Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Percances

Percances

Ostatnie 10 wpisów
anty_teresa napisał(a):
Właśnie odwrotnie - sprawdza się doskonale... CDProjekt, 11bit, Ten Square Games - na każdym watku dawałem wyraz tego czego w danym momencie oczekiwał rynek i sie to później sprawdzało. Na mniej płynnych walorach, gdzie nie ma instytucji są oczywiście możliwe aberacje, ale wtedy nie mówimy już o wartości fundamentalnej spółki, tylko o wycenie oderwanej od fundamentów napedzanej emocjami i hypem.



Jeśli zakładasz,że C/Z 10- 12 sprawdzało się na gamedevie i podajesz 3 mocno rosnące spółki w ostatnich latach , to zawsze w jakimś momencie miałeś rację. Problemem jest horyzont czasowy.
CDR miał wycenę 5mld w 2016 , czyli antycypował zyski na poziomie ok.500mln, które już wiemy,że jeśli się pojawią , to dopiero w 2020, czyli był do przodu o 4 lata. Teraz 3 lata później antycypuje 2,5mld zysków Whistle
11bit antycypował 40mln zysku netto dopiero w 2017 roku, teraz antycypuje 90 mln, które z kolei najwcześniej mogą pojawić się za 2 lata.
a TEN antycypował 50mln zysku netto w 2018, potem antycypował 80mln, a potem znowu 50mln Anxious

Creepy Jar Twoim zdaniem antycypuje zyski na poziomie ok. 15mln zł.
Problem z tym antycypowaniem jest taki ,że w momencie kiedy dane zyski się pojawiają, a na CRJ mogą pojawić się już po II kwartale 2020, to wycena rośnie o kolejne xxx % i antycypuje dalsze wyniki, więc nie wiem do końca jaki jest sens podawania takich wskaźników C/Z skoro jest prawie pewne ,że wskaźnik ten będzie uciekał do góry zrównując się ze średnią rynkową na poziomie ok. 25.
To tyle.

Nie ma sensu porównywać EA i pełnych wersji? Jak to ?A to niby na jakiej podstawie skoro Squad , który jest od kilku lat w EA ma liczby grających przewyższające te z Insurgency Sandstorm?
PUBG właśnie w EA notował rekordy, a Battalion 1944 nigdy po debiucie pełnej wersji nie pobił wyniku z EA i jego sprzedaż to ledwo 30% tej z EA.
Tak to już jest ,że w przypadku gier multi, to EA decyduje o końcowym sukcesie, bo najważniejsza cecha , czyli grywalność lub jej brak , pojawiają się lub nie na bardzo wczesnym etapie.
Dlatego też należy jasno sobie powiedzieć,że FW w wykonaniu WW3 , to bardzo nieudane przedsięwzięcie.
Liczba grających nie spełniła oczekiwań, a powrót po FW do wyników na poziomie 400-500 graczy będzie bardzo bolesny. Oceny ogółem spadły z 63,71% na 61,96%, co stawia w słabym świetle możliwości devów . Sprzedaż na 40% obniżce, pomimo FW, jest niezadowalająca (3-8 strona steam).
Nie wiem gdzie tu szukać pozytywów . Po giga patchu była nadzieja na poprawę, teraz już zostaje ostatnia potencjalna bomba, czyli Recon, która patrząc na dotychczasowe poczynania Farmerów, może okazać się jedynie zmokniętym kapiszonem. Poślizg z Reconem też jest zastanawiający.
Szkoda....

Cytat:
Pan członek zarządu Soból to kolejny członek, który odchodzi by w spokoju upłynniać akcje?
Jest jakiś lockup na akcje dla członków zarządu?

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...


To chyba nie jest takie trudne by znaleźć informację o lockupach?
Może dlatego taka łatwość w snuciu teorii spiskowych?binky binky binky

No z tego co wiem, to C/ Z wyliczamy za 4 ostatnie kwartały. Średnia dla branży wynosi ok.30 .
Osobiście nie wierzę w ten milion kopii w rok, ale razem z konsolami, kto wie?

Akurat działka dla Creepy Jar przy pełnej cenie to 57-58 zł z 1 sztuki, więc bardzo ciężko będzie zbić średni przychód że sztuki nawet poniżej 45zl w pierwszym roku sprzedaży, bo jednak 40-50% sprzedazy zwykle przypada na pierwsze 2 miesiące bez przeceny, a potem przeceny przy longsellerach idą wolno i stopniowo 10, 15,20% 33% w dół. Wystarczy spojrzeć na House Flippera. Wishlista do premiery może spokojnie przekroczyć 0.5mln, więc zrobienie wyniku na poziomie LoF daje milion sztuk w rok. Przy kosztach rocznych na poziomie 3mln zł daje to bardzo okrągły wynik netto na poziomie ok. 35mln, czyli zbliżony do wyników Playway i 11bit. Bez wersji na konsole i bonusów w postaci sesji pudelkowej czy ewentualnego wejścia do Chin. Dlatego pisałem o ogromnej szansie na skokowy wzrost wyceny, ale przy tych szansach ryzyko też jest spore.

Akurat kapitalizację łatwo sprawdzić i jest to ok.120mln. Spółka przy obecnych wynikach jest tańsza od większości spółek z sektora, a dyskusja czy sektor jest przeszacowany czy nie, to już inna sprawa. Przewodniczący RN akurat zabawił się groszowymi sprawami, więc raczej mało istotny news..

Istotna jest za to wiadomość,że oprócz zapowiedzianych wersji na PS4 i Xbox One dojdzie wersja na Nintendo Switch, a to kolejne potencjalne zyski dla spółki i to bez kosztów, bo For robi port i wydaje grę samodzielnie, za to zapewne udział w przychodach w okolicach 50%.

Powtórzenie wyniku Layers of Fear , czyli sprzedaż kilka x liczba kopii z wczesnego dostępu daje tu niewyobrażalny wręcz potencjał wzrostu cen akcji, ale czy im się to uda,? LoF startował z innego pułapu (55k sztuk sprzedanych we wczesnym dostępie) i miał wydawcę , który pomógł rozwinąć sprzedaż.

Szanse:
- pełna wersja będzie mocno rozbudowana względem tej z wczesnego dostępu, kolejne obszary mapy, przeciwnicy , fabuła , przedmioty etc.
-dojdzie tryb dla wielu graczy, o który pyta chyba co drugi gracz zainteresowany GH
-konsole- już trzy, wersja pudełkowa i być może VR
-wysokie oceny jakości gry przez graczy- pełna wersja da lawinę recenzji i te pewnie nie będą odbiegać znacząco od nich- obecnie niecałe 85% pozytywnych

Ryzyka:
-wysoka cena gry-30 usd pełna wersja
-survivalowcy "swoją grę" i wielu z nich wcale nie czeka na story mode, nie interesuje ich
-ryzyko kolejnych obsuw
-duża konkurencja w gatunku, choć GH na razie jako chyba jedyny odwzorowuje rzeczywistość bez udziwnień i to go wyróżnia
-fabuła , o której wiemy niewiele, może się nie spodobać
-Coop dla 2 lub więcej graczy może się nie spodobać


Obecny sukces jest w cenie, ale pamiętajmy,że to dopiero Early access. Praktycznie bez trybu fabularnego -na razie jest 30minut, a ma być 20 x tyle -oraz bez znacznych obszarów mapy, nowych przeciwników , wielu przedmiotów, budowania i innych mechanik. No a potem wersja multi coop- na razie niewiadoma, ale wielu graczy właśnie na nią przede wszystkim czeka. Do tego całość na nowym silniku, co może jeszcze spotęgować sprzedaż, ale też niesie zagrożenia, bo dopiero rozpoczęli przenosiny na Unity 2018.

Chyba najłatwiej porównać to do Layers of Fear, który sprzedał 50 tysięcy kopii w EA, a potem dołożył 3 razy tyle na samo PC w pierwszym roku pełnej wersji, ale tam z kolei doszedł wydawca. Premiera za kilka miesięcy nam odpowie czy zachowają podobne proporcje i tu.

Dodatkowo konsole, ale te dopiero pod koniec roku , a może i później. O dziwo survivale bardzo dobrze sprzedają się na konsole, więc i tu mogą sporo dołożyć do sprzedaży. Na razie potwierdzone tylko Playstation i Xbox. Switch być może będzie , ale nic pewnego.
Dużo czekania, ale wydaje się,że będzie to największa premiera w polskim giełdowym gamedevie 2019 obok LoF2. No chyba,że jakaś gra od PLW znowu zaskoczy jak House Flipper Think

Green Hell z tego , co podaje Creepy Jar , sprzedał się na razie w ok.150 tysiącach egzemplarzy i data premiery pełnej wersji zostanie ogłoszona przed 11 czerwca, a potem wersja Coop. Kolejny projekt na razie dopiero w fazie koncepcyjnej, a prace nad nim rozpoczną się najwcześniej po premierze.

To nie jest kwestia wiary , a twardych liczb. Na razie ok.2,75 mln zysku netto po 4 miesiącach sprzedaży jedynego produktu.
Jak podwoją ten wynik po roku, to będzie ok, bo C/Z spadnie do 20. Co dalej? Zobaczymy. wave

Janus Corvinus napisał(a):
Cytat:
Co ciekawe, według doniesień z Reddita, koncern z Redmond negocjuje przejęcie kilku studiów, w tym polskiego The Farm 51, duńskiego IO Interactive i japońskiego Platinum Games. Tych kwestii hmqgg jednak nie poruszył.

www.eurogamer.pl/articles/2019...

Problemem Farm51 zawsze były mocno ograniczone środki finansowe. Po przejęciu przez MS kasy by im pewnie nie zabrakło i mogliby zrobić naprawdę wypasioną graficznie grę.




a to nie jest tak,że najpierw trzeba umieć to zrobić? Pieniądze niewiele tu zmienią.

-3,5miesiąca po premierze
-Wyszła kolejna aktualizacja i promocja 10% zniżki
-Miejsce w Top40 na steam global
-550 grających wieczorem w dzień powszedni, weekend 700
-Sprzedaż spokojnie zbliża się do 150tysięcy kopii (brutto) -trzeba odjąć 15% zwrotów- obliczenia własne na podstawie wcześniejszych danych spółki (ponad 120tysięcy sprzedanych kopii miesiąc temu)
-Blisko 330tysięcy na wishliście -obliczenia własne na podstawie wcześniejszych danych spółki(300tysięcy osób na wishliście miesiąc temu)
-Czekamy na kolejne 2 aktualizacje (styczeń i luty) , a w marcu pełna wersja z full story, więc jest spora szansa na dużo większą sprzedaż

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 23 lutego 2011
Ostatnia wizyta: 10 września 2019 22:43:58
Liczba wpisów: 145
[0,04% wszystkich postów / 0,05 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,376 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d