie zakończył. Od roku 2022 będziemy prezentować już wyniki pokazujące core business – skomentował Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.

pandl.pl/gamedust-tworzy-unika...

Alumetal widzi silny popyt w kolejnych kwartałach - omówienie sytuacji oraz perspektyw Grupy Alumetal po pierwszym półroczu 2021

Grupa Alumetal wypracowała w drugim kwartale 2021 roku 53,5 mln zł wyniku EBITDA oraz 38,5 mln zł znormalizowanego zysku netto, co oznacza w porównaniu do naznaczonego pandemią drugiego kwartału 2020 roku rezultat wyższy odpowiednio 5-krotnie oraz 8,5-krotnie. W całym pierwszym półroczu wynik EBITDA wzrósł o 223% rdr, do 118,5 mln zł, a znormalizowany zysk netto o 351%, do 88 mln zł. Rezultaty pierwszej połowy 2021 roku były więc wyższe niż wyniki całego roku 2020 czy całego roku 2019.

Cytat:
– Bardzo dobre wyniki raportowanych sześciu miesięcy bieżącego roku są pochodną wzrostu wolumenów sprzedaży, ponadprzeciętnych marż na bazie korzystnego otoczenia rynkowego oraz trwałych zmian w Grupie Alumetal, których widocznym efektem jest poprawa efektywności operacyjnej i kosztowej. Naszym celem jest maksymalizacja marż, a nie tylko wolumenów – podkreśliła Agnieszka Drzyżdżyk, Prezes Zarządu Alumetal S.A.


Pełna relacja z wydarzenia + komentarz wideo Pani Prezes:
pandl.pl/alumetal-widzi-silny-...

MedApp rozwija sprzedaż zagraniczną, rozwój przyspieszy planowane IPO - omówienie sytuacji bieżącej oraz perspektyw spółki MedApp po pierwszym półroczu 2021

Krakowska spółka technologiczna z zakresu rozwiązań dla medycyny ma za sobą bardzo udany kwartał, w którym zwielokrotniła skalę biznesu i bardzo mocno zwiększyła wyniki finansowe w ujęciu rok do roku. W rezultacie zysk netto pierwszego półrocza znalazł się na poziomie porównywalnym z rezultatem za cały zeszły rok.

Cytat:
– Pozytywnie oceniamy wyniki drugiego kwartału i całego półrocza, liczymy również na udane drugie półrocze. Mamy ambicję utrzymać trzycyfrowe tempo wzrostu wyników. Sprzyjać będą temu na pewno zawarte w minionych miesiącach pierwsze umowy dystrybucyjne za granicą, poszerzenie dystrybucji w Polsce, a także dalszy rozwój funkcjonalności naszych rozwiązań. Przyspieszyliśmy komercjalizację, mamy również za partnerów światowych liderów jak Microsoft – wskazał Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.


Pełna relacja z wydarzenia + komentarz wideo Prezesa:
pandl.pl/medapp-rozwija-sprzed...

MedApp znacząco zwiększa skalę biznesu w II kw. 2021 roku

Krakowska spółka oferująca innowacyjne rozwiązania technologiczne w medycynie (medtech) w pierwszej połowie br. osiągnęła wynik netto, zbliżony do poziomu za cały zeszły rok. Wypracowane w drugim kwartale 2021 roku wyniki finansowe utrzymują wysoką dynamikę wzrostu, co jest efektem rozwoju międzynarodowej sieci dystrybucji oraz poszerzenia funkcjonalności innowacyjnych rozwiązań technologicznych, w tym CarnaLife Holo (wizualizacja holograficzna, wspierająca planowanie i przeprowadzanie zabiegów medycznych) i CarnaLife System (platforma medycyny cyfrowej do zdalnego monitoringu i diagnostyki pacjenta).

Cytat:
– Pozyskaliśmy kolejnych dystrybutorów w Polsce oraz na rynku europejskim – we Francji i Luksemburgu równocześnie rozwijając pozostałe kanały sprzedaży. Konsekwentnie poszerzamy funkcjonalności naszych wiodących rozwiązań, CarnaLife Holo i CarnaLife System – komentuje Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.


pandl.pl/medapp-znaczaco-zwiek...

Kolejny miesięczny rekord sprzedaży TIM-u. Ponad 574 mln zł w I półroczu 2021 r.

Ze wstępnych szacunków wynika, że w czerwcu 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły niemal 110 mln zł (109,9 mln zł, +46% r/r). To najwięcej w historii TIM-u. Cały II kw. 2021 r. przyniósł ponad 312,3 mln zł (+42,7% r/r), zaś przychody ze sprzedaży w I półroczu 2021 r. po raz pierwszy przekroczyły – i to znacznie – 0,5 mld zł (574,4 mln zł, +32,2% r/r).

Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów osiągnęły w czerwcu 2021 r. nienotowany nigdy wcześniej poziom 76,4 mln zł (+41,7% r/r), zaś w całym I półroczu 2021 r. przekroczyły 403 mln zł (+30,4% r/r). To około 70% ogółu przychodów ze sprzedaży TIM-u. Sprzedaż zdalna, a więc za pośrednictwem sieci sprzedaży (telefon, mail), utrzymuje się na poziomie 30%. Jest to zgodne z założeniami modelu biznesowego TIM-u. Część klientów potrzebuje bowiem bądź specjalistycznego doradztwa technicznego, bądź po prostu wsparcia w procesie składania zamówienia.

Cytat:
– Za nami czwarty miesiąc, w którym przychody ze sprzedaży przekroczyły 100 milionów złotych. Kolejne miesiące tego roku są lepsze od analogicznych z 2020 roku. Od kwietnia 2021 roku obserwujemy kolejne etapy odmrażania gospodarki, a TIM rośnie jeszcze szybciej niż podczas kolejnych fal pandemii – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – To namacalny dowód na to, że nie zawdzięczamy naszych wzrostów kolejnym lockdownom. Przez ostatnie lata mogliśmy się przekonać, że wdrożony w latach 2013-2014 model biznesowy pozwolił nam uniezależnić się od koniunktury w branży budowlanej. Ostatnie miesiące pokazują, że jesteśmy odporni także na kolejne fale zamykania i odmrażania gospodarki. Efektem są najlepsze w historii: drugi kwartał i pierwsze półrocze – podkreśla Krzysztof Folta.

pandl.pl/kolejny-miesieczny-re...

Maj 2021 r. w TIM SA: ponownie ponad 100 mln zł przychodów ze sprzedaży

Ze wstępnych szacunków wynika, że w maju 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 101,5 mln zł (+33,4% r/r). Za nami już trzeci z rzędu miesiąc, w którym wskaźnik ten przekroczył barierę 100 milionów złotych.

Sprzedaż online przyniosła w maju 2021 r. 75,5 mln zł (+45,4% r/r). Po pięciu miesiącach 2021 r. całkowite przychody TIM-u ze sprzedaży wynoszą już 464,6 mln zł i są wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2020 r. aż o 29,3%.

Cytat:
– W tym roku maj miał jeden dzień roboczy mniej niż kwiecień. Jednak dzięki temu, że w maju osiągnęliśmy historycznie najwyższą sprzedaż na 1 dzień roboczy – ponad 5 mln zł – to całkowite przychody ze sprzedaży w tym miesiącu były nawet wyższe niż te uzyskane w kwietniu – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Kilka dni temu magazyn „Forbes” umieścił TIM na siódmym miejscu „Rankingu Najcenniejszych Polskich Firm E-commerce 2021”, opartego na wycenie wartości spółki na koniec kwietnia 2021 roku. Zostaliśmy też wymienieni jako przykład jednej z najbardziej udanych transformacji cyfrowych w Polsce. Transformacja już dawno za nami, a przychody ze sprzedaży, utrzymujące się trzeci miesiąc z rzędu na poziomie przekraczającym 100 milionów złotych, potwierdzają atrakcyjność i coraz lepsze dopasowanie naszej oferty do potrzeb rynku. Nieustannie się rozwijamy, tak jak i nasi klienci, którzy współpracują z nami chociażby w ramach alternatywnych modeli sprzedaży. Jestem przekonany, że to wszystko przełoży się na stały wzrost wartości naszej spółki, a więc i atrakcyjności dla inwestorów – dodaje Krzysztof Folta.


pandl.pl/maj-2021-r-w-tim-sa-p...

Grupa TIM mocnym akcentem rozpoczęła rok, celuje jeszcze wyżej - omówienie sytuacji Grupy TIM po Q1 2021

Grupa TIM zanotowała w pierwszym kwartale br. rekordowe rezultaty, które są kontynuacją długoterminowego trendu wzrostowego. Wiodącą rolę w tym sukcesie ma TIM, oferujący szeroki asortyment techniczny.

Cytat:
– Dynamicznie rośnie liczba użytkowników naszego e-sklepu, pozyskujemy nowych użytkowników i ich lojalizujemy, a co więcej – po okresie stabilizacji rośnie również średnia wartość zamówienia. Spadł nam współczynnik konwersji, ale jest to po prostu efektem coraz większego ruchu na stronie, coraz lepszego SEO – mamy dwa razy większą liczbę wyświetleń w Google i 40% więcej kliknięć rok do roku. Pracujemy nad przełożeniem tego na zakupy, ale wciąż utrzymujemy współczynnik konwersji powyżej 4% przy standardzie w e-commerce na poziomie 2-3% – wskazał Piotr Nosal, Członek Zarządu ds. Handlowych w TIM S.A.


Pełna relacja z konferencji + rozmowy wideo z Zarządem:
http://pandl.pl/

Kwiecień 2021 r. w TIM-ie: ponad 100 mln zł przychodów ze sprzedaży drugi miesiąc z rzędu, niemal 50-proc. dynamika r/r

Ze wstępnych szacunków wynika, że w kwietniu 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły niemal 101 mln zł. W porównaniu z kwietniem 2020 r. oznacza to wzrost o rekordowe 49,7%. Sprzedaż w kanale e-commerce urosła jeszcze szybciej – o 54,3% r/r.

Sprzedaż online przyniosła w kwietniu 2021 r. 73,8 mln zł, a to oznacza, że jej udział w całkowitych przychodach TIM-u wyniósł 73,1%. Przez cztery miesiące 2021 r. kanał e-commerce wygenerował już ponad ćwierć miliarda złotych (251,1 mln zł, +23,6% r/r). Całość obrotów TIM-u wzrosła w tym czasie o 28,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r., do niemal 363,1 mln zł.

Cytat:
– Nic dwa razy się nie zdarza, chyba że mówimy o przekraczaniu przez TIM granicy 100 milionów złotych miesięcznych obrotów – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Jeśli spojrzeć na dane z poprzednich lat, kwiecień nie należał do miesięcy, w których osiągaliśmy najwyższe obroty, a dodatkowo w tym roku był krótszy o dwa dni robocze od rekordowego dotychczas marca, w którym po raz pierwszy została przekroczona granica 100 milionów złotych sprzedaży w jednym miesiącu. Marzec 2021 roku, w którym po raz pierwszy osiągnęliśmy dziewięciocyfrowe przychody ze sprzedaży, był niewątpliwie impulsem do jeszcze intensywniejszej i bardziej efektywnej pracy w kolejnym miesiącu, to jednak nie wszystko. Tegoroczny kwiecień stanowi dowód na to, że nasza oferta jest coraz bardziej uniwersalna, kompleksowa, a przy tym odporna na sezonowość. Nieustannie przybywa produktów z bardzo wielu gałęzi asortymentu w ofercie magazynowej, a więc z określoną dostępnością i czasem realizacji. Klienci dostrzegają to i doceniają. To w dużej mierze efekt intensywnego rozwoju alternatywnych modeli sprzedaży, w szczególności marketplace’u hybrydowego – dodaje Krzysztof Folta.


pandl.pl/kwiecien-2021-r-w-tim...

Celem Grupy TIM są dalsze dynamiczne wzrosty - Omówienie sytuacji finansowej i biznesowej Grupy TIM po roku 2020

Przekroczenie miliarda złotych rocznej sprzedaży i wzrost wyniku EBITDA o ponad 50% to tylko dwa osiągnięcia Grupy TIM z długiej listy sukcesów minionego roku. Z kolei w pierwszym kwartale br. TIM oszacował jednostkowo wzrost przychodów rok do roku na około 21,5% wobec zanotowanego w całym roku 2020 wzrostu o 17%.

Cytat:
– Za nami rekordowy rok i najlepsze wyniki na każdym poziomie. Jesteśmy firmą technologiczną, rośniemy permanentnie, a już od ośmiu lat działamy na rynku e-commerce. Podejmujemy wszelkie działania w oparciu o twarde dane, na bazie algorytmów i systemów. Synergia różnych koordynowanych działań daje takie efekty, jak widać. Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni, a naszym celem są dalsze dynamiczne wzrosty – wskazał podczas konferencji online Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM S.A.


Pełna relacja z wydarzenia + rozmowy wideo z Zarządem:
pandl.pl/celem-grupy-tim-sa-da...

Marzec i I kwartał 2021 r. w TIM SA: 100 milionów po raz pierwszy, ćwierć miliarda po raz drugi!

Ze wstępnych szacunków wynika, że w marcu 2021 r. po raz pierwszy w historii TIM SA miesięczne przychody ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów przekroczyły 100 mln zł, osiągając 106,5 mln zł. To aż o 35,5% więcej niż w marcu 2020 r. Pierwsze trzy miesiące 2021 r. są już kolejnym kwartałem, w którym szacowane obroty przekroczyły 250 mln zł (262,1 zł, tj. +21,5% rdr.).

Rekordową dynamikę rok do roku (+36,8%) zanotował kanał e-commerce, który przyniósł w marcu 2021 r. 72,2 mln zł, zaś w całym I kwartale 2021 r. – 177,3 mln zł (+14,1% rdr.).

Cytat:
– Ostatni kwartał 2020 roku był rekordowy, po raz pierwszy bowiem nasze obroty przekroczyły ćwierć miliarda złotych, a doświadczenie poprzednich lat uczyło, że udany czwarty kwartał przekłada się na bardzo dobry pierwszy kwartał nowego roku. Ponad 262 miliony złotych przychodów w pierwszym kwartale 2021 roku potwierdzają tę prawidłowość, a rekordowe obroty w marcu pokazują, jak skalujemy biznes – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Nasza satysfakcja jest tym większa, że towarzyszy temu rekordowa dynamika marcowych przychodów ze sprzedaży online, a to wszystko łączy się z najwyższą w historii liczbą rejestracji nowych użytkowników platformy TIM.pl. W tym przypadku przekroczyliśmy inny, symboliczny próg: 2000 nowych potencjalnych klientów. Na siłę i potencjał naszych wzrostów składa się zatem zarówno atrakcyjna, coraz szersza oferta, jak i stale rosnące grono kupujących na TIM.pl. Za nami pierwszy kwartał 2021 roku, a więc dopiero się rozpędzamy – zapowiada Krzysztof Folta.


pandl.pl/marzec-i-i-kwartal-20...

TIM wypłaci rekordową dywidendę za 2020 rok, ale jednocześnie pozostaje spółką wzrostową

Przewidywalność, środki na rozwój i konserwatywne podejście do lewarowania – tak ogłoszoną właśnie politykę dywidendową Grupy TIM na lata 2021-2023 podsumował jej CFO Piotr Tokarczuk podczas spotkania online z dziennikarzami, analitykami i zarządzającymi funduszami.

Spółka zamierza wypłacać 1 zł dywidendy na akcję w sytuacji osiągnięcia co najmniej jednostkowego 15 mln zł zysku netto, a w sytuacji przekroczenia 22,2 mln zł czystego zarobku (1 zł na akcję) – dodatkowe 50% z nadwyżki ponad tę kwotę. Wypłaty dywidendy nawet ponad wypracowany zysk netto są możliwe dzięki około 30 mln zł na funduszu dywidendowym.

Cytat:
– Stąd wynika nasza odwaga co do deklaracji wobec wypłaty dywidendy. W najczarniejszym scenariuszu i tak nie skonsumujemy całego funduszu dywidendowego. Ale oczywiście zamierzamy zarabiać więcej. Chcemy rozwijać się ponad rynek, a jesteśmy przecież grupą opartą o e-commerce. Na najbliższe lata prognozy mówią o 26 proc. wzrostu tego rynku rocznie w Polsce, zatem naszym celem jest wzrost wyników i wzrost wypłacanej dywidendy – powiedział Krzysztof Folta, Prezes TIM-u.


pandl.pl/tim-wyplaci-rekordowa...

Na gorąco z konferencji prasowej nt. polityki dywidendowej:

CEO Folta: Nasze akcje mocno wzrosły w ostatnich 3 latach, ale są nadal mocno niedowartościowane. Samo zrównanie do stopy dywidendy WIG-Div daje około 40 zł wartości akcji TIM-u

CFO Tokarczuk: Przewidywalność, środki na rozwój i konserwatywne podejście do lewarowania długiem to fundamenty naszej polityki dywidendowej.

TIM zamierza wypłacić łącznie z zysku 2020 aż 2,2 zł na akcję (div.yield 11%) dzięki pozyskaniu gotówki ze sprzedaży zależnej spółki Rotopino



Rekord bez względu na kalendarz

Szacowane przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w styczniu 2020 r. 75,1 mln zł wobec 69 mln zł rok wcześniej (+8,8% rdr.).
Kanał e-commerce przyniósł niemal 53,5 mln zł (+1,4% rdr.), tj. 71,2% ogółu styczniowych obrotów TIM-u.

Cytat:
To pierwszy w naszej historii styczeń, w którym przychody ze sprzedaży przekroczyły – i to znacząco – 70 milionów złotych. Cieszy mnie to tym bardziej, że ten rekordowy poziom osiągnęliśmy pomimo mniejszej o dwa (21 vs 19) liczby dni roboczych w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Oznacza to, że sprzedaż w przeliczeniu na dzień roboczy wzrosła z 3,3 mln zł do blisko 4 mln zł, a więc o ponad 20% – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – To bardzo dobre otwarcie roku, jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę, że część klientów w pierwszym tygodniu stycznia była na urlopach.



Jeśli spółka podejmie takie decyzje z radością je zakomunikujemy.

Obrotowy rekord wszech czasów w TIM SA

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w 2020 r. 935,3 mln zł, tj. o 17% więcej niż w 2019 r. Za TIM-em także rekordowy grudzień (75,9 mln zł), z drugą najlepszą miesięczną dynamiką wzrostu obrotów (+25,3% rdr.) w całym 2020 r.

Rok 2020 jest pierwszym w ponad 33-letniej historii TIM SA, w którym obroty przekroczyły poziom 900 mln zł i były wyższe o blisko 137 mln zł niż w rekordowym dotychczas 2019 roku. Prawie 70% tej kwoty, tj. 650,1 mln zł (+15,7% rdr.) przyniosła sprzedaż online. W samym grudniu 2020 r. szacowane obroty z kanału e-commerce wyniosły 50,4 mln zł (+17,8% rdr.).

Cytat:
– W 2020 roku stanęliśmy przed znacznie większymi wyzwaniami niż przypuszczaliśmy jeszcze 12 miesięcy temu. Co najważniejsze, osiągnęliśmy wszystkie zakładane wcześniej cele, a także te, które rzeczywistość postawiła przed nami dopiero w trakcie minionego roku – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Tak więc choć w kategoriach ogólnoludzkich trudno zaliczyć rok 2020 do udanych, to w TIM-ie mamy za sobą najlepsze 12 miesięcy w historii spółki. Dynamika wzrostu rocznych obrotów pomiędzy rokiem 2019 i 2020 jest niemal trzykrotnie wyższa od zanotowanej pomiędzy rokiem 2018 i 2019 (17% vs 6,2%), a przychody ze sprzedaży w listopadzie były aż o 36,5% wyższe od zanotowanych rok wcześniej. Zgodnie ze średnioterminową strategią spółki w roku 2020 dynamicznie rozwijaliśmy alternatywne modele sprzedaży (marketplace hybrydowy, B2B2C). Znacznie zwiększyło się także grono naszych klientów. Podczas wiosennej i jesiennej fali pandemii na platformie TIM.pl rejestrowało się ponad 1000 nowych klientów biznesowych miesięcznie. Wielu z nich zaufało nam i wybrało e-commerce jako najbezpieczniejszy sposób dokonywania zakupów. To wszystko olbrzymia zasługa wszystkich pracowników TIM-u – przejście w marcu praktycznie z dnia na dzień na model pracy zdalnej miało, wbrew początkowym obawom, wręcz pozytywny wpływ na efektywność poszczególnych obszarów działania biznesowego TIM-u. Nie zakłóciło również procesów pozyskiwania nowych czy obsługi dotychczasowych klientów – dodaje Krzysztof Folta.

Mercator Medical po kolejnym rekordowym kwartale mierzy jeszcze wyżej - Omówienie wyników szacunkowych Q4 2020 oraz perspektyw Grupy Mercator Medical

Grupa Mercator Medical wstępnie oszacowała wynik EBITDA ostatniego kwartału 2020 roku na blisko 414 mln zł, a zysk netto – 370 mln zł. To absolutnie rekordowe rezultaty w historii spółki.

Cytat:
- Każdy kwartał minionego roku był dla nas rekordowy. Weszliśmy na nowy poziom działalności, na nowy poziom możliwości rozwoju. Działamy długoterminowo, a obecne trendy nam sprzyjają – powiedział Wiesław Żyznowski, CEO Grupy Mercator Medical.


Pełna relacja z wydarzenia + zapis wideo webinara dostępny na:
pandl.pl/aktualnosc/items/merc...

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 20 stycznia 2021
Ostatnia wizyta: 8 marca 2023 16:55:58
Liczba wpisów: 22
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 1

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,482 sek.

imeixzbo
kwusfxiq
gxkeglug
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
pjjdxgzb
exkcjvbs
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat