PARTNER SERWISU
abbfqqrr
wietuch12

wietuch12

Ostatnie 10 wpisów
826 kpc napisał(a):
Witam postanowiłem przerwać tą cisze w eterze bo kurs śmiga że hej szkoda że nie w tym kierunku,dlatego pytanie do osób mających dokładny wgląd w akcjonariat,mianowicie OFE miało ok 15 mln akcji ale dokupili do równych 17,pytanie czy po to żeby uśrednić cenę ? a może teraz sypią powoli papier ? Think


Witam,
skąd masz te dane? ING posiada kolego od czerwca 17 mln akcji......

pozdrawiam

Hej Konris:)
pisze do Ciebie z czystej sympatii.., dlaczego jestes taki rozgoryczony?:)
Jak d tej pory , jak dla mnie, byłeś jak ostatni Mohinikanin ciągle aktywny i "żyjący Boryszewem".
Nie spodziewaj się że grupa BRS zmieni nastwienie do drobnych akcjonariuszy czy spekulantów,
ale jedno wiem, dopóki cena nie spadnie poniżej 7 zeta i wróci do kanału bocznego duzym prawdopodobieństwem dalszych spadków kursu to jak na razie nie ma paniki:)
Jęsli kurs kręci sie powyżej magicznej liczby jest spora szansa na północ (wczesniej czy później:)

pozdrawiam
M.K

Hej,

Konris tego nigdzie nie znajdziesz..., w żadnym linku....

Hej Konoris,

niepokój jest w samym VW związanym z produkjcą Tiguana i Passata , generalnie chodzi o to że Boryszew nie wyrabia się z produkcją do tych aut
Między VW a Boryszewem trwają rozmowy kryzysowe , z których nic nie wynika. A pikanterii dodaje fakt że VW szuka już w innych zakładach VW w Polsce pomoc dla Boryszewa aby podnieść tam produkcję. Ponadto wiem że od paru miesięcy są tam pracownicy Porsche , którzy tsą tam i strają się pomóc w produkcji.
Generalnie ciekawy jestem czy rzeczywiście BRS ma problemy z produktywnością czy też VW sam źle zaplanował i teraz stara się w jakiś sposób jeszcze podnieść i tak dobrą wydajność??.

Witam,
czy ktoś z Was ma dostęp do grupy Maflow w Polsce? Chodzi mi o niepokojące informacje jakie posiadam odnośnie problemów na produkcji....

Witam,
Panie i Panowie, nie ma co sie rozpisywać bo nic nowego nie usłyszeliśmy co byśmy nie wiedzieli...

troszkę zdjęć po pożarze w Prenzlau, reszta informacji jest podobna jaką już znamy z polskiej prasy

www.rbb-online.de/wirtschaft/b...

Po pożarze pomału ruszamy....

www.nordkurier.de/prenzlau/bor...

witam,
po pożarze w Prenzlau jednak Boryszew inwestuje w RFN z 300 miejscami pracy.., pytanie tylko musieli czy chcieli? Raczej to1

www.nordkurier.de/prenzlau/fir...

ciekawy artykuł vw a krowa.., w tej całej dramaturgii warto przeczytać i wrzucić na luz..

forsal.pl/artykuly/896070,dies...



Witam
Panie i Panowie, proszę bez paniki.
Oczywiście ta afera odbije się czkawką VW i będzie miało przełożenie na wyniki, choć jeszcze nie wiemy jak głębokie będą nałożone kary.Podobne problemy jakiś czas temu miała Toyota z pedałem gazu. Zapewne odbije się także na wielkości sprzedaży (produkcji) VW i Audi ale pamiętajmy o tym że to dotyczy samych diesli. Najgorsza będzie tylko ameryka, bo tam sa zawyczaj największe kary , a szczególnie od osób cywilnych (gdy nagle jakiś kowboj dostanie depresji bo kupował VW z mysla że jeździ mega ekologicznym produktem albo też że właśnie chorobe nowotworową którą wykryto u niego parę lat temu będzie dowodził w sądzie że to właśnie przez emisje spalin.., tacy są amerykanie..
jestem przekonany że w samej europie niewielki kary zostaną nałożone o ile będą kary.... i jest kilka czynników które do takiego wniosku prowadzą (najwiekszy pracodawca w RFN , niemiecka siła w UE, jakby nie było mocna marka aż w końcu koncern VW zrobi wszystko aby to zakończyć w jak najkrótszym czasie.
a co do Boryszewa ? zapewne pojawi się mniejsza sprzedaż i obroty.., ale lepiej niech elita z Boryszewa weźmie się za podnoszenie rentowności Dywizji Motoryzacji (a nie tylko sądzi że tylko porzez przenoszenie do polski mozna osiągać poprawę prodyktywności). Niech rękawy podwina i wezma się za optymalizacje procesów, reducji marnotrwstwa jak nadprodukjca, optymalizuje przezbrojenia duże zapasy, polepsza przepływy, poprawia jakość produktu itp)




„Wolfsburg, 22 września 2015 – Volkswagen zrobił krok w przód w kierunku wyjaśnienia nieprawidłowości związanych z użyciem oprogramowania w silnikach wysokoprężnych. Obecnie oferowane nowe samochody z napędem diesla EU6 na terenie Unii Europejskiej spełniają prawne wymogi i normy środowiskowe. Kwestionowane oprogramowanie nie wpływa na dynamikę jazdy, zużycie, czy na emisję. Co do tego klienci i dealerzy nie powinni mieć żadnych wątpliwości.
Z dalszych dotychczasowych kontroli przeprowadzonych wewnętrznie wynika, że wspomniane oprogramowanie sterujące występuje także w innych samochodach z silnikiem diesla Koncernu VW. W większości tych silników oprogramowanie nie ma żadnego wpływu na prawidłowość norm.
Wątpliwych jest 11 milionów samochodów na całym świecie z silnikami typu EA 189. Wyłącznie w tym typie silnika stwierdzono znaczne różnice między wartościami stanowiska pomiarowego a spalaniem rzeczywistym. Volkswagen intensywnie pracuje nad usunięciem tych odstępstw. Oprócz tego koncern jest w stałym kontakcie z odpowiednimi urzędami i Federalnym Urzędem ds. ruchu drogowego.
W celu pokrycia niezbędnych prac serwisowych i dalszych roszczeń, by odzyskać zaufanie klientów, Volkswagen planuje w III. kwartale bieżącego roku obrotowego zawiązać rezerwę na sumę 6,5 miliarda Euro. Na podstawie bieżących analiz przyjęta kwota podlega oszacowanemu ryzyku. Cele Koncernu zostaną odpowiednio dopasowane.
Volkswagen nie toleruje żadnego naruszania reguł. Najwyższym celem Zarządu pozostaje odbudowanie utraconego zaufania klientów i zapobieżenie szkodom. Zarząd będzie informował opinię publiczną na temat dalszych postępów dochodzenia.

hej,

przeczytajcie drobne info.., z jednej strony walka z brakiem rentowności w dywizji plasitku u zachodnich sąsiadów a z drugiej strony opory związków zawodowych i obawy o utratę miejsca pracy..


życzę miłej lektury

www.volksstimme.de/nachrichten...


Witam,

Panowie, w Chinach nie jest najgorzej .., Audi odnotowuje małe wzrosty natomiast sprzedaż Porsche wyglada jeszcze lepiej. Natomiast gorzej w Chinach radzi sobie BMW, gdzie Boryszew dostacza części z Maflow, ale nie sądze aby odbiło się to negatywnie na wynikach Boryszewa ..
Natomiast ogólnie w branzy motoryzacyjnej w sierpniu sprzedaż gorsza o 3,4 % niz w roku poprzednim ale kumulatywnie cały rok sprzedaży w Chinach pomimo kryzysu nie wygląda żle bo jest wzrost na 2,6%

Najważniejsze jest że kurs euro/pln dośc wysoko stoi (2 kwartał był śr na poziomie 4,13 pln)

Audi-Absatz steigt um 2,7 Prozent, weil Deutschland und die USA China überflügeln
Der Absatz von Audi ist im vergangenen August um 2,7 Prozent auf ein Rekordhoch von 128.650 verkauften Autos
gestiegen, weil die starke Nachfrage aus Deutschland und den USA die schwächelnden Werte aus China überflügelt
haben. In den ersten acht Monaten des Jahres legte der Absatz bei Luxuswagen und SUV der Volkswagen Tochter um
3,4 Prozent auf die Rekordzahl von 1,8 Millionen Einheiten zu. Der Rückgang der Verkäufe in China verlangsamte
sich von 12,5 Prozent im Juli auf 4,1 Prozent im August. Die Absätze in Deutschland und den USA wuchsen um
13,5 Prozent beziehungsweise 9,9 Prozent. Quelle: Reuters


Porsche stemmt sich Schwäche in China entgegen
Porsche hat sich im August der Schwäche auf dem chinesischen Markt entgegengestemmt. Mit 4.821 Fahrzeugen
übergab Porsche in China 17,2 Prozent mehr Autos an Kunden als im Vorjahreszeitraum, wie der
Sportwagenhersteller heute in Stuttgart mitteilte. „Wir erwarten weiteres Wachstum. Aber das Ende der hohen
Wachstumsdynamik ist bis auf Weiteres erreicht“, sagte Marketing-Vorstand Bernhard Maier. Weltweit legten die
Auslieferungen von Porsche im August um 19,7 Prozent auf 17.893 Fahrzeuge zu. Besonders stark fiel das
Europageschäft mit einem Plus von 35,7 Prozent aus. In den ersten acht Monaten des Jahres konnte Porsche seine
Auslieferungen um 27,4 Prozent auf 152.610 Fahrzeuge steigern – in China verzeichnete Porsche ein Plus von
37,5 Prozent. Quelle: dpa

hej cognor , nie mam teraz zbyt dużo czasu ponieważ jestem w pracy.., ale tych info jest duzo , tutaj masz np. o rozpoczęciu budowy silników w kałudze..

www.ekonomia.rp.pl/artykul/122...

natomiast info o kosztach energii wyślę troszkę później jak tylko znajdę chwilkęwave

Konris, ale my już o tym wiedzieliśmy że tak będzie od dłuższego czasu..., a niestety, przełożenia na wyniki nie będziemy mieli przez następny rok, może minimalne w 3Q/2016.

Pozytywna informacja jest taka, że pomimo dużych spadków sprzedaży aut w Rosji w miniony piątek VW w Kaludze rozpoczął produkcję silników..., max, wydajność 150 tys aut rocznie.

Zastanawia mnie tylko jeden fakt.., dlaczego Boryszew nie walczy o dodatkowe umowy w obszarze silników.., a jest tam potencjał (dużo części plastikowych jak i metalowyc..), ty, bardziej że w Polsce . tzn. w polkowiach jest fabryka silnków (700 tyś rocznie) a o ile wiem Boryszew nic nie dostarcza. Pan Szeliga pownienien ten temat, moim zdaniem podjąć...

I jeszcze jedno. Ostatnio czytałem wypowiedź jedenego z managerów Boryszewa mówiącego że mają tylko wpływ na koszty pracy w Polsce natomiast na koszty energii (gdyż jest stała) jak i koszty gazu już nie. Tutaj ujawnia się m niestey totalny brak kompetencji..., i to mnie martwi , ponieważ każdy szanujący się zakład ma odpoweiednie strategie oszczędzania energii (planowane wyłańczanie urządzeń na weekendy i monitoring, inwestycje z tym związane jak instalowania falowników, itd.. organizowanie regularnie workschopów odnośnie oszczędzania energii, generowanie pomyslow itp . jest masa różnorakich działań... , a ceny energii to zupełne inny temat

Ciągle słyszymy o motoryzacji , o słabej rentowności.., znam ten obszar i reczywiście jest hard a;e coraz bardziej jestem przeświadczony o niskich kompetencjach kadry managerskiej w Dywizji Motoryzacji (i nie mam na mysli Maflow).

dziękuję za odpowiedź WD, o ile sprawnie spółka będzie przeprowadzać skup...i na świecie nie zdarzy się większa katastrofa.., ale cóż..,naprawdę BRS nie chce czy nie może nam, drobnym inwestorom , przekazać informację odnośnie tak długo oczekiwanej strategii..? To pytanie pozostanie raczej na długo bez odpowiedzi..

Pytanie jest takie do ilu teraz nastąpi zjazd....
I jeszcze jedna kwestia: p. Szeliga był optymistą odnośnie rozwoju Boryszewa a tym bardziej Dywizji Motoryzacji..., a tak dobrze nie jest..,a II kwartał , jeśli chodzi o otoczenie nie było aż takie złe..., co na pokaże 3 kwartał? są niewiadome jak kurs €, chiny, rosja, wzrost produkcji po pożarze.. itp
Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby zająć stanowisko i wypowiedzieć się odnośnie sprzedaży NPA Skawina? Jak do tej pory Dywizja ta przynosiła spore zyski jak nie największe i podciągała wyniki..
Jaki był sens? dziękuję za odpowiedź

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 10 sierpnia 2013
Ostatnia wizyta: 12 czerwca 2022 13:16:14
Liczba wpisów: 18
[0,00% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,310 sek.

penvecuo
sgunnhlk
fsudxwhq
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
udwfqsoa
hrqvcapn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat