Temat:
11BIT
mrJackson napisał(a):Sprawa się wyjaśniła. Nie będzie multiplayera we Frostpunku. O ile wiem nie było pytania o MP dla TWoM. Niestety nie znalazlem juz tego wywiadu (chyba film zostal usuniety), ale ktos zadal pytanie czy w "jakiejs dalekiej przyszlosci", chocby w projekcie 8 (bo w FP to pewnie nie) planuja wprowadzenie trybu multi - oczywiscie to parafraza, nie cytat. Odpowiedz: wolalbym teraz nie odpowiadac na to pytanie, bo juz za kilka tygodni dowiecie sie cos wiecej w tym temacie. Dlatego nie twierdzilbym, ze cokolwiek sie wyjasnilo, ale moze cos zle zapamietalem...
|
|
Temat:
11BIT
Ja pytalem jednak w krotszym terminie - prezes w czasie tzw. videoczatu na pytanie o multiplayer powiedzial, ze wstrzyma sie z odpowiedzia, bo za kilka tyg. wiele rzeczy sie wyjasni. Dodatkowo w czasie konferencji, w trakcie prezentacji o TWOM zapowiedzieli, ze niedawno powiekszyli zespol i pracuja nad czyms co pozwoli w gre zagrac na nowo, w "inny sposob" i to juz w tym roku. Staram sie laczyc fakty i domniemywam, ze tryb multi pojawi sie czy to w FP, czy odswiezonej wersji TWOM. W sumie "Don't Starve Together" sprzedal sie w zdecydowanie wiekszej liczbie kopii niz wersja podstawowa, wiec moze jednak...
|
|
Temat:
11BIT
rockq napisał(a): Multiplayerowy może nie, ale survival jak najbardziej. Jak przejrzysz sobie wypowiedzi na forach giełdowych, wypowiedzi prasowe analityków, etc, to niemal wszyscy zakładają że Frostpunk będzie survivalem – taki TWoM, tylko większy i w krainie śniegu. Nawet część flight crew stockwatcha robiła takie założenia. No i właśnie bardzo mnie ciekawi, jak ta wielka rzesza inwestorów zareaguje, gdy zamiast wyczekiwanego dużego survivala, zobaczą grę strategiczną/symulację z elementami fabularnymi i RPG (tak mi wychodzi z układania informacyjnych puzzli).
Rockq, ewidentnie byles zdecydowanie blizej niz ja przewidujac ksztalt FP, wiec szybkie pytanie: jak interpretujesz "tajemniczosc" prezesa na temat multiplayera, o ktorej wspomnialem wczesniej? Kiedys zasugerowalem na forum inwestorskim, ze powinni wzorem Klei Entertainment stworzyc co-operacyjna wersje, swoiste "TWOM together". Myslisz, ze tego moze dotyczyc roszczerzenie, nad ktorym pracuja? Kolejna wersja gry wzrorem "Don't Starve" bylaby chyba najwieksza pozytywna niespodzianka, jaka moglibysmy sobie teraz wyobrazic, ale pewnie to tylko myslenie zyczeniowe z mojej strony. W sumie seria Tycoon tez byla w jakims stopniu multi, wiec moze chodzi o FP...
|
|
Temat:
11BIT
Oczywiscie mialo by 4 cyfr!
Nawet gdyby to nie byla gra zgodna z oczekiwaniami, to moze...bedzie jeszcze lepsza. W koncu liczy sie fakt, czy czyms zaskocza, pozytywnie oczywiscie. Dla mnie wazne jest czy sam z checia zagralbym w te gre lub czy znam kilka osob, ktore nie moga sie jej doczekac. Wiem, moze to i infantylne podejscie do inwestycji, ale w moim przypadku calkiem skuteczne.
W przypadku TWOM Ice Age -> wtedy sprzedalbym prawie na pewno. 3-4 lata oczekiwania na odgrzewany kotlet to byloby zdecydowanie za dlugo...
|
|
Temat:
11BIT
Rockq, po co wprowadzasz ludzi w blad. Gdyby wszyscy zakladali, ze bedzie to multiplayerowy survival w otwartym swiecie, to biorac pod uwage fakt jak te gry sie sprzedaja, oczekiwania co do sprzedazy bylyby na poziomie 4-6 mln kopii (w koncu nie bylaby to wersja alpha tylko pelen produkt - takk, nawiazuje do DayZ znow) przy sredniej cenie 25-30 USD - w takim wypadku kurs raczej nie schodzilby ponizej 3cyfr i na takim poziomie mielibysmy rekomendacje. Takze nie sadze, by na rynku byly wlasnie takie oczekiwania - w koncu warto zakladac jednak jaka taka racjonalnosc wycen. Raczej wszyscy spodziewaja sie solidnego RPGa z elementami survivalowymi, w trybie single.
Czy sprzedam akcje, to zalezy od efektu koncowego, choc musze przyznac ze mam pewien problem ze zwiazywaniem sie z akcjami bez potrzeby (np. trzymalem VVD od debiutu az do grudnia 2016...tym razem postaram sie nie popelniac takiego bledu). Szczerze, w przypadku BC nie jestem zawiedziony sprzedaza jako taka - w koncu na to maja jednak ograniczony wply - a po prostu okazanym brakiem kompetencji, co wyszlo po raz pierwszy w przypadku tej spolki. Brak obiecanych jezykow, liczne bledy i to po przesunieciu gry o pol roku, jest delikatnie mowiac dyletanctwem. Do tego fakt, ze po premierze "Rufus" nie pracuje w wknd i nie odpowiada na pojawiajace sie zarzuty czy nie probuje pomoc graczom... coz, sukces przy TWOM uderzyl pewnym osobom do glowy i ewidentnie wplynal na kulture pracy. Do tego coraz wiecej negatywnych recenzji i patrzac po zarzutach moze byc tylko gorzej - tu chodzi mi o fakt wszedzie pojawiajacego sie bledu w ostatnim dniu sprawiajacym, ze gry nie da sie ukonczyc - chyba nic tak bardzo graczy nie wnerwia jak bug na sam koniec, po wielu godzinach przed kompem.
|
|
Temat:
11BIT
W sumie zastanawia mnie brak reakcji kogokolwiek na czat z prezesem i jego reakcje na pytanie o multiplayer. Od kilku miesiecy, bazujac na wyrywkowych informacjach ktore mamy, podejrzewam ze FP bedzie czyms na ksztalt DAYZ w ich nowym, niepowtarzalnym swiecie. Coz, dobry survival nie potrzebuje zombie by bylo interesujaco. A reakcja prezesa na pytanie o multi wskazuje na to, ze moze moj strzal na oslep nie musi byc zupelnie pozbawiony sensu, a w takim wypadku...coz, niech kazdy sobie odpowie na pytanie, jaki tu kryje sie potencjal od strony dochodowej.
Sprzedaz BC jest oczywiscie daleka od oczekiwan, przynajmniej moich. Podczas gdy TWOM kupilem dlugo po premierze, by po prostu przekonac sie co sie za tym kryje, to BC zamowilem juz jako pre-order. Gra jest dobra, o czym swiadca bardzo dobre opinie na steam. Niestety nie popisali sie w tym przypadku od strony jakosciowej, co jest wybitnie rozczarowujace wlasnie dlatego, ze do tej pory starali sie dbac o graczy. Brak obiecanych jezykow po przesunieciu premiery o pol roku, liczne bledy (oczywiscie zakladam, ze zostana naprawione, ale wiele osob bedzie zawiedzionych juz na wstepie) oraz fakt, ze obecnie nikt z firmy nie odpowiada na pytania czy nie reaguje na coraz liczniej wskazywane bledy jest co najmniej irytujacy, a wrecz wskazuje na typowe dyletanctwo. Nie sadze, ze 2 dni po premierze ktos odpowiedzialny za kontakt z graczami na steam powinien spedzac czas na grillowaniu i piwie w weekend - ostatnie odpowiedzi pojawily sie bodajze wczoraj...
Jednym z glownych powodow inwestycje w 11bit byl ten ich profesjonalizm, przynajmniej tak ddo tej pory myslalem. W przypadku BC - gry o tak duzym potencjale, po prostu sie nie wykazali. Jakby wydawal to Bloober sprzed 3 lat
|
|