pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Utnapisztim

Utnapisztim

Ostatnie 10 wpisów
Cytat:
Tymczasem 3 nadchodzące gry od Pyramid mają wskaźnik razy 5, 6 i 9. Przykłady innych gier pokazują, że średnio jest bliżej 6.


Kiedyś było inaczej, typowo wishlista/community to było x 3 (pamietaj że mówimy o 2018). Teraz pompuje się wishlisty najrozmaitszymi sposobami (youtuberzy, prologi, zachęty dla nabywców innych gier danego wydawcy) a efekty są takie jak np. na OML, gdzie GR miał 2-krotnie większą wishlistę niż FP przy dużo mniejszej grupę społeczności a nie zrobi nawet 1-krotności WL w kwartale premierowym.

Wishlista Outriders może być stsosunkowo mała bez szerokiego marketingu wydawcy, ale przez to bardziej wartościowa. Co nie zmienia faktu że drogo się cenią w IPO.

edit. Znalazłem potwierdzenie w raporcie półrocznym CRJ z 2018 że wishlista GH w połowie sierpnia 2018 przekraczała 30 tys. Czyli w tamtym czasie społeczność mogła wynosić np. 11-12k a wishlista 3 razy tyle.

lelo-pakero napisał(a):
Utnapisztim napisał(a):
Wishlista Green Hella przed premierą w 2018 wynosiła bodaj 30.000. wave

Nie wishlista tylko grupa na steamie.


29.08.2018 tuż przed premierą steam community dla Green Hell to było 14k, 30k community przekroczył 5.09.2018 czyli stało sie to już po gwałtownym wzroście społeczności zaraz po premierze. Wishlista na 28.08.2018 wynosiła ok. 30k (mam to w notatkach, ale niestety odnosnika do źródła nie mogę wyszukać, o ile pamietam to był jakiś wywiad albo czat z prezesem CRJ)

Historycznie wishlisty ok. 20 miejsca na popularwishlist wynosiły ok. 200k., teraz w czasie koronapandemii to może byc wiecej.

Christof_martin napisał(a):

wishlista Green Hella obecnie przekracza 1.000.000 więc OutRisders to chyba nie bedzie jakaś petarda na Steamie......

Wishlista Green Hella przed premierą w 2018 wynosiła bodaj 30.000. wave

Ghostrunner na 2 miesiące przed premierą był na 23 miejscu popularwishlist, potem wydawca zrobił konkretny szum marketingowy, wishlista wzrosła dwukrotnie a GR wylądował przed sama premierą na 7 miejscu popularwishlist

Te 2 mln USD mniej przychodów FC w listopadzie w porównaniu z październikiem to może być tylko efekt zaokrąglenia do pełnych milionów stosowanego przez sensortower, faktyczna różnica może być niższa. Ogółem przychody gier TEN były niższe o 1 mln USD.

Odczyty sensortower za listopad. Niby rynek wie że w listopadzie i grudniu ścinają wydatki na marketing i co roku przychody są niższe (podobnie jak koszty) ale reakcja na kursie histeryczna. To chyba tylko pretekst do kolejnej fali realizacji ogromnych tegorocznych zysków. Słabość TEN raziła po oczach od czasu ogłoszenia szczepionki przecz Pfizera - kurs runął wtedy o 100zł w 2 dni i zaczał zachowywać się słabo.

Trochę to jednak wygląda jakby ta kosztowna wiosenna ofensywa marketingowa nie przyniosła wystarczająco trwałych efektów, a przynajmniej nie takich jakby rynek oczekiwał.

aircanada15 napisał(a):
Mogę się mylić, ale wydaje mi się ,że już jakiś czas temu KK przyznał, że te przeliczniki kompletnie im się rozjechały.

KK powiedział to na czacie stockwatcha, te przeliczniki przy dużych wishlistach (ponad 100k) się zupełnie nie sprawdzają.
Realnie oceniałbym mozliwą wielkość sprzedaży w kwartale premiery na poziomie wishlista x 2 na pecety, na konsolach miedzy 2 a 3 razy tyle co na pc.

A ten dalej swoje...Zobacz gdzie w komunikatach Playwaya o wishlistach umieszczane są gry po premierze w formule early access
Cytat:
TOP 5 wydanych:

1. House Flipper – 783718;
2. Thief Simulator – 417335;
3. Car Mechanic Simulator 2018 – 333507;
4. Cooking Simulator – 323652;
5. UBOAT – 269841.

Cytat:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/PLAYWAY-S-A-Informacja-odnosnie-liczby-graczy-oczekujacych-na-zakup-gier-grupy-kapitalowej-Emitenta-w-sklepie-STEAM-wishlist-7923967.html


Razem z innymi już wydanymi grami.
Uważasz że prezes Kostowski i reszta zarządu PLW to są jak to ująłeś "nieogary" którzy nie wiedzą że gra w early access nie miała jeszcze swojej premiery?

Na pc Chlite już był wydany i został w dużym stopniu zmonetaryzowany. Zostały konsole.

Scarry napisał(a):
SimFabric, ten jednak potrafi zarabiać netto kasę, małą ale potrafi, a Farma nie potrafi. Nawet nie wiem czy ogarniasz co to jest zysk netto i czy kiedykowiek sprawdzałeś jaki potrafi generować Farma.

Pozwolę sobie zauważyć że mają coś koło 4 mln zysku po 3 kwartałach tego roku.

Nie wiem dlaczego aż tak te wzrosty co niektórych irytują, cały gamedev w tym roku rósł, niektóre spółki do absurdalnych poziomów (jak wspomniany SIM, czy nawet z zachowaniem proporcji taki THD też), wielu na Farmie 2 lata czekało żeby kurs się wybił w końcu ponad 30 zł. Takie mamy czasy że gamedev, fotowoltanika, biotech w modzie więc niech się akcjonariusze F51 też hossą nacieszą.

Ja patrzę w ten sposób: maja 2 tytuły, koszty ich dewelopmentu praktycznie pokryte w early access, Chlite na pecetach (zakładam że konsole będą dopiero w 2022) powinien zarobić na sporą część kosztów spółki. Patrząc na playtracker dotychczasowa sprzedaż przez trochę ponad rok od premiery wyniosła najpewniej gdzieś w przedziale 150-200 tys kopii i przyniosła wg raportów spółki łącznie kilka mln przychodu. Zgodnie z tym co mówi prezes AllInGames który ma być wydawcą pełnej wersji nie spodziewają się jakiegoś spektakularnego sukcesu na miarę Ghostrunnera ale liczą na przynajmniej podwojenie dotychczasowej ilości
Cytat:
Ostatnio podpisaliśmy też umowę z The Farm 51, będziemy odpowiedzialni za wydanie gry 'Chernobylite' na konsole oraz wsparcie na PC. Z dostępnych informacji widać, że gra już sprzedała się w wielu tys. egzemplarzy w formule early access, liczymy na podwojenie lub potrojenie tej liczby.
biznes.pap.pl/pl/news/all/info...

Zatem przy podtrzymaniu dotychczasowego poziomu sprzedaży Chlite zapracuje na koszty operacyjne (a przynajmniej da kilka mln PLN na pokrycie większej ich części) a WW3 bedzie musiał zapracować na wynik netto. Żeby te 20 mln zysku osiągnąć potrzeba z WW3 ok. 6 mln kwartalnie wpływów. Patrząc na wielkość kwot obecnie otrzymywanych od mygames to nie są przecież jakieś nieosiagalne czy nierealne wartości. Wiele oczywiście zależy od tego czy i jak gra się przyjmie w formule f2p

Dopóki rośnie można trzymać, gra jest jak zwykle pod marzenia i dopiero premiery gdzieś pewnie w przyszłym roku te marzenia zweryfikują.

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 1 sierpnia 2017
Ostatnia wizyta: 4 grudnia 2020 17:48:36
Liczba wpisów: 636
[0,18% wszystkich postów / 0,52 postów dziennie]
Punkty respektu: 12

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,312 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +127,37% +25 474,43 zł 45 474,43 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d