PARTNER SERWISU
ywkxysql
134 135 136 137 138

Kiedy szczyt Hossy:)

mihumor
PREMIUM
147
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 892
Wysłane: 15 grudnia 2022 21:52:57
Zapewne po to mamy "Narodowego Czempiona" żeby nas doił jak jest ku temu sprzyjająca okazja. Te pieniądze również nie trafiają do budżetu i przez bardzo niekorzystne opodatkowanie dla firm podbijają inflację. Ceny netto paliw, które są realnym kosztem dla każdej firmy są wyższe niż w innych krajach i to one pompują ceny produktów i usług. To one obniżają naszą konkurencyjność przepompowując ją w marże Orlenu. Cena dla Kowalskiego ma znaczenie dla Kaczyńskiego i jego akolitów bo dla nich liczy się tylko wynik wyborów. Mnie ona w dywagacjach o kwestiach gospodarczych nieco nudzi bo ona fałszuje rzeczywistość. Cena netto paliwa jest w Polsce niebywale wysoka, to czołówka drożyzny w Europie na dziś, to najwyższe koszty dla firm. Dla Polskich firm. Po to ulepiliśmy to "dobro narodowe"? Cena netto disla przed wojną to było ok 5 zł, dziś ponad 7 zł przy zbliżonych kosztach surowca i przerobu narodowego monopolisty (+40%). Każdy za to płaci we wszystkich usługach i produktach - proste.To nasz, rządowy, solidny wkład inflacyjny.

yanek z hor
168
Dołączył: 2021-04-25
Wpisów: 1 289
Wysłane: 15 grudnia 2022 22:40:42
mihumor napisał(a):
Zapewne po to mamy "Narodowego Czempiona" żeby nas doił jak jest ku temu sprzyjająca okazja. Te pieniądze również nie trafiają do budżetu


PKN zarabia na dyferencjale ropy Brent i Ural i na konkurencyjnym koszcie rafinacji ropy. Wtedy sprzedaje PB i ON w hurcie. Nie moze tez sprzedawać swoich produktów za tanio bo mamy wspólny rynek i nagle mogłoby sie okazać że mihumor musiałbyś napisać kilkadziesiąt manifestów ze ne ma ON na stacjach. Przez 11 miesięcy PKN zarabiał na hurcie i nie zarabiał na detalu, W grudniu detal też zaczął zarabiac, pewnie do wprowadzenia 23% VAT
Zawsze mi sie wydawało ze gdy ieniadze nie rafiaja do budzetu a są w obrocie w Polsce to jest coś pozytywnego


mihumor napisał(a):
i przez bardzo niekorzystne opodatkowanie dla firm podbijają inflację. Ceny netto paliw, które są realnym kosztem dla każdej firmy są wyższe niż w innych krajach i to one pompują ceny produktów i usług. To one obniżają naszą konkurencyjność przepompowując ją w marże Orlenu.


Kolejna teza że w UE w Polsce musi być najtaniej binky Możesz podać kraje gdzie cena jest obecnie wyższa niz w Polsce. Konkurencyjność to ceny prądu a nie paliw - tym się martw. Innym problemem jest koszt kapitału aby mozna było inwestować - pewnei jestes osobą która domaga się stóp powyzej inflacji ?


mihumor napisał(a):
Cena dla Kowalskiego ma znaczenie dla Kaczyńskiego i jego akolitów bo dla nich liczy się tylko wynik wyborów.


sokzburaka ?

mihumor napisał(a):
Mnie ona w dywagacjach o kwestiach gospodarczych nieco nudzi bo ona fałszuje rzeczywistość. Cena netto paliwa jest w Polsce niebywale wysoka, to czołówka drożyzny w Europie na dziś, to najwyższe koszty dla firm. Dla Polskich firm. Po to ulepiliśmy to "dobro narodowe"? Cena netto disla przed wojną to było ok 5 zł, dziś ponad 7 zł przy zbliżonych kosztach surowca i przerobu narodowego monopolisty (+40%). Każdy za to płaci we wszystkich usługach i produktach - proste.To nasz, rządowy, solidny wkład inflacyjny.


Czyli jednak są kraj gdzie jest drozej w cenach netto ? Np Niemcy ? Tak kazdy teraz płaci relatywnie drogo w cenie netto ale to jest tylko krótki okres. Od 2 lat w Polsce paliwo było jednym z najtańszych albo najtańsze w UE - doceniałeś to wtedy ?
Oczywiście międzynarodowe koncerny nie musiały dostosować cen z ponad 1 pln marzą - dlaczego tego nie zrobiły ??? masz jakąs teorie ???

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 15 grudnia 2022 23:16:10
mihumor napisał(a):
Zapewne po to mamy "Narodowego Czempiona" żeby nas doił jak jest ku temu sprzyjająca okazja. Te pieniądze również nie trafiają do budżetu i przez bardzo niekorzystne opodatkowanie dla firm podbijają inflację. Ceny netto paliw, które są realnym kosztem dla każdej firmy są wyższe niż w innych krajach i to one pompują ceny produktów i usług. To one obniżają naszą konkurencyjność przepompowując ją w marże Orlenu. Cena dla Kowalskiego ma znaczenie dla Kaczyńskiego i jego akolitów bo dla nich liczy się tylko wynik wyborów. Mnie ona w dywagacjach o kwestiach gospodarczych nieco nudzi bo ona fałszuje rzeczywistość. Cena netto paliwa jest w Polsce niebywale wysoka, to czołówka drożyzny w Europie na dziś, to najwyższe koszty dla firm. Dla Polskich firm. Po to ulepiliśmy to "dobro narodowe"? Cena netto disla przed wojną to było ok 5 zł, dziś ponad 7 zł przy zbliżonych kosztach surowca i przerobu narodowego monopolisty (+40%). Każdy za to płaci we wszystkich usługach i produktach - proste.To nasz, rządowy, solidny wkład inflacyjny.


Po pierwsze abstrahujesz od kosztów wytworzenia, które wzrosły np. gaz czy prąd, wynagrodzenia itd.

Po drugie diesla brakuje obecnie na rynku europejskim. Popyt z tego co czytam jest obecnie sporo wyższy od podaży. Dlatego cena jest wyższa i rynek szuka równowagi na innym poziomie cenowym. Gospodarstwa domowe ograniczają wydatki na paliwo.

Po trzecie gdybyś interesował się modelami wymiany międzynarodowej to byś wiedział, że jeżeli na wspólnym rynku występuje nierównowaga cen, co sugerujesz, to podmioty gospodarcze by z tego skorzystały by zarobić co doprowadziłoby do wyrównania cen między rynkami. Jeżeli import nie rośnie to albo się nie opłaca albo mamy doczynienia że zmowa cenową. Import jeżeli chodzi o diesla wynosi około 30%.

Dodatkowo Polska eksportuje obecnie diesla na Ukrainę, aby czołgi miały na czym jeździć. Poza tym Rosja niszczy na Ukrainie energetykę. Oni jadą teraz na generatorach na ropę.

Poza tym zmieniła się struktura importu diesla. Przed wojna głównie sprowadzano diesla z Rosji ok. 65%. Dziś jakieś 35%.
Zwiększył się import z Niemiec. Zakładam, że nie jest tańszy od importu z Rosji.


szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 15 grudnia 2022 23:46:30
yanek z hor napisał(a):


Czyli jednak są kraj gdzie jest drozej w cenach netto ? Np Niemcy ? Tak kazdy teraz płaci relatywnie drogo w cenie netto ale to jest tylko krótki okres. Od 2 lat w Polsce paliwo było jednym z najtańszych albo najtańsze w UE - doceniałeś to wtedy ?
Oczywiście międzynarodowe koncerny nie musiały dostosować cen z ponad 1 pln marzą - dlaczego tego nie zrobiły ??? masz jakąs teorie ???



ec.europa.eu/energy/observator...

Dane na koniec listopada.
Jeżeli chodzi o E95 nigdzie w Europie nie było drożej niż u nas. ON miała droższa jedynie Szwecja

Sytuacja na naszym rynku paliw, nawet nie śmierdzi, ale zwyczajnie cuchnie zmową cenową. Gdzie jest UOKIK?
Edytowany: 15 grudnia 2022 23:50

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 16 grudnia 2022 01:11:55
1ketjoW napisał(a):
Dodatkowo Polska eksportuje obecnie diesla na Ukrainę, aby czołgi miały na czym jeździć


dokladnie tak. zasilamy w paliwo gospodarke ukrainska, bo ich rafinerie legly w gruzach po atakach rakietowych.
do tego przed wojna importowalismy diesel z Bialorusi, a teraz nie.
Orlen sponsoruje wysilek wojenny - oprocz paliwa, abonamenty starlink.
spidersweb.pl/2022/10/starlink...

@mihumor
tankujac na Orlenie walczysz z Putinem
Edytowany: 16 grudnia 2022 01:14

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 16 grudnia 2022 07:57:48
Przecież tam jest napisane, że za Starlinki kupione przez Orlen abonament płaci SpaceX. A te 17 mln złotych za pozostałe 6,7tysiąca płacone przez rząd to z punktu widzenia państwa to są jakieś grosze. Na nagrody w kancelarii premiera pewnie pójdzie w tym roku więcej.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 16 grudnia 2022 09:45:47
www.rynek-kolejowy.pl/mobile/u...

na jakich warunkach nie wiadomo.
ale wiadomo ze jest mniejsza podaz na rynku krajowym,
stad wyzsze ceny

mihumor
PREMIUM
147
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 892
Wysłane: 16 grudnia 2022 10:07:32
Te wszystkie argumenty próbujące tłumaczyć, ze Orlen i rząd nie kiwa konsumentów bardzo ładne i okrągłe a dobre tak jak wzór na gaz doskonały. Jak one są jasne i celne to po 1.01.23 zobaczymy na cennikach stacji paliw ich weryfikację . Jeśli dobre i zachowania monopolisty i rządu są uczciwe wobec konsumentów to ujrzymy ceny disla koło 9 zł a ceny benzyny po 7,50. Jeśli to wszystko ściema to zobaczymy kosmetyczne wzrosty. No chyba, że ropa w grudniu drastycznie zmieni cenę w PLNie i to zatrze wszelki ślad i wprowadzi kolejny milion argumentów o czystych rękach, dobrych intencjach i kryształowych sumieniach kontra te np moje. Wtedy popływamy w mętnej wodzie.
Ponadto Ukrainę w paliwach jak i w wojnie wspieramy nieco dłużej niż od połowy października więc nieco dziwnie to się wszystko układa i logika ta nie do końca jest spójna tak w cenach jak i w czasie oraz ciągu wydarzeń. Tu bym widział jedynie wytłumaczenie zmiany relacji cenowej disel/benzyna w tym roku a nie pchanie w górę marż całego sektora paliwowego tak w dislu jak i w benzynie przy jednoczesnej zmianie relacji cen tych dwóch paliw. Ta argumentacja spina się osobno ale razem jako obraz nie trzyma się kupy.
Edytowany: 16 grudnia 2022 10:07

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 16 grudnia 2022 12:25:31
Od kiedy Rosja atakuje elektrownie na Ukrainie?
Czy na jesieni i w zimie Twoim zdaniem popyta na diesla jest wyższe niż w lecie?

mihumor
PREMIUM
147
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 892
Wysłane: 16 grudnia 2022 13:30:04
Ok- tu jest pewien związek przyczynowo skutkowy, nie znamy jednak wolumenu zjawiska i jego wpływu na rynek disla w Polsce i cenę na stacjach oraz czy to generuje kilku-krotność marż na każdym poziomie. To tylko gdybanie bez liczb. Ale jak wytłumaczysz cenę benzyny bo ta nie idzie do tych generatorów i do czołgów chyba też nie a jej cena zachowuje się również jak przyspawana do tych banerów. To się po prostu nie spina bo ropa powiedzmy powinna nawet zdrożeć ale benzyna jednak powinna stanieć. Tymczasem od ponad miesiąca na dystrybutorach tam gdzie jeżdżę ceny jak wykłute w skale. Zobaczymy po nowym roku bo tych generatorów będzie jeszcze więcej i tam popyt wzrośnie wiec po podniesieniu stawki VAT zapewne zobaczymy tego disla w PL pod 10 zł jeśli jest jak piszesz. .
Dziwne, ze Putler nam ta ropę śle rurami i statkami (coraz mniej ale4 ciągle dużo i będzie jej nadal sporo) skoro dobrze wie, ze my ja przetwarzamy i dajemy Ukraińcom w ogromnych ilościach. Przecież taniej by im wyszło to nam zakręcić i mniej wydawać na militaria. Dziwny jest ten świat.


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 16 grudnia 2022 13:55:22
Tu masz ceny:

https://www.tolls.eu/fuel-prices

Popatrz przez ile czasu Polska była najtańsza.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 16 grudnia 2022 14:24:53
https://stooq.pl/mol/?id=30298

Cytat:
Za nami odczyt inflacji bazowej w Polsce, które niestety rośnie do nowego maksimum i to w tempie szybszym niż oczekiwano.


A RPP na to "potrzymaj mi piwo".
Bazowa wyklucza nośniki energii. salute

Droga Turecka!
30% inflacji na koniec 2023 na luzie.
Edytowany: 16 grudnia 2022 14:42

mihumor
PREMIUM
147
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 892
Wysłane: 16 grudnia 2022 14:43:46
1ketjoW napisał(a):
Tu masz ceny:

https://www.tolls.eu/fuel-prices

Popatrz przez ile czasu Polska była najtańsza.


Ok, fajnie, nawet za Tuska byliśmy najtańsi i pamiętam bo sporo jeździłem autem po całej Europie. To było zawsze dużo taniej nie ledwo co taniej jak w te wakacje co akurat mnie ucieszyło bo nastawiłem się na znacznie większe wydatki u Macrona a tam było tylko deko drożej niż w tym naszym łez padole . Więc mi to specjalnie nie imponuje bo po prostu jestem rozpieszczony czy też przyzwyczajony.
Ceny paliw po zmianie stawki VAT wszystko nam wyjaśnią. To będzie dobra weryfikacja intencji i działań.
Tak nawiasem najdrożej gdzie spędzałem wakacje -Norwegia. Ale z najdroższym paliwem miałem do czynienia w Turcji i to dosyć już dawno temu bo za wczesnego Erdogana.
Edytowany: 16 grudnia 2022 14:45

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 16 grudnia 2022 18:23:47
Będę szczery. Mnie Twoje podróże nie bardzo interesują. Tak samo jak twierdzenia jak to kiedyś było fantastycznie itd. To se ne vrati.Poza tym to Twoje subiektywne odczucia - nie dyskutuje z nimi.

Faktem jest, że za paliwo płacimy tyle na tle krajów Europy ile płacimy, czyli mało. Wcześniej różnica była jeszcze większa.

Wiem, że Ty chcesz płacić jak najmniej zawsze. To słuszne, ale czasem się nie da i myślę, że Orlen może przygotowywać się do przejęcia rafinerii w Niemczech, a rządowi zależy na wyższych wpływach z podatków i powrót do wysokich stawek jest wskazówką, że tak jest. Nawet jeżeli ceny paliwa nie wzrosną to i tak będą niskie na tle innych krajów UE.

mihumor
PREMIUM
147
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 892
Wysłane: 16 grudnia 2022 19:13:38
Wielokrotnie zwracałem tu uwagę na obciążenie bardzo wysokimi cenami paliw w wartościach netto (w Polsce jest drożej niż wszędzie) przemysłu, handlu i usług co podbija inflację bazową a ta jest wysoka. Rząd cynicznie przenosi obciążenia z obywateli obniżając im ceny paliw, prądu i gazu ale przenosi rachunek za to na firmy stawiając wiele z nich w trudnej sytuacji a obywatele i tak za to płaca tylko w cenach wszystkich produktów oraz usług. To nie jest importowana część inflacji tylko rządowa produkcja.. Dla Ciebie to może najtańsze paliwo w Europie, dla mojej i każdej innej firmy najdroższe w Europie i to w liczbach, pieniądzach, kosztach i czym tam kto chce.Wydaje mi się, że doskonale rozumiesz konstrukcje podatku VAT, podatku dochodowego, kosztu uzyskania przychodu, zysku, straty itd itp.

szarlej81
178
Dołączył: 2020-08-12
Wpisów: 1 398
Wysłane: 16 grudnia 2022 19:23:31
Zarobki na tle innych państw EU też nie są u nas zbyt wysokie :)

Natomiast jak Orlen ma tak działać, że całe społeczeństwo płaci ukryty w paliwie haracz bo komuś się uwidziało, że przejęcie rafinerii w Niemczech może być dobrym pomysłem - to to raczej nie powinno tak działać. Bo pod pretekstem budowy bezpieczeństwa energetycznego powstanie maszynka do wyciskania zwykłych ludzi z kasy.


Rząd również nabrałby wiarygodności, gdyby po prostu ten podatek podwyższył a nie działał tak, że jedną ręką podatki łaskawie obniża a drugą wyciąga kasę z kieszeni kierowców poprzez zawyżone marże. Raz bezpośrednio przez cenę paliwa brutto, dwa - pośrednio przez wpływ absurdalnie wysokich kosztów paliwa netto na inflację.


Zresztą nie wiem czy dobrze liczę, ale wydaje mi się, że gdyby od jutra powrócono zarówno do marży ze stycznia jak i do VATu ze stycznia to cena paliwa na stacjach i tak byłaby niższa niż obecnie.

Edytowany: 16 grudnia 2022 19:26

yanek z hor
168
Dołączył: 2021-04-25
Wpisów: 1 289
Wysłane: 16 grudnia 2022 19:37:52
mihumor napisał(a):


Ok, fajnie, nawet za Tuska byliśmy najtańsi .


Mihumor przed wypisywaniem jakis kolejnych manifestów mam nadzieję ze zdajesz sobie sprawę że ne jesteś jedynym który przemierzał Europę za Tuska ???
Z moich podróży to w Austri zdarzała sie tańsza benzyna,. do tego lotwa i litwa

Może zaczniemy od 2008 za Tuska
średnie wynagrodenie netto 2100, litr PB i ON 4,7
Polak mógł kupić 446 litrów paliwa - to wtedy było tak cudownie ???

wartość ogólna siły nabywczej (wiesz co to jest ?) Polaka w jakis tam latach (ale za Tuska) była tylko wyższa od Bulgara i Rumuna. teraz w 2022 roku przypuszczalnie wyprzedzimy hiszpana
moźe dlatego
wzrost sredniego wynagrodzenia 2008-2015 - 2691pln -3899pln +44%
wzost średniego wynagrodzenia 2015-2022pazdziernik 3899-6687 +71%

yanek z hor
168
Dołączył: 2021-04-25
Wpisów: 1 289
Wysłane: 16 grudnia 2022 19:48:24
no i rozliczylismy kontrakty Z. Ja już na H z 50 pkt bonifikata do sprzedanych. Zawsze trzeba liczyć na efekt stycznia, chociaz w USa jakoś nie widzę potencjału...

Kluczowe w Polsce KPO i moze jakis komunikat odnosnie dywidend...

yanek z hor
168
Dołączył: 2021-04-25
Wpisów: 1 289
Wysłane: 16 grudnia 2022 22:17:57
Listopad 2022
Aktywa PPK - 11,5mld pln hello1

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 16 grudnia 2022 22:47:34
mihumor napisał(a):
Wielokrotnie zwracałem tu uwagę na obciążenie bardzo wysokimi cenami paliw w wartościach netto (w Polsce jest drożej niż wszędzie) przemysłu, handlu i usług co podbija inflację bazową a ta jest wysoka. Rząd cynicznie przenosi obciążenia z obywateli obniżając im ceny paliw, prądu i gazu ale przenosi rachunek za to na firmy stawiając wiele z nich w trudnej sytuacji a obywatele i tak za to płaca tylko w cenach wszystkich produktów oraz usług. To nie jest importowana część inflacji tylko rządowa produkcja.. Dla Ciebie to może najtańsze paliwo w Europie, dla mojej i każdej innej firmy najdroższe w Europie i to w liczbach, pieniądzach, kosztach i czym tam kto chce.Wydaje mi się, że doskonale rozumiesz konstrukcje podatku VAT, podatku dochodowego, kosztu uzyskania przychodu, zysku, straty itd itp.


Płaciłeś mało np za paliwo nie było pochwał. Płacisz więcej narzekasz, bo dochody w Twojej firmie spadły. Rozumiem to. Jak idzie dobrze to siedzimy cicho.

Nie mam dobrych wieści. Zakładam że 2023 r. będzie również trudny gospodarczo.

To truizm, ale cykle koniunkturalne to norma. Tylko zmiana jest czymś pewnym.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


134 135 136 137 138

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,535 sek.

ddxadwdn
agqbiitk
fwcksvng
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
saoganav
hzlbnvkd
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat