PARTNER SERWISU
byndxhtt
1 2 3 4

Wskaźniki AT w inwestowaniu długoterminowym

Zielarz
0
Wpisów: 457
Wysłane: 6 grudnia 2011 12:00:04
Pacman love4
To moze dla odmiany na temat - co mnie ubodlo (zreszta u Anty'ego wczesniej tez) - stale wartosci parametrow/dlugosci.
Na etapie jakim jestem (wiecznie zielonej leszczyny) doszedlem do wniosku ze jakakolwiek strategia nie ma prawa dzialac ze stalymi wartosciami parametrow/dlugosci stosowanych wskaznikow. Kazdy wskaznik AT jest jakims filtrem cyfrowym, jakos-tam przepustowym (gorno, dolno, srodkowo), i jakos tam mielacym dane wejsciowe ALE kazdy staly parametr oznacza stale parametry czestotliwosciowe. Dla mnie to prakycznie tak samo jak przeoptymalizowanie na danych historycznych. czasami albo gdzieniegdzie pewne dlugosci beda dobre ale IMHO nie maja prawa byc dobre zawsze. Oczywiscie jest okresowosc/sezonowosc ale czy zarabianie tylko na tym jest jeszcze aktualne ? moze bylo 10 lat temu. Ale dzisiaj ... gdzies tam stoja cale hale komputerow przeznaczonych tylko do tego aby nas ograc. To nie moze byc takie proste. No ale to moze taki moj maly mit ktory tylko czeka na obalenie.

EDIT: no i jeszcze w temacie backtestow - to jest jednak IMO podstawa. I to o to wlasnie chodzi, no moze zeby nie zamienic sie w bezduszna maszyne ale zeby ja miec i zajac sie zyciem a nie tradingiem. jezeli i tak i tak mam sleczec nad wykresami to po co system ? i tak by sie skonczylo na uznaniowosci.
Oby nigdy więcej drzewa nie przysłoniły mi lasu ...
It’s just money. It’s made up.
Edytowany: 6 grudnia 2011 12:05

Snake
0
Wpisów: 403
Wysłane: 6 grudnia 2011 12:49:53
Zielarzu, (pacman, rzeczywiście... :)

Z obydwiema tezami się (na szczęście) nie zgadzam.

Po pierwsze: gdzie tu masz stałe wartości?
Na StDev jest "na oko": nisko, średnio lub wysoko.
Na RSI kupno masz całkiem szeroki przedział, w którym może się mieścić sygnał.