pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Rejerf

Rejerf

Ostatnie 10 wpisów
@Nestor

Bardzo mi się podoba twój wpis i ja się generalnie podpisuję pod takimi słowami. Natomiast są pewne motywy, którymi CDPR próbował kupić klientów ponownie, tym razem przy okazji CP2077 - uczciwość i wyróżnienie na tle konkurencji, która ma swoje za uszami w kwestii niedopracowanych produktów.

Gdy oglądam ten zbitek wybranych urywków z rozgrywki, gdzie na tacy mam podane co mówili przedstawiciele zespołu deweloperskiego (liderzy poszczególnych elementów gry) i jak to się ma do rzeczywistości, to ja jako gracz (klient), ale tez inwestor, mogę czuć się oszukany. Zdaje się, że całkiem niedawno Iwiński próbował przeprosić za to, że de facto oszukano graczy obiecując im znacznie więcej niż dostali (próbował, bo słowo "przepraszam" nie przeszło mu przez gardło - wziął jedynie odpowiedzialność na siebie i zarząd).

Offtopując nieco, ja to się zastanawiam czy kiedykolwiek w przyszłości te osoby udzielające wywiadów zostaną jeszcze wzięte na serio, czy może klienci nie mają pamięci złotej rybki i zawsze będą kojarzyć te twarze z niespełnionymi obietnicami, a'la Todd Howard Think laughing6

Piotrek_87 napisał(a):
Mam pytanie, czy te 13mln to jest z zamówieniem przed premierowym czy liczone od 10 grudnia do 22?

Preordery są wliczone.

Glitch Mob napisał(a):

Zwroty były najprawdopodobniej do 21 grudnia, a nie do 21 grudnia (włącznie).

Wyrażenie "do 21 grudnia" oznacza do 21 grudnia włącznie.

grzywa82 napisał(a):

Pytanie 'zielonego' - w jaki sposób CDR ma 'kurs' w USA?

To nie jest kurs CDR tylko kurs ADR CDR blackeye

aircanada15 napisał(a):
Pojawia się sporo tweetów narzekających na Sony, od ludzi, którym obsługa techniczna PSN odmawia przyjęcia zwrotów gry :D:D
www.resetera.com/threads/sony-...

Cytat:
So today’s update, Sony support refused another refund for #Cyberpunk2077. They said even if the devs say refund it, they won’t do it. Lied about the game not being broken and lied about what CDPR stated. Tl:dr you are stuck with a broken game, wait til patched. Some support.


[mod: Linki wymagają obowiązkowego cytatu]


Wg Michała Nowakowskiego z CDP (vide zapis telekonferencji - od 24:20) to nie CDP dało zielone światło do zwrotów. Microsoft i Sony posiadają własną politykę zwrotów produktów cyfrowych zakupionych na ichniejszych platformach. Firmy te oferują zwrot klientom pod pewnymi warunkami (ograniczenia czasowe - do pewnego czasu od zakupu oraz ograniczenia użytkowe - zapewne do osiągnięcia określonego punktu w grze, albo np. do 2-3 godzin gry - okres ten pozwala na zapoznanie się z produktem i podjęcie decyzji przez klienta). Jeżeli klient zdecyduje się na zwrot i mieści się w granicach, to MS i Sony zwrócą mu koszt zakupu, nie należy im się też wtedy udział w zysku i nic nie trafia do CDP.

Jeżeli ktoś pisze, że zwrotu produktu zakupionego cyfrowo na platformie MS lub Sony mu nie chcą przyznać, to być może przekroczył rozsądne granice użytkowania produktu (np. ograł 10 godzin) i zwrot mu się nie należy zgodnie z polityką MS/Sony. Tym samym zyski CDP niekoniecznie muszą się drastycznie zmniejszyć z tego tytułu.

CDP zaoferował również pomoc w uzyskaniu zwrotu poniesionego kosztu zakupu wersji pudełkowych pod warunkiem, że sklep, w którym dokonano zakupu, odmówi takiego. Ale uwaga: klient ma czas do 21 grudnia na napisanie w tej sprawie do CDP wg oficjalnego komunikatu.

Zapis dzisiejszej konferencji w języku angielskim - pierwszy link od góry.

www.cdprojekt.com/pl/inwestorz...

@cmc
Czy to na pewno wina CDR, że nie umiesz poprawnie ocenić kiedy kupić a kiedy sprzedać? Ile jeszcze będziemy zmuszeni czytać te same zdania od ciebie?

Zarząd przeprasza i proponuje zwrot dla tych, którzy nie chcą czekać na poprawki. Gra wyszła 3 miesiące za wcześnie.

twitter.com/CyberpunkGame/stat...

Premie będą niezależne od wyników.
www.cdaction.pl/news-62658/cyb...

Cytat:
Co ciekawe, kierownictwo CD Projektu wzięło na siebie odpowiedzialność za jakość premierowego buildu. Adam Badowski, szef warszawskiego studia i dyrektor kreatywny Cyberpunka 2077, zauważa, że niewłaściwie oceniono złożoność procesu tworzenia omawianego tytułu. To nie wina developerów – oni „zrobili wszystko, co w ich mocy, aby stworzyć ambitną, wyjątkową grę”. Dlatego też według nowych wytycznych Redzi otrzymają pełne premie bez względu na to, jak gra zostanie przyjęta przez recenzentów.

Moja koleżanka grająca na starej wersji PS4 pisze tak:
Cytat:

nie mam takich problemów, sztywniutko trzyma klatki ile powinno, a taki dziwny model NPC mi wskoczył chyba z raz i się szybciutko doczytał ;) póki co, nie mogę narzekać, może zależy ile kto ma na dysku napchane, itp. trudno powiedzieć ale klasycznym hasłem IT: "dziwne, u mnie działa" ;)


Także chyba to zależy jakie kto ma doświadczenia na tych archaicznych konsolach.

jacobz napisał(a):
Recenzja Francuzów bardzo niepochlebna...
Jeśli to prawda że CDProjekt zapowiadał że gra pójdzie na starszych konsolach a w rzeczywistości tak nie jest, to strzelili sobie w stopę.


manek123 napisał(a):
Skoro wydali grę na starsze konsole, to chyba uznali, że będzie na nich działała wystarczająco dobrze


Przecież gra 'poszła' na starszych konsolach. To, że jakość jest niska nie było przedmiotem marketingu grupy. Stworzyli wersję na najstarsze wersje konsol poprzedniej generacji, żeby sprzedać i zarobić. Udało im się to.

CD Projekt zmanipulował nieco graczy pokazując jedynie wersję działającą na PS4 Pro w tym materiale. Po prostu nie wygląda to teraz dobrze z wizerunkowego punktu widzenia.



Moim zdaniem dyskusja o poziomach nie wiadomo jak wysokich to były marzenia ściętej głowy osób, które nie wiedzą jak działa polski parkiet. Fakty się sprzedaje i trzeba o tym pamiętać. Dzisiaj jest okres żniw, nie siania.

Z kanału IR CDP

kliknij, aby powiększyć

cmc napisał(a):

Mówimy o opiniach na PC, (nikt tu nie mówi o konsolach, bo mało wiadomo jak tam działa gra)
jak ludzie myśleli że odpala CP na laptopie ze zintegrowaną kartę graficzną, to się zdziwili. Widziałem jak gra wygląda na dobrym sprzęcie, nie mam żadnych zastrzeżeń, wręcz jestem pod wielkim wrażeniem.
Ja czekam na PS5, i wtedy zagram w CP2077


Tutaj mówimy o wszystkich opiniach i nie wyłączamy żadnych opinii z obiegu.

Wejdź sobie w linka od MrBlue2 i zobacz czego doświadczają gracze na PS4, żeby być bardziej na bieżąco.

Nikt nie myślał o grze na laptopie z integrą. Wymagania sprzętowe zostały dawno temu udostępnione. Podano, że rekomendowane to GTX1060, natomiast komentarze wskazują, że gra nie działa dobrze na takiej karcie.

Także, proszę nie opowiadaj głupstw.

cmc napisał(a):
KŚ, Onet itp, hejtują jakby mieli zapłacone za to, gracze narzekają na to że na ich sprzęcie jest słaba optymalizacja, no cóż amy 2077, nie da się grać na byle czym :)


Ale w takim razie mogli nie wydawać gniota na starą generację konsol, tylko po to, żeby wydać i wystawić się tym samym na strzał blackeye Do tego jeszcze publikowali chyba nieprawdziwe wideo z poprzedniej generacji, na którym problemów nie było i klient mógł zostać wprowadzony w błąd przed zakupem.


Po tych komentarzach na Steam widzę, że problemem jest jeszcze coś...

Cytat:
1060 recommended my ass.

Średnia półka kart graficznych dwie generacje wstecz nie daje rady chyba.

Cytat:
The graphics settings do basically nothing, you need the best hardware for this game or you simply cannot play at a decent framerate. The recommended specs are an outright lie.

aircanada15 napisał(a):
Wiedźminowi 3 nie do końca udał się podbój USA. Gra dużo lepiej sprzedawała się w Europie.


Czy aby na pewno? CDR informuje, że w 2019 roku 60% przychodów pochodziło właśnie z Ameryki Północnej, a z Europy tylko 25%. Co innego mogło to być jak nie W3 i Gwint (wiedźmińska odnoga)?

www.cdprojekt.com/pl/wp-conten...

Pównywanie tych dwóch produkcji jest nietrafione. Nie chodzi o wielkość świata tylko jego wypełnienie. Pod tym względem świat WoW jest prawie pusty w porównaniu do CP gdzie na każdym kroku jak twierdzą recenzenci czeka przygoda.


MrBlue2 napisał(a):
https://www.gamespot.com/reviews/cyberpunk-2077-review/1900-6417622/

Gamespot
Ocena 7/10


Przeczytaj komentarze nt. tego 7/10 na gamespot. Gra nie jest wystarczająco woke.

Żaden liczący się recenzent nie obniży oceny ze względu na problemy, które może rozwiązać patch day 1. Oceny, które są już dostępne pomijają aspekt bugów. Nie będzie czegoś takiego, że bez patcha 91/100, z patchem 99/100.

Gra okazała się udanym produktem, fakt się dokonał. Czas na realizację zysków przed kolejnymi spekulacjami.

@lesgs

Zachęcam cię do przemyślenia tego, co napisałeś.

Moim zdaniem powielasz błędne założenia inwestora, który nie jest graczem lub nie rozumie/nie zna do końca tego rynku.

To gracze, nabywcy gry określą czy tytuł przejdzie do historii gier, nie recenzenci. (btw. wolumen sprzedaży to też osobna sprawa i nie będzie świadczył o trwałym miejscu w branży). To oni stwierdzą (lub nie), że tytuł jest wybitny i zasługuje na swoje miejsce na piedestale. Swoim zainteresowaniem, udziałem w społeczności, opiniami, liczbą memów stworzonych na podstawie gry gracze dadzą świadectwo oryginalności, ciekawości i kultowości tego produktu. Ta ewaluacja i wnioski wystąpią dopiero po premierze.

To, że tytuł może nie dorównać Wiedźminowi 3 w tych kategoriach nie oznacza, że CDPR zaniecha eksploatacji IP i gwarantuję, że nie jeden produkt elektroniczny i fizyczny będzie sprzedawany, a spółka zarobi. Pytanie tylko, ile.

Masz wątpliwości po recenzjach osób, które grały 15-16 godzin w tytuł nieukończony jeszcze (z błędami). W tych recenzjach ciągle przewija się opinia, że treści w grze jest cała masa, a autorzy zdążyli jedynie liznąć temat. Tym samym nikt dzisiaj nie jest w stanie wydać ci takiego świadectwa, jakiego oczekujesz.

Podział zysków to całkowicie osobna sprawa. Pewnie masz rację.

Trudno, żebyś doświadczył wyjątkowości świata, którego nie miałeś okazji doświadczyć jeszcze... Premiera gry nie odbyła się jeszcze, a ty nie miałeś okazji zwiedzić tego świata na swój indywidualny sposób.

Próba oceny tego produktu teraz jest niczym ocena książki na podstawie jej okładki, albo chociaż jej fragmentu wyrwanego z kontekstu.

Proszę, powstrzymajmy się od wydawania takich ocen, które nie odnoszą się do faktycznej rzeczywistości. Rozumiem, że potrzeba spekulacji występuje czasem naturalnie, ale takie pisanie o czymś, czego się nie doświadczyło to krzywda dla całej społeczności inwestorskiej.

Cześć, mam niemały problem z dotarciem do danych historycznych nt. rocznej stopy zwrotu z WIG oraz rocznej stopy zwrotu z obligacji. Czy takie dane są w ogóle publicznie dostępne?

No to jeszcze w kwestii jakości produktu -> www.youtube.com/watch?v=HKDekw...

Widać upgrade części wizualnej pomiędzy okresami (wersja PC). Najprawdopodobniej wersja konsolowa (current gen) będzie obcięta względem tego co widzimy dzisiaj, możliwe też, że na next genach ta oprawa graficzna będzie wyglądać tak jak na materiałach w tym roku. W komentarzach ludzie śmieją się z Ubisoftu, który notorycznie robi na odwrót.

Osobiście podoba mi się to bardziej teraz, chociaż dostrzegam elementy wyglądające nieco gorzej (włosy u niektórych postaci). Liczę, że poprawią te defekty i m.in. dlatego znowu przełożony termin premiery.

Wortololo napisał, że grafika nie powala i wskazał faktyczne niedoskonałości. Mnie też nie rzuciła na kolana, ale daję kredyt zaufania i wstrzymam się z oceną tego elementu, gdyż streaming cechuje się dużą kompresją i detale wypadają, co potem wychodzi jak dostanie się produkt we własne ręce i widać różnicę. To też nie jest ostateczna wersja i kwestię renderowania 10m w przód też można ogarnąć do wypuszczenia.

Model jazdy może być podyktowany konstrukcją miasta w grze. Brak odpowiedniej przestrzeni może uniemożliwiać jazdę symulującą warunki zbliżone do rzeczywistych. Gdyby model odzwierciedlał rzeczywistość, mogłoby się okazać, że frustracja graczy spowodowana obijaniem się o każdą przeszkodę jest nie do zniesienia.

Po przeczytaniu kilku tekstów i obejrzeniu materiałów zauważyłem, że powtarza się zarzut o gąbczastość przeciwników w modelu strzelania. Tutaj chyba oczekiwania graczy nieco rozbiegają się z ich wiedzą o świecie gry, ale też z propozycją twórców. Cyberpunk istnieje w świecie, gdzie ludzie modyfikują swoje ciała i można powiedzieć, że stają się pół-robotami (widać to w udostępnionych materiałach). Czy cyborg upada od jednej kuli? Czy w W3 ludzki przeciwnik upadał od jednego cięcia mieczem? No nie. Nic się nie zmieniło. Cyberpunk to też nie Counter-Strike, żeby symulował rzeczywistość w tym aspekcie.

Twórcom przyjdzie zmierzyć się z tymi oczekiwaniami, które nie do końca są przemyślane przez graczy i moim zdaniem nie mają racji bytu. Z drugiej strony, W3 również nie był idealny jeszcze długo po premierze w kwestii poruszania się bohatera (pieszo czy na koniu), ekwipunku (wielokrotnie poprawiany element, a nawet przeprojektowywany w większym zakresie), bugów technicznych. W patchach zostaną zaimplementowane zmiany również i w tym przypadku, chociaż nie jakieś rewolucyjne.

www.gry-online.pl/S022.asp?ID=...

Na plus (elementy znane dla CDPR):
- fabuła i narracja
- dialogi
- jakość zadań
- rozmaitość rozwoju postaci
- różnorodność mechanik gry
- udźwiękowienie
- detale świata
- klimat gry
- nie można się nudzić

Na minus (niektóre elementy nowe dla CDPR):
- strzelanie (może to być usprawiedliwione regułami świata gry)
- jazda samochodem (może to być usprawiedliwione bogactwem i upakowaniem elementów świata gry)
- mechanizm hakowania (za trudny)
- nieczytelny interfejs (HUD)
- nieintuicyjny ekwipunek gracza

Ambiwalentne odczucia:
- wypełnienie miasta ludźmi i samochodami w zależności od sposobu poruszania się bohatera

Wrogiem będą oczekiwania graczy przehypowanych na punkcie tej produkcji, którym gra może nie sprostać w pełni. Potrzeba czasu, żeby to wszystko dopracować, jednak plusy wyraźnie przyćmiewają mankamenty.

@tgolik
Skad taki pomysł (ciekawy moim zdaniem)?

Czy takie praktyki zdarzały się w przeszłości w przypadku tego czy innych producentów gier wideo albo są standardem w branży? Szczę nie słyszałem wcześniej o tym.

Zgodnie ze sztuką strategii rozwoju, plany mają być ambitnie i równocześnie osiągalne. Jeżeli nie spełniają tych kryteriów to można uznać, że spółka jest w stagnacji i nie chce się rozwijać.

Druga sprawa to to, że żadna szanująca się spółka nie rzuca takich słów na wiatr. Jeżeli nie będzie dodatkowych czynników, które mogłyby zaszkodzić znacząco w tym okresie to widocznie prezesi czują, że taki wynik jest możliwy do osiągnięcia. W przeciwnym razie, są kiepskimi planistami.

Papier przyjmie wszystko, a generalizować też można o wszystkim. Wyjątki przynoszą ponadprzeciętne zyski. Jak zwykle - popijemy, zobaczymy.

Taktyka zmuszania kogokolwiek do czegokolwiek nie leży w DNA CD-PROJEKTu.

Wiedziałbyś o tym, gdybyś śledził te grupę częściej niż okazjonalnie.

Dziękuję. Rzeczywiście, transkrypcja sesji Q&A nie wskazuje na mikropłatności, więc ta informacja na PPE wydaje się być podana na wyrost.

Nie rozumiem co masz na myśli. Pisałem o mikropłatnościach w trybie sieciowym CP, do których miał odnieść się Kiciński w przytoczonym cytacie.

www.ppe.pl/news/139713/cyberpu...

Wprowadzenie mikropłatności do MP Cyberpunka to generalnie dobra informacja z punktu widzenia inwestora. Produkt będzie pewnie miał najwyższą sprzedaż za oceanem, gdzie mikropłatności są standardem, a klient jest już przyzwyczajony i je akceptuje. Jeżeli rzeczywiście ich model będzie "rozsądny" to obie strony transakcji będą raczej ukontentowane.

Jednak sam fakt, że wcześniej CDPR publicznie utożsamiał mikropłatności z rakiem toczącym środowisko gier wideo (dzięki czemu zrobił pozytywny PR i zaskarbił sobie serca wielu graczy), a dziś informuje, że sięgnie po tę metodę monetyzacji może spowodować falę negatywnych komentarzy i jakiś tam odpływ potencjalnych klientów, dla których integralność jest wartością najwyższą.

spinor1 napisał(a):


Z tego co czytam przesunęli premiery gier, wiec na jakość stawiają. Oby nie było takiej lawiny jak CDR również premierę przesunię o kilka miesięcy.


Miej na uwadze, że przesunięcie premiery gry w przypadku każdego dewelopera nie do końca jest podyktowane celem pozyskania tego samego poziomu jakości. Po zapoznaniu się z recenzjami gier mam wrażenie, że jedni dążą do osiągnięcia produktu sprawnego i ciekawego na poziomie 75% zadowolenia, podczas gdy innych nie interesuje inny rezultat na 98%.

Moim zdaniem, CDPR reprezentuje ten drugi przypadek. Ubisoft wyrobił sobie już renomę i szedł często na ilość wydając nowego Assassina co roku, a to odbijało się czasem prześmiewczymi rezultatami (nie oceniam kwestii finansowych).

Wiadomo, że z punktu widzenia inwestora, jeżeli CP będzie później to rynek zareaguje w sposób przewidywany, jednak co by było lepsze: wydanie zgodnie z planem trochę niedopracowanej technicznie gry i łatki po recenzjach czy przesunięcie premiery i uzyskanie lepszej jakości na start? Ano zależy kto pyta happy7

Może i dominują, jednak motyw ciemny jest coraz częściej wprowadzany jako opcjonalny. Taki Google implementuje go do swoich usług z uwagi na zbyt dużą jasność serwisów podczas przeglądania w słabych warunkach oświetleniowych (w nocy) - powoduje to dyskomfort użytkowania.

Ten sam silnik graficzny na obydwu generacjach nie oznacza tej samej jakości wizualnej na bieżącej i przyszłej generacji konsol. Gracz nie kupuje PS5, żeby doświadczyć jakości PS4.

CDPR przygotuje lepszą jakościowo (wizualnie) wersję CP na PS5 od wersji na PS4 przy zachowaniu tego samego silnika graficznego (kwestia obcięcia mniejszej ilości detali).

pandorinium napisał(a):
A jak CDR się dogada i to będzie exclusive sprzedawany z nowymi konsolami? To wtedy ile pójdzie w rok, 20 mln sztuk? :)


Co najwyżej w alternatywnej rzeczywistości, bo docelowe platformy są już określone i to się nie zmieni w kierunku jakiegokolwiek exclusiva.

CP nie jest tytułem dla każdego. Taki bundle z konsolą nie będzie napędzał sprzedaży platformy jakoś drastycznie. Do tego dochodzą relacje z partnerami, które w przypadku CDPR są raczej bliższe Microsoftowi, niż Sony, a ten sprzedaje mniej konsol od lidera rynku. Przy nowej generacji ja nie spodziewam się zmiany na tronie.

Jakikolwiek ex byłby strzałem w kolano.

aircanada15 napisał(a):
To szukanie taniej sensacji.
Wiadomo, że trzeba jakoś motywować pracowników w swoim oddziale, szczególnie, gdy tydzień pracy jest dłuższy niż 5 dni... Ludzie wiedzą, że taka pozycja w CV jest warta pewnego poświęcenia : ]


Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że w branży tej występowanie opóźnień jest zarządzane, uwzględnione w planach. Podanie daty premiery gry AAA na około 10 miesięcy wstecz, w przypadku CDPR oceniam na umiarkowanie ryzykowne posunięcie, choć ambitne. Inwestorzy po prostu potrzebowali tej informacji.

W tym przypadku okno premierowe w okolicy półrocza jest nadal niezłym okresem na debiut. Gorzej byłoby przenieść go na okres późniejszy, gdzie mogłaby napotkać szerszą konkurencję ze strony większych producentów gier. Także, jeżeli już miałoby nastąpić przesunięcie, to oby nie później niż do września.

Fakt, nie jest to napisane wprost. Jednak nie spodziewałbym się wydania go jako osobny, samodzielny produkt. Takie rozwinięcia przeważnie, jeżeli nie zawsze, wychodzą w formie DLC. W tym wypadku będzie to płatny dodatek, gdyż CDPR jakiś czas temu wybrał właśnie taki model dla tej formy kontentu.

twitter.com/CDPROJEKTRED/statu...

Jeżeli ktoś miał wcześniej wątpliwości, to można je rozwiać. Tryb rozgrywki wieloosobowej ma zostać dodany w formie DLC wydanego po premierze gry. Powinno to nakręcić trochę bardziej sprzedaż CP.

Space Cowboy napisał(a):
Ciekawe jak duże znaczenie może mieć ta informacja (i czy jest to decyzja ostateczna).
www.eurogamer.pl/articles/2019...
Mniejsza o ten (clickbaitowy) seks z tytułu. Chodzi o to, że wszystkie sceny filmowe będą również pokazane z perspektywy pierwszej osoby (czyli tak jak np. w Skyrim).
Według twórców chodzi o zwiększenie immersji... mi wydaje się, że raczej o uniknięcie efektu Andromedy - dla przypomnienia, twarze postaci stworzonych przez graczy potrafiły się tak śmiesznie się zachowywać w trakcie scenek, że dały pożywkę do wielu memów, a gra stała się przedmiotem kpin.
Dla mnie to ogromny minus - bo stworzenie swojej postaci i jej oglądanie w trakcie gry, to ważny element rozgrywki dla wielu RPG-owców.


Szkoda, że zabraknie widoku TPP podczas cutscenek. Niemniej jednak w ostatnim materiale wideo można zaobserwować akt przeglądania się w lustrze, także jakaś tam możliwość oglądania stworzonej postaci będzie.

Pecetowcy zapewne dostaną ostatecznie możliwość grania w TPP (mody).

Wypowiedź dziennikarza WP po wyjściu z pokazu na gamescom. tldw. kopara opada. Potwierdzenie, że zapowiada się dopracowany produkt, a Redzi i tym razem nie zawiodą.

tech.wp.pl/najnowszy-pokaz-cyb...


Orientujecie się, kiedy można się spodziewać publikacji wyników za 2 kwartał br.?

lesgs napisał(a):
Jeżeli byśmy mieli ocenić gwałtowność (przemoc, strzelanie, itp.) nadchodzącej premiery CP77 w skali od 1 do 10 z uwzględnieniem doświadczeń z poprzednich wydań gier opartych na tematyce CyberPunk - to jakby wypadła taka ocena. Myślę, że kwestia ta chyba nie jest trywialna, bo gra ma trafić w określony segment rynku. Taka ocena może dać do myślenia jeżeli chodzi o poziom nasycenia rynku w segmencie o podobnym wskaźniku gwałtowności. Może zresztą takie oceny już istnieją w segmencie gier komputerowych i wystarczy je zacytować?


Przede wszystkim CDPR robi tę grę dla osób dorosłych, podobnie z resztą jak zrobili serię The Witcher. Dorośli gracze są segmentem, który wybrało sobie studio dla tych produkcji. Opowiadają o tym w swoich materiałach - te gry mają być dojrzałe dla dojrzałych graczy.Także brutalność, seks, broń, alkohol, narkotyki itd. będą na pewno. Kategoria R na bank.

Pokazali, że potrafią to dobrze zrobić, vide seria The Witcher, także i tu spodziewałbym się podobnego, jak nie wyższego poziomu ww. elementów, chociażby ze względu na świat gry, jak i model poznawania go (FPP).

Temat wzmagania agresji przez gry wraca jak bumerang i niewiele się z dzieje poza chwilową nagonką. W USA popyt jest ogromny na tego typu produkty. Moim zdaniem, nawet Trump tego nie zatrzyma w najbliższym czasie.

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 12 maja 2018
Ostatnia wizyta: 27 stycznia 2021 22:46:15
Liczba wpisów: 40
[0,01% wszystkich postów / 0,04 postów dziennie]
Punkty respektu: 5

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,744 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +144,47% +28 894,33 zł 48 894,33 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d