pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Utnapisztim

Utnapisztim

Ostatnie 10 wpisów
Cytat:
Pieniądze na hojne programy motywacyjne, w których kolejnych edycjach tak się wyspecjalizował zarząd to nasze, akcjonariuszy pieniądze. Płacimy za nie rozrzedzeniem kapitału, które wyniesie w tej edycji bodaj 5,7%.


Niezasłuzona krytyka p.m. Rozrzedzenie 5,7% a wzrost zysków i kursu ponad dwukrotny w okresie od ogłoszenia jego założeń pod koniec stycznia 2017. Nie czuję się z tego powodu pokrzywdzony. Co więcej liczę na powtórkę.

dubel

kunoj napisał(a):
Co do choroby afektywnej dwubiegunowej pełna zgoda. Wyznawcy 11bit wyprodukowali 667 stron wątku, dla porównania na wątku TSGames stron 12. Producent wycyzelowanych wypuszczanych raz na 4 lata, oglądanych przez producenta i publikę ze wszystkich stron gierek, w rok po debiucie zarabia kwartalnie obłędne 1,5 mln złotych. TSGames w ciszy i spokoju, miesiąc w miesiąc na jakiejś popierdółce kosi tony kasy.Ta spółka i tak dostawała non stop duży kredyt zaufania od inwestorów, ale widać, że to się powoli kończy


11bit jest 8 lat na giełdzie TSGames raptem kilkanaście miesięcy - stąd różnica w ilości stron.

Nie zarabia 1,5 mln w swoim najsłabszym kwartale tylko ponad dwukrotnie więcej - wynik jest zaniżony o urojony (bo wynikający z przyjetej/narzuconej przez audytora fikcji prawnej i księgowej) koszt programu motywacyjnego którego faktycznie przecież spółka realnie nie ponosi (żadne środki z rachunków spółki nie wypływają z tego tytułu, wprost przeciwnie) - płacą osoby obejmujące nowe akcje i nikt inny. W skali roku jest to łącznie ok. 8 mln zł.więcej zysku niż pokazują raporty.

Strasznie się wszystko na 11b rozwleka, konsolowy FP miał być 2 kwartały po PC a jest po półtora roku, CoM miało być w Q4 2018 i też rok opóźnienia, w 2020 miały być dwie duże gry z wydawnictwa a żadna dotąd nie została zaprezentowana, może chociaż jedna cudem wyjdzie za rok. Obiecują coś publicznie inwestorom i potem notorycznie nie dotrzymują zapowiadanych terminów - normalne że od czasu do czasu może się zdarzyć paromiesięczna obsuwa ale nie za każdym razem i nie o rok. Ale wystarczyłoby nieco chętniej dzielić się tajemnicami z rynkiem, zaprezentować od czasu do czasu nad czym pracują - zwłaszcza w momencie gdy zarówno premiery CoM jak i FP wypadły gorzej od oczekiwań - podsycić hype, rynek by inaczej ich postrzegał a nie tylko przez pryzmat osiaganych ostatnio wyników. A tak trudno dziwić się analitykowi że "ustala" termin premiery P8 na 2022, no bo skoro wszystko po kolei się tak wlecze, a oszołomienie po fantastycznej premierze FP już dawno opadło...

@Bidzos
Jak dokładnie działa algorytm rankingu xbox nikt nie wie, jedynie można zaobserwować że zwykle przez 7-10 dni od premiery gry pną się w górę, a potem zaczynaja spadać. Czy jest to ranking ilościowy (jak switch) czy wartościowy (jak steam) też nie wiadomo. Najlepiej liczyć przyrost ocen graczy w sklepie, jakieś orientacyjne pojęcie można sobie wtedy wyrobić na temat bieżącej sprzedaży.

Ranking xbox działa w ten sposób że agreguje sprzedaż poszczególnych tytułów w pewnym przedziale czasu, także dopiero po kilku dniach można ocenić jak wygląda sprzedaż danego tytułu na tle innych, ale dla porównania CMS18 już po 5 dniach od premiery był na miejscu 6 w top-paid i w 6 dni sprzedał 43 tys szt. na konsole (bez wersji pudełkowej).

W artykule dotyczącym tegorocznych premier www.stockwatch.pl/wiadomosci/5... padło stwierdzenie,że
Cytat:
Obecnie The Farm 51 nie posiada zadłużenia finansowego
a przecież są dwie niewykupione emisje obligacji serii K i L (łącznie 1724 szt.)

anty_teresa napisał(a):

Jednak to kiedy spółka rozliczy koszt, czy będzie to całość, lub prawie całość w kwartale premiery (jakby przychody były niższe niż nakłady), czy w trakcie całego roku nie powinno mieć wpływu na wycenę.

No jak nie powinno? Jeśli udałoby się rozliczyć całość kosztów w pierwszym kwartale sprzedaży to by świadczyło o dużym sukcesie gry i ekstrapolacja przyszłych wysokich wpływów (skoro to przeciętnie dopiero 35% rocznego wolumenu) niewątpliwie miałaby wpływ na wycenę (wzrost kursu). Z kolei rozliczenie tylko niewielkiego ułamka kosztów o ile byłoby wynikiem niskich wpływów z gry spowodowałoby katastrofę dla wyceny. Chyba zależność jest tu bardzo prosta: CFG jeszcze po roku nie jest w stanie rozliczyć całości kosztów PhantomDoctrine (też od początku był na konsolach) i kurs 4-krotnie spadł w porówaniu z notowaniami przedpremierowymi. Bloober po swoich tegorocznych premierach też nie był w stanie szybko podać informacji o zwrocie nakładów co skutkowało dużymi spadkami sięgającymi chwilami prawie 50% w porównaniu ze stanem sprzed premiery. Szczególny przypadek stanowi F51 któremu przychody z WW3 co prawda pozwoliły rozliczyć całość nakładów po I kwartale ale ze względu na zupełnie odmienny od typowego czasowy rozkład monetaryzji informacja o osiągniętym po 4 tygodniach wolumenie sprzedaży spowodowała gwałtowne załamanie kursu.

W zasadzie nietrudno zauważyć że tylko w wyjątkowych pojedynczych przypadkach kurs po premierze nie spadał. Głębokie korekty pompowanych przed premierą kursów są wręcz regułą co ten rok także pokazuje (dwukrotnie BLO, CRJ, OML - do końca roku lista z pewnościa się jeszcze powiększy). Bo też tylko nieliczne spółki potrafią jak 11B czy PLW informować o zwrocie nakładadów już po kilkudziesięciu godzinach od premiery.

Wolumen z premierowego kwartału może i stanowić 35% sprzedaży, ale przecież przychód w tym okresie powinien stanowić wyraźnie większy odsetek roczego przychodu z gry ze względu na wyższą cenę sprzedaży w początkowym okresie niż w kolejnych (promocje). W takim razie dużo mniej niż 2 mln ujemnej zmiany stanu produktów w raporcie bedzie świadczyło albo o słabej sprzedaży (skoro zaledwie stosunkowo niewielki odsetek kosztów gry zostanie pokryty przychodami z niej uzyskanymi w premierowym kwartale, a np. rok potrzebny na uzyskanie zwrotu nakładów na pewno nie byłby odebrany jako sukces) , albo ...o przyjętej metodzie naturalnej rozliczenia kosztów (tak jak to robi np. CRJ w przypadku Green Hell).

To nie jest typowo plejweyowa produkcja kosztująca kilkaset tys, tu zmiana stanu produktów w kwartale premierowym może wynieść z minus 2-3 mln, w zależności od tego jak bedą rozliczać te koszty - może zrobią jak CRJ proporcjonalnie do bieżącej sprzedaży w dłuższym okresie, bo inaczej niektórzy mogą przeżyć takie zaskoczenie po wynikach jak przy raporcie F51 za 2018 gdy nie zobaczą spodziewanego zysku po jednorazowym rozpoznaniu kosztu dewelopmentu. A te przewidywane kilka czy kilkanaście mln przychodów w cyklu dwuletnim tak naprawdę będzie rozkładać się w raportach za 3 lata (2019-2021) skoro premiera jeszcze w tym roku więc ja bym średnią roczną wyciągał dzieląc przez 3 a nie przez 2.

Niemniej jednak giełdowy gamedev ma swoje prawa i wcale nie jest powiedziane że do premiery kapitalizacja jeszcze nie wzrośnie np. do 100mln, po prostu spadek po premierze będzie wtedy większy.

Informacje
Stopień: Elokwentny
Dołączył: 1 sierpnia 2017
Ostatnia wizyta: 18 października 2019 22:53:43
Liczba wpisów: 374
[0,11% wszystkich postów / 0,46 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,397 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d