PARTNER SERWISU
bijvfxfo
20 21 22 23 24
krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 7 października 2021 12:50:07 przy kursie: 118,60 zł
CCC - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. Kurs akcji nie ma określonego trendu - patrz przebieg 50-okresowej średniej lub odczyt ADX. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak oczekiwanie na początek impulsu, w wychwyceniu którego powinny pomoc właśnie ADX i wskaźnik mierzący zmienność.
Najbliższe wsparcie to niebieska strefa cenowa wzmocniona długoterminową średnią. Miejsce konsolidacji pozwala zakładać, że w grę wchodzi kontynuacja trendu wzrostowego. Można spróbować znaleźć punkt czasowy, który niejako wymusi na graczach określenie się co do dalszego kierunku. Pierwszy jaki dostrzegam, to mediana kanału wzrostowego - jeżeli konsolidacja będzie trwała nadal, to kurs ma szanse sięgnąć mediany na przełomie grudnia i stycznia.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

3143507680
22
Dołączył: 2021-04-07
Wpisów: 52
Wysłane: 11 października 2021 09:57:41 przy kursie: 120,50 zł
Cześć. Chciałbym się konkretnie zapytać w jaki sposób i na jaką kwotę CCC rozpoznaje w bilansie swoje 74,99% udziałów w eobuwie. Jeśli dobrze rozumiem udziały te są ujmowane w bilansie jako "zobowiązania z tytułu opcji nabycia udziałów eobuwie.pl S.A". W śródrocznym raporcie finansowym w informacjach dodatkowych jest również napisane:

"W pierwszym kwartale 2021/22 r. nastąpiło wygaszenie dotychczasowego jak również rozpoznanie nowego zobowiązania z tytułu opcji nabycia udziałów eobuwie.pl S.A. (obowiązku wykupu udziałów mniejszości w eobuwie.pl S.A.). Wpływ na wartość kapitałów własnych w wyniku wygaszenia zobowiązania wyniósł 751,8 mln PLN natomiast z tytułu rozpoznania nowego zobowiązania wyniósł 713,7 mln PLN. W efekcie wpływ na wartość kapitałów własnych wzrosła o 38,1 mln PLN."

Rozumiem oczywiście, że operacja wynika ze sprzedaży części swoich udziałów nowym inwestorom. Ale jednocześnie nie do końca rozumiem dlaczego wygaszanie starego i rozpoznawanie nowego zobowiązania z tytułu opcji nabycia udziałów w eobuwie jest księgowo prowadzone w ten sposób. Z jakiego powodu udziały CCC w eobuwie nie są rozpoznawane w bilansie w całości? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam!

JakOnToZrobił
PREMIUM
12
Dołączył: 2020-12-12
Wpisów: 15
Wysłane: 8 stycznia 2022 19:29:07 przy kursie: 101,50 zł
Czas dużych przemian – omówienie sprawozdania finansowego CCC za III kw. 2021/2022 r.


Na wstępie należy przypomnieć, że CCC w 2021 r. zmieniło swój rok obrotowy. Rok obrachunkowy rozpoczęty 1 stycznia 2020 r. zakończył się 31 stycznia 2021 r. i był rokiem przejściowym. Nowy rok obrotowy rozpoczął się 1 lutego 2021 r. i zakończy się 31 stycznia 2022 r. Poniższa analiza dotyczyć będzie okresów zdefiniowanych według nowego ujęcia czasowego.

Deklarowanym przez zarząd powodem zmiany była chęć zharmonizowania raportowanych okresów z sezonami modowymi, gdzie szczyt sprzedaży przypada na okres wiosny oraz jesieni. W branży modowej nowe kolekcje są wprowadzane od lutego, natomiast okres wyprzedaży kończy się w styczniu.

Na poziom przychodów w ciągu roku wpływ mają warunki atmosferyczne. Trzeba więc pamiętać, że zaburzenie warunków pogodowych może skutkować odroczeniem decyzji zakupowych. Na zniekształcenie sezonowości swoje piętno odcisnęła również pandemia. W szczególności wpływa to na niższe przychody w segmencie offline.


kliknij, aby powiększyć


Obecnie grupa wyróżnia pięć marek- CCC, eobuwie.pl, Modivo, Halfprice, a także DeeZee, a także działalność pozostała, gdzie CCC prowadzi sprzedaż hurtową, franczyzową oraz produkcyjną. Przedstawiciel segmentu pozostałych, czyli spółka CCC.eu zajmuje się dystrybucją towarów głównie do innych spółek z grupy. Segment ten w III kw. odnotował 779,4 mln zł przychodu, natomiast jego charakterystyka sprawiła, że obrót międzysegmentowy wynosi aż 700,1 mln zł, co stanowiło aż 97,8 proc. całkowitych wyłączeń konsolidacyjnych grupy.

Grupa w połowie 2020 r. zdecydowała się przeklasyfikować działalność KVAG, NG2 oraz sklepy CCC w Szwajcarii do działalności zaniechanej. Zbycie ostatniej części udziałów spowodował brak raportowania w tym segmencie w III kw. 21/22 r.

Rozwój brandów i segmentacja gograficzna
Sprawdźmy najpierw jak kształtuje się sprzedaż w podziale na marki. Warto zaznaczyć, że wyniki będą dotyczyły zarówno kanału offline jak i digital. W III kw. 21/22 r. CCC wygenerowało 1,07 mld zł ( +20,02 proc. r/r), z kolei eobuwie uzyskało sprzedaż na poziomie 689,9 mln zł (+36,1 proc. r/r). Dynamiczny wzrost przychodów odnotowało również Modivo (+109,93 proc. r/r) zamykając kwartał z wynikiem 120,5 mln zł. DeeZee zaksięgowało przychód w wysokości 24,1 mln zł (+28,99 proc. r/r), a Halfprice 81,9 mln zł. Spółka ta, będąca nowym konceptem off-price, skupia się na sprzedaży odzieży, obuwia czy akcesoriów znanych marek w atrakcyjnych cenach. Firma zadebiutowała w maju 2021 r.


kliknij, aby powiększyć


Z perspektywy geograficznej na koniec III kw. grupa była aktywna w 29 krajach. Pod względem przychodów kluczowym rynkiem pozostaje Polska z udziałem 54,1 proc., który zmniejszył się o 2,18 pp. r/r głownie na rzecz Europy Środkowo-Wschodniej. W III kw. 21/22 r. udział wspomnianego regionu stanowił 36,5 proc. (+2,0 pp. r/r) w całkowitej sprzedaży. Najmniejszym rynkiem pozostaje Europa Zachodnia, z przychodami nieprzekraczającymi 10 proc. sumarycznych obrotów.


kliknij, aby powiększyć


Kanały sprzedaży
W III kw. 21/22 r. segment offline wygenerował łącznie 1018,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (+26,31 proc. r/r). Za sprzedaż stacjonarną w dużej mierze odpowiada CCC. Marka w tym kanale uzyskała 936,5 mln zł przychodu (+16,1 proc. r/r), głównie dzięki wzrostowi na rynku polskim, ale również czeskim, węgierskim, rumuńskim czy słowackim, a także implementacji nowego konceptu off-price.

W przypadku segmentu offline wzrost sprzedaży sam w sobie nic nam tak naprawdę nie mówi, bo przecież ten wzrost stał u podstaw problemów jakie spotkały spółkę w ostatnim czasie. Żeby wyciągnąć nieco bardziej miarodajne wnioski trzeba sięgnąć do powierzchni handlowej i okresu w jakim prowadzona była sprzedaż.

W III kw. 21/22 r. łączna powierzchnia wyniosła 682 tys. mkw. w stosunku do 693 tys. mkw. w III kw. 20/21 r. Na koniec III kw. łączna liczba sklepów była na poziomie 986 vs 1062 w analogicznym okresie rok wcześniej, a więc liczba sklepów spadła o 7,16 proc. r/r, jednakże metraż zmniejszył się jedynie o 1,6 proc. r/r. Wynika to głównie z wprowadzenie nowej marki off-price oraz powiększanie metrażu najbardziej rentownych placówek CCC. Pod koniec listopada HalfPrice posiadał 38 sklepów, a dodatkowe 10 salonów było w trakcie przygotowywania. Według strategii przedstawionej przez zarząd, do końca 2025 r. może powstać nawet 250 salonów HalfPrice. W związku ze zbyt szybkim i nieefektywnym wzrostem sieci placówek CCC zarząd deklaruje wyciągnięcie wniosków i dokładną analitykę zachowania sprzedaży nawet pojedynczych sklepów nowej marki. Co ciekawe, niektóre mniej rentowne sklepy CCC konwertowane są na markę HalfPrice, a te zdaniem zarządu generują wyniki sprzedażowe kilkukrotnie wyższe niż wcześniejsze placówki CCC. Poza rynkiem polskim, HalfPrice rozwija się również na rynku czeskim, węgierskim czy austriackim, a będzie rozwijany również w kanale e-commerce. Na koniec lipca 2021 r. marka HalfPrice posiadała łącznie 22 placówki o powierzchni 31,3 tys. mkw., co daje średnio 1426,1 mkw. na jeden sklep. Dla porównania sklepy CCC średnio osiągały 664,6 mkw.


kliknij, aby powiększyć


Jak wspomniałem wcześniej w III kw. segment offline wygenerował 1,018 mld zł przychodu, co po uwzględnieniu 682 tys. mkw. daje nam średnią miesięczną sprzedaż w m. kw. w wysokości 497,8 zł, a więc jest to wynik lepszy o 28,34 proc. r/r

Wynik trzeba docenić, gdyż liczba dni handlowych w porównywalnych okresach wynosiła 78 dni. Obydwa okresy nie zostały objęte zamknięciami galerii handlowych z powodu lockdown’u. Co prawda, w obu wystąpiły większe lub mniejsze obostrzenia związane np. ilością osób na m. kw. czy liczbą klientów przypadających na jedna kasę w sklepie przy mniejszych placówkach, natomiast nie było całkowitego zamknięcia galerii.


kliknij, aby powiększyć


Za to sprzedaż segmentu digital wyniosła 972,9 mln zł (+44,71 proc. r/r). Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że pandemia przyczyniła się do zmiany preferencji konsumenckich oraz wyznaczenia pewnych trendów. Liderem dystrybucji e-commerce jest eobuwie, które definiowane jest jako omnichannel, natomiast sprzedaż online stanowi znaczny udział w przychodach. Za wzrostem sprzedaży eobuwie stoi nie tylko rynek polski (+28,7 proc. r/r), ale spółka rozwija się równie dynamicznie w Europie Środkowo-Wschodniej (+37,8 proc. r/r) oraz Europie-Zachodniej (+48,2 proc. r/r). Dynamika sprzedaży to jedno, ale rynki zagraniczne generują także wartościowo istotne wpływy. Na koniec III kw. sprzedaż w Polsce wyniosła 251,6 mln zł, Europa Śr.-Wsch. 290,8 mln zł oraz Europa Śr. 147,5 mln zł. W segmencie online dynamicznie rosną również przychody Modivo 120,5 mln zł (+110,5 proc. r/r), CCC 138,4 mln zł (+55,1 proc. r/r) oraz DeeZee 24,1 mln zł (+28,8 proc. r/r).

Na koniec III kw. udział segmentu e-commerce w obrotach wyniósł 48,9 proc. (51,1 proc. offline). Proszę zwrócić uwagę, że w momencie obowiązywania obostrzeń związanych z pandemią, większą część przychodów uzyskuje kanał online.


kliknij, aby powiększyć


Wraz ze wzrostem przychodów rośnie również marża zysku brutto ze sprzedaży. Grupa zwiększyła rentowność w swoich dwóch kluczowych segmentach, tj. CCC oraz eobuwie. W III kw. 21/22 r. marża zysk brutto ze sprzedaży wyniosła odpowiednio 56,89 proc. (+3,6 pp. r/r) oraz 44,25 proc. (+0,77 pp. r/r). CCC wygenerowało zysk brutto ze sprzedaży na poziomie 611,5 mln zł (+28,1 proc. r/r) a eobuwie 305,3 mln zł (+38,5 proc. r/r). Podczas konferencji inwestorskiej za II kw. 21/22 r. przedstawiciele spółki podkreślili, że poprawa marży zysku brutto ze sprzedaży w przypadku CCC wynika ze wzrostu sprzedaży produktów w cenach początkowych oraz efektywnego zarządzania polityką rabatową. Dodatkowo, na wzrost rentowności wpłynęło przeniesienie produkcji do Azji, jak również wzrost sprzedaży produktów własnych.

Spadek marży brutto ze sprzedaży odnotował biznes DeeZee, gdzie rentowność zmniejszyła się o 1,9 pp. r/r. Ostatecznie zostało to zbilansowane przez wzrost sprzedaży, dzięki czemu spółka poprawiła zysk brutto ze sprzedaży o +24,2 proc. r/r do poziomu 12,3 mln zł.

Na uwagę zasługuje również wzrost rentowności Modivo. Spółka poprawiła marżę ZBnS z 37,4 proc. w III kw. 20/21 r. do 41,2 proc. w III kw. 21/22 r., co ostatecznie przy wzroście sprzedaży, przełożyło się na wysoki zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 49,7 mln zł (+131,1 proc. r/r). Halfprice wygenerował zaś 40,6 mln zł zysku brutto ze sprzedaży z rentownością na poziomie 49,5 proc.


kliknij, aby powiększyć


Grupa prezentuje również wynik segmentu. Jest to wynik operacyjny stanowiący różnicę pomiędzy sprzedażą a kosztem własnym sprzedaży towarów, kosztem funkcjonowania sklepów oraz kosztem wsparcia sprzedaży.

Marka CCC uzyskała zysk na poziomie 88,8 mln zł (+46,77 proc. r/r), co skutkowało rentownością plus 8,26 proc. (+1,51 pp. r/r). Pamiętajmy natomiast, że obecnie firma uzyskuje 87,1 proc. całkowitej sprzedaży w kanale offline, a ten jest bardzo podatny na wstrzymanie handlu w galeriach. Przekłada się to diametralnie na wyniki całej grupy. Z drugiej jednak strony jest to bilansowane przez sprzedaż online.

W III kw. zysk segmentu wyniósł dla eobuwie 54,3 mln zł (+15,1 mln zł r/r), Modivo 7,5 mln zł (+7,7 mln zł r/r), Halfprice 2,7 mln zł (+2,8 mln zł kw/kw) oraz DeeZee -0,4 mln zł (-4 mln zł r/r).


kliknij, aby powiększyć


Wyniki skonsolidowane

Skonsolidowane przychody grupy w III kw. 21/22 r. wyniosły 2,01 mld zł, co oznacza wzrost o 450 mln zł r/r (+27,7 proc. r/r). Zysk brutto ze sprzedaży zamknął się w III kw. kwotą 1,02 mld zł i był wyższy o 313 mln zł r/r. Przełożyło się to na marżę brutto ze sprzedaży w wysokości 49,57 proc. (+5,06 pp. r/r). Jak wspomniano wcześniej, w spółce występuje pewna sezonowość, tj. drugi i czwarty kwartał charakteryzuje się wyższymi marżami ZBnS, ponieważ wprowadzana jest nowa kolekcja. Z kolei pierwszy i trzeci kwartał historycznie wykazywał niższą rentowność. Niższa marża uzyskiwana w I oraz III kwartale, spowodowana jest głównie promocjami związanymi z czyszczeniem magazynów. Co istotne, III kw. 21/22 r. zaburzył ten schemat, w znacznej mierze dzięki wyższej marży uzyskanej w dystrybucji offline.

Warto również wspomnieć, że Pan Marcin Czyczerski (CEO grupy) podczas konferencji poświęconej implementacji strategii do 2025 r. stwierdził, że CCC czuje się komfortowo z obecnie rosnącą inflacją. Najwidoczniej wyższe koszty od dostawców przerzucane są na klientów. Grupa prowadzi dokładną analizę oraz aktywną politykę cenową, jak również promocyjną i zdaniem prezesa widoczny jest w tym obszarze potencjał w budowaniu marży.


kliknij, aby powiększyć


Koszty punktów handlu w III kw. wyniosły 369,3 mln zł (+10,86 proc. r/r, +36,3 mln zł r/r. Przede wszystkim wzrosły wynagrodzenia – o 144,1 mln zł (38 proc. r/r). Prawdopodobnie wzrost wynagrodzeń można tłumaczyć uruchomieniem nowego segmentu off-price oraz globalnym wzrostem wynagrodzeń. Całkiem możliwe, że w okresie porównawczym rozpoznawano także wsparcie rządowe. Dodatkowo w III kw. 21/22 r. wzrosło zużycie materiałów i energii do poziomu 18,8 mln zł (+21,29 proc. r/r).

W III kw. pozostałe koszty sprzedaży wyniosły 507 mln zł vs 297,2 mln zł rok wcześniej. Wzrost o ponad 70 proc. wynika między innymi z pozostałych kosztów rodzajowych, które to stanowią wydatki na reklamę i marketing. W III kw. koszty te były na poziomie 113 mln zł (+233 proc. r/r). Wzrosły również pozostałe usługi obce i wyniosły 171 mln zł (+78 proc. r/r, +75 mln zł r/r). Księgowane są tam koszty usług logistycznych i obsługi magazynów, oraz koszty utrzymania serwisów IT. Co więcej, rosną koszty usług transportowych - jest to naturalne wraz ze wzrostem e-commerce. Usługi te zamknęły się w wysokości 102 mln zł (+34 proc. r/r). Podobnie jak w przypadku kosztów utrzymania sklepów, rosną wynagrodzenia, które wyniosły 27 mln zł (+60 proc. r/r) oraz koszty zużycia materiałów i energii, które były na poziomie 80 mln zł (+73 proc. r/r).

Koszty ogólnego zarządu zamknęły się kwotą 92,3 mln zł i były wyższe o 26,0 mln zł w porównaniu do III kw. 20/21 r. Grupa w III kw. 21/22 r. odnotowała dodatnie saldo na pozostałej działalności operacyjnej w wysokości 6,4 mln zł vs ujemne saldo na poziomie minus 6,9 mln zł w III kw. 20/21 r. Na wysokie dodatnie saldo w III kw. 21/22 r. w dużej mierze złożyły się wysokie przychody z pozostałej działalności operacyjnej w wysokości 16,8 mln zł.

W III kw. koszty SG&A (wyżej wymienione koszty sprzedaży i zarządu) wyniosły łącznie 968,6 mln zł (+39,04 proc. r/r, +8,66 proc. kw/kw). Natomiast lepszym porównaniem będzie zestawienie SG&A do przychodów. Udział tych kosztów w przychodach w III kw. wyniósł 46,78 proc. (+3,8 pp. r/r oraz +3,25 proc. kw/kw). Zarząd uważa, że rosnące koszty sprzedaży związane są ze wzrostem sprzedaży, a więc można zakładać, że są to koszty zmienne. Natomiast, równie rosnąca baza kosztowa związana jest także z rozwojem nowych marek – Modivo czy głównie Halfprice.


Spółka zaraportowała w III kwartale EBIT na poziomie 73,1 mln zł, przy marży 3,53 proc., natomiast III kw. 20/21 r. zamknął się zyskiem operacyjnym na poziomie 5,0 mln zł.

W linii finansowej w III kw. 21/22 r. możemy zaobserwować koszt finansowy w wysokości minus 47,8 mln zł (-11,15 proc. r/r). Przychód finansowy wyniósł 13,2 mln zł vs 3,2 mln III kw. 20/21 r. CCC zaraportowało w III kw. ostatecznie 32,0 mln zysk przed opodatkowaniem oraz 12,3 mln zysku netto.


kliknij, aby powiększyć


Wyniki to jedno, a gotówka to drugie. Grupa zanotowała odpływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej na poziomie minus 69,7 mln zł, przy czym ubytek gotówki zawdzięcza w dużej mierze wzrostowi zapasów (-81,4 mln zł) oraz wzrostowi należności handlowych (-182,5 mln zł). Z drugiej strony pozytywnie na saldo przepływów operacyjnych wpłynął wzrost zobowiązań handlowych (+38,3 mln zł). W tym miejscu należy przypomnieć, że spółka osiągnęła historycznie najlepszy kwartał pod względem przychodów, co może skutkować wzrostem należności oraz zobowiązań handlowych.
Wyższy poziom zapasów można tłumaczyć zbrojeniem się firmy w nową kolekcję oraz zaopatrzeniem nowego segmentu. Warto zauważyć, że poziom zapasów w III kw. zazwyczaj jest na wysokim poziomie. Spójrzmy, jak zmieniła się efektywność gospodarowania kapitałem obrotowym. W III kw. 21/22 cykl konwersji gotówki wzrósł do 113 dni z poziomu 105 dni w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wydłużeniu uległa rotacja zapasów (+10 dni) oraz rotacja zobowiązań handlowych (+3 dni), natomiast cykl rotacji należności pozostał bez zmian.

W III kw. działalność inwestycyjna wykazała odpływ w wysokości 85,6 mln zł, co związane było głównie z nakładami na nabycie rzeczowych aktywów trwałych w wysokości 97,1 mln zł. Zostało to zbilansowane dzięki wpływowi z tytułu rozliczeń inwestycji ze sklepów od franczyzobiorców w wysokości 4,9 mln zł. Dodatkowo, 6 mln zł wpłynęło na konto spółki z tytułu sprzedaży pozostałych udziałów firmy NG2 oraz Karl Voegele AG, dopinając kwotę 57,5 mln zł (51,5 mln zł wpłynęło w pierwszym półroczu 2021 r.).

W III kw. 21/22 r. przepływy finansowe były dodatnie na kwotę 246,5 mln zł. Przypływ gotówki w dużej mierze spowodowany był emisją obligacji na kwotę 860 mln zł. Na tak dużą kwotę obligacji składa się emisja z przeznaczeniem na odkup akcji eobuwie.pl do PFR w wysokości 360 mln zł oraz emisja obligacji zamiennych na akcje przez eobuwie.pl na rzecz Softbank o wartości 500 mln zł. Z drugiej strony zostało to zbilansowane spłatą kredytów w kwocie 41 mln zł, płatnościami z tytułu leasingu na poziomie 95 mln, czy płatnością odsetek w wysokości 37,2 mln zł. Ale przede wszystkim ubytek gotówki spowodował nabycie akcji eobuwie od MKK3 na kwotę 360 mln zł.

Ostatecznie w III kw. do grupy wpłynęło łącznie 91,2 mln zł, co skutkowało wzrostem gotówki na kontach CCC do poziomu 883,4 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Na koniec III kw. CCC zaraportowało długoterminowe zadłużenie finansowe na kwotę 2,0 mld zł (+38,54 proc. kw/kw), gdzie krótkoterminowe wyniosło 410,8 mln zł (+52,60 proc. kw/kw). W ostatnich kwartałach nastąpiło zmniejszenie udziału krótkoterminowego zobowiązania finansowego na rzecz długoterminowego, co przy jednoczesnym wzroście zadłużenia nie może oznaczać nic innego jak rolowanie długu. Korygując zadłużenie finansowe o stan gotówki w kwocie 883,4 mln zł, otrzymujemy dług netto na poziomie 1,537 mld zł (+65,69 proc. kw/kw, +609,7 mln zł kw/kw). Do policzenia zadłużenia finansowego nie zostały uwzględnione zobowiązania z tytułu leasingu. Niestety w związku ze zmianą okresu obrotowego nie znamy dokładnej EBITDA za ostatnie 12 miesięcy aby odnieść ją do zadłużenia.


kliknij, aby powiększyć


Konwertując dużą część krótkoterminowego zadłużenia finansowego na długoterminowy, spółka poprawiła wskaźniki płynności. Wskaźnik płynności bieżącej na koniec III kw. wyniósł 1,56, gdzie jeszcze nie tak dawno oscylował poniżej 1, a wskaźnik płynności szybkiej jest na poziomie prawie 0,6, więc i w tym przypadku mamy znaczną poprawę płynności. Kapitał własny na koniec III kw. finansował 17,74 proc. aktywów.


kliknij, aby powiększyć


Warto również wspomnieć o nowej strategii na lata 2021 – 2025. Grupa planuje zwiększyć, trzykrotnie przychody w stosunku do okresu 3Q21/22 LTM, a dystrybucja online ma stanowić ponad 60 proc. sprzedaży.

Zdaniem zarządu, marka CCC będzie dalej rozwijała się w kierunku optymalizacji i digitalizacji sieci sprzedaży, rozwoju kanałów cyfrowych, czy wzmacnianiu pozycji marek własnych. Grupa szacuje, że do 2025 r. udział CCC w całkowitych przychodach spadnie z obecnego poziomu 51,9 proc. do 25-30 proc .

Podstawową strategią dla eobuwie będzie dalsze rozwijanie sprzedaży na rynkach zagranicznych oraz tworzenie nowych kanałów sprzedaży. Spółka chce pozostawić sprzedaż w Polsce na poziomie 20 proc. (na koniec III kw. udział stanowił 36,5 proc.). Docelowo zarząd planuje pozostawić obecny udział w całkowitej sprzedaży grupy na poziomie 30-35 proc.

Strategia dla Modivo zakłada dalsze rozszerzenie portfolio produktowego. Spółka w III kw. posiadała ok. 150 tys. produktów (60 tys. produktów w 2019 r.), natomiast do 2025 r. założenia są nawet na 2,5 mln oraz współpraca z 3 tys. markami. Modivo posiada mocno zróżnicowaną bazę produktów. Grupa widzi duży potencjał w konwertowaniu klientów z eobuwie na Modivo. Obecnie aż 60 proc. klientów Modivo to osoby które robią zakupy również w eobuwie, a baza klientów eobuwie jest na poziomie 7,8 mln vs 400 tys. Modivo. W III kw. udział Modivo stanowił 5,8 proc. całkowitych przychodów, a docelowym poziomem będzie wzrost do 15-20 proc.

Zarząd również wierzy w szybki rozwój segmentu off-price, gdzie planowany udział może stanowić nawet 15-20 proc przychodów GK. Patrząc na rozwój sieci HalfPrice, cel ten wydaje się realny. Jeszcze w II kw. segment stanowił 1,92 proc. udziału całkowitej sprzedaży vs 3,95 proc. w III kw.

Najmniejszy z szyldów grupy – DeeZee w III kw. wygenerował 1,1 proc. przychodów grupy, a w 2025 r. jego estymowany udział wynosi 5 proc. Firma oferuje obuwie, odzież oraz inne akcesoria głównie dla kobiet. DeeZee działa w kanale dystrybucyjnym w e-commerce oraz docelowo będzie obecna na kilkunastu rynkach w Europie.


kliknij, aby powiększyć


Pomimo ambitnych celów rozwojowych, należy pamiętać o licznych ryzykach. Między innymi, wzrost stóp procentowych wpłynie negatywnie na wysokość odsetek, a pamiętajmy, że zadłużenie grupy nie jest małe. Dodatkowo, trzeba mieć na uwadze wprowadzenie kolejnego lockdown’u, co może przełożyć się na ponowne wstrzymanie handlu w sklepach stacjonarnych. Również deprecjacja złotego nie jest korzystna dla spółki. Grupa kupując produkty w EUR stosuje naturalny hedging ponieważ sprzedaje również w tej walucie. Natomiast, w przypadku dolara amerykańskiego, tylko pewna część płatności w tej walucie zabezpieczana jest przez instrumenty forward. Martwić mogą również rosnące koszty SG&A w stosunku do przychodów, chociaż z drugiej strony zdaniem CEO Pana Marcina Czyczerskiego, rentowność grupy powinna ulec poprawie już od 2022 r. Obecna kapitalizacja spółki jest na poziomie ok. 5,5 mld zł, co może wydawać się poziomem nieadekwatnym do wyników spółki, ale w dużym stopniu na wycenę CCC wpływa prężnie rozwijające się eobuwie, a dodatkowo grupa przechodzi restrukturyzację w tym otwiera się na nowy rynek – w tym przypadku ubrań.

W strategii przedstawionej przez zarząd marża EBITDA w 2025 r. będzie oscylować w okolicy 12 proc., natomiast roczna sprzedaż wyniesie 20 mld zł. Przy obecnej EV otrzymujemy wskaźnik EV/EBITDA w wysokości 2,9. Oczywiście jest to niska wartość, ale czy faktycznie grupa osiągnie zamierzone wyniki… czas pokaże.




Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 12 stycznia 2022 11:00


micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 13 stycznia 2022 12:43:03 przy kursie: 101,60 zł
Krewa jak uwzględniasz w wykresie fakt, że spółka w 2020 rozwodniła swój kapitał? Think
ujeżdżam byki ===>>


krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 13 stycznia 2022 18:01:38 przy kursie: 101,60 zł
Nijak, gdyż jedno z podstawowych założeń AT mówi - cena dyskontuje wszystko, w tym rozwodnienie. Pytanie co się później dzieje z tymi akcjami - i tutaj z pomocą przychodzą narzędzia oparte o wolumen.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 20 stycznia 2022 11:21:51 przy kursie: 84,88 zł
CCC - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. Kurs akcji spółki znajduje się w umiarkowanym trendzie spadkowym i po pokonaniu mediany zmierza w kierunku dolnego pułapu kanału. Jedyną zaporą zdolną do powstrzymania przeceny na wyższych poziomach cenowych jest niebieska strefa cenowa - ona kilkakrotnie zmieniała kierunek poruszania się cen, więc może mieć wpływ na kształt wykresu i teraz.
Na wskaźnikach obowiązują zalecenia sprzedaży, więc z tej strony trudno liczyć na jakiś pozytywny impuls, zachęcających graczy do angażowania się po stronie kupna.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Robson128
PREMIUM
3
Dołączył: 2009-08-14
Wpisów: 140
Wysłane: 20 stycznia 2022 15:24:06 przy kursie: 84,88 zł
KREWA na jakim poziomie cenowym jest ta niebieska linia ? ( skala jest nieczytelna )

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 20 stycznia 2022 15:31:31 przy kursie: 84,88 zł
85,70-87,50
jak klikniesz na wykres, on otworzy się w nowej karcie. Klikniesz jeszcze raz - powiększy się i będziesz widział dokładne poziomy
Edytowany: 20 stycznia 2022 15:34

IamJerry
2
Dołączył: 2013-12-01
Wpisów: 36
Wysłane: 20 stycznia 2022 16:57:10 przy kursie: 84,88 zł
Krewa to jest twoim zdaniem umiarkowany trend spadkowy? :D od dwóch sesji to jest jakiś wodospad... ciężko mi trochę zrozumieć akurat czemu tylko CCC tak spada, ryzyko wojny jeżeli już się pojawia to powinno być dyskontowane przez wszystkie spółki w Polsce, a lockdown z wczorajszych słów ministra nie wchodzi w grę a nawet gdyby to spółka już przeszła takich kilka co ciekawe będąc notowanym wyżej niż teraz i nierentownym jak miało to miejsce na początku 2021r. :) więc spadków od dwóch dni nie rozumiem...

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 20 stycznia 2022 17:18:49 przy kursie: 84,88 zł
W ocenie siły trendu posiłkuje się układem średnich, zmiennością i odczytem wskaźników takich jak ADX. Odczyt tego ostatniego wynosił był na poziomie zbliżonym do 20 kiedy siadałem do analizy. I na tej podstawie określiłem siłę jako umiarkowaną. O ewentualne powody fundamentalne mnie lepiej nie pytaj ;)


IamJerry
2
Dołączył: 2013-12-01
Wpisów: 36
Wysłane: 20 stycznia 2022 17:24:13 przy kursie: 84,88 zł
Dodam tylko że możliwość wojny to raczej nie powód, bo nawet spółki typowo Ukraińskie zachowują się dużo lepiej (Kernel +2%, Astarta -5%) a po zachowaniu polskich prawie takiego ryzyka nie widać; lockdowny w Polsce (choć na nie teraz minimalna szansa) które były w 2021r. też nie powodowały takich zjazdów na kursie, więc ma ktoś pomysł co może byś powodem takiego zachowania? Bo mi tylko przychodzi do głowy jakiś fundusz który upatrzył sobie CCC do rozegrania na krótko, w ostatniej chwili bo na początku lutego wyniki. Robi się ciekawie, reko Trigona z 10 grudnia jest z ceną 145zł :)

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 21 stycznia 2022 09:54:57 przy kursie: 81,10 zł
krewa napisał(a):
Nijak, gdyż jedno z podstawowych założeń AT mówi - cena dyskontuje wszystko, w tym rozwodnienie. Pytanie co się później dzieje z tymi akcjami - i tutaj z pomocą przychodzą narzędzia oparte o wolumen.


Nadrukowali, potem podbijili, po czym zrobią/robią dystrybucje. Król emisji to dawny Petrol king

Realną kondycję CCC pokaże 2022, (21 był oderwany od normalności).
ujeżdżam byki ===>>


3143507680
22
Dołączył: 2021-04-07
Wpisów: 52
Wysłane: 21 stycznia 2022 10:17:30 przy kursie: 81,10 zł
Dla mnie na przykład kurs zachowywał się irracjonalnie właśnie wtedy, kiedy rósł jak szalony w sytuacji kiedy spółka była i wciąż jest w fatalnej kondycji finansowej. De facto jedyną naprawdę znaczącą wartością w tej spółce jest e-obuwie (to jest moja opinia), a tak to ja widzę głównie długi oraz niepewne otoczenie. I tak sobie myślałem: "jak to może tak rosnąć przy takim zadłużeniu i perspektywie podwyżki stóp". Oczywiście tłumaczyłem to sobie spekulacją pod e-obuwie, ale tak naprawdę dopiero teraz widzę racjonalne zachowanie kursu.

Więc trzeba uważać na pułapki psychologiczne jakie potrafi płatać głowa. Bo to tak nie działa, że "przecież przy lockdownach kurs był wyżej niż jest teraz, więc dlaczego teraz spada?".

Swoją drogą wyniki za Q3 były bardzo słabe w porównaniu z benchmarkiem branży, a po tych wynikach kurs i tak jeszcze chwilę się trzymał w okolicach konsolidacji.

Pozdrawiam.
Edytowany: 21 stycznia 2022 10:20

IamJerry
2
Dołączył: 2013-12-01
Wpisów: 36
Wysłane: 21 stycznia 2022 16:46:35 przy kursie: 81,10 zł
Wyniki nie są dla nich teraz priorytetem bo stawiają na skalowanie biznesu a to dużo kosztuje, rozbudowują swoje działy IT i otwierają kolejne sklepy i witryny internetowe (np. half price i innych marek) w kolejnych krajach. Obecna kapitalizacja to 4,4mld zł a samo eobuwie już z rok temu było wyceniane na 6mld zł, a gdzie reszta grupy? Mają zadłużenie to fakt ale planują wejście na giełdę z eobuwie w 2022 lub 2023 więc zadłużenie sobie będą mogli spłacić od ręki i jeszcze im zostanie bo przy tej dynamice eobuwia nie sądzę że się zadowolą wyceną sprzed roku, do tego na koncie mają 800mln zł to też sporo. Prezes zapytany na prezentacji nowej strategii powiedział że czują się komfortowo z obecnymi podwyżkami stóp procentowych, mówiąc krótko dodatkowe koszty będą przerzucane na klientów, a no bo jest przecież - inflacja. Polecam artykuł z dzisiaj:

www.bankier.pl/wiadomosc/Spolk...

Przemtrad
10
Dołączył: 2020-04-07
Wpisów: 157
Wysłane: 22 stycznia 2022 15:36:49 przy kursie: 81,10 zł
Jeśli ...
Gospodarka spowalnia, jest słaba koniunktura na rynku
Przez restrykcje sporo firm ma ograniczony zarobek, upada, zwalnia pracowników lub ogranicza produkcje
Kilkaset tysięcy ludzi siedzi na kwarantannach zamiast pracować, wytwarzać jakieś dobra.
Inflacja szaleje, ludzi przez nia stać na mniej więc skupiają sie na najpotrzebniejszych rzeczach zamiast na zachciankach i szoppingu.
Firma jest zadłużona pod korek
Firma ma ujemny bilans
ale mimo wszystko kurs jej akcji wzrasta
To to nazywa sie bańką która prędzej czy później pęknie.
Zatem oczy na widok spadków wytrzeszczają tylko najbardziej naiwni, którzy nie wiedzą że w takich czasach inwestować trzeba w spółki mające jakiekolwiek solidniejsze podstawy.
Jest na GPW multum lepszych i bezpieczniejszych spółek do inwestycji na których można zarobić ale jak widac niektórzy wola sie pchać w bańki i później dziwić.



IamJerry
2
Dołączył: 2013-12-01
Wpisów: 36
Wysłane: 28 stycznia 2022 14:16:24 przy kursie: 76,34 zł
Która gospodarka spowalnia? bo produkcja przemysłowa w grudniu 16,7% rdr przy prognozach na poziomie 13%, dane z zeszłego piątku. Jakie restrykcje? Są jakieś restrykcje? :) - nie i nie będzie, tak wynika z wypowiedzi np. Sasina która była opisana tu na stockwatch w artykule 3 dni temu, powiedział tak:

" Natomiast nie ma w tej chwili żadnych decyzji, a nawet żadnych dyskusji o tym, żeby wrócić do takich drastycznych rozwiązań, jakie znamy z przeszłości, czyli zamknięcia gospodarki – powiedział Sasin w rozmowie z TVP1."

A co do wyników i kondycji spółki to już we wtorek lub środę wyniki, i się okaże czy masz rację, reko BOŚ na 102 zł a DM Trigon na 145zł :) obie z początku grudnia, uważasz że lepiej wyceniasz spółki od całej rzeszy analityków razem wziętych? :D

PS nie użyłem nigdzie zwrotu "jeśli" ...

Edytowany: 28 stycznia 2022 14:29

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 28 stycznia 2022 17:01:31 przy kursie: 76,34 zł
Najbliższe dane dotyczące rzeczywistych wydatków konsumenckich będą bardzo ciekawe.

Cytat:
Grudzień 2021 r. przyniósł w Polsce istotne pogłębienie spadku nastrojów konsumenckich. Najsłabsze wyniki odnotowano w grupie najstarszych osób. Wśród kobiet średni wskaźnik nastrojów jest znacznie niższy niż w przypadku mężczyzn. Barometr nastrojów konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w minionym miesiącu -10,5 i spadł o 1,3 p.p. w stosunku do listopada.


marketingprzykawie.pl/espresso...

IamJerry
2
Dołączył: 2013-12-01
Wpisów: 36
Wysłane: 29 stycznia 2022 03:44:48 przy kursie: 76,34 zł
Barometry nastrojów to nie są twarde ekonomiczne dane jak np. produkcja przemysłowa, a ta była sporo wyżej w grudniu rdr niż spodziewali się analitycy; badanie nastrojów jest tyle samo warte co sondaże, które wskazują na coś, a na koniec się okazuje że i tak wychodzi całkiem inaczej niż na to wskazywały :)

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 29 stycznia 2022 12:24:05 przy kursie: 76,34 zł
Wskaźniki wyprzedzające są miarodajne i dlatego się je stosuje. Natomiast jak popatrzysz na mój komentarz do cytatu jaki zamieściłem to odnoszę się w nim do danych rzeczywistych. Reasumując, rosną koszty utrzymania np. prąd, gaz żywność itd. Rosną raty kredytowe w związku ze wzrostem stóp procentowych. Twierdzenie że konsumpcja będzie rosła w takim środowisku ekonomicznym jest mało prawdopodobne. Warto natomiast patrzeć na płace i ich zmiany w powyższym kontekście.

h3rlitz
1
Dołączył: 2019-03-11
Wpisów: 266
Wysłane: 3 lutego 2022 09:54:31 przy kursie: 68,00 zł
Wyniki były - kurs natomiast nadal w swobodnym opadaniu.

@krewa

Jakieś niższe poziomy docelowe? Bo wyznaczony przez Ciebie poziom na ten moment już za nami - oczywiście kwestia czy tak zamkniemy tydzień, ale determinacja podaży godna pochwalenia king

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CCC
  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice
    Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje
    Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje

    Analiza wstępnych wyników CCC za II kwartał 2025 roku pokazuje, że spółka osiągnęła historycznie rekordową EBITDA, ale jednocześnie wciąż zmaga się z wyzwaniami w sprzedaży i marżach, zwłaszcza w segmentach kluczowych dla strategii rozwoju.




20 21 22 23 24

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,318 sek.

bjpujfte
dlvzkphx
gvharitc
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
bphwjhpo
niczbjry
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat