rbnmlqoq
PARTNER SERWISU

Answear rośnie w segmencie premium. Analitycy widzą dalszy potencjał

Omawiane walory:

Answear kontynuuje udaną transformację w stronę segmentu premium i luxury fashion. Wyniki za II kwartał 2025 r. znacznie przebiły oczekiwania rynku, a spółka poprawiła marże i utrzymała dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Analitycy Noble Securities podtrzymali rekomendację "akumuluj" i podnieśli cenę docelową do 33,70 zł, wskazując na dalszy potencjał poprawy rentowności.

Answear, rośnie, w, segmencie, premium, Analitycy, widzą, dalszy, potencjał

Answear rośnie w segmencie premium. Analitycy widzą dalszy potencjał

W ubiegłym roku Answear postawił na premiumizację marki i sporo zainwestował w rozwój sprzedaży premium oraz wejście w nowy segment luxury fashion. Strategia dość szybko przyniosła wymierne efekty finansowe, dzięki czemu spółka pojawiała się na radarach wielu inwestorów. W czerwcu br. MCI.PrivateVentures (jeden z akcjonariuszy Answear) postanowił wyjść z inwestycji i sprzedał w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) 3,67 mln akcji, odpowiadających za 19,32 proc. głosów – po cenie 26 zł za sztukę. Rynek uznał przecenę za okazję i kurs akcji szybko odrobił spadki. W efekcie stopa zwrotu liczona od początku roku jest na 10-proc. plusie.

answear

Kliknij, aby powiększyć

Answear pozytywnie zaskoczył wynikami za II kwartał 2025 r.

Wyniki Answear za II kwartał 2025 r. zostały ciepło przyjęte przez rynek, ponieważ praktycznie wszystkie pozycje rachunku zysków i strat uplasowały się znacznie powyżej konsensusu zebranego przez PAP. W efekcie po publikacji raportu kurs spółki rósł o blisko 10 proc. i zbliżył się do tegorocznych szczytów.

W II kwartale e-commerce zaraportował wzrost przychodów o 16,3 proc. r/r do 399 mln zł. Co ciekawe, wrześniowy rezultat okazał się o 5,3 mln zł wyższy od szacunków sygnalizowanych jeszcze na początku lipca. Zysk operacyjny wyniósł 14,3 mln zł, a wynik netto 2,9 mln zł wobec straty sprzed roku.

– Wyniki drugiego kwartału można określić mianem dobrych, a być może nawet bardzo dobrych – ocenił w analizie wyników za II kwartał Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl.

>> POLECAMY: Rentowna ścieżka wzrostu – omówienie sprawozdania finansowego Answear po 2 kw. 2025 r.
answear, przychody

Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl

Spółka zaznaczyła, że w minionym okresie koncentrowała się na realizacji strategii premiumizacji oraz utrwalaniu zmian w portfolio produktowym związanym z transformacją oferty do segmentu premium & high-end. W tym okresie do oferty Answear dołączyły m.in. marki: Farm RIO, Ecco, Bimba y Lola, Pangaia. Z kolei do oferty przejętego PRM dołączyły m.in. takie marki, jak Wales Bonner, Palm Angels, Anine Bing, Axel Arigato, Rhude, Vetements.

Analityk: Marża brutto rośnie szybciej niż sprzedaż

Marża brutto w II kwartale sięgnęła 174 mln zł (+23,7 proc. r/r), a marża procentowa wzrosła o 2,7 p.p. do 40,7 proc. Przyrost masy marży r/r to 33,5 mln zł: ok. 10,6 mln zł dało podniesienie marży procentowej, a 22,9 mln zł – wzrost sprzedaży. Jak zaznacza analityk StockWatch.pl, to czwarty kolejny kwartał poprawy marżowości w ujęciu r/r.

– Na poziomie marży brutto mamy wartość 174 mln zł, co przekłada się na dynamikę r/r 23,7 proc., czyli o 7,5 p.p. powyżej dynamiki sprzedaży. To jest niewątpliwie bardzo dobra informacja, ponieważ spółka rośnie zarówno na wolumenach jak i na rentowności. Patrząc wartościowo spółka zaraportowała o 33,5 mln zł więcej masy marży niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jeśli rozbijemy sprzedaż na szczegóły to okaże się, że wzrost rentowności procentowej (o 2,7 p.p. do 40,7 proc.) dodał 10,6 mln zł, a przyrosty sprzedażowe kolejne 22,9 mln zł. To bodajże czwarty kolejny kwartał poprawy marżowości w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrost procentowej marży cieszy, bo powinniśmy tutaj widzieć efekt premiumizacji, o którym jest mowa od wielu kwartałów – wskazuje Przemysław Staniszewski.

answear, EBITDA

Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl

Solidne wyniki Answear w trzecim kwartale, mimo wysokiej bazy

Na początku października spółka przedstawiła szacunkowe wyniki za III kwartał. Zgodnie z raportem Answear osiągnął 393 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Sprzedaż online wzrosła o 13 proc. r/r, do 394 mln zł. Wynik okazał się jednak o 2 proc. niższy od szacunków Noble Securities.

Jak podkreśla analityk, wysoka baza z drugiego półrocza 2024 r. ograniczyła potencjał wzrostu dynamiki przychodów. Trzeci kwartał jest dla spółki statystycznie drugim najlepszym okresem w roku – odpowiada średnio za 23 proc. rocznych przychodów i ok. 17 proc. całorocznej EBITDA.

– Dane sprzedażowe za 3Q25 zdają się potwierdzać scenariusz stabilnego, ale umiarkowanego wzrostu. W dalszym ciągu zakładamy spadek wydatków marketingowych w relacji do przychodów, do poziomów sprzed przejęcia segmentu sneakersów w horyzoncie do 2027 roku – uważa Dariusz Dadej z Noble Securities.

answear, 3Q

Opracowanie: Noble Securities

Nowa rekomendacja: „Akumuluj” i wyższa cena docelowa

Analityk Noble Securities w październikowym raporcie podtrzymał rekomendację „akumuluj” dla Answear, jednocześnie podnosząc 9-miesięczną cenę docelową z 31,30 zł do 33,70 zł. W czwartek na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 29,30 zł.

– Analizując sprzedaż w trakcie 2025 roku i szacunki 3Q25 (…) na niemal niezmienionym poziomie pozostawiamy prognozy dotyczące przychodów, jednak nieco w górę korygujemy zakładane marże – czytamy w rekomendacji Noble Securities z 20 października.

Wycena akcji powstała na podstawie dwóch metod: DCF (31,40 zł) i porównawczej (30,50 zł), przy równych wagach. Analityk szacuje, że w 2025 r. spółka osiągnie 1,77 mld zł przychodów, 80,3 mln zł EBITDA i 27,1 mln zł zysku netto. W kolejnych latach marże mają się dalej poprawiać – do 117,4 mln zł EBITDA w 2027 r.

Analityk Noble Securities podkreśla, że kluczowym czynnikiem poprawy wyników jest rosnący udział marek premium w sprzedaży. Proces ten wpływa nie tylko na wzrost średniej wartości koszyka zakupowego (AOV), ale także na niższe koszty logistyczne i większą lojalność klientów.

W ocenie analityka, ograniczenie udziału kosztów marketingu w przychodach do poziomu z pierwszej połowy 2023 r. w horyzoncie 2027 r. będzie jednym z głównych motorów wzrostu rentowności. Wpływ tych kosztów ma stopniowo maleć już w latach 2025–2026.

– Grupa zamierza zwiększać udział marek premium w całości sprzedaży, co przekłada się na wyższy AOV oraz coraz silniejszą lojalność nowych klientów. Dodatkowo proces premiumizacji korzystnie wpływa na koszty operacyjne, głównie logistyczne – zaznaczył ekspert.

Program motywacyjny 2025–27: Ambitne cele, blisko jednego z progów

W tym roku głośnym i ważnym tematem w Answear był nowy program motywacyjny. W maju br. WZA spółki przyjęło plan zakładający wydawanie nowych akcji osobom uprawnionym, pod warunkiem wypracowania przez spółkę co najmniej 80 proc. wyników EBITDA, ustalonych na kolejne lata na poziomach odpowiednio: 80 mln zł w 2025 r., 100 mln zł w 2026 r. i 120 mln zł w 2027 r. Realizacja tych założeń ma wzmocnić zdolność generowania gotówki i zwiększyć wartość dla akcjonariuszy.

– Dodam, że 12 miesięczny zysk EBITDA (LTM) w chwili obecnej wynosi 71,4 mln zł, więc spółka jest naprawdę blisko osiągnięcia jednego z celów. Co do kursu akcji, to już jest sporo gorzej, no ale wiemy, że to nie jest zależne od zarządu. Osobiście patrząc na wyniki ostatnich 3 kwartałów oraz bazę to wręcz spodziewałbym się istotnego przebicia tego celu – ocenia Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl.

Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

Rekomendacja dla Answear powstała 20 października 2025 r. Autorem rekomendacji jest Dariusz Dadej z Noble Securities. Wymagany prawem disclaimer jest do pobrania TUTAJ

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Answear z 17-proc. wzrostem przychodów po 9 miesiącach 2025 r.

    ANSWEAR utrzymał zakładaną dynamikę wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Wstępne przychody ze sprzedaży wyniosły w III kw. 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. r/r. Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2025 r., przychody wyniosły 1 145 mln zł, notując wzrost o 17 proc. r/r.

  • Answear: Wróciliśmy na rentowną ścieżkę wzrostu

    Gośćmi poniedziałkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek – prezes zarządu oraz Jacek Dziaduś – wiceprezes zarządu ds. finansowych ANSWEAR.com. Tematem spotkania były wyniki za I półrocze 2025 roku.

  • Inwestorzy czekają na „Trzy wiedźmy” i Moody’s. Mocne wzrosty Huuuge i Answear

    "Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, ANSWEAR, Enter Air i Selvita.

  • Answear zwiększa zyski. EBITDA przebiła 20 mln zł w II kwartale

    ANSWEAR.com odnotował znaczącą poprawę rentowności w II kwartale 2025 roku. EBITDA spółki sięgnęła 20,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec straty rok wcześniej. Spółka kontynuuje strategię premiumizacji i umacnia pozycję lidera w regionie.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji ANSWEAR i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat