marter napisał(a): Nie jestem co prawda prawnikiem, więc mogę się mylić, ale w USA są jeszcze ADRy. Co prawda chyba "unsponsored", więc powinno być to problemem depozytariusza, a nie spółki, ale jeśli CDR ma jakieś aktywa w Stanach, to nie będzie mógł pozwu zignorować.
Ech i pomieszałem sprawę o przestępstwo (i wtedy miałyby znaczenie czy spółka sama oferowała papiery w USA) ze sprawą cywilną o odszkodowanie - w takiej wystarczy, że poszkodowany jest obywatel USA i da się w USA zająć zasądzoną sumę.
|
|
d2fan napisał(a): Odnośnie pozwów, to może jakiś prawnik niech się wypowie. Mi się wydaje, że polską spółkę notowaną na warszawskiej giełdzie można pozwać jedynie w Polsce.
Nie jestem co prawda prawnikiem, więc mogę się mylić, ale w USA są jeszcze ADRy. Co prawda chyba "unsponsored", więc powinno być to problemem depozytariusza, a nie spółki, ale jeśli CDR ma jakieś aktywa w Stanach, to nie będzie mógł pozwu zignorować.
|
|
Temat:
11BIT
baks napisał(a): Na razie należy się żółta kartka dla Zarządu co pokazał rynek.
W sumie to należała się już za PM, bo jak widać opowieści o planach (by nie powiedzieć - bajki) to jedno, ale gdy miało to mieć odzwierciedlenie w kasie, to już wyglądało to dużo gorzej marter napisał(a): Stąd uważam, że propozycja programu jest przy założeniu dużo wolniejszego rozwoju firmy niż oficjalnie ogłaszany.
Z drugiej strony - a co jeśli odsiejemy jeszcze trochę oficjalnego optymizmu z konferencji i się jeszcze okaże, że ten PM był jednak ambitny?
|
|
Temat:
11BIT
pandorinium napisał(a):Bo uważają, że P8 lepiej zrobić na unreal. Silnik rozwijają pod kolejne projekty. Tak rozumiem. Dodatkowo jesienią była mowa o tym, że P8 ma być ukierunkowany przede wszystkim na konsole a czas portowania FP pokazuje, że na własnym silniku może to nie być łatwe. Choć oczywiście otwarrta będzie kwestia kolejnych projektów
|
|
Temat:
11BIT
andy_dufresne napisał(a):@marter Przyznam, że zdziwiłem się, kiedy przeczytałem, że program zakłada wydanie aż 10 gier, bo sądziłem, że mniej. Jednak, jak napisałem w poście, nie utożsamiam cyfr z PM z prognozami, a faktyczne wyniki będą z dużym prawdopodobieństwem wyższe. Pytanie jest takie, czego powinniśmy oczekiwać od komunikatów zarządu i programu motywacyjnego. Jeśli chodzi o to pierwsze, to oczekiwałbym spójności - a tej nie widzę i jak dla mnie - sprzeczne komunikaty obniżają wiarygodność. Co do programu motywacyjnego: to nie jest startup, w którym pracownicy zarabiają poniżej rynku, licząc na to, że odbiją sobie na sukcesie produktu. Tu mamy normalne płace i premie od zysku, więc jak dla mnie program motywacyjny powinien wynagradzać za coś "ekstra". Tymczasem, jak na szybko posumowałem lata 2016-2019 (czyli 2 lata "ogonów" TWOM, 2 lata FP i ML, 1 rok CoM) to samo powtórzenie tych wyników daje 55% proponowanego programu na kolejne 4 lata i już uprawniałoby do premii. A wracając do wiarygodności komunikatów: gdyby przyjąć, że zarząd wierzy w swoje obietnice 3 gier własnych i 7 z wydawnictwa do 2024 (powiedzmy P8 w 2021, P9 w 2023 i P10 w 2024, wydawnictwo 2020-0, 2021-1, potem po 2) oraz temu, że P8 ma być 2 razy większy od FP, podobnie gry z wydawnictwa względem ML/CoM - to by oznaczało spodziewane przychody przynajmniej na poziomie 600mln do 2023 i 950mln do 2024. Stąd uważam, że propozycja programu jest przy założeniu dużo wolniejszego rozwoju firmy niż oficjalnie ogłaszany.
|
|
Temat:
11BIT
andy_dufresne napisał(a): 4. Dziwię się tym, którzy się dziwią, że spółka prowadzi bardzo konserwatywną politykę i komunikację. Było dużo czasu, żeby się do tego przyzwyczaić ;)
Kłopot w tym, że komunikacja co do planów to jedno , a program zakłada jakby co innego. I ta komunikacja wcale taka konserwatywna nie jest, bo według niej masz: andy_dufresne napisał(a): podczas gdy program pasuje bardziej do  kliknij, aby powiększyćprzy czym, jak przypomniał @Utnapisztim, motywuje się za wykonanie nieco więcej niż połowy z tego.
|
|
Temat:
11BIT
andy_dufresne napisał(a):Na szybko wrzuciłem takie cyfry do tabeli:
[...]
W takim ujęciu wychodzi, że na lata 2021-2023 zakładają 300M przychodu vs. 200M przychodu w latach 2018-2020. Jeżeli takie wyniki miałby pociągnąć sam P8, gry z wydawnictwa i stare portfolio, to nie wydaje mi się to takie zachowawcze, jak na pierwszy rzut oka. Chyba jednak jest, biorąc pod uwagę, że według zapowiedzi kolejna gra ma być 2 razy większa od FP i podobnie mówią o grach z wydawnictwa (względem ML/CoM)
|
|
Temat:
11BIT
Czyli do 2023 jeden tytuł własny i niewiele więcej niż 3 już zapowiedziane z wydawnictwa?
|
|
Temat:
11BIT
sledzik007 napisał(a):Ciekaw jestem co napiszą w programie motywacyjnym bo cdr zrobił na mnie wrażenie. No to już wiadomo: W latach 2020-23 przychody ze sprzedaży 357mln / zysk brutto 156mln lub do 2024 534mln/239mln Trudno porównywać do CDR https://stooq.pl/n/?f=1350374
|
|
Cytat: "Inną kwestią pozostaje wskaźnik śmiertelności. Wskazówką mogą być wycieczkowce poddane kwarantannie np: Diamond Princessa tam śmiertelność wśród zakażonych pasażerów była nie powyżej 1%. Większość turystów była grubo powyżej 60 lat."
Narazie ilu się wyleczyło? A Ty już podajesz statystyki o 1% śmiertelności. To tak jakby na początku bitwy liczyć ilu zmarło po bitwie.
W sumie to ani jedno, ani drugie nie jest prawdą - z 712 zarażonych: 619 wyleczonych, 11 zmarło, 82 chorych - więc to nie jest początek, ale i nie poniżej 1% www.worldometers.info/coronavi...PS. Tak wiem, miało być o dnie.
|
|
Temat:
11BIT
Rif napisał(a):Temat dywidendy był na ostatnich konferencjach albo czacie którymś poruszany i Prezes już tak mocno jej nie negował. Oczywiście nie dotyczyło to bieżącego roku, ale bliżej nieokreślonej przyszłości. Chciałbym zauważyć jednak, że na spotkaniu była mowa o planach wypłaty dywidendy "w dłuższym terminie", natomiast na tym samym spotkaniu kwestia równolegle pracujących 3 zespołów wypuszczających nową grę co roku była nazywana planem "średnioterminowym"
|
|
krishic napisał(a):W schemacie dot. lock-up'ów (w dokumencie ofertowym i aneksie nr 2) nie ma uwzględnionej serii B (390 tys szt.) W dokumencie ofertowym seria ta wymieniona jest na str. 30 w ogólnych warunkach dot. lock-up'ów. Pytanie czy na tę serię jest lock-up (i w jakiej części)? W wywiadzie dla SW nie ma co prawda konkretnie o serii B, ale jest "objęcie ograniczeniami obrotu łącznie 99,58 proc. wszystkich akcji wyemitowanych przed ofertą publiczną." www.stockwatch.pl/wiadomosci/s...
|
|
Temat:
11BIT
t0m4s napisał(a):mrJackoson Ty tak na serio? kunoj napisał(a):Dobry Boże, co jeden to lepszy.Że co, ma się sprzedać Frosta w całym cyklu życia gry[...]Człowieku, czy ty sam siebie czytasz? Na pewno dobrze przeczytaliście @mrJackson? Bo ja rozumiem jego wpis tak, że do uzasadnienia wyceny P8 musi zrobić sprzedaż 4x większą niż FP
|
|
Temat:
11BIT
Rif napisał(a): Odnośnie planów, to nic wielkiego, że celują z P9 na 2022. Ustalili, że zespół robi grę przez trzy lata. P9 jest w fazie prototypowania, a może już i dalej. Jeśli robi to zespół od TWOM i uruchomil twiiter TWOM, to sprawa wydaje się prosta, a 2022 wcale nie jest nierealne.
W kuluarach wyglądało to nieco mniej optymistycznie - obecnie nad P9 pracuje kilkanaście osób z zespołu TWOM i nie jest to dalej niż prototypowanie. Co więcej po pytaniu o 3 lata na P9 odpowiedź była, że przy tak dużym budżecie to na grę potrzeba 3-4 lat (co odebrałem, że raczej 4 niż 3 i na dodatek - nie jestem pewien, czy stoper już powinien być włączony)
|
|
Temat:
11BIT
chris_martin napisał(a):Jutro będę na spotkaniu inwestorskim Zadam pytania o premiery wydawnictwa na 2020-2021 Progres prac nad P8 Z dzisiejszego spotkania: wydawnictwo ma 2 umowy podpisane, trzecią negocjują, budżet bliżej górnej granicy widełek (która jest ustawiona na 5-5.5mln). Na pytanie o termin jakiejś premiery - starają się, by pierwsza z tych 3 jeszcze w 2020 (ale nie powiem, by było to powiedziane z pełnym przekonaniem). P8 - tak jak napisał pandorinium.
|
|