PARTNER SERWISU
ktjjyqbi

internet: tpsa czy netia?

Snake
0
Dołączył: 2008-07-28
Wpisów: 403
Wysłane: 3 grudnia 2009 15:50:03
Cześć,
Za niedługo kończy mi się umowa o neostradę z tp.
W tej chwili atakują mnie już szóstym telefonem o przedłużenie umowy. Zastanawiam się, co zrobić i proszę o radę.

Sytuacja wygląda następująco: w grę wchodzą tylko ci dwaj dostawcy, internet musi być na kilka komputerów (w tej chwili np. mam liveboxa, nie wiem czy i na jakiej zasadzie rozdziela netia), nie interesują mnie żadne telewizje internetowe, mobilne internety i inne szmery-bajery.

Nawet prędkość nie ma większego znaczenia, za to liczy się oczywiście niezawodność - sami zresztą rozumiecie. Do tej pory byłem z neostrady zadowolony, bywały usterki, ale w miarę szybko naprawiali. Nie wiem, jak to jest w netii.

Normalnie bym nic nie zmieniał, ale im więcej dzwonią, tym bardziej jestem podejrzliwy. Jakoś tak mam. Nie wiem, czy opłaca mi się wiązać z nimi na kolejne dwa lata.

Proszę o praktyczne uwagi, porady - w końcu internet to sprawa dla nas dość ważna ;)
Dzięki.

daniel23651
0
Dołączył: 2009-05-04
Wpisów: 250
Wysłane: 3 grudnia 2009 17:41:10
Witam.
Pozwolę wyrazić swoją sugestię związaną z twoim problemem, dotyczącą wyboru między tp a Netią, wiem, co nieco na ten temat, ponieważ procuje w tej branży i dosłownie mam styczność, na co dzień z tymi operatorami ( częściej TP). Jeżeli chodzi o niezawodność działania usługi to czy w tp czy w Netii będzie działać tak samo, ponieważ uzależnione jest to w dużej mierze od linii, na jakiej pracuje owa usługa, bo jak wiemy Tp dzierżawi linie dla Netii ( chyba, że ma własną sieć, ale na razie to jest rzadkością w skali kraju) i dlatego gdy, w tepsie chodziło dobrze to w Netii również będzie ok. a jeżeli zrywało w tepsie z powodu linii to zmiana operatora nic tu nie zmieni. Jeżeli chodzi o usuwanie usterek to przychylałbym się w kierunku Tp ponieważ oni wiadomo „ dbają” o swoich klientów i szybciej usuwane sa ewentualne uszkodzenia po prostu krótsza Ścieszka zgłaszania usterek a w Netii to strasznie się wydłuża, bo zanim zgłoszenie ewentualnej usterki dojdzie do Tp to „czasami” parę dni mija Think i tu kolejny problem powstaje a mianowicie, kto te usterki usuwa np. dla Netii, bo gdy usuwają ją serwisanci z tp to będzie na pewno zrobione ( chyba, że są problemy niezależne od nich) a zdarza się często, że Netia wysyła jakiś własnych techników, którzy tak naprawdę nic nie wiedzą i Proszą potem o pomóc serwisantów z Tp. A to, że dzwonią ciągle z ofertą przedłużenia umowy to jest chyba normalne, ponieważ każda firma chce mieć jak najwięcej klientów i będą wciąż nalegać, bo dla każdego „sprzedawczyka” „ naganiacza” ( to ta osoba, co dzwoni z ofertą) liczy się każdy klient, ponieważ są oni z tego potem rozliczani, jeżeli będzie miał mało klientów to out z roboty. A jeżeli chodzi o rozdzielanie usługi na wiele kompów to przecież wystarczy router. jeżeli chodzi o cenę to zdecydowanie tańsza jest Netia . aha i jeszcze jedno nie wszędzie może działać Netia bo na nie każdej centrali TP ma swoje pułki z dostępem do Internetu ( tzw WLR) wybór musisz sam podjąć, ja przychylałbym się do TPSA
Pozdrawiam.

Snake
0
Dołączył: 2008-07-28
Wpisów: 403
Wysłane: 3 grudnia 2009 18:44:45
Wielkie dzięki za obszerne wyjaśnienia, naprawdę.
Już wiem, co zrobię - pomogłeś mi. Szczególnie z tym wyjaśnieniem, dlaczego są aż tak nachalni ;)


daniel23651
0
Dołączył: 2009-05-04
Wpisów: 250
Wysłane: 3 grudnia 2009 19:22:45
Jeżeli pomogłem to również mi miło salute , jeszcze tylko jedno dodam do poprzedniej mej wypowiedzi dotyczącej serwisantów z TP ( firma partnerska tak to się nazywa teraz) a mianowicie chodzi mi o stwierdzenie (chyba, że są problemy niezależne od nich) wytłumaczę, o co mi chodziło, bo wiesz, gdy jesteś w tepsie i masz problem to wiadomo, że jest coś nie tak po stronie tpsa a gdy jesteś np. w Netii i korzysta z łącz tp to w razie jakiejkolwiek usterki zaczyna być tzw. Odbijanie piłeczki, czyli Netia twierdzi, że u nich jest wszystko ok. ( i to niestety jest regułą) i przekazuje tp by sprawdziła linie, tpsa stwierdza, że po ich stronie, czyli na linii jest wszystko sprawne i odsyła do Netii i tak w kółko czasami te przepychanki potrafią długo trwać, i w takiej sytuacji niestety najbardziej dostaje się serwisantowi, który musi tłumaczyć, dlaczego nie usunie usterki a wiadomo abonenta to nie obchodzi on po prostu chce, aby usługa mu działała. Pozdrawiam.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 3 grudnia 2009 19:27:41
Netia to reseller.
Kiedyś jak chciałem zrobić kuku Tepsie, jak tylko Netia wprowadziła BitStream Access to jej wypowiedziałem umowę i zamówiłem necik w Netii. Poczekałem dwa, trzy tygodnie, kurczę podpięli! Nawet działało jeden dzień, ale przestało. Dzwoniłem bite cztery tygodnie i słyszałem na infolinii Netii, że to problem w Tepsie i trzeba u nich, a w Tepsie oczywiście odwrotnie.
Skończyło się tak, że zerwałem umowę z Netią i *na kolanach* wróciłem do Tepsy. I wiesz co? Znów czekałem cztery tygodnie bez reakcji, aż wysmarowałem obraźliwe pismo grożące wszystkimi paragrafami świata i rozesłałem pod wszystkie faksy i maile Tepsy, jakie tylko znalazłem. Blefowałem m.in., że wszystkie rozmowy mam nagrane itd. Efekt: po trzech dniach miałem necik. I mam do dzisiaj. Ale jak sobie przypomnę, co to znaczy być od lutego do kwietnia bez sieci to do dzisiaj mam dreszcze.

Snake
0
Dołączył: 2008-07-28
Wpisów: 403
Wysłane: 3 grudnia 2009 19:41:56
Domyślałem się, że mogą być tego typu problemy, chociaż może nawet i to bym jakoś przełknął.
Ale jest jeszcze jedna kluczowa dla mnie sprawa: gdy mieszkałem w dużym mieście, to nawet z Hyperionem sobie jakoś radziłem, ale po przeprowadzce każda usterka daje się teraz we znaki mocniej (i częściej i dłużej). Coś za coś.

Dam im jeszcze trochę czasu - a nuż zaczną się psuć, to zmienię. A jak nie, to "gram z trendem" ;)

nowy1960
0
Dołączył: 2009-07-21
Wpisów: 126
Wysłane: 3 grudnia 2009 20:06:48
Snake na twoim miejscu pozostałbym przy TP. Ja na dniach znowu przedłużę z nimi umowę na kolejne dwa lata. Awarie są bardzo rzadkie a reakcja bardzo szybka. Jak chcesz net rozdzielać na kolejne komputery to zakupujesz router z wbudowanym modemem adsl i po kłopocie, nie naruszasz warunków umowy. Przykładowo dobry linksys wifi kupisz za jakieś 230 pln, karty wifi za grosze i po kłopocie. W ustawieniach routera wprowadzisz filtrowanie po adresach kart sieciowych i sąsiad już ci nie będzie nic ściągał. Brat ma linksysa i nie może go sobie nachwalić.

buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 068
Wysłane: 3 grudnia 2009 21:55:35
Ja dla odmiany pół roku temu przeszedłem z TPsy do Neti.
Wtedy akurat Netia miała korzystniejszą ofertę jeżeli chodzi o szybkość do ceny, ale nie wiem jak jest teraz.
Jest jedna różnica, w TPsie Liveboxa dostałem za darmo natomiast w Neti trzeba za niego zapłacić. Możesz też kupić inny ruter wifi, ale wcześniej należy jego parametry skonsultować z działem technicznym. Ja mam Netgara, cztery wyjścia przewodowe + wifi.
Z jakimiś większymi awariami w sieci się nie spotkałem natomiast wcześniej miałem kłopot z Liveboxem który dwa razy reklamowałem i średnio dwa razy w miesiącu musiałem go resetować. Pod tym względem obecny ruter wypada o wiele lepiej i ma znacznie większy zasięg wifi.
No i na końcu jeszcze jedna mała róznica którą zauważyłem. W TPsie maksymalna prędkość połączenia nie przekraczała u mnie wartości umownych, natomiast Netia śmiga szybciej niż w umowie.

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 3 grudnia 2009 23:20:19
To i ja dodam swoje 4 litery :)
Na poczatku mialem TP bylo to pare lat temu i wieczne problemy a to z szybkoscia albo net lezal a zdazalo sie bardzo czesto. Na infolini jak wszedzie mnostwo czasu stracone na marne zaczalem myslec jak skonczyc z tym operatorem, i znow problem bo innych operatorow nie bylo :( ale tak sie zdazylo ze zmienilem miejsce zamieszkania operator sie znalazl NETIA ale problem z rozwiazaniem umowy zostal w TP tlumaczyli mi ze musze umowe dotrzymac a oni mi net przeniosa mialem wtedy straszna piane ale po 2 dniach studiowania regulaminow znalazlem patent :) jak zmieniasz miejsce zamieszkania mozna umowe zerwac bez konsekwencji :) oczywiscie w salonie znow mi kity wciskali w koncu taka piane mialem ze malo co a sprzedawca w pysk by dostal :) i umowa sie rozwiazala.

W ten sam dzien znalazlem sie w NETI mam juz 3 lata i jestem strasznie zadowolony :) oczywiscie na NETI laczach i podobno mam ten zaszczyt ze na swiatlowodach.
Problemow 0 szybkosc lacza przy 1 MB sprawdzalem bylo 1.5 MB itd
Ogolnie jestem bardzo zadowolony :)

A u kobiety znow po chyba 3 latach zepsul sie modem i okazalo sie ze nie wymienia trzeba sobie kupic samemu bylem strasznie zdegustowany poniewaz zawsze sadzilem ze to jest w gesti operatora tym bardziej ze umowa przedluzana a sprzet stary zostawiaja. Ale coz modem zakupiony i net smiga jak stary. Niestety nie wiem czy tam net idzie na laczach TP oczywiscie mowa o NETI

Na koniec moja opinia NIGDY W ZYCIU NIE CHCE MIEC NIC DO CZYNIENIA Z TP

Snake
0
Dołączył: 2008-07-28
Wpisów: 403
Wysłane: 3 grudnia 2009 23:51:11
No super, nawet nie spodziewałem się takiego odzewu, Daniel, WatchDog, Nowy1960, Buldi i Taurus - wielkie podziękowania.

Mam nadzieję, że za jakieś dwa, trzy lata tego typu problemów w ogóle nie będzie, a internet będzie naprawdę tani, naprawdę dobry i dostępny. To wszystko idzie w zawrotnym tempie.

W tej chwili wbrew pozorom jest posucha. Paru operatorów, wszędzie podobne problemy, zbliżone ceny... w sumie wiele zależy od indywidualnych predyspozycji: czy ktoś chce szybkość, czy niską cenę, czy promocje, gdzie kto mieszka, na ile się zna na komputerach...



StockWatch ma niesamowite forum.
Wrzuciłem jeden wątek i po kilku godzinach wiem więcej, niż po iluś tam nerwowych rozmowach z różnymi maści "specjalistami". Dzięki.


Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 3 grudnia 2009 23:59:11
Dzisiaj niestety w dalszym ciagu jestesmy uzaleznieni od miejsca zamieszkania :( i to pod kazdym wzgledem czy w necie mobilnym czy stacjonarnym, mam nadzieje ze to sie szybko zmieni.
A o hot spotach lepiej nie mowic w porownaniu do europy zachodniej jestesmy gdzies jak afryka do europy :)

mikimau5
0
Dołączył: 2014-04-06
Wpisów: 1
Wysłane: 6 kwietnia 2014 22:24:35
Jeżeli kogoś to w ogóle interesuje teraz to nie jest uzależnione od miejsca zamieszkania, no chyba, że to daleka polska wieś. Ale cóż po internecie krążą kiepskie opinie nawet samych pracowników (sic!) odnośnie tepsy (Teraz orange). Sami zobaczcie www.gowork.pl/opinie_czytaj,21...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość



Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,412 sek.

uwwsqucm
lkhnaney
mybponyh
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
fnytqjpg
irfsrzyp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat