pixelg
Czy są dostępne w Polsce instrumenty typu TURBO? - Kontrakty, opcje i produkty strukturyzowane - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Czy są dostępne w Polsce instrumenty typu TURBO?

blackboxer
0
Wpisów: 14
Wysłane: 9 czerwca 2011 02:21:16
Witam,
Jestem "zielony" na Polskim rynku, i dlatego mam pytanie: Czy są dostępne w Polsce instrumenty typu TURBO?

Załączam link:
markets.rbs.nl/NL/Showpage.asp...

Niestety strona jest po holendersku. RBS wykupił prawa do tych produktów od holenderskiego ABN-AMRO parę lat temu, ale widocznie jeszcze nie przetłumaczyli.

W skrócie TURBO to takie połączenie Futures i Akcji w jedno. Spore dźwignie, Stop-Loss itp.
Ale moim zdaniem nie to jest w nich najciekawsze.
Najlepsze jest w nich to, że nie ma problemu płynności (oczywiście do pewnego poziomu), gdyż ich emitent (w tym wypadku bank RBS lub ABN-Amro) "zapuszcza" coś co ja nazywam "priceing system", czyli w każdym momencie wystawia ok 100.000 sztuk po stronie ASK i (z małym spread'em) tyleż samo po stronie BID.
Cena przeciętnego TURBaska, to ok 2 EUR.

W Holandii parę lat temu TURBO zdobyły miano produktu finansowego roku.

Jako, że "zjadam na tych instrumentach zęby" ciekawi mnie czy coś podobnego jest już w Polsce.

Acha - w niemczech jest chyba coś podobnego i nazywa się SPRINTER czy jakoś tak.

kneczaj
0
Wpisów: 274
Wysłane: 9 czerwca 2011 16:49:34
Może kontrakty CFD? Widzę coś takiego w XTB Brokers, ale wiele innych biur maklerskich też je ma.

blackboxer
0
Wysłane: 9 czerwca 2011 23:28:05
CFD (Contract for Difference) to nie to. Pozatym z tego co wiem to CFD nie są hadlowane poprzez giełdę. Co prawda nie mają terminu ważności ale dla mnie przypominają futures.

TURBO to coś jak lewarowane Certyfikaty.

- są notowane na giełdzie (AEX). np: ISN: NL0009717875 (są na: indexy, surowce, akcje etc.)
- kupuje się je jak zwykłe akcje