mihumor napisał(a):Zapewne po to mamy "Narodowego Czempiona" żeby nas doił jak jest ku temu sprzyjająca okazja. Te pieniądze również nie trafiają do budżetu
PKN zarabia na dyferencjale ropy Brent i Ural i na konkurencyjnym koszcie rafinacji ropy. Wtedy sprzedaje PB i ON w hurcie. Nie moze tez sprzedawać swoich produktów za tanio bo mamy wspólny rynek i nagle mogłoby sie okazać że mihumor musiałbyś napisać kilkadziesiąt manifestów ze ne ma ON na stacjach. Przez 11 miesięcy PKN zarabiał na hurcie i nie zarabiał na detalu, W grudniu detal też zaczął zarabiac, pewnie do wprowadzenia 23% VAT
Zawsze mi sie wydawało ze gdy ieniadze nie rafiaja do budzetu a są w obrocie w Polsce to jest coś pozytywnego
mihumor napisał(a): i przez bardzo niekorzystne opodatkowanie dla firm podbijają inflację. Ceny netto paliw, które są realnym kosztem dla każdej firmy są wyższe niż w innych krajach i to one pompują ceny produktów i usług. To one obniżają naszą konkurencyjność przepompowując ją w marże Orlenu.
Kolejna teza że w UE w Polsce musi być najtaniej

Możesz podać kraje gdzie cena jest obecnie wyższa niz w Polsce. Konkurencyjność to ceny prądu a nie paliw - tym się martw. Innym problemem jest koszt kapitału aby mozna było inwestować - pewnei jestes osobą która domaga się stóp powyzej inflacji ?
mihumor napisał(a): Cena dla Kowalskiego ma znaczenie dla Kaczyńskiego i jego akolitów bo dla nich liczy się tylko wynik wyborów.
sokzburaka ?
mihumor napisał(a):Mnie ona w dywagacjach o kwestiach gospodarczych nieco nudzi bo ona fałszuje rzeczywistość. Cena netto paliwa jest w Polsce niebywale wysoka, to czołówka drożyzny w Europie na dziś, to najwyższe koszty dla firm. Dla Polskich firm. Po to ulepiliśmy to "dobro narodowe"? Cena netto disla przed wojną to było ok 5 zł, dziś ponad 7 zł przy zbliżonych kosztach surowca i przerobu narodowego monopolisty (+40%). Każdy za to płaci we wszystkich usługach i produktach - proste.To nasz, rządowy, solidny wkład inflacyjny.
Czyli jednak są kraj gdzie jest drozej w cenach netto ? Np Niemcy ? Tak kazdy teraz płaci relatywnie drogo w cenie netto ale to jest tylko krótki okres. Od 2 lat w Polsce paliwo było jednym z najtańszych albo najtańsze w UE - doceniałeś to wtedy ?
Oczywiście międzynarodowe koncerny nie musiały dostosować cen z ponad 1 pln marzą - dlaczego tego nie zrobiły ??? masz jakąs teorie ???