pixelg
Sektor gry na GPW przewartościowany ? - Branże i sektory - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Sektor gry na GPW przewartościowany ?

anton_dren
Wpisów: 1
Wysłane: 23 czerwca 2018 23:43:10
Jestem początkującym w tej sprawie i chciałem obliczyć wartość spółek z sektora gry.
Wykorzystywałem metodę porównawczą oraz dwie metody mieszane (szwajcarską i stuttgarcką).
Wedlug tych metod, te spółki całego sektora są przewartościowane. Czy to tak może być, czy po prostu popełniłem błąd wykorzystając te metody?
Edytowany: 23 czerwca 2018 23:44

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Wpisów: 9 820
Wysłane: 24 czerwca 2018 08:26:23
W mojej opinii "czyste" metody porównawcze do wycen są mało przydatne, a już z pewnością dla sektora gamingowego. Zauważ, że spółka która podwaja wynik co roku jest już intuicyjnie znacznie więcej warta niż spółka która ma od lat płaski wynik, a przy takim samym zysku warte w metodzie porównawczej byłyby tyle samo.

W sektorze gier mamy bardzo nieregularne przychody i zyski, zależne od daty premier kluczowych produktów. W metodzie porównawczej porównujesz więc spółkę która w swoim cyklu jest tuż przed premierą, ma słabe wyniki bo poniosła np koszty promocji, ze spółką która robi wieloletnie ekstremum zysków po premierze.

Z tych powodów trzeba w metodach porównawczych używać PRZYSZŁYCH zysków, czyli je zaprognozować. Zaprognozować dla spółki i wszystkich porównawczych, a następnie uśrednić zyski z lat przyszłych i porównać. A skoro i tak już trzeba prognozować żeby było poprawnie, to już lepiej użyć po prostu metody DCF, czy zdyskontowanych zysków.

tratata
tratata PREMIUM
Wpisów: 786
Wysłane: 5 lipca 2018 00:36:05