pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

VCP

VCP

Ostatnie 10 wpisów
@Scarry

podesłałeś mi link to artykułu pod którym w znajduje się jeden anonimowy komentarz o wskazanej przez Ciebie treści. Czy to jest oficjalne info ze spółki ? Czy to jest wiarygodna informacja ? Czy na tej podstawie mam podjąć decyzję ? Może nawet sam to umieściłeś. Ja mogę tam przecież dopisać że Farm 51 sprzedała 1.000.000 kopii

Cytat:
Na swoją obronę to bardzo złą jakość DA prawidłowo określiłem po pierszym trailerze.
to gratuluję bo trailer DA był w całości robiony przez Televisor i ColorTV.

W internecie ukazał się cinematic Deadfall Adventures wykonany przez polskie studia Televisor i ColorTV.

Cytat:
sprzedaż na konsole - to sie liczy. PC to przy tym pojedyńcze procenty albo parenaśce procent.

podeślij informację że GE nie będzie na konsole.

Cytat:
Oczywiście wiecie że prace nad wersją PS3 Deadfall Adventures wstrzymano?

podeślij info

Cytat:
lepiej znam się na marketingu, PR i reklamie.
ale chyba sukcesów tam nie osiągasz ?
Przekonałeś mnie ... jeśli osoba która jak sama mniema zna się na merketingu i jeszcze inwestuje na giełdzie nie dostrzega korelacji między weryfikacją tematu przez najważniejszych ludzi w branży (klientów) a potencjałem rynku to chyba potencjał na F51 się wyczerpał i żadnego Action nie będzie.

@Scarry

swoją drogą o jakim ty producencie piszesz w przypadku Get Even skoro nikt taki nie występuje?
GE jest robione przez Farmerów i nie spotkałem się z info o producencie, wydawcy czy kimkolwiek innym. Podeślij link o producencie z chęcią inni również z nim się zapoznają.

@Scarry
jak mniemam po Twoim podpisie masz największe aktywa w 11Bit, spółce która ma praktycznie zerową płynność w porównaniu z F51 (The Farm 51 to 15 najbardziej płynna spółka na NC). W chwili jak piszę ten post nawet się nie otworzyła a jest godzina 10.40 :))

Cytat:
Skąd wiecie że to nie producent wymówił współpracę Farmie?
a skąd ty wiesz ? skąd wiesz jaka jest strategia spółki ??? jak planuje zrealizować wydanie ?
wymyślasz teorie do których sam sobie próbujesz przekonać

Cytat:
obligów nikt nie obejmie bo spółka nigdy nie miała stabilnych przychodów ani poważnej wartości wewnętrznej, i ich oprocentowanie musiałoby być kosmiczne

niezła bzdura :)) F51 pozyskała obligacje w znacznie trudniejszych warunkach, obecna sytuacja spółki to luksus w porównaniu z obligacjami w latach 2012 i 2013 m.in zrealizowane projekty i stałe wpływy ze skomercjalizowanych projektów.

Cytat:
Uderzenie w Steam Greenlight najprawdopodobniej oznacza brak pudełkowych wydań gry na PC i na konsole i być może w ogóle wersji na konsole (główne źródło przychodów dotychczas).

:))) i ty twierdzisz że znasz się na rynku growym ??? Chłopie poczytaj prasę branżową, największe koncerny kładą mega nacisk na cyfrową dystrybucję !!! Pudełka nikomu już się nie opłacają !
Nie masz pojęcia o tym na jakie kanały będzie wydany ten tytuł - wymyślasz.

Cytat:
firma przecież nie ma kasy na samodzielny światowy marketing
a skąd ty wiesz jak firma zamierza to sfinansować ??

Co oznacza Greenlight?
oznacza mega zainteresowanie i pozytywną weryfikację przez klientów. Jeśli nie dostrzegasz potencjału tej informacji to Twój problem.

Pomysł BARDZO dobry ... aż chce się zobaczyć jak wygląda rozgrywka.
Natomiast trailer słabiutki (na zasadzie coś trzeba było pokazać). Ładne obrazki, ładna muzyka z których nie wynika rewelacyjny temat, gdyby nie opis w komunikacie to do pominięcia.
27k odsłon na YT szału nie robi i sam trailer nie zawojuje świata jak ten z Dead Island czy Get Even, ale ufam, że to dopiero łagodny początek mocnej ofensywy i choć przyjdzie poczekać wiele miesięcy na konkret, to warto zainteresować się tym projektem.
Pomysł 10/10, wykonanie w dobrych rękach więc czekam na więcej danych.

anty_teresa napisał(a):
VCP napisał(a):
witam,

fajnie, że rozkminiacie dane finansowe, tylko brakuje mi tutaj konkretnych wniosków.
Liczą się nowe założenia potrzebne do decyzji inwestycyjnej.

Dla mnie wygląda to tak:
1) spółka zweryfikowała się jako producent gier - dopięła projekt swojej autorskiej gry (czy jest ona lepsza czy gorsza nie ma już
znaczenia, ja uważam że za te pieniądze w produkcji jest więcej niż dobra)


Konkret jest taki, że F51 agresywnie wyceniło koszty, de facto odsuwając je z teraźniejszości w przyszłość.

Nie rozumiem co masz na myśli, że się zweryfikowało... Że udało się im napisać? Przecież Nicolasowi też się udało... co z tego? Wyznacznikiem dla finansisty jest zawsze efekt komercyjny. Mnie osobiście wszystko jedno czy gra jest ładna, czy brzydka. Czy innowacyjna, czy to kotlet. Ważne aby ludzie w spółce umieli zarabiać. A tego jak do tej pory nie wiemy. Zrobić nawet fajną i innowacyjną grę to jedno. Odpowiednio ją zmonetyzować to drugie, czego przykładem jest Vivid. Łaska graczy na pstrym koniu jeździ. 11B zrobił fajne anomaly i pokazała wynik. Potem było gorzej. Sleep Journey i drugi Funky smuglers nie dały sukcesu komercyjnego mimo, że wszyscy się także zachwycali "grywalnocią".

W przypadku F51 na oceny jeszcze za wcześnie, a sam wynik nic nie mówi. Subiektywnie rzecz ujmując, a w branży gier siedzę już trochę(ale tylko jedną spółkę miałem kiedyś w portfelu) to sprzedaż z pierwszego miesiąca jest raczej słaba. Przecież wtedy schodzą preordery. Poczekamy na wyniki kolejnych miesięcy.


Pisząc ze sie zweryfikowała miałem na myśli odcięcie się od postrzegania Typu Scarry, ze jest to wehikuł giełdowy. Wspomniałeś Nicolasa, różnica polega w mojej opinii na tym, że sam zarząd F51 to ludzie którzy wcześniej zawodowo tworzyli gry. Nie jest to przepis na sukces żadnej firmy ale w tej branży sukces to team. Szef Ubi Soft określił to w inny sposób: nie interesuje nas kupowanie firm tylko ludzi. Majka miał dobrych ludzi kiedy im dużo płacił, tylko kosztowali go tyle że zapomniał o budżecie gry. Skończyła sie kasa i sam Prezes nic nie mógł zrobić. Jak pamiętasz początkowo robili zupełnie inna grę niż ta która wyszła. Mozna nawet powiedzieć ze nie zrobili tej gry. DA miał być dokładnie taki i za takie pieniądze jaki jest.
Zgadzam sie ze dla finansisty (a myślę tu głównie o instytucjach finansowych) i tak liczy sie efekt komercyjny, dlatego zaryzykuję kontrowersyjne sformułowanie iż jestem dumny z Zarząd że tak zaprezentował wyniki. Bo do czego będzie potrzebny ten wynik: do kredytów do leasingów do pokonania scoringów. Jestem bardziej niż pewny że nikt z "finansistów" nie poświęci sekundy swojego czasu na rzetelną analizę. Inwestorzy to już inna bajka.
Dla mnie, pozwolę sobie użyć szumnej nazwy, Inwestora-spekulanta liczy sie np. potencjał i czas. Dlatego zastanawianie sie jak to zostało zaprezentowane w wynikach ma małe znaczenie.
Masz sporo racji w twierdzeniu ze trochę za wcześnie na oceny, dla mnie w kontekście ile kasy może realnie trafić na GE.

witam,

fajnie, że rozkminiacie dane finansowe, tylko brakuje mi tutaj konkretnych wniosków.
Liczą się nowe założenia potrzebne do decyzji inwestycyjnej.

Dla mnie wygląda to tak:
1) spółka zweryfikowała się jako producent gier - dopięła projekt swojej autorskiej gry (czy jest ona lepsza czy gorsza nie ma już
znaczenia, ja uważam że za te pieniądze w produkcji jest więcej niż dobra). Niektórzy twierdzili i nadal usilnie w tym kierunku trolują,
że spółka jest wydmuszką. Jest po prostu normalną spółką grową, która w takim samy stopniu podlega prawom: sukcesu jak i porażki, podobnie jak 11Bit,
Vivid, CIG czy CDP.
2) sprzedali w pierwszych 2 tygodniach 51k kopii - nastraja to optymistycznie, choć niewiele mówi o potencjale kolejnych miesięcy.
3) Nordic Games nadal nie obniżył ceny gry - zakładam że sprzedaje się zgodnie z jego planem, a realizacja planu NG to również realizacja planu F51
co potwierdzał Siejka w swoich wypowiedziach.

wnioski: spółka dobrze radzi sobie w branży gier na PC i konsole, wpływy z tytułu DA powinny dać czas Spółce na nowe projekty.

Gra toczy się o wejście na następny level.
Kto dobrze ocenił potencjał spółki do ryzyka, dzisiaj jest dobrze zarobiony. Z poziomu 3zł zarobił 150% na solidnych i stałych obrotach -
jak na NC (spółka jest w 15 najbardziej płynnych spółkek NC). Dla mnie gra zaczyna się nie o to jak zrealizowany został potencjał lat minionych, a oto gdzie będziemy za dwa lata.

Mamy na stole spółkę która:
1) ma przychody
2) ma dobry temat na grę - Get Even jest innowacyjne, z silnym potencjałem, idealnie wpisuje się w nowe technologie platform PS4 i XOne.
Teaser GE obejżało 500k osób na YT w dwa dni, a licząc największe branżowe portale na świecie oglądalność przekroczyła milion.
Dzięki temu zabiegowi F51 ma tz. "palmę pierszeństwa" - zainteresowanie światowych mediów, wydawców a liczę również że inwestorów.
3) pracuje nad technologią mimiki twarzy i komercjalizacji tych wyników.
4) współpracuje z OBRUM.
5) ma wykwalifikowany Zarząd i pracowników.

załorzenia:
-spółka poradzi sobie z utrzymaniem i pracą nad projektami zewnętrznymi (PK HD, Obrum, Innotech) generując niewielkie zyski - robili to przez ostatnie kilka lat i nie widzę zagrożeń w przyszłości;
-Ewentualny dobry kontrakt z OBRUM może wzmocnić stabilność spółki.
-Wydanie DA na PS3 lub wyżej może wzmocnić przychody - Zarząd zapowiadał wydanie na ten rok.
-Kapitał dłużny spłaci z wpływów z DA - po wynikach można tak zakładać,
oceniam że ma duże szanse na rolowanie długu.
-Spółka wyda GE w większej lub mniejszej formule.

kluczowe pytanie:
jaki będzie budżet na GE ?
to on będzie kickerem na następny poziom lub zaważy o pozycji spółki. Oceniam, że budżet powyżej 8 mln na produkcję pozwoli osiągnąć naprawdę rewelacyjny wynik.
Zarząd zakładał 5 mln w 2012, ale mam wrażenie że nowa technologia wygeneruje większe koszty.

1) jeśli F51 będzie chciała to sfinansować tylko z DA, to może być to dobra gra choć z niskim jak na potencjał GE budżetem - pomysł nadal pozostaje rewelacyjny, wykonanie w kontekście dotychczasowych prac zakładam dobre, liczyć się będzie czas wydania lub pieniądze na marketing.
Nie do przecenienia jest to, że niski budżet to również niskie break even. Sprzedaży nie będą musieli pompować, a obecny silny rozwój kanałów cyfrowej dystrybucji może być wsparciem dla F51 jeśli zdecydują się sami wydawać na PS4 i XOne.

2) jeśli powalczą dodatkowo o inwestorów lub wydawcę i zepną budżet > 8mln – to nowy rozdział, potencjał spółki będzie ... bardzo duży, ryzyka nadal pozostaną :) choć na zupełnie innych polach.

wnioski:
czekam na info o budżecie na Get Even, to on zdefiniuje Spółkę.

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 17 sierpnia 2010
Ostatnia wizyta: 9 kwietnia 2014 11:30:54
Liczba wpisów: 33
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,342 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d