PARTNER SERWISU
mngcogwd
47 48 49 50 51
Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 3 stycznia 2018 22:27:31 przy kursie: 6,96 zł
Czy w takim razie nie planują obniżek ceny na wyprzedażach? PUBG ich nie stosuje (bo nie musi).

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 stycznia 2018 22:48:06 przy kursie: 6,96 zł
Percances: ta gra musi póki co powalczyć o jakąkolwiek klientelę, a ty rozpatrujesz DLC :D
Według mnie scenariusz wynikowy poniżej 100 tys. kopii w pełnej cenie jest bardzo prawdopodobny. Mówimy przecież o zespole developerskim bez żadnego sukcesu sprzedażowego na przestrzeni lat.

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 3 stycznia 2018 23:52:55 przy kursie: 6,96 zł
Ba, scenariusz poniżej 100tysiecy sztuk jest wg rynku najbardziej prawdopodobny. Piszę o tym optymistycznym wariancie. :)
Utnapisztim, pisałeś o early accessie i to pozwoliłem sobie sprostować, bo najzwyczajniej w świecie nie jest to prawda. Obniżki czy będą czy nie, to zobaczymy. Raczej będą. Pytanie czy projekt się spodoba. Wg mnie szczegolowa koncepcja i to jak WW3 wygląda daje szansę na coś zdecydowanie więcej niż osiagneli z DA(ok.52tysiace sztuk w pierwszym miesiącu sprzedaży na Steamie po, zdaje się, absurdalnej cenie 40 euro) i 63tysiace sztuk dość niszowej pozycji Get Even i z fatalnym momentem i sposobem wejścia, po 30 Euro w 2 miesiące ( bez części rynkow). Czy będzie to niecałe 100tysiecy czy ponad 200tysiecy po cenie wyjściowej , to sie okaże . Natomiast na pewno ani 100 ani 200tysiecy sprzedaży nie da szczególnego komfortu finansowego spółce. Ta druga wartosc pozwoli zapewne na ukończenie Chernobyl Game i spłatę części obligacji, nic ponadto...


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 stycznia 2018 00:19:12 przy kursie: 6,96 zł
Percances napisał(a):
anty_teresa napisał(a):
ElaS napisał(a):
Sprzedaż 200k kopii ( wynik Get Even x 1.5) zysk roczny 2-6mln w 2018/2019 wycena 10-25zl za akcję

Nie wiem skąd takie założenia...

Według mnie przy 200 k kopii będzie tak:
......................
Razem to daje 7,1 mln zł przychodów z gry. Jeśli weźmiemy pod uwagę, ze cykl produkcyjny trwa minimum 2 lata, to mamy w tej chwili średnio 3,5 mln zł przychodów. Patrząc na kapitalizację można uznać, że rynek oczekuje od spółki w niedalekiej przyszłości ok. 4 mln zł powtarzalnego średniego rocznego zysku netto. Skoro przychody są mniejsze niż zysk to w wycenie spółki jest już znacznie więcej sprzedanych kopii niż 200 tys. i taka sprzedaż zdecydowanie nie oznacza 10-25 zł za akcję.

zapomniałeś o kwotach jednorazowych, które zapłacą wydawcy za udział w przychodach w USA i Azji. Założyć trzeba, że nie będzie to jedynie pokrycie kosztów marketingu , a raczej x mln od kazdego z nich w zależności od atrakcyjności tytułu. Te kwoty należy doliczyć do tych 7mln i wtedy rachunek jest nieco inny.

Absolutnie nie zapomniałem, tylko uwzględniłem sytuację finansową spółki i uznałem, że wydawca będzie finansował częściowo produkcję. Ty piszesz o ekstra przychodzie, a ja widzę tylko częściową refundację kosztów, których w ogóle nie uwzględniłem w zamieszczonych wyliczeniach. Można też uznać, że pomiędzy Deadfall Adventurer i Get Even minęło 4 lata i taki przyjąć cykl produkcyjny, a nie jak założyłem 2. Wtedy też wychodzi inaczej prawda? wave
Percances napisał(a):

Co do powtarzalnego zysku i C/Z na poziomie 10 to raczej konserwatywna wycena. Spolki growe nierzadko wchodziły poniżej C/Z 10 w roku premiery, ale średnia z cyklu produkcyjnego wychodzi raczej w okolicach C/Z 30.

Absolutnie nie jest to konserwatywna wycena. Takie same stosuję dla wszystkich. Przerabiałem to już z rzeszą fanów na 11B i także taką zastosowałem do szacunku wartości CD Projekt o czym może zaświadczyć Aircanada, bo z nim tam dyskutowałem możliwą wycenę tej spółki. To ma bardzo logiczne wyjaśnienie - C/Z to mniej więcej odwrotność kosztu kapitału własnego. Skoro w dłuższym okresie z relatywnie bezpiecznych obligacji można mieć 5-7 proc. to do dyskontowania zysków należna jest premia. Jak duża można dyskutować, ale w branży gier nie zszedłbym poniżej dodatkowych 5 proc. Oczywiście jest też wzrost dodawany do wartości rezydualnej, a to oznacza zdjęcie inflacji. I tak dostajemy ca 10 proc. oczekiwanego zwrotu co odpowiada C/Z równemu 10. Oczywiście dyskontuje się wszystkie przyszłe zyski tą stopą a przyszłości nie znamy. Wiemy natomiast co można założyć w miarę bliskiej paroletniej perspektywie, a potem zakładamy kontynuację. Model można komplikować, uwzględniać coraz większy rozwój spółki, multiplikację tytułów itd. Problem w tym, że F51 swoją historią nie daje żadnych podstaw do takich założeń, a to implikuje znacznie większe ryzyko, które musi być skompensowane przez wzrost premii za ryzyko. Możliwych wektorów zysków i stopy jest wiele, ale zastosowane podejście okazuje się w praktyce całkiem słuszne, jest logiczne i zbieżne metodologicznie.

W Twoim rozumowaniu widzę metodologiczny błąd - porównujesz HISTORYCZNE C/Z wspomnianych walorów w okresie pomiędzy premierami, a w przypadku spółki bierzesz PRZYSZŁE I NIEPEWNE. Żeby było poprawnie trzeba wziąć tak jak w rekomendacjach PRZYSZŁE C/Z 11B i CDR, albo przeszłe F51. Średnia z 480 sesji dla F51 daje C/Z na poziomie 56, dla CDR 22, a dla 11B 37.

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 4 stycznia 2018 03:05:04 przy kursie: 6,96 zł
Zatem jeśli wydawca będzie finansowal produkcję, to koszty operacyjne zaczynają przyjmować inne wartości, czyż nie?

Przerwa pomiędzy DA , a GE wyniosła 4 lata, ale już WW3 ma sie ukazac rok pozniej , a Chernobyl Game po kolejnym roku, więc to wszystko nie jest takie proste do zamknięcia w liczbach zwłaszcza przy 2 zespołach deweloperskich..

Dzięki za objaśnienie niuansów profesjonalnej wyceny...thumbright
Edytowany: 4 stycznia 2018 03:20

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 stycznia 2018 04:24:10 przy kursie: 6,96 zł
Owszem, ale ja w estymacjach przyjąłem je na poziomie zero... Pokazalem tylko, że już sam średni przychód z 200 tys egzemplarzy nie pokrywa oczekiwań zawartych w obecnej kapitalizacji, bez uwzględnienia kosztów czy podatku

Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 4 stycznia 2018 17:02:51 przy kursie: 7,79 zł
Różnie to bywa z tym C/Z w gamedevie, kiedy już zysk się pojawia. Powtarzalny zysk na poziomie średnio ok.11mln przez 3 lata z rzędu, następnie rok bez zysku i gra pod kolejną premierę dały kapitalizację 462mln zł- 11bit.
Powtarzalne 4mln rocznie z proporcji powinno dać ok.170mln kapitalizacji takiej spółki , ale wiadomo-C/Z to nie jest jedyny skladnik wyceny . Poza tym to już wybieganie w przyszłość ponad miarę. Poza tym Ty próbujesz wycenić spółkę na obecną chwilę, a ja snuję optymistyczne scenariusze i probuję wycenic potencjał do wzrostu kursu bez szacowania ryzyka. Niemniej dzięki za dyskusję!

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 4 stycznia 2018 17:53:12 przy kursie: 7,79 zł
Ok. 170 mln to było przy 9-11 mln zysku 11bit w 2014 i 2015 więc wypadałoby podobnych kwot wymagać i od innych spółek growych.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 4 stycznia 2018 22:06:40 przy kursie: 7,79 zł
No właśnie wybiegasz ponad miarę. Ta kapitalizacja (460 mln zł) nie była zrobiona powtarzaniem wynikuw okolicy 10 mln przez 3 lata. Te 11 mln było oczekiwane jak 11B miało kapitalizację na poziomie 150 mln zł, czyli parokrotnie niższą. Teraz rynek oczekuje znacznie większych sukcesów. Gdyby spółka powtarzała tylko 10 mln zł i tak do nieskończoności to byłaby warta 100 mln zł, a nie 4,5 razy więcej.

Powtarzam. C/Z historyczny jest do bani, bo C patrzy do przodu, a Z do tyłu. Trzeba porównywać C i Z odzwierciedlające ten sam moment.


kliknij, aby powiększyć


Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 5 stycznia 2018 10:26:52 przy kursie: 7,70 zł
Ok. To czekamy zatem na te 46mln zysku netto 11 bit i te 4.6mln zysku Farm 51. Wychodzi ok.1.5mln Frostpunka po cenie 20 euro rocznie do czasu nowej gry. WW3 tez musialoby dojsc do ok. 100tysiecy rocznie po 20 euro, zakładając, że wydawcy na USA i Azję , dotacje oraz sprzedaz innych produktow i uslug pokryją niemałe koszty operacyjne spółki.
Edytowany: 5 stycznia 2018 10:53


Percances
6
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 5 stycznia 2018 11:01:18 przy kursie: 7,70 zł
No i pytanie kiedy na F51 nastapi ewentualnie ta "multiplikacja sukcesów w oczekiwaniach"?
11bit zaliczył wzrost na 1.5 roku przed premierą FP. Może się okazać, że debiut WW3 na 1.5 roku przed debiutem Chernobyl Game. Jak będą musieli 3 lata wykazywać 4.5mln zysku netto, to mogą przeskoczyć datę premiery CG.Think
Edytowany: 5 stycznia 2018 11:05

ElaS
0
Dołączył: 2016-03-02
Wpisów: 124
Wysłane: 10 stycznia 2018 11:34:21 przy kursie: 7,27 zł
GetEven skacze o 100stron na liscie bestsellerow, trzyma sie dobe na drugiej stronie bestsellerow, a na SteamSpy w tym czasie szacunki sprzedazy spadaja o kilkaset sztuk...medal z kartofla dla nich
Silenced

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 stycznia 2018 12:28:27 przy kursie: 7,27 zł
ElaS, a możesz powiedzieć, na której stronie jest GetEven? Bo ja przejrzałem teraz ranking i widzę:
Strona:
7 - This War of mine
9 - CMS18 Silver plus
11 - Sniper 3
13 - GoldRush: the game
18 - CMS18 Silver
19 - This War of mine DLC: Stories seasons pass
19 - CMS18
20 - Sniper 2
25 - >observer
28 - 911 Operator Collectors edition
30 - Wiedźmin II
32 - Ultimate Fishing Simulator
33 - TWOM The Little One's DLC !!!
37 - BeatCop
41 - Wicher I
42 - Enemy Front!!!
42 - CMS15 Gold
47 - Sniper Complete Pack
49 - Sniper 3 Season Pass
67 - Enigmatis Collection
72 - Giant Machines 2017
73 - Alien Rage!!!!
85 - Sniper 1
89 - Painkiller Hell&Domination
90 - 911 Operator
95 - CMS15
98 - Layers of Fear

Get Even nie zauwazyłem, ale może mi umknął. Jeśli jednak nie umknął, to jeśli zarabia mniej niż za przeproszeniem Alien Rage, Enemy Front (najgorsze tytuły CIGames), albo wydany ponad 1,5 roku temu DLC The Little Ones do Twom to przepraszam, ale gra nie istnieje.

A skoro nie istnieje to na Stemspy mogą pojawiać się błędy i to duże, co wynika z metodologii tego serwisu. Masz tam przecież 19 tys. szt. z dokładnością 4,2 tys. plus minus. Czyli rozrzut wynosi 8,4 tys. Jeśli nie ma Get Even w pierwszej setce stron, czyli 2000 gier to nie istnieje na rynku.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 10 stycznia 2018 14:02:51 przy kursie: 7,27 zł
ElaS napisał(a):
GetEven skacze o 100stron na liscie bestsellerow, trzyma sie dobe na drugiej stronie bestsellerow, a na SteamSpy w tym czasie szacunki sprzedazy spadaja o kilkaset sztuk...medal z kartofla dla nich
Silenced


Zobacz, a 5.01. też odczyt spadł, i wcześniej miedzy 20.12 a 24.12 też spadał, cuda i dziwy... A zadałaś sobie w ogóle trud zapoznania się i zrozumienia zasad działania steamspy?? O jakich 24h na drugiej stronie bestsellerów piszesz, skoro dane steamspy są na dzień wczorajszy tj. 9.01. a algorytm uśrednia próbki z kilku poprzednich dni. I po co na tego wrednego steamspy'a zaglądasz skoro i tak nie przyjmujesz wyników szacunków do wiadomości. Jakiej wielkości sprzedaży niby spodziewałaś się w kompletnie martwym okresie po Zimowych Wyprzedażach gdy peak graczy skoczył śladowo w porównaniu z poprzednim tygodniem http://steamcharts.com/app/299950 (wczorajsze maksimum to oszałamiające 22 grajków online). Druga strona bestsellerów na początku stycznia to nie to samo co np. w połowie listopada, każdy powinien sobie zdawać z tego sprawę - przecież wczoraj wszystkiego mogło się sprzedać np. 200-300 czy 400 sztuk a ty jakiegoś zauważalnego skoku na steamspy oczekujesz?
Edytowany: 10 stycznia 2018 14:14

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 10 stycznia 2018 14:28:36 przy kursie: 7,27 zł
anty_teresa napisał(a):

Get Even nie zauwazyłem, ale może mi umknął.

Jest na drugiej stronie globaltopsellers aktualnie na miejscu 40.

Taka uwaga odnośnie artykułu dotyczącego sprzedaży polskich gier na steam w IV kwartale - ponieważ podawane wielkości sprzedaży są jak rozumiem różnicą odczytów steamspy między początkiem a końcem okresu, co wobec wahań odczytów prowadzi nieuchronnie do takich kwiatków jak choćby ujemna sprzedaż Realpolitiks w grudniu (o co larum podnoszą na forum bankiera uważając to słusznie za niepoważne) proponuję zmienić metodologię i ujmować jako sprzedaż raczej różnicę między najwyższymi odczytami w sąsiadujących okresach a nie brać zupełnie przypadkowe wartości z końcowych dni danych okresów (bo ze względu na specyfikę steamspy jest to zupełnie pozbawione sensu i w końcowym efekcie wprowadzające w błąd czytelników). Uzyskiwane dane będą wtedy jak sądzę dużo bardziej wiarygodne.
Edytowany: 10 stycznia 2018 14:46

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 stycznia 2018 18:17:25 przy kursie: 7,27 zł
Mea Culpa. Faktycznie jest gdzie napisaliście. Raz nie dostrzegłem, że ElaS podała dokładną stronę, dwa nie dostrzegłem Get Even. Przepraszam.

Dla gier, które nie mają znaczenia - sprzedaż na poziomie niskich kilkudziesięciu tysięcy błąd potrafi być spory i to jest napisane w tekście - jest tam uwaga, że dla GE może to być nawet 20 proc. Nie mam wcale przekonania, że liczenie z ekstremów eliminuje błędy. Weźmy takie GE - sprzedaż 20 grudnia - lokalny szczyt -21 321. A teraz w zasadzie na koniec wyprzedaży - lokalny szczyt - 21 234. Prmocja wychodzi też ujemna :)


kliknij, aby powiększyć


Jest podawany błąd odczytu, który zależy od skali sprzedaży i trzeba ten fakt zaakceptować. Możnaby uśredniać jeszcze mocniej próbki, ale to nas pozbawi zupełnie obserwacji wzrostów sprzedaży - np. piku związanego z promocją. Wiem, że ujemna sprzedaż wygląda dziwnie, ale to po prostu oznacza dla mnie, że wiele się nie zmieniło i liczba sprzedanych kopii była mniejsza niż błąd odczytu. A to już samo w sobie wiele mówi.

Acha, faktycznie po sezonie wyprzedażowym mamy martwy okres, ale mimo wszystko druga pozycja dla GE to bardzo fajna sprawa, bo Ci co zaglądają na Steam mają szansę w ogóle zobaczyć, że taki tytuł istnieje. I tutaj plusik dla spółki (albo wydawcy), że znów wrzuciła obniżkę ceny, bo to może poprawić sprzedaż gry, która suma summarum miała nawet pozytywne recenzje.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 10 stycznia 2018 19:24:48 przy kursie: 7,27 zł
Cytat:
Nie mam wcale przekonania, że liczenie z ekstremów eliminuje błędy. Weźmy takie GE - sprzedaż 20 grudnia - lokalny szczyt -21 321. A teraz w zasadzie na koniec wyprzedaży - lokalny szczyt - 21 234. Prmocja wychodzi też ujemna :)

Nie zrozumiałeś istoty tego co ci chciałem przekazać - 21 234 to przecież nie jest nowy szczyt, to jest wartość pośrednia między dwoma szczytami (bo jest niższa niż poprzedni szczyt 21 321 sprzed kilku dni i niższa od wartości nowego szczytu która pokaże się w najbliższych dniach).

Znaczące dla określenia przybliżonej wielkości sprzedaży w danym momencie są tylko kolejne wybijane szczyty a wszystko pomiędzy nimi należy wprost traktować jako bezwartościowy szum informacyjny - bo przecież logiczne jest to, że ilość sprzedanych kopii w rzeczywistości nie waha się z upływem czasu tylko będzie stale rosnąć - raz szybciej innym razem wolniej ale te liczby będą miały w realu coraz wyższe wartości. Więc skoro traktujemy steamspy jako pewną emanację ukrytej dla nas rzeczywistości to możemy - zgodnie z logiką - brać pod uwagę jako znaczące (tj. niosące informację) tylko kolejne rosnące wartości a musimy wyeliminować całą resztę (czyli szum) i nie powinniśmy badać przypadkowych w swej istocie wartości fluktuacji np. z ostatniego czy pierwszego dnia miesiąca/ kwartału jeśli są niższe niż ostatni szczyt bo logiczne że one nie niosą żadnej informacji skoro ilość sprzedanych kopii nie może spadać z upływem czasu (dla uproszczenia pomijam tu sytuację zwrotów przez nabywców, ono zresztą dla gier które mają wysoką ilość pozytywnych ocen mają zapewne marginalne znaczenie, a przy założeniu że odsetek zwrotów dla danej gry jest w miarę stały w ogóle traci na znaczeniu).

No tak przynajmniej ja widzę ten problem i w ten sposób posługuję się steamspy'em na własne potrzeby - jak to się ma do rzeczywistości tego oczywiście na 100% nie wiem. Mi bynajmniej ilość kopii w danym miesiącu nigdy nie spada choć przy grach o niewielkim całkowitym wolumenie sprzedaży rzędu kilku-kilkunastu tys. szt. i niewielkich miesięcznych przyrostach mieszczących się w granicach widełek błędu problem oczywiście zawsze pozostanie nierozwiązany.
Edytowany: 10 stycznia 2018 19:37

ElaS
0
Dołączył: 2016-03-02
Wpisów: 124
Wysłane: 10 stycznia 2018 19:32:16 przy kursie: 7,27 zł
Spy wyciąga średnią z 3 ostatnich dni, sprawdzaj, estymuj sprzedaż na bazie graczy w grze na steam db lub steam charts.

była na 2 stronie

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 10 stycznia 2018 22:27:18 przy kursie: 7,27 zł
Metoda od szczytu do szczytu to zawsze coś, ale mi osobiście ona nie odpowiada.
Na przekór powiem, że bardziej logiczne jest uznanie właśnie tych nagłych wybić za szumy, które zaburzają prawdziwy obraz. Częste są przypadki znacznie zawyżonych odczytów, które nie są osiągane ponownie jeszcze przez długi czas, nawet mimo nastepujących po nich wyprzedaży (dając nam pewność, że sporo kopii się sprzedało mimo tego, co mówi steamspy).
Dlatego jeśli ktoś chce dysponuje czasem (ja np. uwielbiam statystyki), to najrzetelniejsze wydają się średnie ruchome, wsparte porównaniami wykresu sprzedaży z co najmniej kilkoma porównywalnymi tytułami.
Oczywiście dla wielu gier nie ma sensu się w to bawić. Przydaje się natomiast przy wielomiesięcznej obserwacji wyników takich bestsellerów jak GTA, W3, Rocket League itp.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 stycznia 2018 22:41:15 przy kursie: 7,27 zł
Cytat:
Dlatego jeśli ktoś chce dysponuje czasem (ja np. uwielbiam statystyki), to najrzetelniejsze wydają się średnie ruchome

Dokładnie to miałem na myśli, ale w takim przypadku trzeba niestety codziennie odczytywać wektor danych dla wszystkich gier. No może raz na tydzień, bo dane historyczne przecież są.

Cytat:
Przydaje się natomiast przy wielomiesięcznej obserwacji wyników takich bestsellerów jak GTA, W3, Rocket League itp.

Przy takich hitach to można spokojnie brać wynik ze steamspy, bo błąd jest naprawdę niewielki. Dla Wieśka błąd odczytu to ok. 1,5 proc.

To jest w zasadzie oczywiste jeśli zastanowić się nad metodami statystycznymi. Jeśli w wybranej próbie występuje mało elementów (mały wolumen), to mamy istotnie większy błąd do popełnienia niż dla elementów których jest dużo. I ten błąd propagujemy i potęgujemy rozciągając estymację na cały zbiór. Zobaczcie, że odczyty słupków dla Wieśka, czy TWOM już są równomierne, tam nie ma górek i dołków.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE FARM51
  • The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku
    The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku

    The Farm 51 zakłada, że maksymalnie 10 miesięcy trybu early access pozwoli dopracować grę "Chernobylite 2: Exclusion Zone" do wersji gotowej do pełnej premiery. Studio koncentruje się obecnie na zbieraniu opinii graczy i przygotowaniu dużych aktualizacji zawartości.

  • The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów
    The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów

    The Farm 51 Group otrzymał decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ponad 2,1 mln zł na realizację projektu badawczo-rozwojowego. Jego celem jest stworzenie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (dronów) działających w warunkach walki radioelektronicznej. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.




47 48 49 50 51

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,610 sek.

ryfuijtx
tbjrqdqd
ragjubwt
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gkhavwvs
juxuqotn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat