0 Dołączył: 2010-08-06 Wpisów: 42
Wysłane:
3 grudnia 2010 15:37:33
przy kursie: 10,20 zł
Pierwsze spojrzenie Anomaly: Warzone Earth Recenzja gryCytat:Anomaly: Warzone Earth na pierwszy rzut oka wygląda na klasyczny RTS. Nic bardziej mylnego. W rzeczywistości mamy do czynienia ze specyficzną logiczno-taktyczną mieszanką, którą twórcy sami ochrzcili mianem „odwróconego Tower Defense”. Prosta fabuła o inwazji z kosmosu to zaledwie pretekst do osadzenia gry w środowisku miejskim, a konkretnie w dwóch metropoliach: Bagdadzie i Tokio. Każdy poziom to właściwie labirynt uliczek z niemal każdą przecznicą obstawioną wrogimi maszynami. Te pełnią rolę wspomnianych wież, nasza rola polega zaś na takim manewrowaniu oddziałem po wąskich drogach, aby dotrzeć do celu, przy okazji wykonując stawiane przez dowództwo zadania.
Edytowany: 3 grudnia 2010 15:46
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
3 grudnia 2010 15:55:30
przy kursie: 10,20 zł
Rynek na recenzję zareagował paniczną wyprzedażą akcji Widać akcjonariat nerwowy, weekend z 11bit na rachunku to zbyt duży dla nich stres, przecież miało rosnąć do 50 zł przed Świętami (wg ludzi z Parkietu i Bankiera) Cóż. Pozostaje cieszyć się z białej świeczki na wykresie tygodniowym
|
|
0 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 379
Wysłane:
3 grudnia 2010 18:06:33
przy kursie: 10,20 zł
Rynek zobaczył prezentację gry i zareagował zdecydowanym wzrostem kursu, po 2 dniach przeczytał zapowiedzi gry i zareagował duża wyprzedażą.  Co na to constant ? Piszę to na wypadek gdyby jeszcze ktoś chciał doszukiwać się zmian kursu w jakiś rzekomych czynnikach fundamentalnych - kursem rządzi spekuła :-)
|
|
|
|
7 Dołączył: 2010-08-26 Wpisów: 278
Wysłane:
5 grudnia 2010 09:46:09
przy kursie: 10,20 zł
Cytat:Rynek zobaczył prezentację gry i zareagował zdecydowanym wzrostem kursu, po 2 dniach przeczytał zapowiedzi gry i zareagował duża wyprzedażą. Wydaje sie to zdrowa i naturalna reakcja. Tak to jest zawsze. Chyba nie trzeba dawac przykladow. Kazdy kto obserwuje WGPW od lat, zna mechanizm. Patrz sie jednak na TREND. Tu kluczowy do ogarniecia. Cytat:Co na to constant ? A, ze co ja na moje niemile wypisy ... Coz, przepraszam. Ani to ladne nie bylo, ani madre specjalnie. Popsuta mam kulture i racjonalnosc komentarzy gieldowych, przez te lata "dyskusji" na parkiecie, gdzie chamstwo i pyskowka jest norma. Przyszedlem tam szukajac rozsadnej wymiany opini, zostalem agresywnym awanturnikiem po latach. Taki styl tam, i to bylo do niedawna glowne polskie forum gieldowe. Od kiedy odkrylem SW, chcialbym zmiany na ta klase ;-> Wypada mi tylko przeprosic, i podkreslic ze wcale nie chcialem byc chamski do Ciebie osobiscie. Jesli bylem - Przepraszam. Cytat:Piszę to na wypadek gdyby jeszcze ktoś chciał doszukiwać się zmian kursu w jakiś rzekomych czynnikach fundamentalnych Tu mnie nie przekonujesz. Ja mam wizje, w ktorej polska spolka produkujaca gry na platformy mobilne, osiaga sukces produkujac choc jedna gre ktora bedzie lepsza niz ta co teraz jest. To nie jest wykluczone. + przyszlosc. Niezmierzalna. Jesli sie uda. Ty masz tam cyferki, cos liczysz. Myslisz ze ktokolwiek z tych co potrafia liczyc przewidzial ktorys z silnych trendow? Mylisz sie. To gleboka historia internetu (chociazby), porazek Yahoo, zwyciestw Facebooka. To jeden z przykladow. Obserwuje rzeczywistosc, i jestem przkonany ze gry na urzadzenia mobilne to rynek warty miliardy dolarow w nalblizszych latach. Cytat:kursem rządzi spekuła :-) Tak. Oczywiscie. I przez pare miesiecy nie przestanie, i niezaleznie od tego jak racjonalnie wyceniasz spolke, i na ile masz racje, to fakty, ktore sam potwierdzasz takimi stwierdzeniami, beda owocowaly zmiana kursu na +. To taka moja skromna, i podparta tylko intuicja, przyznaje, opinia.Ktora mowi mi ze wystarczy pare osob z kilkaset K, umowionych. Strach sie bac ;-> Pozdrawiam Cie serdecznie :-)
Edytowany: 5 grudnia 2010 10:41
|
|
0 Dołączył: 2010-08-24 Wpisów: 11
Wysłane:
6 grudnia 2010 10:02:02
przy kursie: 10,50 zł
Pojawienie się szczególnie filmiku z gry miało pozytywny wpływ na kurs, pewnie podobny oddzwięk będzie miała informacja o dacie premiery lub etapie prac nad grą?:)
|
|
0 Dołączył: 2009-05-30 Wpisów: 30
Wysłane:
6 grudnia 2010 10:25:05
przy kursie: 10,50 zł
Moim zdaniem hurra optimizm i ostatni duży wzrost bo pokazał się filmik są przesadną. Trzeba sobie zdać sprawę, ze na świecie są tysiące firm/developerow robiących gry na iPhone i przebić się nie jest rzeczą prosta. Sama dobra gra może nie wystarczyć, zreszta nie wiemy tak naprawdę czy jest dobra. W Polsce jest kilka firm robiących gry na iphone i jakoś przesadnie nie sraja one złotem. Porównania do facebooka i marzenia o tym, jak ta firma może być warta milardy są według mnie wyssane z palca. Ta firma nie robi niczego nowego, niczego rewolucyjnego - robi produkty na rynek, na którym znajdują się już dziesiątki tysięcy podobnych. Łatwo nie będzie, a nawet jak zakończy sie sukcesem (czego samej spółce jakninudzialowca życzę) to miliardów z tego nie będzie.
|
|
0 Dołączył: 2010-08-24 Wpisów: 11
Wysłane:
6 grudnia 2010 11:13:06
przy kursie: 10,50 zł
Mam z goła inne podejście do kwestii poruszonych przez Ciebie. Jak to się mówi - reklama dźwignią handlu, a nie można zaprzeczyć że obecny projekt 11bit ma dobrą reklamę. Jest robiony na wiele platform, więc potencjalny rynek jest szerszy niż tylko iPhone. Z tego co wiem, jest innowacyjny a grafika jest na wysokim poziomie. Zresztą sama nazwa firmy 11bit studio, wskazuje na to, że firma zamierza realizować nowe pomysły a nie powielać już zrealizowane. Weź pod uwagę to, że ludzie którzy nad tym pracują mają doświadczenie w tej dziedzinie i moim zdaniem wiedzą co robią.
Ja tam jestem optymistą:)
Edytowany: 6 grudnia 2010 11:18
|
|
26 Dołączył: 2009-10-05 Wpisów: 582
Wysłane:
6 grudnia 2010 11:47:07
przy kursie: 10,50 zł
Spolka dziala na rynku gier w jego niskobudzetowej niszy. Z tego powodu wejscie na rynek nie jest specjalnie utrudnione a na swiecie jest multum podobnych podmiotow. Przypadek Metropolis pokazal, ze zespol potrafi robic dobre gry. Pokazal rowniz, ze wystarczy kilkanascie wydanych tytulow i spolka moze isc pod mlotek. Do miliardowych snow o potedze potrzeba odpowiedniej skali, rozmachu (gier za wieksze pieniadze). Tutaj kapitalizacja na poziomie "Frogowych" 100 mln pln i kilka mln pln zysku to bedzie gigantyczny sukces.
Edytowany: 6 grudnia 2010 11:49
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
6 grudnia 2010 11:51:26
przy kursie: 10,50 zł
Nie potrzeba wcale drogich produkcji. Aby myśleć o "miliardowych sukcesach" można sprzedać albo 10 milionów gier po 100 zł, albo 100 milionów gier po 10 zł. Obie drogi są bardzo, bardzo trudne, ale tak samo prawdopodobne. Liczy się pomysł i wytrwałość. Bycie oryginalnym. Najlepszym w danej niszy. I na tym trzeba się skupiać.
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
6 grudnia 2010 12:24:47
przy kursie: 10,50 zł
Pytanie do kogoś z 11bit: Jaki przewidujecie udział kosztów zmiennych przypadających na sztukę sprzedanej gry? Tzn, interesuje mnie w jaki sposób większa sprzedaż niż wg prognozy przełoży się na zwiększenie zysku (również wobec prognozy). Domyślam się że sprzedaż większa o milion nie da zysku większego o milion. Biorąc jednak pod uwagę fakt niskich kosztów zmiennych jednostkowych (jak sądzę), każda sztuka sprzedana ponad prognozę będzie w sporej części wpływać na zwiększenie zysków.
|
|
|
|
26 Dołączył: 2009-10-05 Wpisów: 582
Wysłane:
6 grudnia 2010 13:15:10
przy kursie: 10,50 zł
Frog napisał(a):Nie potrzeba wcale drogich produkcji. Aby myśleć o "miliardowych sukcesach" można sprzedać albo 10 milionów gier po 100 zł, albo 100 milionów gier po 10 zł. Obie drogi są bardzo, bardzo trudne, ale tak samo prawdopodobne. Liczy się pomysł i wytrwałość. Bycie oryginalnym. Najlepszym w danej niszy. I na tym trzeba się skupiać. Tu bym sie nie zgodzil. Jest nieporownywalnie wieksze prawdopodobienstwo sprzedazy 10 mln gier z gornej polki po 100 pln niz 100 mln gier niskobudzetowych po 10 pln. Sredni budzet gier na kilka platform to 50-80 mln pln, z tego wiekszosc na marketing. Takie gry sprzedaja sie pozniej w mln szt. Jakim cudem gry za 10 pln z budzetem kilkaset tys pln maja sie sprzedac w duzo wiekszej ilosci? Poza tym np rynek gier casual to ok 200 mln graczy, a konkurencja ogromna.
Edytowany: 6 grudnia 2010 13:18
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
6 grudnia 2010 13:19:00
przy kursie: 10,50 zł
krishic napisał(a):Jest nieporownywalnie wieksze prawdopodobienstwo sprzedazy 10 mln gier z gornej polki po 100 pln niz 100 mln gier niskobudzetowych po 10 pln. Sredni budzet gier na kilka platform to 50-80 mln pln, z tego wiekszosc na marketing. Takie gry sprzedaja sie pozniej w mln szt. Jakim cudem gry za 10 pln z budzetem kilkaset tys pln maja sie sprzedac w duzo wiekszej ilosci? Poza tym np rynek gier casual to ok 200 mln graczy, a konkurencja ogromna. To bardzo proste. Zamiast produkować jedną grę po 100 zł, produkujesz za tą samą kasę pięć gier sprzedawanych po 10 zł. Wtedy już wystarczy że te gry sprzedadzą się w 2x większej ilości niż ta droga gra po 100 zł...
Edytowany: 6 grudnia 2010 13:20
|
|
0 Dołączył: 2009-05-30 Wpisów: 30
Wysłane:
6 grudnia 2010 13:24:02
przy kursie: 10,50 zł
mlis82 napisał(a):Mam z goła inne podejście do kwestii poruszonych przez Ciebie. Jak to się mówi - reklama dźwignią handlu, a nie można zaprzeczyć że obecny projekt 11bit ma dobrą reklamę. Jest robiony na wiele platform, więc potencjalny rynek jest szerszy niż tylko iPhone. Z tego co wiem, jest innowacyjny a grafika jest na wysokim poziomie. Zresztą sama nazwa firmy 11bit studio, wskazuje na to, że firma zamierza realizować nowe pomysły a nie powielać już zrealizowane. Weź pod uwagę to, że ludzie którzy nad tym pracują mają doświadczenie w tej dziedzinie i moim zdaniem wiedzą co robią.
Ja tam jestem optymistą:)
Rozumiem Twoje podejście, ale mam dla Ciebie kilka pytań: 1) Piszesz że reklama dźwignią handlu. Jak sądzisz, ile firm ma równie dobrą reklamę jak nowy tytuł 11BIT? Ilu jest mocniejszych graczy, którzy mają większe budżety, lepszych specjalistół czy po prostu lepszą markę na tym rynku 2) Czy wszyscy inni oprócz 11BIT klepią oklepane pomysły? Czy innowacyjny pomysł jest gwarancją sukcesu? 3) Czy jesteś optymistą, dlatego że chcesz na tej firmie zarobić lub być może nawet już masz ją w prtfelu?
|
|
0 Dołączył: 2010-11-12 Wpisów: 24
Wysłane:
6 grudnia 2010 13:47:41
przy kursie: 10,50 zł
czy ktoś zna przybliżoną cenę Anomaly
|
|
0 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 379
Wysłane:
6 grudnia 2010 16:45:45
przy kursie: 10,50 zł
Frog napisał(a):To bardzo proste. Zamiast produkować jedną grę po 100 zł, produkujesz za tą samą kasę pięć gier sprzedawanych po 10 zł. Wtedy już wystarczy że te gry sprzedadzą się w 2x większej ilości niż ta droga gra po 100 zł... CI robiło tak i dopiero S:GW za 1mln USD dał tej spółce konkretne pieniądze. W Appstore jest obecnie ponad 43k gier i cały czas dochodzą nowe - konkurencja jest zatem olbrzymia. Co do innowacyjności gry to takie rzeczy opowiada każdy wydawca przed premierą - jest to normalny PR i nie należy na to zwracać większej uwagi. Grafika na filmie nie powaliła mnie na kolana, ale to gra pod ajfona więc cudów nie oczekujmy. Średnia cena gry w Appstore to 1,12$ 148apps.biz/app-store-metrics/...
|
|
0 Dołączył: 2010-11-12 Wpisów: 24
Wysłane:
6 grudnia 2010 21:07:57
przy kursie: 10,50 zł
to może lepiej Fantomas sprzedać akcje bez wiary w spółkę nie ma sensu trzymać z resztą jak Anomaly ma kosztować koło dolara za sztukę to jak zarobić
|
|
0 Dołączył: 2010-08-24 Wpisów: 11
Wysłane:
6 grudnia 2010 23:01:05
przy kursie: 10,50 zł
Cytat:Rozumiem Twoje podejście, ale mam dla Ciebie kilka pytań: 1) Piszesz że reklama dźwignią handlu. Jak sądzisz, ile firm ma równie dobrą reklamę jak nowy tytuł 11BIT? Ilu jest mocniejszych graczy, którzy mają większe budżety, lepszych specjalistół czy po prostu lepszą markę na tym rynku
2) Czy wszyscy inni oprócz 11BIT klepią oklepane pomysły? Czy innowacyjny pomysł jest gwarancją sukcesu?
3) Czy jesteś optymistą, dlatego że chcesz na tej firmie zarobić lub być może nawet już masz ją w prtfelu? Jestem optymistą gdyż jestem optymistą. Chętnie się przyglądam i dopinguję ludzi , którzy mają wizję, pasję oraz odwagę aby realizować swoje marzenia, a tak właśnie odbieram 11 Bit i chętnie położę na to swoją kasę:)
Edytowany: 6 grudnia 2010 23:21
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
7 grudnia 2010 11:42:15
przy kursie: 9,50 zł
|
|
0 Dołączył: 2010-08-24 Wpisów: 11
Wysłane:
8 grudnia 2010 10:51:04
przy kursie: 9,72 zł
Hmmm, miło by było , gdyby gra pojawiła się jeszcze w grudniu:) hehe
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
8 grudnia 2010 11:05:23
przy kursie: 9,72 zł
Jeżeli gra pojawi się w innym terminie niż planowano, to raczej później. Taka specyfika branży - narobić smaku, potem niech napięcie rośnie, premiera się przesuwa, ludziska przebierają z nogi na nogę i raptem... DEBIUT, w końcu! Miliony ludzi kupuje bo chce być pierwszym który przejdzie grę :) :) :) a my stajemy się milionerami
Edytowany: 8 grudnia 2010 11:05
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.