pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

kmsc2

kmsc2

Ostatnie 10 wpisów
No cóż z akcjami musiałem się pożegnać już dzisiaj. Nazwisko Wątrucki będę mijał szerokim łukiem.

"Dziwne, że przywołujesz stary komunikat. Komunikaty o zmianie zaangażowania również były już dawno. Także, nie wiesz kto pozbywa się akcji.
Technicznie nie jest źle, jak na razie obronione zostało zniesienie fibonacciego (61,8%).
Mimo sporego wolumenu kurs od jakiegoś czasu się trzyma."

Jak narazie to coraz gorzej na kursie. Ogólnie pod względem tego co się dzieje to jedna z najgorszych spółek gamingowych...Przestałem wierzyć w sukces. Od jutra pozbywam się niestety akcji.

"Zarząd ECC Games S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej: „Emitent”) w nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI 9/2019 z dnia 5 kwietnia 2019 roku, informuje, iż w dniu dzisiejszym wraził zgodę na dokonanie przez Akcjonariusza Emitenta, tj. Inovo sp. z o.o. Venture Fund I S.K.A z siedzibą w Warszawie (dalej: „Akcjonariusz”) sprzedaży części akcji objętych umową lock-up. Zgoda obejmuje sprzedaż przez Akcjonariusza 1.608.000 akcji Emitenta oraz została udzielona biorąc pod uwagę, iż w interesie Emitenta jest zwiększenie grona inwestorów. Powyższa zgoda nie wyłącza obowiązywania lock-up w stosunku do pozostałych akcji Emitenta posiadanych przez Akcjonariusza."

Teksty typu " Zgoda obejmuje sprzedaż przez Akcjonariusza(...) została udzielona biorąc pod uwagę, iż w interesie Emitenta jest zwiększenie grona inwestorów."

Może ktoś mi uświadomić jaki tu interes emitenta? Masło maślane.

Jak widać wyprzedaż akcji ma się świetnie. Wolumen od 14 sierpnia osiągnął 5.4 mln sztuk akcji. Kurs spadł z ponad 4 zł momentami nawet na 2.9zł. Nie tego się spodziewałem- nie tak beszczelnego ładowania akcji w rynek. Każdy popyt jest natychmiast zasypywany. Czym większe zlecenie na K tym szybciej znika zasypywane podażą.
Z strony spółki oczywiście cisza. Na maile nie odpowiadają, na fb na niewygodne informację udają że ich nie ma. Ba! Nawet nie odbierają telefonu. Marketing do teraz milczy. Gameplay był dwa miesiące temu zapowiadany jako "zaniedługo". A ogólnie marketing miał być na skalę największych tytułów PlayWaya jak w House Flipperze wg wywiadu z Wątruckim.
Czyżby Wątrucki był kolejnym oszustem z gabinetu złych cieni gamedevu? Jego działanie i pogrywanie z drobnymi zaczyna mi się nie podobać.



Wiele ostatnio się wydarzyło.
"Zarząd ECC Games S.A. („Spółka” lub „Emitent”), w nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI nr 15/2019 z dnia 28 czerwca 2019 roku informuje, że w dniu dzisiejszym powziął informacje o zakwalifikowaniu projektu GearShift – budowa silnika zachowania kołowych pojazdów mechanicznych oraz generowania plansz w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji na bazie platformy Unreal Engine, do dofinasowania w ramach programu 1/1.2/POIR 2019_GAMEINN organizowanego przez NCBiR „Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020”.

Całkowity koszt projektu wynosi 6 842 865,00 zł, rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 4 920 024,50 zł, ostateczne warunki dofinansowania zostaną potwierdzone w momencie podpisania umowy o dofinansowanie, o czym Emitent poinformuje niezwłocznie w drodze raportu ESPI."

Gra wyjdzie w EA- myślę że nie tego oczekiwał rynek.
Zaniedługo powinna ruszyć machina marketingowa z strony PlayWay pod premierę Drift19. Jak narazie susza na polu marketingowym. Nawet nie ma trailera.

Dodatkowo nieustanne spadki od prawie miesiąca- chociaż wygląda na zaliczenie korekty(2,95) i kolejną falę wzrostową. Czy jakiś Technik podjąłby się AT dla tej spółki?

kolejna gra w produkcji
Nowy projekt - TRACK DAY SIMULATOR
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd ECC Games S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej jako „Spółka”, „Emitent”) niniejszym informuje,
o podjęciu decyzji o rozpoczęciu prac nad nową produkcją TRACK DAY SIMULATOR.

Nowy projekt Emitenta będzie dedykowany dla fanów motoryzacji i sportów motorowych. System rozgrywki będzie zbliżony do gry DRFT19, jednakże zostanie skierowany do szerszego grona odbiorców, fanów motoryzacji a nie tylko driftu.

Z uwagi na fakt, iż nowa produkcja Emitenta będzie oparta na posiadanym przez Emitenta dotychczasowym know-how - zdobytym dzięki produkcji gry DFRIT19, w ocenie Emitenta znacznie obniży to koszty produkcji, dzięki czemu Emitent będzie mógł przeznaczyć większy budżet na marketing gry.

Na dzień sporządzenia niniejszego raportu, Emitent nie posiada żadnej umowy wydawniczej, jak również nie został ustalony harmonogram wydawniczy, jednakże o wszelkich istotnych etapach produkcji gry będzie niezwłocznie informował raportami bieżącymi ESPI.

ECC Games planuje na 7 listopada premierę gry „Drift 19” na PC (opis)
"ECC Games planuje na 7 listopada premierę gry „Drift 19”, symulatora kierowcy driftowego, w formie tzw. wczesnego dostępu na komputery PC. Obecnie liczba zapisów graczy zainteresowanych zakupem tytułu przekroczyła 95 tys. – poinformował w poniedziałek prezes Piotr Wątrucki. Dodał, że trwają prace nad wersją gry na konsole.

Szacunkowy budżet produkcyjny i marketingowy gry (po stronie ECC Games) wynosi obecnie ok. 4 mln zł. Prezes Wątrucki podał, że większość wydatków marketingowych poniesie wydawca, spółka PlayWay, który będzie miał mniejszościowy udział w przychodach gry. PlayWay jest właścicielem 27,2 proc. akcji ECC Games.

Gra ma być dostępna docelowo w cenie 35,99 USD, natomiast w wersji tzw. wczesnego dostępu będzie to 25,99 USD. Spółka planuje wydanie 18 dodatków do gry w ciągu pierwszego roku sprzedaży.

ECC Games liczy na to, że wsparciem marketingowym dla „Drift 19” będą kupony rabatowe na zakup gry, przekazane 2,5 mln graczy, którzy kupili w przeszłości tytuły z serii „Car Mechanic Simulator” grupy PlayWay.

Silnik gry „Drift 19” ma być postawą do kolejnych projektów studia, w tym gry „Track Day”, nad którą prowadzone są już obecnie prace.

ECC Games chce ponadto na przełomie czwartego kwartału 2019 roku i pierwszego kwartału 2020 roku, we współpracy z PlayWay, „znacząco” zwiększyć nakłady na kampanie marketingowe komórkowej gry „Car Mechanic Simulator 18”, która została pobrana od premiery 18 mln razy. Gra ma również zostać rozszerzona o tryb dla wielu graczy (multiplayer).

ECC Games jest spółką działającą w segmencie gier, która w lutym zadebiutowała na NewConnect. Działalność spółki oparta jest na modelu związanym z tworzeniem oraz produkcją gier autorskich oraz udziałem w tworzeniu i produkcji gier na rzecz innych podmiotów.

Spółka ECC Games jest jednostką stowarzyszoną PlayWay, notowanego na GPW producenta i wydawcy gier. PlayWay posiada 5.440.000 akcji ECC Games, co stanowi 27,15 proc. w głosach na WZ spółki. (PAP Biznes)"



Czyli jednak wersja z 30% dla PlayWay bardziej prawdopodobna. Wishlista dodatkowo przekroczyła 95tys. AntyTeresa to pora na zmianę metodyki wyliczeń kapitalizacji?

jednak to nie odpowiedni przykład :) I to po całej linii :)
Najlepsze informacje byłyby z samej spółki ECC. Może w poniedziałek coś więcej powiedzą na temat podziału z PlayWay na spotkaniu z inwestorami.

"Zerknij do raportów PlayWay'a W 2018 r. przychody to 72 mln zł, natomiast koszty usług obcych to 17 mln zł. A przecież w tej kwocie mamy nakłady na marketing, mamy wynagrodzenia za pisanie gier na zamówienie PLW. Z czystej matematyki wychodzi, że PlayWay zapłacić mógł co najwyżej 23 proc. przychodów, gdyby to wszystko były tantiemy...

Taki Gold Rush sprzedał się w 2018 r. w nakładzie 268 tys. zł Przy przecenie na poziomie 40 proc. daje to prawie 7 mln zł wpływów do PlayWay. Rzut oka na rozliczenia ze spółkami powiązanymi - Code Horizon otrzymał od PlayWay w 2018 wynagrodzenie na poziomie.... 400 tys. zł.

Tak też było przy prospekcie emisyjnym - cytat z wątku PLW z 2 sierpnia 2017 r.

anty_teresa napisał(a):

2. RED DOT podobnie jak studia w grupie dostają 10-20 proc. zysku (przychody minus koszty napisania), więc nie są to olbrzymie obciążenia i nie wspomniane 50 proc.


I kolejny z tego samego dnia:
anty_teresa napisał(a):
W prospekcie na stronach 80-86 jest rachunek zysków i strat za kolejne okresy. W nocie usług obcych są podane wprost premie dla deweloperów zależne od sukcesu gry. Z tego da się szacować poziom względem przychodów. Biorąc pod uwagę inne informacje na temat budżetów, wyników da się oszacować parametr o którym pisałem. Prezes PlayWay potwierdził przedział premii


Trochę w ten obraz nie wpisuje się Agony, bo kwoty zapłacone Madmind są większe niż szacunkowe przychody, ale to tylko jeden wyjątek potwierdzający regułę."

Każda z tych spółek ma inną sytuację.
Porównywalna była by sytuacja z Phantom Doctrine od CFG. Jak tam wyglądał podział. Postaram się coś poszukać.

"Liczymy zatem nową wersję - 20 zł z kopii przy wolumenie 600 tys. to 12 mln zł w pierwszym roku i 6 mln zł w drugim. Razem 18 mln zł. Od tego odejmujemy koszty na poziomie 4 mln zł. Dostajemy 14 mln zł zysku brutto, 11,3 mln zł zysku netto, co po podzieleniu daje nam niecałe 6 mln zł z gry. Do tego dodając 1 mln zł na mobilnego CMS i łapanie ryb wyjdzie 7 mln zł - > kapitalizacja 70-80 mln zł.
Aby było paliwo fundamentalne Drift musiałby się sprzedać z podobnym sukcesem jak CMS. Biorąc pod uwagę fakt, że będzie to nowy tytuł, studio nie jest znane, nie ma track record założenie wydaje się ambitne."

Wszystko ok, ale powiedz mi czemu PlaYWay ma inkasować aż 50% z przychodów z gry do siebie i to ma być założenie optymistyczne że tylko 50% skoro to głównie ECC ponosi koszty gry (nie słyszałem żeby PW ponosił jakiekolwiek koszta produkcji za Drift19). ECC nawet licencje na Mazdę z dzisiejszego raportu opłacają z swoich pieniędzy.
Normalnie wydawca dostaje dla siebie 30% przychodów i myślę że tego należało by się trzymać.

anty_teresa napisał(a):
kmsc2 napisał(a):
Kurs rośnie, premiera w tym roku, wishlista na steam dla Drift19 spora(ponad 70tys). Do tego poza pc dochodzą konsole i nintendo.
Prezes chwali się kuponami zniżkowymi mającymi być wysłanymi w dniu premiery do nabywców Car Mechanic Simulator z PlayWay dla Drift19
Kapitalizacja 70mln zł. Wydaje się, że pole do wzrostów pod premierę może być znaczące.
Martwi mnie tylko czy zespół podoła stworzeniu dobrej gry.

Możesz jakoś uzasadnić tę tezę?

W przypadku spółek z PlayWaya mamy wielokrotnie do czynienia z kopiowaniem. Ultimate Games w zasadzie kopiuje model biznesowy, natomiast ECC chce "skopiować" sukces pierwszej ważnej gry czyli CMS. W Drift19 ma być wzorem CMS mocno rozbudowany element rozwijania/napraw samochodu. Pewnie nawet część mechanik zostanie żywcem zaczerpnięta. CMS 18 sprzedał się w nakładzie ok. 0,5 mln sztuk w ciągu pierwszego roku. Sukcesem dla Drift19 byłaby dla mnie sprzedaż w okolicy 300 tys. sztuk w ciągu roku. Skoro CMS miał cenę w okolicy 20 USD, to niegłupio byłoby oczekiwać takiej samej od Drifta. To oznacza, że przy założeniu dyskonta na poziomie 10 proc. na rozkład geograficzny, 10 proc. podatku VAT, 20 proc. dyskonta na obnniżki ceny w ciągu roku i prowizji Steam dostaniemy 10 USD z kopii przychodu dla wydawcy. Wydawcy, czyli nie ECC, tylko Playwaya.

Do tej pory PlayWay mocno cisnął swoje studia - prowizje od przychodów stanowiły do tej pory kilkanaście procent sprzedaży. Zakładając optymistycznie, że w tym przypadku PlayWay zgarnie tylko 50 proc. dostaniemy 5 dolarów (20 zł) z kopii dla ECC. Przy sprzedaży na poziomie 300 tys. przychody ECC wyniosą więc w ciągu roku jakieś 6 mln zł, natomiast budżet produkcyjny to ca 4 mln zł. W kolejnym roku niech gra przyniesie dzięki DLC połowę przychodów. Mamy zatem w 2 letnim cyklu produkcyjnym 5 mln zł zysku z gry przed podatkiem, a kwota ta w mojej opinii uzasadniałaby jedynie kapitalizację na poziomie dodatkowych 20-25 mln zł. OK, ECC ma także inne aktywności, które dają w tej chwili ok. 1 mln zł zysku rocznie, a zatem mamy uzasadnienie dla kapitalizcji na poziomie 30- 35 mln zł i właśnie przez pewien czas tak to widział rynek.

Skoro PlayWay w zasadzie nie finansuje tej produkcji, a przynajmniej tego nie widać, to być może weźmie tylko marne 30 proc. przychodów (założenie ultra optymistyczne) to z gry dostaniemy jakieś 30 zł. Wtedy przychody wyniosłyby w pierwszym roku 9 mln zł, w drugim 4,5. Łącznie gra dałaby wiec 9 mln zł zysku i 4,5 mln średniorocznie przed opodatkowaniem. No, ale wtedy mamy uzasadnienie (z dodatkowym milionem z innych produkcji) dopiero dla 60 mln zł. wyceny.

Wydaje się, że apetyty samej spółki są większe skoro jak porównawczą grę podała Gran Turismo ;)
Bardzo optymistycznie zakładając sprzedaż równą CMS czyli 500 tys. i niski apetyt PlayWay (30 proc.) dostaniemy 15 mln zł przychodów w pierwszym roku i 7,5 mln w drugim. Zysk z gry 19 mln zł w cyklu dwuletnim da nam średnioroczny zysk na poziomie 9,5 mln zł (i to brutto!). Po opodatkowaniu niech to będzie nawet 8 mln zł, plus 1 mln zł z pozostałych produktów. Dla mnie oznacza to 90-100 mln zł kapitalizacji.

Oczekiwania co do pierwszej gry, przy obecnym ryzyku w zasadzie nie dają już miejsca na fundamentalne wzrosty. Oczywiście, jeśli spółka spełniłaby sprzedaż na poziomie 500 tys. i pokazała, że potrafi zrobić produkt, mieć przemyślaną strategię sprzedaży, że ma korzystną umowę z PlaWayem to pole do wzrostów się otwiera, bo kolejny produkt może być lepszy, albo można próbować robić takich gier więcej.

Oczywiście sprzedaż może być większa niż wspomniane 0,5 mln sztuk i tym samym może być większa wycena spółki, natomiast na obecną chwilę nie widzę żadnego uzasadnienia do takich założeń.


A

Myślę, że mogę i że dam radę.
Z tego co orientuję się w dniu premiery Drift19 powinno być na konsole. Z Twoich wyliczeń mamy wyliczenia pod sam pc-steam. Dochodzi przecież jeszcze sprzedaż dla Xbox i PS4+ Nintendo.
Więc wycena o której sądzisz że 35mln zł jest akurat można byłoby pomnożyć x2 ze względu na konsole i nintendo.

Wogóle pominąłeś dwie mobilne gry w tym roku, czyli CMS19 i Ultimate Fishing 2019.
Poprzednia wersja CMS18 dała spółce kilka mln zł przychodu(prosze mnie poprawić jeśli się mylę). Kolejna wersja CMS mobile powinna być lepsza, mieć większą bazę graczy i dać większy przychód.
To samo z Ultimate Fishing.
Czyli obie gry to kolejne kilka mln zł zysku(prosze mnie poprawić jeśli się mylę) i wycena znowu wyżej.
Do tego dochodzi czas przedpremierowy, który bywa z reguły znacznie bardziej optymistyczny niż chłodne wyliczenia.
Nie zapomnijmy jeszcze o tym, że wg wypowiedzi gra po przekroczeniu wishlisty na poziomie 100tys sztuk ma zostać podana data premiery.

Diesel Brothers może być znacznie odleglejszym tytułem od CMS niż Drift19, ale to może tylko moje przypuszczenia, bo nie jestem ekspertem motoryzacji.


Informacje
Stopień: Obeznany
Dołączył: 16 lutego 2014
Ostatnia wizyta: 23 października 2019 14:27:57
Liczba wpisów: 86
[0,03% wszystkich postów / 0,04 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,066 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d