katxzjqq
Advertisement
PARTNER SERWISU
eihyjdkg

Tworzenie mapy percepcji dla 2 produktów

ep300
0
Dołączył: 2012-12-12
Wpisów: 9
Wysłane: 25 marca 2013 16:30:18
Witam,
mam proste pytanie- otóż muszę stworzyć mapę percepcji dla dwóch produktów. Jednak wydaje mi się to dziwne, ponieważ zazwyczaj tych produktów jest więcej, np.klasyczny przykład mapy percepcji dla aut:

kliknij, aby powiększyć


I zastanawia mnie jedno- czy jeżeli w poleceniu mowa o dwóch produktach, to może chodzi o linię produktu.
Na przykład- wykonaj mapę percepcji dla dwóch produktów firmy quechua- chyba nie chodzi o umieszczenie na mapie percepcji np. butów zimowych oraz czapki letniej, stosując kryteria ceny i wygody w tym sensie:


kliknij, aby powiększyć



A raczej o coś takiego:


kliknij, aby powiększyć




Czyli inaczej mówiąc- jeżeli chodzi o dwa produkty to czy autor przypadkiem nie wymaga ode mnie wytworzenia mapy percepcji dla kilku towarów takiego produktu jak buty czy czapka? Pytam, bo wydaje mi się to dziwne żebym musiał umieszczac na mapie percepcji dwie rzeczy.

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 25 marca 2013 17:16:56
Product placement czy realny problem?

ep300
0
Dołączył: 2012-12-12
Wpisów: 9
Wysłane: 25 marca 2013 17:27:31
Chodzi po prostu o zadanie, które muszę zrobić. Powiedzmy, że problem jest jak najbardziej realny, nie jest to produkt placement.


rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 25 marca 2013 17:39:36
To mnie się bardziej podoba ilustracja na samym końcu.
Gdyby to był jednak product placement, to dla złagodzenia dodam, że sam używam North Face'a, Mammotha, Marmota, Scarpy, Salomona..., a Quechua jakoś nie Not talking

ep300
0
Dołączył: 2012-12-12
Wpisów: 9
Wysłane: 25 marca 2013 17:55:25
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale wg. wiki:
Cytat:
Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.

Technika używana jest też w przekazach telewizyjnych, video, książkach, przedstawieniach teatralnych, grach komputerowych itp. Taka forma promocji odbywa się poprzez:
pokazywanie wyrobów lub ich znaków towarowych w wybranych scenach filmu (np. bohater leci samolotem British Airways – odbiorca ma skojarzyć logo linii lotniczej jako wartościowego usługodawcy, widniejący bilbord w ujęciu miasta);
używanie lub konsumowanie produktów przez bohaterów (np. bohater pali Marlboro – odbiorca ma skojarzyć bohatera z konkretną marką papierosów, używa konkretnej marki odtwarzacza mp3, telefonu komórkowego);
rozmowa o produkcie (np. często spotykane pytanie o rodzaj używanych perfum przez bohatera albo rozmowa o konkretnej marce samochodów);
pokazywanie znaku towarowego jako tła innych wydarzeń (np. wśród wyborców witających polityka jest osoba ubrana w kurtkę kojarząca się z konkretną marką, ujęcie gdzie widać sklep odpowiedniej sieci);
namówienie aktorów, aby poza planem używali produktów konkretnych marek.

Czyli streszczając chodzi tu o promowanie produktu umieszczając go w jakiejś formie w filmach, ksiazkach, grach etc. O to chodzi?


Moje zadanie polega na tym, że mam zrobić mapę percepcji dla dwóch produktów i nikt nic nie mówił o to, że produkt ma być reklamowany w ten sposób. Zresztą jako laik zapytam- co gdyby to był product placement? Co sie zmienia wówczas w mapie percepcji?/

I kluczowe pytanie- czy ktoś z was mógłby mi odpowiedzieć- czym mam się kierować umieszczając na takiej osi x/y (mapie percepcji) dane produkty w danym miejscu osi? Przecież to nie może być wyłącznie moje "widzimisię", że produkt taki umieszczam bardziej na prawo od produktu owakiego. Trzeba wykonać jakieś obliczenia czy coś? W moim podręczniku jako przykłady podano po prostu dwa rysunki map percepcji bez szczegółów jak się je tworzy.
Edytowany: 25 marca 2013 17:57

wapkil
0
Dołączył: 2011-06-19
Wpisów: 1 472
Wysłane: 25 marca 2013 21:41:01
ep300 napisał(a):
Czyli streszczając chodzi tu o promowanie produktu umieszczając go w jakiejś formie w filmach, ksiazkach, grach etc. O to chodzi?

Albo na forum internetowym ;)

Nie możesz po prostu o to zadanie zapytać osoby, która je zadała? Pytania masz jak najbardziej słuszne, ale osobie postronnej ciężko zgadnąć, co poeta miał na myśli. Skąd ktoś tutaj ma wiedzieć, czy wystarczy, że pokażesz przykładową mapę (a konkretny wynik jest nieistotny), czy masz przeprowadzić badanie postrzegania marek?

Gdybym koniecznie musiał strzelać, powiedziałbym że więcej kropek jest lepsze (czyli na mapie powinno być wiele modeli danego typu produktu), a badania nikt nie wymaga, bo pewnie byś o tym wiedział, ewentualnie wystarczy sonda wśród kilku znajomych. Choć to tylko bezpodstawne zgadywanie.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 25 marca 2013 22:08:20
Jeśli product placement to baaaardzo inteligentny.
Gratki dla agencji kreatywnej.

PS Zmień te czapki i szmatki na spółki to od razu rozczaimy.
Edytowany: 25 marca 2013 22:09

ep300
0
Dołączył: 2012-12-12
Wpisów: 9
Wysłane: 25 marca 2013 22:49:04
Matko teraz zrozumiałem o co chodzi z tym product placement ze mną w roli głównej :D. Nie nie jestem z firmy quechua, to był przykład żeby móc zadać pytanie i robiony dość szybko więc rzeczywiście wyszło jak wyszło.

Jest to zadanie, które mam do rozwiązania na studiach, tylko w zadaniu poza poleceniem zaproponuj pozycjonowanie + mapę percepcji nie mam żadnych szczegółow, poza tym że mam to zrobić dla dwóch produktów firmy X. O to chodzi.

Muszę się zatrudnić w takim razie w jakiejś firmie skoro podświadomie tak ładnie zrobiłem reklamę :D.
Edytowany: 25 marca 2013 22:49

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość



Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,193 sek.

umblrsqo
yiafmpph
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 934,96 zł +394,67% 98 934,96 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ebcevztn
jltvgoqe
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat