PARTNER SERWISU
jevvrcgc

Brutalny portfel

brutalp
3
Wpisów: 80
Wysłane: 23 maja 2011 23:21:11
Witam, o swojej indywidualnej kronice giełdowej myślałem już od dawna. Zawsze jednak uważałem że jeszcze jestem zbyt dużym laikiem jeśli chodzi o giełdę by ją założyć. Dzisiaj jednak zdałem maturę ustną z języka polskiego , jestem bardzo szczęśliwy i postanowiłem ową kronikę założyć.

Chciałbym zacząć od napisania o moich początkach na GPW. Wydaje mi się że zacząłem tak jak każdy laik powinien zacząć czyli jakieś giełdowe symulacje. Na moim koncie na gragieldowa.pl figuruje data 2007-12-03. Początki patrząc z dzisiejszej perspektywy były śmieszne. Kupowałem spółki których kojarzyłem nazwy, było to bardziej miotanie się po giełdzie niż wirtualne inwestowanie. Używałem i do dzisiaj używam portfela na grze giełdowej do pewnych symulacji, by sprawdzić czy dobrą spółkę bym kupił, itp. Moja wiedza o giełdzie w owych czasach była przerażająca.

Prawdziwie inwestycje giełdowe zacząłem od założenia sobie rachunku maklerskiego w DM BZWBK. Data założenia rachunku to 25-03-2010. Jak można sobie obliczyć, ponad 2 lata grałem tylko na giełdzie wirtualnej. W tym czasie zwiększyłem swoją wiedzę, choć wtedy jeszcze giełda nie była moją pasją. Każdemu początkującemu polecam na początek jakieś symulacje giełdowe! Początki inwestowania prawdziwymi pieniędzmi były nie aż tak bardzo interesujące. Inwestowałem małą kwotę. Kupiłem akcje kilku spółek i trzymałem. Prawdziwą przygodę z inwestowaniem zacząłem od stycznia tego roku. Otrzymałem wtedy większy kapitał( jak na standardy licealisty ). Odkryłem stockwatcha, startowałem w SIGG, zacząłem się interesować mocną giełda. Od początku lutego udało mi się zarobić 30%. Udało mi się wybrać dobre spółki. Na takich jak Optimus czy Cormay udało się zarobić po 50%( mogłem 100% lecz przy OPT nie wiedziałem wtedy co to jest stop loss przy CRM już wiedziałem i niestety dałem).