Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

vladinho

vladinho

Ostatnie 10 wpisów
Nie wiem czy umknęło i nikt nie zauważył (bo i w końcówce sesji też nic się nie zmieniło), ale warto zostawić na później:

stooq.pl/n/?f=1258465&c=1&...

Cytat:
Wstępne przychody brutto The Farm 51 ze sprzedaży gry World War 3 odnotowane w dniach 19-21 października wyniosły ponad 2,5 mln USD, czyli ponad 9,35 mln zł - podała spółka w komunikacie.


Czyli już w niedzielę pękło 100k.

Trochę późno ten komunikat, ale większość oceniających premierę na forum dobrze trafiła z poziomem sprzedaży (w tym Antyteresa - komunikat potwierdza też koszty produkcji thumbright ).

Tak jak pisałem jeszcze w piątek, przy takiej sprzedaży spółka może poprawić (zwiększyć znacząco nakłady) marketing przy właściwej premierze.

Biorąc pod uwagę oceny graczy, wygląda na to, że segment w który trafia gra nadal jest bardzo chłonny. Niby nie jest to nisza typu sniper a w końcowym rozrachunku może się okazać, że ta gra przebiję całą serię (snipera) - po właściwej premierze, z rozszerzeniami/dodatkami i następną częścią.






ogólne testy też chyba nie były kompletne, wrzucają już filmiki z błędami, spadają też opinie i peak graczy

clips.twitch.tv/IncredulousCol...

Jeśli komuś miałbym współczuć to pracownikom firmy... szykuje się jutro sporo roboty przy patchach.

Wydaje mi się, że to i tak będzie największy hicior spółki. Premiera udana, spółka nie miała komfortu wolnej gotówki. Mogli zbyt późno zareagować z kupnem dodatkowych serwerów jak zobaczyli grupę.
To jest wczesny dostęp, więc mogą z tej premiery zebrać pieniądze na akcje promocyjną przy właściwej premierze.

peak graczy lekko zatrzymał się na 6k koło 20tej. Do Frostpunka to jeszcze daleko, ale mimo wszystko z ocenami warto zaczekać do jutra.

steamdb.info/app/674020/graphs...

Patrząc na recenzje nie influencerów ale graczy to jest 50/50. Jak mogą podłączyć się do serwera to są zadowoleni, ale sporo ludzi czeka na połączenie.

Cytat:
Odradzane
0.5 godz. w ciągu ost. 2 tyg. / 0.5 godz. łącznie
Zamieszczono 19 października o 21:56

RECENZJA WCZESNEGO DOSTĘPU
yay i love sitting in a connecting to server screen for 30 minutes


Wygląda to tak, jakby sukces gry zaskoczył farmę... i mają za mało serwerów do obsługi Applause



ElaS napisał(a):


Gracz widział gry CDR i 11 bit i współczuje przebierającym nogami właścicielom akcji tychże


Ale wątek rozmowy dotyczy tego czy spółka słucha graczy. Twierdzenie, że FARM51 jest "chyba" pierwszą spółką, która słucha graczy - pokazuje tylko, że osoba która to twierdzi nie ma rozeznania wśród polskich spółek lub jest ignorantem.
Akurat czytelnicy tego forum dobrze sobie zdają sprawę, jak to wygląda, dlatego dziwię się, że ktoś takie coś tutaj zacytował....

Co do posiadania akcji, nie wiem co to miało wnieść do rozmowy, bo nie sądzę aby posiadacze akcji 11bit czy CDR potrzebowali współczucia. Do takich korekt jakie były w 2017 na Farm51 obu spółkom jeszcze wieeeeele brakuje.
Ja bym raczej na miejscu akcjonariuszy Farm51 zastanawiał się ile powinno sprzedać się kopii WW3 w ciągu pierwszego tygodnia/miesiąca aby utrzymać aktualną kapitalizację...

ElaS napisał(a):
pierwsza relacja z Poznania i jak cieszy hello1

autor: an26 [5.173.40.*] 2018-10-12 17:25

[ciach..]...

1. FARM51, to chyba pierwsza firma, która słucha i chce słuchać graczy!

[ciach..] ...



Doprawdy nie można znaleźć nic bardziej optymistycznego o tej grze poza takimi głupotami z dopiskiem "chyba" ?
Toż pierwsze lepsze ulotki samorządowców obiecujących ekrany antysmogowe wyglądają bardziej przekonująco niż takie zdanie.
Poza tym co to za gracz, który nie widział nigdy gier CDR czy 11bit i ich akcji dla graczy...

Ja z kolei mam dużo szacunku do Pana Miechowskiego i widzę to tak - jest to człowiek o świetnym wyczuciu (nosie) do gier (gdzieś czytałem wspominki, że TWOM na początku miał w ogóle inny kształt i po jego sugestiach wygląda tak jak teraz, ale źródła nie mogę znaleźć) i w tym temacie czuje się jak ryba w wodzie.
W kontaktach z mediami wydaje się być szczery, ale niestety takie podejście nie bywa dobrze odbierane, bo rynek docenia nie tych co mówią prawdę, a tych co mówią to co inni chcą usłyszeć.
To jest plus dla inwestorów - ale raczej tych długoterminowych, krótkoterminowo powoduje to "pęknięcie napompowanego balonika".

Co do P8, to odcinając wizje analityków, inwestorom pozostaje wiara w umiejętności i szczęście spółki i tu chyba nie ma wątpliwości jaką jakością i doświadczeniem dysponuje 11bit.
Jedyne "ale" wynika z tego, że szef tego projektu jest tak jakby z zewnątrz (cdr), ale na ile robi go na własną rękę a na ile jest pilnowany - to niewiadoma.


Rif napisał(a):
80% przychodów 11bit, ale to 11bit ma 80% kapitalizacji PLW.
Nie mieli premiery wielkiej, a Agony to co? :) House Flipper się na szczęście pojawił.
Z Phantom Doctrine niewiele będzie. Kiedy coś kolejnego?
Za to najlepsze, czyli konsensy zysku netto:
11bit -29% vs PW +28% blah5


Zupełnie nie rozumiem, najpierw jest kilka stron kłótni z Antyteresa, że "hity" PLW to żadne hity - bo jak się ma car mechanic simulator do this war of mine, a teraz, że jednak hity mają.
W przypadku PLW nie chodzi o to, czy zapowiadany tytuł odniósł sukces, bo mają niespodziankę w postaci house flipper, więc rynek zakłada, że podobnie będzie w przyszłych latach - reklamowany tytuł może nie wypalić, ale jakaś perełka się trafi, przychody zgadzają się, dlatego też i rynek ma prawo zakładać, że w przyszłym roku PLW przychody będzie miał podobne.
11bit takiego komfortu nie ma (w ocenie rynku).

Konsensusów nie komentuję, bo to oddzielny temat i do tego się nie odnosiłem. Ale jeżeli poczujesz się lepiej jeśli powiem, że jakiś analityk nie dochował należytej staranności i że analitycy nie do końca są niezależni od pracodawców (którzy także inwestują), to mogę to napisać.

aircanada15 napisał(a):
Vladinho: nie zabrzmiałeś złośliwie, zabrzmiałeś absurdalnie.
Sprawdź sobie budżety Agony i Phantom Doctrine.
House Flipper (mimo niewątpliwego, niespodziewanego sukcesu) plus zastęp mniejszych tytułów przyniosły mniejsze przychody niż garstka na czele z Frostpunkiem ?
A pisząc o wielkim inwestowaniu kasy w PLW strzelasz sobie w drugie kolano. Czy nie właśnie skąpe nakłady na produkcje są przyczyną typowych dla Playway niedoróbek czy też kompletnych porażek ala Agony ? Czy rzeczywiście spółka wydaje tyle na ile ją stać, co wobec tego oznacza dywidenda ?


co do absurdu to odsyłam kilka stron wcześniej, gdzie kilka osób próbowało udowodnić, że PLW hitów nie ma, po to by obalić tezę, że PLW wydaje hit co roku. Więc wyjaśnię wprost - tak, pisząc posty używam w kontekście cudzych słów, jako porównania. Robię to, żeby mój interlokutor mógł zobaczyć do czego prowadzą jego tezy, takie podejście zazwyczaj uznawane jest za złośliwe.

Nie myl mnie jednak z fanboyem PLW, doceniam sposób zarządzania firmą, nie znaczy to, ze zgadzam się co do tego, że promowany tytuł będzie hitem. Problemem Agony nie była wystarczająca ilość środków, tylko zespół, który nad tym tytułem pracował. Po pierwszym gameplayu na targach i wywiadzie, którego udzielił szef projektu było widać, że temat ich przerósł (www.stockwatch.pl/forum/wpisy-...). Spółka pewnie robiła co mogła, żeby z tytułu coś wycisnąć, uratować, ale jedyny słuszny sposób to napisać cały silnik od nowa i to najlepiej przez inny zespół.

Nie wiem czy strzelam w drugie kolano, wyolbrzymiasz "wielkie inwestycje", zwróć uwagę, że 11bit po TWOM właściwie "schowało" sobie 20mln zł, jeśli zrobią to samo po Frostpunktu (tylko teraz będzie chowane z 40mln), to można tym w jakiś sposób mierzyć nieefektywność zarządu - nie całej spółki a samego zarządu. Popatrz na playway, kilka osób podejmuje decyzje, podpisują umowy z nowymi studiami o współpracy, o kontynuacji pracy. Masa pracy papierkowej i czasochłonnej - stałe utrzymywanie kontaktów z podwykonawcami i monitorowanie stanu pracy kilkudziesięciu projektów, obsługa problemów krytycznych (crunche) - pomagają/nie pomagają pożyczają programistów - tego nie wiem, ale wypracowali procedury, które są mniej lub bardziej skuteczne (niedopracowane gry wypuszczane w terminie, ale przychody i zyski zwiększają).
Wygląda to tak, jakby 11bit miało ogromny wewnętrzny opór przed wzrostem - on jest ale w stosunku do playway na znacznie niższym poziomie. Lewarują za to objętością gry i to jednej gry na 3 lata.
Więc jeśli ktoś pyta jakie zagrożenia widzi rynek - to tutaj wskazałbym lukę - co się stanie jeśli z jakiegoś powodu P8 zostanie przyjęty przez rynek tak jak Phantom Doctrine ?
W przypadku playwaya rynek ma odpowiedź, w przypadku 11bit jeszcze tego nie widział, ale czy zobaczy ?
I tu jest sedno, wszyscy na forum wierzą, że P8 będzie co najmniej podobnym hitem jak frostpunk, czy wszyscy inwestorzy 11bit w to wierzą ? Nie wiem, ale to jest zasadnicza różnica w dywagacjach o kursie.

Co do dywidendy - oczywiście masz rację, playway też ma ograniczenia i nie ogarną kilkuset projektów zamiast kilkudziesięciu. Ich model ma ograniczenia, ale do nich dotarli, natomiast w przypadku 11bit wygląda to tak jakby im specjalnie nie zależało a nie tak, że dotarli do ograniczeń.





vladinho napisał(a):
aircanada15 napisał(a):



Nie tak prędko.
Playway miał w pierwszym kwartale nie 19, a 9 mln przychodów ze sprzedaży.

I tu byłbym gotów się założyć, że osiągną wynik niższy niż 11Bit.



eee faktycznie wziąłem zysk brutto z raportu i nie spojrzałem, że same przychody jednak znacznie niższe.
Te 10 mln robi różnicę i do 45 mln nie dobije. ale w sumie 35 mln powinno być.



Podsumowując dyskusję:
Cytat:
W I poł. 2018 r. spółka miała 30,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,11 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 34,26 mln zł


stooq.pl/n/?f=1253796&c=1&...

Nie chcę brzmieć złośliwie (bo tak pewnie zostanę odebrany przez fanboyów 11bit), ale w półroczu, kiedy ma premierę hit 11bit (i to jak do tej pory zapowiada się że największy), używając dotychczasowej narracji z tego wątku - playway nie mając żadnej porównywalnie wielkiej premiery dobija do 80% przychodów 11 bit za ten sam okres.

Mam nadzieję, że to zakończy porównania spółek i dyskusje typu "czyje hity są większe", firmy mają różne modele działania, ale przychody długofalowo zbliżone.
Gdyby się bliżej przyjrzeć przyczynom, które są przecież wskazywane na wątku - pokazuje to też jeden aspekt pod kontem którego, w 11 bit mogłoby być o wiele lepiej (z punktu widzenia inwestorów). Mianowicie w playway pieniądze nie leżą na koncie jak w przypadku 11bit, a są inwestowane w nowe projekty.
Oczywiście jest to punkt widzenia czysto finansowy. Potrafię zrozumieć, że ktoś ze względu na własne przekonania broni inwestycji np. w "zieloną energię" zamiast spółek węglowych, natomiast w tym przypadku to mam wrażenie, że chodzi tylko o bycie fanboyem 11bit :).
I znowu nie chodzi mi o stwierdzenie, że 11bit jest "beee", dlaczego po prostu nie można docenić obydwu spółek za dobrą robotę ?






aircanada15 napisał(a):



Nie tak prędko.
Playway miał w pierwszym kwartale nie 19, a 9 mln przychodów ze sprzedaży.

I tu byłbym gotów się założyć, że osiągną wynik niższy niż 11Bit.



eee faktycznie wziąłem zysk brutto z raportu i nie spojrzałem, że same przychody jednak znacznie niższe.
Te 10 mln robi różnicę i do 45 mln nie dobije. ale w sumie 35 mln powinno być.

@Utnapisztim
ale jaki jest sens używania jakiegoś argumentu, który do playway nie pasuje, bo właśnie mają inny model - bo zalewają rynek dużą ilością gier. To tak jakby dorzucać do kociołka jeszcze TSG, który stawia na mikropłatności i nie pasuje ani do PW ani 11B.
Patrząc całościowo w cyklu kilkuletnim - spółki zbierają podobne przychody i nie ma to znaczenia czy generuje ją jedna gra 11B czy 30ci PW.
Tzn ma znaczenie wtedy kiedy powinie się noga - bo chyba od tego wyszła ta "akademicka" dyskusja o hitach. Jak widać przy modelu PW nie jest to wielki problem (Agony), ale w przypadku 11B jak P8 nie wypali to akcjonariusze będą spadać z wysokiego konia.
Oczywiście jest druga strona medalu. PW przy swoim modelu nie trafiło jeszcze z takim pojedynczym sukcesem jaki z każdą nową produkcją pokazuje 11B. Co oznacza, że w modelu 11B są szanse na to, że spółka zwiększając wielkość gry może dojść w pewnym momencie do poziomu CDR znacznie szybciej niż PW.
A sama dyskusja o tym że "nasze" hity są lepsze niż "wasze" przypomina raczej bitwę podwórkową na jarzębinę...

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 3 stycznia 2015
Ostatnia wizyta: 13 czerwca 2019 21:27:11
Liczba wpisów: 587
[0,18% wszystkich postów / 0,35 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,367 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d