negro69 napisał(a):Witam,
na początku chciałbym podkreślić, że jestem pod wrażeniem tej strony i szalonej liczby wartościowych informacji na niej zawartych.
Kiedyś grałem (spekulacyjnie) na giełdzie (akcje, futures), a teraz chciałbym to zmienić i zacząć inwestować (rozmyślnie i długoterminowo).
Moja sytuacja jest podobna i także jestem samoukiem w analizie finansowej. Co jakiś czas grzęznę nad jakimś zagadnieniem, kombinuję, liczę i kiedy nic nie wychodzi, mam ochotę potargać raport i natychmiast wrócić do AT i futuresów. Niektóre wątki na forum urywają się w pół gwizdka, a szkoda bo tematy są bardzo ciekawe.
Nadal Wawel, tak jak zaczął się wątek, sprawozdanie jednostkowe za 2012 r.
Liczę FCFF i zatrzymuję się przy zmianie KON.
Bilansowa zmiana stanu zapasów: -6241
Bilansowa zmiana stanu należności: 32440
Bilansowa zmiana stanu zobowiązań za wyjątkiem kredytów:
9260A teraz CFO.
Zmiana stanu zapasów: 6240
Zmiana stanu należności: -32439
Zmiana stanu zobowiązań za wyjątkiem kredytów:
18829Skąd wzięła się różnica w zobowiązaniach między bilansem a przepływami?
I teraz proszę powiedzieć, czy dobrze interpretuję.
Widzę, że zapasy się zmniejszyły, tzn. sprzedali więcej słodyczy z magazynu, gotówka wpłynęła.
Należności się zwiększyły, bo faktury nie zostały zapłacone, gotówki na koncie nie ma (jest mniej).
Zobowiązania się zwiększyły, czyli dobrze, długo trzymają gotówkę i nie płacą od razu.
Liczymy:
6240 + (-32439) + 18829 = (-7370)
Kapitał obrotowy się zwiększył, bo więcej gotówki „wyszło” ze spółki. Czyli niedobrze.
Jeśli źle to interpretuje, to proszę o komentarz.
Pytanie, jak zaprognozować KON w DCF? Jak np. oszacować przyszły poziom zapasów? Prognozujemy wtedy ceny surowców i koszty pozyskania?
Kolejna pozycja FCFF – inwestycje.
W 2012 r. wyniosły 25 mln. Na czym się opierać szacując poziom przyszłych nakładów? Przyjmować arbitralnie jakiś procentowy poziom od przychodów przeznaczany na inwestycje?