PARTNER SERWISU
vabybepz
9 10 11 12 13
rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 16 października 2017 11:02:52 przy kursie: 68,50 zł

To naprawdę niesamowite, że pomimo wglądu w ranking steam - oceny sukcesu gry mogą być tak różne.


Warto pamiętać, że na liczbę graczy istotnie wpływa liczba fundatorów która otrzymała kody za wsparcie.
www.kickstarter.com/projects/1...

Jaki przychód z jednej sprzedanej kopii ma PlayWay (ile % trzeba oddać twórcą serialu i develeperowi)?


Jaki Koledzy szacują wynik PLW za Q3 kiedy przez pełen kwartał był sprzedawany CMS2018?

Scipio
1
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 16 października 2017 12:13:15 przy kursie: 68,50 zł
rubik napisał(a):
Warto pamiętać, że na liczbę graczy istotnie wpływa liczba fundatorów która otrzymała kody za wsparcie.
www.kickstarter.com/projects/1...


Na liczbę graczy, i wskazania Steamspy, wpływa nie tylko ponad 6 tysięcy kluczy rozdanych backersom z Kickstartera i Indiegogo, ale również ponad 3 tysiące darmowych kluczy rozdanych youtuberom. Także około 10 tysięcy kopii we wskazaniach Steamspy to będzie „pusty przebieg”.

Tutaj najważniejsze jest jak gra będzie się zachowywać po pierwszej fali zainteresowania. Niestety już teraz widać że niska jakość, i związane z nią negatywne opinie, szkodzą sprzedaży gry, i stopniowo osuwa się ona w rankingach. Kluczowy będzie nadchodzący weekend, gdy zniknie banner na pierwszej stronie i promocyjna cena, wtedy będzie można lepiej ocenić dalszy potencjał gry.

Naprawdę szkoda że spółka wypuściła tak niedopracowany produkt.
Edytowany: 16 października 2017 12:18

fxtom
0
Dołączył: 2017-10-16
Wpisów: 3
Wysłane: 16 października 2017 16:35:29 przy kursie: 68,50 zł
Dlaczego kopie backersow to pusty przebieg? Przeciez backersi zaplacili za 1 kopie gry nawet wiecej niz zwykli gracze (brak prowizji dystrybutora dla steam). Podziel wartosc wsparcia przez liczbe backersow. Spolka rozpozna te przychody w kwartale premiery. Premiera bardzo udana zwazywszy na niszowy temat. Gra spada na steamie w godzinach porannych i odzyskuje pozycje po poludniu gdy kupuja amerykanie. Nikt sie nie spodziewal chyba sprzedazy na poziomie Twom. Sprzedaz pomiedzy 911 operator a cms18 (tak gdzies w polowie) bedzie b. milym zaskoczeniem, przynajmniej dla mnie.


fxtom
0
Dołączył: 2017-10-16
Wpisów: 3
Wysłane: 16 października 2017 16:42:13 przy kursie: 68,50 zł
Poza tym wersja collector edition jest tez wysoko. Gdyby zsumowac obie wersje bylaby moze top 5. Aktualnie podstawka pietro wyzej niz hit bethesdy debiutujacy tego samego dnia. Really ? Gra o poszukiwaniu zlota?

Scipio
1
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 16 października 2017 20:44:39 przy kursie: 68,50 zł
Od piątku do dzisiejszego wieczoru poszło 44 tysiące sztuk.

Cytat:

16.10. Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 77/2017

Zarząd PLAYWAY S.A. z siedzibą w Warszawie (''Spółka'') informuje, że po trzech pełnych dniach sprzedaży gry ''Gold Rush: The Game'' (''Gra'') na platformie STEAM do klientów trafiło ponad 44 tys. sztuk Gry.

Gra trafiła również do sprzedaży na rynki detaliczne, ale Spółka nie posiada na ten moment informacji o wielkości sprzedaży.

Gra miała premierę 13.10.2017 i już tego dnia zwróciła wszystkie poniesione koszty produkcji i marketingu.

Obecnie Gra jest poprawiana z powodu zaraportowanych przez graczy błędów. Spółka jest przekonana, iż dokonanie poprawek, zapewni szybki wzrost średniej ocen Gry na platformie STEAM, która w dacie sporządzenia niniejszego raportu wynosi 61%.


Ciekawe jaki udział w przychodach ze sprzedaży ma Discovery.

Edytowany: 16 października 2017 20:48

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 16 października 2017 21:32:23 przy kursie: 68,50 zł
To można już uważać że po tym komunikacie mamy ustalony forumowy konsensus co do sukcesu gry? Liczba komentarzy na steam nie jest tajemnicą, podobnie jak typowa ilość kopii przypadająca na komentarz więc dziwię się trochę, że ciągle jeszcze niektóre tęgie głowy (np. analitycy trigona) mają problemy z określeniem choćby przybliżonego poziomu sprzedaży - do tego naprawdę nie trzeba czekać na wskazania steamspy czy komunikat ze spółki. Peak 6,6k - świetny wynik jak na budżetową gierkę i było oczywiste że influencerzy tego nie zrobili.

Zwrot wszystkich kosztów już pierwszego dnia - pozwolę sobie zauważyć, że to lepiej niż TWOM który potrzebował dwóch dni. wave
Edytowany: 16 października 2017 21:34

Scipio
1
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 16 października 2017 21:56:48 przy kursie: 68,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
Zwrot wszystkich kosztów już pierwszego dnia - pozwolę sobie zauważyć, że to lepiej niż TWOM który potrzebował dwóch dni.


To nie jest zaskoczenie. Koszty produkcji gry były bardzo niskie – wystarczy spojrzeć na przepływy między Play Way i Code Horizon w raportach. Ta taniość niestety zemściła się na jakości gry.

44 tysiące sprzedanych sztuk to około 1,5 miliona złotych przychodu, czyli mniej niż budżet TWoM (2 miliony). Jak od tego odejmiemy 15% success fee dla developera i bliżej nieokreśloną działkę Discovery, to przychód Play Way może być poniżej miliona złotych. Czy to dużo, czy mało, każdy musi ocenić sam.
Edytowany: 16 października 2017 22:02

Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 16 października 2017 22:33:41 przy kursie: 68,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
To można już uważać że po tym komunikacie mamy ustalony forumowy konsensus co do sukcesu gry? Liczba komentarzy na steam nie jest tajemnicą, podobnie jak typowa ilość kopii przypadająca na komentarz więc dziwię się trochę, że ciągle jeszcze niektóre tęgie głowy (np. analitycy trigona) mają problemy z określeniem choćby przybliżonego poziomu sprzedaży - do tego naprawdę nie trzeba czekać na wskazania steamspy czy komunikat ze spółki. Peak 6,6k - świetny wynik jak na budżetową gierkę i było oczywiste że influencerzy tego nie zrobili.

Zwrot wszystkich kosztów już pierwszego dnia - pozwolę sobie zauważyć, że to lepiej niż TWOM który potrzebował dwóch dni. wave


Utnapisztim ale nikt nie każe im wyciągać wniosków z dość nieoczywistych źródeł, przecież mogą poczekać na oficjalne raporty ze spółki, jeden już dostali :)

Chciałbym wspomnieć o kwestii, która chyba nie była poruszana jeszcze na tym forum, a zaważyła na słabszych ocenach gry... chodzi o umowę z Discovery, w której to wydawca zobowiązał się wydać grę równo ze startem nowego sezonu gold rush w tv Discovery, przez co nie było możliwości przesunięcia premiery mimo wykrytych wcześniej błędów, na tą chwilę gra jest łatana i pierwszy duży patch wszedł dziś do gry, następne w drodze... powinno to zwiększyć % pozytywów.

Na koniec malutka uwaga, to ciągłe porównywanie do TWOM każdej wydanej gry przez polskiego dewelopera jest już dość nudne, nie każda gra musi być drugim TWOMem, nie każda gra musi przebić sukces tamtej gry, TWOM to był ewenement, złoty strzał, który może się jeszcze długo nie powtórzyć na polskim podwórku...

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 16 października 2017 22:37:49 przy kursie: 68,50 zł
anty_teresa napisał(a):
Gold Rush w 3 dniu od premiery jest na 19 pozycji Steam Global Top Sellers. TWOM przez dwa tygodnie nie wypadał z TOP5. Porównanie to nieporozumienie


W głównej istocie zgadzam się z Tobą, że porównanie Złotka z TWOM nie ma sensu. Jednak samo przywoływanie pozycji może być mylące. Pierwsze/drugie miejsce 3 lata temu niekoniecznie musi być gorsze niż powiedzmy 8-me dzisiaj. To wszystko jest bardzo względne.
Pewnym jest, że Gold Rush to gra bardzo niedopracowana, mająca jednak ogromne szczęście do wsparcia marketingowego. Jak daleko na nim dojedzie ? Raczej nie trafi do kanonu gatunku, ale kilkaset tysięcy sztuk może w sumie nastukać. Inna sprawa, że przychód PlayWay z egzemplarza jest najwyraźniej zbliżony do stawki nie dla cyfrowej, a fizycznej kopii.
Edytowany: 16 października 2017 22:41

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 16 października 2017 22:59:25 przy kursie: 68,50 zł
pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82o...(samob%C3%B3jstwo)
Złoty strzał – eufemizm oznaczający przedawkowanie narkotyku kończące się śmiercią. Think

A co do porównań z TWOM - konkretnie porównałem peak GR z peakami CMS18 i TWOM (a nie tylko samego TWOM) czyli zaledwie DWOMA grami indie wyprodukowanymi przez polskie studio które miały wyższy peak premierowy niż GR - i niezmiennie uważam to zestawienie za jak najbardziej zasadne gdyż poza Superhot który miał peak nieco niższy nie ma innych tytułów które by można zestawić w jednym szeregu z osiągnięciem GR. Po reakcji odnoszę wrażenie że najwyraźniej sprofanowałem jakąś świętość czy naruszyłem forumowe tabu - znaczące że obecność w tym zestawieniu CMS18 została całkowicie zignorowana... Miłej nocy życzę wszystkim.


vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 17 października 2017 00:14:00 przy kursie: 68,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
Po reakcji odnoszę wrażenie że najwyraźniej sprofanowałem jakąś świętość czy naruszyłem forumowe tabu

Myślę, że nie, raczej użyłeś wskaźnika, który nie jest tu jednoznacznie uznawany za miarodajny.
Steamspy od pewnego czasu jest tu wyrocznią - gdy sprawdzono, że można polegać na tego typu wyliczeniach.
Sęk w tym, że Ss podaje opóźnione dane, a specyfika produktu jest taka, że inwestor potrzebuje wiarygodnego punktu odniesienia tuż po premierze.
Ja nie mam danych, czy charakterystyka gracza wpływa na peak premierowy, więc się nie wypowiadam.

Natomiast ta sprzedaż jest dla mnie zaskakująca, gdybym miał szukać powiązań do TWOM, to sugerowałbym 11B zamiast ładować kasę w przygotowanie profesjonalnych "cinematics" od PI, przygotowanie reklamy telewizyjnej dla FP w odpowiednim czasie i odpowiednim miejscu.

Scipio
1
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 17 października 2017 01:40:51 przy kursie: 68,50 zł
Utnapisztim napisał(a):
A co do porównań z TWOM - konkretnie porównałem peak GR z peakami CMS18 i TWOM (a nie tylko samego TWOM) czyli zaledwie DWOMA grami indie wyprodukowanymi przez polskie studio które miały wyższy peak premierowy niż GR - i niezmiennie uważam to zestawienie za jak najbardziej zasadne gdyż poza Superhot który miał peak nieco niższy nie ma innych tytułów które by można zestawić w jednym szeregu z osiągnięciem GR. Po reakcji odnoszę wrażenie że najwyraźniej sprofanowałem jakąś świętość czy naruszyłem forumowe tabu - znaczące że obecność w tym zestawieniu CMS18 została całkowicie zignorowana... Miłej nocy życzę wszystkim.


Zamykając temat player peak. Czasami warto wyjść poza porównania z własnym podwórkiem, i zerknąć na zagraniczną konkurencję. Dla mnie punktem odniesienia dla tej premiery symulatora - i tym na co liczyłem - jest udana premiera Farming Simulator 17.

store.steampowered.com/app/447...
steamdb.info/app/447020/graphs...
https://steamspy.com/app/447020

Jak widać gra ma premierowy player peak na poziomie 32,313 graczy. Gold Rush, przez niską jakość, dobił jedynie do 6,625 (czyli 20% FS’17).

FS’17 ma oceny na Steam na poziomie 92% pozytywów, GR zaledwie 61%.

Farming Simulator 17 w ciągu 12 miesiący od premiery sprzedał się w nakładzie 464,553 sztuk. O tym czy Gold Rush ma szanse na zrobienie choćby połowy tego wyniku zadecyduje przyszły tydzień.

Edytowany: 17 października 2017 01:43

Scipio
1
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 17 października 2017 02:46:19 przy kursie: 68,50 zł
Hmmm. Właśnie zauważyłem, że z jakiegoś powodu wydawca Gold Rush na Steam zmienił się z Play Way na Code Horizon. Czy mamy przez to rozumieć, że wszystkie przychody ze sprzedaży gry zostaną przepuszczone przez Code Horizon, a nie Play Way?

W tej spółce 40% udziałów mają twórcy gry, więc to chyba istotnie odbije się na przychodach wykazanych przez grupę Play Way? Jak ta kwestia wygląda od strony sprawozdania skonsolidowanego?
Edytowany: 17 października 2017 02:49

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 17 października 2017 03:43:11 przy kursie: 68,50 zł
Gra sie zwrocila w pierwszym dniu! hello1 To pokazuje, ze jezeli PW nie przecholowal i zaraportowal tylko szacunki (co dla spolki to troche byloby nie halo) to znaczy, ze liczba zwrotow na Steam jest niska.

@Scipio:

zgadzam sie co do zasady, ale nie do konca trafny wybor - FS17 to AAA, z duzym budzetem i cena jak za AAA :) Bardziej bym sie tu sklanial do porownan chocby z CMSem. Chodz dla mnie peak nie ma zadnego znaczenia (przy grach dla jednego gracza). Liczy sie sprzedaz...
A ta bedzie rosla, jezeli jak pisalem reklamowac beda ta gre przed/w trakcie/po kazdym odcinku.
Jak nie poprawia gry i oceny beda mierne to zakupy graczy /z boku/ beda marginalne i caly ciezar bedzie na Discovery. Ktore to spowodwalo wydanie bubla, ale tez napedzilo tych wszystkich graczy :)

@Scipio: mozesz podac zrodlo tych 3ooo kopii dla youtuberow?

Collectors edition jest traktowane na steam jako DLC, wiec samo w sobie nie daje dodatkowych kopii gry (ale przychod juz tak thumbright ).
I nie zgadzam sie, ze kopie z Kickstarter to pusty przebieg. O ile srednia cena znacznie nizsza niz obecnie, to kasa byla. Nie wplywa ona jednak moim zdaniem na ocene 'sukcesu', bo kopie tak czy siak zostaly sprzedane i nie ma mozliwosci zrobienia refunda.

@vladinho: od kiedy Steam Spy jest wyrocznia? :P jest wskaznikiem aktywacji kopii gry. I chodz mierzi mnie mnozenie: warotsc SS x cena USD = przychod, to w przypadku Gold Rush moze to jednak byc dobry wskaznik po odjeciu kickstartera i ewentualnych jutuberow. Wynika to z zalozenia, ze Discovery nabija graczy US/EU na chwile obecna, a nie ruskich/sea.


Pytanie do sledzacych komunikaty: podawali gdzie i w jakich ilosciach beda sprzedawane pudelka?



aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 października 2017 08:18:25 przy kursie: 68,50 zł
Scipio napisał(a):
Collectors edition jest traktowane na steam jako DLC, wiec samo w sobie nie daje dodatkowych kopii gry


Odwrotnie. Collector's edition zawiera kopię gry i jest uwzględniane w steamspy itp.

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 17 października 2017 08:54:21 przy kursie: 68,50 zł
Jaki szacunkowy przychód ma PLW z jednej kopii?

44k * 17,99 USD * 0,8 (podatki pośrednie) *0,7 (marża steam) *0,9 (różnicowanie cen steam) * ? (prowizja discovery) * ? (prowizja PLW) * 3,6

W odniesieniu do kapitalizacji nie są to znaczące przychody.

Wynik za Q3 pokaże ile uzyskuje PLW z bardzo udanej premiery (CMS 2018).

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 17 października 2017 17:48:54 przy kursie: 68,49 zł
@aircanada - aha, steamspy. Wystarczą informacje z samego Steam. Wersja kolekcjonerska na Steam zakupiona moze byc jedynie jako upgrade zwyklej. Moze zrobia oddzielny subID jezeli wyjdzie pudelkowa wersja.
kliknij, aby powiększyć


wyliczenia rubika w tym przypadku moga byc trafne (pomijajac kopie backerow, bo srednia cena nizsza, ale masa haraczu odpada, wiec zarobek tam moze byc wyzszy oraz pomijajac ewentualne kopie jutuberow, ale Scipio nie podal zrodla jeszcze), bo roznicowanie cen Steam dla tego targetu moze byc tak niskie :)


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 października 2017 18:43:20 przy kursie: 68,49 zł
mori napisał(a):

Collectors edition jest traktowane na steam jako DLC, wiec samo w sobie nie daje dodatkowych kopii gry (ale przychod juz tak thumbright ).


Skończmy ten nudny temat. Tak jak napisałem Collector's edition zawiera kopię gry i DLC. Wystarczy spojrzeć na link poniżej:
store.steampowered.com/bundle/...

DLC o którym piszesz jest "Collector's Edition Upgrade".

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 18 października 2017 14:28:57 przy kursie: 66,00 zł
mori napisał(a):


@vladinho: od kiedy Steam Spy jest wyrocznia? :P




Jeśli odnosisz się do mojej wypowiedzi, to źle zadałeś pytanie :)
Otóż napisałem "Steamspy od pewnego czasu jest tu wyrocznią - gdy sprawdzono, że można polegać na tego typu wyliczeniach."

Rozumiem, że Ciebie to mierzi, ale większość forumowiczów i pracowników Stockwatcha w swoich analizach opiera się o dane tego serwisu i jest to powszechnie akceptowane. Kwestia wad i niedowierzania sposobowi liczenia była przerabiana na wątku 11b na początku 2015, więc nie odświeżam.

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 18 października 2017 15:31:58 przy kursie: 66,00 zł
miałem już w sumie nie pisać, ale dwa razy niejako zostałem wywołany -
@aircanada: moj zrzut ekranu jest dokladnie z Twojego linku, ba w samym linku masz :bundle: - czyli paczka skladajaca sie z gry podstawowej oraz dlc - collectors upgrade. Zwal jak zwal.

@vladinho: ja nie neguje steamspy jako wyznacznika liczby wlascicieli - jest to obiektywnie najlepszy wyznacznik jakim dysponuje osoba postronna. Dla mnie nie jest to zadnym wyznacznikiem przychodow z bardzo wielu powodow o ktorych jak sam napisales dyskutowalismy na 11b - i tam wspomnianego aircanade poprosilem o wyliczenie bodajze BC kiedy stwierdzil, ze to minuta piec - ale chyba jednak nie, bo nie dostalem takowego.

Zeby nie byl totalny offtop - na Gold Rushu decydujace bedzie nawet nie to czy szybko poprawia, tylko czy Discovery bedzie intensywnie promowalo, wtedy nawet slabe recenzje nie przeszkodza w sprzedazy.

Z mojej strony EOT ku uciesze reszty.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PLAYWAY
  • 23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium
    23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium

    Dywidendowe żniwa ruszają na dobre. Według kalendarium StockWatch.pl, w lipcu zyski podzieli około 50 spółek notowanych na GPW. Oto jakie spółki oferują najwyższe stawki i na jakie mniejsze dywidendy warto zwrócić uwagę.

  • 30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji
    30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji

    Na przełomie czerwca i lipca dzień dywidendy wypada w blisko 30 spółkach z rynku głównego i NewConnect. Wśród nich nie zabraknie ciekawych propozycji z wysoką stopą. Oto jak prezentuje się pierwszy wakacyjny rozkład jazdy w kalendarium dywidendowym.




9 10 11 12 13

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,181 sek.

wtpaovwk
yzksgzqn
kmkzbcqa
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 430,89 zł +382,15% 96 430,89 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
zlzlckia
vhfindrv
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat