pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Utnapisztim

Utnapisztim

Ostatnie 10 wpisów
Prezes Kostowski podawał nawet współczynnik 3,5 x wishlist do spodziewanej sprzedaży w pierwszym kwartale i co z tego. Porównaj sobie przedpremierowe wishlisty Cooking Simulator czy Uboat (o Agony nie wspomnę) z raportowaną przez PLW sprzedażą. Czasem ten przelicznik zadziała (i to nawet z dużym okładem, np. TWOM, House Flipper) a czasem nie. Frostpunk miał w momencie premiery wishlistę 377 tys. a sprzedaż w premierowym kwartale nawet nie zbliżyła sie do 3-krotności, a przecież grze pod względem jakości niczego nie brakowało. Chilren of Morta miał wishlistę bodaj 200 tys., Blair Witch też wg prezesa Babieno podobno był niedaleko tej liczby przed premierą. Diesel Brother, Drift21 miały całkiem okazałe społeczności a sprzedawały sie miernie. We wszystkich tych przypadkach sprzedaż była dużo niższa niż 3-krotność wishlisty. To z kolei ode mnie dla niewtajemniczonych.

Oczywiście wishlisty inaczej są budowane w przypadku kolejnej gry danego wydawcy a inaczej przez całkiem nowego dewelopera - to też może mieć znaczenie dla jej wielkości i późniejszej sprzedaży.




Wszystko poza pierwszą 50/60-tką wishlist to jest otchłań tak samo jak wszystko poniżej przynajmniej 8-10k w społeczności to jest żart. Ale jeszcze mają dużo czasu żeby obecne parametry poprawić, właściwa kampania marketingowa (gameplaye) jeszcze nie ruszyła.

Cytat:
zysk minimum do 2022 +10 mln. zł (min. pamietajcie, bo moze być + 100 mln.zł)

Tak ci sie tylko wydaje że to minimum zapisane w programie motywacyjnym - proponuję eksperyment myślowy: ile akcji uprawnieni będą mogli objąć przy wydaniu (pardon: ukończeniu) 6 gier do 2021 oraz jednoczesnym hipotetycznym zysku 3 mln w 2021 i hipotetycznej stracie 3 mln w 2022. blackeye

Korzyść jest dla wartości kontraktu na indeks w skład którego wchodzi dana spółka. Trzy wiedźmy o których wspomniano wyżej to dzień wygasania serii kontraktów bedących pochodnymi kursów akcji - w takie dni ogon macha psem a nie odwrotnie.

Cytat:
W dniu tak zwanego rolowania, czyli właśnie w dniu wygasania kontraktów najważniejsza jest ostatnia godzina sesji – wtedy ustalana jest cena, po której zostaną rozliczone wszystkie wygasające instrumenty pochodne. W trakcie ostatniej godziny sesji dochodzi do największych zmian na rynku, ponieważ najwięksi gracze na rynku, którzy posiadają znaczne pozycje na instrumentach pochodnych, starają się wpłynąć na ceny, po których instrumenty te zostaną rozliczone.

tradersarea.pl/trzy-wiedzmy-o-...

Te obecne fixy i tak są bardzo umiarkowane, dłużsi stażem giełdowi gracze na pewno pamietają jak lata temu co 3 miesiące w ostatniej godzinie piątkowych sesji nawet największe spółki hurtowo lądowały na dolnych bądź górnych widłach (-10%).

Kursk przy premierze miał mniej osób w społeczności steam niż gra SI po 1 dniu od prezentacji na rok przed premierą. Różnica w zainteresowaniu graczy olbrzymia.

Dla mnie jak spółka nie jest w stanie z własnej działalności wygenerować środków na rozwój tylko musi się wspomagać emisjami to nie jest żaden diament czy perła tylko ma po prostu słabe dochodowo projekty - produkcja gier indie to jest jakaś kapitałochłonna branża. Piszę oczywiście ogólnie bo są różne sytuacje w poszczególnych przypadkach, czasem faktycznie brak środków może tłumić/spowalniać rozwój (a czasem to żadne środki nie pomogą). Ciekawe byłoby zestawienie pozyskanych przez poszczególne spółki gamedev środków z emisji z wypracowaną przez nie po kilku latach działalności gotówką netto - może wtedy w wielu przypadkach otworzyłyby się inwestorom oczy na jakość emitentów.

Pozycja napisał(a):
Prezes napisał o 3 / 10 mln zysku (drugi w 3 lata) jako plan minimum.

Wcale to nie jest minimum zapisane w programie - minimum to wydanie, o pardon! "ukończenie produkcji" 6 gier do końca 2021 bez powiązania z kryterium wynikowym (uprawnia do objecia pierwszej z trzech transzy). Do częściowego objęcia drugiej transzy wystarcza przekroczenie 1 mln zysku w 2021.

Ten program jest wadliwie skonstruowany: nie osiągnięcie celu numer 2 odbiera uprawnionym możliwość walki o transzę nr 3 co może być demotywujące w tym sensie, że w takiej sytuacji zamiast walczyć o wynik w 2022 mogą myśleć priorytetowo o wynikach kolejnego okresu objętego następnym programem (przesuwanie premier, księgowe zwiększanie kosztów, itp.). Osiągnięcie 10 mln zysku w 3 lata powinno być samoistnym celem minimum nie powiązanym w żaden sposób z pozostałymi, a dodatkowe transze powinny być przydzielane za jego przekrocznie o określone poziomy.

Trzymając się przykładu CDP i PZU obrazowo to wygląda tak:
2011 (premiera W2) CDP zysk 25 mln, PZU zysk 2,3 mld
2015 (premiera W3) CDP zysk 350 mln, PZU zysk 2,3 mld
2020 (premiera CP77) CDP prognoza zysku 1,5 mld, PZU zysk pewnie znowu ze 2,3 mld jak dobrze pójdzie druga część roku.
2025 ...??
Jedna spółka się rozwija, a druga zupełnie nie jest w stanie. Głównie dlatego, że PZU w przeciwieństwie do spółek gamingowych nie ma najmniejszych szans na globalną ekspansję a na rynku krajowym dawno osiagnęła granicę wzrostu bo nie ma większych od siebie konkurentów którym mogłaby wyszarpać kawałek rynku.

Cytat:
P/E mówi ile lat potrzeba, aby inwestycja w spółkę się zwróciła.

Wcale tego nie mówi, bo po pierwsze jest to wskaźnik historyczny, a po drugie jest to wskaźnik oderwany od tempa wzrostu biznesu spółki. Spółka która wynikowo rośnie dużo szybciej (a wzrost wyników jaki dokona się w okresach po premierach Wiedźmina 3 i CP2077 będzie zapewne przynajmniej 4-krotny, wyraźnie większy niż w przypadku PZU w tym samym okresie) powinna być też wskaźnikowo hojniej wyceniana. Nawet jak spółka X startuje z o rząd wielkości nizszego poziomu ale ma przykładowo dwukrotnie szybsze tempo wzrostu to w krótkim czasie (ok. 4 lat) wynikowo dogoni konkurenta, a ekstrapolując to tempo na kolejne lata szybko i znacznie go prześcignie. To nie dotyczy tylko gamedevu, bo podobnie wyceniane bedą inne szybko rosnące spółki np. Dino (który jednocześnie w przeciwieństwie do nadpłynnych spółek gamingowych jest mocno zadłużony - tu widać najlepiej przewagę gamedevu), a PZU który nie jest w stanie znacząco poprawiać wyników i przeskalować swojego biznesu wyceniany jest jak jest.

To pewnie zależy trochę od tego po ile uprawnieni będą obejmować akcje i jaki poziom % zysku ich zadowoli. Wiadomo jak ustalana będzie cena emisyjna akcji motywacyjnych?

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 1 sierpnia 2017
Ostatnia wizyta: 24 września 2020 19:41:57
Liczba wpisów: 587
[0,17% wszystkich postów / 0,51 postów dziennie]
Punkty respektu: 8

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,408 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +137,55% +27 509,38 zł 47 509,38 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d