pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Utnapisztim

Utnapisztim

Ostatnie 10 wpisów
24 mln przychodu przewyższyłoby chyba wszelkie wcześniejsze oczekiwania, jak dla mnie przy konserwatywnych założeniach min. 21 mln przychodu byłoby świetnie a wszystko powyżej będzie rewelacyjnym wynikiem. Wolumeny sprzedażowe zaskakują in plus, więc i na poziomie przychodów też rozczarowania też nie powinno być. I może jak w przypadku wyników rocznych spółka poda wstępną informację wynikową, a przynajmniej o szacunkowej wielkości przychodów w II kwartale - najpóźniej w 3 tygodnie po zakończeniu kwartału powinni mieć już raport sprzedażowy ze steam.

Te konsensusy to przekleństwo. Przykład 11bit modelowy.
Sierpień 2018, kurs na zamknięcie poprzedniej sesji 430zł, wynik kwartalny 26mln netto, źle bo gorzej od konsensusu o 28%, kurs na otwarcie po wynikach 370zł., po kolejnych kilku tygodniach 230.
Maj 2020, kurs na zamknięcie poprzedniej sesji 430zł, wynik kwartalny 14,5mln netto, dobrze bo lepiej od konsensusu o 60%, kurs na otwarcie po wynikach 460zł., po następnych kilku tygodniach 600.

Nie wiem czy jakieś konsensusy będą publikowane w przypadku CRJ przed przejściem na rynek główny, więc może takich absurdów nie będzie po wynikach.

No ale te 30% recenzji spoza steam w Q2 skądś się jednak wzięło. Zauważ że oprócz steam także i CRJ musiałby na takich praktykach finansowo tracić (poprzez dużo dłuższy okres oczekiwania na przekroczenie progu i obniżenie prowizji) zatem to byłoby trochę jak strzał w kolano. Więc na logikę spółka nie traci na tym aż tak wiele (poza prowizją steam od kodów spoza steam niezliczaną do 10 mln USD) skoro tak obszernie szafuje kodami a Valve taki stan rzeczy aprobuje.

edit: mają na pewno niższe prowizje w innych sklepach więc nie tracą. No to w takim razie nie upieram się.

Żaden z nas na 100% nie wie jak jest naprawdę i chyba dopiero raport w sierpniu wszelkie domysły zweryfikuje.

A kto bogatemu zabroni? I czy na epic store sprzedawane są wersje z kodami steam?

Ja się bynajmniej nie spodziewam dodatkowych 300.000 kopii w raporcie sierpniowym, ale jakby się zdarzyło to się przecież nie obrażę na spółkę żę zatajała rzeczywistą wielkość sprzedaży.

lelo-pakero napisał(a):
kunoj napisał(a):
Albo coś źle liczymy albo do tych 10 mln $ nie liczą się kopie spoza Steama, cokolwiek by to nie znaczyło.

Oczywiście, że się nie liczą, bo to są klucze do aktywacji na steamie sprzedane przez inne sklepy. Steam nie zarabia na nich nawet złotówki. Pytanie czy w raportach sprzedażowych, które podaje CJ jest wyłącznie sprzedaż bezpośrednio poprzez steam czy również sprzedaż kluczy w innych sklepach, które zostały aktywowane na steamie.

Raczej muszą się liczyć bo inaczej byłyby widoczne rozbieżności między liczbami podawanymi przez spółkę w komunikatach bieżących mówiacych o sprzedaży "poprzez steam" a tymi w raportach okresowych gdzie są podawane takie same wielkości a przecież obejmują one całość sprzedaży. Ale oczywiście kwoty przychodu w takim przypadku liczone są bez prowizji steam.

kunoj napisał(a):
Albo coś źle liczymy albo do tych 10 mln $ nie liczą się kopie spoza Steama, cokolwiek by to nie znaczyło. Jest też trzecia możliwość, że przychody dla spółki z 2. kwartału, mimo tych sprzedanych blisko 700 tys sprzedanych kopii brutto nie osiągnęły nawet 20 mln PLN. Czy to jest w ogóle możliwe?

Od kopii netto w Q1 mieli nicałe 30 zł z kopii, w Q4 to było 37 zł z kopii netto. Zakładając konserwatywnie 35zł z kopii i 600k kopii netto powinni przekroczyć 21 mln. Ale na pewno od kopii spoza z steam nie jest doliczana prowizja steam skoro sprzedaż idzie poprzez inne sklepy (prawie 30% sprzedaży w Q2), w takim razie ciagle mogłoby trochę brakować do 7 mln USD sprzedaży od debiutu coopa (3 mln USD gra zarobiła na steam już wcześniej).

krewa napisał(a):
@1ketjoW
Net Steam Sales to sprzedaż po odliczeniu VAT i uwzględnieniu zwrotów

Czyli na chłopski rozum PRZED opodatkowaniem (naliczeniem VAT) a nie PO opodatkowaniu

lelo-pakero napisał(a):
Wprowadzacie niepotrzebny zamęt podając liczbę recenzji uwzględniającą kopie kupione poza steamem i jednocześnie mnożycie to przez przelicznik, który był wyliczony dla recenzji z kopii kupionych na steamie. Spółka podaje dane sprzedażowe dotyczące wyłącznie zakupów poprzez platformę Valve, więc dla tych recenzji jest sens tworzyć przelicznik.

Wydaje mi się że spółka może ujmować w raportach jako "sprzedane poprzez platformę steam" ogół aktywowanych kodów steam, w tym także pochodzących od tzw. licencjonowanych detalistów STEAM, bo takie zagregowane dane otrzymuje od Valve. Wtedy przychody spółki z tych innych źródeł byłyby zaliczane do przychodu ze steam, ale już bez prowizji steam - i stąd przedłużający się czas oczekiwania na przekroczenie progu 10mln USD mimo znakomitej sprzedaży w ostatnim czasie, bo jednak 30% prowizji od 20% ogółu sprzedaży to spory ubytek.

Cytat:
When the revenue Valve is missing from these Steam keys is taken out, the company's average cut across these popular games hovers around 20 percent of all sales revenue rather than 30 percent

arstechnica.com/gaming/2019/04...

kunoj napisał(a):
Od 1.10.2018 do 31.03.2020 zaraportowane przychody netto wyniosły ok 5 mln PLN (tak mi się przynajmniej policzyło)

IV kwartał 2018 i cały 2019 to było łącznie 9 mln przychodu, I kw. 2020 to było 1,2 mln przychodu. Po szczegóły zapraszam na 23 stronę tego wątku żebyś nie musiał wertować raportów okresowych skoro już ktoś to wcześniej zrobił.

Scarry napisał(a):

Cytat:
Chłostany wszędzie Frostpunk ma od X 2019 obniżoną prowizję

ok, ale wszyscy wiemy że FP sprzedawał się bardzo dobrze tylko na początku i potem przy dużych przecenach, bez przecen jest bardzo słabo.

Trochę sprzeczność w tej wypowiedzi, niby sprzedawał się bardzo dobrze tylko na początku - czyli przed 1.10.2018 - a mimo to przy stosunkowo słabej późniejszej sprzedaży dość szybko i bez problemu przekroczył próg 10 mln USD. Za to na często można było na forach spotkać wypowiedzi jakoby "long seller" House Flipper w długim terminie się rzekomo sprzedawał lepiej od FP i to jeszcze przy dużo mniejszych przecenach - i co się okazuje, lata mijają, kolejne dodatki wychodzą a próg dalej nie osiągnięty.

Zanosi się że Green Hell w trybie coop sprzeda podobną ilość kopii co FP w kwartale premierowym (czyli ok. 700k). A w kolejnych już widać że będzie sprzedawał się lepiej.

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 1 sierpnia 2017
Ostatnia wizyta: 4 lipca 2020 06:10:42
Liczba wpisów: 550
[0,16% wszystkich postów / 0,51 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,450 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +125,36% +25 071,75 zł 45 071,75 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d