pixelg
TSGAMES - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

TSGAMES [TEN]

AKTUALNY KURS: 508,00 zł (+0,59%) 29-05-2020 17:00
Jelen
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 95
Wysłane: 11 października 2018 14:22:46 przy kursie: 79,70 zł
Anty nie bądź aptekarzem. Pisałem o kolejnej fali spadkowej i powolnym osuwaniu, to jest giełda i nikt nie ma patentu na 100% wiedzę. Ja już tyle gram ze giełda nauczyła mnie pokory i ograniczenia w wysuwaniu arbitralnych tez. Sam tez pisałeś ze poniżej 88 nie powinno spaść a spadło i to zdrowo. Zamiast się przekomarzać napisz lepiej co myślisz o obecnej sytuacji ?!.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 078
Wysłane: 12 października 2018 14:09:55 przy kursie: 83,79 zł
Moim zdaniem sytuacja techniczna jest niekorzystna. Kurs spada i znajduje się w hipotetycznym szerokim kanale spadkowym. Wczoraj kurs zszedł poniżej 61,8 proc. całej fali wzrostowej, a wskaźnik AD pokazuje dystrybucję papierów. ADX ostatnie spadki traktuje cały czas jeszcze jako korektę wzrostów. Ale linia siły trendu już zaczęła rosnąć przy niekorzystnym układzie linii DI. Po wczorajszych spadkach większość gamedev się mocno koryguje w górę, a TEN jest najsłabszy w odreagowaniu. Teoretycznie gdyby dziś zamknąć się powyżej 79,50 (61,8 proc. fali wzrostowej) to można by uznać, że będzie większe odreagowanie, do czego kurs wspierałaby dywergencja na RSI, ale do momentu opuszczenia kanału nadrzędny jest trend spadkowy.


kliknij, aby powiększyć

Jelen
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 95
Wysłane: 17 października 2018 17:15:26 przy kursie: 80,50 zł
Strasznie slaby ostatnio ten naszTS, podaz ciagle dociska i wyglada na to ze kanal spadkowy nakreslony przez Anty realizuje sie w pelni.


thommat
thommat PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 116
Wysłane: 17 października 2018 17:53:33 przy kursie: 80,50 zł
Aż szkoda, że dobre fundamenty widoczne w przychodach za 3q nie pomagają :-(

Jelen
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 95
Wysłane: 18 października 2018 17:47:02 przy kursie: 79,10 zł
Patrząc na to co dzieje się z głównym driverem branży gamowej tj. CD projektem, coraz bardziej skłaniam się ku opinii ze będziemy testować dolne ograniczenia kanalu spadkowego wyrysoeanego przez Anty

thommat
thommat PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 116
Wysłane: 18 października 2018 21:30:02 przy kursie: 79,10 zł
Tylko, że fundamenty i wycena trochę się różnią...

Jelen
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 95
Wysłane: 19 października 2018 17:07:25 przy kursie: 78,61 zł
Może z fundamentami nie jest tak różowo jak nam się wydaje. Gpw wyprzedza zawsze przyszłe zdarzenia.

thommat
thommat PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 116
Wysłane: 19 października 2018 19:05:23 przy kursie: 78,61 zł
Jak najbardziej racja, czego najlepszym przykładem w ostatnim czasie są niezrozumiałe spadki na Getback z 26 zł :-)

Kod:
mod: użytkownicy Thommat i Jelen proszeni są o wyjaśnienie okoliczności postowania z bardzo zbliżonych numerów IP. Mimo że są to usługi komórkowe, widzimy szereg zbieżności. Nawet jeśli jesteście dwiema różnymi osobami, lub grupa jest liczniejsza, uprzejmie przypominam iż jakiekolwiek wprowadzanie w błąd, próby wpływania na kurs lub decyzje innych inwestorów jest zakazane zarówno na tym forum, jak i w porządku prawnym, za co grożą kary liczone potencjalnie w milionach złotych
Edytowany: 21 października 2018 11:14

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 2 listopada 2018 16:47:59 przy kursie: 81,00 zł
Przychód za październik (wrzesień na senso przekręci się później) na Androida FC 2m$ 700k IOS. Muszę przyznać, że nie przypuszczałem, że ta gra dalej będzie rosła, a plotki o jej śmierci, problemy z uruchomieniem itd okazały się przesadzone.

2,7 M USD w miesiąc to na prawdę robi wrażenie, a robi wrażenie, bo to są prawdziwe powtarzalne zyski, a nie spadające jak kamień od drugiego miesiąca po premierze jak w przypadku "zwykłych" gier i naciągane potem w rekomendacjach ekstraploacją, która najczęściej jest rewidowana w dół.

FC cały czas rośnie.
Edytowany: 2 listopada 2018 16:51

Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 79
Wysłane: 3 listopada 2018 14:34:52 przy kursie: 81,00 zł
Krótkie podsumowanie wyników FC:

Android:
Downloads Revenue
June 1 000 000 900 000
July 1 000 000 1 000 000
August 1 000 000 1 000 000
October 1 000 000 2 000 000

iOS:
Downloads Revenue
June 300 000 400 000
July 200 000 500 000
August 300 000 600 000
October 200 000 700 000


TSG ma to, czego nie posiadają inne spółki z całego gamedev - powtarzalne zyski miesiąc w miesiąc, w dodatku o nieustannie wzrostowej tendencji. Kurs dolara też gra na ich korzyść.

PS Sensortower od 1 mln w górę nie rozdrabnia się i nie pokazuje bardziej szczegółowych przedziałów (np. 1,5 mln). Warto o tym pamiętać.

PS2 Ma ktoś dane za wrzesień?
Edytowany: 3 listopada 2018 14:43


win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 4 listopada 2018 14:46:11 przy kursie: 81,00 zł
Jedna uwaga - na Senso dane podawane są prawdopodobnie przedziałami. Dlatego wydawało się, że jest stagnacja przez parę miesięcy, kiedy pokazywało przychód 1M na Androida. W praktyce oznaczało to przedział 1M-2M.
Analogicznie obecne wskazania 2M oznaczają przedział 2M-3M. Czyli najprawdopodobniej przychód jest jeszcze większy, a 2M to dolna granica.

Cahir16
Cahir16 PREMIUM
Dołączył: 2018-05-16
Wpisów: 79
Wysłane: 20 listopada 2018 19:19:50 przy kursie: 78,05 zł
Raport opublikowany, poniżej najważniejsze informacje:

+ przejrzystość, można prześledzić przychody i nakłady marketingowe na Fishing Clash per każdy miesiąc
https://imgur.com/a/9i2Y5xx

+ dalsze wzrosty w październiku i utrzymany trend

- malejący współczynnik przychodu przypadającego na każdą złotówkę wydaną na marketing

- odpis na Fishing Battle i wstrzymanie produkcji

- opóźnienie soft launch Minigolfa

- brak informacji dot. sprzedaży i pomysłów na dalszy rozwój Wild Hunt

Trochę tych minusów jest, ale to wciąż jedyna spółka o tak regularnych (i wysokich) przychodach oraz zysku. Pytanie czy przy aktualnej atmosferze to wystarczy aby zatrzymać spadki?
Edytowany: 20 listopada 2018 19:21

Asston
Dołączył: 2010-12-14
Wpisów: 108
Wysłane: 21 listopada 2018 13:44:02 przy kursie: 75,60 zł
Za raportem:
Cytat:
W październiku 2018 szacunkowe przychody Fishing Clash wyniosły 12,6 mln PLN – wzrost o 22% miesiąc do miesiąca. Wydatki marketingowe wzrosły do poziomu 4,4 mln PLN.

Moim zdaniem mamy do czynienia z bardzo dobrą spółką, atrakcyjnie wycenianą, która jeszcze nie stała się „modna”.
Jeśli tendencja zostanie utrzymana, to z samego FC przychody w IVQ 2018 roku przekroczą 45 mln zł (12,6 mln zł +15,3 +18,7).
Ciekaw jestem co o tym sądzi anty_teresa…

blaszki87
Dołączył: 2009-08-17
Wpisów: 79
Wysłane: 21 listopada 2018 15:09:52 przy kursie: 75,60 zł
Sensor tower wskazuje na dość mocny spadek w category rankings dla Fishing Clash, więc utrzymanie tendencji przyrostu może być założeniem na wyrost. Oczywiście nie musi to mówić o revenue, bo tu spadek może być mniejszy albo niezauważalny, ale na wzrosty bym osobiście nie liczył.

Zastanawiające jest pominięcie Wild Hunt w raporcie. Mieli akcję marketingową na przełomie października/listopada i to jest zauważalne w ilości opinii. Tutaj bym liczył na jakiś znaczący % wzrost, ale na ilościowy ($) już nie za bardzo nadal jest to okruszek tego co zarabia FC.

Przełożenie MiniGolfa, i zaprzestanie Fishing Battle to raczej słabe informacje. Dodatkowo spółka nie ma zdefiniowanej jeszcze apki na roadmapie po MiniGolfie więc przy sprawdzeniu się scenariusza, że FC przestaje zarabiać, spółka może być przewartościowana.

thommat
thommat PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 116
Wysłane: 21 listopada 2018 16:02:09 przy kursie: 75,60 zł
Przecież podali, że w X dużo lepsze przychody niż w IX. O fishing battle było wiadomo już po 2q. A co do nowych projektów to też informacje podali w jakie tematy wchodzą i nie typy gier jakie zamierzają tworzyć. Jeśli 4q będzie miał analogiczne zyski jak 3q to c/z wynosi 15. A dane za październik sugerują, że powinno być lepiej. Oczywiście najlepiej jakby spółka miała kilka równorzędne zarabiających gier i to by świadczyło o stabilności , ale chyba do tego trzeba dojść z czasem.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 078
Wysłane: 23 listopada 2018 23:05:11 przy kursie: 83,30 zł
Taaka ryba! – omówienie sprawozdania Ten Square Games po 3 kw. 2018 r.

Spółka po raz kolejny poprawiła wyniki, co dla nikogo nie jest zaskoczeniem. Za to skala wzrostu zysków mogła być do pewnego stopnia rozczarowująca, choć trzeba przyznać, że w zasadzie nie jest to winą spółki, a błędnego modelowania.

W przychodach prawie wszystko się zgadza z konsensusem analityków, choć dla mnie struktura tych przychodów jest nico inna od oczekiwanej. Koniem napędowym są oczywiście mikropłatności, które wyniosły w tym kwartale 33,6 mln zł i były wyższe o 29,9 mln zł (807 proc.) r/r i 12,2 mln zł (57 proc.) kw/kw. TEN uzyskał 892 tys. obrotów z opłat licencyjnych co stanowi wzrost o 34 proc. r/r, ale płaski wynik kw/kw (+6 proc.). Pewną niespodzianką są za to przychody reklamowe, które wyniosły tylko 912 tys. zł w relacji 1,58 mln zł kwartał wcześniej (spadek o 42 proc.) i 2,42 mln zł przed rokiem (spadek o 62 proc.). Stało się tak przez zmianę algorytmów wyszukiwania i pozycjonowania w popularnych sklepach cyfrowych, na co spółka zareagowała w zasadzie zatrzymaniem inwestycji w ten segment - redukcja zatrudnienia o 2/3 w Polsce i rozwiązanie zespołu indyjskiego.


kliknij, aby powiększyć


Od strony segmentowej oczywiście dominuje dywizja EverGreen, gdzie przychody wyniosły 33,1 mln zł i były o 56 proc. wyższe kw/kw. Przychody segmentu Game Factory spadły bardzo podobnie (42 proc. kw/kw i 60 proc. r/r) do przychodów reklamowych, co w zasadzie dziwić nie powinno skoro to podstawowe źródło generowania sprzedaży w segmencie. Warto zwrócić uwagę, że całkiem fajnie sobie radzi segment nieudanych evergreenów ;), czyli segment Legacy. Przychody w tej dywizji wyniosły 1,4 mln zł i były o 38 proc. wyższe kw/kw i 212 proc. wyższe r/r.


kliknij, aby powiększyć


Jasnym jest, że przychody w segmencie gier FTP są pochodną liczby użytkowników, konwersji i średniej wydawanej kwoty przez płacącego użytkownika. Takich danych nie mamy, ale Ten Square Games pokazał nam pewne KPI i to od razu za parę kwartałów – brawo! Do dyspozycji mamy MAU, czyli średnią miesięczną liczbę aktywnych użytkowników. Na jego podstawie wraz z przychodami segmentów możemy sobie zasymulować ARPU, czyli przychód na jednego aktywnego użytkownika. Proszę zwrócić uwagę, że segment Evergreen wygenerował 23 razy większe przychody niż Legacy, ale liczba miesięcznych użytkowników była 1,76 raza. Różnica przychodów wynika więc ze średniej stawki płaconej przez jednego aktywnego użytkownika. Źródłem sukcesu nie jest pobranie tylko skłonienie gracza aby dokonał zakupu i to jak największego. Proszę zauważyć, że w segmencie Legacy pomimo ponad 3-krotnie większej średniej miesięcznej społeczności gier przychody tego segmentu tylko o 38 proc. kw/kw. Średni przychód na jednego aktywnego użytkownika był w 3 kw. 13 razy większy w segmencie Evergreen niż Legacy.


kliknij, aby powiększyć


W segmencie Evergreen perłą w koronie jest Fishing Clash, który odpowiada już za 87 proc. przychodów. I to ta gra jest przede wszystkim źródłem wzrostów. Warto jednak zauważyć, że starsza gra wędkarska (ma już 6 lat) cały czas bardzo dobrze się monetyzuje. Ba, rekordowe przychody mamy dopiero w tym kwartale! Sprzedaż Let’s Fish zamknęła się kwotą 4,26 mln zł, to jest o 1,03 mln zł wyższą r/r i 523 tys. wyższą (14 proc.) kw/kw.


kliknij, aby powiększyć


Trzeba jednak dodać, że przyrosty w Let’s Fish (LF), która jest do pewnego stopnia wzorcem rozkładu sprzedaży dla Fishing Clash (FC), nie są jednorodne. Gra bardzo szybo rosła przez rok, a potem nastąpił okres stabilizacji. W przypadku FC właśnie minął rok od hard launchu, więc możliwym jest, że sprzedaż w tej chwili się nieco wypłaszczy, choć dane za październik w żaden sposób na to na razie nie wskazują.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Jak wspomniałem wysokość przychodów zaskakująca nie jest, ale pewne małe niespodzianki pojawiają się w kosztach. Może nawet nie tyle niespodzianki, co zjawiska, których wcześniej nie zauważyłem i przez to nie do końca dobrze wyprowadziłem uproszczony model wyniku w funkcji przychodów FC.

Koszt własny sprzedaży (utrzymania gry) pozostaje względnie stabilny. W tym kwartale wyniósł niecałe 2 mln zł i był o 0,5 mln wyższy r/r, ale w takiej samej relacji przychody wzrosły ponad 4-krotnie, a nie o 36 proc. Za to bardzo mocno rosną koszty sprzedaży i ich udział w przychodach. Koszty ogólnego zarządu zachowują się podobnie jak koszty własne – rosną, ale z mniejszą dynamiką niżeli sprzedaż


kliknij, aby powiększyć


Wśród kosztów sprzedaży możemy wyróżnić prowizje dla pośredników, koszty marketingu i podział przychodów wygenerowanych w grach przeglądarkowych. Jasnym jest, że prowizja do pośredników takich jak Google czy Apple powinna być w miarę stała i uzależniona od przychodów podobnie jak w innych sklepach cyfrowych. I tak w zasadzie się dzieje. Za to nakłady na marketing już tak mocno jednoznaczne nie są. Udział tych kosztów w sprzedaży cały czas się zwiększa, co teoretycznie samo w sobie jest zjawiskiem negatywnym. W tym miejscu warto jednak pamiętać, że spółka promuje głównie FC i tak naprawdę trzeba by odnosić koszty marketingowe do przychodów wygenerowanych przez ten tytuł. W takim ujęciu po pierwszym niemiarodajnym kwartale mamy zależność quasi liniową, a przynajmniej znacznie bardziej liniową niż udział kosztów marketingowych w przychodach. W tym momencie trzeba także pamiętać, że udział FC w całej masie przychodów rośnie, a zatem i przy zachowaniu stałej efektywności wydatki marketingowe w stosunku do sprzedaży rosną.


kliknij, aby powiększyć


W tym miejscu warto zerknąć na porównanie przyrostu wydatków marketingowych dotyczących bezpośredniego FC i przyrostu przychodów z tej gry. Z zestawienia wynika, że poza małą „wpadką” we wrześniu zależność między nakładami na marketing i przychodami jest praktycznie liniowa


kliknij, aby powiększyć


Ostatecznie spółka skończyła 3 kw. z wynikiem operacyjnym na poziomie 12,8 mln zł, czyli o 4,1 mln zł (47 proc.) wyższym niż w poprzednim kwartale.

Jak wspomniałem wyżej przy modelowaniu wyniku w funkcji przychodów z FC popełniłem jeden dość poważny błąd, z którego oczywiście mogę się wytłumaczyć (założenie nie było pozbawione sensu). Tym niemniej wygląda na to, że wyniki da się zasymulować lepiej.

W związku z problemami dotyczącymi segmentu reklamowego obciąłem proporcjonalnie do wielkości zespołu w Polsce oczekiwane przychody z segmentu reklamowego. Nadałem nowe, aktualne poziomy sprzedaży generowanej przez LF i segment Legacy. Postanowiłem też do liczenia kosztu własnego sprzedaży zastosować funkcję liniową a nie zwykły proc. od przychodów. – dopasowanie historyczne jest znacznie lepsze. Jednocześnie do liczenia kosztów sprzedaży dodałem zmienny czynnik nakładów marketingowych. Jak widać w takim ujęciu mocno rosną koszty sprzedaży, a w związku z tym spadają także oczekiwane zyski. Pamiętajmy jednak, że to pewien model. Przecież przy braku nakładów marketingowych przychody nagle nie spadną do zera i zależność się rozjedzie. Gdzieś jest też kres możliwości wsparcia marketingowego – prawdopodobnie kiedyś każda wydana złotówka będzie oznaczać znacznie mniejszy przyrost przychodów. Na razie jednak estymację są na tym czym dysponujemy i raczej nie dotyczą odległej przyszłości a jedynie powtarzalnego rocznego wyniku jaki spółka może osiągnąć tylko na podstawie aktualnych danych.


kliknij, aby powiększyć




>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 7 maja 2019 19:13

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 2 grudnia 2018 15:47:04 przy kursie: 88,00 zł
Listopad to kolejny rewelacyjny miesiąc w przychodach.
Senso Tower podsumowuje Android2m+IOS700k na 2,7 mlnUSD przychodu.
I oczywiście jest to przychód już po uwzględnieniu prowizji.

Co ciekawe spółka zaplanowała pod koniec roku zmniejszenie nakładów na reklamę, nie wiem czy obejmowało to już listopad, ale jeżeli przy zmniejszonych wydatkach na marketing osiągnęli 2,7mln$ to listopad może okazać się rekordowy i cały IV kwartał również też się taki zapowiada.
Największą liczbą pobrań może pochwalić się Wild Hunt. Największy przychód to oczywiście zasługa FC.

thommat
thommat PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-17
Wpisów: 116
Wysłane: 2 grudnia 2018 16:54:51 przy kursie: 88,00 zł
Z tego co pamiętam to zapowiadali zmniejszenie opłat na marketing w grudniu, ze względu na wyższe koszty w tym miesiącu, ale było zaznaczone, że spadek opłat będzie miał wpływ na przychody głównie w miesiącu następnym, czyli styczniu.

piterson
piterson PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2014-12-18
Wpisów: 40
Wysłane: 2 grudnia 2018 22:56:02 przy kursie: 88,00 zł
win1248 napisał(a):
Listopad to kolejny rewelacyjny miesiąc w przychodach.
Senso Tower podsumowuje Android2m+IOS700k na 2,7 mlnUSD przychodu.
I oczywiście jest to przychód już po uwzględnieniu prowizji.

Co ciekawe spółka zaplanowała pod koniec roku zmniejszenie nakładów na reklamę, nie wiem czy obejmowało to już listopad, ale jeżeli przy zmniejszonych wydatkach na marketing osiągnęli 2,7mln$ to listopad może okazać się rekordowy i cały IV kwartał również też się taki zapowiada.
Największą liczbą pobrań może pochwalić się Wild Hunt. Największy przychód to oczywiście zasługa FC.


Za to w liczbie pobrań Fishing Clash (US, Google Play), druga połowa wg Sensor Tower wygląda bardzo słabo. Trend malejący od września 2018.
Spaki nabrały siły w listopadzie więc może już w tym miesiącu istotnie zmniejszali wydatki na mrketing (mam nadzieje, że nie było odwrotnie).

win1248
Dołączył: 2014-03-12
Wpisów: 528
Wysłane: 2 grudnia 2018 23:17:00 przy kursie: 88,00 zł
Liczba pobrań jest drugorzędna, czy nawet trzeciorzędna w stosunku do przychodów. To nie Steam - te gry są darmowe ;)
Oczywiście najpierw ktoś musi ściągnąć grę, żeby potem dokonywać mikropłatności, ale zależności między ściągnięciami a przychodem nie ma praktycznie żadnej, poza wspomnianą.

Co ciekawe liczba pobrań na Androida jest wyższa niż w zeszłym miesiącu i rekordowa jak dotąd - Sensor podaje 2 miliony.
Ale ten wynik robi WH, który ma 1,3-1,4 M ściągnięć, które na razie nie przekładają się na wielki przychód, choć swoją cegiełkę dokładają. FC rzeczywiście jest mniej ściągnięć, nie przeszkadza mu to w zarabianiu.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,879 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +106,66% +21 331,66 zł 41 331,66 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d