Temat:
PKPCARGO
kolejowyportal.pl/w-lipcu-poci...Cytat:W lipcu kolej towarowa przewiozła 18,8 mln ton ładunków – o 1,3% mniej niż rok wcześniej, ale o 7,3% więcej niż w czerwcu. To najlepszy wynik miesięczny w 2025 r., Kolej towarowa rusza od połowy roku.
|
|
Temat:
ALIOR
Najbardziej "urośnięte" musi najmocniej "spaść" jak to mówią prawidła giełdowe. Jestem ciekaw czy faktycznie ten podatek bankowy zostanie wprowadzony. W takiej wersji mamy spadek zysku o ile? -20%? To pewnie też jeszcze jest jedna wielka niewiadoma, ale rządzący rzucili się na zyski banków co było w sumie do przewidzenia. Pytanie teraz jaką politykę przyjmą banki, bo przecież nie będą podnosić kosztów klientom
|
|
Temat:
ARCTIC
max121 napisał(a):Czy to normalne zw robi się odpisy przez słabsze konionkture? Tak, zgodnie z obecną wykładnią księgowości spółek handlowych - jeśli wiedza zarządu spółki (kierownika jednostki) jest taka, że dane aktywo nie będzie przynosiło przychodów (tzw. korzyści ekonomicznych), a co za tym idzie - jego wartość jest mniejsza, muszą dokonać jego ponownej wyceny. Mają taki obowiązek. Jeśli masz gorszą koniunkturę w branży, to jak najbardziej takie odpisy muszą być zrobione. W art. 28 ust. 7 ustawa następnie precyzuje, że trwała utrata wartości zachodzi wtedy, gdy istnieje duże prawdopodobieństwo, że kontrolowany przez jednostkę składnik aktywów nie przyniesie w przyszłości w znaczącej części lub w całości przewidywanych korzyści ekonomicznych. Uzasadnia to dokonanie odpisu aktualizującego doprowadzającego wartość składnika aktywów wynikającą z ksiąg rachunkowych do ceny sprzedaży netto, a w przypadku jej braku – do ustalonej w inny sposób wartości godziwej.
|
|
Temat:
CCC
Wygląda na to, że dynamika wzrostu na akcjach CCC się wyczerpała. Kurs wybił szczyty. Skonsumowali wzrost fundamentów, a teraz systematyczna dystrybucja akcji. Obecne wskaźniki C/Z nadal zakładają mocny wzrost zysku. Spadek marży brutto w ujęciu rocznym -3,4 p.p. przy C/Z w okolicach 13-15. To jest moje zdanie - oczywiście nie jest to rekomendacja. Poziomy wsparcia 120-130 zł dostrzegam (tam mocno się mieliło), czyli jeszcze ok. -27% do -33%.  kliknij, aby powiększyć
|
|
Temat:
PKPCARGO
Około 70 mln zł szacuję na oszczędności związane ze zwolnieniem pracowników. W takim scenariuszu, powinni w 2026 r. być rentowni na poziomie zysku netto.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Wczorajsze odpowiedzi na pytania Akcjonariusza w komunikacie ESPI. Zalecam zwrócić uwagę na punkt 4. 4. Pozwy dla PLK dot. zawyżonych opłat za korzystanie z infrastruktury – zero informacjiPlany i potencjał roszczeń jest nadal analizowany przez Spółkę. Odzyskiwanie należności od PKP PLK S.A. jest jednym z elementów strategii naprawczej Spółki. Ewentualne aktualizacje ww. sprawy będą przekazywane do informacji publicznej, gdy tylko pojawią się finalne ustalenia. Zarząd PKP CARGO SA w restrukturyzacji: W chwili obecnej Spółka analizuje możliwości prawne wystąpienia z roszczeniami do innych podmiotów, w tym w stosunku do spółek z grupy PKP. Dalsze działania będą związane z oceną podstawy prawnej oraz okresów przedawnienia potencjalnych roszczeń. Zarówno Zarząd, jak i Zarządca PKP Cargo aktywnie poszukują możliwości poprawy sytuacji płynnościowej Spółki Cytat:WYROK C – 512/2010 Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 30.05.2013 Jedyna istotna zmiana w wysokości i systemie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej miała miejsce w roku 2013, w następstwie konieczności wdrożenia przez Polskę postanowień wyroku C – 512/2010 Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 30 maja 2013 roku.. Wyrok ten nakazał Polsce obliczanie opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej, na podstawie kosztów bezpośrednich prowadzenia ruchu pociągów stawki dostępu do torów uległy obniżeniu o około 20%.
Był to jednak istotny kamień milowy w systemie obliczania i stanowienia stawek opłat za dostęp do torów. Spółka PKP PLK S.A. nie wdrożyła w pełni postanowień tego wyroku. Cenniki opłat za korzystanie z torów były i są nadal zawyżane. Trwają w tej sprawie postępowania przed sądami powszechnymi, które to potwierdzają. Uważamy, że spółka PKP Cargo S.A. ma w tej sytuacji duże roszczenia finansowe wobec spółki PKP PLK S.A., które powinna wyegzekwować.
Pytanie na ile realne jest obniżenie kosztów dostępu do infrastruktury, który jest znaczącym kosztem działalności operacyjnej Cargo? Skoro jest wyrok Sądu, że PKP PLK zawyżało koszt dostępu to zarząd z ministerstwem powinien na nich to wymusić. Sama spółka zmniejszy wolumen wagonów na torach - jak zostaną sprzedane wagony (stoją na infrastrukturze PKP PLK i pobierana jest za nie opłata). Efekt będzie zwiększony jak obniżą 'cenę jednostkową' za dostęp.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Od 1 września 2025 r. będą zwolnienia w PKP Cargo. Pracę straci ok. 800 pracowników. radiopoznan.fm/informacje/pozo...Związkowcy sami ukręcili na siebie bat. Woleli poświęcić swoich kolegów niż zgodzić się na obniżkę wynagrodzeń. To w sumie było do przewidzenia jak pisałem, natomiast dla finansów spółki wyjdzie to na dobre. Roczne oszczędności dzięki temu zwolnieniu to będzie ok. 70 mln zł tak szacuję. Oczywiście - do zapłacenia są jeszcze odprawy (jednorazowy koszt). Ogólnie od 1 sierpnia zlikwidowali już związkowe komisje zakładowe, zamiast 7 jest teraz 1. Więc związki można powiedzieć dobitnie - Związki straciły już 'władzę' w PKP Cargo. I w sumie o to chodziło Wojewódce i ekipie rządzącej.
|
|
Temat:
PKPCARGO
1ketjoW napisał(a):PKP Cargo wozi sporo węgla, a udział transportu węgla spadł w 2q25 r. z uwagi na pogodę. Udział spółki w rynku również maleje i rynek też maleje. To jakie są przesłanki wskazujące na to, że spółka będzie miała pozytywny wynik EBIT w 2q25 r. skoro w 1q25 r. miała ujemny wynik mimo większej pracy przewozowej? Napiszcie mi proszę. Mam wrażenie, że muszę to napisać. WYNIK OPERACYJNY = PRZYCHODY - KOSZTY Ty patrzysz tylko na przychody, które faktycznie się zmniejszyły. Natomiast koszty obniżyły się nie wprost proporcjonalnie, tylko o wiele więcej. Pamiętaj: koszt pracowników, energii i dostępu do infrastruktury. 3 główne koszty W styczniu-marcu cena ropy naftowej wynosiła 71 USD (średnia krocząca 90-sesyjna). 286 zł średnio Na koniec czerwca średnia cena ropy naftowej wynosiła 64 USD. 248 zł średnio Mamy 14% spadek ceny ropy naftowej w PLN w ciągu 3 miesięcy, a to powoduje pośrednio niższe ceny energii wykorzystywanej przy zasilaniu trakcji i dodatkowo niższe ceny paliwa płynnego (do spalinówek, ale ich jest mniej). W stosunku do zeszłego roku obniżono koszty wynagrodzeń (poprzez zwolnienia itd.) to już masz dodatkowe oszczędności. Więc nadal ten spadek masy przewozowej o której piszesz jest nieporównywalnie mniejszy. Cytat:W pierwszym półroczu 2025 r. pociągi towarowe przetransportowały ponad 104,9 mln ton ładunków, co oznacza spadek o 5,7 mln ton (-5,1 proc.). Udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów według masy spadł po czerwcu do 26,0 proc. całego rynku wobec 27,55 proc. w czerwcu 2024 roku Więc koniec końców - wynik operacyjny powinien być na plus. Poza tym - masa przewozów intermodalnych zawsze będzie mniejsza od masy przewozów węgla czy innego kruszywa. Chodzi mi o porównanie przychodu do masy przewiezionej. Marża na przewozach intermodalnych jest o wiele wyższa niż marża na przewozach węgla. To trochę półżartem: co jest cięższe - 1 kg elektroniki np. tabletów Apple czy 1 kg węgla? Więc patrząc na dane z UTK widzisz tylko spadek masy. Niech masa przewiezionego węgla spadnie faktycznie np. 10%, a w tym czasie odnotują wzrost w intermodalu o 3%, to jeśli chodzi o przychody - może być efekt kompensacji i tym samym wartość przychodów będzie taka sama jak przy wożeniu węgla... Piszę to jako przykład, jak należy te dane rozumieć, bo moim zdaniem masz wypaczone spojrzenie na to ;) Pozdr.
|
|
Temat:
PKPCARGO
1ketjoW napisał(a):Nie widzę aby coś istotnego zadziało się na działalności operacyjnej jeżeli chodzi o operacje pomiędzy 1q25 a 2q25. Spółka traci udziały w rynku ponieważ w 2q25 r. dostawy węgla były mniejsze niż w 1q25. Tak wiem, że to niskomarżowy transport podobnie jak kruszywa, ale zawsze dodaje coś do wyniku. Poza tym spółka może zaksięgować rezerwy na odprawy dla pracowników w 2q25 r. W 1q25 r. wynik operacyjny EBIT wynosił -20,5 mln zł. Jak zobaczysz w zeszłym roku, to wyniki są następujące: -96 800 -366 400 -329 000 -1 899 200 Czyli w każdym kwartale była pokaźna strata na EBIT. Moim zdaniem nie będzie trudno ten wynik poprawić przy ich skali działalności. To jest 2% ich kwartalnych przychodów. Wystarczy, że w tym czasie ruszyły nowe transporty z klientami (podobno podpisali 160 umów - jak to Pani Prezes zachwalała z wiceministrem infrastruktury). Jeszcze jak weźmiesz pod uwagę ich obecny rygor kosztowy, dodatkowo obniżenie cen energii (w 2q25 r. cena paliwa i energii w trakcji spadła!) to wynik będzie dodatni.
|
|
Temat:
PKPCARGO
1ketjoW napisał(a):Moim zdaniem większym błędem jest spodziewanie się istotnego zysk na poziomie EBIT. Dlaczego?
|
|
Temat:
PKPCARGO
Tylko, że jest błąd w tym artykule. Raport będzie 30 września, a nie 30 sierpnia. Cytat:W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 4/2025 z dnia 9 stycznia 2025 r. Zarząd PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji („Spółka”) informuje, iż podjął decyzję o zmianie terminu publikacji skonsolidowanego raportu Spółki za I półrocze 2025 roku („Raport”) z dnia 29 sierpnia 2025 roku na 30 września 2025 roku.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Ok, faktycznie krewa - przyznaję Ci rację. Odnośnie PKP Cargo to jest zniecierpliwienie i te działania obecnego zarządu są bardzo wolne. W zasadzie nic się nie dzieje. Komunikaty ciągle negatywne.
|
|
krewa napisał(a):Sekwencja szczytów i dołków wskaźnika Akumulacja / Dystrybucja (czerwona linia na wykresie cenowym) nie wskazuje, byśmy obserwowali akumulację. Masz wycięty wykres. Wziąłeś tylko co, co pasuje do twojej tezy. Spójrz holistycznie na większym interwale.  kliknij, aby powiększyćMoim zdaniem od września 2024 mamy doczynienia cały czas z odreagowaniem wzrostów z czerwca - lipca 2024 (związaną z ogłoszeniem uzdrowienia spólki). Te informacje dopiero spływają na rynek, a spółka będzie rentowna na poziomie zysku netto od 2026 r. Tak jak pisałem tutaj kilkanaście dni temu - pojawiło się przed chwilą ESPI o przesunięciu terminu na sprzedaż PKP CARGOTOR na 30 września 2025. Czyli zarząd spółki musi szacować, że do 30 września 2025 r. pojawi się zatwierdzenie planu restrukturyzacyjnego przez Sąd.
|
|
Udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów według masy spadł po czerwcu do 26,0 proc. całego rynku wobec 27,55 proc. w czerwcu 2024 roku - podał Urząd Transportu Kolejowego.
Dalszy spadek udziału. Ciekawe do jakich wartości dojdą. ;)
|
|
1ketjoW napisał(a):Poniżej informacja z PKP Cargo o sytuacji na rynku. Cytat: Sytuacja towarowych przewoźników kolejowych w Europie jest trudna, a stagnacja rynku trwa od kilku lat. Problem dotyczy całego sektora, a nie tylko jednego przewoźnika – wynika z poniedziałkowego komunikatu PKP Cargo, przesłanego w związku z protestem Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych.
www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...Jako, że w Polsce w związku z transformacja energetyczna trwa spadek transportu węgla trudno pisać o stagnacji. Dodatkowo wskazywanie na zła politykę rządów dotycząca towarowego transportu kolejowego wskazuje na to, że spółka sama nie jest w stanie zwiększyć istotnie ilości towarów, które transportuje. O sytuacji z II kwartału i swoich prognozach spółka nie może w sumie mówić. W ciągu 6 miesięcy podpisali ok. 360 nowych umów, więc przypuszczam, że przychody powinny się zwiększyć w następnych tygodniach. Jednakże - zwróć uwagę kiedy ten artykuł się pojawił. Kiedy związek maszynistów protestuje na ulicach od pnd do śr 10:00 - 14:00. Jest to takie udobruchanie związkowców, którzy w sumie wykonują dobrą pracę i działają na korzyść spółki. Spółka stoi ramie w ramię ze Związkami, więc taki artykuł nie traktowałbym jako źródło informacji. Zauważ, że w artykule nie ma mowy o 360 nowych umowach, a na spotkaniu merytorycznym w sejmie już jest. Najważniejsza informacja dzisiejszego dnia: audytor pozytywnie zaopinował sprawozdania. Jutro WZ i będzie zatwierdzenie uchwał. Formalnościom stanie się zadość.
|
|
Postaram się to zrobić zwięźle, aby każdy mógł racjonalnie ocenić. I kończę na tym naszą dyskusję. 1) Spadek cen transportu to pochodna spadku cen energii na światowych rynkach (cena ropy naftowej -46,7% od szczytu do dnia dziejszego - ticker CL1!). Czytaj uważnie. Więc spadek cen -20% do spadku cen ropy naftowej -46,7% (wskaźnika będącego ekwiwalentem kosztów energii) przyznasz, że wygląda dobrze? Spadek cen nakręca również popyt i wolumen, proszę weź pod uwagę. Koniec tematu. 2) Fakty są takie, że spółka wystąpi z roszczeniami do rządu w sprawie decyzji węglowej. Będą domagali się uzyskania odszkodowania oraz pełnego wynagrodzenia. Jeśli robią to ponownie, zatrudniają renomowane agencje i specjalistów branżowych to mają większą wiedzą od nas wszystkich. Koniec tematu. 3) To zagadnienie już wyjaśniliśmy. Spadek w segmencie transportu węgla będzie trwał (rynek niskomarżowy). Wzrost w segmencie transportu intermodalnego będzie systematycznie rósł (rynek wysokomarżowy). Zakupują nowoczesny tabor multifunkcyjny, więc można sądzić, że ich udział powinien się zwiększyć w najbliższych kwartałach. Koniec tematu. 4) Niektóre umowy, z tego co mi wiadomo wygasały z rokiem 2024 (pokłosie "decyzji węglowej"). Przerost zatrudnienia o którym pisałem jest faktem niepodważalnym - albo zwolnienia albo cięcie wynagrodzeń (spółka wyznaczyła termin do końca lipca). Dzięki temu w najbliższych kwartałach będą już podmiotem rentownym, wykazującym stabilne i trwałe zyski. 5) Procesy dezinwestycyjne prowadzone przez GK PKP CARGO mają przyczynić się do wzrostu ilości gotówki, która pozwoli na wzrost inwestycji w nowoczesny tabor oraz rozbudowę terminali i zaplecza operacyjnego. Te środki NIE MAJĄ SŁUŻYĆ SPŁACIE WIERZYCIELI. Nie było nigdy takiego tematu, aby spłacać wierzycieli tu i teraz. Będzie to proces rozciągnięty na lata, tak aby spółka mogła się stabilnie rozwijać i spłacać swoje zadłużenie. Dla Wierzycieli jest to jedyna tak naprawdę rozwiązanie, w którym odzyskają większość pożyczonych środków z prostego powodu. Zarząd ocenia, że przyjęcie Układu przez wierzycieli będzie w połowie przyszłego roku z prostej przyczyny. I z tego co czytałem/słuchałem - oceniają, że zostanie on przyjęty pozytywnie. Wierzycieli jest ok. 1000 i są podzieleni na 9 grup. Na pewno będą musieli zgodzić się na redukcję zadłużenia, z tego co mi wiadomo kilka firm już to odnotowało w swoich sprawozdaniach i dokonało stosowne odpisy (m.in. NEWAG czy PKP SA). Więc połowa przyszłego roku to optymalny termin ze względu na ilość wierzycieli i trudność tego postępowania. Czytaj: https://stooq.com/n/?f=1688409Cytat:Jak podkreślono w komunikacie wynik finansowy spółki w 2024 r. został znacząco obciążony odpisami wynikającymi z należności od PKP Cargo SA w restrukturyzacji, wynikającymi z tytułu usług związanych z udostępnianiem infrastruktury kolejowej. Nowy zarząd już teraz może pochwalić się małymi sukcesami. Jest to dobry prognostyk na przyszłość. Mniejsza, skonsolidowana grupa będzie efektywniej pracować. Od 1 sierpnia znikają Zakłady przypominam. To już się dzieje i zmiany są nieodwracalne. Moim zdaniem, subiektywnie wycena giełdowa - 740 mln zł nie uwzględnia zmian, które dzieją w tym przedsiębiorstwie. Jest ona nadal taka jak w ciągu praktycznie ostatnich 5 lat, kiedy można nazwać sytuację "Bagnem", tak jak wczoraj wiceminister określił.
|
|
1. Obejrzyj sobie od 2h 41 minuty. Pada informacja o 360 nowych umowach. www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/tra...Ja zawsze wychodzę z założenia, że zadaniem inwestora jest próba przewidzenia przyszłości i tego, co może się wydarzyć lepszego w firmie. Weź też pod uwagę, że masa przewozów intermodalnych będzie praktycznie zawsze mniejsza od przewozów węgla. Natomiast marża na intermodalu jest zdecydowanie większa. Przewozy węgla będą spadać, ale ostatnio to zauważyłeś - tak wynikało z twojego postu. 2. Nie zgodzę się z Tobą. W przypadku PKP Cargo nie będzie problemu z pokazaniem utraconych korzyści. Proszę zauważ, że decyzja węglowa doprowadziła tak naprawdę firmę do upadłości pośrednio (druga kwestia to błędy operacyjne poczynione przez ostatnie 8 lat). Nie będzie im trudno wykazać, że duża część personelu i taboru została przekierowana na porty nadbałtyckie po decyzji węglowej p. Morawieckiego. W wielu przypadkach musieli zapłacić kary umowne, a dodatkowo odstąpiono od umów. Jak myślisz - sąd uzna, że spółka działała we własnym interesie czy w interesie rządu i decyzji węglowej? Z tym co powiedziała Pani Prezes, PKP Cargo ma pełne prawo do uzyskania pełnego wynagrodzenia oraz odszkodowania - odpowiednio pokrywającego zapłacone kary umowne i zysk z umów, które nie mogły być zrealizowane. I zostańmy przy tej wersji - na jesieni więcej będzie się działo. W każdym bądź razie pisanie czego innego to zaprzeczenie słów zarządu i tego co się dzieje w rzeczywistości. Nie sądzę, żebyś miał lepszą wiedzę od zarządu spółki - a piszesz tak, jakby tak było. Więc twoje słowa są jawną manipulacją rzeczywistości, a być i może manipulacją giełdową? No cóż. 3. "Po co koncentruje się na nowych kontraktach?" Pozostawię to bez komentarza. Jasne - jeśli spółka nie pozyskuje nowych kontraktów, to źle. Natomiast jeśli je pozyskuje - to jest gorzej. Mówisz o spadku cen, natomiast weź pod uwagę, że wolumen na przewozach intermodalnych (WYSOKOMARŻOWYCH) wzrasta. Koszty spółki takie jakie wynagrodzenia pracowników (-ok. 0,5 mld zł oszczędności rocznie), energia elektryczna do trakcji i paliwo również spada. Piszesz o cenach, ale nie piszesz o kosztach (sic!!) Ceny w gospodarce to pochodne kosztów. Porównujesz okres, kiedy ropa naftowa kosztowała 90-120$ z okresem obecnym, kiedy zakres cen ropy to 60-70$. Naturalne jest, że ceny transportu spadają. Natomiast marża niekoniecznie. 4. Znowu piszesz o przeszłości. W każdym bądź razie zostawiłeś byłym zarządom PKP Cargo piękną laurkę. I za to w sumie Ci dziękuje. Z mojego doświadczenia wynika, że obecny zarząd to po prostu profesjonaliści - zresztą spójrz jak sobie poradzili ze Związkami Zawodowymi - defacto doszło do sytuacji, że potrafili ujarzmić związki a przyszłotygodniowy protest jest głównie skierowany ku rządowi, aby rząd za pomocą ustaw spróbował przekierować transport na kolej. Jak to zrobić? To w sumie proste: zwiększyć opłaty za przewozy na drogach krajowych (odgórna opłata dla tirowców), a po drugie: obniżyć koszty dostępu do infrastruktury kolejowej przez PKP PLK. Mam nadzieję, że jasno wszystko wytłumaczyłem. Dzięki.
|
|
Ciekawe dlaczego nie usunieto postów KetjoW, który był mniej więcej zdania, że PKP Cargo się zwija i nie pozyskują kontraktów. A wczoraj pani Prezes oznajmiła, że podpisali 360 nowych umów z klientami.
Generalnie wniosek z tego jest prosty - należy sceptycznie podchodzić do wszystkich informacji póki nie zostaną potwierdzone jak to np. przez Panią Prezes Semail-Wasilewską wczoraj.
|
|
6 września 2022 wicepremier Jacek Sasin pisał do premiera Mateusza Morawieckiego, że spółka PKP CARGO nie ma na to niezbędnych środków.
Potrzebna kwota to - według wyliczeń Sasina - dokładnie 1,088 mld zł, z czego sam transport to tylko cześć tej kwoty. Na sporą część tej sumy, bo na 376 mln złotych, wicepremier Sasin oszacował koszty utraconych przychodów spowodowanych koniecznością odstąpienia w tym czasie od innych zakontraktowanych już przez PKP CARGO zadań.
W grę idą roszczenia - tym razem pewnie Zarząd rozegra to na poziomie Sądu, chyba że polubownie rząd dogada się z PKP Cargo i wypłaci pełne wynagrodzenie i odszkodowanie za decyzję węglową.
W oczach kolejarzy na pewno by zyskali dużo.
|
|
Komisja Infrastruktury (INF) 22.07 godz. 17:00 sala nr 211, bud. U Posiedzenie Komisji zostało zwołane w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu RP na wniosek grupy posłów przekazany w dniu 10 lipca 2025 r. do Komisji Infrastruktury 360 nowych umów pozyskanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku. Cytat:Ale są też pozytywne sygnały: w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku PKP Cargo zawarło 360 umów – zarówno z nowymi klientami, jak i tymi, którzy wrócili po przerwie. To pierwszy krok ku odbudowie. Dodatkowo zarząd PKP Cargo będzie roszczyło do rządu o zwiększenie wynagrodzenia i odszkodowania za decyzję węglową. Przypuszczam, że sprawa skończy się tutaj w sądzie. Terminal kontenerowy w Małaszewiczach nie będzie sprzedawany. Spółka zamierza go rozwijać i być jego właścicielem. Moim zdaniem dobre wystąpienie Pani Prezes - lepsze niż ostatnio. Konkrety, na tyle na ile może. Oglądaliście? Jakie przemyślenia?
|
|
TFI PZU zaktualizowało swój portfel giełdowy na dzień 30 czerwca.
Już wiadomo, kto sprzedawał. Sprzedali ok. 300 tys. akcji PKP Cargo
|
|
bankrucik napisał(a):mogliby się pochwalić tymi sukcesami Moim zdaniem ochrona przed upadłością i pomysł sanacji spółki jest już samym w sobie sukcesem. Nie kojarzę, aby o problemach tak mówili za czasów Seligi czy przez ostatnie 8 lat istnienia tej spółki. A ty?
|
|
Ministerstwo Infrastruktury widzi szanse na powrót pozycji PKP Cargo z roku 2015. No ciekawe - musieliby w jakiś sposób przepchnąć ekstra finansowanie dla Cargo. Jak zawsze my jako ulica dowiemy się na końcu. Cytat:W ocenie Malepszaka PKP Cargo może powrócić do pozycji z 2015 roku. - W dalszym ciągu jest to kolejowy przewoźnik towarowy numer 1, z największym parkiem taborowymi i zapleczem technicznym do jego utrzymania i naprawy. Bardzo liczę na nowy zarząd PKP Cargo, który rozumiejąc uwarunkowania biznesowe tego trudnego rynku, zaczyna mieć pierwsze małe sukcesy w przywracaniu świetności tego przewoźnika - stwierdził wiceszef MI. PAP BIZNES 16:38 https://stooq.pl/n/?f=1692688
|
|
Realista7201 napisał(a): Polskie Linie Kolejowe uzyskały już zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przeprowadzenie transakcji. Wszystkie działania po stronie PLK SA przebiegają sprawnie i bez zbędnych opóźnień. Finalizacja przejęcia będzie możliwa po zatwierdzeniu planu restrukturyzacyjnego PKP Cargo S.A. przez sędziego komisarza, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa restrukturyzacyjnego – wyjaśnia Znajewska-Pawluk. Przypuszczam, że będzie przesunięcie terminu listu intencyjnego. Cargotabor czekał od lipca do maja na akceptację planu.
|
|
1ketjoW napisał(a): Marża więc spadnie.
Marża na przewozach intermodalnych i tak będzie wyższa niż na przewozach węgla. Więc na intermodalu - faktycznie może być niższa, natomiast całościowo powinna mocno wzrosnąć.
|
|
Realista7201 napisał(a): Co bedzie zobaczymy, to ze firma sie kurczyla w przeszlosci jest truizmem, dlatego jest wyceniana jak bankrut, jednakze nie ma powodu zeby kurczyla sie dalej. Ciagle jest za duzo osob zatrudnionych, nie byly zwolnione za PISu a powinny. Przez to firma bedzie mniejsza ale stabilizacja juz jest, takze w cashflow, a wrecz nawet poprawa. Do tego jak pokazywalem mamy przed soba sprzedaz majatku i dofinansowanie. To ze firma nie upadnie jest wiadome, nigdy nie miala upasc. Do tego Panstwo nie moze sobie pozwolic na brak kregoslupa transportowego. Niezaleznie kto rzadzi. Trudne decyzje za nami. Obserwuj i sledz pipeline sprzedazy niepotrzebnego majatku.
Również uważam, że wizja bankructwa - jakkolwiek to nazwać odeszła do lamusa. Ale rynek oczekuje twardych danych. Moim zdaniem wyniki za II kwartał tego dostarczą - czyli koniec września.
|
|
RomanR napisał(a):Panowie to tak zeby sie nie kłócić o to kto spółkę wprowadził na nieodpowiednie tory. www.salon24.pl/newsroom/145441...Moja mysl jest następująca. Czy przypadkiem nie będziemy świadkami przekierowania transportu drogowego na transport kolejowy? Wiem ze to może zbyt dalekie do zrealizowania lecz czy przypadkiem nie wyjdzie słońce dla pkpc? Swoja droga czy ktoś wie l czy jest jakiś wskaźnik emisji CO2 tir vs kolej? Transport kolejowy: 24 gramy CO2 na tonokilometr. Transport drogowy (samochody ciężarowe): 137 gramów CO2 na tonokilometr.
|
|
Cytat:PKP Cargo zauważa, że ostatnio zwiększyło przewozy intermodalne w porównaniu do wcześniejszych lat. O ile w I kwartale tego roku wyniosły 92,5 tys. UTI (intermodalna jednostka ładunkowa oznaczająca kontener, nadwozie wymienne lub naczepę), o tyle rok temu 87,2 tys. UTI, a dwa lata temu 77,3 tys. UTI. „To pokazuje, że spółka skutecznie pozyskuje nowych klientów na przewozy intermodalne, pomimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, oraz umacnia współpracę z obecnymi partnerami” I kwartał 2023: 77,3 tys. UTI I kwartał 2024: 87,2 tys. UTI I kwartał 2025: 92,5 tys. UTI 1ketjoW napisał(a): Restrukturyzacja PKP Cargo: zwolnienia załogi, sprzedaż zbędnego majątku, ograniczenie oddziałów w kraju, umorzenie zobowiązań w części, zaciągnięcie długo na zakup taboru intermodalnego, spadki sprzedaży i spadki udziałów w rynku.
To jest w kontrze do tego o czym pisałeś - spadek sprzedaży. Pytanie na jakim rynku. Faktem jest, że na rynku przewozów intermodalnych każdego roku odnotowują wzrosty. Zarząd informował, że potrzebna będzie pomimo wzrostu na tym rynku intensyfikacja działań. Również w tej chwili trwa zakup nowego multifunkcyjnego taboru - przede wszystkim pod intermodal. O węglu pisaliśmy tu wielokrotnie, że jest to związane głównie z transformacją energetyczną. Wątpię, aby mniejsi gracze mieli takie możliwości. Odnośnie spadku cen, nie byłbym taki pewny. Moim zdaniem nie masz w tym aspekcie racji. Spójrz na konkurencję dla inPostu oraz ich politykę cenową. Co roku drożej i drożej, pomimo, że jest ORLEN PACZKA, paczkomaty (boxy) od DPD, DHL, ŻABKA (kurierzy), paczkomaty allegro i wiele innych firm.
|
|
Jedna kreska, na logarytmicznym a tak dużo mówi.  kliknij, aby powiększyćJestem ciekaw czy zgodnie ze sztuką w następnych tygodniach PKP Cargo zaliczy 14,5. Jest to możliwe, na chwilę obecną popyt nie załączył się na takim poziomie na jakim się załącza przy wzrostach.
|
|
bginvest napisał(a):Ocenę za 8-letnie zarządzanie wystawił rynek 70 ---> 15.
Bez sensu wracać. Wychodzę z założenia, że przeszłość stworzyła szansę. Gdyby Redzi nie zawalili Cyberpunka, pewnie nigdy nie byłoby szansy kupić akcji za stówkę.
Otóż to. Gdyby spółka była prowadzona zgodnie ze sztuką, przypuszczam, że nie mielibyśmy możliwości kupienia poniżej 50 zł. Dwa lata po debiucie kurs oscylował przecież w zakresie 70-90 zł za akcje. Spadek ok. -85% wartości akcji mówi sam przez siebie... Sami zdecydowali, że oddadzą władzę Związkom i doprowadzą do upadku. Chyba nie trzeba być alfą i omegą aby wiedzieć, że jeśli jesteśmy na schyłkowym rynku transportu węgla, zatrudniamy po 14-20 tys. pracowników to nie uda się wykręcić zysku i w końcu spółka popadnie w tarapaty. Ogólnie jak można stracić na transporcie - to trzeba się postarać. Fajnie w jednym z podcastów mówił jeden z biznesmenów, że prywatny właściciel nigdy nie doprowadziłby do takiej sytuacji patologicznej jaka zaszła w PKP Cargo.
|
|
1ketjoW napisał(a):Akurat chyba nie przeczytałeś, co jest napisane w publikacji jaką sam cytujesz: Cytat:Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce zapowiada trzydniowe manifestacje jako protest przeciwko sytuacji w PKP CARGO. Oraz przeciw wieloletniej antykolejowej polityce rządu. Wnioskuje, że chodzi o kolejne rządy RP. Wcześniej (np. za PiS) nie protestowali, ponieważ PKP Cargo mimo przerostów zatrudnienia było zyskowne lub na stosunkowo niewielkiej stracie. Dokładnie o tym pisałem. Za PiS nie protestowali pomimo, że spółka szła w drogę bankructwa. Gdyby nie pan Wojewódka z ekipą PKP Cargo dzisiaj by nie istniało. I trzeba to jasno mówić. Na przykład: Do czynności w których DB Cargo potrzebuje 1 pracownika, w PKP Cargo potrzeba było 4 pracowników. ABSURD
|
|
www.nakolei.pl/maszynisci-beda...Maszyniści z PKP Cargo będą pod koniec lipca protestować i sprzeciwiać się polityce wieloletniej polskiego rządu. Czyli co - jak był PiS to było OK, a teraz jak trzeba zrobić po PiSie porządki - to już nie OK. Ciekawe czy coś z tych protestów wyniknie - jak na przykład zmiany w transporcie krajowym i opodatkowanie tirów... Ale wątpię, szczerze wątpię. Samooczyszczanie w spółce.
|
|
Czy w teorii - gdyby osiągnęli pułap 80 - 120 mln zł zysku netto kwartalnie w następnych latach, co oznacza, że będą obsługiwać swoje zadłużenie a sytuacja będzie ustabilizowana i będą przynosić wartość inwestorom, to o jakich wartościach kapitalizacji możemy mówić?
Wiadomo, że nie jest możliwe ustalić zależności pomiędzy EBITDA a zysk netto, bo na to wpływa mnóstwo czynników i każdy kwartał jest inny. Więc nie próbuje tutaj nawet tego zrobić, lecz kierunek zmian w mojej ocenie jest pozytywny. Nie biorę pod uwagi otoczenia, bo na zmiany rynkowe nie poradzimy i trzeba płynąć z prądem a nie pod prąd.
Wiele z was tutaj nie docenia jednego faktu, a mianowicie - że zarząd PKP CARGO nie wniósł wniosku o upadłość. A było blisko. Moim zdaniem wszystko do tego dążyło. PKP Cargo w sytuacji zatrudniania 14 tys. ludzi, ciągłego zadłużania się i złego modelu biznesowego (węgiel, węgiel, węgiel...) powinino upaść.
Więc jak rynek, czyli nasza kochana Pani Giełda to wyceni? Jeszcze do wyciskania cytryn długa droga, lecz mam wrażenie, że Pani Giełda zasadziła dobre ziarna i teraz je pielęgnuje przed sępami i innym ptactwem, które chce wygryźć ziarna (trochę metaforycznie al'a książka Benjamina Grahama "Inteligentny Inwestor"...)
|
|
krewa napisał(a):Dix22 napisał(a):I patrząc na obecną wycenę - to jest ona w sumie kuriozalna... Widzę, że przypadek JSW niczego Cię nie nauczył. Tam też padały argumenty o kuriozalnej wycenie, poniżej wartości certyfikatów. Rynek nie jest głupi, rynek nie kupuje opowieści o złomie i nieruchomościach. Na JSW był dobry moment na zarobienie - przy wybuchu wojny w Ukrainie przypominam... Kto potrafił, ten zarobił. Natomiast JSW to zwykła produkcja węgla koksującego, którego ceny spadły - tam bez rewelacji, a nawet bliżej upadku i bankructwa moim zdaniem. Na razie rynek nie powiedział ostatniego słowa. Jesteśmy w trójkącie symetrycznym - z charakterystycznym spadkiem wolumenu przy końcu jego kształtowania. Dzisiejszy wolumen też nie zachwyca, więc przypuszczam, że jesteśmy bliżej końca niż początku.
|
|
GRAF78 napisał(a):kompletnie nie rozumiem fenomenu popularności tej spółeczki na forum, kurs odkąd pamietam w czarnej d.... a temat ciągle na topie, czyżby casus sławnego Petrolinvest? i pełno ubranych wrzuca byle posty w ramach kolejnego zastrzyku z dawka nadzieji? Moim zdaniem nie. PKP Cargo przez lata było źle zarządzane, a mianowicie - zarządzały związki zawodowe, które doiły spółkę niemiłosiernie. Nie szli w sektor, który się rozwijał (intermodal) tylko ciągle tkwili w węglu. Nie tędy droga. No cóż. Obecnie wygląda to inaczej. Redukcja zatrudnienia, które jak już teraz pokazują dane - było słuszne (obsługują wszystkich klientów i pozyskują nowych - ok. 66 w ciągu kilku miesięcy). Więc za chwilę się okaże, że oszczędności, które wygenerują na redukcji kosztów i zatrzymanie obecnych przychodów przyczynią się do ładnych zysków. Więc będą zyski; pewnie zejdą w części z zadłużenia i zainwestują w nowy tabor (co obecnie się dzieje - jesteśmy w przededniu podpisania umów na nowy tabor multifunkcyjny) Jedyne co jeszcze moge napisać to zwróćcie uwage na marżowość przewozów intermodalnych a węgla. 1 tona przewiezionego węgla to nie jest ten sam pieniądz co 1 tona przewiezionego sprzętu elektronicznego. I patrząc na obecną wycenę - to jest ona w sumie kuriozalna, biorąc pod uwagę, że ceny wywoławcze wystawionego złomu-taboru i nieruchomości na chwilę obecną mamy już 0,95 mld zł. Jeszcze 15 nieruchomości muszą wystawić...
|
|
Fundamentalnie spółka jest w ważnym momencie: zwolnienia moim zdaniem się zrealizują - pewnie nie takie jak planowali tylko o 30% niższe (ok. 730 osób w 2025 r). Zarząd wyjdzie z twarzą i w sumie ZZ będą zadowolone. Sprzedaż nieruchomości, wagonów i ogónlie restrukturyzacja ciąg dalszy. Od 1 sierpnia będzie również 1 pracodawca zamiast kilku zakładów.
Jeśli chodzi o technikę i kurs akcji, to wskazywałoby to, że jesteśmy na poziomach wsparcia 14.4 - 15.2. Widzę, że jest chęć wejścia niżej - to dobrze by świadczyło teraz.
|
|
Jutro - mogłoby się wydawać - decydujące spotkanie ze zarządu ze związkami w Warszawie.
Raczej nie unikną zwolnień. Związkowcy - z tego co się wsłuchuję - nie chcą odejścia od ZUZP teraz, tylko dopiero za rok. Więc poświęcą kilka tysięcy pracowników tylko żeby ich własne wynagrodzenia były przez rok jeszcze takie jak dotychczas.
Za rok tracą przywileje zgodnie z postanowieniem sądu.
Trochę śmiech na sali, ale dużo mówi o tej grupie społecznej.
|
|
1ketjoW napisał(a): Nikt nie chce kupować, bo wszyscy wiedzą, że ten rok wynikowo jest do tyłu.
Muszą dostosować strukturę organizacyjną pod obecne wolumeny działalności. Udział transportu węgla w najbliższych latach będzie spadał, to jest nieuniknione, natomiast udział Intermodalu będzie rósł. Na tyle dobrze, że za wczasu się ogarnęli i teraz zarządza tym ktoś, kto wie co się dzieje. Za czasów Seligi węgiel był złotem przypominam, nawet wydali kupę kasy na odrestaurowanie węglarek. :- ) Podsumowując - pracowników w Cargo jest za dużo, przerost zatrudnienia cały czas. Tak jak wrzucałem tutaj opracowania miesiąc temu - optymalne zatrudnienie na dzień dzisiejszy to byłoby 7 tys. pracowników, co pozwoliłoby również na pozyskiwanie nowych kontraktów. I z tego co widzę - zarząd to usilnie realizuje. I oby tak dalej.
|
|
Obroty na akcjach wczoraj spadły do najniższego poziomu od ostatnich 2 lat.
|
|
Realista7201 napisał(a):na stronie cargotor jest takze informacja ze ma to nastapic w tym miesiacu. Przypominam co to jest cargotor (za ich strona) 21 punktów ekspedycyjnych 180km długość torów 243ha http://www.cargotor.com Niby jest, ale nie jest to rzecz pewna moim zdaniem. Cytat:Obecnie trwają prace nad dopełnieniem pewnych formalności, które są związane z tą transakcją. Jesteśmy dziś dużo bliżej finalizacji tego procesu. Do końca lipca br. powinniśmy znaleźć się w strukturze PLK. "powinniśmy" nie oznacza, że "znajdziemy się". Równie dobrze mogą przenieść to na IV kw. 2025 i później.
|
|
W ciągu 2 tygodni mają ogłosić sprzedaż PKP CARGOTOR (list intencyjny)
Znając ich podejście z terminami, raczej wątpię, że to będzie w tym miesiącu. Chociaż pracownicy ministerstwa mówią, że w lipcu PKP PLK włączy w swoje szeregi PKP CARGOTOR
|
|
MelbaDoobs napisał(a):Dyrektor pionu finansów M. Starecka sprzedała wczoraj 10.000 akcji po 15 z hakiem, kupiła 5.000 w 2024 po 18 z hakiem ( www.pkpcargo.com/raporty_bieza...). Nikt nie lubi tracić. Jak sprzedają, to jest cenotwórcze. Jak kupują, to nie jest cenotwórcze...
|
|
Dobre informacje - jeśli spojrzysz na to ze strony PKP Cargo. Więcej torów z PL, zwłaszcza na tak potencjale perspektywistycznym rynku jak Ukraina to same plusy. Weź pod uwagę, że pomimo trwającej tam wojny - budownictwo w końcu mocniej ruszy. Trzeba przewozić broń, fortyfikacje, materiały budowlane, sprzęt wojskowy, amunicję... Nie ulegałbym informacjom o Niemcach czy Ukrainie jeśli chodzi o konkurencje, ona i tak istnieje. PKP Cargo ma większe predyspozycje w biznesie, a informacje powielają m.in. osoby ze związków - takie mam wrażenie, wszystko po to aby zahamować obniżkę wynagrodzeń czy zwolnienia. Wtorkowe spotkanie zakończyło się fiaskiem. Wniosek z tego jest prosty - będą zwolnienia. :- )
|
|
314 pociągów PKP Cargo realizuje teraz przewozy. Coś drgnęło w górę, w sumie o 5%. Chociaż ekstremum jest zawsze w środę jeśli chodzi o realizowane połączenia - powinni przebić 330-340 jutro, jeśli chodzi o ilość przewozów.
|
|
Informacje z UTK się pojawiły kilkanaście minut temu. Cytat:Kolejowe przewozy intermodalne wzrosły o 1,1% r/r do 432,7 tys. jednostek w I kw. 2025 r. W przeliczeniu na kontenery 20-stopowe (1 TEU) w I kw. br. przewieziono 680,7 tys. TEU, co oznacza wzrost o 3,6% r/r, podał Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
Transport intermodalny uzyskuje coraz większy udział w całym sektorze kolejowym. W I kw. 2025 r. odpowiadał za 12,7% rynku pod względem masy oraz 16,6% pod względem wykonanej pracy przewozowej. Oznacza to nie tylko wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, lecz także najwyższe wartości w historii polskich przewozów kolejowych Źródło PAP za pośrednictwem https://stooq.pl/n/?f=1689417To pokazuje, że ustalona strategia rozwoju PKP Cargo jest po prostu słuszna i dobrze przemyślana moim zdaniem. Inwestują w rozwój na rynku rosnącym i wysokomarżowym, a zwijają biznes z rynku schyłkowego i niskomarżowego. Czy ktoś mnie poprawi?
|
|
Akurat węgiel to rynek schyłkowy i co do tego nie ma co się kłócić. Na pewno odchudzenie firmy to podstawa. Sam fakt, że spółka została uratowana przed tak naprawdę bankructwem już zasługuje na wyższą wycenę giełdową moim zdaniem. 700 mln zł Ostatnio padły tutaj sformułowania, że maks 280/290 pociągów. Według strony pkpcargo.com [img mini] i.ibb.co/k6h6H2ky/Zrzut-ekranu...Dlatego obecny plan PKP Cargo, który dąży do zmniejszenia przewozu węgla i zwiększenia przewozów intermodalnych ma swój cel i jest moim zdaniem rynkowo dobrym rozwiązaniem. Zresztą - przewozy intermodalne mają wyższą rentowność i nie ma tak wyraźnych cykli jak przy przewozie węgla.
|
|
Jest około 1000 wierzycieli, więc to logiczne, że nie uda się tego zrobić do 1Q 2026, ale raczej do 4Q 2026.
"W związku z tym, że zawarcie ugody planowane jest do końca przyszłego roku, to ewentualne środki z PKP najwcześniej pojawią się w giełdowej spółce w 2027 r. – Aby być konkurencyjni na rynku musimy m.in. inwestować w nowy tabor. Potrzebne będą nam chociażby platformy wagonowe służące do przewozu różnego typu towarów i stosunkowo szybkie lokomotywy, których dziś nie posiadamy – uważa Wasilewska-Semail."
|
|
1ketjoW napisał(a): Opublikowane informacje nie były cenotwórcze.
Jak to rozumiesz, że nie były cenotwórcze? Prognoza zysku EBITDA 1,3 mld zł w 2031 zł nie jest cenotwórcza?
|
|
Ogólnie spójrzcie na reakcję rynku po ogłoszeniu informacji o planie restrukturyzacji.
Praktycznie brak reakcji - kurs na na 0%. Wolumen obrotu zbliżony do tego, który był wczoraj i w piątek.
Nie kwapią się do sprzedawania i kupowania. Przyklejeni do 16 zł.
|
|
PKP Cargo od 2026 r. uzyska rentowność.
W 2031 r. w planie restrukturyzacyjnym planują zysk EBITDA 1,3 mld zł.
Czyli co... w 2030 zysk będzie pewnie niewiele mniejszy.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Na razie informacji o złożeniu nie ma. Ostatnio dla Cargotaboru podawali około 22-23.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Generalnie nie ma być zwolnień, ale za to pracownicy mają się zgodzić na obniżenie wynagrodzeń i system oparty na wydajności.
Pracownicy mają stracić przywileje, a to przecież duży udział w ich wynagrodzeniach. Przypuszczam, że duża część pracowników przez to samoistnie odejdzie - bez odpraw. Co by nie było, koszty znowu idą w dół.
Dla osób, które faktycznie pracują i robią swoją robotę - sytuacja niezagrożona, bo będą spełniać normy ustalone przez pracodawcę.
Ja to tak widzę.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Walne przesunięte na 30.07. Spółka musi poczekać na uzyskanie zgody od audytora na dopuszczenie raportu z 2024 r.
Plan restrukturyzacji został dzisiaj wysłany do sądu, jak przypuszczam - powinno być ESPI. To w sumie najważniejsze wydarzenie.
|
|
Temat:
PKPCARGO
bginvest napisał(a):Wybieram się na WZA.
Mam nadzieję, że uda mi się porozmawiać z Zarządem, RN.
Niezły ten poniedziałek się zapowiada. - WZA - plan restrukturyzacyjny - dane UTK (z biuletynu GUS wynika, że maj był najlepszym miesiącem w tym roku, poszło to ładnie w parze z danymi o produkcji przemysłowej)
Tak, a w mediach FUD i straszenie, że sprzedają 10 tys. wagonów, które są "nowe" pomimo, że spółka jasno informowała, że 80% to są wagony z lat 60-90, a te wagony z 2005 r. są zrobione po taniości na starych podstawach właśnie z lat 60-70 XX wieku. Ogólnie za przetrzymywanie tych wagonów na torach PKP PLK, to PKP Cargo musi cały czas płacić za dostęp do infrastruktury, a to przecież nr 3 czynnik kosztów w spółce. Więc faktycznie - w jakim celu mają trzymać stare, nieużywane wagony, których nie wykorzystają w najbliższej przyszłości (spadek przewozów węgla na korzyść intermodalu).
|
|
Temat:
PKPCARGO
defence24.pl/sily-zbrojne/mon-...MON potwierdza, że będą korzystali tylko z PKP Cargo i nie myslą o tworzeniu kolei wojskowej. "W naszym kraju nie ma jednostek wojskowych zarówno w czasie pokoju i wojny do „budowy i odbudowy linii kolejowych” - te przedsięwzięcia realizują spółki PKP CARGO i PKP PLK w ramach osłony technicznej." A co z tymi 400 mln zł o których była mowa w lutym?
|
|
Temat:
PKPCARGO
PKP Cargo S.A. ogłosiło przetarg na zbycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości na Pradze-P,ółnoc 0,1699 ha. Cena wywoławcza 55 mln zł netto.
Dosyć znacząca kwota, zwłaszcza przy kapitalizacji spółki ok. 700 mln zł na chwilę obecną.
Dodatkowo sprzedają na złom ponad 10 tys. wagonów do przewozu węgla.
Czyli rozpoczęlo się czyszczenie majątku. Ciekawe ile uda im się zrzucić długu po restrukturyzacji.
|
|
Temat:
PKPCARGO
1ketjoW napisał(a):Rynek się kurczy i rośnie konkurencja. To powoduje spadki cen.
Zwolnienia maszynistów wskazują, że wolumeny spadają i stąd konieczność zwolnień w tej grupie zawodowej.
Centralizacja to i szansa i zagrożenia. Skrócą się procesy decyzyjne i na pewno back office ulegnie ograniczeniu w niedługiej przyszłości. Jednocześnie Clcentralizacja może spowodować zdemontowanie pracowników i obniżyć jakość świadczonych usług. Lokalne struktury mają lokalne kontakty. Nie deprecjonował bym tego na miejscu zarządu.
Na rynek żadna firma nie ma tak naprawdę wpływu, bo są to rzeczy, które się dzieją w gospodarkach globalnych. Moim zdaniem priorytet to dopasowanie działalności do zmieniającego się rynku, więc zmiany oceniam pozytywnie. Przecież PKP Cargo nie miało od lat trwałej rentowności na działalności operacyjnej - spójrz ile oni pracowników zatrudniali, mieli rozdmuchaną strukturę organizacyjną, zatrudnione osoby, które nie wykonywały żadnej pracy i obciążały spółkę po stronie kosztów. I to się musi zmienić. I nawet jeśli w 2025 r. rynek transportu kolejowego zaliczy minusa. Także analiza ryzyka specyficznego, a nie systematycznego. ;)
|
|
Temat:
PKPCARGO
rosso napisał(a):Zakłady znikną, ale głównie na papierze. Zamiast oddzielnych zakładów pewnie powstaną jakieś inne struktury regionalne. Na razie nie ma konkretów. Lepiej podchodzić do tej zapowiedzi z dystansem. Osobiście już widziałem zmiany i odchudzanie kosztów w firmie państwowej po zmianie władzy z 2023, które rozpoczęło się od "odchudzenia" etatów prezesowskich i dyrektorskich z czterech do sześciu To jest element restrukturyzacji, który ma doprowadzić do wzrostu wydajności. Przy zmniejszeniu skali działalności, tzn. zwolnienia z 14 tys. pracowników do docelowej wartości 7 tys. tak rozbudowana struktura organizacyjna była błędem. I to dużym. Działalność każdego takiego Zakładu to zbędne koszty organizacyjne, zupełnie niepotrzebne. I w ten sposób tworzyły się stanowiska, które nie miały racji bytu. Ja to w ten sposób rozumiem. Fajnie... widać, że ktoś potrafi poruszyć tą skostniałą strukturę. 30 czerwca plan restrukturyzacyjny, to zobaczymy coś więcej. Chociaż nie spodziewam się niczego nowego, czego nie wiemy.
|
|
Temat:
PKPCARGO
ESPI odnośnie reorganizacji. Pracownicy przechodzą do Centrali, tzn. PKP CARGO S.A. a Zakłady zostaną zlikwidowane.
Pozbędą się patologii w Zakładach, będzie większa kontrola pracowników i powinno to się przyczynić do zwiększenia wydajności uważam.
Cargo się zmienia...
|
|
Temat:
PKPCARGO
1ketjoW napisał(a): Podczas swojego wystąpienia w Sejmie w sprawie wotum zaufania dla rządu premier D. Tusk około 30 razy wymienił PiS, więc z politycznego punktu widzenia jako medialny przejaw nieudolności PiS restrukturyzacja będzie kontynuowana.
Chociaż o odszkodowaniu mówili niechętnie, pomimo, że to były decyzje polityczne wcześniejszego rządu. 30 czerwca 2025 r. ma pojawić się plan restrukturyzacji. Jest informacja w depeszy PAP-BIZNES. Oraz obszerne dwa artykuły na ich stronie.
|
|
Temat:
PKPCARGO
List wysłany do Prezydenta Andrzeja Dudy i Premiera Donalda Tuska Cytat:NSZZ Solidarność PKP Cargo wystosowało pisma do prezydenta i premiera ws. planowanych zwolnień grupowych w spółce. Związkowcy apelują o podjęcie działań mających na celu ich zatrzymanie. https://stooq.pl/n/?f=1685546Jak sądzicie - pomoc rządowa wchodzi tu w grę? Miały być pieniądze z MON, a tutaj cisza...
|
|
Temat:
PKPCARGO
Odnośnie zwolnień, bo czytałem ostatnio jak ktoś pisał "PKP Cargo się zwija". Analiza zatrudnienia w największych przewoźnikach przewoźnikach kolejowych i mln ton przewzionych. W nawiasie wskaźnik "masa przewieziona w tonach / 1 zatrudniony". Dane z roku 2023, ale sytuacja miała miejsce praktycznie w 2024 również.
PKP Cargo 14043 zatrudnionych i 72,6 mln ton (5 170 ton/1 pracownik) Grupa Deutsche Bahn 1404 zatrudnionych i 34,7 mln ton (24 710,5 ton/1 pracownik) LOTOS KOLEJ 1674 zatrudnionych i 13 mln ton (7764,4 ton/1 pracownik) PKP LHS 810 zatrudnionych i 9,9 mln ton (12 212,0 ton/1 pracownik)
W porównaniu z największymi firmami działającymi w Polsce jak na dłoni było widać, że po prostu Cargo wozi za mało jak na ilość zatrudnionych ludzi. Czyli przerost zatrudnienia. Więc dalsze zwolnienia i doprowadzenie tej liczby do ok. 7 tys. będzie optymalne dla całej grupy i zapewni rentowność.
Patrząc na chociażby Deutsche Bahn widać, że PKP Cargo nadal może zwiększać ilość przewozów, bo mają jeszcze zapas "w ludziach" i zdecydowanie w taborze.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Jest zatwierdzenie planu restrukturyzacyjnego dla PKP CARGOTABOR. Cytat:Rada Wierzycieli PKP CARGOTABOR uchwałą z dnia 21 maja 2025 r. pozytywnie zaopiniowała plan restrukturyzacyjny sporządzony w postępowaniu sanacyjnym toczącym się wobec PKP CARGOTABOR.
Założenia planu restrukturyzacyjnego PKP CARGOTABOR dotyczą kontynuacji i podjęcia działań restrukturyzacyjnych w ramach restrukturyzacji zarządczej, kadrowej, operacyjnej oraz finansowej.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Obecna ilość przewozów PKP Cargo na chwilę obecną to 257. W środku tygodnia dobijają do 310.
Na pewno nie ma potrzeby zatrudniania 2400 maszynistów. Moim zdaniem jak będzie ich 1900-2000 to będzie optymalna ilość, która zapewni obsługę obecnych zleceń i tych, które będą dopiero podpisywane.
No zobaczymy. To są wstępne listy, zgodnie z tym co pisze pani prezes - musieli to oddać do informacji ogólnej jeśli będzie to jeden z punktów Planu Restrukturyzacyjnego.
|
|
1ketjoW napisał(a): Nawet bez wzrostu przychodów wyniki spółki się poprawią ponieważ zmniejszą się koszty jeżeli faktycznie zmniejszą zatrudnienie o około 2.450 osób.
Widzisz - potwierdzasz moje słowa, a mianowicie odnośnie przerostu zatrudnienia. Do wykonywania działalności operacyjnej w PKP Cargo starczy ok. 7 tysięcy pracowników. Ta liczba pozwoli również na zwiększenie przewozów w przyszłości. To pokazuje jako bardzo zepsuta była ta firma. Rządzili nią kolejarze bez żadnej wiedzy nt. finansów i tego, co robić aby było lepiej. Powtórzę: lepiej uratować 7 tysięcy miejsc pracy niż ogłosić upadłość firmy, która zatrudniała 16 tysięcy pracowników. Takie jest życie, ale widać już dobre efekty nowego zarządu. Kilka tematów się powinno w czerwcu ukazać, a mianowicie plan restrukturyzacyjny, uzgodnienia dot. zwolnień pracowników i przypuszczam, że kwestie związane z finansowaniem działalności. Jeśli PKP S.A. jako w sumie główny udziałowiec wyłoży kasę na Cargo, to jestem spokojny. Generalnie okazuje się, że zadłużenie nie stanowi już problemu jaki jeszcze stanowił 2-3 lata temu kiedy koszty działalności i stopy procentowe były naprawdę wysokie.
|
|
Ktoś się pokusi o analizy dot. przyszłorocznego zysku biorąc pod uwagę, gdyby zrealizowały się zwolnienia a spółka odnotowała by niewielki wzrost przychodu? Jestem ciekaw jak to widzicie.
|
|
grum napisał(a):Nie mogę doczekać się jakiego przymiotnika użyjesz w sytuacji, gdyby Spółka odzyskała rentowność Gdyby się jednak okazało, że Spółka ogłosi kolejne zwolnienia grupowe to wyręczę ciebie pisząc "najznakomitsze informacje" Na marginesie, Spółka się zwija i kolejny tego typu komunikat jest prawdopodobny Przecież o tym pisałem już od kilku tygodni, że kolejne zwolnienia są potrzebne - w spółce jest przerost zatrudnienia. Nie ma potrzeby, aby 15 tys. pracowników pracowało. Wystarczy 7 tysięcy - i to pomimo tego, spółka będzie miała znaczny potencjał do wzrostu przychodów w kolejnych kwartałach. Restrukturyzacja to proces uzdrawiania spółki i bardzo dobrze, że z takich narzędzi korzystają. Uzyskanie rentowności to już formalność, bo po dzisiejszym komunikacie nie mam najmniejszej wątpliwości że tak się stanie.
|
|
Dix22 napisał(a): A teraz najlepsze - obniżono bardzo mocno koszty i przypuszczam, że nadal będą to robić - piszą o "dostosowywaniu do rynku" więc sądzę, że przed nami kolejne zwolnienia i dalsze obniżanie kosztów.
Tak jak pisałem. Spółka ogłosiła dalsze zwolnienia grupowe. To są znakomite informacje. Do 1041 pracowników w 2025 roku oraz do 1388 pracowników w 2026 roku. Łącznie 2428 osób zwolnią - tak jak przewidywałem i tutaj pisałem. Kolejny etap w restrukturyzacji i odzyskiwaniu rentowności. Po prostu tych pracowników było za dużo, o wiele za dużo i trzeba odchudzić firmę. Bardzo dobrze obrazują to wskaźniki związane z masą przewozową na pracownika. btw. rząd zaproponował dla sektorów energochłonnych 250 zł za MWh, może ruszy nam przemysł jak we Włoszech... i będzie więcej wożenia.
|
|
1ketjoW napisał(a):Cięcia kosztów robi się relatywnie łatwo, bo do tego klient nie jest potrzebny. Tak to nie do końca. Muszą mieć zdolność do obslugi kontraktów. Jeśli spółka była w stanie zredukować 4 tys pracowników i nadal realizować większość zleceń bez problemów, to chyba wyraźnie to mówi o przeroście zatrudnienia.
|
|
1ketjoW napisał(a): W 2q25 r. oczywistym jest, że transport węgla spada w związku z warunkami atmosferycznymi, a węgiel ma spory udział w transporcie jaki realizuje PKP Cargo. Wyniki kwietnia 25 r. to potwierdzają.
Biorąc pod uwagę warunki rynkowe, to i tak zmiany zachodzące w samej spółce trzeba ocenić pozytywnie. Zgadzasz się z tym?
|
|
1ketjoW napisał(a):Możesz to wyjaśnić? Już Ci wyjaśniam. Mam na myśli, że obecnie - biorąc pod uwagę wzrost ilości przejazdów w ciągu tygodnia (strona pkpcargo.com - polecam śledzić) widzę zauważalny wzrost przewozów. Tak naprawdę od maja jest to zauważalne. Normalnie w ciągu tygodnia w okolicach luty-marzec pociągów na trasach było ok. 230-260 w ciągu dnia roboczego. Teraz ta wartość podskoczyła do ok. 290 - 320. Oczywiście, to moja obserwacja a nie żadne badanie ilościowe pragnę zaznaczyć. Kolejna kwestia to umowy, które są rozpoczęte i zaczynają być realizowane przez spółkę. Cytat:Jak podano, spółka finalizuje także nowe umowy. Wśród podpisanych ostatnio jest m.in. przewóz węgla z kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec o wartości 48,5 mln zł, który będzie realizowany od 1 kwietnia 2025 do 31 marca 2027 roku. Zawarto też umowy ze spółkami z Grupy Azoty na przewozy towarowe oraz na najem wagonów. Umowy obowiązywać będą do 31 sierpnia 2027 roku. Maksymalna łączna wartość tych umów to ponad 233 mln zł netto. Sądzę, że te umowy dopiero ruszyły już na dobre od maja 2025 r. Pytanie czy w kwietniu działali na 100%. Więc dlatego piszę, że uważam, że że dołek na przychodach jest już za nami i w następnych kwartałach zobaczymy nieznaczny, ale jednak wzrost przychodów. Czytam co pisze jeden z członków zarządu we wczorajszej notce: Cytat:Teraz wchodzimy w etap działań, które pomogą nam poprawić jakość usług oraz konkurencyjność. Cel to pozyskanie nowych zleceń i ustabilizowanie przychodów ze sprzedaży oraz poprawa sytuacji płynnościowej" - powiedział Michał Łotoszyński, członek zarządu ds. finansowych. Zresztą jak sobie zobaczysz pewną cykliczność przychodów w PKP Cargo, to takie sytuacje, gdzie kwartalna wartość przychodów byla poniżęj 1 mld zł wystąpiła kilkukrotnie w kwartałach: 1Q 2014: 982 mln zł 1Q 2015: 888 mln zł 2Q 2018: 669 mln zł 2Q 2020: 928 mln zł 1Q 2025: 927 mln zł  kliknij, aby powiększyćDlatego też podbudowuję swoją tezę, ze mamy dołek przychodów właśnie teraz w okolicy przełomu 1 / 2 kwartał. Być może już jesteśmy za dołkiem na przychodach. Historycznie miało to miejsce zawsze 1 i 2 kwartał. A teraz najlepsze - obniżono bardzo mocno koszty i przypuszczam, że nadal będą to robić - piszą o "dostosowywaniu do rynku" więc sądzę, że przed nami kolejne zwolnienia i dalsze obniżanie kosztów. Tym o to sposobem, jeśli uda im się zwiększyć wartość przychodów do ok. 1000 - 1100 mln zł, przy obniżonych kosztach to zysk netto będzie znaczny. To taka moja 'prostacka' analiza, bo akurat szczegółów tutaj ciężko analizować, bo nie mamy dostępu do takich danych...
|
|
1ketjoW napisał(a):Przypomnę Twój wpis z 13 maja br. bo jest i o przychodach. Cytat:Konsolidacja na PKP Cargo przypomina bardziej tę na CCC. Podobny scenariusz - restrukturyzacja. I jeszcze kilka kwartałów powinni notować duże zyski netto, z dwóch powodów: niższa amortyzacja i o wiele niższe wyngrodzenia pracowników (zwolniono 5 tys. ludzi) przy przychodach, których dynamika spadku nie jest aż taka wysoka.
Dołek na spadku przychodów powinien być już za nami. Tak, dokładnie tak sądzę. Dołek na przychodach powinien być za nami. Pisałem to w połowie maja. I podpieram to danymi z ilości pociągów, które jeżdżą dla PKP Cargo. O tych samych godzinach jest mniej więcej 10-40% przewozów niż w I kwartale (w styczniu, lutym). Raport jest na koniec marca, przypominam.
|
|
1ketjoW napisał(a): Widać, wyraźnie że spółka traci dalej udziały w rynku. Jeżeli nie odwrócą tej tendencji nie poprawią wyników finansowych, bo same cięcia kosztów gdy traci się udziały w rynku szybciej niż spada sam rynek okazują się niewystarczające.
Moim zdaniem odbudowanie przychodów to jest - jak już zresztą pisałem - kwestia kilku kwartałów, a nawet lat. Tak, to są fakty - PKP Cargo zgodnie z danymi nadal traci udziały na rynku. Dodatkowo sam rynek odnotowuje tendencję malejącą. Obecny zarząd dostał spółkę w bardzo trudnej sytuacji, bo po pierwsze: przerost zatrudnienia (ponad 15 tysięcy pracowników), utrata kontraktów na przewóz (decyzja węglowa premiera Morawieckiego) i brak dyscypliny kosztowej (nikt nie zwracał uwagi na niewykorzystany tabor, nieużywane nieruchomości) i trwonili majątek w najlepsze. W konsekwencji stało się jak się stało. Więc spadek przychodów to jest pokłosie właśnie wygaszonych umów przez nieumyślne błędy poprzedniego zarządu i całej władzy, która szkodziła. Zresztą spółka nadal podejmuje w tej sprawie - z tego co mi wiadomo - interwencje. Zobaczmy co z tego wyniknie. Moim zdaniem kilka tematów jest na rzeczy: - inwestycje MON (zapowiadane 400 mln zł) - sprzedaż euroterminali - sprzedaż nieruchomości i zakładów nieuwzględnionych w reorganizacji - dalsze zwolnienia pracowników - nowe umowy, podpisywanie kontraktów na przewóz A tak piszą w dzisiejszym sprawozdaniu finansowym. Więc najgorsze już za spółką. Do końca roku przy takiej dynamice powinni wyjść na zero, albo już na jeśli chodzi o zysk netto.  kliknij, aby powiększyć
|
|
Dobre wyniki finansowe.
Jest poprawa wzgędem zeszłego roku.
Do końca roku powinni faktycznie wyjść na zero, jak mówił zarząd. Na szybko to co najważniejsze: ok. 556 mln zł w gotówce i na lokatach (czytałem tutaj i na B takie opinie, że oni już po 1 kwartale nie będą mieli żadnej gotówki...) spadek kosztów wynagrodzeń z 389,3 na 306,3 mniejsze koszty amortyzacji
Raport patrząc na PKP Cargo w ostatnich powiedzmy 2 latach, nie licząc boomu związanego z wożeniem węgla dla Morawieckiego moim zdaniem jeden z lepszych, bo widać efekty zmian.
Popracować teraz nad przychodami, jeszcze zmniejszyć koszty (moim zdaniem od poniedziałku po wyborach dalsze zwolnienia pracowników) i wyjdą na PLUS. Generalnie spadek przychodów moim zdaniem był w cenach, zresztą wynikało to z informacji udostępnianych przez Urząd. Od II kwartału powinno to się poprawić, bo jednak ilość pociągów zwiększyła się na trasach (strona oficjalna pkp cargo)
-48,6 mln zł straty. A wy ile przewidywaliście, o ile można spytac? Rok temu 118 mln straty, w II kwartale ponad 300...
|
|
grum napisał(a):Dix22 napisał(a):[quote] [...] Więc tutaj "grube ryby" zdecydują jak już nazbierają i będą wiedzieli, że mają twardy grunt pod nogami. A może grube ryby zadecydowały i sypią akcjami i za chwilę będą miały twardy grunt pod nogami??? Jeżeli uważasz to za fakt - przywołaj źródło. Jeżeli tak sobie wpisałeś bo tak myślisz, a tak sobie myślisz bo wpisałeś ;-) to dopisz np. Według mnie.... i sprawa będzie wyjaśniona Uważasz, że restrukturyzacja nie jest istotna dla działalności i wyceny całej firmy?
|
|
Cytat: Budimex spodziewa się kontynuacji wzrostu w branży budowlanej, w tym infrastrukturalnej, w latach 2026 i 2027. Motorem tego wzrostu będą przede wszystkim inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową.
Tak myślę sobie, że te największe inwestycje w Polsce dopiero przed nami a mianowicie budowa elektrowni atomowych, CPK a przy okazji tworzenie nowych połączeń drogowych i kolejowych. Tak jak premier Tusk mówił wczoraj i na ostatnich konferencjach, że ruszają z repolonizacją i zamierzają faworyzować polskie firmy w kontraktach. Nowy zarząd w Cargo jest w sumie ukierunkowany na pozyskiwanie kontraktów, więc może uda im się coś dobrego wynegocjować. Patrząc po ilości przewozów realizowanych przez PKP CARGO, to jest zauważalna poprawa względem początku roku. Bo tak naprawdę firma przechodzi akurat obecnie najmocniejszą restrukturyzację/reorganizację od początku działalności. Teraz już jest 10 tysięcy pracowników (ponad 4 tys. zostało zwolnionych). Czytam informacje, że możliwe są dalsze zwolnienia ok. 2,5 - 3,0 tys. pracowników. Ale to wszystko jest w ramach "plotek" i potrzebne są twarde informacje. Ekipa rządząca w Cargo pewnie teraz zajęta dopinaniem planu restrukturyzacyjnego. Dużo nieruchomości pojawiło się na sprzedaż, pozamykali nierentowne i nieopłacalne zakłady i z tego co wiem dokonano przeniesień pracowników. Jeszcze tylko tabor sprzedać i wymieniać na nowy, specjalistyczny. Ale to już plan na lata. Odnośnie kursu giełdowego, bo ostatnio mniej czasu zaglądam na Cargo... to jest stabilnie, ale bez szału. Wycena nadal poniżej 1 mld zł, nadal trend boczny. Więc tutaj "grube ryby" zdecydują jak już nazbierają i będą wiedzieli, że mają twardy grunt pod nogami.
|
|
RomanR napisał(a):Jestem prawie pewien że przebije się w dół. Nie ma tutaj żadnego trigera. Obstawiam raczej okolice 15 zł zanim znów będziemy mogli powiedzieć o wzrostach. Wydaje mi się że takie korekty sięgaja tendencyjnie do 30 rsi . Więc tutaj jeszcze kawałek do zjechania jest. Później okolice 16.30 pewnie stana się oporem i przy dobrym wietrze i świetnym planie restrukturyzacji może wbijemy się gdzie jesteśmy obecnie. Taka trochę mielonka teraz będzie Na giełdzie nie ma nic pewnego nigdy w 100%.
|
|
Bardzo dobra decyzja. Plan restrukturyzacyjny ma być za rok. miesiąc w drugiej połowie czerwca. Znając życie pojawi się on na ostatnią chwilę czyli w piątek 30 czerwca.
|
|
1ketjoW napisał(a):Cytat:Potrzebują nowoczesnego taboru, a nie starych węglarek, które za poprzedniej władzy woziły tylko węgiel. Co wożą teraz węglarki? Pytam z ciekawości. Węgiel oraz kruszywa, żwir itd.
|
|
Bardzo dobra decyzja o sprzedaży udziału w terminalu Sławków-Medyków. Zamrożona kasa, która nie przynosiła zysku.
Optymalizacja idzie pełną parą. Ciekawe na ile wycenią ich udziały.
Generalnie to co oni planują to przede wszystkim pozbycie się aktywów, które nie pracują. Dzięki temu zmniejszy się znacząco zadłużenie i będzie spółka miała dodatkowo finansowanie na rozwój. Potrzebują nowoczesnego taboru, a nie starych węglarek, które za poprzedniej władzy woziły tylko węgiel.
Ogólnie PKP Cargo ma dziwnie dużo niepotrzebnych mieszkań, które stoją do dzisiaj puste a ich wartość to ok. 600 tys. zł. Rozumiem, że kiedyś stanowiły noclegi i punkty dla pracowników, natomiast w obecnych czasach - wysyła się pracownika, płaci dietę i tyle... Także te aktywa to jest coś, co uratuje im mocno skórę. Sam transport to taki biznes, na którym sumie nie da się stracić. Wozisz towar, wiesz ile kosztuje pracownik, sprzęt i paliwo. A jednak poprzednim zarządom udało się tracić pieniądze.
Ciekawe co? Zobaczcie jak to wygląda u prywaciarzy.
|
|
RomanR napisał(a): będzie okazja do złapania jeszcze w okolicy 16 zł może ciut niżej po wycince stop loss. O czym ty piszesz? Ograniczenie kanału na 4H jest obecnie w okolicy 16,8 zł. RSI 4H obecnie 51,61 pkt. Generalnie jak sobie dokładnie przeanalizujesz to zobaczysz pewien schemat. Większość ataków (w tym przypadku - na opór 18,4 zł) odbywało się przy okolicy RSI 4H w zakresie 40-55 pkt. To powoduje, że kupujący czują się pewnie (kupują po zdołowaniu). Moim zdaniem bardzo dobrze się wydarzyło, że odbiło się od 18,4 zł ze względu na to, że próba pokonywania oporu mogła skończyć się fiaskiem. Teraz, obecnie odejście nie jest duże - wynosi ok. 5% od lokalnego szczytu, więc cały obraz nadal jest popytowy wg mnie. Dzisiejsza sesja osobiście kojarzy mi się z sesją z 14 lutego. Kurs spadł -2,5%, a w następną sesję zrobił 11%.
|
|
RomanR napisał(a):Powodzenie sanacji uważam że jest w cenie. Na podstawie czego to argumentujesz? Spójrz na wycenę giełdową z roku 2019 r, a z roku 2025. Wtedy 50 zł, obecnie nawet kurs nie potrafi przebić 20 zł na stałe. Więc uważam, że nic nie jest w cenach - zwłaszcza sanacja, a do tego długa droga.
|
|
To jest implementacja prawa unijnego, co powinno być już wdrożone do 2022 r.
Natomiast jakoś tak wydawało mi się idealnie pod PKP Cargo. Oczywiście tutaj - wątpię w celowość, a bardziej przypuszczam, że to po prostu zbieżność. Zatwierdzenie planu przez wierzycieli w PKP Cargo to formalność, zwłaszcza przy potencjale rozwoju i zysków, które tutaj powinny się pojawić w następnych kwartałach po obniżce kosztów wynagrodzeń i amortyzacji.
|
|
Rząd za zmianami w przepisach dotyczących postępowań restrukturyzacyjnychhttps://stooq.pl/n/?f=1679536Cytat:Projekt przewiduje też zmianę mechanizmu zatwierdzania układu wbrew sprzeciwowi grupy wierzycieli. KPRM wyjaśniła, że dotyczy to umożliwienia sądowi zatwierdzenia układu, który nie uzyskał poparcia wszystkich grup wierzycieli. "Rozwiązanie to jest kluczowe dla zapewnienia efektywności procedur restrukturyzacyjnych, przy utrzymaniu odpowiedniej ochrony wierzycieli uprzywilejowanych" - oceniono. Rząd upraszcza procedurę restrukturyzacyjną - idealnie dla PKP Cargo. Będą mogli przepchnąć plan restrukturyzacyjny nawet pomimo sprzeciwu wierzycieli. Ciekawe...
|
|
Konsolidacja na PKP Cargo przypomina bardziej tę na CCC. Podobny scenariusz - restrukturyzacja. I jeszcze kilka kwartałów powinni notować duże zyski netto, z dwóch powodów: niższa amortyzacja i o wiele niższe wyngrodzenia pracowników (zwolniono 5 tys. ludzi) przy przychodach, których dynamika spadku nie jest aż taka wysoka.
Dołek na spadku przychodów powinien być już za nami.
|
|
|
|
Jutro, tj. w środę 7.05 RPP ma ogłosić obniżkę stóp procentowych o 25 / 50 pb. PKP Cargo jednak ma dużo tych zobowiązań opartych na WIBOR, więc powinni odczuć obniżkę przez obniżenie kosztów obsługi długu. Moderator:Jak każda inna spółka korzystająca z finansowania zewnętrznego Tylko w przypadku tej spółki obciążenia finansowe dlugiem są wyjątkowo wysokie. ;)
|
|
Tak zresztą jak pisałem. PKP Cargo jest w najlepszej pozycji do tego, aby uzyskać trwałą rentowność. Restrukturyzacja się do tego przyczyni, więc duże prawdopodobieństwo moim zdaniem, że PKP Cargo pójdzie ścieżką CCC. Informacje z zarządu spółki, że nie ma możliwości bankructwa w przeciągu 12 miesięcy również dodaje otuchy kupującym. Pozdrawiam z majówki!
|
|
Temat:
RAFAKO
Okazuje się, że powstanie nowa spółka, która przejmie aktywa z Rafako.
Czyli akcjonariusze Rafako oszukani - tak można to podsumować. Ciekawe kto nakręcił taki hype na akcje.
|
|
Temat:
PKPCARGO
1ketjoW napisał(a):Twój szacunek jak rozumiem bazuje na cenie złomu jeżeli chodzi o tabor. Jeżeli tak, to może być poprawny. Mi bliżej do 250 mln zł. Wiesz co - pytanie jaki jest stan tych wagonów. Raczej liczę po cenie zlomu, ale większość z nich nadają się do transportu - więc w biedniejszych krajach bez problemu je wykorzystają typu Afryka lub Ukraina.
|
|
Temat:
PKPCARGO
Będą one-offy w tym roku na pewno.
Mają sprzedać w tym roku PKP Cargotor. Do 31 lipca 2025 jest aneks podpisany. Druga sprawa to sprzedaż tych wagonów - szacuję, że to może być okolice 200-300 mln zł.
Pytanie jak się sprawa z ARP/PFR tutaj domknie i MON.
|
|
Temat:
PKPCARGO
To jest historia. Jak krewa prognozujesz kształtowanie się EBITDA w następnych 3 latach?
|
|
Temat:
PKPCARGO
Czyli wszystko już dawno było w cenach, ponieważ popyt na akcje był naprawdę duży. 224K wolumen, większość to w sumie szło z pozycji kupna (kurs szedł w górę od rana).
Wniosek? PKP Cargo jest na dobrej drodze do uzyskania trwałej rentowności. Dobrze, że pojawiły się informacje o nowych kontraktach i pozyskaniu 40 nowych umów przez ostatnie kilka miesięcy. Jestem ciekaw co będzie dalej z węglarkami - muszą je wykorzystać w przewozach infrastrukturalnych, czyli kruszywa, materiały budowalne itd. Pod rozejm na Ukrainę idealnie.
|
|
Temat:
BEDZIN
krewa napisał(a):A jeżeli cały FF nie pracuje to z czym mamy do czynienia? Hot potato? Dla drobnych tak. Ale czy dla dużych? Oni przecież na tym nie zarabiają na swoich akcjach. Ich pakiety nie maleją, bo wiedzą, w jakim celu trzymają akcje tej spółki. Jeśli faktycznie wiedzą coś więcej, a mianowicie - handel węglem, biomasą i mocniejsze zaangażowanie Altum, który nomen-omen uratował ECB przed upadłością, to mogą tutaj się dziać czary. Prezes w ostatnim wywiadzie mówił, że ECB uzyska potencjał dywidendowy. Przy tej skali działalności, wycenie i niewielkiej ilości akcji we freefloat nie dziwi mnie zachowanie. Teraz pytanie jaki poziom wyceny dla takiej spółki jest odpowiedni. www.bankier.pl/wiadomosc/EC-Be...
|
|
Temat:
BEDZIN
krewa napisał(a):A ile akcji stanowi free float? 1 Grupa Altum Sp. z o.o 47.63% 1,500 K 2 Krzysztof Kwiatkowski 16.94% 533 K 3 Waldemar Witkowski 9.88% 311 K 4 AutoDirect SA 8.19% 258, K 5 Towarzystwo Finansowe Silesia Sp. z o.o 5.00% 157 K Razem 87.64% 2,760 K Freefloat ok. 12%, czyli 388 K. Wątpię, aby cały freefloat pracował na tym wybiciu. Podejrzewam ujawienie się ESPI o zwiększeniu udziałów.
|
|
Temat:
BEDZIN
Kolejny dzień duże wolumeny, przekraczające te z ostatnich rajdów.
Ciekawa sytuacja. Ostatnie 3 dni wolumen 436 tys. sztuk. W pierwszym rajdzie wolumen był 675 tys. sztuk w 24 sesjach.
|
|
Temat:
BEDZIN
Ogólnie odnośnie ECB S.A. (nowa nazwa), to pomysł na biznes moim zdaniem wpasowuje się w ramy bardzo dobrej i dochodowej spółki w najbliższych latach. Handel paliwami (węglem, biomasą) plus rozwój nowych technologii związanych z energią. Mają mnóstwo doświadczenia jako spółka i ludzie, którzy tam pracują (związani z elektrociepłownią). Realizują od kilku miesięcy nowe kontrakty dot. sprzedaży węgla, więc mają moim zdaniem zapewnione finansowanie działalności. Pozbyli się wszystkich kredytów... Koszty organizacyjne w zasadzie są bardzo niskie - odpada tutaj ryzyko cen energii/cen paliw, bo działają teraz jako pośrednik i specjaliści w swojej branży a nie jako elektrociepłownia. Moderator:Gdyby babcia była dziadkiem... Cytat:Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł w 2024 roku ok. 61,3 mln zł w porównaniu do straty w wysokości ok. 198,3 mln zł w 2023 roku. Jestem ciekaw tego rozegrania. Zwłaszcza, że poprawa fundamentów stoi za Bedzinem, czego wcześniej nie było. Idą za tym duże wolumeny.
|
|
Temat:
BEDZIN
ryhol2 napisał(a):Spółka dosyć dobrze wygląda - obecnie praktycznie bez zadłużenia, z dobrymi powiązaniami i strategią. Nie śledzę firmy ale mógłby ktoś w dwóch słowach opisać ten fenomen zmiany postrzegania największego swego czasu spekulacyjnego balona?
Od tamtego czasu dużo się w spółce zmieniło. Spójrz na kapitał własny. Obecne wynosi on 19,5 mln zł. Wtedy wynosił -619,5 mln zł (ujemny). Generalnie to trzeba traktować jako nową spółkę, dlaczego? Chociażby przez strategię nową i te zmiany w finansach. Mają silnych partnerów, uważam, że doświadczonych ludzi i know-how... "Będzin: Strategia skoncentrowana na transformacji, innowacjach i rozwoju nowych kompetencji" Cytat:Nowa strategia to efekt wielomiesięcznych analiz prowadzonych wspólnie z naszymi doradcami. Planujemy wzrost wartości Spółki dzięki koncentracji na kluczowych przewagach rynkowych, dywersyfikacji źródeł przychodów i wejściu w nowe segmenty działalności – podkreśla Marcin Chodkowski, Prezes Zarządu EC BĘDZIN S.A. nowa-energia.com.pl/2025/04/14...
|
|
Temat:
BEDZIN
Spółka dosyć dobrze wygląda - obecnie praktycznie bez zadłużenia, z dobrymi powiązaniami i strategią.
Mają gotówkę i zdolności na rozwijanie nowych projektów. Pytanie czy ta wycena giełdowa faktycznie nie jest zbyt niska. Chociaż w dużej mierze to spekulacja, a ostatni okres mam wrażenie, że sprzyja spekulacji. Jakie poziomy oporu?
|
|
Temat:
PKPCARGO
krewa napisał(a):Tranzyt, czyli z Chin do ...? Z Chin do USA, ale przez Europę. W końcu cła nałożone przez USA na Europę są jedynymi z niższych. A zapotrzebowanie na towary w USA i tak przez następne lata będzie. Cła nie spowodują, że zapotrzebowanie spadnie, tylko import bezpośredni z Chin spadnie. biznes.interia.pl/gospodarka/n...Cytat:W ocenie Arkadiusza Filipowskiego, prezesa zarządu Fulfilio, już teraz widać "zwiększone zainteresowanie chińskich operatorów rozbudową łańcuchów dostaw z wykorzystaniem polskich centrów logistycznych oraz lokalnych partnerów". Według niego, wzrośnie znaczenie Polski jako bufora w handlu transkontynentalnym. W konsekwencji może to pociągnąć za sobą boom na rynku magazynowym i kurierskim. W związku z tym Polska może stać się kluczowym hubem tranzytowym dla chińskich towarów kierowanych na rynek amerykański.
|
|