
Źródło: Spółka
Jak poinformowała spółka, list intencyjny obejmuje rozpoczęcie negocjacji w sprawie potencjalnego przejęcia przez województwo lubuskie części przedsiębiorstwa PKP CargoTabor w postaci Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku.
Warunkiem zawarcia umowy ma być wcześniejsza rezygnacja Skarbu Państwa z prawa wykupu składników majątku wchodzących w skład tej sekcji, wykorzystywanych w działalności związanej z obronnością i bezpieczeństwem państwa. Konieczne będzie także uzyskanie zgody sędziego-komisarza w postępowaniu restrukturyzacyjnym lub rady wierzycieli PKP CargoTabor.
– Strony zadeklarowały gotowość do współpracy i wypracowania rozwiązania umożliwiającego kontynuację działalności zaplecza technicznego oraz świadczenie usług związanych z utrzymaniem i naprawą taboru kolejowego. Planowana transakcja jest jednym z działań, które prowadzone są w ramach realizacji środków restrukturyzacyjnych w PKP CargoTabor – napisano w komunikacie.
Województwo lubuskie, jako udziałowiec Polregio, zadeklarowało świadczenie usług utrzymania taboru kolejowego zarówno dla Polregio, jak i PKP Cargo. Jest to zgodne z oczekiwaniami spółki, która chce zachować ciągłość korzystania z zaplecza utrzymaniowo-naprawczego Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku.
List intencyjny obowiązuje do 31 grudnia 2026 roku. Nie ma on charakteru wiążącego, ale stanowi istotny krok w kierunku dalszych ustaleń i ewentualnej współpracy. Strony mogą skrócić lub przedłużyć jego ważność na mocy porozumienia.
PKP Cargo to czołowy operator kolejowych przewozów towarowych w Polsce oraz jeden z liderów tego segmentu w Unii Europejskiej. Spółka zadebiutowała na GPW w 2013 roku. W 2024 roku osiągnęła 4 460 mln zł skonsolidowanych przychodów.