0 Dołączył: 2012-09-12 Wpisów: 223
Wysłane:
7 lutego 2014 09:40:17
przy kursie: 0,82 zł
Najwięcej widać na tym obrazku:  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 7 lutego 2014 12:30
|
|
0 Dołączył: 2014-02-05 Wpisów: 20
Wysłane:
7 lutego 2014 10:41:33
przy kursie: 0,82 zł
Dzięki za ten duży obrazek. Wynika z niego, że rozważają wybudowanie jeszcze kilku hal na terenie stoczni. Porównując zdjęcia satelitarne i obrazek, brakuje 5 hal. Wiem, że to tylko rysunek koncepcyjny, ale ciekawe ile kosztuje wybudowanie jednej takiej hali produkcyjnej. W różnych źródłach czytałem, że Admiral chce zainwestować w stocznię 3-5 mln zł w najbliższych latach. Zastanawiam się, czy w te wartości są już wliczone koszty ewentualnych hal produkcyjnych? Pytam w kontekście wyników, które zostaną przedstawione za tydzień, bo jeśli tak, to może koszty prac wykonanych w IV kwartale nie były aż takie znaczne?
|
|
0 Dołączył: 2012-09-12 Wpisów: 223
Wysłane:
7 lutego 2014 14:07:55
przy kursie: 0,82 zł
Z informacji z raportów i wywiadów można wnioskować, że na początku modernizują obecną infrastrukturę (ocieplenie, instalacje, ogrodzenie itp.). Można zakładać, że wizualizacje pokazują, jak to może wyglądać docelowo za kilka lat, jeśli będą się nadal tak dynamicznie rozwijać. Podawane 3-5 mln to raczej nakłady na remonty, naprawy i uruchomienie produkcji, a nie budowa nowych hal: Źródło
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-02-05 Wpisów: 20
Wysłane:
10 lutego 2014 11:47:08
przy kursie: 0,82 zł
OK, przejrzałem materiały ze strony. Wydaje mi się, że wyniki będą neutralne dla kursu. Nie sądzę, aby w 2013 zainwestowali w stocznię więcej niż 2 mln. Jeśli mam rację, to roczny zysk netto powinien zakręcić się w okolicy 2,5 mln, a więc IV kwartał w okolicy 0.
Jak będzie Waszym zdaniem?
|
|
0 Dołączył: 2012-09-12 Wpisów: 223
Wysłane:
11 lutego 2014 07:54:00
przy kursie: 0,82 zł
1) Wg mnie stocznię w Tczewie będą ewentualnie rozbudowywać w miarę potrzeb wynikających z rozwoju działalności biznesowej. Jeśli produkcja łodzi, docelowo większych jachtów, konstrukcji i osprzętu salowego oraz laminatów technicznych będzie się (dalej) dynamicznie rozwijała, to w ciągu kilku lat stocznia może wyglądać jak na rysunku poglądowym. O zaletach Tczewa sam prezes w wywiadach chyba już wszystko powiedział - duża powierzchnia, sporo przydatnego sprzętu (m.in. suwnice), dostęp do wody, wykwalifikowana kadra w mieście. 2) Dlaczego uważasz, że wydatki związane z modernizacją Tczewa od razu w całości obciążą wynik? To w dużej mierze są/będą wydatki o charakterze inwestycyjnym i będę ujmowane w rachunku wyników stopniowo poprzez amortyzację. Moim zdaniem wynik za Q4 nie ma aż tak dużego znaczenia. Wiadomo, że przenosiny do Tczewa przełożyły się na działalność operacyjną. Ważne, że po dotychczasowym dynamicznym rozwoju dzięki przejęciu Tczewa zbudowali sobie potencjał do dalszego rozwoju i mają możliwość dywersyfikowania działalności w ramach swojej domeny. Mam nadzieję, że docelowo ich segment jachtowy będzie wyglądał tak jak pobliski Galeon: GaleonPopatrz na jachty robione przez Galeona i zastanów się, jaki potencjał może mieć Admiral.
|
|
PREMIUM
0 Dołączył: 2013-05-28 Wpisów: 175
Wysłane:
11 lutego 2014 09:09:37
przy kursie: 0,88 zł
Moim zdaniem Galeon to zupełnie inny segment i wcale nie jestem przekonany, że warto w nim konkurować. Oglądałem na targach produkty obu firm. Admiral robi proste ale bardzo estetyczne łodzie. Takie jakie Norwegowie kupują sobie co kilka lat i traktują trochę jak my rower. To co robi Galeon to dużo większe i ekskluzywne łodzie motorowe. Trochę jakby porównać auto za 30 tys EUR i za 500 tys EUR. Myślę, że przyjdzie czas aby branża się skonsolidowała i wówczas poprzez przejęcia powstanie duża Polska firma konkurująca w wielu segmentach. Teraz firm jest pełno, od takich co robią kajaki lub tylko naprawiają łódki po takiego Galeona robiącego produkty z najwyższej półki.
|
|
0 Dołączył: 2012-09-12 Wpisów: 223
Wysłane:
11 lutego 2014 09:33:34
przy kursie: 0,88 zł
Zgadza się, że Galeon to inny segment. Admiral robi łodzie, a Galeon przede wszystkim jachty. Tylko tu wspomniano o możliwości robienia małych jednostek pełnomorskich: ŹródłoSkojarzyłem to z jachtami pokroju Galeona, choć na początku na pewno z tymi mniejszymi. Poza tym pisałem o nadziei. Ja nie widzę istotnych zagrożeń we wchodzeniu w segment większych jachtów, szczególnie, że to byłoby rozszerzanie dotychczasowej działalności. A przychody i marże z jachtów mogą być całkiem przyjemne. Wchodząc w jachty nie będą konkurować tylko i wyłącznie z Galeonem. Takie jachty sprzedaje się na całym świecie i konkuruje ze stoczniami z całego świata. Wg mnie mając Tczew ograniczenie się do produkcji łódek byłoby nieco dziwne. Nie po to ciężkie dźwigi i suwnice, aby robić kilkumetrowe łodzie - ale to tylko moje domysły, jeśli chodzi o ten segment. Opieram je na poszlakach, jak w linku (równie dobrze mogli mieć na myśli jednostki stalowe, o których wspominano w artykułach przy okazji przejmowania Tczewa).
Edytowany: 11 lutego 2014 09:35
|
|
PREMIUM
0 Dołączył: 2013-05-28 Wpisów: 175
Wysłane:
11 lutego 2014 11:33:31
przy kursie: 0,88 zł
Macie rację, są dwa tematy:
1. Wyniki nieco słabsze niż prognozy (i tu stocznia chyba nie miała aż takiego wpływu) 2. Zakup stoczni i wszystko co się z tym wiąże
Myślę, że teraz pora przy okazji podsumowania roku 2013 aby spółka zrobiła nową wersję strategii.
|
|
0 Dołączył: 2012-09-12 Wpisów: 223
Wysłane:
13 lutego 2014 10:21:43
przy kursie: 0,81 zł
Miły akcent: Cytat:Andrzej Bartoszewicz, prezes zajmującej nieruchomości po tczewskiej stoczni firmy Admiral Boats, znalazł się na 92 miejscu rankingu „Pulsu Biznesu” na najlepszego managera 2013 r. w Polsce. W czerwcu 2014 r. Admiral Boats rozpocznie w Tczewie produkcję jachtów. W planach jest zatrudnienie ok. 200 osób. Prezes na 92 miejscu w rankingu Pulsu Biznesu
|
|
0 Dołączył: 2014-02-05 Wpisów: 20
Wysłane:
20 lutego 2014 23:23:36
przy kursie: 0,83 zł
Podbijam wątek, bo nie wiem czemu, ale od kilku dni pierwszy wpis na 3-ciej stronie jest usuwany po kilkudziesięciu minutach od publikacji :( A jeśli chodzi o wywiad, to nie kojarzę, aby którakolwiek z wcześniejszych wypowiedzi prezesa zawierała tyle ciekawych i konkretnych informacji. Nie twierdzę, że poprzednie wywiady to owijanie w bawełnę, ale tym razem wypunktowane są najważniejsze kwestie ostatnich dni. I do tego są to pozytywne informacje! Kod:mod: usunięto informację o własnych transakcjach - to już druga - po trzeciej zostaniesz zbanowany
Edytowany: 21 lutego 2014 07:53
|
|
|
|
0 Dołączył: 2012-09-12 Wpisów: 223
Wysłane:
21 lutego 2014 08:17:02
przy kursie: 0,83 zł
Cytat:Zakup majątku od Syndyka masy upadłości Stoczni Tczew – w szczególności nieruchomości, maszyn i urządzeń spowodował konieczność poniesienia znaczących – ok. 1,2mln zł – nakładów inwestycyjnych, na które byliśmy przygotowani. Równocześnie ujawniły się pewne koszty, których wcześniej nie uwzględnialiśmy w naszym rachunku zysków i strat.
Dodatkowe koszty to zabezpieczenie majątku – naprawy dachów, prace porządkowe, naprawy, dodatkowa amortyzacja. Szacujemy, że dodatkowe obciążenie wyniosło ponad 500 tys zł. W 2014 roku nie powinniśmy już widzieć tego rodzaju kosztów. Cytat:Po stronie pasywów zakup (Stoczni Tczew) przełożył się na pozycję „ujemna wartość firmy” w kwocie ponad 11 mln PLN. Jest to różnica pomiędzy ceną jaką Spółka zapłaciła Syndykowi, a jej wartością z wyceny majątku. Cytat:Produkcja i sprzedaż „tylko” łódek to obszar silnie sezonowy. Przy szybkim wzroście rok do roku nie było to wcześniej mocno odczuwalne. Jednak przekroczenie poziomu sprzedaży ponad 40 mln w 2012r. spowodowało konieczność poszukiwań innych produktów, które zmniejszyłyby ten efekt. Rozpoczęliśmy przygotowania do produkcji laminatu technicznego. Efektem był zakup „Tczewa”. Następnie pełna infrastruktura stoczni otworzyła nam możliwości przyjęcia zleceń na wyroby ze stali, z czego skorzystaliśmy. Naszym celem jest rozwój dotychczasowej linii produkcyjnej, ale chcemy też budować większe jednostki i dlatego nie mogliśmy się obyć bez zakładu w pobliżu wody. Jeżeli mam oceniać nasz odbiór przez rynek – to poprzez pryzmat naszych kontrahentów, klientów, banki – jest on pozytywny. Cytat:Konsekwencją naszych działań w latach poprzednich i rozpoczęcie produkcji w zakładzie w Tczewie jest realizacja kompleksowego trzyletniego planu inwestycyjnego.
W pierwszej kolejności budowa nowej hali laminatów, kolejno remont części biurowej i socjalnej – przystosowanej do zatrudnienia ponad 200 pracowników. Nakładów wymagać też będzie przebudowa instalacji elektrycznych na bardziej energooszczędne i sieci grzewczej.
II etap to rozbudowa zakładu pod kontem potrzeb magazynowych i slipowania łodzi. Celem jest koncentracja produkcji zgodnej z procesem technologicznym w jednym miejscu. Cytat:Porządkujemy strukturę grupy przed wejściem na parkiet główny. Produkcję laminatu technicznego postrzegamy jako bardzo perspektywiczną. Grono naszych kontrahentów w tym obszarze jest coraz szersze. Cytat:Na razie nie przewidujemy kolejnych emisji akcji, czego jednak nie wykluczamy w dalszej przyszłości. Celem Zarządu jest zmniejszenie kosztów finansowych dlatego bieżące inwestycje będziemy realizować przede wszystkim z kredytu bankowego. Źródło: wywiad z prezesem Admiral Boats
|
|
0 Dołączył: 2014-02-05 Wpisów: 20
Wysłane:
25 lutego 2014 12:28:32
przy kursie: 0,83 zł
Cytat:Po stronie pasywów zakup przełożył się na pozycję „ujemna wartość firmy” w kwocie ponad 11 mln PLN. Jest to różnica pomiędzy ceną jaką Spółka zapłaciła Syndykowi, a jej wartością z wyceny majątku. Mimo negatywnie brzmiącej nazwy, wartość ta będzie kwartalnie amortyzowana i przekładała się na zwiększenie zysku spółki. Będzie to rozłożone w czasie – ok 14 lat. Czy mógłby ktoś napisać z czym to się wiąże, tak na chłopski rozum?
|
|
2 Dołączył: 2013-01-02 Wpisów: 325
Wysłane:
25 lutego 2014 12:50:41
przy kursie: 0,83 zł
Że przepłacili
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
25 lutego 2014 13:05:11
przy kursie: 0,83 zł
ujemna wartość firmy oznacza, że spółka uważa iż kupiła aktywa taniej niż je wycenia. Jest więc odwrotnie niż napisał Kostek
|
|
0 Dołączył: 2014-02-05 Wpisów: 20
Wysłane:
25 lutego 2014 14:42:26
przy kursie: 0,83 zł
Dzięki za odpowiedź. Chciałbym jeszcze zapytać o znaczenie tego fragmentu: Cytat:wartość ta będzie kwartalnie amortyzowana i przekładała się na zwiększenie zysku spółki. Będzie to rozłożone w czasie – ok 14 lat Jak będzie to wpływało na raporty kwartalne, tzn. które pozycje w raporcie ulegną zmianie, w skutek czego zysk spółki będzie większy?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
25 lutego 2014 14:45:07
przy kursie: 0,83 zł
Pojawi się ujemny odpis wartości firmy, czyli zysk. Powinna być osobna linia, która zwiększy wynik netto.
|
|
0 Dołączył: 2014-02-05 Wpisów: 20
Wysłane:
25 lutego 2014 15:31:12
przy kursie: 0,83 zł
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. Idąc za ciosem chciałbym jeszcze spytać, czy kojarzysz jak w praktyce wygląda najczęściej wielkość takich ujemnych odpisów? Tzn. czy z Twojego doświadczenia należałoby się spodziewać, że będą to zbliżone wartości każdego kwartału (np. 200 tys co kwartał), czy też mogą to być wartości odpowiadające np. nakładom inwestycyjnym w danym kwartale?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
25 lutego 2014 15:59:45
przy kursie: 0,83 zł
Powinna to być stała kwartalna kwota. Jej wielkość zależy od nadwyżki zidentyfikowanych aktywów netto nad ceną sprzedaży. TO powinna się pojawić w raporcie. Dodam, że te zidentyfikowane aktywa netto mogą być tak naprawdę trochę zawyżone. To dość częsty przypadek, robiony tylko po to aby podkręcić wynik.
|
|
0 Dołączył: 2014-02-05 Wpisów: 20
Wysłane:
4 marca 2014 08:57:25
przy kursie: 0,74 zł
Cytat:Zarząd "Admiral Boats" S.A. (dalej Emitent, Spółka) niniejszym pragnie poinformować, iż Uzyskał zwolnienia Emitenta z podatku od nieruchomości w 2014 roku. Zwolnienie to udzielane jest przedsiębiorstwom tworzącym nowe miejsca pracy. Kwota zwolnienia udzielonego Emitentowi w 2014 roku wyniesie 291.834,80 zł, a łączna wartość zwolnienia w okresie siedmiu lat wyniesie ponad 2,2 mln PLN. Cytat:Emitent poprzez swoje działania na zakupionym w 2013 roku terenie byłej Stoczni Tczew, planuje w 2014 zatrudnić 150 pracowników. Na koniec 2014 roku, całkowita wielkość zatrudnienia Emitenta na terenie byłej Stoczni Tczew wynieść ma 190 osób. Źródło
|
|
0 Dołączył: 2012-09-12 Wpisów: 223
Wysłane:
4 marca 2014 09:18:10
przy kursie: 0,75 zł
Cytat:W dniu 18 lutego 2014r. podpisane zostały dwie umowy ze stocznią Remontowa Shipbuilding SA w zakresie budowy sekcji statków.
Łączna wartość podpisanych umów to ok. 0,5 mln zł, prace wykonane zostaną w I kwartale 2014 roku.
Emitent uznał podpisanie umów za zdarzenie istotne, z uwagi na fakt, iż są to pierwsze kontrakty realizowane w ramach rozpoczętej przez Emitenta działalności w zakresie produkcji elementów stalowych. Prace związane z realizacją umów prowadzone będą w nowym zakładzie produkcyjnym Spółki w Tczewie. Źródło
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.