pixelg
Gdzie trzymać poduszkę finansową - Strategie inwestycyjne - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Gdzie trzymać poduszkę finansową

Kiri
Wpisów: 38
Wysłane: 27 grudnia 2016 15:40:32
Hej hej! :)
Zbudowałem sobie dość sensowną poduszkę finansową na niespdzodziewane wydatki. Pytanko, gdzie najlepiej, żeby te pieniążki leżały?
Zastanwiałem się nad jakim ultra-short-term bond ETF. Ogólnie, jest coś w to mogę te pieniążki wsadzić, w razie potrzeby bardzo szybko upłynnić jednocześnie generująć stabilny i bezpieczny zysk wyższy niż na lokacie?
Suma o której mówimy to 3500 pln (hej, jestem studentem, dla mnie to zapas na miesiące!). Jest coś wartego uwagi, czy może lepiej nie eksperymentować i trzymać na koncie / w skarpiecie?

Maniek5552
Wpisów: 37
Wysłane: 28 grudnia 2016 11:09:41
Też uzbierałem podobną poduszkę na studiach i zrobiłem tak:

Za 1000 PLN otworzyłem rachunek w DM na 1 rok. Przez ten czas chciałem poznać mechanizmy rynkowe, sprawy techniczne w BM i tym podobne. Wybrałem kilka spółek do portfela, obserwowałem wykresy. Ostatecznie wyszedłem na ~ zero, z konkluzją że giełda mnie chyba nie kręci. Może kiedyś powrócę :) Ten krok jest ważny (otwarcie "eksperymentalnego" rachunku w DM za młodu), bez niego można niepotrzebnie stracić większy kapitał.

Reszta ok. 3k PLN przerzucana była pomiędzy promocyjnymi lokatami, tymi na 3mce etc. - zabawa dla tych ktorzy maja czas, przy takim kapitale 2,5% a 3,5% niewiele zmienia, ale zawsze coś :) Ogólnie te lokaty i tak najczęściej są do 10k PLN.

Wojetek
Wojetek PREMIUM
Wpisów: 3 672
Wysłane: 30 grudnia 2016 11:29:37
Kiri napisał(a):
Hej hej! :)
(...)
Suma o której mówimy to 3500 pln (hej, jestem studentem, dla mnie to zapas na miesiące!). Jest coś wartego uwagi, czy może lepiej nie eksperymentować i trzymać na koncie / w skarpiecie?