pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

steve21

steve21

Ostatnie 10 wpisów
Wygląda na młode studio, które zaczęło od produkcji komponentów zlecanych przez większe studia (stabilizacja przychodów), a dopiero później zabrali się za produkcję własnych tytułów.
Jest to bardzo dobra strategia, bo mieliśmy już w historii spółek z naszego rodzimego parkietu, których premiery ważnych tytułów były przekładane właśnie z powodu skończenia się finansowania na produkcję, w związku z przedłużeniem się pracy nad grą.

Spółki z branży GameDev znają się produkcji gier, a na pozostałych sprawach związanych z wprowadzeniem ich na giełdę już niekoniecznie. Zakładam, że właśnie ten brak wiedzy na temat wybrania doradcy lub/ i wprowadzającego młode studia z branży GameDev na giełdę, powoduje wybór nieodpowiedniego podmiotu wprowadzającego. To jest częsty „błąd młodości” firm, które robią swoje pierwsze kroki z wejściem na giełdę. Tak pewnie było z wyborem PDM.
Plus za szybką reakcję i zmianę wprowadzającego na NC na Capital One Partners.

Widzę, że szybko udało im się w kilka dni zapisów zebrać chętnych na 40% oferowanych akcji. Finalnie nadsupskrypcja na poziomie 15%.
Moonlit zmierza na giełdę. Zainteresowanie większe niż liczba akcji

A zatem kasę na pierwsze własne gry mają zagwarantowaną z przeprowadzonej emisji, teraz tylko pozostaje czekać na pierwsze efekty tych prac.

Natomiast Playway z dużym pakietem uwiarygadnia studio, zapewniając wiedzę i doświadczenie, robili to już przynajmniej kilkanaście razy.

Podsumowując spółka może mieć potencjał i być jak nieoszlifowany brylant, który właśnie zaczyna być szlifowany:)

Wniosek można znaleźć w kategorii dotyczącej FrostPunk foruminvest.11bitstudios.com/v...

Gdyby zarząd chciał się podzielić informacją na temat wielkości przychodu z FP na dzień dzisiejszy (niekoniecznie na dzień 30 czerwca) to oczywiście byłaby to zdecydowanie bardziej wartościowa informacja niż wolumen sprzedaży.

Pamiętajmy, że historycznie przez dosyć powściągliwą politykę informowania mniejszościowych na temat osiągnięcia istotnych kamieni milowych zarząd nie chciał podzielić się informacjami na temat wielkości sprzedaży, stąd ciężko było pytać bardziej odważnie o przychody.

Natomiast na dziś dzień w sytuacji w mojej ocenie zbyt "emocjonalnej" reakcji kursu na ostatnich 2 sesjach na raport za H1 2018, wydaje mi się że zarząd mógłby poinformować o wolumenach lub / i przychodach, które pozwolą z jednej strony uspokoić sytuację na kursie a z drugiej pochwalić się bardziej transparentną polityka informowania na temat sytuacji w spółce w odniesieniu do mniejszościowych.

Zachęcam mniejszościowych do rozszerzenia wniosku o informację na temat sprzedaży na forum inwestycyjnym.

Złożyłem wniosek mniejszościowego akcjonariusza o jednorazowe ujawnienie ilości sprzedanych szt. FrostPunka, w związku z ostatnimi anomaliami na kursie spółki.

Podczas ostatniego walnego padła podobna prośba mniejszościowych w związku z zamieszaniem wokół statystyk sprzedaży FP z SteamSpy. Zarząd wówczas nie odniósł się do tej prośby, jednocześnie obiecał, że taką prośbę rozważy w przyszłości.

Jeżeli ktoś z forumowiczów popiera ten wniosek mniejszościowy to proszę o przekazanie stosownej informacji na forum inwestorskim.

Wniosek jest tu: foruminvest.11bitstudios.com/i...

Rif napisał(a):
A ile ma Moonlighter obecnie?


79 tys sztuk

W międzyczasie SteamSpy zaktualizował sprzedaż na Steam
Frostpunk: 820 tys sztuk
BattletTech: 430 tys. sztuk

@Frey,
Dzięki za twoje wyliczenia i porównanie sprzedaży FP z BattleTech. Włożyłeś w to sporo pracy.

Zgadzam się z twoimi kalkulacjami. Same dane zarówno z arstechnica jak i barter zdecydowanie dotyczą sprzedaży tylko na Steam.
Wg poniższych wyliczeń sprzedaż BattleTech mogła być większa o 20% w czasie oficjalnego komunikatu zarządu 11b o sprzedaży 250 K egzemplarzy w 66h.
www.reddit.com/r/Battletechgam...

Dodatkowo widać, że na statystykach steamcharts ilość graczy Battletech przewyższała Frostpunk – patrz 6 miesięczny wykres

BattleTech
http://steamcharts.com/app/323190
All time peak: 35,586

Frostpunk
http://steamcharts.com/app/637090
All time peak: 29,195

Wydaje mi się, że BattleTech mógł sprzedawać sporo przez swoje bezpośrednie kanały. Poniżej porównanie ich zasięgu paradoxplaza (społeczność Paradox) z Steam:

Paradoxplaza
www.alexa.com/siteinfo/paradox...
global: 5338
USA: 3003

Steam
www.alexa.com/siteinfo/steampo...
global: 183
USA: 185

Paradox ma również mocną grupę subskrybentów (164 K) na youtube
www.youtube.com/user/Paradoxpl...
Więc tym kanałem mogli również zachęcić sporo chętnych do własnej platformy sprzedaży.

Reasumując: dane arstechnica i barter wskazują na sprzedaż wyłącznie na Steam.

Sam również jestem ciekaw jak mogła plasować się sprzedaż Frostpunk na wszystkich kanałach, zakładam że jest to zdecydowanie więcej niż te 679 k szt. wskazane na dzień 1 lipca

aircanada15 napisał(a):
steve21 napisał(a):
oraz dołożyć sprzedaż na konsole (korzystając z http://www.vgchartz.com )


Niestety vgchartz zajmuje się tylko kopiami fizycznymi, do tego jest przeciętnie opóźnione 1,5 miesiąca.
Także tu będzie dość ciężko.


A czy udało się zidentyfikować lepsze narzędzie niż vgchartz lub kreatywny sposób liczenia sprzedaży na konsole (liczba komentarzy, peak graczy, etc)?

aircanada15 napisał(a):
Moonlighter z tego co kojarzę, ma kosztować 19,99$ ? Także przy cenie dolarowej i 40% przychodu dla wydawcy otrzymujemy 20*3,7*0,7*0,4 = 20,7 zł minus jeszcze VAT. 16 zł wydaje się rozsądne do kalkulacji.
Do prognozowania sprzedaży mamy za dużo niewiadomych. Warto poczekać jeden dzień i dowiemy się sporo o popycie na PS4 i XBOX One.
Czołówka listy bestsellers na Steam wydaje się bardzo prawdopodobna.



Rzeczywiście dobrze jest poczekać jaki odbiór przez graczy będzie miał Moonlighter.
Natomiast już teraz patrząc na zagregowane recenzje na Metacritic widać, że rating 85 jest na ten moment taki sam jak dla FrostPunk
www.metacritic.com/game/playst...

W oczekiwaniu na to jak przyjmie się ML tylko dla sprzedaży na PC możemy przypomnieć dane sprzedażowe FP w oparciu o dyskutowane już na forum dwie metody liczenia tj.

1. Liczba wszystkich komentarzy Steam
a. Komentarze po 30 dniach (stan na 24 maja g. 15.02): 11 162
b. Współczynnik: 70 (komunikat zarządu 11b o sprzedaży 250 K sztuk, przy ilości komentarzy 3571)
c. Zakładana sprzedaż: 781 340 szt

2. Peak graczy
a. Pierwszy weekend po premierze: 29 195 (wg steamcharts)
b. Współczynnik: 26 [sprzedaż (pkt 1c) 781 340 / 29 195 (peak po premierze)]

Mając na uwadze:
1. jak ustabilizuje się zagregowany wynik na metacritic
2. jaki będzie peak graczy
3. na której pozycji wyląduje na Steam oraz ile tam się utrzyma
4. jak przyjmie się na konsole PS4, XBOX
powinniśmy dla PC móc wykorzystać powyżej podsumowane 2 metody liczenia sprzedaży z FrostPunk na Moonlighter oraz dołożyć sprzedaż na konsole (korzystając z http://www.vgchartz.com ) aby móc uchwycić zakładaną sprzedaż Moonlighter

happy8
aircanada15 napisał(a):
Niezła robota.
Jednakże zawyżyłeś średni przychód z jednej kopii Frostpunka w 2018 i to dość wyraźnie (kilkadziesiąt procent).


@aircanada15

Pokusiłem się o dokładną analizę zysku operacyjnego na 1 sztuce sprzedanego Frostpunka.

Dane zebrane są w oparciu o:
1. języki komentarzy na Steam (z dnia 4.05.2018),
2. cenę FP na każdym z rynków skad pochodzą komentarze Steam
3. stawki VAT dla każdego z krajów sprzedaży FP


Szczegółowa kalkulacja poniżej

kliknij, aby powiększyć


W ramach analizy przyjąłem następujące założenia:
1. 10% upust dla posiadaczy TWOM: 50% sprzedaży FrostPunk
2. W analizowanym okresie 7/10 dni objęte było promocją tj. do 1.05.2018, analizowany okres do 4.05.2018 od premiery
3. Zakupy na Steam: 84% (w oparciu o dane z Steam o pochodzeniu komentarzy "Purchase Type")
4. Prowizja Steam: 30%, prowizja dla pozostałej sprzedaży: 10%
5. Współczynnik komentarzy Steam do oficjalnego komunikatu 11b o sprzedaży po 66h: 70 (liczony jako 250 000 szt. / 3570 komentarzy)
6. Komentarze w językach: duńskim, holenderskim, fińskim, greckim, norweskim i szwedzkim dla każego z tych krajów przewyższają o kilka szt. komentarze w języku angielskim, aby uniknąć przekłamania (suma z j. angielskim) dla każdego z ww. krajów liczba komentarzy została pomniejszona o komentarze w języku angielskim (wtedy suma komentarzy mi się zgodziła)

Szczegółowe założenia poniżej

kliknij, aby powiększyć


Wniosek:
Zysk operacyjny dla 11b dokładnie po 10 dniach od premiery: 40,63 PLN na 1 szt. sprzedanego FrostPunka.
Na tej podstawie spada kapitalizacja do 1,45 MLD PLN z 1,775 MLD PLN, co po podzieleniu przez liczbę akcji (2 287 199) daje mnożnik 1,68 do poprzedniej rekomendacji BOS (377 PLN) oraz 1,32 do zapowiadanej na forum aktualizacji rekomendacji BOS (480 PLN)

W oparciu o informację z dzisiejszej konferencji 11B miejmy nadzieję, że spółka doda argumentów do aktualizacji założeń co do planów odnośnie FP i pozostałych tytułów

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 16 grudnia 2008
Ostatnia wizyta: 26 października 2020 23:44:15
Liczba wpisów: 18
[0,01% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,355 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,22% +26 443,67 zł 46 443,67 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d