pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

anty_teresa

anty_teresa

Ostatnie 10 wpisów
WatchDog napisał(a):

Niemniej kluczowe jest to, że na raporcie jest tzw. wodospadzik opisany wyżej: z kwoty sprzedaży gross-gross czyli cena x liczba schodzi się po schodkach aż do wynagrodzenia net-net wydawcy.
I takiż wydawca może - choć nie musi - zaksięgować sobie w przychody kwotę gross-gross, a odliczenia zwrotów, podatków i prowizji w koszty. Albo kwotę net-net i nic poza tym. Różnica na poziomie przychodów będzie prawie dwukrotna. Statystycznie zwroty to 12-15%, podatki 8-10%, prowizja 30% lub mniej.


W raportach kwartalnych możliwe jest wszystko, bo nie są weryfikowane przez biegłego, ale w raportach rocznych już takiej dowolności raczej nie będzie. Od 2018 r. obowiązuje MSSF15, który nakazuje wykazywanie płatności netto. Według tego standardu już nie można barterów ładować w przychody i koszty, a przecież tak naprawdę tym byłoby takie wykazanie. UoR nie określa takich tematów, ale tam gdzie nie ma jasnych wskazówek można odwoływać się do MSRów, więc nawet na NC coraz ciężej byłoby przepchnąć taką umowę przez audytora. Oczywiście wszystko zależy od zapisów umownych, bo inaczej może być z Valve, a inaczej z Googlem, Apple Sony czy Microsoftem. Tyle z teorii.

Utnapisztim napisał(a):
krewa napisał(a):
@1ketjoW
Net Steam Sales to sprzedaż po odliczeniu VAT i uwzględnieniu zwrotów

Czyli na chłopski rozum PRZED opodatkowaniem (naliczeniem VAT) a nie PO opodatkowaniu


Wszystko zależy od której strony się patrzy. Jak od strony sprzedawcy dobra (Steam) to masz kwotę przed naliczeniem VATu, jak od strony konsumenta (kupującego grę) masz kwotę pomniejszoną o VAT. Nie ma tutaj sprzeczności.

Logika raportu Steam też jest odwrotna od naszych faktur - patrzy ze strony konsumenta. Układ jak dobrze pamiętam jest taki:
Całkowita kwota sprzedaży Steam (z podatkami i przed zwrotami), wartość zwrotów, VAT/podatek obrotowy, sprzedaż netto Steam, Twój udział w przychodach.

Krewa napisał jak najbardziej prawidłowo - wspominane 10 mln USD to kwota po odliczeniu zwrotów i VATu/podatku obrotowego płaconego przez STEAM i naliczanego przez STEAM.

EDIT:
Na podstawie takiego raportu spółka wystawia fakturę i o ile mnie pamięć nie myli (nie jestem ekspertem podatkowym) to na fakturze wystawianej przez spółkę do Steam, akurat VAT będzie zero. Miejscem siedziby Steam jest USA, a VAT płaci się w miejscu wykonania usługi nabywcy- tam VATu nie ma, wiec nie jest naliczany przez spółkę.

En napisał(a):
@anty-teresa No właśnie o tym mówiłem, nikt nie prognozuje zwrotów, a progi zmiany prowizji zalezą od sprzedaży netto. Tak więc jeżeli ktoś kupił grę i jeszcze w nią nie zagrał przez więcej niż 2h (co pewnie ma miejsce dosyć częśto podczas Summer Sale) to Steam chyba nie może jej uwzględnić w liczeniu liczby kopii sprzedanych gier, musi czekać 2 tygodnie aż będzie mieć pewność, że gra nie zostanie zwrócona. Pisałem o tym dlatego, że jeżeli tak jest to raport o zmianie prowizji może ukazać się parę dni po Summer Sale, nawet jeśli 10 mln dolarów zostanie formalnie przekroczone podczas Summer Sale. (mam nadzieję, że napisałem z sensem i da się zrozumieć).

Tak nawiasem, wspominasz o raporcie sprzedażowym Steam pokazującym zwroty, kwotę podatku itp... Da się gdzieś taki raport zobaczyć? Na ESPI nic nie widzę...

Nie. Jak sprzedadzą 100 tys. w miesiącu styczniu brutto to pokażą przychód ze 100 tys. w styczniu. Jeśli w lutym będą zwroty 10 tys. kopii ze stycznia, to od sprzedanych w lutym kolejnych 100 tys. odejmie się 10 tys. kopii zwrotów z lutego i pokaże się 90 tys. sprzedaży netto. Nie ma żadnego czekania na ewentualną utratę możliwości zwrotu.

Raporty od Steam nie są publiczne, ale ja takowe widziałem i dodatkowo z paru źródeł (giełdowych i niegiełdowych) wiem co i jak jest pokazywane.

Inna sprawa, co z takim raportem zrobi spółka. W teorii na podstawie 100 tys. w styczniu powinna zakładać bufor na zwroty i robić rezerwę, która pomniejsza przychody. Pewnie jednak takie rzeczy mają miejsce na koniec roku, przed badaniem przez biegłego, albo sam biegły wprowadza takową korektę. To jednak nie ma nic do tego kiedy będzie komunikat o przekroczeniu progu - tutaj sprawa jest jasna - 10 mln USD przychody netto steam z agregowanej sprzedaży netto.

@En
W raporcie sprzedażowym są jasne pozycje sprzedaż, zwroty, kwota podatku i kwota jaka przypada twórcy. Nikt w raporcie nie prognozuje zwrotów. Jest podany stan faktyczny na dany okres. Progi zmiany prowizji zależą od sprzedaży netto Steam, czyli po zwrotach i po opodatkowaniu, ale przed naliczeniem kosztu własnego Steam. Choć nie jest to istotne w sprawie spółki, to jako przychody z gry rozumie się całe jej uniwersum, czyli także DLC.


Dotacje są do czegoś i z tym czymś są rozliczane.

Jeśli to dotacja do prac badawczych, to kosztów się nie kapitalizuje na bilansie tylko wykazuje w RZIS i równolegle do tego pokazuje się przychody z dotacji jako pozostałe przychody operacyjne.

Jeśli dotacja jest do aktywów trwałych, czy prac rozwojowych to takie aktywa pojawiają się na bilansie i są potem amortyzowane (w przypadku prac rozwojowych po ukończeniu), natomiast dotacja jest rozliczana równolegle dokładnie jak wyżej.

W bilansie dotacje otrzymane do rozliczenia w przyszłości wiszą na rozliczeniach międzyokresowych po pasywnej stronie bilansu jako przychody przyszłych okresów w pozycji inne rozliczenia międzyokresowe.


kliknij, aby powiększyć


To co zostało sfinansowane dotacją czyli koszty znajdować się może:
a) w ukończonych pracach rozwojowych - ale to całość poniesionych wydatków, czyli łącznie z własnym wkładem


kliknij, aby powiększyć


b) nieukończone prace rozwojowe znajdują się w rozliczeniach międzyokresowych, ale w aktywach, przy czym to też całość, a nie tylko dotacja.


kliknij, aby powiększyć


W zasadzie w zapasach nie powinny się znaleźć, no chyba że spółka ma dotowaną grę.

Aktywa to nic innego jako odzwierciedlenie kosztów. Jeśli część tych kosztów została sfinansowana dotacją to musi być to finansowanie gdzieś pokazane - w rozliczeniach miedzyokresowych.

W tym miejscu jednak jedna uwaga. W tych rozliczeniach mogą się znajdować zarówno dotacje do projektów zakończonych i pozostające do rozliczenia, jak i do projektów trwających jako zaliczki na te projekty. Jeśli zaś wpływu gotówki z dotacji do spółki nie było, poniosła już jakieś koszty których nie może wykazać w bilansie (prace badawcze, albo dotowane targi które się odbyły) to będziemy mieć dodatkowo należność po stronie aktywnej.



@chris
Dziękuję, w szczególności za to poniżej, bo jest potrzebne.
Cytat:
Zdrowia życzę dla Rodziny

Może kiedyś i tak zakładałem. Teraz jestem bardziej precyzyjny - 13 proc. Tyle mi wyszło licząc sprzedaż USA/EUROPA 50/50 i tyle samo Licząc USA/EUROPA/AZJA przy rozkładzie 33/33/33

krystian5476 napisał(a):

Oni portują gry, a nie produkują

Ustalmy pewne fakty. Grę można pisać/tworzyć i to robią zespoły deweloperskie. Ale sama spółka określa się jako producenta, czyli kogoś kto wykłada pieniądze i sprawuje nadzór nad produkcją. Producent często ingeruje w proces twórczy - skoro wykłada pieniądze to ma też swoje uprawnienia. Odpowiada za odbiór prac nad poszczególnymi elementów gry i samej gry. Jak odbierze robotę źle zrobioną, nieprzetestowaną itd. to będzie to przede wszystkim jego wina. Część producentów sama wybiera tematy do gier, wymyśla mechaniki, a stricte implementację zleca na zewnątrz. Tak to działa często PlayWay. Car Mechanic to gra pomysłu prezesa tej spółki, choć wyprodukowana przez Red Dot, czyli studio spoza grupy. To samo próbuje robić teraz Gaming Factory. I nie jest problem, że sami nie piszą - żaden prezes dużej spółki nie bierze udziału w klepaniu. Problem jest to, że mogą mieć za mało kompetencji takich jak znajomość gracza, umiejętność badania rynku i sprawdzania potencjału, umiejętność kierowania zespołem, testowania itd., a te wszystkie kompetencje decydują o finalnym sukcesie.

Cytat:
A na mnie właśnie ta gra najbardziej zwróciła uwagę, pamiętam jak wiele osób jarało się misją w GTA 5, gdzie Trevor mógł torturować swoją ofiarę, jeśli ta gra będzie podobna, to przyciągnie wiele osób. Pomińmy jakich :D Kasa się musi zgadzać. I pamiętajmy że kontrowersyjne tytuły przyciągają.

Przyciągają albo wręcz przeciwnie. Jeden przykład już padł na forum, a ja dorzucę do tego Kursk.

Informacje
Stopień: Opętany
Dołączył: 24 października 2008
Ostatnia wizyta: 4 lipca 2020 16:12:20
Liczba wpisów: 10 126
[2,90% wszystkich postów / 2,37 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,933 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +125,36% +25 071,75 zł 45 071,75 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d