pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Scipio

Scipio

Ostatnie 10 wpisów
Według najnowszych badań śmiertelność dla mężczyzn jest na poziomie 4.45%.

www.medrxiv.org/content/10.110...

Cytat:
Largest study to date from China CDC of first 4021 laboratory confirmed cases w/ #2019nCoV #COVID19 from 30 provinces

R0 ~3.77 (95% CI 3.51-4.05)

Case fatality rates (CFR) ~3.06% with significant gender difference
- Male 4.45%
- Female 1.25%


kliknij, aby powiększyć


lesgs napisał(a):
... FED już znalazł szczepionkę ...

Wall Street jest lepsze, bo odkryło lekarstwo.


kliknij, aby powiększyć

Frostpunk + Rifts w lutowym Humble Choice


kliknij, aby powiększyć

Świat ma obecnie ważniejsze dylematy na głowie.


kliknij, aby powiększyć

Vox napisał(a):
kurs największego indeksu na świecie, S&P500, wskazuje wyraźnie rychły koniec koronawirusa!

Skoro rośnie, to pewnie wszystko jest ok!


kliknij, aby powiększyć


Takich doniesień było ostatnio kilka, wszystkie miały jeden motyw przewodni -"Grosza daj Wiedźminowi".


A tymczasem dzisiaj bezpośrednio z ust rzecznika WHO

www.forexlive.com/news/!/who-s...
Cytat:
WHO spokesman: There are no known effective therapeutics against this coronavirus.


W Tajlandii chorobę stwierdzono już u taksówkarzy, kelnerów i panienek do towarzystwa, więc globalna pandemia jest już tylko kwestią czasu.


Tin foil hat time


kliknij, aby powiększyć



Dzisiaj wyszła ciekawa publikacja naukowa od badaczy z Indian Institute of Technology i University od Delhi. Jeszcze nie jest zrecenzowana przez innych naukowców, ale pod dokumentem podpisała się spora grupa naukowców więc coś może być na rzeczy.

Dokument jest tutaj
www.biorxiv.org/content/10.110...

Na razie ciężko go ściągnąć bo rozpalił Internety, ale poniżej ktoś zamieścił wersję obrazkową
https://imgur.com/a/vsNbDty

W skrócie, według nich, nasz ulubieniec nie jest zwykłym coronavirusem, tylko coronavirusem z „wklejkami” z HIV-1 dzięki którym prawdopodobnie zyskał zdolność zarażania ludzi.


kliknij, aby powiększyć


Cytat:
Conclusions
Our analysis of the spike glycoprotein of 2019-nCoV revealed several interesting findings: First, we identified 4 unique inserts in the 2019-nCoV spike glycoprotein that are not present in any other coronavirus reported till date. To our surprise, all the 4 inserts in the 2019-nCoV mapped to short segments of amino acids in the HIV-1 gp120 and Gag among all annotated virus proteins in the NCBI database. This uncanny similarity of novel inserts in the 2019- nCoV spike protein to HIV-1 gp120 and Gag is unlikely to be fortuitous. Further, 3D modelling suggests that atleast 3 of the unique inserts which are non-contiguous in the primary protein sequence of the 2019-nCoV spike glycoprotein converge to constitute the key components of the receptor binding site. Of note, all the 4 inserts have pI values of around 10 that may facilitate virus-host interactions. Taken together, our findings suggest unconventional evolution of 2019-nCoV that warrants further investigation. Our work highlights novel evolutionary aspects of the 2019-nCoV and has implications on the pathogenesis and diagnosis of this virus.


Ciekawe czy ten „bat-shit-crazy” dokument to tylko wyszukany sposób na strolowanie świata, czy może opracowanie które podgrzeje globalną politykę. Jakby się potwierdziło, to by tłumaczyło skąd ta paniczna kwarantanna i dlaczego do leczenia coronavirusa chińczycy zaczęli od razu używać leków anty-HIV.

rafsty napisał(a):
@Scipio:
Dzięki za źródło. Wygląda na to, że w Chinach już jest pozamiatane. Gin is out of the bottle i korkowanie jej teraz nic nie da. Wykresy z i bez kwarantanny są identyczne.

Singapur doszedł do podobnego wniosku i właśnie zamknął swoje granice dla osób które w ciągu ostatnich 2 tygodni przebywały w Chinach.

Cytat:
Singapore Ministry of Health assessment: "The likelihood of widespread community transmission in other parts of China is now high. As a result, we are likely to see a sharper rise in the local transmission of the virus in Chinese cities beyond Hubei province in the coming days"

Algorytmom żadna epidemia nie straszna. Amazon po raporcie +12%, NASDAQ100 FUTURE w okolicach historycznych rekordów.


Wirus ma nazwę: 2019-nCoV acute respiratory disease.

WHO ogłasza public health emergency. Chwalą Chiny, ale boją się epidemii wirusa w biedniejszych państwach bez odpowiedniego zaplecza medycznego.


kliknij, aby powiększyć



Nie ma pomyłki. Mleko się rozlało. Tu masz źródło:

www.med.hku.hk/f/news/3549/741...


kliknij, aby powiększyć



Przy dzisiejszym kursie to niemal 250 milionów złotych. Za takie pieniądze można od podstaw zbudować duże centrum handlowe. Ciekawe jak to rynek przyjmie.

Zobaczymy jakie będzie dyskonto. Jeżeli duże to może być korekta z dłuższą konsolą. Lock-up tylko na 180 dni, więc to dla strony kupującej też średnio komfortowa sytuacja.

Cytat:
Akcjonariusze Ten Square Games chcą sprzedać w ABB do 13,31 proc. akcji spółki
PAP - Biznes
28 sty 2020, 17:29

28.01.2020, Warszawa (PAP) - Akcjonariusze Ten Square Games, Maciej Popowicz oraz Arkadiusz Pernal, chcą sprzedać w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu do 963.574 akcji spółki, stanowiących do 13,31 proc. kapitału zakładowego - poinformowała spółka w komunikacie.

Jak podano, rozpoczęcie budowania księgi popytu nastąpi niezwłocznie i może być zakończone w każdym czasie.

Wyłącznym Globalnym Koordynatorem jest Wood & Company Financial Services.

We wtorek na zamknięciu sesji kurs Ten Square Games wynosił 258,5 zł. (PAP Biznes)

Z symulacji speców od chorób zakaźnych wynika że szczyt zachorowań wypadnie dopiero w kwietniu-maju, więc to co teraz obserwujemy to dopiero rozgrzewka :/


kliknij, aby powiększyć


Chyba zapowiada się poważniejsze wietrzenie rynku.

Spółka podpisała z japońskim wydawcą umowę na wydanie na rynku azjatyckim Deep Diving Adventures na Nintendo Switch. W komunikacie pojawiło się sformułowanie – „Umowa będzie miała znaczący wpływ na zwrot kosztów produkcji gry” – więc w umowie prawdopodobnie znajdują się zapisy gwarantujące minimalną sprzedaż gry.

Do tego spółka oficjalnie potwierdziła że prowadzi rozmowy z potencjalnymi wydawcami Dark Moon i konsolowej wersji Realpolitiks 2.

Wyglada na to że epoka self-publishing dobiega końca. Niedługo pewnie poznamy więcej szczegółów.

Gdy w maju dali na WW3 przecenę -40% to liczba grających podskoczyła w okolice tysiąca. Gdy w grudniu dali identyczną zniżkę peek był w okolicach 120 grających. W Chernobylite tuż po premierze gra tyle osób ile w Realpolitiks niemal trzy lata po premierze (wczorajszy peek 49 vs 40). Na moje oko kasa skończy im się najpóźniej w kwietniu.

Dzisiaj mamy 19 stycznia, czyli górne ograniczenie widełek premierowych WW3 podawanych przez Farm. Gra ciągle rozgrzebana, a spółka nawet nie raczyła puścić komunikatu z aktualizacją harmonogramu produkcji.

kmsc2 napisał(a):
nie uważam. Społeczność i wishlista po miesiącu nie są takie jak z początku wielu zakładało.

Realpolitiks 2 jeszcze nie ma ani społeczności ani wishlisty. To już nie czekasz na to co mają do pokazania w 1Q2020?


kliknij, aby powiększyć



kmsc2 napisał(a):

Utnapisztim napisał(a):
kmsc2 napisał(a):
Jeśli chodzi o samą sprzedaż RP2 to nie wyrokowałbym że napewno sprzeda się gorzej niż FP.

Sprzeda się gorzej, i to na pewno wielokrotnie gorzej. Niewiele jest gier które sprzedają się jak FP, nawet najwiekszy hit Playwaya czyli House Flipper zostaje daleko z tyłu pod wzgledem ilości sprzedanych kopii (1,1 mln vs 1,7 mln). Benchmarkiem dla RP2 to może być Phantom Doctrine czy Crossroads Inn a nie FP.

Zobaczymy co mają do pokazania w 1Q2020

kmsc2 napisał(a):
a kapitalizacja spółki taka jak ta z Jujubee...Więc albo jeden jest niedoszacowany, albo drugi napompowany do granic.

To już nie uważasz że RP2 sprzeda się lepiej niż Frostpunk?


kliknij, aby powiększyć


kmsc2 napisał(a):

Utnapisztim napisał(a):
kmsc2 napisał(a):
Jeśli chodzi o samą sprzedaż RP2 to nie wyrokowałbym że napewno sprzeda się gorzej niż FP.

Sprzeda się gorzej, i to na pewno wielokrotnie gorzej. Niewiele jest gier które sprzedają się jak FP, nawet najwiekszy hit Playwaya czyli House Flipper zostaje daleko z tyłu pod wzgledem ilości sprzedanych kopii (1,1 mln vs 1,7 mln). Benchmarkiem dla RP2 to może być Phantom Doctrine czy Crossroads Inn a nie FP.

Zobaczymy co mają do pokazania w 1Q2020




Baks, niepotrzebnie tworzysz teorie spiskowe. Nie ma tajemniczego „grubego”. Wszystkie akcje wczoraj i dzisiaj poszły w rynek. Wystarczy spojrzeć na świeczki i wolumeny. Emisja i związany z nią „nalot bombowy” wypadły niefortunnie, bo kurs akurat szykował się do ataku na 6zł, ale co poradzisz, okres zamknięty się zbliża, a spółka najwyraźniej potrzebowała gotówki na inwestycje.

Miejmy nadzieję że w przyszłym tygodniu tradycyjnie puszczą jakiś duży news którym zatrą złe wrażenia ostatnich dwóch sesji. Od strony technicznej cieszy to że w okolicach 5zł popyt jest bardzo aktywny i był w stanie wchłonąć ten niespodziewany docisk podaży.

@baks:

Sprzedają by objąć nową emisję. Po ogłoszeniach na skillshot.pl widać że powiększają zespół, więc dodatkowa gotówka się przyda.

Historycznie spółka osładzała informacje o emisji istotniejszymi komunikatami - ostatnio pokazali Dark Moon - więc może w przyszłym tygodniu będą jakieś newsy odnośnie Realpolitiks 2.

Pewnie będzie jak na CRJ, gdzie Pan Prezes sprzedając PKC 185 akcji uwalił kapitalizację spółki o 10 milionów. Podejrzewam że tutaj początkowo obroty będą jak kiedyś na TBULL, a jak dużej grupie inwestorów z dużymi papierowymi zyskami pokończą się lockupy, to wystarczy jeden zdeterminowany sprzedający i wtedy zobaczymy realną wycenę rynkową tej spółki.

lelo-pakero napisał(a):
Istotne jest dla mnie, żeby potrafić rozróżnić inwestowanie od spekulowania.

To jest w sumie jedna z najtrudniejszych kwestii na giełdzie, o czym sam miałeś okazję się przekonać na GetBack. Większość spółek faluje między tymi biegunami. Ja na przykład w tej chwili nie jestem w stanie powiedzieć czy kupno akcji CDR to inwestycja czy spekulacja? Jest ktoś na tym forum kto potrafi odpowiedzieć na to pytanie? Jak dla mnie zbyt wiele niewiadomych.

Co do JJB, to spółka jest zdecydowanie mocno spekulacyjna. Kupują ci którzy liczą na to że spółka da w przyszłym roku zarobić jak kiedyś Bloober, Farm czy Forever (byli członkowie klubów FC „Drukarz” i „Pogoń Szrota”). Sprzedają ofiary Kurska. Obie strony transakcji są zadowolone z jej zawarcia. Magia rynku.



Pierwsza wzmianka o grze jest w raporcie z lutego, więc pewnie wtedy już pracowali nad prototypami. Co do terminu, to sama spółka zaznaczyła że w przypadku znalezienia wydawcy termin premiery może zostać przesunięty. Mi to nie przeszkadza, dobry wydawca + więcej czasu na dopieszczenie gry = większe szanse na sukces.

W pierwszym kwartale ma ruszyć promocja RP2. Pierwszej części, mimo wszystkich jej wad, sprzedało się ponad 100 tysięcy kopii, więc jeżeli będzie widać skok jakościowy, to są szanse na dobrą premierę.

Możesz. Po prostu złóż PITy za lata poprzednie.

PIT masz obowiązek złożyć nawet w przypadku straty. Odliczyć możesz jedynie straty wykazane w poprzednich PITach. O ile dobrze pamiętam masz 5 lat na odliczenie straty od zysku w danym roku.

Tak. Nie miałem żadnych oczekiwań wobec tego tytułu, bo przysiadłem się tutaj dla Realpolitiks 2, ale widzę że spółka właśnie pokazała drugi produkt który może się sensownie sprzedać w 2020 roku. To połączenie Frostpunka z klimatem Interstellar może zaskoczyć.

Gdyby udało im się do gry znaleźć dużego wydawcę, w rodzaju Paradoxa, to gra spokojnie powinna się sprzedać w premierowym roku w nakładzie sięgającym 100k kopii.

Z wywiadu z prezesem wynika że wydawca współfinansujący Realpolitiks 2 ma duże oczekiwania wobec tej gry, więc może i tutaj jest szansa na sprzedaż 50-100k kopii? Zobaczymy.

Spółka ma w tej chwili jedynie 9mln kapitalizacji, więc nawet bardzo umiarkowany sukces obu gier może przełożyć się na spore ruchy kursowe. Jeżeli spółce uda się pozyskać dla Dark Moon dużego wydawcę, to są szanse na spore wzrosty jeszcze przed premierą.


Frostpunk na Księżycu? Dark Moon zapowiada się intrygująco.


Wygląda na to że karcianki szczyt popularności mają już za sobą, bo nawet Bethesda właśnie wstrzymała dalszy rozwój The Elder Scrolls: Legends.

www.gamasutra.com/view/news/35...

Cytat:
Bethesda has paused development on The Elder Scrolls: Legends for the "foreseeable future," casting the future of the card battler into doubt.




Stockinger napisał(a):
Linka dla kumatych, pozdro dla hejterów co zwyczajnie się boją. Każdy sobie po swojemu racjonalizuje swoje decyzje.



kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć




Muszę przychylić się do opinii Riffa. Na ten moment SI wygląda jak jakiś produkt marketingowy którego założyciele bardziej martwili się o to czy „inwestory” to kupią, niż tym czy jest realne zapotrzebowanie na jego produkt. Wydanie tak dużych pieniędzy na symulator chodzenia jest naprawdę kiepskim pomysłem, zapalają się same czerwone lampki (pun intended). Dlatego wiele osób obawia się że tutaj prawdziwym produktem są akcje spółki, a nie gra.

11B wchodząc na giełdę miał poniżej 4 milionów kapitalizacji, tutaj na dzień dobry jest 80. 11B wchodził na giełdę gdy na rynku otwierały się dla producentów gier oceany dystrybucji cyfrowej, SI wchodzi na rynek tak zatłoczony (grami, filmami, książkami, muzyką, sieciami społecznymi, etc), że nawet zespoły z wieloletnim doświadczeniem, mocnymi brandami i dużymi budżetami marketingowymi mają problemy z przebiciem się do świadomości konsumentów.

Życzę powodzenia.



Wygaszanie Gwent na konsolach:

www.polygon.com/2019/12/4/2099...

Cytat:
The Witcher card game is shutting down on PS4, Xbox One




Z wątku spółki na reddit wynika że już niedługo na Steam pojawi się zapowiedź Realpolitiks 2.

Cytat:
"We can't say anything precise yet, but please stick around and I am sure you will be able to wishlist the game in no time."

Przy grze dłubią już niemal trzy lata, więc może w końcu pokażą coś ciekawego? Powstawanie gry współfinansuje i nadzoruje wydawca, co teoretycznie powinno przełożyć się na wyższą jakość i potencjał.

W tej chwili to spółka po przejściach, mocno spekulacyjna, może RP2 będzie dla niej punktem zwrotnym?



@sargon25 @krystian5476

Widzę że ciągle nie łapiecie w jak dużych tarapatach jest WW3. Z jednej strony mamy już zapowiedziany Modern Warfare, do którego preorderów dodawana jest waluta premium, więc pogłoski o trybie multiplayer dostępnym w modelu F2P prawdopodobnie okażą się prawdziwe.

Z drugiej jeszcze oficjalnie niezapowiedziany Battlefield Bad Company 3, który według pogłosek ma pojawić się w marcu-kwietniu 2020. Gra od początku budowana jest z myślą o nowej generacji konsol, więc możecie być pewni że graficznie zamiecie wszystko co do tej pory widzieliśmy w gatunku FPS.

A jakby ten sandwich z dwóch dużych premier był niewystarczający, to mamy jeszcze Battlefield V do którego EA ostatnio dodało walutę premium i masę contentu dostępnego tylko za pieniądze, więc i tu przejście na model F2P jest prawdopodobnie jedynie kwestią czasu.

Sami odpowiedzcie sobie na pytanie, ilu będzie chętnych do wydania $30 na grę Indie FPS w sytuacji gdy na rynku pojawią się shootery AAA dostępne w modelu F2P?

Odpowiedzcie sobie również na pytanie, co się stanie z kursem F51 w dniu ewentualnego ogłoszenia przez EA przejścia Battlefield V na model F2P? Tutaj nie będzie żadnych ostrzeżeń, podobnie jak to było w przypadku premiery Apex Legends, to prawdopodobnie będzie news z jasnego nieba.


Rock, Paper, Shotgun właśnie przejechał się po Cyberpunku, ponoć wersja pokazana dziennikarzom jest rozczarowująca...

www.rockpapershotgun.com/2019/...

Cytat:
We’ve still seen only another small slice of a game that will be dozens of hours long, but after this year’s inconsistent combat and questionable representation, my expectations have been tempered.

Po tygodniach milczenia Chiny zamierzają jutro przedstawić swoje stanowisko w kwestii negocjacji i wojny handlowej z USA. Opublikowaniu dokumentu ma towarzyszyć duża konferencja z udziałem chińskiego rządu. Na najbliższe tygodnie nie ma ustalonego nowego terminu rozmów, a spotkanie Trump-Xi na szczycie G-20 wciąż nie jest nawet potwierdzone, więc może być ciekawie.


kliknij, aby powiększyć

No i jest Modern Warfare.

Premiera 25 października, więc w tym roku premiery WW3 nie będzie, bo to by było samobójstwo ze strony spółki. Przesunięcie terminu pewnie też niewiele pomoże, bo na tle tej gry WW3 prezentuje się jak produkcja garażowa :/






Świece na amerykańskich indeksach coraz bardziej wyglądają na te z gatunku nagrobnych. W ostatnich dniach wiele dużych banków publikowało aktualizacje swoich projekcji makro i we wszystkich przypadkach amerykański i globalny wzrost był ostro cięty. A to oznacza że duże instytucje finansowe już od pewnego czasu są po podażowej stronie rynku i niedługo możemy mieć sesję na której postawią kropkę nad i.

Dzisiaj fatalna sesja dla game devu na amerykańskiej giełdzie. Jak tak dalej pójdzie to przez zewnętrzną presję konsola wyjdzie dołem.


Dzisiaj w mediach pojawiły się pogłoski że nadchodzący Modern Warfare 4 może być w modelu F2P

www.dexerto.com/call-of-duty/a...

Szczegóły poznamy za kilka dni, ale jak to się potwierdzi to szczerze mówiąc nie wiem co Farm mógłby zrobić by uratować WW3. To byłby taki game changer dla całej branży, że nawet duże firmy mogą mieć problem z zaadaptowaniem do nowej sytuacji.


Owszem, ale co jeżeli to Chiny zdecydują się upokorzyć Trumpa by nie dopuścić do jego reelekcji? Co jeżeli potomkowie Sun Tzu wykorzystują czas do zajmowania krótkich pozycji na amerykańskiej giełdzie, po czym zrzucą gospodarczą atomówkę by rynkowo „wyzerować” amerykańskie instytucje finansowe i doprowadzić do wielkiego krachu?

Chiny są bardziej odporne na wstrząsy, bo mają pełną kontrolę nad swoimi mediami, finansami, gospodarką i społeczeństwem. Ich rynek wewnętrzny jest już na tyle silny, by obyć się bez łaski amerykańskich korporacji. W oczach świata mogą też wypadać jako strona broniąca się, bo to Trump rozpoczął całą awanturę.

Do konfrontacji tych państw dojdzie wcześniej czy później. Za wcześniej przemawia to że sam amerykański prezydent swoją agresywną postawą dał Chinom do ręki Casus Belli.

Na początku czerwca się przekonamy.

Czytam sobie artykuły ludzi mądrzejszych ode mnie, i coraz więcej wskazuje na to że dealu nie będzie. Media w Chinach zaczynają walić w bęben patriotyczno-nacjonalistyczny, co zaczyna wyglądać jak przygotowywanie społeczeństwa do wariantu konfrontacji. W ostatniej rundzie negocjacji Chińczycy przestali być uśmiechającymi się potulnymi starszymi panami, tylko pokazali kły i zasypali stronę amerykańską własnymi żądaniami i groźbami.

Coraz więcej wskazuje na to że czeka nas nie wojna handlowa, ale Zimna Wojna 2.0 pełną gębą, bo odpowiedź Chin nie będzie ograniczała się do ceł. Jak uderzą w łańcuchy dostaw największych amerykańskich korporacji, to amerykańskie giełdy mogą w tydzień stracić 20% i będzie to dopiero rozgrzewka. Przy tych poziomach zadłużenia państw, korporacji i konsumentów głęboka globalna recesja gwarantowana.

Jak dla mnie ryzyko robi się zbyt duże.

Graficzny skrót przebiegu ostatnich negocjacji na linii USA-Chiny.


kliknij, aby powiększyć


Cash is King?

BearHand napisał(a):
Jak dla mnie SP 500 rysuje prawe ramię RGRa z szyją w rejonie 2800.


Po dzisiejszej sesji mocno wzrosły szanse na ten "koncept". Ostatnie świeczki będą stawiać przy końcu negocjacji, więc timing idealny.

Hmmm, coraz więcej wskazuje na to że w tym roku może pojawić się Modern Warfare 4.

www.bleedingcool.com/2019/05/1...
www.gamespot.com/articles/infi...

Jeżeli to się potwierdzi, to można zapomnieć o tegorocznym terminie wydania WW3. Nawet odroczenie terminu premiery może dużo nie pomóc, bo WW3 celuje w ten sam target graczy, więc premiera MW4 może go całkowicie przesłonić.

Szczegóły poznamy za 2-3 tygodnie, ale jeżeli te informacje się potwierdzą, to spółka może trafić do giełdowego zamrażalnika, bo wizja bezpośredniej konfrontacji z MW4 raczej nie będzie sprzyjać kursowi.

Kickstarter faktycznie udany, ma być kontynuowany za pośrednictwem innych serwisów crowdfundingowych. Najważniejsze że dzięki niemu grze udało się zaistnieć w mediach i już na kilka miesięcy przed premierą EA zbudować większe community na Steam oraz pokaźną wishlistę. Przez najbliższe miesiące spółka będzie aktywnie zbierać feedback od ponad 3300 backersów którzy otrzymają wersje alpha do testowania, dzięki czemu Chernobylite będzie pod względem dopracowania i stabilności nieporównywalnie lepiej przygotowany do premiery EA niż wcześniejsze gry spółki.

Z informacji które pojawiły się na temat Chernobylite podczas Kickstartera.

Gra czerpie garściami ze Stalkera, serii Metro oraz This War of Mine, dodając do tego trochę własnych rozwiązań.

W grze mają być trzy tryby rozgrywki:
1) Rozbudowany tryb fabularny z wieloma zakończeniami.
2) Tryb Endless Survival, w którym gracz musi przetrwać pod presją coraz bardziej wrogiego otoczenia.
3) Tryb turysty, w którym gracz będzie mógł wybrać porę dnia, i w sposób bezstresowy zwiedzić sobie „na piechotę” zeskanowaną Zonę, łącznie z samą elektrownią w Chernobylu.

Fakt że w grze będzie można zwiedzać prawdziwe lokacje z realnej Zony oraz samą elektrownię wydaje mi się świetnym hakiem marketingowym który wyróżnia grę z tłumu i przyciągnie zainteresowanie mediów i graczy. Ta gra jest wręcz stworzona z myślą o współczesnym świecie w którym o sukcesie gier decydują streamerzy i Youtuberzy, no bo który streamer oprze się pokusie zabrania swoich widzów na wirtualną wycieczkę po zeskanowanej elektrowni w Chernobylu i opuszczonej Prypeci?

Co do WW3 to w tym tygodniu powinna wejść na serwery chwalona przez graczy z PTE wersja 0.6. Zobaczymy jaki będzie odzew. Z tego co można wywnioskować z wpisów na różnych kanałach spółki, wersja 0.7 to prawdopodobnie będzie ta wersja od której gra ponownie zacznie być aktywnie promowana. WW3 ma na swojej wishliście ponad 400 tysięcy osób, więc pierwszy darmowy weekend na Steam połączony z większą przeceną i akcją promocyjną wśród streamerów może być punktem zwrotnym dla tej gry. Zobaczymy.


Walu-osp napisał(a):
Śmierdzi troche nicolasgames

Moderator:
usunięto fragment wypowiedzi zawierający wycieczkę osobistą
Zarząd spółki chyba jednak trochę bardziej optymistycznie ocenia przyszłość, bo tylko z dzisiejszych ogłoszeń na skillshotcie wynika że powiększają zespół o kolejne 7 osób, a dopiero co powiększyli swój community team o kilka osób ze znajomością języka chińskiego, koreańskiego i japońskiego.

Obie gospodarki to niemal 40 bilionów dolarów, więc te cła to nie jest jakiś wielki ciężar przy tej skali. W pierwszych miesiącach mogą być odczuwalne, ale z czasem zostaną zniwelowane przez obie strony. Amerykańskie korporacje zaczną dywersyfikować swoich dostawców i dociskać kolanem obecnych, a Chińczycy zaczną obchodzić cła inwestując w innych państwach – to ciągle będzie w większość produkt chiński, ale ostatnia faza "produkcji" będzie miała miejsce w innym kraju.

Rynek pewnie jeszcze trochę się osunie, może będzie jeszcze sesja „oczyszczenia”, ale w dłuższym terminie obstawiałbym raczej boczniaka niż ostre spadki.

PS. Z drugiej strony, jak pisze Adagio, pozytywne wiadomości mogłyby wywołać mocny ruch w górę, bo obecne nastroje i sytuacja techniczna to idealna okazja do rzezi miśków dominujących od jakiegoś czasu na forach giełdowych. Zobaczymy jak to zostanie rozegrane przez wielki kapitał.

Nie wiadomo jeszcze jak skończyły się rozmowy, ale nawet jak wejdą cła, to wygląda na to że mają jeszcze 2-4 tygodnie na dogadanie się. Z dzisiejszej opinii wydanej przez amerykański urząd celny wynika że nowymi cłami nie zostaną objęte dobra znajdujące się na statkach które opuściły Chińskie porty przed ich wprowadzeniem.

Vox napisał(a):
pięknie rośnie przy FF <2%... tutaj spółdzielnia może wywieźć kurs jeszcze 10x w górę.

Piracka spółeczka z pirackim akcjonariatem

Ciekawe co za orzeł w zarządzie giełdy uznał wpuszczenie na rynek spółki z tak małym FF za dobry pomysł.

Aircanada15, może warto przyjąć do wiadomości że mamy rok 2019 a nie 1999? Proces certyfikacji został w ostatnich latach znacząco złagodzony, i obecnie od gier tak naprawdę wymaga się jedynie poprawnej integracji z ekosystemem konsoli oraz trzymania minimalnych parametrów. Stąd taki wysyp gier indie na konsolach. WW3 jest zrobiony na silniku Unreal, więc konwersja na sprzęt który w praktyce jest pecetem nie wymaga znaczących nakładów pracy i pieniędzy. To jest już standard przemysłowy, produkcja niemal taśmowa.

W przypadku Chernobylite od samego początku procesu produkcji gry mają równoległe wersje konsolowe, więc spokojnie możesz założyć że wiedzą co robią.

Aircanada15 proszę, poczytaj sobie najpierw jak wyglądała premiera Rainbow Six Siege w 2015 roku, a później się wypowiadaj. Początkowo to była jedna z najgorzej ocenianych gier Ubisoftu. Grafika nie miała nic wspólnego z filmami promującymi grę (potężny downgrading), było tylko kilka map i postaci, serwery regularnie padały, sama rozgrywka była koszmarnie zabugowana. Dobrze to pamiętam, bo byłem jednym z frajerów który dał się Ubisoftowi złapać na marketingowy lep i długo żałowałem wydanej na tą grę kasy. Tak na dobrą sprawę dopiero po roku Siege zaczął być dobra grą.

aircanada15 napisał(a):

Gra obecnie jest martwa i jeśli dojdzie do darmowego weekendu bez happy-endu, to tu już nie będzie dalszego ratunku dla WW3.

A jeżeli będzie happy-end, to co? Jaki Twoim zdaniem będzie kurs zamknięcia na poniedziałkowej sesji po takim „Wielkanocnym Cudzie”? To jest giełda, każdy doskonale zdaje sobie sprawę z ryzyka. Każda decyzja inwestycyjna to ważenie potencjalnego ryzyka i potencjalnego zysku. Moim zdaniem, przy 120mln kapitalizacji, ryzyko nie jest wielkie, za to potencjalny upside dość znaczący.

A wiesz dlaczego uważam że ryzyko nie jest duże? Bo w przeciwieństwie do Ciebie nie uważam że „nie będzie dalszego ratunku dla WW3”. Po pierwsze są konsole. Po drugie, nawet zakładając najczarniejszy z czarnych scenariuszy rozwoju wypadków dla WW3, spółka ma potężnego asa w rękawie. Może powrócić do oryginalnego konceptu i z WW3 zrobić grę F2P. W czasach streamingu i youtuberów przyciągnięcie do darmowego shootera milionów graczy jest banalnie proste, a najlepsze darmowe gry z tego gatunku potrafią generować 200-300 milionów złotych przychodu miesięcznie.

Jak myślisz, co by się stało z kursem F51, gdyby ogłosili że idą w segment F2P? Myślisz że wyobraźnia inwestorów nie rozpaliłaby się do czerwoności? To gdzie to ryzyko?

Wiem że łatwo jest glanować tę spółkę, taki mamy klimat, zapracowali na to. Ale nie zapominajmy przy okazji że mówimy o spółce o kapitalizacji ledwie 120mln zł, a nie 600-800mln. Spółce która ciągle rozwija i udoskonala produkt który może stać się cennym aktywem generującym znaczące przychody przez kilka kolejnych lat.

Daimyo napisał(a):
To prawda, gdyby ww3 w momencie debiutu na steam, było takiej jakości jak chociażby teraz to rozmawialibyśmy na innym poziomie cenowym tej spółki

W ostatnich dniach przeglądałem najnowsze materiały poświęcone WW3, i wydaje mi się że są pewne szanse na trochę „inną rzeczywistość kursową” już w maju.

Z tego co wygrzebałem z różnych źródeł wynika, że na publicznym serwerze testowym PTE jest obecnie testowany patch 0.6 który może być przełomowy dla gry. Z zebranych ze Steama, Youtuba i Facebooka opinii osób grających na tym serwerze wynika, że jest to pierwsza naprawdę stabilna wersja WW3. Wyeliminowano większość istotnych błędów, znacząco poprawiono wydajność i komfort rozgrywki (nie ma już problemów z „szarpaniem” i lagami), dodano VOIP oraz szereg elementów zwiększających ogólną miodność i imersję rozgrywki. Na Youtube są już filmiki z serwera testowego które potwierdzają te opinie. Poniżej najświeższy materiał:


Według dzisiejszego komunikatu wersja 0.6 ma pojawić się na publicznych serwerach jeszcze w kwietniu.
worldwar3.com/2019/04/15/rapor...

Dużo ważniejsze jest jednak to co usłyszałem w filmku brytyjskiego streamera który często publikuje filmy z WW3 i jest w stałym kontakcie z farmersami. Według niego twórcy przygotowują się do większego eventu mającego na celu ożywienie gry, który będzie miał miejsce gdy zespół upewni się że dysponuje już stabilną wersją gry(0.6???). Ponoć ma to być darmowy weekend na Steam, połączony z większą przeceną gry. Event ma być promocyjnie wspierany przez dużą grupę youtuberów i streamerów zachęcających swoich widzów do wspólnego przetestowania WW3. Ponoć w tej chwili Farm prowadzi rozmowy ze swoim dostawcą serwerów, by zapewnić sobie duże rezerwy mocy obliczeniowej na obsłużenie wzmożonego ruchu podczas darmowego weekendu (potwierdzone na Facebooku).

Osobiście obstawiam że event będzie miał miejsce w pierwszej połowie maja, ale to pewnie będzie zależało od tego czy wersja 0.6 faktycznie jest tak dobra i stabilna jak to opisują testerzy.

Przykład Rainbow Six Siege pokazuje że przy stałym dopływie nowego contentu, odpowiedniej polityce cenowej, podsypywaniu kasy popularnym youtuberom i regularnych darmowych weekendach (zielone kreseczki na wykresie) z niezbyt udanego sieciowego shootera można z czasem zrobić wielki hit. Zobaczymy czy Farmerom uda się podobna sztuka.


kliknij, aby powiększyć



fenix75 napisał(a):
Mamy już otwartą zbiórkę na KS KICK STARTER dodatkowo był live na twitch.tv zrobiony przez bonkola, oraz nowy trajler.


Hmmm... ten Chernobylite prezentuje się naprawdę dobrze. To może być ciekawa spółka na najbliższe miesiące.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć

aircanada15 napisał(a):
"Cyberpunk pewnie najwcześniej w 2021 roku" - tu mnie już rozbawiłeś. Prawie 4 lata od dziś w optymistycznej wersji. Czyli obecny stan gry oceniasz jeszcze słabiej niż twoje ulubione źródło informacji (byli pracownicy) ? :D


Sama spółka założyła sobie w strategii że Cyberpunka mają wydać maksymalnie do 2021 roku, więc zakładam że będą się starali na ten rok uwinąć. Mniejszym i mniej doświadczonym zespołem pracują nad grą bardziej złożoną niż GTA V. Nie mają odpowiedniego silnika. Nie mają doświadczenia w grach sieciowych w czasie rzeczywistym. Nie mają doświadczenia w shoterach z bronią palną. Nie mają doświadczenia z pojazdami. Nie mają doświadczenia z proceduralną generacją świata. Nie mają doświadczenia…

No bądźmy realistami, jak gra tej złożoności ma być wysokiej jakości, to nie wyprodukują jej szybciej niż Rockstar GTA V. To jest zupełnie nowy brand, poruszający tematykę niezbyt interesującą dla masowego odbiorcy, i wchodzący na terytorium GTA, na którym wszyscy dotychczasowi konkurenci połamali sobie zęby (ostatnio nawet Ubisoft się na tym przejechał z Watch Dogs 2 - spójrz na wyniki jego sprzedaży, a zrozumiesz jakie jest ryzyko związane z wydaniem Cyberpunka). Jeżeli to wszystko ma się spiąć, to będą potrzebować czasu.


aircanada15 napisał(a):
"Słaby raport pokazuje" - utrzymanie praktycznie identycznego zysku co rok po premierze W3 nazywasz słabym raportem ?


A jaka wtedy była kapitalizacja spółki? Może nam przypomnisz? To ja może przypomnę Ci jakie spółka generowała przychody w 3 kwartale roku jeszcze przed premierą W3.

2012/Q3 – 41.666 mln
2013/Q3 – 40.153 mln
2014/Q3 – 36.166 mln

A w tym kwartale mamy 84.747 mln, czyli tylko nieco ponad 2x więcej niż w latach poprzedzających premierę W3. Może nam przypomnisz, jaka wówczas była kapitalizacja spółki?


PS. Nadal ufasz chińskim „rankingom”? Jakoś w tym temacie nabrałeś wody w usta.


surfmen napisał(a):
Nie wiem co jest motorem twierdzeń typu...


Motorem są byli pracownicy spółki, którzy najlepiej wiedzą co w trawie piszczy. Problem jest taki, że ciężko jest znaleźć byłego pracownika CDR który chwaliłby sobie pracę w tej firmie (motyw przewodni w różnych wywiadach z udziałem byłych pracowników - "dużo się nauczyłem, ale już nie chciałbym tam pracować"). I chyba jest w tej kwestii coraz gorzej, bo kiedyś z odejściami ludzie wstrzymywali się przynajmniej do zakończenia projektu, a teraz nawet szefowie dużych ważnych działów rzucają papierami zanim prace nad Cyberpunkiem się jeszcze porządnie rozkręciły. Podobne doniesienia z 11B, CIG i innych spółek zawsze owocowały dużymi obsuwami premier ich gier, więc CDR raczej nie będzie wyjątkiem od reguły.

Słaby raport pokazuje, po raz kolejny, że wujek Google i ciocia Alexa prawdę Ci powiedzą, i drogi Kataju bynajmniej nie są brukowane złotem. A teraz sytuacja Gwinta wygląda dużo, DUŻO, gorzej niż w wakacje, więc nie należy się spodziewać istotnych wpływów z tego tytułu. Cyberpunk pewnie najwcześniej w 2021 roku, więc w międzyczasie spółkę czeka podróż przez przychodową pustynię.

Do tego czasu prawdopodobieństwo wystąpienia jakiejś większej giełdowej ruchawki na globalnym rynku jest niemal stuprocentowe, więc angażowanie się akcje CDR, w tym momencie, na tych poziomach, uważam za niezbyt rozsądne. No chyba że ktoś się lubi modnie ubrać…

aircanada15 napisał(a):
Rzeczywiście Redzi już dawno wspominali, że biorą pod uwagę opcję krótkiej kampani reklamowej ala Fallout 4. Ta gra została ogłoszona podczas E3 w czerwcu 2015, gdzie zapowiedziano premierę na listopad tegoż roku. Czyli zaledwie 6 miesięcy między jednym a drugim wydarzeniem.
Trudno więc wymagać by Polacy porzucili swoją strategię marketingową ze względu na to, że kilku niedojrzałych najwidoczniej do poważnego biznesu ludzi "skierowało" swoje kroki do prasy, by ponadawać na byłego pracodawcę.
Komunikat w stylu: Te sensacje są nieprawdziwe, bo planujemy premierę za 2 lata, jest raczej wykluczony.


ZeniMax nie jest spółką publiczną, CD Projekt jest. Na spółkach publicznych ciążą istotne obowiązki informacyjne.

Rockstar Games nad GTA V pracował ponad 6 lat, mając gotowy silnik, ogromne doświadczenie przy produkcji tego typu gier, oraz dysponując ponad 1000-osobowym zespołem złożonym z gwiazd tej branży. Naprawdę nie rozumiem dlaczego Prezes nie potrafi otwarcie przyznać, że projekt tej skali nie pojawi się w tej dekadzie? Po co to pudrowanie? Przecież dziennikarze już poczuli krew, i zapewne od kilku dni dość intensywnie przekopują podwórko CDR w poszukiwaniu kolejnych szkieletów. Jest tylko kwestią czasu gdy wypłyną kolejne materiały. #TakiMamyKlimat

aircanada15 napisał(a):
Baks: te ostatnie "fakty medialne" jak to piszesz, pochodzą od byłych pracowników, którzy sami polecieli do tzw. prasy.

A przecież ledwie 7 listopada Adam Kiciński udzielił wywiadu, którego wydźwięk jest dla mnie bardzo pozytywny. Mówił m.in. "To co już widzimy strasznie nas cieszy. Jestemy super podeskscytowani, już nie możemy się doczekać momentu kiedy zaczniemy o Cyberze opowiadać, bo dusimy to w sobie. Ja bym strasznie chciał wszystko opowiedzieć, ale nie mogę."


Jakby było tak cukierkowo, to by od ręki ogłosili że te informacje to stek bzdur. A tymczasem stać ich było tylko na stwierdzenie - „Nie komentujemy doniesień prasowych”. Milczenie też bywa wymowne.

Myślisz że posiadacze akcji wartych setki milionów złotych nie mają swoich sposobów na samodzielne potwierdzenie tych plotek? Myślisz że Twoje zaklinanie rzeczywistości przesłoni im fakty?

Ja zaczynam podejrzewać, że duzi inwestorzy już od pewnego czasu doskonale zdają sobie sprawę z realnego stanu projektu, i po to zrobili ostatnią pompkę – by przygotować wyższą bazę pod sprzedaż faktów. Lepiej spadać ze 128 na 80, niż z 80 na 50.



To już chyba trup. Właśnie stracili zaplecze infrastrukturalne.

Cytat:

Rozwiązanie pakietu umów leasingu zawartych przez spółkę zależną z Hewlett Packard Enterprise Polska Sp. z o.o.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 86/2015 z dnia 29 grudnia 2015 roku w sprawie zawarcia przez spółkę zależną od CUBE.ITG S.A. ("Spółka", "Emitent"), tj. Data Techno Park sp. z o.o. („DTP”, „Leasingobiorca”) z Hewlett Packard Enterprise Polska Sp. z o.o. ("HP") pakietu czterech umów leasingu sprzętu komputerowego (automatyka serwerowni i sprzęt sieciowy HP), Zarząd Emitenta informuje, iż w dniu 18 października 2017 roku DTP otrzymał pismo w sprawie rozwiązania przez HP ww. umów. W piśmie HP wzywa również DTP do uregulowania całkowitej kwoty należności wynikających z ww. umów w kwocie 14,8 mln zł.


Ostatnio zostali wyrzuceni za długi ze swojej siedziby w wieżowcu na Siennej, więc dzisiejsze newsy były tylko kwestią czasu.

Hmmm. Właśnie zauważyłem, że z jakiegoś powodu wydawca Gold Rush na Steam zmienił się z Play Way na Code Horizon. Czy mamy przez to rozumieć, że wszystkie przychody ze sprzedaży gry zostaną przepuszczone przez Code Horizon, a nie Play Way?

W tej spółce 40% udziałów mają twórcy gry, więc to chyba istotnie odbije się na przychodach wykazanych przez grupę Play Way? Jak ta kwestia wygląda od strony sprawozdania skonsolidowanego?

Utnapisztim napisał(a):
A co do porównań z TWOM - konkretnie porównałem peak GR z peakami CMS18 i TWOM (a nie tylko samego TWOM) czyli zaledwie DWOMA grami indie wyprodukowanymi przez polskie studio które miały wyższy peak premierowy niż GR - i niezmiennie uważam to zestawienie za jak najbardziej zasadne gdyż poza Superhot który miał peak nieco niższy nie ma innych tytułów które by można zestawić w jednym szeregu z osiągnięciem GR. Po reakcji odnoszę wrażenie że najwyraźniej sprofanowałem jakąś świętość czy naruszyłem forumowe tabu - znaczące że obecność w tym zestawieniu CMS18 została całkowicie zignorowana... Miłej nocy życzę wszystkim.


Zamykając temat player peak. Czasami warto wyjść poza porównania z własnym podwórkiem, i zerknąć na zagraniczną konkurencję. Dla mnie punktem odniesienia dla tej premiery symulatora - i tym na co liczyłem - jest udana premiera Farming Simulator 17.

store.steampowered.com/app/447...
steamdb.info/app/447020/graphs...
https://steamspy.com/app/447020

Jak widać gra ma premierowy player peak na poziomie 32,313 graczy. Gold Rush, przez niską jakość, dobił jedynie do 6,625 (czyli 20% FS’17).

FS’17 ma oceny na Steam na poziomie 92% pozytywów, GR zaledwie 61%.

Farming Simulator 17 w ciągu 12 miesiący od premiery sprzedał się w nakładzie 464,553 sztuk. O tym czy Gold Rush ma szanse na zrobienie choćby połowy tego wyniku zadecyduje przyszły tydzień.


Utnapisztim napisał(a):
Zwrot wszystkich kosztów już pierwszego dnia - pozwolę sobie zauważyć, że to lepiej niż TWOM który potrzebował dwóch dni.


To nie jest zaskoczenie. Koszty produkcji gry były bardzo niskie – wystarczy spojrzeć na przepływy między Play Way i Code Horizon w raportach. Ta taniość niestety zemściła się na jakości gry.

44 tysiące sprzedanych sztuk to około 1,5 miliona złotych przychodu, czyli mniej niż budżet TWoM (2 miliony). Jak od tego odejmiemy 15% success fee dla developera i bliżej nieokreśloną działkę Discovery, to przychód Play Way może być poniżej miliona złotych. Czy to dużo, czy mało, każdy musi ocenić sam.

OFE zaczynają realizować zyski:

Cytat:
...informujemy, iż w wyniku transakcji zbycia akcji spółki CD Projekt S.A., zawartych w dniu 11 października 2017 roku, Aviva Otwarty Fundusz Emerytalny Aviva BZ WBK zmniejszył udział w ogólnej liczbie głosów w Spółce poniżej 5%.
Przed rozliczeniem wyżej wymienionych transakcji na dzień 12 października 2017 roku Aviva OFE posiadał 4.811.206 sztuk akcji Spółki, stanowiących 5,01% kapitału zakładowego Spółki i uprawniających do 4.811.206 głosów na Walnym Zgromadzeniu, co stanowiło 5,01% ogólnej liczby głosów.
Po zawarciu i rozliczeniu transakcji, o których mowa powyżej, na dzień 13 października 2017 roku Aviva OFE posiadał 4.693.642 sztuk akcji Spółki, stanowiących 4,88% kapitału zakładowego Spółki i uprawniających do 4.693.642 głosów na Walnym Zgromadzeniu, co stanowiło 4,88% ogólnej liczby głosów.”

Źródło: www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Od piątku do dzisiejszego wieczoru poszło 44 tysiące sztuk.

Cytat:

16.10. Warszawa (PAP/ESPI) - Raport bieżący 77/2017

Zarząd PLAYWAY S.A. z siedzibą w Warszawie (''Spółka'') informuje, że po trzech pełnych dniach sprzedaży gry ''Gold Rush: The Game'' (''Gra'') na platformie STEAM do klientów trafiło ponad 44 tys. sztuk Gry.

Gra trafiła również do sprzedaży na rynki detaliczne, ale Spółka nie posiada na ten moment informacji o wielkości sprzedaży.

Gra miała premierę 13.10.2017 i już tego dnia zwróciła wszystkie poniesione koszty produkcji i marketingu.

Obecnie Gra jest poprawiana z powodu zaraportowanych przez graczy błędów. Spółka jest przekonana, iż dokonanie poprawek, zapewni szybki wzrost średniej ocen Gry na platformie STEAM, która w dacie sporządzenia niniejszego raportu wynosi 61%.


Ciekawe jaki udział w przychodach ze sprzedaży ma Discovery.


rubik napisał(a):
Warto pamiętać, że na liczbę graczy istotnie wpływa liczba fundatorów która otrzymała kody za wsparcie.
www.kickstarter.com/projects/1...


Na liczbę graczy, i wskazania Steamspy, wpływa nie tylko ponad 6 tysięcy kluczy rozdanych backersom z Kickstartera i Indiegogo, ale również ponad 3 tysiące darmowych kluczy rozdanych youtuberom. Także około 10 tysięcy kopii we wskazaniach Steamspy to będzie „pusty przebieg”.

Tutaj najważniejsze jest jak gra będzie się zachowywać po pierwszej fali zainteresowania. Niestety już teraz widać że niska jakość, i związane z nią negatywne opinie, szkodzą sprzedaży gry, i stopniowo osuwa się ona w rankingach. Kluczowy będzie nadchodzący weekend, gdy zniknie banner na pierwszej stronie i promocyjna cena, wtedy będzie można lepiej ocenić dalszy potencjał gry.

Naprawdę szkoda że spółka wypuściła tak niedopracowany produkt.

Premiera co prawda nie jest tak udana jak się spodziewałem, ale jest na tyle dobrze, że chyba uda się przynajmniej częściowo wypełnić tegoroczną lukę w przychodach powstałą przez przesunięcia premier na 2018 rok. Zobaczymy jak będzie ze sprzedażą w kolejnych dniach (gdy już przetoczy się pierwsza fala zakupów ze strony fanów programu Gold Rush). Niestety spełniło się to o czym pisałem wcześniej – wypuścili na rynek niegotowy produkt, który bardziej przypomina prototyp gry. Gra jest – ponownie – zabugowana, źle zoptymalizowana i brakuje w niej obiecanych features, a to z kolei przekłada się wysyp negatywnych recenzji. W pierwszych godzinach sprzedaży przez moment było ponad 60% negatywów, teraz jest już lepiej, ale strumień negatywów wciąż jest typowy dla gier Play Way. I jeszcze to żałosne proszenie na Steam o niewystawianie negatywów, bo w następnych tygodniach będą poprawki… Tydzień przed premierą zorientowali się, że zespół jest za mały… Trochę to niepoważnie wygląda ze strony spółki, tym bardziej że po premierze CMS’18 sam prezes zapewniał że takich zabugowanych i niedokończonych premier ma już nie być.

Druga kwestia, to właśnie wygasające lockupy dominujących akcjonariuszy. Szczególnie ciekawi mnie zachowanie inwestora finansowego. Swoje akcje umieścił w wehikule podatkowym ACRX Investments, więc trzeba brać pod uwagę podaż z jego strony. Ciekawe czy będzie chciał wykorzystać grę pod Agony do upłynnienia swojej pozycji.


@aircanada15:

Wiesz jak się w Chinach "robi" rankingi? Tak się robi:


kliknij, aby powiększyć


Ich serwisy mają zerową wiarygodność.



Co do szerokiego rynku, to spojrzałem sobie na wykresy gigantów branży. Klimaty rodem z roku 2000 i 2007.


Take Two – parabola

kliknij, aby powiększyć


EA – parabola

kliknij, aby powiększyć


Ubisoft – parabola

kliknij, aby powiększyć


Activision Blizzard – parabola

kliknij, aby powiększyć



Bańka w pełnym rozkwicie, a w tych oparach rynkowego surealizmu znalazł się też CDR który w tej chwili jest wyceniany wyżej niż Take Two po sukcesie GTA V, i ma ponad 40% obecnej kapitalizacji Ubisoftu.





Wiesz, sytuacja międzynarodowa i klimat na szerokim rynku ma ogromne znaczenie dla kursów spółek wycenianych z dużą premią. Podczas ostatniego kryzysu niektóre z tych technologicznych gwiazd potrafiły momentami tracić 80% swojej kapitalizacji od szczytu – mimo perspektyw, rosnących przychodów i zysków.

Jak wolisz się skupić na spółce, a nie sytuacji na szerokim rynku, to tutaj też nie brakuje argumentów świadczących za tym, że rynek mocno przeszarżował z wycenieniem CDR na 3 miliardy dolarów.

Po pierwsze, jak patrzę na sprzedaż 3 Wieśka, to mam rosnące wątpliwości czy Cyberpunkowi uda się mu dorównać. Rynek Fantasy jest ogromny - nie brakuje przykładów wielkich hitów książkowych, filmowych oraz gier z gigantycznymi nakładami. A Cyberpunk? To nisza w niszy jaką jest Science Fiction. Ile możesz wymienić filmów, książek czy gier z gatunku Cyberpunk, które osiągnęły taki sukces finansowy jak Witcher 3? Słyszę tylko świerszcze… W smoki, wampiry, rycerzy i księżniczki bawią się wszystkie dzieci. A widziałeś kiedyś dzieci bawiące się w cyberpunkową dystopię? Nisza dla chłopców w przepoconych sweterkach.

Wydaje mi się, że CDR może mieć z tą grą mocno pod górkę, bo nie dość że będzie to nowe IP – a te zawsze są ryzykowne – to jeszcze kierowane do rynku który tak naprawdę jeszcze nie istnieje. Dopiero oni będą go tworzyć.


Druga kwestia to Gwent, po którym coraz wyraźniej widać że nie zaskoczył jak wielkie hity z tego gatunku. Po rankingu Alexy widać że po pierwszym skoku zainteresowania, zainteresowanie tytułem wyraźnie zanika. Ten obrazek rankingu https://www.playgwent.com jest wystarczająco wymowny.


kliknij, aby powiększyć


Dla porównania Battlenet jest w gronie 200 najpopularniejszych stron na świecie (oczywiście ciężko porównywać te serwisy ze względna wybór gier na Battlenet), a GOG jest w okolicach 2000 pozycji.

Potwierdza to również Google trends, według którego zainteresowanie hasłem GWENT wyraźnie maleje, i jest w tej chwili dużo mniejsze niż po premierze trzeciego Wieśka w 2015 roku.


kliknij, aby powiększyć


Nie widać również odsieczy ze strony mitycznego Kataju, którego mieszkańcy odwiedzają stronę gry niewiele częściej niż mieszkańcy kraju nad Wisłą.


kliknij, aby powiększyć


Oczywiście tutaj też można się przyczepić do tego, że gra ma swojego dystrybutora w Chinach i kanały komunikacji mogą być inne, ale mimo wszystko na razie nie widać by gra w Chinach mocno zaskoczyła.


Inny problem stanowi profil graczy Gwent – według Alexy grają w niego niemal wyłącznie mężczyźni.


kliknij, aby powiększyć


Dla porównania profil graczy z Battlenet:


kliknij, aby powiększyć


Z jakiegoś powodu Gwent nie podoba się kobietom, a z mojej perspektywy jest to duży mankament tego tytułu, bo odcina połowę potencjalnych graczy, a do tego w przypadku segmentu F2P to kobiety wydają więcej pieniędzy i częściej dokonują zakupów.

Myślę że Gwent zarobi sensowne pieniądze, ale nie będą one nawet zbliżone do założeń analityków z rekomendacji, a to czyni kapitalizację na poziomie 3 miliardów dolarów okazją do podatkowego kółka.

aircanada15 napisał(a):
Dodatkowe pytanie: dlaczego nikt z z głównych udziałowców/zarządu nie sprzedaje choćby małego pakietu korzystając z atrakcyjnej wyceny ?


Jakby sprzedali, to byś pisał że to nie ma znaczenia ;) Ja akurat uważam że obecne poziomy cenowe są okazją do wykręcenia podatkowego kółka. Na całym świecie koszty pracy rosną w szokującym tempie, a to oznacza nie tylko topniejące zyski firm (już jest to wyraźnie widoczne w raportach za drugi kwartał), ale i widmo skokowego wzrostu inflacji i podwyżek stóp procentowych. Klasyczne wyprzedzające sygnały końca hossy.

Jak dodamy do tego, że ostatnio w Białym Domu regularnymi gośćmi jest wierchuszka amerykańskiej armii, a sam Trump w czwartek użył sformułowania „cisza przed burzą” ( www.reuters.com/article/us-usa... ), to mam przeczucie, że w nadchodzących miesiącach dla całego rynku nadejdą „ciekawe czasy”.

Jest raport. "Ciekawy". Ile to razy były już komunikaty o otwarciu Astany? Okazuje się, że to kolejne "skróty myślowe", bo zakład nadal nie działa.

Cytat:
"Przewaga spółek Grupy Emitenta w pozyskiwaniu mikrosfery (dzięki zakładowi w Astanie) będzie zdecydowanie większa w stosunku do konkurencji (Chiny, Rosja, Indie) z chwilą zakończenia, pełnego uruchomienia inwestycji w Kazachstanie i osiągnięcia docelowej zdolności produkcyjnej. Pozyskanie mikrosfer będzie się odbywało, w praktyce, automatycznie, a zdolności wzrosną do planowanego poziomu. Taki wzrost dostępności spowoduje znaczne zwiększenie przychodów i zysków, co jednocześnie powinno pozytywnie wpłynąć na wzrost kursów akcji. Na dzień dzisiejszy głównym czynnikiem mającym decydujący wpływ na osiągnięte wyniki Grupy jest inwestycja w Kazachstanie. Dotychczasowy okres funkcjonowania spółki Eko Sphere KZ jest okres budowy zakładu pozyskiwania mikrosfer. Okres realizacji inwestycji powoduje, że jeszcze istnieje brak możliwości pozyskiwania i suszenia mikrosfery w sposób automatyczny przy bardzo niskich kosztach produkcji, co blokuje możliwość rozpoczęcia działalności. Uruchomienie założonej produkcji w Kazachstanie spowoduje znaczny wzrost przychodów przy niskich kosztach produkcji oraz zakończenie generowania strat, które bezpośrednio obciążają wynik Grupy. W pierwszej połowie br. w związku z realizacją inwestycji pozyskanie mikrosfery odbywało się w sposób tradycyjny, który jest znacznie droższą metodą niż automatyczna. "



Nikt nie wkleił tego komunikatu, a może mieć istotne znaczenie dla kursu w nadchodzących dniach (w sumie już ma, bo w dniu jego publikacji nastąpiło tąpnięcie kursu na dużych obrotach - oczywiście jeszcze przed publikacją, bo jakby inaczej na GPW).

Cytat:
Skrócona nazwa emitenta
EKO EXPORT S.A.

Temat
Zmiana terminu publikacji raportu.

Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Treść raportu:
Zarząd Eko Export S.A. informuje, że nastąpiła zmiana terminu publikacji raportu okresowego za I półrocze 2017 r. Zostanie on opublikowany 2 października 2017 roku.
Wcześniej ogłoszony termin publikacji raportu okresowego za I półrocze 2017 roku ustalony był na dzień 29 września 2017.
Z uwagi na fakt, że Spółki Grupy Kapitałowej Emitenta podlegają obowiązkowi konsolidacji Spółka Eko Export S.A. począwszy od raportu za I półrocze 2017 roku będzie publikować raporty skonsolidowane.
Łącznie z raportem jednostkowym za I półrocze 2017 roku zostanie przekazany skonsolidowany raport okresowy za I półrocze 2017r.



Wygląda na to że EEX po raz pierwszy pokaże swoje pełne księgi, i to chyba trochę wystraszyło inwestorów. W sumie się nie dziwię, bo kto wie co z tej szafy wypadnie...

Przez przesunięcie premiery, „gra o kominie” będzie zmuszona bezpośrednio konkurować z dwoma znanymi, wyczekiwanymi, i dużo ciekawiej prezentującymi się city builderami, które ukażą się w tym samym okresie.

Anno 1800


kliknij, aby powiększyć



Tropico 6


kliknij, aby powiększyć



Przy takim układzie premier już spokojnie można założyć, że Frostpunk nie dorówna sprzedażą TWoM. Cały news wygląda na pudrowanie starej świni, bo o pudełkach i chińskiej wersji językowej wiadomo już chyba od połowy zeszłego roku.


lelo-pakero napisał(a):
porównaj sobie nawet obecne wskaźniki C/Z CD Projektu z największymi spółkami gamingowymi na świecie


Można też porównać przychody CDR z przychodami największych spółek gamingowych na świecie, a wtedy faktycznie wychodzi że ta spółka to już nie jest nawet "balon" ale cały Zeppelin ;)

W kilka dni kapitalizacja spółki zwiększyła się o kwotę przekraczającą kapitalizację CDR tuż przed, jak i po premierze trzeciego wieśka. Więcej w tym gorączki, niż chłodnej kalkulacji. Jestem akcjonariuszem tej spółki jeszcze z lat kryzysowych, gdy była na "groszówkach". Do tej pory nigdy nie zaprzątała mi umysłu, a przez to zachowanie rynku pierwszy raz w życiu CDR sprawia że gorzej sypiam, bo takie wykresy na giełdzie bardzo rzadko mają happy end.


kliknij, aby powiększyć

I jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie dla inwestorów inwestujących w producentów gier.

Wygląda na to, że na podawane przez spółki informacje o wielkości steamowych wishlist trzeba patrzeć bardziej w kategorii materiałów propagandowych, niż informacyjnych, bo te liczby niestety nie mają dużego przełożenia na realną sprzedaż.

W raporcie z 4 września PlayWay informował że 911 Operator ma na swojej wish liście 157992 potencjalnych klientów. W poniedziałek 11 września ruszyła wyprzedaż 911 Operator z 40-44% zniżką, więc jest okazja organoleptycznie przekonać się jakie jest przełożenie wielkości wishlisty na realną sprzedaż.

Przy tak dużej wishliscie, i banerze promocyjnym na pierwszej stronie Steam, spodziewałem się pierwszej strony rankingu bestsellerów, i to wysokich pozycji, a tymczasem gra porusza się między 4 a 7 stroną rankingu. Zamiast spodziewanych dziesiątek tysięcy, czy może nawet stu tysięcy sprzedanych kopii, realnie sprzeda się może z kilka tysięcy. Wiadro zimnej wody.

Daimyo napisał(a):
zapowiada się bardzo ciekawa premiera...


Zapowiada się również nieprzygotowana premiera. Prace nad Gold Rush są wciąż w fazie alpha, więc nie wiem jak oni zamierzają ukończyć go w miesiąc. Nad projektem pracuje zespół od Giant Machines 2017, który raczej nie słynie z jakości swoich dzieł, więc tak napięty terminarz może odbić się na jakości gry w dniu premiery.

To prawdopodobnie będzie również ostatnia ważna premiera PlayWay w tym roku, bo resztę premier, jedna po drugiej, przesuwają na pierwszą połowę 2018 roku (przynajmniej tak wynika z lektury wpisów na Facebooku i forach Steam).

jurror napisał(a):
ale euforia w związku z wynikami jakie cig podał

a tam czytamy ,że zarobili 1.5 mln w premierowych miesiącach, a co ważniejsze przed debiutem SGW3 mieli 25 mln PLN kasy w spółce a po debiucie już tylko 16 mln PLN, przy czym drugie półrocze zapowiada się znacznie gorzej.blah5


Skoryguj kasę w spółce o kwotę która w późniejszym okresie poszła na spłatę kredytu, i zobacz ile ta spółka ma teraz gotówki. Komedia.

"Animator" na razie "animuje" ale ta spółka w tej chwili nie jest warta więcej niż Vivid Games - kolega z plaży naturystów.




Salak napisał(a):


Właśnie o to w tym chodzi, ostatnie paragrafy tego opracowania najlepiej podsumowują całą sytuację:

Cytat:
Although it is clear that North Korea is not capable of manufacturing sophisticated rocket components, their skill and ingenuity in using Soviet rocket motor components has grown very substantially. This is not good news for the long run.


Cytat:
It is time for the United States to get serious about diplomacy and appropriate defensive preparations


Tik Tak Tik Tak


W poniedziałek jest posiedzenie rady ONZ, zobaczymy co się z tego wykluje. A tymczasem z doniesień brytyjskiego Guardiana można wnioskować, że dla USA rozwiązania dyplomatyczne to w coraz większym stopniu już tylko zasłona dymna.

Cytat:
In a flurry of phone calls with world leaders, Trump earlier took a tough line against negotiating with North Korea.

Trump stressed “now is not the time to talk to North Korea” and that “all options remain open to defend the United States and its allies”, according to a White House description of his telephone call with Theresa May.

Trump also discussed North Korea with the Australian prime minister, Malcolm Turnbull. Trump and Turnbull “confirmed that their two countries will intensify joint efforts to denuclearise North Korea”.

The UK defence secretary, Michael Fallon, told BBC Radio 4’s Today programme on Wednesday: “The US is perfectly entitled to make all the preparations it needs to protect its people, its bases, its own homeland. They are clearly doing that at the moment to make sure the president has all options he needs.”




Najważniejsze rzeczy można wychwycić bez korespondentów na miejscu ;) Wiadomo że w tym roku poczynili ogromne postępy jeśli chodzi o technologię rakietową.

Wiadomo również, że w zeszłym roku zdetonowali bombę z fazy 2, a w tym roku już z fazy 3. W fazie 4 pojawiają się bomby zdolne zniszczyć całe Tokio.


kliknij, aby powiększyć


Czas się kończy.

Gdyby nie Chiny już dawno byłoby po tym reżimie ;)

Jak czytam sobie doniesienia z USA, to widać narastające zrozumienie, że zbliża się „koniec drogi”. Bo na co amerykanie mają jeszcze czekać? Aż KP zbuduje prawdziwą bombę wodorową, i ICBMy zdolne dosięgnąć większość zachodniego wybrzeża USA? Już nikt nie wątpi że to zrobią, to kwestia czasu. Pierwszy raz czytając amerykańską prasę mam wrażenie że zbliża się „wycinanie tkanki rakowej”, ze wszystkimi tego ryzykami i konsekwencjami.

To już w sobotę ;) Czy ktoś jeszcze obawia się fajerwerków z okazji tej rocznicy? Impreza może być tak huczna i udana, że się w poniedziałek rynki nie otworzą ;)

W polskich mediach jest na ten temat niewiele, ale czytam sobie NY Times, Washington Post, i kilka innych amerykańskich gazet, i cała sytuacja wygląda coraz mroczniej. Japonia nie wyklucza interwencji militarnej, Korea Płd. prosi USA o stacjonowanie broni jądrowej na jej terytorium, w USA nawet do tej pory umiarkowani politycy zaczynają przyjmować coraz bardziej jastrzębie pozycje, Chiny stwierdzają że w przypadku ataku na swojego sojusznika, przyjdą mu na pomoc, a w przypadku gdy to on zaatakuje, nie. Prawdziwy clusterfuck.

Może być z tego wielki Black Swan.

W dyskusji na Kickstarterze są linki. Plus sam szukałem dodatkowych recenzji za pośrednictwem google.

www.gamekult.com/emission/stoo...

www.nofrag.com/2017/aou/24/509...

Oprócz zarzutów odnośnie grafiki, pojawiły się również zarzuty odnośnie chaotyczności samej gry. Według dziennikarzy nie za bardzo wiadomo o co w niej chodzi, a postrzeganie chaotyczności rozgrywki spotęgował zespół, który podczas demonstracji sam gubił się w grze.

Nie wygląda to na produkt gotowy do premiery w tym roku, co gorsze trochę zapachniało problemami typowymi dla innych gier Playway, a miałem nadzieję na produkt który się z tego schematu wybije.

Nie wiem, czy przypadkiem Agony nie zaliczy obsunięcia premiery na przyszły rok. Według niemieckiej i francuskiej prasy, która oglądała demonstrację gry podczas Gamescom, Agony miało poważne problemy z utrzymaniem stabilnej liczby klatek. Momentami spadki były tak poważne, że gra stawała się niegrywalna. Pojawiły się również zarzuty, że gra na żywo nie prezentuje się tak dobrze jak w materiałach promocyjnych.

Na wszystkich kanałach komunikacyjnych, mimo wielu zapytań, zespół milczy w kwestii daty premiery, także trzeba się liczyć z przesunięciem.


PS. Dwa francuskie serwisy to generalnie strasznie przejechały się po Agony i samym zespole. W tłumaczeniu na angielski tytuł jednego z ich materiału brzmi - „Agony, the hell is still badly fucked” :/

Zdjęcia wyglądają na robione telefonem, więc chyba zostały zrobione podczas Gamescom.

Dobrze by było, żeby informacje zawarte w tym poradniku dotyczyły wyłącznie początkowej fazy gry która była dostępna na targach, bo jeżeli to jest wszystko co gra ma do zaoferowania, to Frostpunk nie wygląda na zbyt rozbudowany tytuł. Citybuilder w którym jest tylko 16 typów budynków? Dziwne to trochę.

Na miejscu spółki dałbym grom-online porządnego kuksańca za tą publikację.

Zawarcie umowy licencyjnej z Porsche.

Cytat:
Zawarcie umowy licencyjnej z Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesselschaft

Zarząd PLAYWAY S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) informuje, iż w dniu dzisiejszym została zawarta umowa licencyjna pomiędzy Spółką jako Licencjobiorcą, a Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesselschaft (PORSCHE) z siedzibą w Stuttgarcie, Niemcy jako Licencjodawcą.

Zgodnie z zawartą umową Licencjodawca udzielił Spółce licencji na wykorzystanie znaków towarowych firmy Licencjodawcy, oraz wizerunków następujących samochodów, do których prawa ma Licencjodawca:
a) 1993 PORSCHE 911 Turbo (964) 3.6.;
b) 2016 PORSCHE 911 Carrera S (991.2);
c) 2003 PORSCHE Carrera GT.

Znaki towarowe i samochody Licencjodawcy zostaną wykorzystane przez Spółkę w dodatkach DLC do gry komputerowej Car Mechanic Simulator 2018.

Jest to kolejna umowa licencyjna podpisana z globalnym producentem samochodów, po umowach m.in. z: Dodge, Chrysler, Plymouth, Jeep, RAM, Lotus oraz Mazda.


Z wpisów na Facebooku można wnioskować, że szykują się również płatne DLC z Mini Cooper i Jeep.

A Twoim zdaniem, jakie wnioski będzie można wyciągnąć po premierze Tower 57? Będzie już można robić założenia, czy jeszcze nie?

To niestety nie jest takie proste. Thimbleweed Park miał 15,623 backersów i zebrał $626,250, a sprzedał się w podobnym nakładzie jak Beat Cop (gry miały premierę w tym samym okresie).

www.kickstarter.com/projects/t...

Dla mnie obie premiery, a w szczególności bardzo słaby debiut Thimbleweed Park (jakby nie patrzeć gry legendarnego twórcy Secret of Monkey Island), są sygnałem że powoli może kończyć się moda na pixel-art. Dlatego właśnie jęczałem na widok Children of Morta, bo za moment może się okazać że całe portfolio wydawnicze 11 bit jest w stylu graficznym od którego odwracają się gracze, i pixelowa monokultura odbije się spółce czkawką. Najbliższy test, to Tower 57.

BOŚ ma sporo racji w tym, że bardzo ciężko obserwuje się tą spółkę. Inwestor przyzwyczajony do premiery raz na 2-3 lata, może mieć problem z nadążeniem za wszystkimi posunięciami i premierami. Gdyby chcieć opisać wszystko nad czym pracują, trzeba by założyć bloga aktualizowanego po kilka razy dziennie. Cały zeszły tydzień zszedł mi na jako-takie ogarnięcie tego co się w tej spółce dzieje, dlatego podsumuję najciekawsze spostrzeżenia odnośnie najbliższych miesięcy.


911 Operator
store.steampowered.com/app/503...

Obok opisanego wyżej CMS, w tym roku pozytywnie zaskoczył 911 Operator. Jak na razie sprzedał się na Steam w nakładzie przekraczającym 130k kopii, a według danych podawanych przez spółkę, na swoją wishlistę dodało go około 160 tysięcy klientów czekających na przecenę gry.

W tej chwili przygotowywana jest wersja 911 Operator na obie konsole oraz platformy mobilne. Wydaje mi się, że szczególnie wersja mobilna może, przy odpowiedniej cenie, bardzo pozytywnie zaskoczyć.

Sukces 911 Operator sprawił, że spółka już rozpoczęła prace nad drugą częścią gry - 112 Operator.


Agony
store.steampowered.com/app/487...

Tytuł tworzony przez weteranów z CD Projektu i Ubisoftu, co widać zarówno po jakości grafiki jak i klimacie gry. Przedstawiciel popularnego gatunku Survival Horrorów, któremu już udało się wzbudzić zainteresowanie graczy i mediów. Gra przygotowywana jest z myślą o premierze na PC, PS4 i Xbox One. Według danych podawanych przez spółkę, na samym Steam już teraz na Agony czeka ponad 135 tysięcy graczy (na 911 czekało około 20-25 tysięcy), więc szykuje się mocna premiera .



Gold Rush: The Game
store.steampowered.com/app/451...

W skrócie Gold Miner Simulator. Pierwszy tytuł tworzony na bazie umowy licencyjnej z Discovery Communications Inc. Według informacji które znalazłem, serial dokumentalny Gold Rush jest jednym z najpopularniejszych show w historii kanału Discovery. Jego premierowe odcinki, wyświetlane w piątkowe wieczory, gromadzą przed telewizorem od 4 do 6 milionów widzów, i są w tym czasie najpopularniejszym programem w amerykańskiej telewizji wśród mężczyzn w wieku 18-49 i 18-34.

www.thefutoncritic.com/ratings...

Cytat:
[10/19/16 - 10:48 AM]
Discovery's "Gold Rush" Ranks as #1 Show on All of TV on Friday
Discovery spins the numbers for Friday, October 14.
________________________________________
[via press release from Discovery]
Discovery hit ratings gold with the season 7 premiere of GOLD RUSH - ranking as the #1 show on all of TV on Friday night among M18-49 & M18-34. It was also cable's #1 telecast across all 25-54, 18-49 and 18-34 demos. The series scored an impressive 2.12 P25-54 rating with 4.0 M Total viewers P2+ on Friday, October 14 in L + 3. It also beat TBS's American League Championship Series game across all 25-54s, 18-49s and 18-34s. GOLD RUSH drove Discovery to rank as cable's #1 non-sports cable net in Friday Prime across all 25-54s, all 18-49s, P/M18-34, P2+.


Biorąc pod uwagę popularność tego program również w innych krajach, można przyjąć, że Gold Rush może mieć na świecie około 50-60 milionów fanów. Ogromna baza.

Gra ma być promowana przy okazji wyświetlania nowego sezonu show, którego emisja rozpocznie się w październiku. Typowy sezon liczy 22 odcinki, plus kilka programów pobocznych. Jeżeli gra byłaby promowana przy okazji każdego odcinka, oznaczałoby to regularną obecność w amerykańskiej telewizji w okresie październik-marzec.

Gold Rush: The Game w pierwszej kolejność przygotowywany jest w wersji PC, a później ma pojawić się w wersji PS4 i Xbox One.

Warto zwrócić uwagę również na to, że gra ma ogromny potencjał w temacie płatnych dodatków. W przypadku sukcesu spółka może bez problemu wypuścić całą serię DLC udostępniających dodatkowy sprzęt, dodatkowe lokacje, dodatkowych bohaterów, dodatkowe tryby rozgrywki (np. gold dredge) , etc.

Jeżeli tytuł zaskoczy, może być prawdziwą kopalnią złota ;)



House Flipper
store.steampowered.com/app/613...

Gra z gatunku, nie wiedziałem że chcę w coś takiego zagrać, dopóki tego nie zobaczyłem. Bardzo ciekawy koncept, w którym kupujemy zapuszczone domy, remontujemy je i sprzedajemy. Ten tytuł nie ma swojego odpowiednika na rynku, więc spółka może mieć, jak w przypadku Car Mechanic Simulator, dużą premię za stworzenie zupełnie nowej kategorii gier. House Flipper początkowo ma zostać wydany w wersji na PC, a jak zaskoczy, również na konsole. Tutaj również jest ogromny potencjał dla płatnych dodatków - nowe lokacje, nowe meble i instalacje, nowe narzędzia, etc.



Przekształcenia kapitałowe wewnątrz spółki

Po komunikatach napływających ze spółki, już od pewnego czasu widać, że Playway rozpoczął proces przekształcania swoich spółek zależnych w kierunku wprowadzenia ich na rynek Newconnect. Ostatnio znalazło to potwierdzenie w inwestycji Funduszu Stabilnego Rozwoju, który w zamian za niemal 2 miliony złotych, objął 10% udziałów w Movie Games.

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Cytat:
Zgodnie z ww. umową Fundusz Stabilnego Rozwoju objął 246 465 sztuk akcji (nowej emisji serii F) Movie Games za cenę emisyjną 8,11 zł na każdą akcję nowej emisji co daje łączną kwotę w wysokości 1 998 831,15 zł.

Po dokonaniu rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego w KRS Fundusz Stabilnego Rozwoju posiadał będzie 10% akcji w kapitale zakładowym Movie Games.


Moim zdaniem ta strategia może stać się potężnym katalizatorem rozwoju całej grupy kapitałowej Playway, bo dzięki niej spółki zależne pozyskają znaczący kapitał na agresywniejszy rozwój, a sam Playway, obok ogromnych rezerw gotówki (drugie co do wielkości wśród giełdowego gamedevu), zyska również znaczące aktywa w bilansie. Ta strategia może również ułatwić spółce pozyskiwanie nowych (i lepszych!) zespołów do współpracy.

Tak, CMS 2018 sprzedaje się zaskakująco dobrze. Zakładałem, że po burzliwej premierze szybko spadnie w rankingach, a tymczasem w ciągu zaledwie miesiąca gra dobiła do ¼ nakładu swojego poprzednika, i stabilnie sprzedają około 3,5 tysiąca kopii dziennie. Już teraz widać że będzie to najlepiej sprzedający się tytuł serii. Przy tym tempie do końca kwartału pójdzie pewnie około 250 tysięcy kopii gry, plus 100-150 tysięcy kopii dwóch DLC. 15 września rusza sprzedaż pudełkowa na świecie, która też dołoży swoje, także, tak na oko, sama wersja PC ma szanse zrobić wynik zbliżony do tego z rekomendacji BOŚ.

W drodze jest CMS 2017, czyli mobilna wersja CMS. Wcześniejsze wersje były dość popularne na platformach mobilnych - 5-10 milionów instalacji na samym Androidzie (co swoją drogą tłumaczy jakim cudem Playway zgromadził niemal 186 tysięcy fanów na Facebooku, gdy CDR ma ich 224 tysiące). Gra w modelu F2P, pozwalająca dotrzeć do innego profilu graczy.

Ale najważniejsza może okazać się premiera na konsolach. Gra po raz pierwszy pojawi się na tych platformach, a mam wrażenie że jest to tytuł który może graczom konsolowym przypaść do gustu, więc są spore szanse na to że sprzedaż z PC zostanie co najmniej podwojona.


Tak sobie spojrzałem na różne kanały komunikacji i Frostpunk generalnie wypada słabo przy Agony.

Frostpunk vs Agony
Reddit: 50 vs 196
Twitter: 1808 vs 2176
Facebook: 6679 vs 30164

rubik napisał(a):
Czy ilość informacji prasowych o FP jest adekwatna do oczekiwań tj. że gra ta będzie przez długie tygodnie w TOP5 Steam (bez tego trudno o przychody na poziomie 50kk)?


Na ten moment Agony od Playway cieszy się dużo większym zainteresowaniem niż Frostpunk.


kliknij, aby powiększyć

Z tą emisją to nie jest tak cukierkowo jak piszesz. Według depeszy PAP

Cytat:

24.08.2017, Warszawa (PAP) - 42 inwestorów zapisało się na łącznie 4.934.246 akcji serii C nowej emisji Cube.ITG, po cenie emisyjnej ustalonej na 4 zł za jeden papier - poinformowała spółka w komunikacie.

Wartość emisji wyniosła 19,7 mln zł. Akcje pokrywane są wkładem pieniężnym, w tym głównie poprzez potrącenie wierzytelności wobec Cube.ITG.

Podmioty obejmujące akcje zobowiązały się do nie rozporządzania nimi w terminie określonym w umowie inwestycyjnej, przy czym części z nich po upływie tego terminu przysługuje (w ograniczonym terminie) prawo żądania od Cube.ITG nabycia akcji po cenie objęcia, powiększonej o 7 proc.

Po czwartkowej, porannej informacji o ustaleniu ceny emisyjnej akcji Cube.ITG na 4 zł akcje spółki na warszawskiej giełdzie wzrosły na koniec dnia ponad 26 proc. (do 1,76 zł), a w czasie sesji rosły one nawet powyżej 35 proc. (PAP Biznes)

pr/


Już wiadomo skąd ta podaż dzisiaj.

Playway nie ma premiery raz na trzy lata.

Rif napisał(a):

Ikona branży:
Sos Sosowski‏


Ta, ikona...


kliknij, aby powiększyć


Chyba kolega z klubu pikselowych fetyszystów?

anty_teresa napisał(a):
Nadal zastanawiam się czym handlują poza pisaniem gier ;)


Kurcze, przegapiłem to w raporcie :)

Wartość sprzedanych
towarów i materiałów
237 469,87

No to też z dużą ciekawością będę czekał na "wieści z frontu" ;)

Kupon zniżkowy na Steam? -20% o ile dobrze pamiętam? No i duże wsparcie promocyjne na Steam, i jego brak na konsolach.

Między premierą LoF a Observera pojawiło się na rynku od groma symulatorów chodzenia. Do tego dużo tańszych. Mocno przeszacowujesz potencjał sprzedażowy tej gry.

Cytat:
ja skłaniam się ku wersji optymistycznej czyli 30:70 po zwrocie kosztów wydawcy, bo inaczej to byłby marny deal w porównaniu do LoF


Same optymistyczne założenia czynisz ;) Ja się skłaniam raczej ku tezie, że w 2016 spółka po prostu oportunistycznie wzięła od wydawcy duże zaliczki by podciągnąć wynik za ten rok, i teraz to się zemści.

Twój target sprzedażowy wydaje się całkowicie nierealny, biorąc pod uwagę jak słabo wypada sprzedaż na konsolach.

wccftech.com/thefarm51-world-w...

Cytat:
The Farm 51’s World War 3 Multiplayer FPS Debuts at Gamescom 2017, Launches for PC in 2018



Wszystkich chyba interesuje, jak ta gra będzie wyglądać na żywo, bo to być albo nie być dla tej spółki.

Wszyscy czekają na jakieś konkretniejsze informacje o WW3.

@Utnapisztim
Zapominasz o tym, że tutaj do podziału przychodów jest w kolejce nie tylko wydawca który wyłożył pieniądze na projekt, ale również Rutger Hauer, który w zamian za użyczenie swojego wizerunku pewnie ma niemały procent od sprzedaży. Swoje bierze również Epic Games, który licencjonuje Unreal Engine w zamian za udział w przychodach brutto (czyli ma procent od ceny półkowej gry, już uwzględniającej marże pośredników i podatki). Przy obecnej cenie gry wychodzi, że sam Epic Games kasuje jakieś 5-6 złotych od każdej sprzedanej kopii Observera.

Osobiście mam duże wątpliwości, czy Bloober pokaże w tym roku jakiekolwiek przychody z tytułu sprzedaży tej gry. Jeżeli w raporcie za III kwartał pokażą niższe przychody ze sprzedaży niż w raporcie za II kwartał, to będzie to kompromitacja dla spółki.

jurror napisał(a):
Moim zdaniem najważniejsza kwestia jest taka czy PBG będzie w stanie się podnieść fundamentalnie. Te roszady mogą być tylko pewnym epizodem w kursowych zmianach spółki, tak jak zwała JSW na 8 PLN była " pewnym epizodem" po której nastąpił 10 krotny wzrost kursu. Teraz każdy może sobie zadać pytanie czy możliwe jest żeby PBG za jakiś czas kosztował np 1 PLN czyli miał wycenę 800 mln PLN, lub np 2 PLN mając wycenę jaką ma obecnie PXM.


Co do tego to nie byłbym taki pewny. Mam sporo znajomych pracujących w szeroko rozumianej branży budowlanej (dostawcy sprzętu, materiałów, developerzy, etc.) i niemal wszyscy w tej chwili przygotowują się do zmiany branży. Z tego co słyszę, to konsensus jest taki, że od okolic 2020 roku dla tej branży nadejdą ciężkie czasy (niekorzystna demografia, zakończenie dużych projektów infrastrukturalnych i wyschnięcie strumienia dotacji z UE). Także nie jestem pewny czy PBG to taka przyszłościowa firma.

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 17 czerwca 2017
Ostatnia wizyta: 13 lutego 2020 17:48:17
Liczba wpisów: 163
[0,04% wszystkich postów / 0,11 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,324 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,27% +33 853,81 zł 53 853,81 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło