PARTNER SERWISU
xpxiemgc

FED - The Federal Reserve

morfeusz
0
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 21 marca 2010 18:12:42
Witam,

ostatnio stwierdziłem że na nasz rynek trafiają bardzo śladowe informacje z popularnego FED-u dlatego postanowiłem w miarę możliwości tłumaczyć wystąpienia urzędników. Uważam że takie informacje są potrzebne do ustalenia długoterminowej strategii na rynku akcji oraz walut.

morfeusz
0
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 22 marca 2010 01:29:57
Teraz zaprezentuję pierwszą część całego przemówienia, druga pojawi się jutro. Jeżeli macie jakieś sugestie czy zastrzeżenia to piszcie na tym wątku. Ogólnie naprawdę się starałem aby ten tekst miał ręce i nogi i poświęciłem nad nim dużo czasu więc apeluje o duży współczynnik miłosierdzia salute

Kto: Ben Bernanke
Gdzie: Orlando, Floryda
Event: Konwent ICBA (Independent Community Bankers of America pl "Wspólnota ) - organizacja skupiająca około 5000 małych i

średnich instytucji finansowych. Główna siedziba znajduje się w Waszyngtonie.

Pełna treść przemówienia : www.federalreserve.gov/newseve...

"Rezerwa Federalna musi nadzorować banki wszystkich rozmiarów tak, aby mogła od razu zidentyfikować potencjalne zagrożenia dla systemu finansowego" Powiedział Ben Bernanke podczas sobotniego konwentu ICBA, gdzie starał się bronić banku centralnego w obliczu najbardziej spektakularnej w historii próby ograniczania jego uprawnień regulacyjnych.

Liczba bankructw instytucji finansowych w USA:

2007 3
2008 25
2009 140
2010 15 (dane z 30 stycznia 2010)

Ben Bernanke już na początku swojego przemówienia stwierdził, że problemy z którymi borykają się wszystkie instytucje finansowe są skutkiem największego kryzysu finansowego od czasu Wielkiego Kryzysu (1930 r), i to banki jako integralna część społeczeństwa i gospodarki znalazły się w pierwszej linii frontu w walce z kryzysem. Zaangażowanie w konfrontacji z problemami i wątpliwościami oraz chęć udzielania kredytów na zakup domów i usług wspierających małe przedsiębiorstwa oraz rozwój handlu jest powodem do optymizmu i wiary w zdolność sprostania USA obecnym wyzwaniom oraz szybkiego powrotu do zdrowia całej gospodarki. Jednym z gospodarczych atutów Ameryki jest relatywnie częstsze podejście bottom-up (od szczegółu do ogółu) niż top-down, w którym kreartywność, wiedza i zaufanie od dawna sprzyja innowacyjności i postępowi. Oczywiście to właśnie zdolności do wspierania tej strategii wzrostu i rozwoju opartej na lokalnej wiedzy i kontaktach odróżnia banki spółdzielcze od innych instytucji finansowych. Istotne dla zdrowia gospodarki jest utrzymanie różnorodnych i elastycznych systemów finansowych, w których banki spółdzielcze odgrywają ważną rolę.

Jednym z największych zagrożeń dla różnorodności i efektywności systemu finansowego są instytucje finansowe zbyt duże by mogły zbankrutować. Rezerwa Federalna przeznaczy dużo czasu na rozmowy z politykami, które będą miały na celu likwidację tego problemu i które skutecznie przyczynią się do rozwoju konkurencji w zakresie usług finansowych. Więź między bankami spółdzielczymi a Fedem jest wyjątkowa, mam nadzieję że podczas zarządzania kryzysowego oraz wspierania odbudowy gospodarczej nasze relacje staną się ważniejsze niż kiedykolwiek. Zmierzając do bardziej konkurencyjnego, efektywnego i innowacyjnego Systemu Finansowego. Stany Zjednoczone posiadają niezwykle wielostronny i różnorodny system finansowy. Niektóre kraje w dużym stopniu polegają na kilku dużych bankach które udzielają kredyty i dostarczają usługi finansowe. Nasz system, jest inny ponieważ posiadamy instytucje finansowych wszystkich rozmiarów, o różnych charakterach i misjach. Wykorzystujemy również, więcej niż w jakimkolwiek innym kraju, szereg wyspecjalizowanych rynków finansowych aby rozdystrybuować kredyt oraz pomóc w dywersyfikacji ryzyka. Nasz system jest skomplikowany, ale myślę, że dla większości jego odmiana jest jego silną stroną. Mamy wiele, wiele sposobów, aby połączyć kredytobiorców i oszczędzających w Stanach Zjednoczonych, oraz alokować oszczędności do najbardziej produktywnych kanałów ponieważ jest warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu naszej gospodarki. Aby nasz system finansowy mógł dobrze spełniać swoje zdania niezbędny jest bezstronny i skuteczny arbiter przepływów kredytowych. W gospodarce rynkowej najlepszy wynik zostaje osiągnięty w drodze otwartego konkursu na równych zasadach, które zapewniają rozsądny wybór dla konsumentów i kredytobiorców oraz dają najbardziej innowacyjnym i wydajnym firmom szansę na sukces i rozwój. Niestety dziś nasz system finansowy ma niewiele wspólnego z rynkiem idealnie konkurencyjnym.

Wśród najpoważniejszych i najbardziej podstępnych barier dla konkurencji w sektorze usług finansowych bryluje "zbyt duża by upaść". Jak każdy z was dobrze pamiętam przerażające tygodnie na jesieni 2008 roku, gdy problemy finansowe kilu dużych firm złożonych i wzajemnie powiązanych, wstrząsnęły rynkami finansowymi oraz naszą gospodarką. Nadzwyczajne wysiłki podejmowane przez Rezerwę Federalną, Skarb Państwa, rządową instytucję udzielającą klientom gwarancji bezpieczeństwa bankowych depozytów (FDIC) i inne agencje, wraz z podobnymi działaniami naszych kolegów z innych krajów, szczęśliwie zapobiegły globalnej zapaści finansowej. Pomimo tych nadzwyczajnych działań gospodarczych skutki kryzysu były bardzo ciężkie, stąd mam wątpliwości, czy gdyby rozpadł się globalny system finansowy, to wpływ na wartość aktywów, dostępność kredytów i zaufania do instytucji finansowych nie spowodowałby znacznie głębszego i długotrwałego kurczenia się gospodarki. To krzywdzące, że los gospodarki świata powinien być tak ściśle związany z losem stosunkowo małej liczby gigantycznych firm finansowych. Jeśli nie osiągniemy niczego innego w wyniku kryzysu to przynajmniej musimy mieć pewność że nigdy znów nie znajdziemy w takiej sytuacji.

Kosztem, dla nas wszystkich, utrzymywania przy życiu firm, które uważa się za zbyt duże by zbankrutować były nadzwyczaj widoczne w czasie dni, w których system finansowy był blisko upadku. Istnienie tych przedsiębiorstw generuje również poważne koszty dla naszego systemu finansowego nawet w spokojnych czasach. Być może najważniejsze, że jeśli firma jest ogólnie postrzegane jako zbyt duża, posiada ogrom spółek zależnych, bądź istnieje systemowe znaczenie dla władz w celu uniemożliwienia bankructwa, to jej wierzyciele i kontrahenci mają mniejszą motywację, aby ocenić jakość modelu biznesowego firmy, rady nadzorczej, oraz jej ekspozycji na ryzyka. W rezultacie, takie przedsiębiorstwa nie podlegają dyscyplinie rynkowej, pozwala im zdobyć finansowanie na lepszych warunkach niż wskazuje na to jakość działalności gospodarczej, a to stanowi dla nich zachętę do podejmowania nadmiernego ryzyka. Pozwalając istnieć tym instytucjom tworzymy również nierówności konkurencyjne, które mogą przeszkodzić w funkcjonowaniu najbardziej wydajnych i innowacyjnych przedsiębiorstw. W warunkach uczciwej konkurencji, mniejsze firmy powinny mieć szansę na lepsze wyniki niż duże firmy. Co za tym idzie firmy które nie spełniają kryteriów powinny się wycofać uwalniając środki na inne cele. Nasza gospodarka nie jest statyczna, a to znaczy, że nasz system bankowy tym bardziej nie powinien być statyczny.

Jednym zdaniem, konkurencyjny, żywotny i innowacyjny system finansowy, w którym dyscyplina rynkowa sprzyja efektywności i kontroli ryzyka, w tym zagrożeń dla systemu jako całości, musimy raz na zawsze rozwiązać problem "zbyt dużych by upaść". Ale jak tego dokonać? Niektóre propozycje zostały dokonane w celu ograniczenia zakresu i działań instytucji finansowych i myślę, że wiele z tych pomysłów jest wartych dokładnego rozważenia. Oczywiście, organy nadzoru powinny być upoważnione do ograniczenia zaangażowania ekspozycje firm na ryzyko. Ale nawet jeśli takie wnioski zostaną zrealizowane, nasza technologicznie zaawansowana i globalna gospodarka będzie nadal potrzebować dużych, złożonych i instytucji finansowych działających w skali międzynarodowej w celu zaspokojenia potrzeb firm wielonarodowych, w celu ułatwienia międzynarodowego przepływu towarów i kapitału, a także aby skorzystać z ekonomii skali i zakresu. Nieuniknionym wyzwaniem jest upewnienie się, że rozmiar, złożoność i wzajemne powiązania nie będą izolować tych firm od dyscypliny rynkowej, co potencjalnie czyniło by je tykającymi bomby zegarowymi wewnątrz naszego systemu finansowego.

Aby zapobiec problemowi "zbyt duży by upaść", Fed faworyzuje trój etapową strategię. Po pierwsze, my i nasi koledzy w innych agencjach nadzoru musimy nadal opracowywać i wdrażać znacznie ostrzejsze przepisy nadzoru, aby przyczynić się do zmniejszenia ryzyka, dużych, złożonych przedsiębiorstw obecnych w systemie finansowym. Wydarzenia z ostatnich kilku lat wyraźnie wskazują, że wszystkie duże i złożone instytucje finansowe, nie tylko bankowe spółki holdingowe, muszą być poddane silnej regulacji i skonsolidowanemu nadzorowi. Ponadto kryzys pokazał, że organy nadzoru muszą brać pod uwagę potencjalne zagrożenia dla systemu finansowego jako całości, a nie tylko te dla poszczególnych firm. Realizacja kontroli w sposób, który ma na celu określenie ryzyka systemowego, jak również zagrożeń dla poszczególnych instytucji jest trudnym wyzwaniem, ale faktem jest, że tradycyjne podejście wąsko skoncentrowane na poszczególne przedsiębiorstwa nie udało uniknąć tego kryzysu i prawdopodobnie nie uda się przyszłości. W związku z tym Rezerwa Federalna będzie nadal współpracować z innymi bankami centralnymi aby narzucić nowe zaostrzone wymogi, które doprowadzą najbardziej zagrożone firmy do zwiększenia udziałów kapitału i płynności i poprawy ich zarządzania ryzykiem. Jesteśmy w trakcje gruntownego przeglądu naszych ram nadzorczych dla największych instytucji, zarówno w celu poprawy skuteczności nadzoru skonsolidowanego, a także uwzględnienia naszym nadzorem bardziej wszechstronnej perspektywy systemowej. Drugim elementem strategi zakończenia problemu "zbyt dużych by upaść" jest zwiększenie odporności systemu finansowego, aby zmniejszyć potencjalne skutki zdarzeń systemowych, takie jak bankructwa dużych firm. Na przykład, Rezerwa Federalna prowadzi wspólne wysiłki na rzecz poprawy rozliczanie swapów kredytowych i innych instrumentów pochodnych oraz zwiększenia stabilności rynków przyrzeczeniem odkupu. Ograniczenie toksycznych skutków upadku poważnej firmy to nie tylko bezpośrednie korzyści w kryzysie, przyczynia się ono do zmniejszenia problemu "zbyt dużych by upaść", ponieważ rząd ma dużo mniej powodów do interwencji, jeśli uzna, że system finansowy jest odporny i wystarcza do obsługi znacznego bankructwa bez nadmiernych zakłóceń. Etap trzeci dotyka nadzoru rządowy, która sam nigdy nie będzie wystarczający, aby przewidzieć wszystkie zagrożeń. Zatem zwiększenie dyscypliny rynkowej jest istotnym element każdej strategii walki ze "zbyt dużymi by upaść". Aby utworzyć prawdziwą dyscyplinę rynkową dla największych firm, uczestnicy rynku muszą być przekonani, że jeżeli jedna z tych firm nie jest w stanie wywiązać się ze swoich obowiązków, jego akcjonariusze, wierzyciele i kontrahenci nie będą chronieni przed stratami poprzez działania rządu. Innymi słowy, musimy znaleźć alternatywne rozwiązanie dla tych firm, które nie będzie miało nic wspólnego z niekontrolowaną upadłością oraz dofinansowaniem.

CDN...







Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 22 marca 2010 08:48:54
Gratulacje za pomysl :). Po przeczytaniu tego musze przyznac ze naleza ci sie szczegolne wyrazy uznania za chec tlumaczenia tego belkotu.
Ben dolar zapewne wkolo bedzie powtarzal to co wszyscy od ponad roku wiedza :) no ale nalezy sledzic szczegolnie wprowadzane zmiany "na lepsze"


morfeusz
0
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 22 marca 2010 20:56:04
Part 2 of 3

Posiadamy już prototyp takich ram na zasadach określonych przez FDIC (Federal Deposit Insurance Corporation) w postępowaniu upadającego banku. Skoro FDIC jest obecnie w stanie przeprowadzić upadłość banku to rząd, w odpowiednich okolicznościach i przy odpowiednich zabezpieczeniach , powinien mieć możliwość przejąć proces upadłościowy. Instytucje nie powinny być upoważnione do otrzymywania pomocy, a władze powinny mieć prawo do sprzedaży, przeprowadzenia fuzji lub rozdzielenia na mniejsze podmioty, aby uniknąć niekontrolowanych zagrożeń dla całego systemu finansowego. Rezolucja nie powinna ochraniać akcjonariuszy oraz innych dostawców kapitału ale powinna jasno i wyraźnie określać uprawienia dające możliwość nakładania kar dla wierzycieli, wymieniania w stosownych przypadkach umów oraz kierownictwa firmy. Jeśli w końcu pieniądzem muszą zostać wpompowane w system finansowy aby rozwiązać krytyczne przypadki w bezpieczny sposób, to ostateczny koszt nie może spaść na podatników oraz małe instytucje finansowe ale na te firmy, które są źródłem problemu (to big to fail)

Nie chcę bagatelizować trudności tworzenia skutecznych ram prawnych oraz procedur operacyjnych dla dużych międzynarodowych instytucji finansowych. Takie firmy mogą być wyjątkowo złożone, zarówno pod względem struktury prawnej jaki i zakresu działalności. Decyzje w sprawie dużych instytucji których działania obejmują wiele krajów stwarzają szczególne wyzwania, ponieważ większość tych krajów różni się prawem a władze w każdym kraju oczywiście dążą do ochrony interesów deponentów i wierzycieli w mocy ich jurysdykcji. Muszę przyznać że takie decyzje mogą również odbywać się podczas szerszego kryzysu w którym rząd może być zmuszony do rozwiązywania problemów różnych firm jednocześnie. Niezbędne więc jest staranne planowanie. Uważam że warto pochylić się nad pomysłem wymagania od przedsiębiorstw rozwoju i utrzymywaniu tak zwanych living will (zaczerpnięte z medycyny - pismo zawierające życzenie określonego postępowania medycznego w przypadku ewentualnej śmiertelnej choroby lub utraty poczytalności), co w praktyce oznacza że firma ustali wraz z regulatorem indywidualne procedury które będą upraszczały proces naprawczy lub likwidacyjny.

Rezerwa Federalna i Banki Spółdzielcze

Rezerwa Federalna oraz Banki Spółdzielcze mają wiele wspólnego poza wzajemnymi obawami o problem „zbyt dużych by upaść”. Nasze zainteresowanie bankami spółdzielczymi ma swoje korzenie w założeniu Rezerwy Federalnej w 1913 r., prawie sto lat temu. Prezydent Woodrow Wilson i inni twórcy Fed, biorąc pod uwagę dwie poprzednie nieudane próby stworzenia Amerykańskiego Banku Centralnego, celowo unikali stworzenia jednolitej instytucji w Waszyngtonie i Nowym Jorku. Zamiast tego ustanowili system 12 banków znajdujących się w największych miastach w całym kraju. Dlaczego w Amerykański Bank Centralny przyjął taką strukturę ? Celem było zapewnienie legalności i powszechności w całym kraju dla instytucji, które często muszą podejmować trudne decyzje. Z czasem ta struktura dostarczyła Rezerwie Federalnej szereg zdywersyfikowanych informacji gospodarczych z całego kraju.
Zawsze szukamy okazji do kontaktów z bankierami oraz lokalnymi społecznościami. Wydarzenia takie jak ten są ważnym miejscem wymiany poglądów jednak istnieje wiele innych możliwości. Na przykład, przedstawiciele banków spółdzielczych należą do Federalnego Komitetu Doradczego (FAC – federal advisory council) który spotyka się z Zarządem Fedu trzy razy do roku w celu omówienia sytuacji w gospodarce i sektorze bankowym. Ponadto przedstawiciele banków spółdzielczych zasiadają w zarządach i radach nadzorczych 12 Banków Rezerwy oraz 24 Filiach. Co więcej filie rezerwy federalnej uczestniczą w spotkaniach z bankierami spółdzielczymi, organizacjami na rzecz rozwoju społeczności i innymi zainteresowanymi stronami w celu omówienia barier i możliwości przedłużenia kredytu dla małych firm. Oczywiście wiele z naszych regularnych kontaktów z bankami spółdzielczymi wynika z naszego nadzoru nad bankowymi holdingami i innymi bankami koncesjonowanymi które dołączyły do Systemu Rezerwy Federalnej. Nadzór ten jest prowadzony przez zarząd ale wspierany jest codziennie przez egzaminatorów rezerwy, z których wielu mieszka i pracuje w okręgach od wielu lat. Wierzymy, że takie podejście nie tylko zapewnia spójny i zdyscyplinowany nadzór Rezerwy Federalnej nad bankami spółdzielczymi, ale również odzwierciedla lokalne perspektywy, które widać jak na dłoni w relacji do innych regionów. Na przykład na środkowym zachodzie, gdzie działa wiele banków spółdzielczych udziela kredytów rolnikom, egzaminatorzy Rezerwy Federalnej utrzymują szczególne doświadczenie w gospodarce rolnej i udzielaniu kredytów rolnych. Eksperci bardzo często korzystają z ekspertyz lokalnych ekonomistów - specjalistów ds. rolnictwa w celu aktualizacji danych prezentujących lokalne warunki. Podczas gdy wiele banków mówi nam że raporty egzaminatorów rezerwy federalnej są trudne i złożone analitycznie to nikt nie mówi że są one niesprawiedliwe lub nieaktualne a tym bardziej że nie jesteśmy świadomi tego co dzieje się w lokalnej gospodarce. Wierzymy że ten rodzaj odpowiedzi przedstawia skuteczność naszego nadzoru banków spółdzielczych, jesteśmy dumni z profesjonalizmu i jakości pracy naszych egzaminatorów.

morfeusz
0
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 25 marca 2010 16:42:09

25.03. Waszyngton (PAP/Bloomberg) - Słaba sytuacja na amerykańskim rynku pracy usprawiedliwia utrzymywanie stóp procentowych na niskich poziomach przez długi czas - powiedział prezes Rezerwy Federalnej Ben Bernanke odpowiadając na pytania przed komisją finansową amerykańskiej Izby Reprezentantów.

"Sytuacja na rynku pracy jest bardzo słaba. 40 proc. osób, które są bezrobotne, nie mają pracy już bardzo długo" - powiedział Bernanke

"Polityka akomodacyjna będzie dlatego uzasadniona przez "wydłużony okres" - dodał.

Wcześniej w trakcie wystąpienia Bernanke podkreślił jednak, że Fed będzie gotowy zacieśnić warunki kredytowe "w odpowiednim czasie".

"Ekspansja monetarna jest w już zaawansowanym stadium. W którymś momencie będziemy, więc musieli rozpocząć proces zacieśniania warunków monetarnych, aby przeciwdziałać wytworzeniu się presji inflacyjnej. Jesteśmy w pełni przekonani, że będziemy gotowi by to uczynić, gdy nadejdzie odpowiedni czas" - powiedział. (PAP)

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 25 marca 2010 18:15:38
Ciekawy pomysł. Życzę wytrwałości w tłumaczeniu tego typu komunikatów.

morfeusz
0
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 7 kwietnia 2010 09:37:15
W opublikowanym wczoraj protokole z ostatniego posiedzenia FED znalazły się obawy o sytuację na rynku pracy. Kilku członków podkreśliło, że dopóki sytuacja konsumentów nie ulegnie poprawie, tak długo nie można liczyć, że wydatki konsumpcyjne będą stale rosły, a zacieśnienie polityki monetarnej może być ryzykowne. Jednak warto w tym momencie przypomnieć ostatnie dane o zmianie zatrudnienia w sektorze pozarolniczym w USA. Liczba etatów wzrosła o ponad 160 tys., co pozwala mieć nadzieję, że obawy członków FED już niedługo mogą odejść w niepamięć. Po wczorajszej sesji waluta amerykańska nadal pozostaje silna i dziś rano kurs EUR/USD znajduje się na poziomie 1,3360.

Verion
0
Dołączył: 2010-03-15
Wpisów: 290
Wysłane: 12 czerwca 2010 15:18:11
Na dniach pojawiła się informacja o chęci sprzedaży aktywów Państwowych, tj spłaty długu przez państwo i zniszczenie odpowiedniej kwoty z obiegu tym samym zmniejszenie inflacji, co sugeruje , wzrost produkcji.

LGOCapital
0
Dołączył: 2010-12-21
Wpisów: 33
Wysłane: 21 grudnia 2010 22:39:28
kto w ogole slucha tego co mowi Ben. Ben jest zawsze w bledzie , koles w ogole nie rozumie ekonomii, finansow i inwestycji. A fakt ze nadal jest prezesem FEDu jest niczym innym jak przykladem upadku gospodarki USA i skorumpowanego rzadu zarzadzanego przez zorganizowana grupe przestepcza Wall Street.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość



Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,168 sek.

mmdmsvkn
jgrpdofn
inolkict
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
houzytpd
bblnkmpr
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat