PARTNER SERWISU
igavnnhy
30 31 32 33 34
1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 10:17:06 przy kursie: 15,28 zł
Cytat:
Ja raczej wzialbym pod uwage redukcje zadluzenia w ukladzie.


Redukcja (umorzenie) zadłużenia to pojemne pojęcie. Nie wiemy, ani o zasadach umorzenia zadłużenia, ani jaki % zadłużenia miałby podlegać umorzeniu.
Jeżeli Twoje oczekiwania polegają na tym, że wierzyciele zredukują w istotny sposób zadłużenie za darmo, to jest ono mało realistyczne. Z jednej strony oczekujesz znacznej poprawy wyników finansowych i jednocześnie istotnego umorzenia zadłużenia. Wierzyciele będą znać plany finansowe spółki na klika lat do przodu (plan restrukturyzacji). Jeżeli z tych planów będzie wynikała znaczna poprawa sytuacji finansowej to na istotne umorzenia zadłużenia nie ma co liczyć. Natomiast w odwrotnej sytuacji masz znaczne umorzenie zadłużenia ale to implikuje słabe wyniki finansowe na przyszłość. Finalnie decyzja o umorzeniu będzie zależała od tego, co wierzyciele uznają za bardziej opłacalne dla siebie.

Słuszna uwaga, że PKP Cargo ma dalej przerosty zatrudnienia.

Sugerowanie, że w pełni umorzony majątek ma jakąś istotną wartość końcową jest mocno naciągane.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 10:37

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 10:49:46 przy kursie: 15,28 zł

Przeciętna redukcja długu w postępowaniu sanacyjnym/układowym mieści się w granicach 30-50%.
To nie jest żadna tajemna wiedza, więc można się zdecydowanie opierać na tych widełkach.

Wklejam świeży artykuł dot. działalności PKP Cargo poza PL.

Tego chyba UTK nie agreguje ???

kurier-kolejowy.pl/aktualnosci...

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 11:06:43 przy kursie: 15,28 zł
Cytat:
Przeciętna redukcja długu w postępowaniu sanacyjnym/układowym mieści się w granicach 30-50%.
To nie jest żadna tajemna wiedza, więc można się zdecydowanie opierać na tych widełkach.


Można opierać się na widełkach, ale trzeba pamiętać że każde postępowanie jest specyficzną sytuacją. Widełki mówią o pewnym zjawisku ale gwarancji, że właśnie tyle będzie wynosiło umorzenie nie dają.

Ciesz się, że zwiększają wartość przewozów automotiv. Nie jest to nic niespodziewanego.

Cytat:
Pod koniec listopada (2020 r.) PKP Cargo International uruchomiło nowe regularne połączenie między słoweńskim portem Koper a terminalem w Mělníku. Jest to transport kontenerowy dla wiodącej na świecie zintegrowanej firmy logistycznej, który będzie realizowany przez cały 2021 r. W ten sposób Grupa nadal rozwija transport międzynarodowy w korytarzu północ-południe.

Obecnie jest to transport jednego pociągu tygodniowo, a liczba pociągów ma wzrosnąć w przyszłości. Umowa na regularny transport została podpisana na cały rok 2021.


kolejowyportal.pl/pkp-cargo-in...



MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 35
Wysłane: 3 kwietnia 2025 11:14:13 przy kursie: 15,28 zł
Patrząc na bieżączkę: 2M obrotu po 2h gry to niezły wynik

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 11:25:17 przy kursie: 15,28 zł
Specyfika tego postępowania jest taka, że wierzycielami, którzy zadecydują o wyniku tej sanacji są spółki SP.

Ta relacja dłużnik-----> wierzyciel z wielu powodów pozwala mi zakładać korzystne/mocno korzystne dla PKP rezultaty tego postępowania.

Cieszę się bardzo, że polska spółka przejmuje rynek poza granicami.
W jakiś sposób musi zastąpić malejące przewozy węgla.



1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 11:52:00 przy kursie: 15,28 zł
bginvest napisał(a):
Specyfika tego postępowania jest taka, że wierzycielami, którzy zadecydują o wyniku tej sanacji są spółki SP.

Ta relacja dłużnik-----> wierzyciel z wielu powodów pozwala mi zakładać korzystne/mocno korzystne dla PKP rezultaty tego postępowania.

Cieszę się bardzo, że polska spółka przejmuje rynek poza granicami.
W jakiś sposób musi zastąpić malejące przewozy węgla.


W radzie wierzycieli spółki SP nie mają raczej większości (składa się z 5 osób):

Cytat:
Ustanowiono radę wierzycieli PKP Cargo, w jej skład weszli przedstawiciele Banku Gospodarstwa Krajowego, PKO Banku Polskiego, Newag, Petrojet i Skinest Rail Polska


Nawet nie podali w komunikacie, że zawarli jakąś istotną umowę, więc wzrost jeżeli jest to traktowałbym to raczej jako PR niż wiadomość o istotnym wpływie na finanse.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 11:58

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 12:29:56 przy kursie: 15,28 zł
"W radzie wierzycieli spółki SP nie mają raczej większości (składa się z 5 osób):......."

Według Ciebie to rada wierzycieli będzie głosowała nad przyjęciem układu sanacyjnego ?

50 % wierzycieli posiadających łącznie 2/3 wierzytelności (tzw. większość kwotowa) musi przyjąć układ.

Dlatego, żeby wyrobić te 50 % , reguła jest taka, plan układowy zakłada, że najmniejsi zostają spłaceni w całości albo pow. 70 %, żeby głosowali za układem.
Reszta jest w rękach największych, czyli w zasadzie wszystko zależy od decyzji największych kwotowych wierzycieli.

Mieszasz sporo.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 12:30

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 13:23:22 przy kursie: 15,28 zł
bginvest napisał(a):
"W radzie wierzycieli spółki SP nie mają raczej większości (składa się z 5 osób):......."

Według Ciebie to rada wierzycieli będzie głosowała nad przyjęciem układu sanacyjnego ?

50 % wierzycieli posiadających łącznie 2/3 wierzytelności (tzw. większość kwotowa) musi przyjąć układ.

Dlatego, żeby wyrobić te 50 % , reguła jest taka, plan układowy zakłada, że najmniejsi zostają spłaceni w całości albo pow. 70 %, żeby głosowali za układem.
Reszta jest w rękach największych, czyli w zasadzie wszystko zależy od decyzji największych kwotowych wierzycieli.

Mieszasz sporo.


Rada wierzycieli może zgłaszać wnioski dotyczące działań, które powinny zostać podjęte przez dłużnika, np. zmiany w planie restrukturyzacyjnym. Jak nie ustalą planu restrukturyzacji to co będzie? Plan restrukturyzacji jest częścią układu sanacyjnego, ale to on zawiera informacje dotyczące restrukturyzacji zadłużenia i sposobach poprawy sytuacji finansowej firmy. Nie wykluczam podziału wierzycieli na grupy dla których % umorzeń będzie różny.

Nie uważam, aby jeżeli z planu restrukturyzacji będzie wynikała znaczna poprawa sytuacji finansowej spółki PKP Cargo, spółki SP zgodziły się na znaczne umorzenie swoich wierzytelności. Tak to nie działa.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 13:32

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 3 kwietnia 2025 13:57:08 przy kursie: 15,28 zł
Pojawił się nowy artykuł i wywiad z prezesem PKP Cargo International i PKP Cargo

www.pb.pl/pkp-cargo-zwieksza-u...

Umowy podpisane na trzyletni okres współpracy. Będą wozić pociągami samochody osobowe i części samochodowe. To dobry news.

Ciekawe miejsce puszczenia takiej informacji przy dołowaniu -5% na giełdzie.

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 14:15:01 przy kursie: 15,28 zł
1ketjoW,

Rada Wierzycieli w całym procesie sanacji ma w zasadzie tylko funkcję kontrolną.

Sędzia komisarz może ją w każdej chwili odwołać lub odwołać któregoś z członków Rady ( np. działania opóźniające/blokujące układ).

Kwotowi wierzyciele, sędzia komisarz, zarządca sanacyjny to kluczowe "organy" tego całego procesu.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 14:16


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 14:32:56 przy kursie: 15,28 zł
bginvest,

Funkcja kontrolna i opiniująca jest istotna.

Sędzia komisarz ma prawo do odwołania Rady Wierzycieli lub jej członków w przypadku, gdy ich działania są uznane za opóźniające lub blokujące proces restrukturyzacji.

Banki na dzień 30.09.2024 r. miały 50,9% zobowiązań wobec spółki. Jak liczysz wielkości poniżej, że wychodzi Ci że spółki SP mają większość?

Cytat:
50 % wierzycieli posiadających łącznie 2/3 wierzytelności (tzw. większość kwotowa) musi przyjąć układ.


bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 15:13:37 przy kursie: 15,28 zł
1ketjoW

Zobowiązania z tyt. kredytów, pożyczek i leasingu stanowią ok. 70 %

Zobowiązania handlowe 1,2 mld pln
PKP PLK - dostęp do infrastruktury
PKP Energetyka - sprzedaż i dystrybucja trakcyjnej energii elektrycznej

Tu masz 50 % zobowiązań handlowych.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 15:13

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 15:17:09 przy kursie: 15,28 zł
bginvest napisał(a):
1ketjoW

Zobowiązania z tyt. kredytów, pożyczek i leasingu stanowią ok. 70 %

Zobowiązania handlowe 1,2 mld pln
PKP PLK - dostęp do infrastruktury
PKP Energetyka - sprzedaż i dystrybucja trakcyjnej energii elektrycznej

Tu masz 50 % zobowiązań handlowych.


I to jest 50% wierzycieli? Jakoś tego nie widzę. Poza tym spółka ma kredyt i leasing od ING.
Poza tym spółka Petrojet dostarcza zapewne palio do PKP Cargo. Natomiast Skinest Rail Polska Sp. z o.o. to polska spółka specjalizująca się w kompleksowych rozwiązaniach dla sektora kolejowego. Firma oferuje sprzedaż i wynajem wagonów towarowych, dostawy części zamiennych do wszystkich typów taboru kolejowego oraz materiały do budowy infrastruktury kolejowej.
Do tego dochodzi Newag.

Zakładam, że te firmy mogą mieć większość blokującą tj ponad 30%.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 15:30

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 15:22:30 przy kursie: 15,28 zł
Drobni tacy do 100 k pln, którzy stanowią z reguły 80 % ilościowo (nie kwotowo) zostają spłaceni w całości albo prawie całości.
Naturalne chyba, że zgadzają się na taką propozycję układową ?

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 15:44:47 przy kursie: 15,28 zł
bginvest napisał(a):
Drobni tacy do 100 k pln, którzy stanowią z reguły 80 % ilościowo (nie kwotowo) zostają spłaceni w całości albo prawie całości.
Naturalne chyba, że zgadzają się na taką propozycję układową ?


Bez znaczenia. SP nie ma 70%.

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 15:55:24 przy kursie: 15,28 zł
Newag już odpisał 30 % należości
PKP Cargo wisi im za 3 lokomotywy, a kupiło od nich pewnie w ostatnich latach z 30 i pewnie będzie kupowało kolejne.
Serio uważasz, że Newag może być problematycznym wierzycielem dla jednego ze swoich największych kontrahentów ?

W interesie wszystkich wierzycieli jest to żeby PKP Cargo zostało uzdrowione.



"Bez znaczenia. SP nie ma 70%."

Ty swoje, ja swoje, czat z zarządem po wynikach za III Kw, pytanie odnośnie struktury zobowiązań.

Nie ma 70 %, ma 80 %.


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 15:59:25 przy kursie: 15,28 zł
bginvest napisał(a):
Newag już odpisał 30 % należości
PKP Cargo wisi im za 3 lokomotywy, a kupiło od nich pewnie w ostatnich latach z 30 i pewnie będzie kupowało kolejne.
Serio uważasz, że Newag może być problematycznym wierzycielem dla jednego ze swoich największych kontrahentów ?

W interesie wszystkich wierzycieli jest to żeby PKP Cargo zostało uzdrowione.



"Bez znaczenia. SP nie ma 70%."

Ty swoje, ja swoje, czat z zarządem po wynikach za III Kw, pytanie odnośnie struktury zobowiązań.

Nie ma 70 %, ma 80 %.



Odpis w księgach NEWAG nie ma znaczenia dla wierzytelności zgłaszanych do układu. Przepisy rachunkowe nie mają tu nic do rzeczy.
Interes wierzycieli jest taki aby odzyskać jak najwięcej pieniędzy. Wydoją PKP Cargo na ile tylko będą mogli.
Tak uważam, że kontrahent który nie płaci, nie jest dobrym kontrahentem. Z wyjątkiem sytuacji gdy ktoś lubi pracować za darmo.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 16:01

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 kwietnia 2025 16:08:53 przy kursie: 15,28 zł
Ostatnie dwa zdania podzielam w 100 %.
Dlatego gdyby moim kontrahentem był pisowski nomimat, każdorazową współpracę rozpoczynałbym od faktury proforma, a potem zaliczkowej.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 3 kwietnia 2025 16:13:51 przy kursie: 15,28 zł
Widzę, że dużo zainwestowałeś w spółkę. Trzymaj kciuki.

Na dziś większość umów jakie zawiera PKP Cargo to albo odnowienie poprzednich umów albo umowy wynikające z działań w 2020 r.
Faktem jest, że załamanie dostaw węgla nie pomogło. Patrząc jednak na DB i jej kłopoty uważam że upraszczasz rzeczywistość.
Spółka miała adekwatne zatrudnienie do większej skali działalności. Rynek się kurczy więc spółka też musi zmniejszyć zatrudnienie.
Jako, że rynek będzie się dalej kurczył prawdopodobne są kolejne redukcje zatrudnienia. Wierzyciele będą ją trzymać nad wodą aby się nie utopiła i wycisną ile się da, szczególnie, że przez rok np. banki nie dostają żadnych pieniędzy. Ciekawe, że nie ma informacji aby banki giełdowe tworzyły rezerwy na kredyty udzielone PKP Cargo.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 16:18

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 3 kwietnia 2025 16:45:59 przy kursie: 15,28 zł
Glapiński dzisiaj mówił o możliwych dwóch obniżkach stóp procentowych po ok. 50pb.

Jak to się będzie miało na PKP Cargo? Przy ich zadłużeniu, to może pozytywnie wpłynąć na strukturę finansowania. Mam racje?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE pkpcargo



30 31 32 33 34

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,367 sek.

eafofinv
inztotqr
wbkybulx
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +77 403,86 zł +387,02% 97 403,86 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
hucaqtxc
nzyymsih
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat